eitaa logo
سایه بان 📻
12.5هزار دنبال‌کننده
114 عکس
213 ویدیو
9 فایل
گروه علمی ـ رسانه‌ای شماره کارت امور اجرایی مثل تبلیغ و تدوین و... : 6037997750012545 ارتباط با ما : @Radio_Sayeban آدرس تلگرام: https://t.me/radiosayeban
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمت الهی ۴.mp3
1.87M
8⃣ ویروس شر 8⃣1⃣ خداشناسی ⭕️ حکمت الاهی (4) مهندسی نظام خلقت ✍ قاعده کلی خلق موجود های ناسازگار با هم چیست؟ ✍ از میان نظام های فرضی ، بهترین نظام که خدا آن را خلق میکند کدام است؟ ✍ در فرض تزاحم موجود ها ، موجود کامل حقیقی که خدا آن را خلق میکند، کدام است؟ 🆔 @radiosayeban
4⃣ امامت ⭕️ شبهه؛ اصلاً خانه های مدینه درب نداشتند؟! 🔰 شبهه ای مطرح می‌‌کنند که: اصلاً خانه‌‌های آن زمان مدینه درب نداشتند. و فقط یک پرده یا حصیر در منزل بود! آنها این شبهه را طرح کردند تا جریان پشت درب ماندن حضرت زهرا(س) و جسارت به ایشان توسط خلفا تکذیب شود. ⬅اما پاسخ: ✍ اولاً) قرآن کریم در سوره نور می‎فرماید: «ولا عَلَی أَنفُسِکُمْ أَن تَأْکُلُوا مِن بُیُوتِکُم أَو بُیُوتِ آبَائِکُم أَو بُیُوتِ أُمَّهَاتِکُم أَو بُیُوتِ إِخوَانِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخَوَاتِکُم أَو بُیُوتِ أَعمامِکُم أَوْ بُیُوتِ عَمَّاتِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخوالِکُم أَوْ بُیُوتِ خَالاتِکُمْ أَوْمَا مَلَکتُم مَّفَاتِحَهُ أَو صَدِیقِکُم لَیسَ عَلَیْکُم جُنَاحٌ أَن تَأْکُلُوا جَمِیعًا أَوْ أَشْتَاتًا» یعنی «شما در بعضی خانه ها - مانند خانه عمو، دایی، عمه، خاله و همچنین کسانی که مفتاح و کلید منزل خود را به شما می‎‌‌دهند - می‌‌توانید بدون اجازه غذا بخورید». حال اگر خانه، در و قفل نداشته باشد، کلید معنا دارد؟ آیا روی حصیر و پرده کلید می‎زدند؟ یا اینکه نعوذ بالله قرآن در این موضوع اشتباه کرده است؟! باید گفت که طراحان این شبهات متاسفانه با قرآن هم آشنا نیستند. ✍ ثانیاً) در کتاب «صحیح مسلم» ـ که معتبرترین کتاب اهل سنت پس از قرآن است ـ در جلد ۶ صفحه ۱۰۵ حدیث ۵۱۳۶ آمده است که پیغمبر اکرم(ص) دستور داده بودند که: «شب‎ها درها را ببندید». آیا حصیر و پرده را می‎بندند؟! آیا به پرده می‌‌گویند در؟! ✍ ثالثاً) «بخاری» در جلد اول کتاب «الادب المفرد» صفحه ۲۷۲ نوشته است که: «راوی می‌‌گوید سوال کردم که: درِ خانه عایشه دو لنگه بوده یا یک لنگه؟ و از چه جنسی بود؟ پاسخ می‎گیرد که: یک لنگه و از جنس چوب درخت ساج بوده است». حال چطور خانه عایشه "در" داشته آن هم از نوع درخت ساج؛ ولی خانه حضرت زهرا(س) که دختر پیغمبر و با آن همه اوصاف بوده "در" نداشته است؟! 🆔 @maaref_karbordi
4⃣ امامت ⭕️ شبهه؛ چرا علی(ع) نرفت درب منزل را باز کند؟ 🔰 شبهه ای مطرح می‌‌کنند مبنی بر اینکه: اگر حضرت علی(ع) در خانه حاضر بود، چرا حضرت زهرا(س) درب منزل را باز کرد تا آن حادثه جسارت به ایشان اتفاق افتد؟ در حالی که باز کردن درب توسط زن در صورت حاضر بودن مرد در منزل، خلاف غیرت مردان خصوصا مردان عرب است. ⬅پاسخ: ✍ اولاً) «ابن عساکر» در جلد ۴۲ کتاب «تاریخ دمشق» ص ۴۷۰ آورده است که: پیامبر(ص) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفتند: «یا أم السلمة قومی فافتحی له» یعنی: «ای أم سلمه! برخیز و در را باز کن». ✍ ثانیاً) در جلد ۴۴ همین کتاب صفحه ۳۵ آمده است که: عمر بن خطاب آمد و دقّ الباب کرد، پیغمبر اکرم(ص) خانه بودند. ولی به حضرت خدیجه(س) فرمودند: «افتحی یا خدیجة» یعنی: «ای خدیجه در را باز کن». ✍ ثالثاً) در جلد اول کتاب «احتجاج طبرسی» ص ۲۹۲ آمده است که: روزی پیامبر(ص) در خانه نشسته بودند که امیرالمؤمنین علی(ع) در زدند و پیامبر(ص) به عایشه فرمود که: «افتحی له الباب» یعنی: «در را برای او(علی) باز کن». حال آیا علمای وهابی غیرتمندتر از پیامبرند؟! ✍ رابعاً) طبق آنچه ابن تیمیه در کتاب «منهاج السنة» نوشته است، کسی در منزل را باز نکرد؛ بلکه مهاجمان به زور وارد خانه حضرت(س) شدند. ✍ خامساً) قرآن کریم در آیه ۲۷ سوره نور می‎‌‌فرماید: «یا أیها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوتا غیر بیوتکم حتی تستأنسوا» یعنی بدون اجازه به خانه کسی وارد نشوید. و در جای دیگر می‎فرماید: «یا أیها الذین آمنوا لاتدخلوا بیوت النبی إلا أن یؤذن لکم». از سوی دیگر «سیوطی» در جلد ۵ کتاب «الدر المنثور» ص ۵۰ نوشته است که: «خانه زهرا خانه نبوت است». بنابراین حضرت زهرا(ع) و مولا علی(ع) بر این باور بودند که مهاجمان حریم خانه نبوت، لااقل حرمت خانه مؤمنان را حفظ می‎‌‌کنند. نه اینکه بی توجه به دستور خدا و رسول، در خانه اهل‎بیت پیامبر را آتش زده و به زور وارد خانه می‎شوند. 🆔 @maaref_karbordi
حکمت الهی ۵.mp3
1.36M
9⃣ ویروس شر 9⃣1⃣ خداشناسی ⭕️ حکمت الاهی (5) 🔻 مهندسی نظام خلقت ✍ آیا انسان میتواند بهترین مدل وجود جهان را تشخیص دهد؟ ✍ مصلحت مطلق و نسبی به چه معناست؟ ✍ رابطه بهترین نظام با مصلحت مطلق ✍ توضیح و اثبات حکمت مطلق برای خدا 🆔 @radiosayeban
5⃣ امامت ⭕️ سوال: آیا شهادت حضرت زهرا (ع) توسط خلفا، یک اقدام فرعی و به تبع بیعت گرفتن اجباری از امیرالمومنین(ع) بوده است؟ و یا به شهادت رساندن و محو تنها دختر پیغمبر اکرم(ص) جزو اهداف اصلی دستگاه خلافت بعد از نبی اکرم بود؟   🔻جواب: حداقل دو دلیل از کتاب های خودشان مبنی بر این که شهادت حضرت زهرا(ع) یک پیش آمد اتفاقی و سهوی نبوده است، موجود هست.👇 ⬅️1- عبارتي در صحيح بخاري (معتبر ترین کتاب اهل سنت) و صحیح مسلم( دومین کتاب معتبر اهل سنت) هست كه به وضوح، شرائط آن زمان را براي ما توضيح ميدهد:  [صحيح البخاري 4/ 1549] [صحيح مسلم 5/ 153] وكان لعلي من الناس وجه (وجهة) حياة فاطمة فلما توفيت استنكر علي وجوه الناس فالتمس مصالحة أبي بكر ومبايعته ولم يكن يبايع تلك الأشهر. ✍ ترجمه: ماداميكه فاطمه زنده بود علي وجاهتي نزد مردم داشت! چون وفات كرد در صورت مردم ناخوشايندي ميديد! پس به دنبال صلح و بيعت با ابوبكر برآمد. و تا چند ماه، بیعت نکرد.   ✅ از اين عبارت، پرواضح است كه وجود حضرت فاطمه (س) چه مانع بزرگي سر راه خلفا بود. ⬅️ 2- عبارتي ابن قتيبة در الامامة و السياسة دارد: [الامامة والسياسة 1/ 30] وبقي عمر ومعه قوم، فأخرجوا عليا، فمضوا به إلى أبي بكر، فقالوا له: بايع، فقال: إن أنا لم أفعل فمه؟ قالوا: إذا والله الذي لا إله إلا هو نضرب عنقك، فقال: إذا تقتلون عبد الله وأخا رسول، قال عمر: أما عبد الله فنعم، وأما أخو رسوله فلا، وأبو بكر ساكت لا يتكلم، فقال له عمر: ألا تأمر فيه بأمرك؟ فقال: لا أكرهه على شئ ما كانت فاطمة إلى جنبه. ✍ ترجمه: یعنی وقتی عمر، حضرت علی (ع) را در صورت عدم پذیرش خلافت، تهدید به قتل میکند؛ از خلیفه اول نظر خواهی میکند. او در جواب عمر گفت: تا موقعی که فاطمه در کنار علی باشد، نمیتوانیم او را مجبور کنیم. 🆔 @radiosayeban
0⃣2⃣ خداشناسی 0⃣1⃣ ویروس شر ⭕️ نگاهی دوباره... 🔰 به طور کلی هر چه مبادی و علت های نظم پیچیده تر شود، به صورت بی نظمی جلوه می کند. و زیبایی خودش را برای شخص بی اطلاع از دست می دهد. جایی هم که یک نظم زیبایی می بینیم، به خاطر این است که نظمش خیلی پیچیده نیست. ما به اندازه عقل خودمان از نظم آن تعریف میکنیم. ولی وقتی پیچیده می شود، می گوییم: این چه وضعی هست؟! همه چیز که به هم ریخته و نا منظم است! ✍ مثالش جدول ضرب است . شما یک ستون بنویسید از یک تا ده . هر که ببیند ، می گوید : زیبا و منظم نوشتی . بعد از عدد یک ، عدد دو نوشتی، عدد سه و بعد از عدد سه، عدد چهار و همینطور . حال اگر این اعداد را تبدیل به جدول ضرب کنید، کسی که از جدول ضرب سر در نمی آورد و از نظم آن بی خبر باشد ، وقتی نگاه می کند، می گوید: فقط دو تا ستونش منظم است. اولین ستون عمودی و اولین ستون افقی.[ چون اعداد از یک تا 10 به صورت منظم نوشته شده اند ] بقیش به هم ریخته است! میگوید: چرا از 36 رفته 49 ! و ... چرا این شخص به هم ریخته می بیند؟ چون نظم آن پیچیده تر شد . دو بُعدی شد . بهترین نظام کلی هستی هم چون دارای بالاترین و پیچیده ترین نظم است ، نظم آن برای ما به این زودی جلوه نمی کند. هر چه علم ما بالاتر رود بخش هایی از نظم برایمان جلوه می کند ولذت می بریم . اگر همین جدول ضرب دو بُعدی را سه بُعدی کنیم و روی یک مکعب پیاده کنیم ، یعنی سه محوری باشد و سه تا عدد را ضرب در یکدیگر بکنیم . خیلی پیچیده تر و به هم ریخته تر به نظر می آید . هر چه ابعاد، بیشتر ، نظم پیچیده تر و بی نظمی جلوه گر تر! ✍ بنابراین خلقت خداوند و اعطای قابلیات به بهترین نظام، با توجه به مجموعه ی اجزا مربوط می شود. یعنی وقتی حکمت کامل خداوند ثابت شد، گویی خداوند با کار های مختلف خود در جهان میگوید: در این خانه ی جدول، باید این عدد قرار بگیرد . مثلا 25 . در حالیکه شخص نا آگاه به علم و قدرت نامحدود خداوند، می گوید: نه، اگر میخواهید منظم باشد ، همه را باید بنویسند 25 ! مثلا انتظار دارد همیشه نعمت های دنیا، بدون بلا و سختی برای او فراهم باشد! با این کار در واقع نظم را به هم ریخته ایم. چون به محل امتحان و رشد انسان در دنیا و ... توجه نکرده ایم . در جدول ضرب اگر جای یکی از خانه ها را عوض کنیم ، کل جدول به هم می ریزد. 🆔 @radiosayeban
