eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
D-R 9.mp3
1.53M
شرح روز نهم ماه مبارک : 🎤: آیة الله (ره) 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🌺 «اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْواسِعَةِ 🌺 وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِکَ السّاطِعَةِ 🌺 وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِکَ الْجامِعَةِ 🌺 بِمَحَبَّتِکَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ» 🍀خدایا، من را از واسعه خودت نصیب گردان. برای استجابت این دعا باید چه کنیم؟ 🍀 باید به زیردستمان کمک کنیم. اگر وضع مالی کسی خوب است، برای دختران دم‌بخت مستمند جهاز تهیه کند. در این صورت دعا درباره او مستجاب می‌شود و اگر زلزله شود، زیر آوار نمی‌ماند؛ چون رحمت خدا شامل حال او شده است. 🍀 من را به سمت موجبات خوشنودی و رضایت خودت ببر. از من راضی باش، هر چند که بد کردم و عمرم را به بطالت مصرف کردم. حالا آمده‌ام و من را به سمت رضایت خودت ببر. از من خشنود شو و رضایت جامع داشته باش. 🍀 باید تمام عیب‌ها را از خود دور کنم، و با غیبت نکردن، حلال کردن مال و... این دعا درباره‌ام مستجاب شود. تا از ما نشوند، از ما راضی نمی‌شود. @qurantehran
🌺صفحه ۵۲۴ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه ۱۵-۱۶ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🌺" أَ فَسِحْرٌ هذا أَمْ أَنْتُمْ لا تُبْصِرُونَ" 🔹 اين جمله، تفريع و نتيجه ‏گيرى از آيه قبل است، و استفهام در آن استفهام انكارى است، استفهامى است به منظور تفريع و سرزنش آنان، و معنايش اين است كه: وقتى اين آتش همان آتش است كه تكذيبش مى‏ كرديد، پس ديگر اين خبرى كه قرآن مى‏ دهد نمى‏ تواند سحر باشد، هم چنان كه شما پنداشته ‏ايد و اخبار انبيا را سحر خوانديد. و نيز نمى‏ تواند امرى موهوم و خرافى باشد، آن طور كه شما بدان تفوه مى ‏كرديد و به زبان مى‏ آورديد، بلكه امرى است روشن و عيان، پس آيه شريفه در معناى آيه" وَ يَوْمَ يُعْرَضُ الَّذِينَ كَفَرُوا عَلَى النَّارِ أَ لَيْسَ هذا بِالْحَقِّ" خواهد بود. 🔸" اصْلَوْها فَاصْبِرُوا أَوْ لا تَصْبِرُوا سَواءٌ عَلَيْكُمْ إِنَّما تُجْزَوْنَ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ" ماده" صلى"- به فتحه صاد و سكون لام- كه مصدر" اصلوا" و اين امر از آن است، به معناى چشيدن و تحمل كردن حرارت آتش است، و در نتيجه معناى جمله" اصلوها" اين است كه:" بچشيد آن را" يعنى بچشيد و تحمل كنيد حرارت آتش دوزخ را. 🔹و جمله" فَاصْبِرُوا أَوْ لا تَصْبِرُوا" به خاطر اينكه فاى تفريع بر سرش در آمده نتيجه ‏اى است كه از دستور" بچشيد حرارت آتش را" گرفته، و اگر اين نتيجه را با ترديد بين امر و نهى بيان كرده، و فرموده:" صبر بكنيد و يا نكنيد" خواسته است به طور كنايه بفهماند صبر كردن و نكردن شما يكسان است. و به همين جهت دنبال اين جمله به طور صريح فرموده:" سَواءٌ عَلَيْكُمْ"، يعنى اين چشيدن آتش برايتان حتمى است و از شما جدا شدنى نيست، چه صبر بكنيد و چه نكنيد، نه اينكه صبر كردن، عذاب را از شما بر مى‏ دارد و يا حداقل آن را تخفيف مى ‏دهد، و نه اينكه بى‏ صبرى و جزع و فزع سودى به حالتان دارد. 🔸و جمله" سَواءٌ عَلَيْكُمْ" خبرى است براى مبتدايى تقديرى، و تقدير كلام" هما سواء عليكم- آن دو بر شما يكسانند" مى ‏باشد، و اگر كلمه" سواء" را مفرد آورد، با اينكه در كلام دو چيز بودند كه با هم يكسان بودند، يكى صبر و يكى بى‏ صبرى، از اين جهت است كه كلمه" سواء" در اصل مصدر است، و مصدر همه جا مفرد مى ‏آيد. 🔹 [عذاب مكذبان عين عمل آنها است و چه صبر كنند و چه بى‏ تابى از آن جدا شدنى نيست‏] 🔸و جمله" إِنَّما تُجْزَوْنَ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ"، در مقام تعليل براى لازم بودن عذاب مذكور، و يكسان بودن صبر و جزع است، و معنايش اين است كه: اينكه گفتيم اين عذاب برايتان حتمى است، و از شما جدا شدنى نيست، براى اين بود كه ما اين عذاب را از جاى ديگر نياورده‏ ايم، بلكه ، همان كارهايى است كه مى ‏كرديد، و معقول نيست ميان عمل و صاحب عمل سلب نسبت شود، و همواره اين نسبت برقرار است، يعنى الى‏ الابد اين عمل، عمل آن عامل است، پس به همين جهت اگر در ظرف قيامت عمل به صورت آتش جلوه كند، تا ابد به جان عامل خود مى ‏افتد، و اگر هم بگوييم تقدير كلام" انما تجزون جزاء ما كنتم تعملون" است، باز هم اين ملازمه صحيح است، و معنايش اين است كه ما از جايى ديگر آتش نياورده ‏ايم، و اين آتش جزاى اعمال شما و آثار همان كارهايى است كه مى‏ كرديد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕯گرفتہ حال دلم در هواے مادرِ زهرا ▪️دو دیده‌ام شده باران براے مادر زهرا 🕯هرآنچہ دختر پاڪ و هرآنچہ مادر خوب اسٺ ▪️فداےمادر زینب فداےمادر زهرا (سلام الله علیها) در عصر جاهلیت كه استدلال و منطق جایگاهی نداشت، با اندیشه های باطل مقابله و برای مردم به سمت تلاش كرد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد | حقايقی درباره حضرت خديجه(س) در بيانات رهبرانقلاب ▫️ايشان مظلومه است؛ غريب است @qurantehran
مداحی آنلاین - به چشم گریون زهرا قسم - مطیعی.mp3
7.87M
🔳 (س) 🌴به چشم گریون زهرا قسم 🌴به اشک و آه مصطفی قسم 🎤 |السَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا زَوْجَةَ سَیّـِدِ الْمُرْسَلِینِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ، وَ نَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاْعْداءَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ، وَ بلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ، فَهَنِیئاً لَک بِما أَوْلاک اللهُ مِنْ فَضْل، وَالسَّلامُ عَلَیْک وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ|🌹 مادر عشق، مادر عرفان... خدیجه الکبری (س) خاک بوس قدوم تو خورشید از دلت عشقِ ناب می‌جوشید 🏴 سالروز وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها تسلیت باد.  @qurantehran
Panahian-Ofogh-RamezanMaheOmidBarayeZohoor-06-64k.mp3
7.3M
