eitaa logo
🎧 سایه‌بان 📻
11.7هزار دنبال‌کننده
145 عکس
260 ویدیو
9 فایل
گروه علمی ـ رسانه‌ای شماره کارت امور اجرایی مثل تبلیغ و تدوین و... : 6037997750012545 ارتباط با ما : @Radiosayeban_a آدرس تلگرام: https://t.me/radiosayeban
مشاهده در ایتا
دانلود
هرمنوتیک 10- نقد و بررسی رمانتیک 3.mp3
5.41M
0⃣1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 نقد و بررسی هرمنوتیک رمانتیک (3) 🆔 @maaref_karbordi
هرمنوتیک 11- نقد و بررسی رمانتیک 4.mp3
4.46M
1⃣1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 نقد و بررسی هرمنوتیک رمانتیک (4) 🆔 @maaref_karbordi
هرمنوتیک 12- نقد و بررسی رمانتیک 5.mp3
8.88M
2⃣1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 نقد و بررسی هرمنوتیک رمانتیک (5) 🔻 پایان هرمنوتیک رمانتیک. 🆔 @maaref_karbordi
💬 با عرض سلام و ادب و خوش آمد گویی خدمت عزیزانی که به تازگی به جمع ما پیوستند. ◻️ یکی از موضوع های مهم و پایه ای در بحث های انسان شناسی، تجرد و غیر مادی بودن نفس انسان هست. ◻️ نتیجه ی این بحث در بررسی مسائل معاد و جبر و اختیار و ... به طور واضح قابل پیگیری هست. ◻️ امروزه برخی از افراد تحصیل کرده در علوم تجربی، گمان میکنند با پیشرفت در علوم شناختی و عصب شناسی، دلایل وجود نفس غیر مادی انسان، به فراموشی سپرده میشود. ◻️ استاد حامد ساجدی در جلساتی ابتدا دیدگاه فیزیکالیست( مادی گرا) های ناتقلیل گرا (با تکیه بر نظرات دکتر ننسی مورفی) را نقد میکنند. و در ادامه، دلائل اندیشمندان برای ضرورت وجود نفس و روح غیر مادی انسان را توضیح میدهند. ◻️ در ادامه، فهرست صوت های ایشان که در گذشته منتشر شده است را تقدیم میکنیم. 🆔 @maaref_karbordi
🔰 انسان شناسی ⭕️ نقد دیدگاه فیزیکالیست ها (مادی گرایان) درباره نفس انسان ✍ جلسه اول: https://eitaa.com/radiosayeban/73 ✍ جلسه دوم: https://eitaa.com/radiosayeban/278 ✍ جلسه سوم: https://eitaa.com/radiosayeban/75 ✍ جلسه چهارم: https://eitaa.com/radiosayeban/81 ✍ جلسه پنجم: https://eitaa.com/radiosayeban/279 ✍ جلسه ششم: https://eitaa.com/radiosayeban/87 🆔 @radiosayeban
🔰 انسان شناسی ⭕️ اثبات غیر مادی بودن نفس انسان ✍ جلسه اول: https://eitaa.com/maaref_karbordi/97 ✍ جلسه دوم: https://eitaa.com/maaref_karbordi/103 ✍ جلسه سوم: https://eitaa.com/maaref_karbordi/106 ✍ جلسه چهارم: https://eitaa.com/maaref_karbordi/109 🆔 @maaref_karbordi
🔶 فایل های جلسه دوم و پنجم انسان شناسی با مشکل مواجه شده اند. لذا مجددا خدمتتان تقدیم میشود.👇
🔰این شیوه‌ای است که امام باقر علیه‌السلام به ما یاد داده ▪️ما باید آماده باشیم كه در راه انجام وظیفه، هر سختی و ملامتی را تحمل كنیم و حتی از سرزنش و دشنام دوستان هم باكی نداشته باشیم. ▫️این شیوه‌ای است كه علیه السلام به جابر فرموده و به ما یادداده است: «در صورتی شیعه ما هستی كه حتی اگر تمام مردم از تو بد گفنتد و سرزنشت كردند، اصلاً ناراحت هم نشوی؛ و اگر همه مردم از تو تعریف كردند و تو را ستودند، خوشحال نشوی و این سرزنش‌ها و تعریف‌ها در انجام وظیفه‌ات تأثیر نداشته باش» ▪️اگر قرار باشد خوشحالی و رضایت دیگران را در نظر بگیریم، باید همواره نگاه به اكثریت داشته باشیم و تابع نظر سنجی باشیم و به فرمایش قرآن كریم اگر انسان به دنبال تبعیت از اكثریت باشد، قطعا گمراه خواهد شد. 🆔 @mesbahyazdi_ir 🆔 @maaref_karbordi
2⃣ فلسفه حقوق ‍⭕️ منطق جداسازی سالنهای مردانه و زنانه! 📝 استاد محسن قنبریان 95/9/21 (باتخلیص) 🔅 یک تشابه: ظاهرا اصل تفکیک مکانهایی برای زن و مرد در عرف عقلایی دنیا شناخته شده است. 🔸در ایران: مدارس، تالارهای عروسی، میادین ورزشی، پارک بانوان، تاکسی بانوان، زندان، برخی دانشگاههای تک جنسیتی و... را شاهدیم. 🔸در غرب: زندانها، فضاهای سربازی، مسابقات ورزشی و مدارس و دانشگاههای تک جنسیتی را شاهدیم. ✍ مثلا مدارس تک جنسیتی در آمریکا (دخترانه) ظرف ۱۰ سال اخیر ۲۵ برابر شده است! (ترجمان علوم انسانی/ گفتگو با جولیت ویلیامز استاد مطالعات جنسیت ومعاون بخش علوم اجتماعی دانشگاه یو سی ان ای). 🔅 تفاوت پنداری! برخی احتمالا تفاوت را به "اجباری" و "آزادانه" بودن ببینند که در ایران ، اجباری است و این بد است! اما در غرب هم "مختلط" هست و هم "جداگانه" لذا شهروند مختار به انتخاب آزادانه است و این خوب است! اما این تفاوت پنداری و غیر محققانه است در غرب هم تفکیک سه نوع است: 1⃣ اجباری: مثل تفکیک جنسیتی دستشویی ها، زندانها، برخی فضاهای نظامی و... 2⃣ قانونی: مثل حق قانونی تفتیش شدن توسط همجنس در گیتهای بازرسی، یا حق قانونی درمان با کادر پزشکی و پرستاری همجنس، یا حق ساعت اختصاصی زنان برای برخی مکانها مثل پیست اسکی و... 3⃣ داوطلبانه: مثل تاکسی ویژه بانوان و... از این روممکن است بین مصادیق الزامی و قانونی در ایران و غرب فرق باشد؛ اما در بودنش فرقی نیست. 🔅 تفاوت واقعی ظاهرا تفاوت واقعی در "منطق" اسلام و غرب است و البته موارد و مصادیق. در منطق غرب مثلا مسابقات ورزشی جداگانه ی زنان (الزامی) و مدارس تک جنسیتی (قانونی) بخاطر رعایت شئون اخلاقی و عفاف و کرامت زن و... نیست، بخاطر" قبول تفاوتهای بدنی یا ذهنی زن ومرد" است. 🔸برای نمونه استدلال برخی موافقین مدارس تک جنسیتی مبتنی بر "عدالت جنسیتی" است. مدعی اند عصب شناسی، تفاوت یادگیری دختران و پسران را ثابت میکند لذا کلاس واحد بی عدالتی جنسیتی به دختران است (ر. ک: مصاحبه باجولیت ویلیامز). 🔸همینطور تفاوت بدنی در ورزش علت جداسازی جنسیتی مسابقات است نه عفت و دیده نشدن توسط نامحرم و... 🔅 منطق اسلامی تفکیک: 1⃣ عدالت جنسیتی 🔸 چنانچه ورزش اختصاصی زنان از این حیث ضروری است، تالار عروسی جدا هم ضروری و پارک اختصاصی هم نیکو است. قرآن زن را «من ینشأ فی الحلیة»: پرورش یافته در زینت(۱۸/ زخرف) معرفی میکند.طبیعت او میل به زینت دارد اگر مکان اختصاصی ای برای این "تجمل و زینت" تعریف نشود و جز خانواده ، او در حجاب تعریف شود نوعی بی عدالتی به زن است. 🔸بعلاوه که زنان نسبت به آسیب های اخلاقی وآبروئی، آسیب پذیرترند. پس همانطور که آسیب پذیرتر بودن او در قوای بدنی اش او را دارای حق ورزش اختصاصی و تفکیکی کرده؛ آسیب پذیرتربودن در قوای جنسی و عاطفی اش نیز چنین حقی برایش ثابت میکند که مکانهای تجمل و شادی و تفریحش جدا باشد و بخاطر اینها عرض و آبرویش در مخاطره نیافتد. 🔸چه خوب گفت شهید مطهری که: «در قدیم "انسان" بودن زن فراموش شده بود و امروز "زن " بودن او» (نظام حقوق زن در اسلام). 2⃣ منطق اختصاصی اسلام: کرامت زن وامنیت اخلاقی خانواده وجامعه: 🔸فلسفه پوشیده داشتن زن از مردان و اختصاص زینت و تجملش به محرمان و همجنسانش این است که: اسلام میخواهد زن در کنار مردان، بعنوان "یک انسان" نظاره شود نه "یک زن با جذابیتهای تأنیث". 🔸وقتی او با اختصاصات زنانه اش (نه اشتراکات انسانی اش مثل هوش و کار و...) جلوی مردان حاضر شود به او نگاه و طمع جنسیتی می شود و این خلاف "کرامت انسانی" اوست. (ر.ک: مسأله حجاب /استاد مطهری). 🔸بعلاوه که خانواده و جامعه از این نحوه حضور آسیب می بیند. "به هیچ زنی خیانت نشده مگر اینکه زنی با جلوه های زنانه اش حاضر شده است". 🆔 @m_ghanbarian 🆔 @maaref_karbordi