#سخن_بزرگان
#غلامحسین_ابراهیمی_دینانی
🔸انسان دست به تفکر میزند و فلسفه میبافد و فلسفه میگوید، فلذا کنشگر است.
🔻انسان موجودیست که فکر میکند و میاندیشد، پس چون فکر میکند، کنشگراست؛ چه فکر مفید و چه فکر غیر مفید. فکر کننده هم به معقول و هم به نامعقول میاندیشد، اما اندیشیدن به نامعقول راه را برای امر معقول باز میکند.
سؤال میکنم: آیا اگر کسی نامعقول را نداند، میداند معقول یعنی چه؟
پس انسان تنها موجودی است که کنشگر است، چون تأمل میکند.
سؤال دیگر: عمل بالاتر است یا فکر کردن؟ عمل بدون فکر چه ارزشی دارد؟ انرژی، هستی است یا هستی دارد؟ اگر انرژی را مطلق کردید، ملحد میشوید، پس انرژی هستی دارد. خب هستی را چه کسی میفهمد؟ انسان. اوست که از هستی و وجود میگوید، کنشگر است چون فکر هستی دارد. چگونه انسان کنشگر است؟ تفکر و تعقل میکند، تعقل او کنشگری او محسوب میشود، قابلیتی که هیچیک از موجودات عالم ندارند.
🔷 #روشنی_واقعیت
@roshanye_vagheeyat 🆔
#سخن_بزرگان
#سعید_زیباکلام
🔸و اما عقل!
🔻عقل قوه یا قابلیتی است که صرف نظر از مناقشات و منازعات تا کنون نافرجام و ظاهرا فرجام ناپذیر هستیشناختی و معرفتشناختیِ خُرد و کلانی که طی قرون متمادی و طولانی بر سر نفس یا جوهر یا ذات یا ماهیت آن در میان فیلسوفان و متکلمان و نیز درون هریک از دو گروه صورت گرفته، نهاییترین فرمانده و راهبرش در تمامی منازل سلوک و سکونش، و قیام و قعودش، موجودی است اسرار آمیز و ناشناخته به نام قلب! و این یعنی عقل قوهای یا وجودی نیست که بدون هیچ تعلّق و تمنّایی به کار افتد و حرکت کند و بدون هیچ دلالتدهنده و جهتدهندهای مسیر واحد ثابت ازلی ابدیای را طی کند و به منزلگهی مشخص و معین و واحد فرود آید که اگر چنین میبود لاجرم همهی موجودات دارای عقل میباید با تعقلهای خود در طول تاریخ و در عرض جوامع معاصر به یک مجموعه از منازل و مناظر یا نتایج نائل میشدند.
🔷 #روشنی_واقعیت
@roshanye_vagheeyat 🆔
#سخن_بزرگان
#محسن_کدیور
🔸 بخشی از انتقادات محسن کدیور بر مسئله دین و قدرت دکتر سروش
🔻 دانشمند محترم و روشنفکر دینی پیش کسوت جناب آقای دکتر عبدالکریم سروش پنجمین گام خود را در اجرای برنامه پژوهشی «اصلاح دین» برداشت. گام اول قبض و بسط تئوریک شریعت، گام دوم پلورالیسم دینی، گام سوم تبعیت وحی از شخصیت بشری محمد (بسط تجربه نبوی)، گام چهارم رؤیاپنداری وحی (رؤیای رسولانه) و گام پنجم پیامبر اقتدارگرا. او در گام نخست در پی اصلاح معرفت دینی بود و اصل دین را قدسی میدانست. از گام دوم و خصوصا گام سوم به بعد وارد اصلاح اصل دین شد.
در گام اخیر به جای معرفت یا تجربه دینی، دین به مثابه امر اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفته است. دو جلسهای که حاصل تلخیص جلساتشان بود، پریشان و مشوش، فاقد هرگونه صورت بندی منظم، و خطابهای نامنسجم بود. متاسفانه در این دو سخنرانی هیچیک از این موازین علمی رعایت نشده است، و علاوه بر آن وجدان دینی مؤمنان را به شدت جریحهدار کرده است.
🔷 #روشنی_واقعیت
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#سید_مصطفی_حسینی_طباطبایی
🔸سید مصطفی حسینی در نقد دین و قدرت بیان میکنند:
🔻دکتر سروش گفتهاند:
در قرآن خداوند یک ارباب نسبتاً عبوس و خشنی است که در مقابلش باید به سجده افتاد و همواره او را تقدیس کرد.
