eitaa logo
روی خط تاریخ و تمدن...
670 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
968 ویدیو
1.1هزار فایل
📝فعالیت: رصد کارهای دانشجویی | طلبگی | تاریخی و تمدنی ارتباط با ادمین و دبیر انجمن | تبادل : 🆔 @h_fatemirad وب سایت: 🌐 http://r-kh-tarikh.rzb.ir اینستاگرام: 🌐 https://www.instagram.com/r_kh_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 📚 عنوان کتاب؛نگاهی به زندگانی سیاسی امام‌جوادعلیه‌السلام 📝مولف؛ سیدجعفر مرتضی‌عاملی 📝مترجم؛ سیدمحمد حسینی 💻تاریخ چاپ؛ ۱۳۸۰ 💽معرفی؛ 💠در کتاب حاضر که ترجمه کتاب «الحیاة السیاسیة للامام الجواد علیه السلام » نوشته محقق متتبع، "علامه سید جعفر مرتضی العاملی" می باشد، در عین اختصار و اجمال، بعد سیاسی زندگانی حضرت امام جواد الائمه علیه الصلاة و السلام، به بررسی گذاشته شده و با اشاره به شرائط ویژه زمان امامت آن حضرت به خصوص با توجه به خردسالی آن امام بزرگوار نقش بسیار مهم و حساسی که در تداوم خط رهبری الهی و استمرار هدایت امت و شکست خطوط انحرافی ایفاء نمود بیان گشته است. 💠از ديدگاه نویسنده علي رغم تلاش جدي ائمه براي اخفاي فعاليت هايشان، ناتواني شيعيان در حفظ اسرار نه تنها فرصت را از كف شيعيان و ائمه علیهم‌السلام ربود بلكه خلفاي عباسي را متوجه ميزان برد و تاثير فكر ائمه علیهم‌السلام در ميان مردم كرد و از همين رو بود كه مجالس مناظره از طرف خلفاي عباسي تشكيل شد تا ميزان اين تاثير برايشان روشن تر شود. اما اين تلاش ها بي ثمر بود و آنچه كه در نيشابور براي امام رضا علیه‌السلام اتفاق افتاد تنها  يكي از شواهدي است كه ميزان اعتبار امامان علیه‌السلام را در ميان مردم نشان مي دهد. اين روند بعد از امام كاظم علیه‌السلام رشد بيشتري پيدا كرد. ┅┅❅❈❅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
✅ برگزاری کرسی ترویجی با عنوان « شاخصه‌سنجی دیدگاه قرآن در آسیب‌شناسی فرهنگی تمدن‌ها» کرسی ترویجی با عنوان « شاخصه‌سنجی دیدگاه قرآن در آسیب‌شناسی فرهنگی تمدن‌ها» به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در تاریخ پنج‌شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ در سالن امام رضا(ع) دانشگاه معارف اسلامی برگزار می‌گردد. با توجه به محدودیت‌های بهداشتی، امکان حضور در کرسی از طریق مجازی فراهم شده است. مشاهده خبر و لینک ورود: https://maaref.ac.ir/برگزاری-کرسی-ترویجی-با-عنوان-شاخصه%e2%80%8c/ معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی
روی خط تاریخ و تمدن...
#اطلاع‌رسانی #هیئت_علمی 📌کمیته همسان سازی #حقوق اعضای هیات علمی تشکیل می شود 📝معاون حقوقی و امو
نکته: 1⃣امکان فعالیت بصورت حضوری وجود داره👆🏼 2⃣ هم برای دانشجویان دانشگاه هم برای دانشجویان دانشگاه ها 3⃣و برای نیز زمینه همکاری وجود داره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌به مناسبت سالروز درگذشت خواجه نصیرالدین ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دانشگاه‌ها در چه صورت خواهند شد؟ 🔖 آموزشی وزیر علوم: آموزش دانشگاه‌ها به شرطِ کنترل کرونا حضوری می‌شود ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
نقش آموزه های اسلامی و تاریخ اسلام در تمدن سازی اسلامی.mp3
13.57M
🎙استاد خسروپناه 📌نقش آموزه ها و تاریخ اسلام در تمدن سازی ¶ میزمعارف ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
43.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌انیمیشن بسیار زیبای ولادت امیرالمومنین علیه السلام در کعبه ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌تأملی درمحتوا و رویکرد‌های ارائه درس تاریخ اسلام ✍🏼دکتر محمدحسین 🔸درآمد: 📝در باره این که آیا با گذشت بیش از یک دهه از آخرین تغییرات درباره اهداف دروس معارف اسلامی دانشگاه، نیازی به بازنگری دیده می‌شود یا خیر شاید پاسخ تاحدودی مشکل باشد زیرا باید ابتدا ارزیابی شود آیا اهداف قبلی تحقق یافته است؟ یا تغییراتی عمده در محدوده نیازهای دانشجویان رخ داده که ضرورتاً بازنگری در اهداف را می‌طلبد؟ شاید ابتدا مروری بر آن اهداف ضروری باشد. طی جلساتی که در نیمه دوم دهه هشتاد به مدیریت رئیس وقت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌ها تشکیل گردید، رویکرد و اهداف دروس معارف اسلامی تعیین گردید. 📝در آن جلسات، تبیین نقش دین و کارکاردهای آن در زندگی و سعادت انسان به منظور ایجاد تغییرمطلوب در بینش، نگرش، ارزش‌ها، گرایش‌ها و رفتارهای دانشجویان در جهت افزایش دینداری به عنوان رویکرد کلان مجموعه دروس در نظر گرفته شد. به عبارتی اساتید قاعدتاً از آن پس باید تلاش خود را به کار می‌گرفتند تا از چنین منظری به تدریس دروس معارف بنگرند. این رویکرد هم در اهداف و هم بر محتوا و متن و هم بر روش‌ها حاکم می‌شد و صد البته بر فرآیند مدیریت نیروی انسانی از جذب گرفته تا ... ؛ چرا که کسانی باید به عنوان استاد این دروس مشغول می‌شدند که توانایی همه جانبه‌ای در اتخاذ چنین رویکردی داشته باشند. 🔻 نیز چنین طراحی شد: ۱.توسعه و تعمیق آگاهی‌های دینی به منظور ایجاد نگرش صحیح دینی بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص)؛ ۲.گسترش فضای معنویت و رشد فضایل اخلاقی به منظور تقویت ایمان و عمل صالح؛ ۳. تبیین تاریخ اسلام در پرتو تمدن اسلامی به منظور تقویت روح خود باوری در نسل جوان دانشگاهی؛ ۴. تبیین مبانی نظام اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)؛ ۵. پاسخگویی به نیاز‌های فکری، عاطفی و عقیدتی نسل جوان و مقابله با ترویج عقاید و افکار انحرافی؛ ۶.توجه به ارتقاءفکر دینی، پر کردن خلاء فکری دانشجو و روشنفکر دانشگاهی (در مسائل فوق) با سخنان نو، قوی، منطبق با معیارهای روشنفکری و نگاه مبتکرانه به مسائل دینی و مسائل فکری اسلامی. ادامه مطلب در :👇 🌐http://maarefmags.ir/node/3427 🔖 : نشریه الکترونیکی معارف، شماره ۲ دی و بهمن ماه ۱۳۹۹. ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
8.97M
📌روش تندخوانی | (قسمت اول) 🎙اسلام‌پور کریمی ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
10.18M
📌روش تندخوانی | (قسمت دوم) 🎙اسلام‌پور کریمی ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
| عکس باز شود 🔺 📌 جغرافیای تاریخی منطقه قفقاز 🗓 ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ | ساعت ۱۵ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌پژوهشنامه تاریخ تشیع 🌐 http://www.sh-isihistory.ir/news?newsCode=1401 ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌برنامه رایگان شده NeoFilm 💰این برنامه به قیمت ۲۰ دلار برای مدت محدود در مایکروسافت استور رایگان شده که میتونید اونو از لینک زیر دانلود و استفاده کنید. 🌐 https://www.microsoft.com/en-us/p/neofilm-video-editor-video-editor-movie-maker-video-editing-software/9p75cv158x7n?activetab=pivot:overviewtab ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌نشریه تمدن اسلامی و دین پژوهی 🌐http://mag.tamadonpajooh.ir/ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
| عکس باز شود 🔺 📌خاستگاه و زمینه تاریخی قرآن 🗓 ۹ اسفندماه ۱۳۹۹ | ساعت ۱۸ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌تاریخ اجتماعی بیماری های همه گیر در تاریخ معاصر ایران 🗓 ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
| عکس باز شود 🔺 📌 سپندارمذگان، روز زن و زمین در ایران باستان 🗓 ۹ اسفندماه ۱۳۹۹ | ساعت ۲۱ ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌جهت رفاه دانشجویان محترم انتشار مقاله در فصل نامه روزگاران رایگان گردید. ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
📌غلط های مشهور 🔸آزمایشـات: واژه آزمایش را که فارسی اسـت برخی از فارسی زبانان با « آت » عربی جمع می بندند که نادرسـت اسـت و باید با « ها» ی فارسی جمع بسته شود. آزمایش ها درسـت اسـت. 🔹ادبیات: در جمع بستن واژه ها ی فارسی با « جات » نیز غالبا همین گونه اشتباهات رخ می دهد، چرا که به نظر می رسد که این نوع جمع فرقی با جمع با « آت » ندارد . اما برای نوشتن فارسی فصیح به تر است که این واژه ها نیز با « ها »جمع بسته شود، برای احتراز از عربی مآبی . یعنی به جای روز نامه جات ، کارخانجات ، نوشته جات ، شیرینی جات ، ترشیجات ، دسته جات ، میوه جات ، نقره جات و.... به تر است چون این بنویسیم :روزنامه ها ، کار خانه ها ، نوشته ها، شیرینی ها ، ترشی ها ، دسته ها ، میوه ها ، نقره ها . 🔸 از غلط های فاحش در همین زمینه یکی هم جمع بستن نام های جمع است. مانند تشکیلات که جمع تشکیل است و هنگامی که با : ها آن را جمع می بندند ، جمع الجمع می شود، از آن جمله اند : آثارها، اخبارها ، ارکان ها ، اعمال ها ، جواهرها یا جواهرات ، حواس ها ، عجایب ها ِ، منازل ها ، نوادرات ، امورات ، عملیات ها و دیگر، که شکل درست نوشتن وگفتن آن چون این است : آثار، اخبار ، ارکان ، اعمال ، جواهر ، حواس ، عجایب، منازل ، نوادر ، امور ، عملیات و .. ✅ آزوقه / آذوقه: اصل این واژه که آن را آزوغه هم می نویسـند ترکی اسـت. پس باید به« ز» نوشـته شـود. ✅ آسـیا / آسـیاب: این واژه را به هردوشـکل می توان نوشـت و بزرگان ادب فارسی هردو شکل را به کار بسـته اند. ✅ آن را / آنرا: « را» واژه ی مسـتقلی است و پـیـوسته آن را جدا از کلمه ی پیشـین می نویسـند. مانند: این را، وی را، ایشـان را، تو را، آن را . ✅ اتاق / اطاق: از آن جا که این واژه ترکی اسـت و در ترکی مخرج« ط» وجود ندارد پس باید آن را با حرف « ت» نوشـت. ✅ اتو / اطو:چون این واژه عربی نیسـت وممکن اسـت فارسی یا روسی باشـد، پس به تر اسـت به « ت» نوشـته شـود . ✅ ارابه/ عرابه: ارابه واژه ی فارسی اسـت و عرابه معـرب آن. پس بهتر اسـت آن را به صورت ارابه نوشـت. ✅ ازدحام / ازدهام: این واژه را تنها می توان با حرف «ح» نوشـت زیرا ازدهام واژه ای بی معنی اسـت. ✅ اسب / اسپ: به هردوصورت می توان این واژه را نوشـت. زیرا این واژه پهلوی اسـت نه عربی. امروزه بزرگان زبان بیش تر با « ب» می نویسـند. اما در گذشته های بسیار دور با « پ » می نوشـتند وهمین واژه جزء دوم نام های کهن خراسانیان بوده است. مانند : ارجاسپ، جاماسپ، گشتاسپ، تهماسپ ، لهراسپ و... ✅ استادان / اساتید: چون استاد واژه ای فارسی است جمع آن می شود استادان. این کلمه که به صورت استاذ به عربی رفـته است، در این زبان به صورت اساتیذ و اساتید جمع بسته می شـود ✅ اسلحه/ سلاح: بسیاری کاربرد درسـت این دو کلمه را نمی دانند. به طوری که گاه به جای اسلحه، سلاح و گاه برعکس آن را به کار می برند. در حالی که اسلحه جمع اسـت و سـلاح مفرد و نباید جمع اسلحه را اسلحه ها نوشت، زیرا که اسلحه خود کلمه جمع است و به جای آن می توان واژهء سلاح ها را به کار برد. ✅ اقلاً / اکثراً: این دو کلمه در عربی به هیچ روی تنوین نمی گیرد و کاربرد آن ها بدین صورت از اغلاط مشهور به شمار می آید. بهتر است به جای اقلاً « حد اقل » و یا به تر از آن «دست کم» و یا « کم از کم » نوشـت و به جای اکثراً « غالبا» و یا به تر از آن « بیش تر » را به کار برد. .همچنین نمی توان واژه هایی مانند دوم وسوم و چهارم راکه فارسی اند، دوماً و سوماً و چارماً نوشـت. یا واژه فارسی « زبان » را زباناً . 🔹ادبیات:اِن شاء الله / انشاء ألله: جمله‌ی « ان شاء الله » از سه کلمه ساخته شـده اسـت: اِن ( اگر )، شاء (بخواهد )، الله (خداوند)، یعنی: اگر خداوند بخواهد. اما جمله ی « انشاء الله » از دو کلمه سـاخته شـده اسـت: اِنشاء ( آفریدن )، الله ( خدا ) به معنی: خداوند بیافریند. آن چه به هنگام نوشتن این جمله مراد نویسنده است جمله ی نخست است ولی آن را به صورت جمله ی دوم می نویسد. ✅ انتر / عـنتر: واژه انتر را که فارسی و معـنای آن بوزینه می باشـد باید به همین صورت نوشـت. عـنتر به زبان عربی نوعی مگس و مجازا به معنای شـجاع است. ادامه دارد... ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
◾️▪️...ایام تسلیت...▪️◾️
📌معماری اسلامی ایرانی شهر اصفهان ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir