حاضران به غائبان برسانند؛
وارث غدیر هنوز ایستاده است و منتظر!
تا برسند؛
آنان که از قافله دل جا ماندند،
و برگردند؛
آنان که جلوتر از ولیّ خویش گام برداشتند!
ظهور، تحقق پیمان غدیر است؛
روزیکه همه بیاموزند نه یک قدم جلوتر
و نه یک قدم عقب تر، در رکاب ولی، باشند!
🌺❣ #سلام_امام_زمانم❣
ظهور #امام_زمان(عج)
پاداشیست از جانب خدا
که تا #لایق آن نشویم
حاصل نخواهد شد✘
#بهترینهدیهیخدانصیبمون
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌸🍃
@qurantehran
کلید ظهور.mp3
6.85M
📌 #پادکست زیبای کلید ظهور
اگر اهل هیئت و روضه و خلوت و سحر و... هستی، اما در رابطهی تو و امام زمانت، این چند تا نکته وجود داره؛
۱ـ ❓
۲ـ ❓
۳ـ ❓ و ....
از خودت خیلی بتـــرس !
👤 استاد #شجاعی و استاد #رائفی_پور
8.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام ای قرار دل بیقرار🌸
سلام ای طلوع شب انتظار🌞
بیا ای عزیز دل فاطمه
به زخم دل شیعه مرحم گذار
یابن الحسن بگو کجایی؟
تنگه دلم از این جدایی...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@qurantehran
4_6012699892206536597.mp3
3.75M
🔷 « #مناجات_شعبانیه» [بخش سوم]
💭 #حاج_مهدی_مختاری
إِلَهِي لَمْ يَزَلْ بِرُّكَ عَلَيَّ أَيَّامَ حَيَاتِي فَلا تَقْطَعْ بِرَّكَ عَنِّي فِي مَمَاتِي إِلَهِي كَيْفَ آيَسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِكَ لِي بَعْدَ مَمَاتِي وَ أَنْتَ لَمْ تُوَلِّنِي [تُولِنِي ] إِلّا الْجَمِيلَ فِي حَيَاتِي إِلَهِي تَوَلَّ مِنْ أَمْرِي مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ عُدْ عَلَيَّ بِفَضْلِكَ عَلَى مُذْنِبٍ قَدْ غَمَرَهُ جَهْلُهُ إِلَهِي قَدْ سَتَرْتَ عَلَيَّ ذُنُوبا فِي الدُّنْيَا وَ أَنَا أَحْوَجُ إِلَى سَتْرِهَا عَلَيَّ مِنْكَ فِي الْأُخْرَى [إِلَهِي قَدْ أَحْسَنْتَ إِلَيَ ] إِذْ لَمْ تُظْهِرْهَا لِأَحَدٍ مِنْ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ فَلا تَفْضَحْنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِ إِلَهِي جُودُكَ بَسَطَ أَمَلِي وَ عَفْوُكَ أَفْضَلُ مِنْ عَمَلِي إِلَهِي فَسُرَّنِي بِلِقَائِكَ يَوْمَ تَقْضِي فِيهِ بَيْنَ عِبَادِكَ إِلَهِي اعْتِذَارِي إِلَيْكَ اعْتِذَارُ مَنْ لَمْ يَسْتَغْنِ عَنْ قَبُولِ عُذْرِهِ فَاقْبَلْ عُذْرِي يَا أَكْرَمَ مَنِ اعْتَذَرَ إِلَيْهِ الْمُسِيئُونَ إِلَهِي لا تَرُدَّ حَاجَتِي وَ لا تُخَيِّبْ طَمَعِي وَ لا تَقْطَعْ مِنْكَ رَجَائِي وَ أَمَلِي ...
@qurantehran
📇 تفسیر سوره مبارکه #فتح - آیه ۱۰
📚 مفسر: دکتر رضایی اصفهانی (تفسیر مهر)
🔸 در آيه ى دهم سوره ى فتح به بيعت رضوان اشاره مى كند و با هشدار در مورد پيمان شكنى مى فرمايد:
إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيما
🔹شأن نزول:
پيامبر صلى الله عليه و آله با هزار و چهار صد نفر براى انجام اعمال عمره و با لباس احرام در دهكده ى حديبيه، در نزديك مكه فرود آمد و قاصدى را به طرف مشركان مكه روانه كرد، تا به آنان بگويد كه مسلمانان به قصد جنگ نيامده اند، ولى مشركان نماينده ى پيامبر صلى الله عليه و آله را موقتاً بازداشت كردند و از اين رو خبر قتل او شايع شد كه نوعى اعلام جنگ به مسلمانان بود.
پيامبر صلى الله عليه و آله اعلام كرد كه ما از اين جا حركت نمى كنيم و در صورت لزوم پيكار مى كنيم و مسلمانان را به تجديد بيعت با خود فراخواند و مسلمانان زير درختى جمع شدند و با او بيعت كردند كه هرگز پشت به ميدان جنگ نكنند و در سركوبى دشمن تا پاى جان بكوشند. اين خبر كه به گوش مشركان مكه رسيد، وحشت كردند و تن به صلح با مسلمانان دادند.
آيه ى فوق به اين بيعت (كه بيعت رضوان ناميده شد) اشاره دارد.
🔹نكته ها
1⃣ «بيعت» به معناى پيمان بستن براى فرمانبردارى از كسى است و از آن جا كه در هنگام معامله وپيمان بستن دست دردست همديگر مى گذاشتند، اين واژه به پيمان بستن گفته شده است. گويى در هنگام بيعت جان خويش را در معرض معامله با ديگرى قرار مى دهند و به او اعلام وفادارى مى كنند.
2⃣ اگر خدا جسم نيست و دست ندارد، پس جمله ى «دست خدا بالاى دست آنان است.» به چه معناست؟
➖مفسران اين آيه را چند گونه تفسير كرده اند:
🔻الف) «دست خدا» به معناى قدرت خداست كه بر بيعت كنندگان سايه افکنده است؛ زيرا دليل عقلى داريم كه خدا جسم نيست، و گرنه محدود و مخلوق مى شد و نيز در قرآن آمده است كه هيچ چيز مثل خدا نيست.
🔻ب) تعبير «دست خدا» كنايه از آن است كه بيعت با پيامبر صلى الله عليه و آله بيعت الهى است؛ گويا دست خدا بالاى دست آنها قرار گرفته است و نه تنها با پيامبرش بلكه با خدا بيعت مى كنند و اينگونه كنايه ها در زبان عرب معمولى است.
🔻ج) مقصود آن است كه يارى خدا برتر از يارى مردم است.
🔻د) مقصود آن است كه دست پيامبر صلى الله عليه و آله كه در بيعت بالاى دست مردم قرار مى گرفت در حقيقت دست خدا بود.
البته مانعى ندارد كه هر چهار احتمال صحيح باشد، اما احتمال اول و دوم متناسبتر است؛ به ويژه ى اين كه در ادامه ى آيه سخن از عهد خداست و دست كنايه از قدرت واقع مى شود.
3⃣«نَكَثَ» در اصل به معناى بازگشودن است و در مورد پيمانشكنى نيز به كاررفته است
آيه ى فوق هشدار مى دهد كه پيمان شكنان تصور نكنند كه به خدا زيان مى رسانند، بلكه به خودشان زيان مى رسانند؛ چون خدا نيازى به بيعت و عهد آنان ندارد و فوايد اين پيمانها به خود مردم مى رسد.
@qurantehran