⬅️آیا همان خدا نفرموده: قُلْ یَا عِبَادِیَ ... . (زُمَر/۵۳) ای بندگان من که زیادهروی در گناه کردهاید از رحمت خدا مأیوس نشوید؟
آیا در قرآن نیامده است که: قُلْ بِفَضْلِ اللهِ ... (یونس: ۵۸) بگو: به فضل خدا و رحمت او باید شادمانی کنند؟
وصدها آیه دیگر.
آری، ما انکار نمیکنیم که در قرآن مجید مکرّر سخن از بیمهری خداوند نیز رفته است، امّا نسبت به چه کسانی خداوند بیمهر است؟ نسبت به ظالمان و مفسدان و متکبّران و امثال ایشان!
مگر ندیدهاید که قرآن میفرماید: وَ اللهُ لایُحِبُّ الظَّالِمِینَ (آلعمران: ۱۴۰)
إِنَّ اللهَ لایُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ (قصص: ۷۷)
إِنَّهُ لایُحِبُّ الْمُسْتَکْبِرِینَ (نحل: ۲۳)
آیا دوست نداشتن ظالمان و مفسدان و متکبّران نشانۀ رحمت است یا دوستی با آنان؟
شما میگویید که: قرآن فرموده: پوست بدکاران در دوزخ از تن آنها جدا میگردد. به من بگویید که آیا نشنیدهاید کسانی چنان بر تن مخالفان بیگناهِ خود شلاّق میزنند که پوست آنها با گوشت از بدنشان کنده میشود.
آیا عدل إلهی ایجاب نمیکند که آن ظالمان به همان عذاب گرفتار آیند؟ آیا در داوری شما؛ این عقوبت، دلیل بر عدالت خداوند است یا معاذ الله خشونت و ستمگریِ او را ثابت میکند؟
🔷 #روشنی_واقعیت
@roshanye_vagheeyat🆔
#سخن_بزرگان
#شیخ_اشراق
🔸هبوط در اندیشه سهروردی چنین است:
🔻در اندیشه شیخ اشراق، انسان حقیقتی اصیل از عوالم انوار دارد اما به ظلمتی گرفتار آمده است. حلقه وصل شرق هستی یعنی عالم الاه و عقول و غرب هستی که عالم ماده است، نفس انسانی است. حقیقت انسانی از عالم نور به عالم ظلمت کشیده شده است.
انسانی که اصل خودش از آنجاست و به غرب هستی آمده و در ظلمت بدن گرفتار آمده و اصل خود را فراموش کرده، چنین ادبیاتی را شیخ اشراق هبوط میداند. حال چه باید کرد؟! راه رهایی چیست؟! شیخ اشراق تعبیر به رجعت و «بازگشت به وطن» دارد. راه رهایی از این دام این است که انسان دست به تجرد بزند.
انبیاء آمدند تا ما را به یاد وطن بیاندازند. این تذکار موجب میشود که انسان به ولوله و اضطراب افتد و شور بازگشت به وطن را در جان او میاندازد. فلسفه وجودی در این دنیا آمدن انسان این نیست که به فراموشی تن بدهد. برای رهایی به حبل الهی چنگ بزنید. در نهایت به نورالانوار میرسید.
🔷 #روشنی_واقعیت
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#سروش_دباغ
🔻ابتدا باید عرض کرد منظر روانشناسانه و اگزیستنسیل به دلیل آنکه مواجه معرفتشناختی با واقعیت ندارد، به نوعی پاسخ درستی به ما نمیدهد، بلکه مسأله را تقلیل میدهد. طنز را با استناد به قرائنی در کتاب، سنت و سیره میتوان امری پذیرفتنی و حتی در مواردی توصیهشده دانست.
⬅️اما نکته اساسی در اینجاست که آیا هر اثر طنزی وقتی وارد امور الاهیاتی میشود میتواند توهین به مقدسات و وهن اعتقادات تلقی شود؟ اینجا معرکه الآراء بین صاحبنظران است. به نظر میرسد بر این اساس طنازی اعتراضی بر خداوند متعال و مسأله شرور با مبانی اسلامی سازگاری ندارد. در مقابل گروهی بیتوجه به حساسیتها، جواز ورود طنز به تمامی حیطههای عقیدتی را صادر میکنند و طرف مقابل را به رواداری مطلق فرا میخوانند و در صورت مشاهدهی اندک واکنشی، او را به تحملناپذیری متهم میکنند. بر این اساس برای بهرهمندی از طنز اعتراضی لازم است ماهیت آن و نسبتش با الاهیات خوب روشن و تبیین گردد.
🔷 #روشنی_واقعیت
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#حسین_مصباحیان
⛔️ بحران مدرنیته و ضرورت تجدد سنت
✍️در مورد سخنان آقای مصباحیان باید چند نکته را مطرح کرد:
🔹اول این که توجه به تمدن های مختلف هم عرض یکدیگر اگرچه که طرح جالبی است ولی تاکنون در طول تاریخ سابقه چندانی نداشته است.
نکته دوم اینکه ایشان مدرنیته را به عنوان محور اصلی گرفته و سعی می کند تا برای آن دیگری پیدا کند در حالی که نفس همین موضوع مشکل دارد یعنی نباید مدرنیته غربی را به عنوان سوژه و بقیه را به عنوان دیگری معرفی کرد.
🔹همچنین ایشان مساله گفتمان سازی های در عرض هم را مطرح می کند و اصلا به نتایج این طرح که اولین بار توسط فایرابند مطرح شده، توجه نمی کند چرا که این در عرض هم بودن گفتمان ها امکان هرگونه سنجش و قضاوتی در باب آنها را می گیرد در حالی که خود ایشان در این کتاب به دنبال سنجش گفتمان مدرنیته است.
🔹جدای از آن ایشان وقتی به جامعه ایرانی می رسد گویا اصلا گفتمان حاکم دینی و اسلامی را نمی بیند و اصلا خبر ندارد که در این جامعه قرار است تا این گفتمان به ساخت تمدن منتهی شود. از این رو وقتی سخن از سنت نیز می کند منظور روشنی را به مخاطب منتقل نمی کند.
🔷 #روشنی_واقعیت
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#سید_محمد_گرامی
⛔️ پلورالیزم تاریخگرا در ایران معاصر
✍️در نقد سخنان آقای گرامی باید دو مقوله حجیت بالفعل و بالقوه را از یکدیگر تمایز بخشیم.
🔹دین مسیحیت با تمام آداب و احکام خود تا قبل از ظهور اسلام کاملترین دین بوده و به صورت بالفعل بر تمام انسانهای روی زمین حجیت داشته است اما با ظهور دینی کاملتر به نام اسلام این حجیت از فعلیت خارج شده و آن دین جدید حاکم میشود و این به معنای تعددی که طرفداران پلورالیسم به دنبال آن هستند نیست.
🔹چرا که آنها به طور بالفعل و همزمان تمام ادیان را در عرض یکدیگر از لحاظ حجیت تصور میکنند. باز در خود یک دین مثل اسلام نیز یک سری احکام در ابتدای ظهور حجیت پیدا کرده و باقی احکام به صورت بالقوه در بطن شریعت باقی میمانند تا زمان فعلیت یافتن آنها فرا رسد.
🔹لذا این تاریخمندی احکام که در اسلام و ایران وجود دارد نیز هیچگاه به معنای فعلیت و حجیت یافتن تمام احکام متعلق به زمانهای مختلف در یک زمان نیست بلکه با فعلیت حکم جدید، حکم قبلی یا منسوخ میشود و یا به حالت بالقوه در میآید.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#پلورالیزم #دین #تاریخ
#اسلام #شریعت #احکام
#روشنی_واقعیت
♻️ آدرس کانال؛
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#محمدعلی_عبداللهی
✍️دکتر محمدعلی عبداللهی بیماری کرونا را با تمام معضلات آن، دارای خیر و برکاتی از جنبه علمی و الاهیاتی میدانند و بیان میکنند:
🔻به نظر من میتوانیم بگوییم در دوران قبل از کرونا، بشر در عصر مدرن زندگی میکرده است؛ در این دوره جدید دو دیدگاه الهیاتی وجود دارد که در برابر همدیگر قرار دارند؛ یکی الهیات دینی و توحیدی است و دیگری الهیات لیبرال و رها است که میتوان آن را اومانیستی نیز نامید.
🔹حالا و پس از دوران کرونا قرار نیست که هیچکدام از این دو الهیات از بین برود بلکه کرونا باعث میشود که این دو خودشان را محک بزنند. میدان کرونا میدانی برای این است که پیروان هر کدام از این دو الهیات خودشان را محک زده و باورهایشان را در برابر این پدیده عجیب در بوته آزمایش قرار بدهند.شناخت نقاط ضعف و شهبات الهیات دینی، برکت و خیر کرونا است.
🔹 من کرونا را پدیدهای خیر برای الهیات توحیدی میدانم چرا که هر دستگاه الهیاتی در مسیر تاریخی خود ممکن است دچار انحرافها و شبهاتی شود؛ به ویژه آن که با حکومتها نیز گره بخورد و بنا باشد حکومت را تغذیه فکری کند. در اینجا است که آن الهیات در زمینه اجتماعی نیز محک خورده و مورد پرسش قرار میگیرد.
🔹به نظرم کرونا باعث خواهد شد که دستگاه توحیدی بتواند به پرسشها، شبهات و نقاط ضعف خود پاسخ داده و به بازسازی خود بپردازد.
#کرونا #شر #الهیات_توحیدی
#الهیات_لیبرال #سروش
#روشنی_واقعیت
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#عبدالحسین_خسروپناه
✍️سبک زندگی اسلامی رمز موفقیت
🔻اسلام آمده که انسان را خوشبخت کند. اما مگر با لفظ اسلام، می توان آن را محقق کرد؟
🔹سبک زندگی کنونی ما معجونی از اسلامیت و ایرانیت و غربیت است.
🔹یکی از دلایل عدم پیاده شدن اسلام واقعی هم همین عقلانیت عمودی است. غرب مدرن به دلیل بها دادن به عقل که در قرون وسطی مغفول مانده بود، موفق شد؛ اما بال وحیانیت را شکست و این یک آسیب است.
🔹جوامع اسلامی هم موفقیت ها و آسیب هایی دارند. از جمله اینکه این جوامع بال عقلانیت را شکسته اند. از نظر من جامعه خوشبخت جامعه ای است که عقلانیت عمودی را با وحیانیت جمع کند و در طول آن قرار دهد نه در عرضش. البته ما در جامعه خودمان نتوانستیم چنین کنیم
#کرونا #سبک_زندگی_اسلامی #شریعت
#اسلام #روشن_فکری #دین #پلورالیزم
#روشنی_واقعیت
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#قاسم_پورحسن
👈در بخشی از نقدهای دکتر قاسم پورحسن به ایده دین و قدرت دکتر سروش آمدهاست که:
🔸ما در فهم دین باید به فهم پدیدار شناسانه روی بیاوریم؛ همان کاری که دکتر سروش دربیان این نظریه از آن غافلاند.
🔻اما فهم پدیدارشناسانه چیست؟
🔷اگر بخواهیم به صورت ساده این دیدگاه را بیان کنیم این است، شما باید به خود گوهر و ذات مراجعه کنید فارغ از تاریخی که بر او به عنوان غبار نشسته است، فارغ از تفسیرها و فهمهایی که از او شکل گرفته است. اگر ما بخواهیم حقیقت و گوهر دین را بفهمیم شما نباید بر اساس تاریخهای جزئی آن بفهمید. این کاری است که آقای سروش انجام داد.
🔷نباید بر اساس گزینش بخشهایی از آیات که این آیات وجه تفسیری حوادث را دارند، اقدام کند. یعنی در تمام این آیاتی که ایشان ذکر میکند به مثابه این است که خداوند میفرماید ما پیامبری به سوی شما برای هدایت فرستادیم که اگر هدایت شدید رستگار میشوید و اگر نشدید ما پیامبر را فرستاده و راه را نشان دادیم، ولی در راه کفر دیگر پیامبر بر شما مسلط نیست.
#نقد_دین_و_قدرت #دین_و_قدرت #سروش
#دین #روشنفکری #روشنفکری_دینی
#اسلام #تاریخ #احکام #دین
#روشنی_واقعیت
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#فرهاد_شفتی
👈فرهاد شفتی در نقد نظریه دین و قدرت نگاه اتمام حجت جایگزین آن میکند و میگوید:
🔻با نگاه به متن قرآنی که در دست داریم روایت این کتاب از اتمام حجت را به عنوان مبنایی برای بحث دین و قدرت بررسی کنیم.
🔹در روایت اتمام حجت قرآن، مبنای قدرت از اساس بر محملی متفاوت از نظریهی دین و قدرت مینشیند. بر این مبنا، تمام خروجیهای بحث شکل دیگری میگیرند و جامهی دیگری در بر میکنند.
🔹من نیز بر اینم که جهاد ابتدایی در زمان پیامبر بوده است، اما نه برای وادار کردن مخالفان به تسلیم بلکه برای اعمال عقوبت الهی پس از اتمام حجت.
🔹قدرتنمایی در قرآن و در بزنگاههایی از زندگی پیامبر دیدهمیشود اما نه برای تاسیس دین و به سودای قدرت شخص پیامبر، که برای انذار مخاطبین مستقیم و تکمیل فرآیند اتمام حجت و پیامدهای آن.
#نقد_دین_و_قدرت #دین_و_قدرت #سروش
#دین #روشنفکری #روشنفکری_دینی
#اسلام #تاریخ #احکام #دین #فرهاد_شفتی
#شریعت #پلورالیزم
#روشنی_واقعیت
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
#سخن_بزرگان
#قاسم_علیدوست
👈آیت الله علیدوست در نقد نظریه دین و قدرن آوردهاند که:
🔸آقای سروش، روایت «من بدّل دینه فاقتلوه» را روایت متواتر دانسته و گفتاند:
🔻روایاتی داریم که پیامبر افرادی را میفرستاد تا کسانی را که او را هجو میکردند، بکشند. شاید روایات همه دروغ باشد، اما مسلمانان آن را مذموم ندانستهاند.
🔹آقای سروش! در هیچ منبع معتبر دینی، روایت مورد اشاره (من بدل...) نیامده است، این روایت به شکل روایت مرسل و فاقد سند در دعائم الاسلام قاضی نعمان مصری ذکر شده است؛ آن وقت این روایت را متواتر میدانید!؟
🔹مگر متواتر انگاری و عدم آن در اختیار شماست! اگر بنا به احتمال شما «شاید روایات دروغ باشد» پس چرا این روایات غیر ثابت و به تعبیر خود شما احتمالا دروغین را بنیان سخن خود قرار دادهاید!؟
🔹شما به مخاطب خود حق دهیدکه از شما بپرسد: شما از رویکرد و عملکرد برخی مسلمانان که تربیتیافته مدرسه خلفا و مکتب سقیفه بودند، صحبت میکنید یا از اسلام، قرآن و پیامبر!؟
#نقد_دین_و_قدرت #دین_و_قدرت #سروش
#دین #روشنفکری #روشنفکری_دینی
#اسلام #تاریخ #احکام #عبدالکریم_سروش
#شریعت #پلورالیزم #دین #تفکر #اندیشه
#روشنی_واقعیت
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
#پارت_دوم
▫️از نگاه لیبرالهای سیاسی و اقتصادیای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاههای یکدیگر همراهی میکردند.
🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی میشود. اما از نگاه نئولیبرالها حکایت بهکلی متفاوت است.
🔻 دارایی اصلی سرمایهداری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز میکند؛ برندگان را از بازندگان، تلاشگرها را از تنبلها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفتخور.
🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیمبندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد.
🔻جریان نئولیبرالیسم
▫️دکتر شهریار زرشناس
قسمت اول:
https://eitaa.com/fekratmedia/1322
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
🔻جریان نئولیبرالیسم
▫️دکتر شهریار زرشناس
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔹ایده علم واخلاق و نقد نظر کارل پوپر پیرامون علم واخلاق
🔻دکتر مهدی گلشنی
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
#پارت_پایانی
▫️از نگاه لیبرالهای سیاسی و اقتصادیای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاههای یکدیگر همراهی میکردند.
🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی میشود. اما از نگاه نئولیبرالها حکایت بهکلی متفاوت است.
🔻 دارایی اصلی سرمایهداری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز میکند؛ برندگان را از بازندگان، تلاشگرها را از تنبلها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفتخور.
🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیمبندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد.
🔻جریان نئولیبرالیسم
▫️دکتر شهریار زرشناس
قسمت دوم:
https://eitaa.com/fekratmedia/1330
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
🔻جریان نئولیبرالیسم
▫️دکتر شهریار زرشناس
🔖ما را دنبال کنید در:
⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/
⭕️ @fekratmedia
📍#اختصاصی
📰 #نشریه
✅پیشنهاد دانلود
💠 موسسه فرهنگی رسانهای شناخت تقدیم کرد:
🔸ششمین نشریه خردورزی
🔻 زنان نقش مهم و تأثیرگذاری در هویتبخشی به جامعه و جامعهسازی دارند. از طرف دیگر هجمه جریانهای روشنفکر و منحرف فمنیستی و تفسیرهای غلط و ناروا از احکام و قوانین اسلامی منجر به خدشهدار شدن نقش واقعی زن مسلمان در جامعه گشته است.
🔻از این رو بر آن شدیم تا این شماره از نشریه تخصصی خردورزی را به مسئله زن از زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی، روانشناختی، هنری و رسانهای اختصاص دهیم؛
🔻 در این شماره از نشریه زن را در آیینهی زنانگی قرار دادهایم و به موضوعاتی مانند: آسیب شناسی جایگاه و نقش زنان در غرب، افشای راهبردهای سایبری غرب علیه زنان، جریانشناسی فمینیسم در سینمای ایران، فمینیسم به مثابه ایدئولوژی زنانه در عصر پسامدرن و زن در نظام آفرینش از نگاه آیتالله مصباح (ره) میپردازیم.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#زن
#هویت_بخشی
#غرب
#اسلام
#فکرت
#خردورزی
#فمنیسم
#جریان_شناسی
لینک دانلود سایت:
🌐http://fekrat.net/?p=4272
لینک شماره پنجم خردورزی:
♻️http://fekrat.net/?p=4083
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جنگ شناختی و چیستی آن.
چند مدل جنگ وجود دارد؟
جنگ شناختی چه می کند؟
این جنگ چه تاثیری بر اعتقادات دینی مردم دارد؟
🔻مروری سریع بر آنچه در #جنگ_شناختی اتفاق میافتد.
♻️آدرس کانال
🆔 @roshanye_vagheeyat
📌پیش از ارسال مطلب، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:
۱. آثار خود را تایپ، ویراستاری اجمالی و براساس رسم الخط «بی لوتوس13 با فاصله خطوط 1» ارسال کنید.
2. ارجاعات، مستندات و پاورقیهای هر مطلب را ذیل هر مطلب در پاورقی بیاورید؛ از منابع اسلامی به صورت تحلیلی استفاده شود نه صرفاً اقتباسی و منبع مطالب علمی هم از منابع (اشخاص افراد، کتب و مقالاتی) باشد در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی قابل اعتنا هستند. شیوه ارجاع دهی پانویس: 1. نام خانوادگی نام، عنوان کتاب،ج،(محل چاپ:ناشر،سال).ص.
3. فکرت در ویرایش و اصلاح مطالب آزاد است، اما چنانچه میزان ویرایش بیش از حد متعارف باشد، به اطلاع صاحب اثر خواهد رسید.
4. تعداد کلمات مقاله ارسالی حداقل 2000 _2500 کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد.
5. برای درج نیمفاصله از کلیدهای ترکیبی shift+ ctrl+2 استفاده کنید.
6. جهت استفاده از خط فاصله در کل متن از کلید ترکیبی ctrl+ j استفاده کنید.
7. در کلماتی مانند مؤثر را موثر و یا بعضاً را بعضا و... ننویسیم.
8. آثاری که قبل از نگارش عنوان را با هماهنگی آیدی @cafe_edalat_20 انتخاب کرده باشند و مطالب آنها تولیدی و جدید ضمن رعایت شرایط ذکر شده فکرت باشد مبلغی تحت عنوان #حقالزحمة به انها پرداخت خواهد شد.
9. به همراه ارسال فایل مقالات نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات، رشته تخصصی، شماره تماس و شماره کارت بانکی ارسال شود.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#کافه_عدالت
#عدالت_اجتماعی
#عدالت_خواهی
#عدالت_اسلامی
📌آدرس کانال؛
🆔@cafe_edalat
پاسخ به هشت پرسش مخالفان فلسفه.pdf
164.6K
◾️پاسخ به هشت اشكال رايج به فلسفه
👤 توسط جناب آقای دکتر محمد فنائي اشكوري، عضو هیئت علمی گروه فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📚 رزومه علمی آقای دکتر محمد فنائی
🌐 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1648
🔰 کانال دکتر محمد فنائی اشکوری
🌐 @dreshkevari
♻️آدرس کانال
🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
مناظره_سروش_دباغ_با_صفدر_الهی_راد_اسلام_و_سکولاریسم_qEJdtDyqbWs_134.ogg
41.47M
🔊 #بشنوید
🎵 صوت کامل مناظره اسلام و سکولاریسم در کلاب هاوس
👤 حجت الاسلام دکتر الهی راد
👤 دکتر سروش دباغ
برای شرکت در جلسات دیگر هم گفتگوی معرفتی، هم اندیشی و مناظره کلاب #سالن_اندیشه را در کلاب هاوس دنبال نمائید.
♻️آدرس کانال
🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
امروز یک شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۶ در بستر روبیکا بصیرت تهران بزرگ
🆔Https://rubika.ir/basirattehran
♻️آدرس کانال
🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat