eitaa logo
رادیو تحلیل
79 دنبال‌کننده
46 عکس
1 ویدیو
7 فایل
صوت های تحلیل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که ارزش شنیدن دارند پخش صوت هایی با سلایق و عقاید گوناگون برای بالا بردن سطح تحلیلی شنوندگان میباشد و این به معنی موافق بودن ادمین با محتوای صوت ها نیست ارتباط با ادمین @Mrezapor
مشاهده در ایتا
دانلود
دنیای_بعد_از_حمله_بی_سابقه_ایران_گفتگوی_علی_علیزاده_با_برنامه_ثریا.mp3
18.4M
دنیای بعد از حمله بی سابقه ایران (گفتگوی علی علیزاده با برنامه ثریا) (صوتی) عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
قبه و بارگاه سازی پیشا خمینی.mp3
20.75M
🕌 قبه و بارگاه سازی پیشا خمینی! حجت الاسلام قنبریان هیات صاحب العصر اراک / ۳۱فروردین۱۴۰۳ • دو ماجرا، دو موضع: تخریب بقیع/ آتش زدن مسجدالاقصی؛ موضع متفاوت امام خمینی • امام بقیع ویران و مسجد النبیِ باشکوه را دو روی یک سکه می داند! • اگر امام مرجع عراق بود...! • در حرم و بقعه سازی هنوز فهم هیاتهای انقلابی هم پیشا خمینی است! • حج در قرآن، "اذان برائت از مشرکین" است (۳توبه)؛ امام این حج را احیاء کرد. • معنای کفر ستیزِ "قبه" ؛ قبه حسینی زیر این گنبد طلا نیست! • چرا امام رضا(ع) به مامون عباسی در تعمیر و ساخت حرم حسینی کمک نکرد؟! • ساخت بینش کفر ستیز، روح بناهای ساده اسلامی باید باشد. ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
شبکه خبر.mp3
14.77M
🎙فایل صوتی گفتگو علی با شبکه خبر. 📆 هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۲۰ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
4_5879591309445961040.mp3
18.59M
🔴 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۳/۲/۱۲ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
نگاهی دوباره به روایتی معروف.mp3
26.65M
💢 نگاهی دوباره به روایتی معروف شب شهادت امام صادق(ع) ۱۴اردیبهشت۱۴۰۳ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان ▫️یک روایت از ۳ امام! قَصَمَ [یا: قَطَع] ظَهری اثنان: عالم مُتَهَتِّک و جاهل مُتِنَسِّک... دو کس پشت مرا شکستند: عالمی که پرده دری می کند و نادانی که مناسک می گذارد... این روایت با اختلاف اندک از پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و امام صادق(ع) نقل شده است! ❓ امامت می خواهد چه کند که ایندو کمرش را می شکنند؟! طرح و برنامه کلان پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) و امام صادق(ع) چه بوده ؟! ایندو چگونه در آن خلل می کنند؟! ❗️جواب در یک جمله: پیامبر(ص) می خواهد "اسلام سیاسی ای" جهانی کند و سپس اسلام را به "ایمان " و "ایقان" برساند و "اسلام عقیدتی و مناسکی" را موجب شود. حضرت امیر(ع) و امام صادق(ع) در همان راستا می خواهند "تشیع سیاسی" را گسترش و از درون آن "تشیع عقیدتی و مناسکی" را رقم زنند. ⬅️ جاهل متنسک، مانع گسترش اسلام و تشیع سیاسی و عالم متهتک مانع ساخت اسلام و تشیع عقیدتی و مناسکی می شود؛ از اینجا کمر می شکنند! 🎵تفصیل را در فایل صوتی بشنوید چکیده سخنرانی را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۱۴۰۳۰۲۱۷.mp3
26.66M
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج. ۱۴۰۳/۲/۱۷ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۷-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
35.12M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه هفتم اندیشه اقتصادی ۱۷اردیبهشت۱۴۰۳ 🔹 نسبت روابط تقنینی(شریعت) و روابط طبیعی، نسبتی یک‌سویه یا دوسویه؟ اگر نظیر مارکس بگوییم رابطه یکسویه است، حرف زدن از مکتب بی‌خود می‌شود. چراکه دست آخر روابط طبیعی هستند که تعیین کننده خواهند بود. لذا نمی‌توان مکتبی را کشف کرد و بر اساس آن روابط طبیعی را شکل داد. شهید مطهری می‌گوید رابطه دوسویه است. اربعین یک مثال از تأثیر روابط تقنینی بر طبیعی است. 🔹در لایه استنباط باید توجه داشت که رأس مسائل مستحدثه بیمه و بانک و امثالهم نیست! خود سرمایه‌داری، یک پدیده بی‌سابقه و جدید است.لذا برای استنباط احکام، باید این موضوعِ جدید را کامل شناخت. 🔹در حال حاضر تمام رابطه کار با سرمایه ذیل عقد اجاره قرار گرفته است. این خروج از ذوق شریعت است! همه را ذیل یک مکروه آوردن ای بسا در لایه نظام‌سازی حرام باشد. اجاره ذاتا مشکلی ندارد ولی اینجا جای اجاره نیست! اینجا جای عاملیت است که سود هم منصفانه‌تر تقسیم شود. پس با نظر به روابط طبیعی جدیدی که متأثر از سرمایه‌داری شکل گرفته می‌توان نسبت به اجاره در این وسعت، حکم جدیدی داشت و این حکم جدید می‌تواند باعث بهبود وضعیت در لایه روابط طبیعی شود. حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
سیاست‌های اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای چه نسبتی با نئولیبرالیسم دارد؟ - سید یاسر جبرائیلی.mp3
92.42M
🎙فایل صوتی چهارصد و هشتاد و یکمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۸۱: سیاست‌های اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای چه نسبتی با نئولیبرالیسم دارد؟ 🔹 گفتگو با سید یاسر 📆 ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۱۲۸ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
جهان آرا - دوشنبه 31 اردیبهشت 1403.mp3
47.06M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: شهید خدمت، شهید جمهور پاسداشت سال ها مجاهدت بی وقفه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران و دستیار ویژه رییس جمهور در امور مدیریت آسیب های اجتماعی 👤مهندس علی نیکزاد نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد انتخاباتی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی 45 مگابایت ◽️دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
جهان آرا - چهارشنبه 2 خرداد 1403.mp3
44.47M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: باورمندی به مردم؛ میراث روشن شهید آیت الله رئیسی 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 👤علی بهادری جهرمی ۴۳ مگابایت ◽️چهارشنبه ٢ خرداد ماه ۱۴۰۳ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
عزای رئیسی فرصتی برای احیای اخلاق سیاسی - علی علیزاده.mp3
30.42M
🎙فایل صوتی چهارصد و هشتاد و چهارمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۸۴: عزای رئیسی، فرصتی برای احیای اخلاق سیاسی 🔹 همراه با علی در شبکه چهار سیما 📆 دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۴۳ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۹-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
47.59M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه نهم بررسی مسئله بانک از منظر ۷خرداد۱۴۰۳ 🔹 شهید بهشتی: هیچ سودی به سرمایه تعلق نمی‌گیرد. حتی ابزار تولید باید اجاره شود نه اینکه در سود سهم داشته باشد. چرا؟ به دلیل حرمت ربا. ربا از مواردی است که سرمایه سود می‌برد. دکتر طاهری: فقط پول است که سهمی در سود ندارد نه اینکه سرمایه مطلقا سهمی نداشته باشد. شهید مطهری: دلیل حرمت ربای قرضی، عقیم بودن سرمایه نیست. در برخی عقود شرعی سرمایه سود می‌برد. در ربای قرضی، ماهیتا قرض رخ می‌دهد. در قرض، انتقال مالکیت صورت می‌گیرد. لذا چه سود کند و چه ضرر برای قرض گیرنده است. 🔹 راه حل شهید مطهری درباره بانک: حرمت ربا مربوط به سرمایه‌های خصوصی است نه عمومی. چرا ربای بین زوج و زوجه حلال است؟ چون از این جیب به آن جیب است. پس هر جا جیب به جیب باشد، ربا حرمت ندارد. نتیجه: اگر بانک عمومی و ملی باشد، ربا حرمت ندارد. یک راه دیگر: تصرف در عقود. 🔹 تکمله استاد به بحث: ظاهرا نوعی تبدل موضوع درباره ماهیت کار بانک داریم از جمله خلق پول. در وضعیت فعلی، حد وسط اصلا ربا نیست لزوما. خلق پول بیش از ربا بودن، اکل مال به باطل است. حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @doros_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil