🔴 عاشورا به وقت شام!
چکیده سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ شب شام غریبان/ ۶مرداد۱۴۰۲/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
• اعتماد به نفس دستگاه اموی
بنی امیه پس از شهادت امیرالمومنین(ع) کل مملکت اسلام -بزرگتر از خاورمیانه کنونی- را یکپارچه در دست گرفتند.
- قدرت نظامی برتر منطقه مقابل روم و ایران شدند!
- عمده فتوحات در دوره آنان انجام شد (عباسی ها بیشتر صورت تمدنی بر آن افکندند)
- آنها توانستند خلافت اسلامی را تبدیل به سلطنت و حتی آنرا موروثی کنند و این کار را بنام اسلام هم کردند!
- قدرت و هژمونی تبلیغاتی شان از نظامی شان بیشتر بود آنها توانستند #شخصیت_دوم_اسلام -یعنی علی(ع)- را نه فقط از خلافت محروم بلکه فضایل او را از زبانها جمع کنند و بالاتر سبّ و لعن او را بر زبانها در همه شهرها جاری کنند! تا عاشورا ۲۰ سال از اجرای این سیاست تبلیغاتی می گذشت و کاملا خود را موفق می دیدند!
⬅️ بنظرتان اینها دستگاه اموی را اعتماد به نفسی نمی دهد که ماجرای مخالفت حسین(ع) را خُرد ببیند و به زعم خود از عهده اش برآید❓
- حسین(ع) بیشتر از علی(ع) فضیلت در چشم مردم ندارد وقتی صاحب لیله المبیت و خندق و خیبر را می توان تا مرتبه سبّ و لعن کشاند چرا نوه رسول الله -که خاطرات کودکی با او دارد- را نتوان خارجی و مارق و کافر جا زد؟!
این واقعا از دستگاه تبلیغاتی اموی و #پروپاگاندای آنها بر می آمد!
• گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا
- ولایتعهدی یزید را در یک پروژه ۹ساله (۵۱ تا۶۰ق) به تدریج دنبال کردند. سران را خریدند و مخالفان را ترساندند طوری که فقط چند مخالف محدود از جمله امام حسین(ع) ماند!
- تدبیر دارالندوه ای خود در مکه برای قتل پیامبر(ص) را درباره حسین(ع) بازتولید و اجرایی کردند⬅️ اینبار جای لیله المبیت ، عاشورا رقم خورد!
❓از خود نمی پرسید برای بیعت گرفتن یا کشتن ۷۰نفر ، ۳۰هزار آدم چرا؟! (بین ۲۲هزار تا ۳۵هزار گزارش شده است)
⬅️ برای این بود که دست همه قبایل کوفه به این خون آلوده شود! اینجور انتقام و خون خواهی هم منتفی بود! کی از کی انتقام بگیرد؟!
- لذا حتی سرها را به نسبت قبایل تقسیم و جنایت پیشه گان قبایل در کربلا( شمر، حرمله، خولی و...) را حامل سرها کردند: هوازن ۲۰ سر، بنوتمیم ۱۷ سر، بنو اسد ۶سر، مذحج ۷سر، دیگر قبایل ۹سر!
• البته عده ای هم از جنگ گریختند از لشکرهای ۱۰۰۰نفری اعزامی به کربلا ۳۰۰ تا ۴۰۰ می رسیدند و بقیه بخاطر کراهت از قتل حسین(ع) در بیابان متواری می شدند. روز عاشورا همین ها بر تلی جمع شده بر حسین(ع) ندبه و برای پیروزی اش دعا می کردند!
این تماشاگران که دو سومِ کل بودند اگر بجای تماشاگری و گریه مذموم یک تکبیر گفته به حسین ملحق می شدند کار تمام بود!
کلیشه دوصف در کربلا ، غلط مشهور است! سه صف بود؛ صف تماشاگران در همان کربلا بزرگتر بود! اینها مقصران همیشه تاریخ اند!
• معادله را یک زن بهم زد!
در چنین شرایطی اعتماد به نفس تبلیغاتی اموی بیجا نبود. او بیرون منطقه کوفه اصلا پنهان کرده بود که اینها خاندان رسول الله اند! مثل اسیران مرزها و کشور گشایی داشت واردشان می کرد!
مردم شام اصلا نمی دانستند پیامبر غیر از بنی امیه خویشانی دارد!!!
برای کوفه هم آنجور تدبیر کردند که مخالفتی برنخیزد!
❗️همه چیز درست و محاسبه ها دقیق بود اگر زینب(س) نبود!
امام سجاد(ع) تا شام در بیماری است و خطبه ای نخوانده؛ همه حماسه این روزها مال زینب و بچه های زیر چتر اوست (مثل فاطمه صغری، امام باقر و...)
- در کوفه و شام خطبه هایش و در مسیر تدبیرهایش ، #روایت_اصیل عاشورا را جا انداخت و دستگاه عجیب تبلیغاتی اموی را در هم شکست!
وقتی جا زده اند اینها اسیران خارجی بلکه مشرک (مثل ترک و دیلم) اند ، مردم برایشان زکات می ریختند! یک کلمه فریاد می شد: زکات برما حرام است! مسلمانان مفتون شده در دستگاه اموی را میخکوب می کرد که اینها مساله شرعی از کجا می دانند؟! زکات فقط بر بنی هاشم از خاندان رسول الله حرام است! و حالا گوشها تیز بود که بشنوند: اینها دختران و بچه های خودِ رسول الله اند! و طلسم اموی باطل شود!
• عبیدالله در مواجهه اول با حماسه زینب(س) گفت:... اکذب احدوثتکم! خدا احدوثه شما را تکذیب و باطل کرد!
- احدوثه از حدیث است در سوره مومنون خداوند سلاطین کفر را "احادیث" می خواند. سرجمع یعنی افسانه و اسطوره و تاریخ!
در واقع گفت نظریه امامت و ولایت شما که خدا برایتان جعل کرده ، یک اسطوره و افسانه بود!
خدا شما را یاری نکرد و در عاشورا کشت!
- زینب(س) با کلام و تدبیرش می خواهد ثابت کند "احدوثه" سلطنت اموی( و هر سلطنتی) است و امامت و حسین(ع)، "اولوا بقیه" (۱۱۶ هود و مقابل احدوثه) هستند.
ماجرای زینب(س) از این شروع می شود!
بقیه را در جلسات بعد تعقیب کنید!
* شنیدن این سه جلسه سخنرانی را برای علاقمندان #جهاد_تبیین موکداً تاکید می کنیم
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
۲-عاشورا به وقت شام.mp3
25.02M
🔴 عاشورا به وقت شام!
جلسه دوم ۷مرداد۱۴۰۲
هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
#حجت_الاسلام_قنبریان
- احدوثه یا اولو بقیه؟!
- بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟!
- ساخت دوگانه جماعت-امامت!
- قطار آقایان نصیحت!
- زینب و ما ادراک ما زینب!
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
🔴 عاشورا به وقت شام!
چکیده جلسه دوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۷مرداد۱۴۰۲
#بخش_دوم
❗️ قطار آقایان نصیحت!
• حال که آن دوگانه را در جامعه جا انداختند، اینبار نه فقط علیه "#نظام_علوی" خرجش می کنند ؛ بلکه علیه اعتراض و قیام و "#نهضتِ_امامت" علیه خود هم بکارش می گیرند!
• در آستانه قیام حسینی علیه سلطنت موروثی اموی و خلافت نامسلمانی مثل یزید آقازادگان و شخصیت هایی قطار می شوند با تکیه بر همین نظریه مبنا ، حسین(ع) را نهی و نصیحت کنند:
- عبدالله بن عمر گفت: از خدا بترش و تفرقه در جماعت نساز!
- نمایندگان عمروبن سعید بن عاص -حاکم مکه- وقت خروج امام از مکه گفتند: آیا از خدا نمی ترسی که از جماعت خارج و بین این امت تفرقه می افکنی؟!
- عمره بنت عبدالرحمن نجاری -شاگرد عایشه- همین مضمون را با نامه به امام نوشت!
- عمروبن حجاج -از دعوت کنندگان امام که حالا موکل فرات و مانع آب خوردن همراهان امام شده بود- می گفت: ما اطاعت امام(یزید!) را کنار نگذاشته و از جماعت کناره گیری نمی کنیم!
- و...
❗️ زینب و ما ادراک ما زینب!
• زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) و آن زن و بچه اسیر مقابل چنین دسیسه کامل و حساب شده و هژمونی تبلیغاتی، کارستان کردند.
اعتماد آنها به خدا (وعده اولوا بقیه) و #وجدان_مردم بود؛ مردمی که مفتونِ فتنه تبلیغات اموی شده بودند!
• زینب اگر می توانست عواطف مردم را به حسین(ع) بازگرداند ، "ملامت" و بعد "تنفر" و بعد "انتقام" را به جماعت برمی گرداند! توطئه #شراکت_در_خون (با حضور همه قبایل کوفه در کربلا) را می شکست و زمینه خون خواهی ها و قیامها می شد!
• و زینب(س) در ورودی کوفه، عالی از این مرحله برآمد. تماشاگران دیروز کربلا که امروز برگشته و می گریستند را ستایش نکرد بلکه ملامت را بر جان آنها نشاند و زمینه اتفاقات بعد شد.
• ماجرا ادامه دارد...
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
۳-عاشورا به وقت شام.mp3
30.2M
🔴 عاشورا به وقت شام!
جلسه سوم ۸مرداد۱۴۰۲
هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
#حجت_الاسلام_قنبریان
- دوگانه جماعت-امامت
- پیراهن عثمان
- سه قاعده روشنگری زینب کبری و اسرا:
۱. امید به خدا و وجدان عمومی
۲. سنخیت نه سجاعت
۳. مجاوره-محاوره
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
🔴 عاشورا به وقت شام!
چکیده جلسه سوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۸مرداد۱۴۰۲
#بخش_دوم
▫️ سه قاعده روشنگری زینب کبری و اسراء:
در چنین جنگ پیچیده شناختی و تبلیغاتی زینب کبری و امام سجاد(ع) با همه محدودیتهای اسارت باید پرده دروغ را پاره می کردند.
اقلا سه قاعده مهم در سیره آنها قابل کشف است:
1⃣ امید به خدا و وجدان عمومی
آنها براساس معیارهای الهی و نوامیس عالم خود را "اولوا بقیه" و دستگاه یزید را "احدوثه" می دیدند! قرآن مبارزان با فساد را صاحب بقاء و تکذیب گران آیات الهی را احدوثه و افسانه می خواند. در تقابل حسین(ع)با یزید این تطبیق درست و حتمی بود.
#کانون_اصلی_امید این اسرای دربند علیرغم غلبه ظاهری یزید و طمطراق دستگاه تبلیغاتی او همین "ایمان" بود.
این امید موجب خلق ابتکارات ساده اما نافع شد.
2⃣ سنخیت نه سجاعت!
عبیدالله وقتی پیروزی اول زینب کبری را دید- که احساسات عمومی کوفه را برانگیخت و به ملامت کشاند- به خود دل داری و به زینب(س) گفت: مثل پدرت سجاعت( جملاتی با سجع و قافیه) بلدی!
زینب کبری(س) پاسخ داد مرا با سجع و قافیه چکار؟! ناله درونم بود!
⬅️ #تبیین زبان بازی و لفاظی و وراجی نیست، همایش و دوره های تکراری برای آدمهای تکرای نیست؛ باید روشنگران از جنس آرمانها باشند.
زینب به واقع دنباله حسین(ع) و عملا وفادار به مکتب آزادی بخش و عدالت خواه اوست. این تبیین را انفسی و موثر می کند" آتش است این بانگ نی و نیست باد!"
3⃣ مجاوره- محاوره
وقتی دستگاه تبلیغاتی دشمن فراگیر است و رابطه مردم و اهالی را بجای "مردم- مردم" به رابطه "آحاد با بنگاه های خبرپراکنی و تفسیری" خود تبدیل کرده است؛ چه راهی برای اسرای دربند می ماند؟!
واضح است مجال سخنرانی کمتر یافته میشود پس باید در ضمن پدیده هایی که ساخته یا خود می سازند ، به مردم پیام دهند و وجدانها را بیدار کنند:
- امام سجاد(ع) منبر یزید را "چوب" خطاب کرد و اجازه خواست برآن بنشیند! فرار یزید از سخنان با اذان زودهنگام را استفاده کرد و فراز فراز اذان را به بهترین نحو برای معرفی خود و نهضت استفاده کرد...
- بیرون کوفه آنها ، خارجی و کافر جار زده شده بودند . مستحق زکات تلقی شده برایشان نان و خرما می ریختند و صدای کوبنده ای می گفت زکات برما حرام است! مردم از این سخن میخکوب شده و گوشها تیز می شد که مگر اینها کیان اند؟!
- رقیه بنت امیر المومنین و سکینه بنت حسین در دو موقف از حاملان سر شهدا خواستند جلو بروند تا نگاه های هرزه از آنها گرفته شود! این فقط یک رعایت اخلاقی نبود صدای بلند سیاسی در خطه شام بود که اینها مسلمان و مومنه اند و کنیز و اسیر نیستند که نگاه به آنها جایز باشد!
- امام سجاد(ع) بعد عاشورا تا سالیان بسیار چنین بستره هایی برای انتقال پیام عاشورا در اختناق اموی می ساخت. گریه کنار قصاب وقت ذبح گوسفند، کنار سفره غذا ، کنار غریبان و... همه خلاقیت های انتقال پیام در سلطه تبلیغاتی بنی امیه بود.
- باز پس گیری پیراهن خون آلود سیدالشهدا(ع) از غنائم کربلا، فقط یک یادگاری خانوادگی نبود برای همیشه نماد پیراهن عثمان برای بنی امیه را بی ارزش و بجایش نماد خون خواهی حسین(ع) شد که تا ظهور امام زمان(ع) کارا خواهد بود!
• زینب و اسرا شام را فتح کردند . در همان جلسات اول، یزید جنایت را گردن عبیدالله انداخت! روزهای بعد آنها را به خانه خود برد! در خانه اش شیون و عزا برای سیدالشهدا برپاشد و محترمانه به مدینه برگردانده شدند!
- فراموش نکنید این همان یزید واقعه حره است اگر میتوانست جنایت بیشتری به اهلبیت کند هیچ ابایی نداشت! آن "خون عزت مند" و این "حماسه دربند" به او اجازه نداد!
- نگاه کنید اغلب زنان اسراء پس از برگشت به مدینه در شهرهای دور دست جان داده و دفن شده اند! چون روشنگری آنها پس از بازگشت هم ادامه یافت و موجب تبعید آنها از مدینه به شام و مصر و... شد!
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
فرآیند حل مساله حجاب با اصول انقلاب اسلامی.mp3
35.84M
⚜ برنامه قراری نو برای ائمه جمعه سرار کشور
دوشنبه ۱۹تیر۱۴۰۲
موضوع:
فرآیند حل مساله حجاب با اصول انقلاب اسلامی
حجت الاسلام محسن قنبریان
🎧 شنیدن این فایل را به فعالان عرصه حجاب و عفاف توصیه می کنیم
#حجاب
#ولاء_طرفینی
#معاهده_اجتماعی
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
final.mp3
45.41M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
👈🏼موضوع: به بهانه سالگرد جنبش مشروطه و اعدام شهید شیخ فضل الله نوری
🔹نسبت ما با غرب مدرن
🔸چرا تجویز غرب گرایانِ ایرانی همواره به فاجعه ختم می شود؟
🔰صوت کامل گفتوگو با:
👤دکتر #شهریار_زرشناس/ عضو هیات علمی دانشگاه
کیفیت بالا - 43 مگابایت
◽️ شنبه چهاردهم مرداد 1402
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
2_144189955755114182.mp3
17.09M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز #رهبر_انقلاب در دیدار کارکنان و خانوادههای ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
SorayaTv_14020508.mp3
35.33M
🎧 بشنوید| صوت کامل برنامه تلویزیونی #ثریا
🔺موضوع: درس و عبرتهای قیام عاشورا برای امروز جامعه اسلامی
🔘 چگونه جامعه ی بیآرمان، قتلگاه ولایت و عدالت میشود؟
🔹ساختارهای تبعیضآمیز، بیعدالتی و سکوت خواص، چگونه جامعه اسلامی را مسخ و منحرف میکند؟
🔰باحضور:
🔹 حجتالاسلام حمزه وطنفدا
▫️پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔹 حجتالاسلام رضا افشار
▫️پژوهشگر انقلاب اسلامی
🗓 یکشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۲
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المومنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.73M
.
♻️ آیت الله جوادی آملی: مقایسۀ جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین
🔹جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین بهتر است...
🔰 از دید #آیت_الله_جوادی_آملی حفظهالله تعالی-:
این مسلّم است که احدی با اهل بیت- علیهمالسّلام- قابل مقایسه نیست اما بحث بر روی حکومت و تمام ارکان آن است و نه صرفاً شخصیت و ویژگیهای شخص حاکم....
چهار تا و چهارصد تا و چهلهزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همهٔ حکومتها وجود داشته، مهم اصل آن نظام، ارکان آن و تلاش برای رفع اشکالات است که در این نظام وجود دارد.
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
استاد پناهیان کل یوم اربعین.mp3
8.37M
شنیدن این صوت به منتظران واقعی امام زمان توصیه میشود
🎥 این سخنان استاد پناهیان دُرّ و گهر است... اقتصاد اسلامی است...
وقتی می گوییم علم جایی نیست جز در محضر قرآن و اهلبیت علیهم السلام یعنی همین. یعنی یک طلبه شیعه کلماتی را می گوید که در مقابل تمدنهای شرق و غرب می توان قرار داد و تمدنی نوین ساخت.
زندگی متعاونانه و برادرانه چیزی است که به مستضعفین عالم قدرت خواهد داد و طواغیت را به زانو درخواهد آورد.
چاره ای جز این نیست...باید بکوشیم.
کاش می شد شعار اربعین امسال را بگذاریم: #کل_یوم_اربعین
و تمرین کنیم زندگی اربعینی را در تمام طول سال...
🎤 #استاد_پناهیان
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
گفتگوی دکتر فرزین با تیمور رحمانی_1_1.mp3
39.87M
گفتگوی دکتر #محمدرضا_فرزین رئیس کل بانک مرکزی با #تیمور_رحمانی دانشیار دانشگاه تهران اقتصاددانی که تخصصش مباحث پولی و بانکی است
مرداد ۱۴۰۲
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
- ناشناس.mp3
8.34M
🔸تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا
🔹آیا ایران با پولهای آزاد شده اش فقط میتواند غذا و دارو وارد کند؟
گفت و گوی #علی_علیزاده با #سیدمحمد_مرندی، مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
حمله دوباره به شاهچراغ - علی علیزاده.mp3
57.6M
🎙فایل صوتی سیصد و چهارمین اپیزود رادیو #جدال منتشر شد.
📣 #اپیزود ۳۰۴: حمله دوباره به شاهچراغ.
🔹 همراه با علی #علیزاده
📆 ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲
⏱ مدت زمان: ۶۹ دقیقه
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
AEVideoToAudio1692083736857.mp3
16.34M
توضیحات حجت الاسلام #سید_کمیل_موسوی، پیرامون پشت پرده کناره گیری محمدرضا شهبازی مجری معروف صداوسیما
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
قدرت در ایران دست کیست؟.mp3
33.54M
🎙بشنوید | فایل صوتی سیصد و پنجمین برنامه رادیو #جدال
💠قدرت در ایران در دست کیست؟
🔹تحلیل مواضع حسین مرعشی در برنامه جهان آرا
🔹پروژه جدید نهاد ثروت برای بازگشت به قدرت
🔹 منظور نهادهای ثروت از واژه مردم چیست؟
🔹چرخه های تکراری سیاست در ایران
🔹دعوای اصلی در جناح های قدرت بر سر چیست؟
🔹تنها تئوری کارگزاران: نفت بفروشیم و امتیاز بدهیم و بخوریم
🔹بازی سیاست که به کف خیابان کشیده می شود
🔹سخیف ترین اشکال پوپولیسم در ادبیات کارگزاران
🔹سلاح ورزی نقطه کانونی جنگ مهم برای آینده ایران
🔹بخش خصوصی ذیل حکومت یا فوق حکومت؟
🔹دو قطبی دست ساخته صاحبان ثروت که باید شکسته شود
🔹 مرعشی: قدرت من ذاتیه!!!
#علی_علیزاده
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
زمینه های اقتصادی قیام کربلا ج3.mp3
9.42M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه سوم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل سوم مدینه عصر پیامبر ص(۱)
۱:شرایط جغرافیایی مدینه
تسلط یهودیان مدینه بر کشاورزی و تجارت
مشکلات شدید اقتصادی مسلمانان
۲:اقدامات اقتصادی پیامبر در جهت تحقق عدالت اقتصادی
مساله خودکفایی مسلمانان در مقابل یهودی ها
۳:کلان مساله های اقتصادی عصر پیامبر و دین اسلام
▪️الف: بازار اسلامی
تاسیس و مدیریت بازار
مساله نفی دلالی و اصالت کار در اسلام
مساله قیمت گذاری در بازار
سه جواب به طرفداران بازار آزاد
🔻خلاصه سخنرانی
eitaa.com/m_amin_rezai/3630
eitaa.com/m_amin_rezai/3631
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
جلسه چهارم .mp3
10.4M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه چهارم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل چهارم:مدینه،عصر پیامبرص (۲)
ب: منابع دولت اسلامی
۱: زکات
کارکرد زکات در از بین بردن فقر
۲: جزیه
۳: فیئ
۴: غنائم
۵: انفال
انواع زمین در اسلام
مساله انفال در عصر غیبت و مساله مسکن
چگونه سو استفاده از این منابع در عصر خلفا جامعه را طبقاتی کرد؟
ج: عقود مالی و ظرفیت های فقهی عدالت اقتصادی
🔻خلاصه سخنرانی
eitaa.com/m_amin_rezai/3649
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
ج5.mp3
11.15M
▪️زمینه اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه پنجم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل چهارم، عصر خلفا (۱)
🔻انحراف سیاسی(غصب ولایت) جامعه اسلامی منجر به انحراف اقتصادی شد!
-اقدامات اقتصادی خلیفه اول
-اقدامات اقتصادی خلیفه دوم
۱:مساله گسترش فتوحات
۲:مالیات بر زمین( خراج)
مساله مالیات در جامعه امروز
۳: غنائم
ثروت های افسانه ای حاصل از غنائم (ضمیمه مقاله آقای یوسفی)
-تبعات اقتصادی-فرهنگی غنائم و مالیات ها(دنیا گرایی مسلمانان بعد از پیامبر ص)
-روایات امام حسین ع در مذمت دنیا گرایی
۴:تقسیم طبقاتی بیت المال اشتباه استراتژیک خلیفه دوم و آغاز ایجاد جامعه طبقاتی
مساله حقوق و دستمزد در اسلام
🔻خلاصه سخنرانی
eitaa.com/m_amin_rezai/3672
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
جلسه شش.mp3
39.39M
زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه ششم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل چهارم، عصر خلفا (۲)
اقدامات اقتصادی عثمان
اعطای پولهای کلان به اقوام
خویشاوند سالاری خلیفه سوم
تشکیل جامعه طبقاتی و دولت رانتی
توصیف شخصیت خلیفه سوم در خطبه۳
تصویری از زندگی اشراف در عصر خلیفه سوم
اعتراضات ابوذر به اشرافی گری عثمان
جایگاه امر به معروف در اسلام
🔻خلاصه سخنرانی
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
جلسه 7 زمینه های اقتصادی عاشورا.mp3
12M
زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه هفتم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل پنجم، عصر امیرالمؤمنین ع
وضعیت اقتصادی جامعه ای که حضرت امیر ع تحویل گرفتند( خطبه۱۲۹)
تفاوت جامعه طبقاتی با جامعه دارای طبقه
نظر اسلام درباره جامعه طبقاتی
اصلاحات اقتصادی امیرالمؤمنین ع
۱:تقسیم عادلانه بیت المال
۲:تسریع بر تقسیم بیت المال
۳:مصادره اموال نامشروع
۴:تغییر نگاه به بیت المال(مال برای مردم و کارگزار صرفا امانت دار است)
شاخص بودن علی ع
۵:تجمیع نقش هاو نهی از کار تجاری کردن مسئولین
۶:تاسیس و نظارت بر بازار
اصلاحات سیاسی امیرالمؤمنین ع
تحمیل سه جنگ(دو جنگ مستقیم)از سمت اشراف به امیرالمؤمنین ع
رفع فقر نسبی در حکومت علوی و طبقاتی ماندن جامعه
🔻خلاصه سخنرانی
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
ج8 زمینه های اقتصادی قیام کربلا.mp3
11.98M
زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه هشتم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل ششم، عصر بنی امیه( آقازاده ها)
-وضعیت سیاسی صحابه و فرزندان در عصر بنی امیه
-وضعیت اقتصادی صحابه
-قانون ارث و انتقال ثروت به آقازاده ها
-تغییر در سبک زندگی(مسکن، لباس، غذا) صحابه و فرزندان
-اقتصاد فرهنگ و سبک زندگی می سازد!
-بررسی زندگی دختران و پسران صحابه در عصر بنی امیه
-رفتارهای ضدفرهنگی-اخلاقی آقازاده ها
-گسترش شراب خواری، مجالس مختلط در مکه و مدینه
-اشراف عامل اصلی ترویج فسق و فجور در جامعه
- گسترش فساد، بی تفاوتی و اقلیت بودن آرمانگرایان( حسین ع) در جامعه طبقاتی
🔻خلاصه سخنرانی
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
ج 9 زمینه های اقتصادی قیام کربلا.mp3
15.24M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه نهم
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل ششم، عصر بنی امیه( معاویه)
اقدامات معاویه در دوران خلفا
آسیبهای اقتصادی معاویه به حکومت حضرت امیر ع
تصویری از جامعه طبقاتی(طبقات اجتماعی) عصر بنی امیه( اشراف، آزادگان،موالی و بردگان)
درآمدهای اقتصادی حکومت معاویه
خراج، برده فروشی، جزیه، غنائم، کشاورزی
بیت المال خصوصی، بدعت بزرگ معاویه در طبقاتی تر کردن جامعه
اقدامات اقتصادی معاویه
دو اقدام اقتصادی معاویه علیه منتقدین
۱: کم کردن و حذف بیت المال شهرهای منتقدپرور(مدینه و کوفه)و افزایش درآمد مردم شام
۲: پروژه فقیرسازی محبین امیرالمؤمنین ع بواسطه حذف از دفتر بیت المال و...
چگونه اقتصاد رانتی موجب تصاحب قدرت سیاسی میشود؟
بانک خصوصی و مدارس خصوصی دو ابزار کسب قدرت سیاسی از طریق ثروت اقتصادی(توضیح مفصل)
🔻خلاصه سخنرانی
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
جلسه 10 محرم_01.mp3
13.31M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا
📆جلسه دهم (آخر)
محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز
فصل هفتم، مکه-مدینه-کربلا(خطبه منی، حسین بن علی ع)
زمان و مخاطب خطبه منی
توصیف وضعیت اقتصادی جامعه اموی از زبان امام حسین ع
اعتراض امام به ویژه خواری بیت المال توسط بنی امیه
ترس و طمع دو عامل سکوت خواص
مقابله ابی عبدالله ع با توجیه گرایی( ادهان)، ساخت و پاخت(مصانعه) علما و انقلابیون
اهمیت امربه معروف در زمینه های اصلی تحقق عدالت اقتصادی
ذبح ارزش ها و ارزشی ها محصول طبیعی جامعه طبقاتی
زمینه های اقتصادی در ساحت فردی-ساختاری قتل امام ع در کربلا
جمع بندی بحث
🔻خلاصه سخنرانی
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil
4_5978848196930047607 (2).mp3
20.1M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز #رهبر_انقلاب در دیدار فرماندهان #سپاه پاسداران. ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
#رادیو_تحلیل
عضو کانال شوید 🔻
@radiotahlil