1⃣2⃣ خداشناسی ⭕️ مثالی برای درک بهتر وجود نامحدود خداوند(کامل مطلق) 🔰 يک خط بينهايت را در نظر بگيريد. اين خط فقط و فقط طول دارد. پس، از حيث عرض داشتن محدود است. حالا يک سطح در نظر بگيريد که طول آن بينهايت است؛ ولي عرض آن يک سانتي متر است. اين سطح هم از حيث عرض محدود است. اما تفاوت اين محدوديت با محدوديت قبلي در چيست؟ 🔸 اين محدوديت يعني امتداد و سیر در عرض ادامه پيدا نمي کند. و به مرز مي رسيم. اما محدوديت قبلي يعني اصلا عرض براي او مطرح نيست. یعنی اصلا عرض ندارد. نه این که در امتداد و سير در عرض‌، کمبود دارد. 🔻حال يک کره اي را به صورت بي نهايت در نظر بگيريم. نه محدوديت ذاتي از حيث طول و عرض و عمق دارد، و نه محدوديتی در امتداد داشتن دارد. اما جالب است که همين کره ی بينهايت، از حيث بعد چهارم [زمان] محدوديت ذاتي دارد. 🔸 اما نکته ی اساسی اين است که، وقتي مي گوييم: خط، از جهت ذاتش نسبت به عرض محدود است؛ چرا به خود اجازه مي دهيم بگوييم محدود است؟ چرا نمیگوییم: نه محدود است و نه نامحدود ؟! 🔻 جواب اين است که: چون ميبينيم که خط، میتوانست عرض هم داشته باشد و تبدیل به سطح شود. ولی اکنون ندارد. پس محدودیت دارد. 🔸 اما به عنوان مثال، يک حقيقت رياضي حسابي مثل: دو بعلاوه ی دو مساوی چهار، آيا از حيث عرض داشتن محدود است؟ جواب: نه مي توان گفت محدود است. و نه مي توان گفت نامحدود است. بلکه از جهت عرض داشتن رها و مطلق است. به تعبیر دیگر یعنی: این حقیقت، از جهت عرض و امتداد و بعد داشتن، رها و فرابعد است. نه این که مثل نقطه، بعد ندارد. بلکه اصلا شانیت بعد داشتن و امتداد داشتن، برای او مطرح نیست. ✅ اگر در مورد خداوند، گاهي تعبير "وجود مطلق" يا "بينهايت" به کار مي رود، منظور همين رها بودن از قابليت محدود بودن است. نه اينکه منظور اين باشد که: خداوند همه ی کمال ها را به طور بينهايت دارد. به تعبیر دیگر: این جمله هم درست نیست که خداوند در هر يک از بينهايت بعد ، بينهايت است. بلکه او شانیت هیچ محدودیتی را نمی پذیرد. ✍ پی نوشت: برای تبیین استدلال کامل مطلق بودن خداوند میتوانید به جلسه دوازدهم خداشناسی مراجعه کنید👇 https://eitaa.com/maaref_karbordi/167 🆔 @maaref_karbordi
استاد فیاضی 1.mp3
4.74M
1⃣ معاد 🔰 تفاوت خصوصیت های مرگ، با تجربه های نزدیک به مرگ (NDE) ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. ✍ جلسه اول 🆔 @maaref_karbordi
استاد فیاضی 2.mp3
9.99M
2⃣ معاد 🔰 تفاوت خصوصیت های مرگ، با تجربه های نزدیک به مرگ (NDE) ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. ✍ جلسه دوم 🆔 @maaref_karbordi
جایگاه معرفتی تجربه نزدیک به مرگ.mp3
5.08M
3⃣ معاد 🔈 پیشنهاد میشود تا آخر فایل، با دقت گوش داده شود. 🔰 آیا تجربه های مشترک تجربه های نزدیک به مرگ(NDE)، با خصوصیات مرگ، در متون دینی مختلف هست؟ ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. 🔻 جلسه سوم 🆔 @maaref_karbordi
فلسفه و تجربه نزدیک به مرگ.mp3
5.75M
4⃣ معاد 🔰 بررسی تجربه های نزدیک به مرگ، در مکتب های مختلف فلسفی ⭕️ چه فلسفه ای نمیتواند تجربه های نزدیک به مرگ را قبول کند؟ ✍ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. 🔻جلسه چهارم 🆔 @maaref_karbordi
5️⃣ معاد 🔰 رابطه دنیا با آخرت، در کلام امیرالمومنین ( علیه السلام) ⭕️ جاثلیق از امیرالمومنین علیه السلام پرسید : أین الدنیا من الآخرة؟ یعنی رابطه دنیا و آخرت چگونه است؟ حضرت در پاسخ فرمودند: الدنیا فی الآخرة و الآخرة محیطة بالدنیا. یعنی دنیا شأنی از آخرت است و آخرت به دنیا احاطه دارد. یعنی ما یک شأنی داریم که خودمان از آن سر در نمی آوریم ولی او کاملا با ما است. و نمیتوانیم از آن فرار کنیم. داریم فرار میکنیم به سمت خود او. لذاست که آیه میفرماید: و إنّ جهنّمَ لمحیطة بالکافرین ✍️ واژه ی ( أحاط ) از حائط به معنای دیواری است که اطراف مکانی را گرفته است . در احاطه ی حسی چون محیط اطراف و بالا و پایین یک چیزی را گرفته ، با حرف ( علی ) مناسب است . در احاطه ی حسی ، محیط و محاط فقط در بعض اجزاء با هم تماس دارند . اما اگر بخواهیم بگوییم چیزی بر چیزی محیط است به نحوی که در تمام تار و پود وجود او حضور دارد ، اینجا دیگر ( علی ) غلط است . چون (علی) برای احاطه ی مکانی است . اگر بگوییم خدا به این نحو محیط است، یعنی فقط از قسمت های بالا با خبر است. و از وسط و مغز عالم بی خبر است و با سفینه می شود رفت بالا تا به او رسید ! اما باء در ( محیط به ) باء ملابست است یعنی با ذره ذره ی اجزاء وجود او همراه است . حضرت، عالم آخرت را محیط به دنیا دانستند. در مورد گناهکار هم قرآن می فرماید: (أحاطت به خطیئته) یعنی: گناه، محیط به گنهکار است نه محیط بر گنهکار. 🆔 @maaref_karbordi
عدالت خدا.mp3
1.56M
2⃣2⃣ خداشناسی 0⃣1⃣ ویروس شر ⭕️ معنای عدالت ✍ آیا عدالت به معنای رفتار یکسان با همه است؟ ✍ عدالت خدا به چه معناست؟ 🆔 @radiosayeban
🔵 سخنی با شما گرامیان؛ 💬 با عرض سلام و خوش آمد گویی خدمت عزیزانی که به تازگی در خدمتشون هستیم. 💬 هدف ما از این کانال تهیه متن و صوت های کوتاه، در عین حال از جهت علمی قوی و متقن هست. ✍ از آن جایی که مدیران کانال در حال تحصیل و تدریس و یا پژوهش هستند. و برای اداره کانال، به طور شخصی فعالیت میکنند، نمیتوانند به طور منظم برای کانال، محتوای صوتی و متنی تولید و تهیه کنند. لذا پیشاپیش عذرخواهی میکنیم 🙏 ⭕️ توضیحی درباره تمرکز فعلی کانال در صوت ها : ✍ همواره بحث شر زمینه ای برای پرسش های فراوانی در مورد وجود و ویژگی های کمالی خداوند بوده است. و از طرفی همه گیری ویروس کرونا و توجه بیش از پیش به بحث "شر" ، زمینه ای شد برای این که در ادامه ی بحث های خداشناسی، به این بحث و بحث های مقدماتی خداشناسی آن بپردازیم. ✍ در ضمن ان شاءالله به زودی درسگفتار های کوتاه هرمنوتیک هم در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. امروزه بعضی از روشنفکران، با تمسک به "هرمنوتیک فلسفی"، مخصوصا با تببین "گادامر" ، درصدد بی ضابطه جلوه دادن فهم ها و به خصوص فهم های متون دینی هستند. 🔶 در پایان ، نام کانال ما در تلگرام، برای معرفی به دوستانی که به هر دلیل در ایتا فعال نیستند، آرمان اندیشه هست.👇 🆔 @ArmanAndisheh با ارتباط با ادمین کانال، در هر دو کانال، پاسخگوی سوالات جوانان عزیز هستیم.
هرمنوتیک 1.mp3
4.19M
1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک کلاسیک 🆔 @maaref_karbordi
ناسازگاری_شرور_با_ایده_بهترین_نظام.mp3
1.36M
3⃣2⃣ خداشناسی 1⃣1⃣ ویروس شر ✍ روش درست بررسی مسئله شر 🆔 @radiosayeban
هرمنوتیک 2.mp3
4.49M
2⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک رمانتیک (1) 🆔 @maaref_karbordi
بررسی_ایده_بهترین_نظام_استدلال_علت_محور.mp3
1.19M
4⃣2⃣ خداشناسی 2⃣1⃣ ویروس شر ✍ بررسی امکان وجود سیستم (مجموعه نظام خلقت) بدون نقص ✍ آیا معلول (مخلوق) میتواند با علت یکسان باشد؟ ✍ نقص ذاتی در مراتب موجودات به چه معناست؟ 🆔 @radiosayeban
هرمنوتیک 3.mp3
2.72M
3⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک رمانتیک (2) 🆔 @maaref_karbordi
6⃣ امامت ⭕️ بعضی معتقدند بالاترین فضیلت این دنیایی وجود مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، جریان نزول جبرئیل بعد از شهادت نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) بر آن حضرت هست. ✍ درحالیکه بالاتر از آن، فضیلتی است که در حدیث شریف کساء ذکر شده است. ◻️ خود حضرت میفرمایند: وقتی همگی در زیر کساء (عبا) جمع شدیم، خداوند متعال به ملائکة فرمود: ... ◻️ دقت شود که، نمی فرمایند: از پدرم شنیدم که خداوند میفرماید. یا نمی فرمایند که جبرئیل خبر داد که خداوند میفرماید. ❇️ بلکه روح مطهر حوراء انسیة، با این که زیر عبا تشریف دارند، در ملأ اعلی حضور دارد و مستقیم، خطاب خداوند به ملائکه را میشنود! 🆔 @maaref_karbordi
بررسی ایده بهترین نظام ۲.mp3
1.38M
5⃣2⃣ خداشناسی 3⃣1⃣ ویروس شر ⭕️ مرتبه موجوداتی که با هم جمع نمیشوند (موجودات مزاحم در وجود) ✍ آیا خلق مجموع این مرتبه حکیمانه است؟ ✍ نقص نسبی به چه معناست؟ 🆔 @radiosayeban
هرمنوتیک رمانتیک۳.mp3
7.61M
4⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک رمانتیک (3) 🆔 @maaref_karbordi
6⃣2⃣ خداشناسی 🔰 يک مطلب کلی در رابطه با تمام صفات خدا اين است که: هر چند صفات خدا مطلق و بينهايت است؛ اما هر بينهايتی، محدوده خود را دارد. بدون اينکه از بينهايت بودن خارج شود. 🔸 به عنوان مثال محدوده و دامنه قدرت ، ابژه (امر عینی در مقابل امر ذهنی) است. يعنی تنها وجود وصفی و محمولی را شامل می‌شود. و شامل حقائق ثابت نمي شود. ولي محدوده علم، شامل حقائق ثابت هم مي شود. و در عين حال، هم قدرت بينهايت است. و هم علم بینهایت است. 🔸 مثلا مجموعه اعداد گويا (از زیر مجموعه های عدد طبیعی) عضوهای بيشتری نسبت به مجوعه اعداد طبيعی دارد. و منافاتی ندارد که هر دو شمارا هستند و کاردينال (عدد اصلی) واحد دارند. و اين زيادی عضوها ، سبب نمي شود که مجموعه اعداد طبيعی از بينهايت بودن خارج شود. 🆔 @maaref_karbordi
شر معنایی نسبی است.mp3
1.37M
7⃣2⃣ خداشناسی 4⃣1⃣ ویروس شر 🔰 توضیح بیشتر درباره ی نسبی بودن شر. 🆔 @radiosayeban
هرمنوتیک 5.mp3
2.32M
5⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک رمانتیک (4) 🆔 @maaref_karbordi