eitaa logo
رادیو فکرت
1.6هزار دنبال‌کننده
529 عکس
124 ویدیو
18 فایل
ا💢 #فکرت محلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">radiopadcast@gmail.com 📩 ارتباط با سردبیر:
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸هبوط در اندیشه سهروردی چنین است: 🔻در اندیشه شیخ اشراق، انسان حقیقتی اصیل از عوالم انوار دارد اما به ظلمتی گرفتار آمده است. حلقه وصل شرق هستی یعنی عالم الاه و عقول و غرب هستی که عالم ماده است، نفس انسانی است. حقیقت انسانی از عالم نور به عالم ظلمت کشیده شده است. انسانی که اصل خودش از آنجاست و به غرب هستی آمده و در ظلمت بدن گرفتار آمده و اصل خود را فراموش کرده، چنین ادبیاتی را شیخ اشراق هبوط می‌داند. حال چه باید کرد؟! راه رهایی چیست؟! شیخ اشراق تعبیر به رجعت و «بازگشت به وطن» دارد. راه رهایی از این دام این است که انسان دست به تجرد بزند. انبیاء آمدند تا ما را به یاد وطن بیاندازند. این تذکار موجب می‌شود که انسان به ولوله و اضطراب افتد و شور بازگشت به وطن را در جان او می‌اندازد. فلسفه وجودی در این دنیا آمدن انسان این نیست که به فراموشی تن بدهد. برای رهایی به حبل الهی چنگ بزنید. در نهایت به نورالانوار می‌رسید. 🔷 🆔 @roshanye_vagheeyat
🔻ابتدا باید عرض کرد منظر روانشناسانه و اگزیستنسیل به دلیل آنکه مواجه معرفت‌شناختی با واقعیت ندارد، به نوعی پاسخ درستی به ما نمی‌دهد، بلکه مسأله را تقلیل می‌دهد. طنز را با استناد به قرائنی در کتاب، سنت و سیره می‌توان امری پذیرفتنی و حتی در مواردی توصیه‌شده دانست. ⬅️اما نکته اساسی در اینجاست که آیا هر اثر طنزی وقتی وارد امور الاهیاتی می‌شود می‌تواند توهین به مقدسات و وهن اعتقادات تلقی شود؟ اینجا معرکه الآراء بین صاحب‌نظران است. به نظر می‌رسد بر این اساس طنازی اعتراضی بر خداوند متعال و مسأله شرور با مبانی اسلامی سازگاری ندارد. در مقابل گروهی بی‌توجه به حساسیت‌ها، جواز ورود طنز به تمامی حیطه‌های عقیدتی را صادر می‌کنند و طرف مقابل را به رواداری مطلق فرا می‌خوانند و در صورت مشاهده‌ی اندک واکنشی، او را به تحمل‌ناپذیری متهم می‌کنند. بر این اساس برای بهره‌مندی از طنز اعتراضی لازم است ماهیت آن و نسبتش با الاهیات خوب روشن و تبیین گردد. 🔷 🆔 @roshanye_vagheeyat
⛔️ بحران مدرنیته و ضرورت تجدد سنت ✍️در مورد سخنان آقای مصباحیان باید چند نکته را مطرح کرد: 🔹اول این که توجه به تمدن های مختلف هم عرض یکدیگر اگرچه که طرح جالبی است ولی تاکنون در طول تاریخ سابقه چندانی نداشته است. نکته دوم اینکه ایشان مدرنیته را به عنوان محور اصلی گرفته و سعی می کند تا برای آن دیگری پیدا کند در حالی که نفس همین موضوع مشکل دارد یعنی نباید مدرنیته غربی را به عنوان سوژه و بقیه را به عنوان دیگری معرفی کرد. 🔹همچنین ایشان مساله گفتمان سازی های در عرض هم را مطرح می کند و اصلا به نتایج این طرح که اولین بار توسط فایرابند مطرح شده، توجه نمی کند چرا که این در عرض هم بودن گفتمان ها امکان هرگونه سنجش و قضاوتی در باب آنها را می گیرد در حالی که خود ایشان در این کتاب به دنبال سنجش گفتمان مدرنیته است. 🔹جدای از آن ایشان وقتی به جامعه ایرانی می رسد گویا اصلا گفتمان حاکم دینی و اسلامی را نمی بیند و اصلا خبر ندارد که در این جامعه قرار است تا این گفتمان به ساخت تمدن منتهی شود. از این رو وقتی سخن از سنت نیز می کند منظور روشنی را به مخاطب منتقل نمی کند. 🔷 🆔 @roshanye_vagheeyat