🌺 شرح ـ جلسه ششم 💭استاد  🔸انسان همیشه در معرض تكبر است. محدودیتها، مشکلات، صدمات وضعف های انسان، این تکبر را کنترل می کندولے نمی تواند اورا از تکبر جداسازد. 🔹فلسفه ی نماز، ادعیه و اذکار اساس زایل کردن تكبر از قلب انسان است. 🔹غرض دعاهایی همچون دعای افتتاح از متواضع ساختن انسان نسبت به بارگاہ ربوبے، از بین بردن تکبر در دل وآماده کردن انسان برای تواضع در مقابل اولياء خداست. 🔹رابطه عمیق هست بین تواضع نسبت به پروردگار عالم وتمنای فرج امام صادق فرمود:«ولايتناولاية الله:ولایت ماهمان ولایت خداست»، اگر رمضان و نماز و قرآن انسان را نسبت به مقام ربوبے متواضع نکرد، تمنای فرج دراو پدید نخواهد آمد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5767261752693623859.mp3
5.29M
🔊 فایل صوتی 🎙واعظ: حاج آقا 🔖 توسل به حضرت خدیجه (س) 🔖 ✍ خواستم بگم شب جمعه است، اباعبدالله علیه السلام، ولی دیدم امشب مادرمون علاوه بر داغ فرزندش، عزادار مادرش هم هست هنگامِ دلم گوش به زنگ است در "کرب وبلا" با سینهٔ تنگ است ... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
joze 10.mp3
4.85M
🌺 🍃نکاتی از 🎤استاد: خانم جزء دهم شامل سوره انفال از آیه ۴۱ تا آخر و سوره توبه از آیه ۱ تا ۹۲ 🌷سوره انفال ✅آیه ۴۱ خمس ✅آیات ۴۵ تا ۴۷ راه های مقابله با دشمن ✅آیه ۶۷ قانون اسیر گرفتن در جنگ ✅آیه ۷۴ و ۷۵ مهاجرین و انصار 🌷سوره توبه ✅ آیات ۱ تا ۱۷ آداب مراوده و برخورد با مشرکان ✅ ایه ۱۸ ساخت مسجد ✅ آیه ۱۹ تا ۲۲ فضیلت علی (ع) بر دیگران ✅آیه ۲۵ غزوه حنین ✅آیه ۲۹ جزیه یا گرفتن خراج از اهل کتاب ✅آیه ۳۰ داستان عزیر و کوروش ✅آیه ۳۳ اسلام دین جهان شمول ✅آیه ۳۶ و ۳۷ آداب ماه های حرام ✅آیه ۳۸ جنگ تبوک ✅آیه ۴۰ هجرت پیامبر (ص) از مکه و و آرام نمودن همراه خود(ابوبکر) در سفر ✅آیه ۴۹ شناخت منافق ✅آیه ۵۴ نماز منافق ✅آیه ۶۰ موارد مصرف زکات ✅آیه ۶۴ تا ۶۹ منافق اعمال و سرنوشت او ✅آیه ۷۱ و ۷۲ مومنون رفتار با یکدیگر و سرنوشت انها ✅آیه ۷۵ و ۷۶ عهد با خدا (اشاره به داستان ثعلبه) ✅آیه ۸۷ تا ۹۲ جهاد در راه خدا @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔲◾️▪️دهم رمضان سالروز رحلت حضرت"خدیجه کبری" همسر حضرت نبی مکرم اسلام (صلوات الله علیه) ؛ مادر حضرت (سلام الله علیها) ؛ را محضر صاحب الزمان (عجل الله فرجه) و شما تسلیت عرض مینمایم. @qurantehran
🔰 حل مشکلات مادّی با دعا و معنویت 🔺️ رهبر انقلاب: در ماه رمضان دعا را قدر بدانید، حاجات بزرگ را، حاجات امّت و کشور اسلامی را، حاجات ملت خودتان را، حاجات شخصی خودتان را، مورد توجّه قرار دهید و آنها را متضرّعانه و مجدّانه از خدای متعال بخواهید. جامعه ما اگر جامعه تقوا و دعا و معنویت باشد، بسیاری از مشکلات مادّی او هم قطعاً برطرف خواهد شد. ۱۳۷۷/۱۰/۰۴ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
D-R 10.mp3
1.79M
شرح روز دهم ماه مبارک : 🎤: آیة الله (ره) 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🌺«اَللّهُمَّ اجْعَلْنی فیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلینَ عَلَیک 🌺َ وَاجْعَلْنی فیهِ مِنَ الْفاَّئِزینَ لَدَیکَ 🌺 وَاجْعَلْنی فیهِ مِنَ الْمُقَرَّبینَ اِلَیک 🌺َ بِاِحْسانِکَ یا غایةَ الطّالِبینَ» 🔺شخص عربی، بدهکاری زیادی داشت. نزد امام حسین (ع) رفت و عرض کرد که بدهکاری دارم، خواستم به کریمی مراجعه کنم و به همین دلیل خدمت شما آمدم. حضرت فرمودند؛ «سه مسأله می‌پرسم؛ اگر یکی را جواب دادی، ثلث قرضت را می‌پردازم، اگر دو تا را جواب دهی دو ثلث آن را می‌دهم و اگر تمام آنها را پاسخ دهی، تمام قرضت را می‌پردازم. »، مرد عرب گفت که آخر من پاسخ کسی چون شما را بدهم؟ که امام فرمود: «جدم می‌فرمود؛ «الاحسان به قدر معرفة» اگر بفهمم چیزی بلدی قرضت را می‌دهم. » و بعد سوال کرد: «بهترین چیزها در عالم چیست؟ »، عرب گفت: بهترین چیزها ایمان به خداست. و ایمان به رسول خدا و ایمان به شما خاندان اهل بیت(ع)، سوال دوم را این‌گونه پرسید که «زینت انسان به چیست؟ »، عرب گفت: زینت عالم به حلم، زینت ثروتمند به بخشش و زینت فقرا به صبر است. این استاد اخلاق ادامه می‌دهد: حضرت فرمودند که «اگر اینها نباشند؟ »، عرب گفت: باید آتشی از آسمان بیاید و اینها را از بین ببرد. عالمی که حلم ندارد، ثروتمندی که بخشش ندارد و فقیری که صبر ندارد، باید از بین بروند. حضرت امام حسین (ع) فرمودند: «نجات از مهالک به چیست؟ » عرب گفت: توکل به خدا. امام حسین (ع) تمام قرض‌های آن شخص عرب را پرداخت کرد و یک انگشتر نیز دست مردم عرب کرد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه وفات حضرت خدیجه (س) توسط حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ▪️به مادربزرگ مادری : تویی که هم‌زبان و همسر نجم امین بودی چه در سختی چه آسایش، برایش هم‌نشین بودی که رو کردی به دین وقتی تمام شهر کافر بود نخستین بانوی اسلام در آن سرزمین بودی تو را هم طاهره خواندند و هم شهبانوی بطحاء ولی در وصفت این کافی‌ست : کوثر-آفرین بودی اگر نامیده عام‌الحزن پیغمبر وفاتت را تو بیش از آنچه می‌دانیم با احمد عجین بودی برایت جبرئیل از جنت اعلی کفن آورد یقینا لایق این هدیه از عرش برین بودی گواهی می‌دهد قرآن، شهادت می‌دهد تاریخ نه تنها مادر زهرا، که ام-المؤمنین بودی @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۲۵ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه ۳۲و۳۳ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔸" أَمْ تَأْمُرُهُمْ أَحْلامُهُمْ بِهذا" 🔹كلمه" أحلام" جمع" حلم" است كه به معناى عقل است 🔹كلمه" أم" در اينجا منقطعه است، و استفهامى در تقدير است، 🔹 اشاره" هذا" به سخنانى است كه به رسول خدا (ص) مى ‏گفتند و منتظرش بودند. 🔸و معنايش اين است كه: بلكه آيا عقول خود آنان به ايشان دستور مى ‏دهد چنين چيزى را بگويند و منتظر مرگ خود باشند؟ كدام عقلى حق را رد مى ‏كند و به اينگونه أباطيل اجازه مى‏ دهد آن را دفع كند؟! 🔹" أَمْ هُمْ قَوْمٌ طاغُونَ" يعنى، نه، عقل ايشان چنين دستورى نمى‏ دهد، بلكه داعى آنان در اين سخنان اين است كه ايشان مردمى طاغى هستند. 🔸" أَمْ يَقُولُونَ تَقَوَّلَهُ بَلْ لا يُؤْمِنُونَ" در مجمع البيان مى ‏گويد: كلمه" تقول" به معناى اين است كه آدمى بخواهد چيزى را به زحمت بگويد، و تنها در مورد دروغگويى استعمال مى ‏شود، چون دروغگو مى‏ خواهد به زحمت، باطل را به صورت حق جلوه دهد، و به اين منظور خود را به زحمت مى ‏اندازد. 🔹و معناى آيه اين است كه بلكه مى‏ گويند: قرآن، ساخته و پرداخته خود او است، كه‏ به دروغ به خدا نسبت مى‏ دهد، و به او افتراء مى ‏بندد، نه، بلكه از آنجا كه ايمان ندارند قرآن را با چنين سخنانى منسوب مى‏ دارند. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا