eitaa logo
رادیو تحلیل
76 دنبال‌کننده
46 عکس
1 ویدیو
6 فایل
صوت های تحلیل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که ارزش شنیدن دارند پخش صوت هایی با سلایق و عقاید گوناگون برای بالا بردن سطح تحلیلی شنوندگان میباشد و این به معنی موافق بودن ادمین با محتوای صوت ها نیست ارتباط با ادمین @Mrezapor
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونه جریان روشنفکری ایرانی کنار اسرائیل ایستاد؟ بازخوانی بیژن… - jedaal.tv.mp3
67.33M
🎙فایل صوتی چهارصد و شصت و سومین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۶۳: چگونه جریان روشنفکری ایرانی کنار اسرائیل ایستاد؟ بازخوانی بیژن عبدالکریمی از ۱۸۰ روز سکوت 🔹 گفتگو با بیژن 📆 ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۹۳ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
هفت_اکتبر؛_آغازی_بر_پایان_اسرائیل.mp3
8.36M
هفت اکتبر؛ آغازی بر پایان اسرائیل (صوتی) عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
14030119.mp3
25.57M
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۳/۱/۱۹ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
17-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
24.98M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه هفدهم ▫️ جمهور مردم و انعقاد ولایت • نقطه اتصال ولاء عرضی و طولی • اگر حاکمیت با حضور جمهور منعقد نشود، دیگر راهی برایش نمی شناسم(خ۱۷۳) • توصیف بیعت با خود(خ۵۴ و خ۲۲۹) • بیعت جمهور، شرط وجوب: رهبر انقلاب: "حتی کسی مثل امیرالمومنین اگر مردم با او نباشند، می گوید من تکلیفی ندارم"! • در حکمرانی هم، جمهور ، عمود دین اند(نامه ۵۳) - آیت الله جوادی آملی: "نام مردم را بی وضو نمی شود برد اگر خدای نکرده با این مردم بد رفتاری شود مثل این است که با نماز بدرفتاری شده است".(۱۴۰۰/۴/۲۱) • بهترین راه کشف صلاحیت هایند (نامه ۵۳) • عزل حاکم شرع در صورت کراهت مردم و انقیاد به کسی دیگر با صلاحیت کمتر (القواعد و الفوائد/ قاعده ۱۴۷) ❓این اتصال چگونه و تا کجا؟ • تا: "ظهور دوستی مردم" (ظهورُ مودّةِ الرعیة) با: "از سر میل خود گرد ولات امر جمع شدن"(بحیطتهم علی ولاة الامور). (نامه ۵۳) • در جانب حاکم هم حسن ظن به مردم لازم است که با سه کار از طرف خودش، حاصل می شود: - احسان کردن (احسانه الیهم) - سبک کردن هزینه های زندگی (تخفیفه المئونات علیهم) - اکراه و الزام نکردن در اموری که به آنها مربوط نیست (ترک استکراهه ایاهم علی مالیس له قِبَلَهم). (نامه ۵۳) ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
18-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
25M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه هجدهم ▫️ جامعه نبوی الگوی کار امیرالمومنین(ع) 🔅 زیر ساخت های اجتماعی ِ حکمرانی دینی: • اتصال به دین(ولاء طولی): فعقد بملته طاعتهم • اتصال اجتماعی ذیل دعوت به دین(ولاء عرضی): جمع علی دعوته الفتهم • کارآمدی دین برای دنیای مردم(التفّت الملة بهم فی عوائد برکتها) ⬅️ امور حکمرانی را تثبیت و منعطف می کند: قد تربّعت الامور بهم / تعطّفت الامور علیهم (خطبه قاصعه) 🔅 مشکل حکومت در دوره معاصر علوی؛ قطع این اتصالات • گسست اجتماعی: صرتم بعد المولاة احزاباً • شکاف سیاسی بین مردم-حاکم؛ میثاقی که حرم خداست! (وضعه الله لکم حرماً فی ارضه) 🔅 سه پیوست بر همه سیاستها و اوامر حکومتی علوی: میانگین استحقاقها، عدالت فراگیر، رضایت عمومی (نامه ۵۳) ⬅️ راهبرد علوی: خلق اراده عمومی! ⚠️ دولتی که از این راه نرود حتما به یکی از دو دیگریِ حکومت علوی دچار می شود: ۱. سلطه و زور / ۲. سکولاریزم و بی خیالی ارزشها! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
19-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
27.33M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه نوزدهم ▫️ خلق اراده عمومی(۱) • راهبرد اصلی حکمرانی در یک مردمسالاری دینی • زیر ساخت اصلی آن، اتصالات اجتماعی-سیاسی (ولاء عرضی و طولی) • پیوست سیاستها: اوسطها فی الحق، اعمها فی العدل، اجمعها لرضا الرعیه(نامه۵۳) • حکمت۴۷۶ ؛ آثار منفی سخت گیری و ستم: ترک وطن، شورش 🔅 خلق اراده عمومی، محتاج معروف سازی ارزشها خطبه۸۷: آموزش احکام/ لباس عافیت با عدالت/ فرش کردن معروفها با قول و فعل • بدون هنجار و معروف شدن ارزشها، امر و نهی به آن مشکل می شود • چرا نفرمود امر به واجب و نهی از حرام؟! موثقه مسعده بن صدقهصحیحه داود الرقی؛ ذلت مومن در تعرض به امری که از عهده اش خارج است! • استطاعت و قدرت و فراهم سازی احتمال تاثیر، "شرط واجب" نه "شرط وجوب" برای حاکمیت اسلامی • قدرت دهی به آمر به معروف فقط با ابزارهای قضایی نیست؛ افزایش احتمال تاثیر در فضای عمومی است. 🔅 خلق اراده عمومی + تدبیر اجتماعی توسط امیرالمومنین(ع) در مساله ناهنجاری اجتماعی زنان کوفه الکافی ج۵ص۵۳۷ السوق فی ظل دولة الاسلامیة ص۶۹ * مطلب مرتبط ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
20- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
26.76M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه بیستم ▫️ خلق اراده عمومی(۲) 🔅 تفاهم و تعاهد اجتماعی • آیه۱۲ ممتحنه ❓بیعت بر ترک محرمات اصلیه چه معنایی دارد؟! ❗️آیه۵۳ نور، قسم خوردن بر "طاعت معروفه" را نهی می کند؛ بیعت هم مثل قسم! • بیعت تاکیدی، اجتماع دو سبب • در ۵۳ نور، فاعل مذمت شده نه فعل 🔸 "بیعت نصرت" در جنگ و صلح ها غیر از بیعت اسلام و اصل حاکمیت؛ نشانه حکمرانی مردمی است. • کوتاهی های مردم در جنگهای حضرت امیر(ع) و امام حسن(ع)، ناقض بیعت سیاسی برای حاکمیت آنها نبود. • بیعت زنان مسلمان هم بمثابه بیعت مکرر مردان در جنگ و صلح • بیعت، یک تعاهد اجتماعی است و متعلق خود را کاملا معلوم می کند. • موارد شمارش شده ذیل ۱۲ممتحنه: - احتباء و خلوت با نامحرم (الکافی ج۵ص۵۱۹) - برخی احکام عزاداری زنان (تفسیر برهان ج۵ص۳۵۷) ⬅️ اینها قابل جمع با بیعت های مکرر است. • بینش رهبر انقلاب در اینباره: "مردم و ارزشهای الهی باید باهم توأم شوند و حرکتها و جوامع را شکل بدهند"(۹۰/۱۰/۷) • نمونه تعاهد امیرالمومنین با ناهنجاری اجتماعی مردان کوفه (السوق فی ظل دولة الاسلامیة ص۶۹) ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
21-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
24.77M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه بیست و یکم ▫️ خلق اراده عمومی (۳) 🔅 سنت های خوب • خلق اراده عمومی گاه بشکل نهضت و تغییر است و گاه حفظ و تثبیت و انتقال به نسل بعد • حضرت امیر(ع) در آیین حکمرانی بدین هم پرداخت: لاتنقض سنة صالحه ...(نامه۵۳) • اصطلاح عام و خاص سنت ❓ مگر دین ناقص است که بزرگان امت سنت بگذارند؟! مگر کسی غیر از نبی(ص) حق سنت گذاری دارد؟ • فرمود: "صدور هذه الامة" نه انحصاراً پیامبر(ص)؛ نه "سنت های صدر اسلام"! - تعبیری که مانع سلفی گری است. • این سنن، تشریع تازه نیست، صورت فرهنگی اجتماعی دادن و تجسم بخشی به یک ارزش است. - از ابزار ولایت در راهبری جامعه است که حضرت در عهدنامه آورده - جنگ سنت های اجتماعی رقیب در دنیای ما • مثالها... • بیان علمی آیت الله جوادی آملی در اینباره (اصل نهم از مقدمه کتاب مفاتیح الحیات) 🔸 علت غایی این سنن: 1⃣ موجب الفت اجتماعی شود (اجتمعت بها الالفة) ⬅️ همان تقویت ولاء عرضی - خیر خاص و خیر عام این سنن - رسومی که جای الفت تفرقه و گسست می آفریند "صالحه" نیست؛ مثل برخی رسوم ۹ربیع و... 2⃣ موجب اصلاح و تعالی جامعه شود (صلحت علیها الرعیة) - تجسم یک ارزش در آداب و رسوم، بقاء آن و انتقال به نسلها را ممکن می کند - جامعه بی مادر، ضرورت تکریم مادری - لطیفه ی غیر توقیفی بودن حکم و امکان فرهنگی و بومی کردن آن. • علت نظر متفاوت حضرت امیر(ع) و امام کاظم(ع) درباره جشن های نوروز! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
22-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
22.47M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه بیست دوم ▫️ خلق اراده عمومی(۴): پیشران ها • ۹نفر جلودار خلق اراده عمومی اعتراض علیه عثمان • خطبه۱۳۶: بیعت حضرت امیر(ع) فلته و ناگهانی نبود/ تقاضای اراده عمومی برای ادامه نهضت. • فرق جلوداری در خلق اراده عمومی و نیابت از مردم؟! 🔅 پیشرانهای اراده عمومی در روایات: • "جنبش میامین" (الکافی ج۸ص۲۴۷): زندگی سازان • "اهل معروف" که جلب توجهات می کنند (الکافی ج۴ص۲۵) ⬅️ این همان دو ضلع ولاء اجتماعی و عرضی در آیات ۷۲انفال و ۷۱توبه است • فن آوری اجتماعی ساخت عمل صالح از ایمان مردم (رهبر انقلاب ۱۴خرداد۱۴۰۱) • تعبیر دیگر: "میامین الرأی" (وقعه صفین ج۱ص۹۲)/ مقابل: "عاجز الرأی" (الکافی ج۲ص۲۹۹) ⬅️ زندگی سازی، ارزش سازی، پختگی نظر؛ سه خصوصیت جلوداران ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
14030121.mp3
10.11M
🌙 صوت کامل خطبه‌های نماز عید سعید فطر توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای. ۱۴۰۳/۱/۲۲ 🔹 عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۱۴۰۳۰۱۲۲.mp3
12.18M
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی. ۱۴۰۳/۱/۲۲ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
4_5827686350500925707.mp3
50.44M
🔊 لایو استاد و دکتر احمد قديری با موضوع جنگ ایران و اسرائیل ✅ لینک فایل تصویری در آپارات 🗓 ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰٣ 🎧 کیفیت 64kbps عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
23-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
22.33M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه بیست و سوم ▫️ ولاء منفی • یادآوری وِلایت و وَلایت • دو دیگری: سلطنت / ولاء منفی • آیه۹۳ بقره ؛ تصویر ولاء منفی • "ولیجه" واژه ای برای ولاء منفی • آیه۱۶ توبه و روایات ذیل آن برای ولائج • روح المعنای ولیجه: کسی که در قلب جا گرفته و محرم و تکیه گاه می شود • مصادیقش: خلفایی که بدون سلطه پذیرش شدند، خنیاگران کنار سلاطین اموی، ستاره های سرگرمی و... • سلطنت، وَلایت را می دزد و ولائج، وِلایت را! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
24-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
31.05M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه بیست و چهارم(آخر) ▫️ ولاء منفی(۲) • معمای قرآنی: - ۷۵نساء؛ مستضعفینی که ولیّ می خواهند! - ۱۵۰ اعراف ولیّ ای که مستضعف شده است! ⬅️ جامعه اول وَلایت ندارد؛ جامعه دوم، وِلایت را برده اند(ولاء منفی). • روح المعنای "ولیجه" • سلبریتی ها مصداقی امروزین از ولیجه (تعریف فرهنگ لغت کمبریج) • اینستاگرام، شبکه اجتماعی ای تصویر پایه؛ لوازم طبیعی آن... • سلبریتی ها اول گروه مرجع را جابجا و بعد فرهنگ و افکار عمومی را سطحی می کنند • دموکراسی های لیبرال هم اینان را مضر به تصمیمات درست می دانند! - ژان ژاک روسو و منع نامزد شدن بازیگران در انتخابات - جورج مونبیو و نقش سلبریتی ها در اولویت ها ⬅️ پس در خلق اراده عمومی یا منحل کردن آن موثرند ❓چرا از این قدرت نرم برای مقاصد انسانی و الهی استفاده نمی شود؟! - پایگاه اقتصادی و اجتماعی این طبقه همسو با سرمایه داری جهانی است • قرآن قله های فسق جوامع را مترفین می خواند(۱۶ اسراء) • برخورد با برخی مظاهر اتراف در شرع: - حکم سفه و منع تصرف در اموال تبذیرکننده (مفتاح الکرامه ج۱۶ ص۱۲۹) - برخورد حضرت امیر(ع) با داماد خود (بحار ج۴۰ص۹۱) • دو گونه مجازات چهره ها: ۱. قضایی: تخریب خانه های چهره های متخلف پیوسته به معاویه ۲. مدنی: بایکوت اجتماعی مخلّفون از امر جامع(۱۱۸توبه) ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
4_5857080788847170638.mp3
15.6M
📢 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارگران. ۱۴۰۳/۲/۵ @KHAMENEIMEDIA
آیا_غیر_از_گشت_ارشاد_راه_دیگری_برای_کنترل_پوشش_نیست؟.mp3
9.22M
آیا غیر از گشت ارشاد راه دیگری برای کنترل پوشش نیست؟ در گفتگو با جلیل محبی (صوتی) عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
دنیای_بعد_از_حمله_بی_سابقه_ایران_گفتگوی_علی_علیزاده_با_برنامه_ثریا.mp3
18.4M
دنیای بعد از حمله بی سابقه ایران (گفتگوی علی علیزاده با برنامه ثریا) (صوتی) عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
قبه و بارگاه سازی پیشا خمینی.mp3
20.75M
🕌 قبه و بارگاه سازی پیشا خمینی! حجت الاسلام قنبریان هیات صاحب العصر اراک / ۳۱فروردین۱۴۰۳ • دو ماجرا، دو موضع: تخریب بقیع/ آتش زدن مسجدالاقصی؛ موضع متفاوت امام خمینی • امام بقیع ویران و مسجد النبیِ باشکوه را دو روی یک سکه می داند! • اگر امام مرجع عراق بود...! • در حرم و بقعه سازی هنوز فهم هیاتهای انقلابی هم پیشا خمینی است! • حج در قرآن، "اذان برائت از مشرکین" است (۳توبه)؛ امام این حج را احیاء کرد. • معنای کفر ستیزِ "قبه" ؛ قبه حسینی زیر این گنبد طلا نیست! • چرا امام رضا(ع) به مامون عباسی در تعمیر و ساخت حرم حسینی کمک نکرد؟! • ساخت بینش کفر ستیز، روح بناهای ساده اسلامی باید باشد. ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
شبکه خبر.mp3
14.77M
🎙فایل صوتی گفتگو علی با شبکه خبر. 📆 هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۲۰ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
4_5879591309445961040.mp3
18.59M
🔴 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۳/۲/۱۲ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
نگاهی دوباره به روایتی معروف.mp3
26.65M
💢 نگاهی دوباره به روایتی معروف شب شهادت امام صادق(ع) ۱۴اردیبهشت۱۴۰۳ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان ▫️یک روایت از ۳ امام! قَصَمَ [یا: قَطَع] ظَهری اثنان: عالم مُتَهَتِّک و جاهل مُتِنَسِّک... دو کس پشت مرا شکستند: عالمی که پرده دری می کند و نادانی که مناسک می گذارد... این روایت با اختلاف اندک از پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و امام صادق(ع) نقل شده است! ❓ امامت می خواهد چه کند که ایندو کمرش را می شکنند؟! طرح و برنامه کلان پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) و امام صادق(ع) چه بوده ؟! ایندو چگونه در آن خلل می کنند؟! ❗️جواب در یک جمله: پیامبر(ص) می خواهد "اسلام سیاسی ای" جهانی کند و سپس اسلام را به "ایمان " و "ایقان" برساند و "اسلام عقیدتی و مناسکی" را موجب شود. حضرت امیر(ع) و امام صادق(ع) در همان راستا می خواهند "تشیع سیاسی" را گسترش و از درون آن "تشیع عقیدتی و مناسکی" را رقم زنند. ⬅️ جاهل متنسک، مانع گسترش اسلام و تشیع سیاسی و عالم متهتک مانع ساخت اسلام و تشیع عقیدتی و مناسکی می شود؛ از اینجا کمر می شکنند! 🎵تفصیل را در فایل صوتی بشنوید چکیده سخنرانی را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۱۴۰۳۰۲۱۷.mp3
26.66M
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج. ۱۴۰۳/۲/۱۷ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۷-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
35.12M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه هفتم اندیشه اقتصادی ۱۷اردیبهشت۱۴۰۳ 🔹 نسبت روابط تقنینی(شریعت) و روابط طبیعی، نسبتی یک‌سویه یا دوسویه؟ اگر نظیر مارکس بگوییم رابطه یکسویه است، حرف زدن از مکتب بی‌خود می‌شود. چراکه دست آخر روابط طبیعی هستند که تعیین کننده خواهند بود. لذا نمی‌توان مکتبی را کشف کرد و بر اساس آن روابط طبیعی را شکل داد. شهید مطهری می‌گوید رابطه دوسویه است. اربعین یک مثال از تأثیر روابط تقنینی بر طبیعی است. 🔹در لایه استنباط باید توجه داشت که رأس مسائل مستحدثه بیمه و بانک و امثالهم نیست! خود سرمایه‌داری، یک پدیده بی‌سابقه و جدید است.لذا برای استنباط احکام، باید این موضوعِ جدید را کامل شناخت. 🔹در حال حاضر تمام رابطه کار با سرمایه ذیل عقد اجاره قرار گرفته است. این خروج از ذوق شریعت است! همه را ذیل یک مکروه آوردن ای بسا در لایه نظام‌سازی حرام باشد. اجاره ذاتا مشکلی ندارد ولی اینجا جای اجاره نیست! اینجا جای عاملیت است که سود هم منصفانه‌تر تقسیم شود. پس با نظر به روابط طبیعی جدیدی که متأثر از سرمایه‌داری شکل گرفته می‌توان نسبت به اجاره در این وسعت، حکم جدیدی داشت و این حکم جدید می‌تواند باعث بهبود وضعیت در لایه روابط طبیعی شود. حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
سیاست‌های اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای چه نسبتی با نئولیبرالیسم دارد؟ - سید یاسر جبرائیلی.mp3
92.42M
🎙فایل صوتی چهارصد و هشتاد و یکمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۸۱: سیاست‌های اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای چه نسبتی با نئولیبرالیسم دارد؟ 🔹 گفتگو با سید یاسر 📆 ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۱۲۸ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
جهان آرا - دوشنبه 31 اردیبهشت 1403.mp3
47.06M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: شهید خدمت، شهید جمهور پاسداشت سال ها مجاهدت بی وقفه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران و دستیار ویژه رییس جمهور در امور مدیریت آسیب های اجتماعی 👤مهندس علی نیکزاد نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد انتخاباتی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی 45 مگابایت ◽️دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
جهان آرا - چهارشنبه 2 خرداد 1403.mp3
44.47M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: باورمندی به مردم؛ میراث روشن شهید آیت الله رئیسی 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 👤علی بهادری جهرمی ۴۳ مگابایت ◽️چهارشنبه ٢ خرداد ماه ۱۴۰۳ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
عزای رئیسی فرصتی برای احیای اخلاق سیاسی - علی علیزاده.mp3
30.42M
🎙فایل صوتی چهارصد و هشتاد و چهارمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۸۴: عزای رئیسی، فرصتی برای احیای اخلاق سیاسی 🔹 همراه با علی در شبکه چهار سیما 📆 دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۴۳ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۹-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
47.59M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه نهم بررسی مسئله بانک از منظر ۷خرداد۱۴۰۳ 🔹 شهید بهشتی: هیچ سودی به سرمایه تعلق نمی‌گیرد. حتی ابزار تولید باید اجاره شود نه اینکه در سود سهم داشته باشد. چرا؟ به دلیل حرمت ربا. ربا از مواردی است که سرمایه سود می‌برد. دکتر طاهری: فقط پول است که سهمی در سود ندارد نه اینکه سرمایه مطلقا سهمی نداشته باشد. شهید مطهری: دلیل حرمت ربای قرضی، عقیم بودن سرمایه نیست. در برخی عقود شرعی سرمایه سود می‌برد. در ربای قرضی، ماهیتا قرض رخ می‌دهد. در قرض، انتقال مالکیت صورت می‌گیرد. لذا چه سود کند و چه ضرر برای قرض گیرنده است. 🔹 راه حل شهید مطهری درباره بانک: حرمت ربا مربوط به سرمایه‌های خصوصی است نه عمومی. چرا ربای بین زوج و زوجه حلال است؟ چون از این جیب به آن جیب است. پس هر جا جیب به جیب باشد، ربا حرمت ندارد. نتیجه: اگر بانک عمومی و ملی باشد، ربا حرمت ندارد. یک راه دیگر: تصرف در عقود. 🔹 تکمله استاد به بحث: ظاهرا نوعی تبدل موضوع درباره ماهیت کار بانک داریم از جمله خلق پول. در وضعیت فعلی، حد وسط اصلا ربا نیست لزوما. خلق پول بیش از ربا بودن، اکل مال به باطل است. حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @doros_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
رئیسی در هفت تپه چه کرد؟ - محمد خنیفر.mp3
78.96M
🎙فایل صوتی چهارصد و هشتاد و هشتمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۸۸: رئیسی در هفت تپه چه کرد؟ 🔹 گفتگو با محمد 📆 ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۱۱۰ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
unknown.mp3
25.39M
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده اقتصاد و بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی(ره) برگزار می‌کند: *مراسم بزرگداشت شهدای خدمت* باحضور: وزیر اقتصاد دکتر خاندوزی رئیس دانشگاه دکتر معتمدی رئیس دانشکده اقتصاد دکتر عیسوی 🕘 *زمان:* شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹ الی ۱۰ 📍 *مکان:* سالن آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی(ره) @mostaghelatu عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil