eitaa logo
سایه بان 📻
11.8هزار دنبال‌کننده
131 عکس
253 ویدیو
9 فایل
گروه علمی ـ رسانه‌ای شماره کارت امور اجرایی مثل تبلیغ و تدوین و... : 6037997750012545 ارتباط با ما : @Radiosayeban_a آدرس تلگرام: https://t.me/radiosayeban
مشاهده در ایتا
دانلود
4⃣ علی علیه السلام کیست ؟ 🔸 ابن حنبل از علمای اهل سنت مینویسد: ◻️ علی [علیه السلام] در زمان خلافت در کوفه، از درآمد شخصی که در مدینه داشتند، زندگی را میگذراند. ✍ دانش نامه امیرالمومنین، ج 4، ص 174 به نقل از فضائل الصحابة لابن حنبل، ج1، ص536، ح892. 🆔 @maaref_karbordi
5⃣ علی علیه السلام کیست ؟ 🔸 امیرالمومنین علیه السلام در نامه ای به کارگزارانشان فرمودند: ◻️ نوک قلم های خود را تیز کنید. و فاصله بین خطوط نوشته هایتان را کم کنید. و در نامه هایی که به من مینویسید، بیشتر از نیاز حرف نزنید و لبّ کلام را بنویسید. ◻️ شما را از نوشتن بیش از نیاز، منع میکنم؛ چرا که بیت المال مسلمانان تاب ضرر را ندارد. ✍ الخصال، ص 310. 🆔 @maaref_karbordi
8⃣ امامت 🔰 مباهله ⭕️ چندین سال پیش در ماه مبارک رمضان در لندن، مناظره ای بین دکتر تیجانی و عبدالزهراء نجدی از طرف شیعیان و عثمان الخمیس و بلّوشی از طرف مخالفان، با مجری گری هاشمی برگزار شد. 🔸 در بین یکی از جلسات، وقتی جسارتی نسبت به بی بی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها صورت میگرد، عبد الزهراء نجدی از جای خود بلند میشود و میگوید : این شخص کافر هست و از این به بعد، من مباهله میکنم و نه بحث علمی! 🔸 هاشمی، مجری برنامه به ایشان میگوید: فعلا بیایید بحث را ادامه دهیم و در آخر ماه رمضان، مناظره میکنیم. 🔸 وقتی برنامه به جلسه ی پایانی رسید، دکتر تیجانی و عبدالزهراء نجدی، اظهار آمادگی میکنند. اما طرف مقابل میگوید: باید یکی از مراجع تقلید شیعه بیاید تا ما مباهله کنیم؛ چون اگر شما هلاک شوید، خبر آن منعکس نمیشود! 🔸 هاشمی ، مجری شبکه، با این که خود از دشمنان شیعه هست، ناگهان اعتراض کرد و گفت: الیوم هما یمثلان الشیعة. یعنی این دو نفر نماد تشیع هستند. ( این برنامه در ماه مبارک، ملیون ها بازدید کننده داشت) 🔸 بهانه ی دوم جناب بلّوشی این بود که این جا لندن است! ما باید بین باب و مقام کعبه مباهله می کنیم! 🔸 بلافاصله عبدالزهراء نجدی میگوید: مگر پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله که با مسیحیان نجران مباهله کردند، در کنار کعبه بودند! 🆔 @maaref_karbordi
🔰 فهرست محتوای «ویروس شر» جلسه اول : https://eitaa.com/radiosayeban/192 جلسه دوم : https://eitaa.com/radiosayeban/193 جلسه سوم : https://eitaa.com/radiosayeban/194 جلسه چهارم : https://eitaa.com/radiosayeban/198 جلسه پنجم : https://eitaa.com/radiosayeban/199 جلسه ششم : https://eitaa.com/radiosayeban/201 جلسه هفتم : https://eitaa.com/radiosayeban/202 جلسه هشتم : https://eitaa.com/radiosayeban/210 جلسه نهم : https://eitaa.com/radiosayeban/214 جلسه دهم : https://eitaa.com/radiosayeban/226 جلسه یازدهم: https://eitaa.com/radiosayeban/230 جلسه دوازدهم : https://eitaa.com/radiosayeban/233 جلسه سیزدهم : https://eitaa.com/radiosayeban/236 جلسه چهاردهم : https://eitaa.com/radiosayeban/239 جلسه پانزدهم : https://eitaa.com/radiosayeban/245 جلسه شانزدهم : https://eitaa.com/radiosayeban/260 جلسه هفدهم : https://eitaa.com/radiosayeban/265 جلسه هجدهم : https://eitaa.com/radiosayeban/267 جلسه نوزدهم : https://eitaa.com/radiosayeban/268 جلسه بیستم: https://eitaa.com/radiosayeban/362 جلسه بیست و یکم: https://eitaa.com/radiosayeban/364 🆔 @radiosayeban
🔰 تجربه های نزدیک به مرگ / معاد جلسه اول: https://eitaa.com/maaref_karbordi/219 جلسه دوم: https://eitaa.com/maaref_karbordi/220 جلسه سوم: https://eitaa.com/maaref_karbordi/221 جلسه چهارم: https://eitaa.com/maaref_karbordi/222 متن: https://eitaa.com/maaref_karbordi/224 🆔 @maaref_karbordi
هرمنوتیک 14-روش شناختی 2.mp3
4.84M
4⃣1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک روش شناختی (2) 🔻 سه گانه ی "دیلتای" 🔻 ادامه دارد... 🆔 @maaref_karbordi
هرمنوتیک 15-روش شناختی3.mp3
3.84M
5⃣1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک روش شناختی (3) 🔻 دور جزء و کل، در بیان دیلتای 🔻 از نگاه دیلتای، تجربه های مشترک، راه برون رفت از تاریخمندی فهم 🔻 مهمترین تفاوت هرمنوتیک دیلتای و شلایرماخر 📌 در جلسه بعد بررسی و نقد هرمنوتیک روش شناختی ارائه میشود.(ان شاءالله) 🆔 @maaref_karbordi
6⃣ علی علیه السلام کیست ؟ 🔸 نقل شده است که: امیرالمومنین علیه السلام جنگ هایی را که لازم بود انجام دهند را از سر ظهر آغاز میکردند. ◻️ حضرت دلایلی برای این کار داشتند، از جمله این که: میخواستند به واسطه‌ی شب ، زمان جنگ طولانی نشود؛ تا اگر کسی پشیمان شده است، بتواند برگردد. و جان او محفوظ بماند. ✍ الکافی، ج 5، ص 28. 🆔 @maaref_karbordi
7⃣ علی علیه السلام کیست ؟ 🔸 حضرت امیرالمومنین علیه السلام در زمان خلافتشان همواره خطاب به کسانی که در همراهی ایشان کوتاهی میکردند، میفرمودند: ◻️ آیا فکر میکنید که من نمیتوانم شما را اصلاح کنم؟! مطمئن باشید چنین توانایی دارم. ولی حاضر نیستم به واسطه‌ی اصلاح شما، نفس خودم را تباه کنم! ✍ امالی شیخ مفید (ره)، ص 207. 📌 توضیح: پیروزی مادی و ظاهری در جنگ و... برای حضرت، هدف اصلی نیست. بلکه تمامی کارهایی مثل: حکومت داری و جنگ، در مسیر عبودیت الاهی تعریف میشود. و اگر پیروزی، باعث انحطاط اخلاقی خود فرمانده شود، یک فرمانده الاهی، چنین کاری برای او ارزش ندارد. 🆔 @maaref_karbordi
🔳 با عرض سلام و احترام و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان مطهر و اصحاب کرام آن حضرت. ✍ ان شاء الله از ادامه ی جلسه ی دوازدهم خداشناسی، فایل های خداشناسی با کیفیت ضبط مناسب تر و توسط یکی دیگر از اساتید، تقدیم شما گرامیان میشود. 🆔 @maaref_karbordi
جلسه 13-خداشناسی-عمومی.mp3
17.11M
3⃣1⃣ خداشناسی(دوره دوم) 🔘 فایل عمومی 🔸 دلیل یگانگی و توحید خدا چیست؟ 🔸 معنای دقیق یگانگی خدا چیست؟ 🔸 چه طور با این که خدا بی زمان و بی مکان هست، به عنوان مثال میگوییم: در ساعتی خاص و در مکانی خاص آفریدن خدا و یا روزی دادن خدا و... محقق شد؟ 📌 استدلال بی مکان و بی زمان بودن خداوند، در جلسه بعد مطرح میشود. 🆔 @maaref_karbordi
جلسه 13-خداشناسی-تکمیلی.mp3
6.45M
3⃣1⃣ خداشناسی(دوره دوم) 🔘 فایل تکمیلی 🔸تشبیه هایی از حقایق ریاضی هندسی و حسابی برای درک بهتر کمال مطلق و نامحدود خداوند 🆔 @maaref_karbordi
هرمنوتیک 16- نقد و بررسی روش شناختی 1.mp3
3.43M
6⃣1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 نقد و بررسی هرمنوتیک روش شناختی (1) 🔻 امکان فهم متن های کهن، از نقاط مثبت هرمنوتیک روش شناختی 🔻 منحصر نبودن بازیابی تجربه صاحب اثر برای پیدایش مراتب فهم (نقد کلام "دیلتای") 🔻 مشترک بودن برخی از نقدهای وارد بر هرمنوتیک "دیلتای" و "شلایرماخر" 📌 ادامه دارد... 🆔 @maaref_karbordi
8⃣ علی علیه السلام کیست ؟ 🔸 احمد ابن حنبل از علمای اهل سنت با سند خود مینویسد: ◻️ علی [علیه السلام] بعد از خواندن نماز ظهر در حیاط مسجد کوفه نشستند و به مشکلات مردم رسیدگی کردند. ✍ مسند احمد ابن حنبل،ج 2،ص92. 🆔 @maaref_karbordi
9⃣ علی علیه السلام کیست ؟ اهمیت بینش و اعتقاد درست 🔸 در جنگ جمل، فردی صحرانشین از امیرالمومنین علی علیه السلام پرسید: ای امیر مؤمنان آیا میگویی خدا یکتا و واحد است؟ مردم بر او شوریدند که چه وقت سوال پرسیدن است؟! ◻️ امیرمؤمنان فرمود: او را رها کنید؛ مطلبی که او سوال میکند، همان چیزی است که ما از دشمنانی که در حال جنگ با آنان هستیم، طلب میکنیم. ◻️ در ادامه، حضرت چهار معنا برای توحید و یکتایی خداوند بیان میکنند. و دو معنا را درست و دو معنا را با بیان استدلال نادرست میدادند. ✍ التوحید، شیخ صدوق، ص 83-84 🆔 @maaref_karbordi
هرمنوتیک 17- نقد و بررسی روش شناختی 2.mp3
3.42M
7⃣1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 نقد و بررسی هرمنوتیک روش شناختی (2) 🔻 تجربه های منحصر به فرد و یگانه ی انسان ها، چالش هرمنوتیک روش شناختی 🔻 تناقض نسبی بودن و تاریخمند بودن فهم انسان از منظر "دیلتای" با پذیرش امکان دستیابی به فهم صحیح از متون کهن 🔻 پذیرش کفایت شباهت تجربه انسان ها یعنی قبول کردن مراتب و درجات فهم 📌 از جلسه آینده، بحث مهم هرمنوتیک فلسفی آغاز میشود. 🆔 @maaref_karbordi
جلسه-14-خداشناسی-عمومی.mp3
15.71M
4⃣1⃣ خداشناسی(دوره دوم) 🔘 فایل عمومی 🔸 چرا خدا نمیتواند زمان و مکان داشته باشد؟ 🔸 چرا ماده و جسم نمیتوانند خدا باشند؟ 🆔 @maaref_karbordi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ فلسفه ذکر مصيبت‌ استاد شهید : جواني از من پرسيد که آيا اين کار ضرورتی يا حسنی دارد يا نه؟ اگر بناست مکتب امام حسين عليه السلام احيا بشود، آيا ذکر مصيبت امام حسين هم ضرورتی دارد؟ گفتم بله، دستوری است که ائمه اطهار به ما داده‌اند و اين دستور فلسفه‌ای دارد و آن اينکه هر مکتبی اگر چاشنی‌ای از عاطفه نداشته باشد و صرفاً مکتب و فلسفه و فکر باشد، آنقدرها در روح‌ها نفوذ ندارد و شانس بقا ندارد، ولی اگر يک مکتب چاشنی‌ای از عاطفه داشته باشد، اين عاطفه به آن حرارت می‌ دهد. معنا و فلسفه يک مکتب، آن مکتب را روشن مي‌کند، به آن مکتب منطق می دهد، آن مکتب را منطقی می کند. بدون شک مکتب امام حسين منطق و فلسفه دارد، درس است و بايد آموخت اما اگر ما دائماً اين مکتب را صرفاً به صورت يک مکتب فکری بازگو کنيم حرارت و جوشش گرفته مي‌شود و اساساً کهنه می گردد. اين، بسيار نظر بزرگ و عميقانه‌اي بوده است، يک دورانديشی فوق العاده عجيب و معصومانه‌ای بوده است که گفته‌اند براي هميشه اين چاشنی را از دست ندهيد؛ چاشنی عاطفه، ذکر مصيبت حسين بن علي عليه السلام يا اميرالمؤمنين يا امام حسن يا ائمه ديگر و يا حضرت زهرا (سلام اللَّه عليها). اين چاشنی عاطفه را ما حفظ و نگهداری کنيم. 📔 استاد ، سیری در سیره نبوی ، ص۵۵ 🆔 @maaref_karbordi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هرمنوتیک 18-فلسفی ۱.mp3
3.75M
8⃣1⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔰 هرمنوتیک فلسفی (1) 🔰 زمینه ی تعدد قرائت ها از دین 🔻 هرمنوتیک فلسفی، چرخشی در مسیر هرمنوتیک 🔻 مخالفت هایدگر با دیدگاه اندیشمندان، درباره ی "وجود" 🆔 @maaref_karbordi
0⃣1⃣ علی علیه السلام کیست ؟ 🔸 علی علیه السلام روزی به بازار خرما فروش ها رفتند و دیدند کنیزی در نزد خرما فروشی گریه میکند. ◽️ وقتی حضرت علت را جویا شدند کنیز گفت: مقداری خرما را به یک درهم خریدم. و مولای من آن را نپسندید. ولی الان خرمافروش آن را پس نمیگیرد. ◽️ حضرت به خرما فروش فرمودند: خرما را بگیر و پولش را پس بده. چرا که او خادم است و کارها به دست او نیست. ◽️ خرمافروش حضرت را هل داد! مسلمانانی که آنجا بودند و حضرت را میشناختند به او گفتند: آیا میدانی که بود؟ او امیرالمومنین بود. خرمافروش خرما هم را گرفت و پول کنیز را پس داد. خطاب به حضرت گفت : دوست دارم از من راضی باشید. حضرت فرمود : آنچه مرا از تو راضی میکند این است که حقوق مردم را به شکل کامل رعایت کنی. ✍ دانشنامه امیرالمومنین ، ج ۴، ص ۹۸. به نقل از فضائل الصحابه ج ۲، ص ۶۲۱. 🆔 @maaref_karbordi
5⃣ فلسفه دین ⭕️ رابطه‌ی عقل و ایمان ✍️ استاد حامد ساجدی ✅ یکی از مباحث مطرح در فلسفه دین، رابطه عقل و دین است. آیا دین باید مبتنی بر عقل باشد یا اینکه ایمان مقوله کاملاً متفاوت از حوزه معرفت است؟ این مسأله محل بحث و گفتگوی متفکران شده است. ✅ عقل گرایان حداکثری معتقدند گزاره های دینی نه تنها باید با عقل سازگار باشد بلکه باید به وسیله عقل درک و اثبات شود و فراتر از فهم عقلی انسان نباشد. ✅ در نقطه مقابل ایمان گرایان قرار دارند که بر تباین حوزه ایمان و عقلانیت تأکید دارند. برخی از آنها مانند کی یر کگارد تا آنجا پیش می روند که می گویند گزاره ای که انسان به آن ایمان می آورد حتی می تواند ضد عقل هم باشد. ✅ به نظر می رسد میان این دو دیدگاه باید دیدگاه معتدل تری را اتخاذ کرد. در درجه نخست باید میان گزاره دینی پایه که حقانیت و اعتبار دین مبتنی بر آنهاست و سایر گزاره های دینی تفکیک کرد. ✅ گزاره های دینی پایه باید با عقل انسان درک شوند، زیرا بدون آن حقانیت دین زیر سؤال می رود و اعتماد به آن دین ممکن نخواهد بود. ✅ بسیاری از گزاره های دینی غیر پایه نیز - مانند گزاره های اخلاقی و حقوقی- مورد تأیید عقل هستند و یا همراه با دلیل و شاهدی ذکر شده اند که آنها را عقل پذیر می سازد. ✅ ممکن است برخی گزاره های دینی غیر پایه، مانند وقایع مربوط به آخرت، با عقل اثبات شدنی نباشند و در عین حال در ستیز با درک عقلی انسان هم نباشند. با توجه به عقلانی بودن گزاره های دینی پایه، فرد مؤمن در مورد این گونه گزاره ها با اعتماد به منبع وحی حقانیت این گزاره ها را تصدیق می کند. 🆔 @sajedi_ir 🆔 @maaref_karbordi
6⃣ فلسفه دین ⭕️ رابطه‌ی عقل و ایمان (2) ✍️ استاد حامد ساجدی ✅ چنانکه بیان شد، ایمان گرایان بر این دیدگاه تأکید دارند که ایمان و عقل دو حوزه مختلف هستند. ایمان از مقوله باور و تعهد قلبی و یک عنصر احساسی است و لذا نباید برای گزاره های دینی به دنبال اثبات عقلی باشیم، بلکه باید با دل خود به این گزاره ها ایمان بیاوریم. ✅ این دیدگاه به درستی به جنبه احساسی و قلبی ایمان اشاره می کند اما به دلیل غفلت از جنبه معرفت بخشی ایمان، دارای اشکال است. ❇️ این سخن صحیح است که ایمان صرفاً یک تصدیق ذهنی نیست. مؤمنی که به خدا ایمان می آورد با ریاضی دانی که یک قضیه ریاضی را تصدیق می کند مانند هم نیستند. آیات بسیاری از قرآن بر این نکته تأکید دارند که: - جایگاه اصلی ایمان در قلب است وَ لكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ‏ إِلَيْكُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ في‏ قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ (حجرات: 7) خداوند در شما گرایش به ایمان را ایجاد کرد و آن را در دل شما زیبا جلوه داد و کفر و فسوق و عصیان را نزد شما منفور کرد. - انسانهای کافر، در عین حال که حقانیت گزاره های دینی را با ذهن خود درک می کنند، به انها ایمان نمی اورند. وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ (نمل: 14) (کافران) آن را انکار می کنند در حالی که در درون خود به آن یقین دارند. ❇️ اما این به معنای این نیست که ایمان جنبه بینشی و معرفت بخشی ندارد. در بسیاری از آیات قرآن، مؤمن و کافر به بینا و کور تشبیه شده اند. مَثَلُ الْفَرِيقَيْنِ كَالْأَعْمَى وَ الْأَصَمِّ وَ الْبَصِيرِ وَ السَّمِيعِ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلاً أَ فَلاَ تَذَكَّرُونَ ﴿هود: 24﴾ وصف اين دو گروه [مشرك و مؤمن‏] همانند نابينا و كر و بينا و شنواست آيا [اين دو گروه‏] در صفت و حال يكسانند؟ ❇️ خداي متعال حتي آنگاه که سخن از سجده کردن در مقابل آيات الهي به ميان مي‌آورد، اين عمل را در صورتي پسنديده مي‌شمارد که از روي بينش و بصيرت باشد و بندگان حقيقي خود را اينگونه توصيف مي‌کند: در وصف عبادالرحمن: وَ الَّذينَ إِذا ذُكِّرُوا بِآياتِ رَبِّهِمْ لَمْ يَخِرُّوا عَلَيْها صُمًّا وَ عُمْياناً (فرقان: 73) و آنان كه وقتى به آيات پروردگارشان پندشان دهند، در برابر آن با حالت كرى و كورى نمیافتند، [بلكه با گوش شنوا و چشم بصيرت به آن توجه می کنند.] 🆔 @sajedi_ir 🆔 @maaref_karbordi
7⃣ فلسفه_دین ✍️ استاد حامد ساجدی ⭕️ گوهر دین در قرآن (1) 📎 چرا التزام به شريعت❓ ✅ یکی از مباحث مهم در فلسفه دین، بحث گوهر دین است. در این بحث مسأله این است که گوهر تدین و آن بخش از تدین که ارزش ذاتی دارد چیست؟ اگر دیانت ما چه ویژگی داشته باشد ارزشمند است؟ هسته اصلی دیانت که اعمال و مناسک ظاهری وابسته به آن است چیست؟ ✅ در این زمینه اقوال متعددی مطرح است. برای مثال برخي از اندیشمندان غربی اخلاقی زیستن را گوهر دین می دانند. کانت و هگل از جمله سردمداران این دیدگاه هستند و برخی متفکران داخلی مانند آقای ملکیان نیز این دیدگاه را تأیید می کنند. در این رویکرد دین حقیقی همان اخلاق است. به گفته کانت و هگل اگر غایت دین صرفاً پرستش خداوند باشد و اصلاح اخلاقی در آن مغفول واقع شود، انسان گرفتار گمراهی دینی یا دین دروغین می شود. در این دیدگاه نماز و مناسک دینی که اعمالی فراتر از دستورات محض اخلاقی را در بر دارند جزء مذهب ناب نیستند و باید کنار گذاشته شوند. ✅ اما به نظر می رسد در این سخن از پیوند بین اخلاق و اطاعت خداوند غفلت شده است. انسان اخلاق مدار وقتی درک کند که تمام هستی اش از سوی خداوند به او هدیه داده شده است، بالاترین سطح از تعهد اخلاقی را نسبت به خداوند پیدا می کند و حق خداوند را بر هر حقی مقدم می دارد زیرا قدردانی از نعمتهای خداوند را بر خود لازم می بیند. بنابراین نمی توان دم از اخلاقی زیستن بزنیم و در عین حال از اطاعت خدا سر باز زنیم. ✅ از سوی دیگر بندگی خالصانه خداوند نیز منجر به تقویت اخلاق اجتماعی انسان می شود، زیرا خداوند رعایت حق الناس و موازین اخلاقی را از مهمترین دستورات خود قرار داده است. ✅ بنابراین باید گفت گوهر تدین، بندگی خالصانه خداوند و تسلیم قلبی و عملي نسبت به اوست. آیاتی از قرآن مانند «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ‏ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ؛ با ارزشترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شماست»(حجرات: 13)، «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ‏؛ جن و انس را جز برای عبادت کردن خلق نکردم» (ذاریات: 56) و «وَ ما أُمِرُوا إِلاَّ لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفاءَ؛ آنها به جز این دستور نداشتند که خدا را با بندگی خالصانه و راستین عبادت کنند»(بینه: 5) به خوبی نشان می دهد گوهر دین، التزام قلبی به رعایت دستورات خداوند و بندگی خالصانه اوست. 🆔 @sajedi_ir 🆔 @maaref_karbordi