⛔️ پلورالیزم تاریخ‌گرا در ایران معاصر ✍️در نقد سخنان آقای گرامی باید دو مقوله حجیت بالفعل و بالقوه را از یکدیگر تمایز بخشیم. 🔹دین مسیحیت با تمام آداب و احکام خود تا قبل از ظهور اسلام کامل‌ترین دین بوده و به صورت بالفعل بر تمام انسان‌های روی زمین حجیت داشته است اما با ظهور دینی کامل‌تر به نام اسلام این حجیت از فعلیت خارج شده و آن دین جدید حاکم می‌شود و این به معنای تعددی که طرفداران پلورالیسم به دنبال آن هستند نیست. 🔹چرا که آنها به طور بالفعل و همزمان تمام ادیان را در عرض یکدیگر از لحاظ حجیت تصور می‌کنند. باز در خود یک دین مثل اسلام نیز یک سری احکام در ابتدای ظهور حجیت پیدا کرده و باقی احکام به صورت بالقوه در بطن شریعت باقی می‌مانند تا زمان فعلیت یافتن آنها فرا رسد. 🔹لذا این تاریخ‌مندی احکام که در اسلام و ایران وجود دارد نیز هیچگاه به معنای فعلیت و حجیت یافتن تمام احکام متعلق به زمان‌های مختلف در یک زمان نیست بلکه با فعلیت حکم جدید، حکم قبلی یا منسوخ می‌شود و یا به حالت بالقوه در می‌آید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ♻️ آدرس کانال؛ 🆔 @roshanye_vagheeyat
✍️دکتر محمدعلی عبداللهی بیماری کرونا را با تمام معضلات آن، دارای خیر و برکاتی از جنبه علمی و الاهیاتی می‌دانند و بیان می‌کنند: 🔻به نظر من می‌توانیم بگوییم در دوران قبل از کرونا، بشر در عصر مدرن زندگی می‌کرده است؛ در این دوره جدید دو دیدگاه الهیاتی وجود دارد که در برابر همدیگر قرار دارند؛ یکی الهیات دینی و توحیدی است و دیگری الهیات لیبرال و رها است که می‌توان آن را اومانیستی نیز نامید. 🔹حالا و پس از دوران کرونا قرار نیست که هیچکدام از این دو الهیات از بین برود بلکه کرونا باعث می‌شود که این دو خودشان را محک بزنند. میدان کرونا میدانی برای این است که پیروان هر کدام از این دو الهیات خودشان را محک زده و باورهایشان را در برابر این پدیده عجیب در بوته آزمایش قرار بدهند.شناخت نقاط ضعف و شهبات الهیات دینی، برکت و خیر کرونا است. 🔹 من کرونا را پدیده‌ای خیر برای الهیات توحیدی می‌دانم چرا که هر دستگاه الهیاتی در مسیر تاریخی خود ممکن است دچار انحراف‌ها و شبهاتی شود؛ به ویژه آن که با حکومت‌ها نیز گره بخورد و بنا باشد حکومت را تغذیه فکری کند. در اینجا است که آن الهیات در زمینه اجتماعی نیز محک خورده و مورد پرسش قرار می‌گیرد. 🔹به نظرم کرونا باعث خواهد شد که دستگاه توحیدی بتواند به پرسش‌ها، شبهات و نقاط ضعف خود پاسخ داده و به بازسازی خود بپردازد. ♻️آدرس کانال 🆔 @roshanye_vagheeyat
✍️سبک زندگی اسلامی رمز موفقیت 🔻اسلام آمده که انسان را خوشبخت کند. اما مگر با لفظ اسلام، می توان آن را محقق کرد؟ 🔹سبک زندگی کنونی ما معجونی از اسلامیت و ایرانیت و غربیت است. 🔹یکی از دلایل عدم پیاده شدن اسلام واقعی هم همین عقلانیت عمودی است. غرب مدرن به دلیل بها دادن به عقل که در قرون وسطی مغفول مانده بود، موفق شد؛ اما بال وحیانیت را شکست و این یک آسیب است. 🔹جوامع اسلامی هم موفقیت ها و آسیب هایی دارند. از جمله اینکه این جوامع بال عقلانیت را شکسته اند. از نظر من جامعه خوشبخت جامعه ای است که عقلانیت عمودی را با وحیانیت جمع کند و در طول آن قرار دهد نه در عرضش. البته ما در جامعه خودمان نتوانستیم چنین کنیم ♻️آدرس کانال 🆔 @roshanye_vagheeyat
👈در بخشی از نقدهای دکتر قاسم پورحسن به ایده دین و قدرت دکتر سروش آمده‌است که: 🔸ما در فهم دین باید به فهم پدیدار شناسانه روی بیاوریم؛ همان کاری که دکتر سروش دربیان این نظریه از آن غافل‌اند. 🔻اما فهم پدیدارشناسانه چیست؟ 🔷اگر بخواهیم به صورت ساده این دیدگاه را بیان کنیم این است، شما باید به خود گوهر و ذات مراجعه کنید فارغ از تاریخی که بر او به عنوان غبار نشسته است، فارغ از تفسیر‌ها و فهم‌هایی که از او شکل گرفته است. اگر ما بخواهیم حقیقت و گوهر دین را بفهمیم شما نباید بر اساس تاریخ‌های جزئی آن بفهمید. این کاری است که آقای سروش انجام داد. 🔷نباید بر اساس گزینش بخش‌هایی از آیات که این آیات وجه تفسیری حوادث را دارند، اقدام کند. یعنی در تمام این آیاتی که ایشان ذکر می‌کند به مثابه این است که خداوند می‌فرماید ما پیامبری به سوی شما برای هدایت فرستادیم که اگر هدایت شدید رستگار می‌شوید و اگر نشدید ما پیامبر را فرستاده و راه را نشان دادیم، ولی در راه کفر دیگر پیامبر بر شما مسلط نیست. ♻️آدرس کانال 🆔 @roshanye_vagheeyat
👈فرهاد شفتی در نقد نظریه دین و قدرت نگاه اتمام حجت جایگزین آن می‌کند و می‌گوید: 🔻با نگاه به متن قرآنی که در دست داریم روایت این کتاب از اتمام حجت را به عنوان مبنایی برای بحث دین و قدرت بررسی کنیم. 🔹در روایت اتمام حجت قرآن، مبنای قدرت از اساس بر محملی متفاوت از نظریه‌ی دین و قدرت می‌نشیند. بر این مبنا، تمام خروجی‌های بحث شکل دیگری می‌گیرند و جامه‌ی دیگری در بر می‌کنند. 🔹من نیز بر اینم که جهاد ابتدایی در زمان پیامبر بوده است، اما نه برای وادار کردن مخالفان به تسلیم بلکه برای اعمال عقوبت الهی پس از اتمام حجت. 🔹قدرت‌نمایی در قرآن و در بزنگاه‌هایی از زندگی پیامبر دیده‌می‌شود اما نه برای تاسیس دین و به سودای قدرت شخص پیامبر، که برای انذار مخاطبین مستقیم و تکمیل فرآیند اتمام حجت و پیامدهای آن. ♻️آدرس کانال 🆔 @roshanye_vagheeyat
👈آیت الله علیدوست در نقد نظریه دین و قدرن آورده‌اند که: 🔸آقای سروش، روایت «من بدّل دینه فاقتلوه» را روایت متواتر دانسته و گفت‌اند: 🔻روایاتی داریم که پیامبر افرادی را می‌فرستاد تا کسانی را که او را هجو می‌کردند، بکشند. شاید روایات همه دروغ باشد، اما مسلمانان آن را مذموم ندانسته‌اند. 🔹آقای سروش! در هیچ منبع معتبر دینی، روایت مورد اشاره (من بدل...) نیامده است، این روایت به شکل روایت مرسل و فاقد سند در دعائم الاسلام قاضی نعمان مصری ذکر شده است؛ آن وقت این روایت را متواتر می‌دانید!؟ 🔹مگر متواتر انگاری و عدم آن در اختیار شماست! اگر بنا به احتمال شما «شاید روایات دروغ باشد» پس چرا این روایات غیر ثابت و به تعبیر خود شما احتمالا دروغین را بنیان سخن خود قرار داده‌اید!؟ 🔹شما به مخاطب خود حق دهیدکه از شما بپرسد: شما از رویکرد و عملکرد برخی مسلمانان که تربیت‌یافته مدرسه خلفا و مکتب سقیفه بودند، صحبت می‌کنید یا از اسلام، قرآن و پیامبر!؟ ♻️آدرس کانال 🆔 @roshanye_vagheeyat
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️از نگاه لیبرال‌های سیاسی و اقتصادی‌ای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاه‌های یکدیگر همراهی می‌کردند. 🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی می‌شود. اما از نگاه نئولیبرال‌ها حکایت به‌کلی متفاوت است. 🔻 دارایی اصلی سرمایه‌داری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز می‌کند؛ برندگان را از بازندگان، تلاش‌گرها را از تنبل‌ها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفت‌خور. 🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیم‌بندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد. 🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس قسمت اول: https://eitaa.com/fekratmedia/1322 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹ایده علم واخلاق و نقد نظر کارل پوپر پیرامون علم واخلاق 🔻دکتر مهدی گلشنی 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️از نگاه لیبرال‌های سیاسی و اقتصادی‌ای مانند اسمیت امتیاز برجستۀ بازار این بود که افراد را دور هم جمع کرد. بازار شکلی جدید از برابری ایجاد کرد که در آن افراد در جایگاهی برابر با هم معامله و با دیدگاه‌های یکدیگر همراهی می‌کردند. 🔹دست آخر تبادل باعث آرامش اجتماعی می‌شود. اما از نگاه نئولیبرال‌ها حکایت به‌کلی متفاوت است. 🔻 دارایی اصلی سرمایه‌داری، نه ترکیب بلکه، تمیز است: رقابتْ رهبران را از رهروان متمایز می‌کند؛ برندگان را از بازندگان، تلاش‌گرها را از تنبل‌ها: مهاجری پویا، مولد، و انگلیسی زبان را از مهاجر مفت‌خور. 🔳با این اوصاف هر اقدامی که دولت بتواند برای فرآیند تقسیم‌بندی انجام دهد (مانند اصلاح نظام آموزشی) مفید ارزیابی خواهد شد. 🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس قسمت دوم: https://eitaa.com/fekratmedia/1330 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جریان نئولیبرالیسم ▫️دکتر شهریار زرشناس 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 💠 موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: 🔸ششمین نشریه خردورزی 🔻 زنان نقش مهم و تأثیرگذاری در هویت‌بخشی به جامعه و جامعه‌سازی دارند. از طرف دیگر هجمه جریان‌های روشنفکر و منحرف فمنیستی و تفسیرهای غلط و ناروا از احکام و قوانین اسلامی منجر به خدشه‌دار شدن نقش واقعی زن مسلمان در جامعه گشته است. 🔻از این رو بر آن شدیم تا این شماره از نشریه تخصصی خردورزی را به مسئله زن از زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی، روانشناختی، هنری و رسانه‌ای اختصاص دهیم؛ 🔻 در این شماره از نشریه زن را در آیینه‌ی زنانگی قرار داده‌ایم و به موضوعاتی مانند: آسیب شناسی جایگاه و نقش زنان در غرب، افشای راهبردهای سایبری غرب علیه زنان، جریان‌شناسی فمینیسم در سینمای ایران، فمینیسم به مثابه ایدئولوژی زنانه در عصر پسامدرن و زن در نظام آفرینش از نگاه آیت‌الله مصباح (ره) می‌پردازیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• لینک دانلود سایت: 🌐http://fekrat.net/?p=4272 لینک شماره پنجم خردورزی: ♻️http://fekrat.net/?p=4083 ♻️آدرس کانال 🆔 @roshanye_vagheeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جنگ شناختی و چیستی آن. چند مدل جنگ وجود دارد؟ جنگ شناختی چه می کند؟ این جنگ چه تاثیری بر اعتقادات دینی مردم دارد؟ 🔻مروری سریع بر آنچه در اتفاق می‌افتد. ♻️آدرس کانال 🆔 @roshanye_vagheeyat
📌پیش از ارسال مطلب، نکات زیر را مدنظر قرار دهید: ۱. آثار خود را تایپ، ویراستاری اجمالی و براساس رسم الخط «بی لوتوس13 با فاصله خطوط 1» ارسال کنید. 2. ارجاعات، مستندات و پاورقی‌های هر مطلب را ذیل هر مطلب در پاورقی بیاورید؛ از منابع اسلامی به صورت تحلیلی استفاده شود نه صرفاً اقتباسی و منبع مطالب علمی هم از منابع (اشخاص افراد، کتب و مقالاتی) باشد در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی قابل اعتنا هستند. شیوه ارجاع دهی پانویس: 1. نام خانوادگی نام، عنوان کتاب،ج،(محل چاپ:ناشر،سال).ص. 3. فکرت در ویرایش و اصلاح مطالب آزاد است، اما چنانچه میزان ویرایش بیش از حد متعارف باشد، به اطلاع صاحب اثر خواهد رسید. 4. تعداد کلمات مقاله ارسالی حداقل 2000 _2500 کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد. 5. برای درج نیم‌فاصله از کلیدهای ترکیبی shift+ ctrl+2 استفاده کنید. 6. جهت استفاده از خط فاصله در کل متن از کلید ترکیبی ctrl+ j استفاده کنید. 7. در کلماتی مانند مؤثر را موثر و یا بعضاً را بعضا و... ننویسیم. 8. آثاری که قبل از نگارش عنوان را با هماهنگی آیدی @cafe_edalat_20 انتخاب کرده باشند و مطالب آن‌ها تولیدی و جدید ضمن رعایت شرایط ذکر شده فکرت باشد مبلغی تحت عنوان به ان‌ها پرداخت خواهد شد. 9. به همراه ارسال فایل مقالات نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات، رشته تخصصی، شماره تماس و شماره کارت بانکی ارسال شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@cafe_edalat
پاسخ به هشت پرسش مخالفان فلسفه.pdf
164.6K
◾️پاسخ به هشت اشكال رايج به فلسفه 👤 توسط جناب آقای دکتر محمد فنائي اشكوري، عضو هیئت علمی گروه فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📚 رزومه علمی آقای دکتر محمد فنائی 🌐 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1648 🔰 کانال دکتر محمد فنائی اشکوری 🌐 @dreshkevari ♻️آدرس کانال 🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🎵 صوت کامل مناظره اسلام و سکولاریسم در کلاب هاوس 👤 حجت الاسلام دکتر الهی راد 👤 دکتر سروش دباغ برای شرکت در جلسات دیگر هم گفتگوی معرفتی، هم اندیشی و مناظره کلاب را در کلاب هاوس دنبال نمائید. ♻️آدرس کانال 🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
امروز یک شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۶ در بستر روبیکا بصیرت تهران بزرگ 🆔Https://rubika.ir/basirattehran ♻️آدرس کانال 🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
🌐 میزگرد: فقه انتخابات؛ مسائل و چالش ها 🔻با حضور اساتید: 1. حجت‌الاسلام دکتر سید سجاد ایزدهی 2. حجت‌الاسلام دکتر محسن ملک افضلی 3. حجت‌الاسلام دکتر روح الله شریعتی 4. حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار 5. حجت‌الاسلام دکتر سید احسان رفیعی علوی 6. حجت‌الاسلام دکتر محمد قاسمی 🔘 زمان و مکان: دوشنبه ساعت 13:30-15:30؛ دانشگاه باقرالعلوم، طبقه سوم، سالن جلسات 🌐 لینک وبینار: https://bbb01.dte.ir/b/mtj-k9n-gvy-5eh (با ورود به صفحه وبینار، از بخشش میهمان وارد جلسه شوید) ♻️آدرس کانال 🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
🔺منبع شناسی و روش شناسی فقه مقاومت 🎤 با حضور استاد عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ⏰ زمان: یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ خردادماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ 🏢 مکان: مشهد، صحن امام حسن مجتبی علیه السلام، ساختمان شماره دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی، تالار شیخ بهایی ♻️آدرس کانال 🆔https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat
این کارگاه آموزشی که دومین کارگاه مسئله‌شناسی معنویت‌پژوهی است، با هدف ایده‌های پیشنهادی برای نگارش مقالات علمی- پژوهشی و پایان‌نامه در حوزۀ معنویت بوده، به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از لینک http://dte.bz/ethicsconf از مباحث آن بهره‌مند شوند. ترتیب برگزاری این کارگاه‌های آموزشی عبارت است از: دوشنبه 24 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت‌پژوهی در ساحت کاربرد»، با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مسلم گریوانی، ساعت 10:30؛ سه‌شنبه 25 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت در عرصۀ مطالعات تطبیقی»، دکتر بهزاد حمیدیه، ساعت 10:30؛ چهارشنبه 26 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت در حوزۀ سبک زندگی و اخلاق»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده، ساعت 10:30؛ علاقه مندان به شرکت در این کارگاه‌ها، تا ساعت 14 روز یک‌شنبه (23 خرداد) فرصت دارند از طریق ارسال پیام به ایتا یا واتساپ به شماره 09900989031 برای حضور در این کارگاه ثبت نام نمایند و اعطاي گواهي‌نامه، منوط به حضور در هر سه جلسه است. هم‌چنین حضور در کارگاه پس از ثبت‌نام و دريافت تاييديه آن امکان پذير است. ♻️آدرس کانال 🆔 https://eitaa.com/Roshanye_Vagheeyat