eitaa logo
قرآن و عترت
1.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
652 ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز یکشنبه کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇 ‎‌ ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ ‌‌ @Qvaetrat ┗━━━🍂━
⚜زیارت حضرت امیر و حضرت زهرا(سلام الله علیها) در روز یکشنبه⚜ کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇 ‎‌ ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ ‌‌ @Qvaetrat ┗━━━🍂━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━ ‌ https://eitaa.com/Qvaetrat ┗━━━🍂━ پیامبر اکرم (ص) فرمودند: أحبّ الجهاد إلى اللَّه كلمة حقّ تقال لإمام جائر بهترين جهادها در پيش خدا سخن حقي است كه به پيشواي ستمكار گويند . نهج الفصاحه ص168
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━ ‌ https://eitaa.com/Qvaetrat ┗━━━🍂━ صله رحم امام صادق عليه السّلام فرمودند: اِنَّ صِلَةَ الرَّحِمِ تُهَوِّنُ الْحِسابَ يَوْمَ الْقِيامَةِ؛ معاشرت و رفت و آمد با خويشاوندان، حساب روز قيامت را بر انسان آسان مى كند. [ بحارالأنوار، 74/102 .]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━ ‌ https://eitaa.com/Qvaetrat ┗━━━🍂━ موضوع: مجادله احسن علامه حلی(ره) طلاقی که سلطان محمد خدابنده را شیعه کرد آیه: جَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ با بهترين شيوه با آنان مجادله کن نحل/125
حکایت: روزی سلطان محمد خدابنده بر همسر خود خشمگین شد و در یک جمله او را سه طلاقه کرد، ولیکن خیلی زود پشیمان شد؛ لذا علماء اهل سنت را گردآورد و نظر آن‌ها را جهت این مشکل پرسید. آن‌ها گفتند: چاره نیست جز اینکه فرد دیگری با او ازدواج کند و او را طلاق دهد تا پس ‌از آن، شما بتوانید باز او را به زوجیت خود درآورید. سلطان گفت: این کار بر من بسیار گران است، آیا در این مسأله هیچ قول دیگری ندارید؟ گفتند: نه آنگاه یکی از وزرای سلطان گفت: در شهر حلّه عالمی است که چنین طلاقی را باطل می‌داند، خوب است سلطان آن عالم را احضار کند و شاید مشکل را حل کند. عالمان سنّی گفتند: علامه حلی، مذهب باطلی دارد و رافضیان افرادی بیخرد و کم عقل هستند و اصلاً در شأن سلطان نیست که چنین مرد سبک سر و بی عقلی را به حضور بپذیرد. سلطان گفت: احضار او بی فائده نیست. چون علامه حاضر شد، قبل از حضور او، علماء مذاهب چهارگانه اهل سنّت در نزد سلطان حاضر بودند. هنگامی که علامه(ره) وارد مجلس شد، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای نعلین خود را به دست گرفت و داخل در جمع شد و با صدای بلند گفت: السلام علیکم و آنگاه یک راست به سمت سلطان رفته و درکنار سلطان نشست. علماء سنی حاضر در مجلس گفتند:‌ آیا ما به شما نگفتیم که شیعیان افرادی سبک سر و بی خرد هستند؟ سلطان گفت: درباره اعمال او از خودش سؤال کنید. آن‌ها به علامه گفتند: چرا سلطان را سجده نکردی و آداب و تشریفات را انجام ندادی؟ علامه(ره) گفت: رسول الله صل الله علیه و آله از هر سلطانی برتر بود و کسی بر او سجده نکرد بلکه فقط به او سلام می‌دادند و خدای تعالی نیز فرموده: فَإذا دَخَلْتُمْ بُیُوتاً فَسَلِّموا علی أنفُسِکُمْ تَحِیَّهً مِنْ عِنْدَ اللهِ مُبارَکَهً طَیِّبَهً نور/61 یعنی: پس چون داخل خانه‌ها شدید به یکدیگر سلام کنید، سلام و درودی که نزد خداوند خوش است. از طرف دیگر به اتفاق ما و شما، سجده برای غیر خدا حرام است. پس از او پرسیدند: چرا جسارت کردی و در کنار سلطان نشستی؟ فرمود: چون جای دیگری برای نشستن موجود نبود و از طرفی سلطان و غیر سلطان با هم مساوی‌اند و لذا جسارتی به محضر سلطان نکرده‌ام. از علامه پرسیدند: «چرا کفش‌های خود را با خود داخل مجلس آوردی؟ هیچ آدم عاقلی در محضر سلطان چنین می‌کند؟! علامه فرمود: ترسیدم حنفی‌ها آن را بدزدند همان‌طور که ابوحنیفه نعلین رسول اکرم صل ‌الله علیه و آله را دزدید. ناگهان حنفی‌ها برآشفتند و فریاد برآوردند که ابوحنیفه کجا و زمان پیامبر صل ‌الله علیه و آله کجا؟ تولد ابوحنیفه صد سال پس از وفات رسول اکرم صل الله علیه و آله واقع شده است. علامه فرمود: ببخشید، اشتباه کردم، لابد سارق نعلین رسول خدا صل الله علیه و آله شافعی بوده است. این بار شافعی‌ها برآشفتند که شافعی در روز وفات ابوحنیفه به دنیا آمده است و دویست سال پس از رحلت رسول خدا صل ‌الله علیه و آله متولد شده است. علاّمه گفت: شاید کار مالک بوده است. مالکی‌ها هم مثل حنفی‌ها و شافعی‌ها اعتراض و انکار کردند. علامه فرمود: پس قطعاً سارق، احمد بن حنبل بوده است. حنابله هم به انکار و تکذیب او پرداختند. در این لحظه علامه(ره) رو به سلطان کرد و فرمود: ای سلطان، دانستی که هیچ یک از رؤسای این مذاهب چهارگانه اهل سنت در زمان حیات رسول الله صل ‌الله علیه و آله و حتی صحابه آن حضرت حاضر نبوده‌اند، پس برگزیدن ابوحنیفه و مالک و شافعی و احمد بن حنبل به‌عنوان مجتهد و رئیس مذهب از بدعت‌های ایشان است به‌طوری که اگر یکی از خود این علما حاضر در مجلس، افضل و اعلم از این چهارتن باشد، به او اجازه و حق اینکه بر خلاف فتوای یکی از آن چهارتن فتوایی بدهد نمی‌دهند. در اینجا سلطان به حالت پرسش از اهل سنّت سؤال کرد: آیا درست است که هیچ یک از رؤسای مذاهب أربعه در زمان رسول خدا صل الله علیه و آله و صحابه او نبوده‌اند؟ علماء عامّه همگی گفتند: آری نبوده‌اند. آنگاه علامه(ره) گفت: ولی ما شیعه هستیم و پیروی می‌کنیم از امیرالمؤمنین علیه السّلام که جان رسول الله صل الله علیه و آله برادر، پسر عمّ و وصیّ اوست. سلطان چون متوجه حقانیّت مذهب علامه(ره) شد از او پرسید: نظر شیعه درباره‌ طلاق صادره از من چیست؟ علامه(ره) فرمود: آیا سلطان طلاق را در سه مجلس و در محضر دو نفر عادل جاری نموده است؟ سلطان گفت: نه علامه فرمود: در این صورت طلاقی را که سلطان جاری کرده است باطل می‌باشد، زیرا فاقد شرائط صحّت است. آنگاه سلطان به دست علامه به مذهب حقّه شیعه، مشرف شد و به خطباء و حاکمان شهرها و سرزمین‌های تحت سیطره‌اش پیام فرستاد که از این پس با نام ائمه دوازده‌گانه علیهم السّلام خطبه بخوانند و به نام ائمه اطهار، سکّه ضرب کنند و نام ایشان را بر دیوار مساجد و مشاهد مشرفه حضرات ائمه علیهم السّلام بنگارند.1 1. با اقتباس و ویراست از کتاب داستان‌های ما 🆔https://eitaa.com/Qvaetrat
کانال فرهنگی قرآن و عترت👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━ ‌ https://eitaa.com/Qvaetrat ┗━━━🍂━ 💠بادبادک ها اگر بچه‌ها نخ بادبادک‌ها را خیلی باز کنند، بادبادک‌ خیلی بالا می‌رود و کم‌کم میدان‌دار می‌شود، یعنی از آن پس، این بچه‌ها هستند که باید به دنبال بادبادک‌ بدوند. زبان انسان‌ها هم چیزی شبیه همان بادبادک‌ است و اگر خیلی به آن میدان بدهیم از دست ما می‌رود و میدان‌دار می‌شود، آیا ندیده‌ایم که برخی از افراد بعد از دعوا و درگیری می‌گویند: نمی‌خواستم این حرف را بزنم، دست خودم نبود. یعنی زبان میدان از من گرفته بود. به همین دلیل پیامبر (ص) هیچگاه به زبان خود میدان نمی‌دادند. "کان یخزن لسانه الا عما یعنیه" "زبان خود را زندانی کرده بود، مگر این که کلام مفیدی بر زبان داشته باشد." چون خوب می‌دانست که زبان اگر میدان پیدا کند، میدان را از انسان می‌گیرد؛ چشم هم همین‌طور است، دل و افکار آدمی نیز همین‌طور، بنابراین نباید به آن‌ها قدرت جولان داد. 📚کتاب سلوک باران – حجت الاسلام محمد رضا رنجبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا