eitaa logo
هیئت هفتگی راه فاطمه (س)
462 دنبال‌کننده
409 عکس
16 ویدیو
1 فایل
هیات راه فاطمه (س) قم جمعه شب‌ها / ساعت ۱۹:۳۰ میدان روح الله / حسینیه هنر می‌توانید کمک ها و نذورات خود را به کارت ذیل واریز کنید: 6037997750009921 راه فاطمه س هیئت مذهبی - بانک ملی ارتباط با ادمین کانال: @abdolahi_h
مشاهده در ایتا
دانلود
🏳️ گزارش تصویری توسل هفتگی 🔰 سلسله بحث های نهج‌البلاغه ⏱ جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ 🏠 قم، بلوار معلم شرقی(حدفاصل میدان بسیج و میدان معلم)، خیابان شهیدان عابدی، فرعی چهارم، پلاک ۱۴، بیت الکریمه(علیها السلام) هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) @rah_fatemeh 🔻🔻🔻
🔸قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ  🔹مراسم هفتگی هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) به مناسبت بزرگداشت شهید سید حسن نصر الله و سردار نیلفروشان 🎙 باسـخـنـرانـی 💠 حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🎤 بـانـوای 💠 حجت الاسلام علی فخری 📅 جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳، سـاعـت ۱۹:۳۰ 🕌 قم، بلوار معلم شرقی(حدفاصل میدان بسیج و میدان معلم)، خیابان شهیدان عابدی، فرعی چهارم، پلاک ۱۴، بیت الکریمه(علیها السلام) 🔰لوکیشن بیت الکریمه https://nshn.ir/967bsVHOVxvQaj ♻️ باکمک های شماست که این خیمه برپاست 🔰حمایت مالی از هیأت راه فاطمه: 🔸شمارۀ کارت هیات نزد بانک ملی (رو شماره کارت بزنید کپی میشه)
۶۰۳۷۹۹۷۷۵۰۰۰۹۹۲۱
💢به مکان مراسم دقت شود💢 ❇️برای پارک وسایل نقلیه، از فضای نبش کوچه استفاده بفرمایید.❇️ ✅ برادران - خواهران به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
هیئت هفتگی راه فاطمه (س)
#جلسه_هفتگی #سلسله_بحث_های_نهج_البلاغه 🔸قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: وفي ابنة رسول الله صلى الله
💢اطلاعیه💢 بخاطر ضرورت حضور همگانی در نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب، مراسم این هفته، برگزار نمی شود. ان‌شاءالله مراسم بعدی هیات، هفته آینده خواهد بود.
🔸قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ  🔹مراسم هفتگی هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) به مناسبت جشن میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام) 🎙 باسـخـنـرانـی 💠 حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🎤 بـانـوای 💠 حاج مهدی تدینی 📅 جمعه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳، سـاعـت ۱۹:۳۰ 🕌 قم، بلوار معلم شرقی(حدفاصل میدان بسیج و میدان معلم)، خیابان شهیدان عابدی، فرعی چهارم، پلاک ۱۴، بیت الکریمه(علیها السلام) 🔰لوکیشن بیت الکریمه https://nshn.ir/967bsVHOVxvQaj ♻️ باکمک های شماست که این خیمه برپاست 🔰حمایت مالی از هیأت راه فاطمه: 🔸شمارۀ کارت هیات نزد بانک ملی (رو شماره کارت بزنید کپی میشه)
۶۰۳۷۹۹۷۷۵۰۰۰۹۹۲۱
💢به مکان مراسم دقت شود💢 ❇️برای پارک وسایل نقلیه، از فضای نبش کوچه استفاده بفرمایید.❇️ ✅ برادران - خواهران به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
هیئت هفتگی راه فاطمه (س)
📖 #سلسله_بحث‌های_نهج_البلاغه 🛑 خطبه ۱۲۷ در خطاب به خوارج 🔰با موضوع: بررسی ماهیت و ابعاد تفرقه و اخت
📖 جلسه اول خطبه ۱۲۷ در خطاب به خوارج با موضوع: بررسی ماهیت و ابعاد تفرقه و اختلاف💢۱۴۰۳/۰۷/۰۶ 💥هیات راه فاطمه(س) قم • اختلاف: تفرّق از حیث فکری و اعتقادی تفرقه: اختلاف و تشتت از حیث بدنها و تقابل اجتماعی (ر.ک: ترجمه المیزان ج۳ص۵۷۹) • اختلاف تا جایی طبیعی است؛ بخاطر تفاوت های طبیعی آدمها و... اما به تعبیر قرآن، اختلاف بعد از بیّنات و علم مذموم است و ملازم تفرقه است (آیه۱۰۵ آل عمران) بیّنات هم تشکیکی است چیزی که روزی استدلالی است یک زمانی برای جامعه روشن و بی نیاز از استدلال می شود. • رابطه تفرقه و اختلاف دو سویه است: جدایی بدنها و کناره گیری ها از اکثریت، موجب اختلاف آراء و افکار می شود. از طرف دیگر هم اختلاف فکری و سیاسی، گاهی همراه با تفرقه و خروج و بغی می شود! • جامعه ایده آل در یک سطح برتر می توان اختلاف هم نداشت و اختلاف میل به صفر کند؛ که این فرآیندی دارد. لکن در بدترین شرایط -که اختلاف آراء فکری سیاسی هست- باید کاری کرد که به تفرقه و اختلاف بغی آلود (علیه بیّنات) نیانجامد. ⬅️ پس دو چیز داریم: "حل اختلاف" / "مدیریت اختلاف" تا به تفرقه نیانجامد. • راه های ناقص برای مدیریت اختلاف: - ناقص غیر از معیوب است؛ ناقص یعنی همراه کمبود نه دارای آسیب. - راه ناقص در مدیریت اختلاف این است که فقط بگویی حول محور قرآن و عترت (حبل الله) ! - اعتصام به حبل الله، مانع تفرقه هست اما مانع اختلاف نیست! آیه هم می فرماید: ولا تفرقوا! خطبه فدکیه هم می فرماید: امامتنا اماناً من الفرقه - اما می دانیم بر سر خود قرآن و عترت، اختلاف شده است (از بدیهیات تاریخ و هم اشاره خطبه۱۲۷) - قرآن ناقص نگفته ما کامل نمی گیریم! ❓مدیریت این اختلاف و اختلافات دیگر باید چگونه باشد تا به تفرقه نیانجامد؟! و از سوی دیگر اختلاف هم به نفع "حق" حل شود؟! • ما معمولا در مرحله ثبوتی (که قرآن و عترت رافع اختلاف و مانع تفرقه است) به لحاظ الهیاتی نگهش داشته ایم! لذا در مدیریت اختلاف ناکارآمدیم! • غرب هم در مرحله اثبات افراط کرده، اصلا اختلاف را ذاتی گرفته و حق و حقیقت ثابت را منکر شده(پلورالیزم)؛ جایش به شکل تکنیکال به مدیریت اختلافات به جای حل اختلاف به نفع حق بسنده کرده است! انتخابات و دموکراسی را راهی برای مدیریت اختلافات گرفته است و آموزش داده چگونه اختلافات سیاسی می تواند جامعه بهتری بسازد؟!۱ ⬅️ راه درست کدام است؟ که اختلاف قهری و عمدی مدیریت شود و به تفرقه نیانجامد + اختلاف حل شود و به ظهور دین حق و حقیقت بیانجامد؟! • خطبه۱۲۷ در احتجاج با خوارج است که کارشان به بالاتر از اختلاف -یعنی تفرقه- انجامیده است... - دو هلاکت درباره خود علی(ع): غالیان/ ناصبیان وسط ایندو جامعه ای است تشکیکی که برخی او را فقط خلیفه می دانستند و برخی او را امام حق. - بهترین گروه درباره علی(ع): نمط اوسط است. نمط: گروهی از مردم که دارای هدف واحدی هستند. نمط اوسط: گروه وسط است که روایت دیگری بهترین شیعه می شمارد: "الا انّ خیر شیعتی النمط الاوسط الیهم یرجع الغالی و بهم یلحق التالی" (بحار ج۶ص۱۷۸) این گروه وسط غالی و ناصبی را بر می گرداند. ❓آیا سواد اعظم و جماعت مورد اشاره همین نمط اوسط است؟! آنها که همه امیر(ع) را امام حق نمی دانستند فقط ناصبی نبودند ! ❓ نمط اوسط و شیعیان در چه فرایندی اختلاف را حل می کنند و غالی و ناصبی را بر می گردانند؟! ⬅️ با ملازمت با سواد اعظم و جماعت، فرقه نشدن و تفرقه پیدا نکردن از اجتماع! لذا می فرماید: الزموا السّواد الاعظم فان یدالله مع الجماعه و ایاکم و الفرقه! آن نمط اوسط باید در جماعت بماند از بینات شروع کند و تبیین نماید تا اختلاف اول مدیریت و بعد حل شود. آن کمبود در فرآیند مدیریت اختلاف، ملازم جماعت بودن است. بحث برای مطلق اختلاف و تفرقه است نه اختلاف شیعه و سنی! • بیان علامه طباطبایی در جلد۳ المیزان: همانطور که این بروز اختلاف ضروری است بر طرف شدن آنهم به وسیله اجتماع ضروری است... (ترجمه المیزان ص۵۸۰) ⬅️ جریان حق در تقاطع های جامعه باید بماند و اختلاف فکری را اول مدیریت و بعد به نفع حقیقت حل کند نه عملا از میادین اجتماعی کناره گیری کند و زمینه تفرقه را فراهم کند! ۱. برای نمونه بخوانید: B2n.ir/f99807 *برای قضاوت بهتر جلسه بعد را هم بشنوید! 🔴 به کانال هیئت بپیوندید👇 🌐 @rah_fatemeh
نهج البلاغه استاد قنبریان ج 66.mp3
18.35M
📖 🛑 خطبه ۱۲۷ در خطاب به خوارج 🔰با موضوع: بررسی ماهیت و ابعاد تفرقه و اختلاف جلسه دوم ۱۴۰۳/۰۷/۲۰ 💥 هیئت راه فاطمه(س) قم 🔴 به کانال هیئت بپیوندید👇 🌐 @rah_fatemeh
🔸قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ  🔹مراسم هفتگی هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) 🎙 باسـخـنـرانـی 💠 حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🎤 بـانـوای 💠 حجت الاسلام علی فخری 📅 جمعه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳، سـاعـت ۱۹:۳۰ 🕌 قم، بلوار معلم شرقی(حدفاصل میدان بسیج و میدان معلم)، خیابان شهیدان عابدی، فرعی چهارم، پلاک ۱۴، بیت الکریمه(علیها السلام) 🔰لوکیشن بیت الکریمه https://nshn.ir/967bsVHOVxvQaj ♻️ باکمک های شماست که این خیمه برپاست 🔰حمایت مالی از هیأت راه فاطمه: 🔸شمارۀ کارت هیات نزد بانک ملی (رو شماره کارت بزنید کپی میشه)
۶۰۳۷۹۹۷۷۵۰۰۰۹۹۲۱
💢به مکان مراسم دقت شود💢 ❇️برای پارک وسایل نقلیه، از فضای نبش کوچه استفاده بفرمایید.❇️ ✅ برادران - خواهران به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
نهج البلاغه استاد قنبریان ج 67.mp3
18.53M
📖 🛑 خطبه ۱۲۷ در خطاب به خوارج 🔰با موضوع: بررسی ماهیت و ابعاد تفرقه و اختلاف جلسه سوم ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ 💥 هیئت راه فاطمه(س) قم 🔴 به کانال هیئت بپیوندید👇 🌐 @rah_fatemeh
هیئت هفتگی راه فاطمه (س)
📖 #سلسله_بحث‌های_نهج_البلاغه 🛑 خطبه ۱۲۷ در خطاب به خوارج 🔰با موضوع: بررسی ماهیت و ابعاد تفرقه و اخت
📖 جلسه دوم خطبه ۱۲۷ در خطاب به خوارج با موضوع: بررسی ماهیت و ابعاد تفرقه و اختلاف💢۱۴۰۳/۰۷/۲۰ 💥هیات راه فاطمه(س) قم • چکیده جلسه قبل را بخوانید! • نمط اوسط (گروه دارای حرف حق) باید ملازم و مصاحب با جماعت و اکثریت بماند و فرقه نشود(تفرقه نکند) ولو اختلاف فکری و سیاسی دارد! این اختلاف باید "مدیریت" و به نفع ظهور حق، "حل" شود. ▫️بررسی دو دسته حدیث: 1⃣ مذمت اختلاف قضات (خطبه ۱۸) 2⃣ حدیث و روایات "اختلاف علماء امتی رحمة" ❓آخرش اختلاف علماء خوب است یا بد؟! ⬅️ • دسته اول، اختلاف بعد از علم و بینات است که مذموم است. قاضیان معاصر امیرالمومنین در عصر شارع و با آیات و بینات روشن و احادیث نبوی، از سر هوای نفس اختلاف می کردند؛ این قابل قیاس برای عصر غیبت و بسته شدن باب علم نیست. نمی توان اختلاف فقهاء در فتاوا و حتی اعلام عید را از این قبیل دانست! • دسته دوم اختلاف قبل از علم و بینات است که ممدوح است. هم برهم وارد شدن علماء و مباحثه و مذاکره موجب روشن شدن مطالب و مدیریت اختلاف می شود و هم اختلاف حاصل از بسته بودن باب علم، عملا (با مدیریت درست) می تواند به حفظ کیان شیعه بیانجامد(روایت امام کاظم) نه بالعکس(دقت کنید) - خاطره ای از تقسیم کار امام خمینی و مرحوم آیت الله خوانساری در نهضت؛ در حالیکه به ظاهر اختلاف می آمد! • فرآیند مدیریت اختلاف: حق و حقیقت(حبل الله) + تعامل اجتماعی(لا تفرقوا) - اعتصام جمیع + لاتفرقوا در آیه هم مفید همین است... • گروهی که خود را حق می داند، حق جدایی(به هیچ نحوش) از جامعه و اجتماع را ندارد؛ "درون اجتماع" با "مدیریت اختلاف" باید به "حل اختلاف" و "وحدت" برسد. - گونه های جدید جدایی و تفرقه با فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی مدرن! • دستور به جدایی و برائت و... در کلمات اهلبیت، نه از جماعت و سواد اعظم بلکه از ائمه جور و دستگاه ظلمه بوده است! • نه فقط مصاحب و ملازم جماعت بلکه در مفاصل و جایگاه های اثر گذار آن باید بود تا بتوان اختلاف فکری و سیاسی را به سمت ظهور حق مدیریت کرد. - روایت شیخ صدوق در کتاب ارزشمند "صفات الشیعه/ ص۲۸ روایت۳۹" از امام صادق(ع) در اینباره خواندنی است! 🔴 به کانال هیئت بپیوندید👇 🌐 @rah_fatemeh
هیئت هفتگی راه فاطمه (س)
📖 #سلسله_بحث‌های_نهج_البلاغه 🛑 خطبه ۱۲۷ در خطاب به خوارج 🔰با موضوع: بررسی ماهیت و ابعاد تفرقه و اخت
📖 جلسه سوم خطبه ۱۲۷ در خطاب به خوارج با موضوع: بررسی ماهیت و ابعاد تفرقه و اختلاف💢۱۴۰۳/۰۷/۲۷ 💥هیات راه فاطمه(س) قم • فرآیند مدیریت اختلاف به گونه ای که به تفرقه نیانجامد، و حل اختلاف با ظهور حق و حقیقت باشد... • تکنیک های امان از تفرقه: ۱. حکمیت: اختلاف درونی امت اگر به سمت تفرقه و جدا شدن از جماعت و بغی رفت، یک راه حکمیت است. - نامه۵۴ به طلحه و زبیر؛ معصوم حاضر میشود متخلفین از بیعت و هم جمل را حَکَم بین خود و جمل یان کند؛ تا کار به تفرقه و جدایی نیانجامد! - در صفین، اصل حکمیت باطل نبود؛ وقت آن و حَکَم آن و حُکم آن (که باید مطابق کتاب و سنت باشد) خطا بود. - با نهروانی ها طرح نشد چون آنها از اساس کفر پنداشتند! ۲. نفی سبّ و خشونت های زبانی: مدیریت اختلاف فکری و سیاسی به این است که اجازه خشونت زبانی داده نشود والا کار به تفرقه می کشد! • خطبه۲۰۶ نهی از سب اهل صفین! حضرت امیر(ع) با آنها هم اصلاح ذات البین خواست گرچه ترک جنگ با شخص معاویه و حزبش را جحود به ماجاء به النبی می دانست! ۳. مخالطه و مراوده • صحیحه عمربن ابان از امام صادق(ع)؛ حتی با مستضعفین عقیدتی هم مخالطه و مراوده نباید ترک شود. - کسانی که بهتر بتوانند جامعه را هم بزنند و جدا جدا ماندنها را پایان دهند، برای امور مقدم اند! ۴. ماندن امر سیاسی در صحن اجتماعی: به بهانه اختلاف نکردن نباید امر سیاسی و حق و باطل را از صحنه عمومی دور کرد و آنرا صرفا فکری و علمی قلمداد و مختص نخبگان و محافل علمی کرد! حل اختلاف ، فقط با فکر نیست ؛ گرایش ها هم در اختلافات سهیم اند ؛ پس بعد از تبیین و روشن شدن حق -در فرآیند اجتماعی- باید نصرت حق و توهین(=سست کردن، نه سبّ کردن) باطل انجام شود.(خطبه ۱۶۶) ⬅️ در غیر این صورت (که حق روشن شده اما یاری نشده و باطل سست نشده) ، جامعه دچار سرگردانی و تیه می شود! - تعابیر عجیب حضرت در خطبه ۱۶۶ ۵. صندوق رای و انتخابات: بعکس دمکراسی لیبرال در تفکر اسلامی صندوق تعیین کننده حق و حقیقت (نه حق بمعنای حقوق) نیست؛ لذا حق و باطل به رای گذاشته نمی شود، بلکه در چارچوبه حق (اسلام) طرح ها و برنامه های متعدد از سوی احزاب و کاندیداها میتواند به رقابت و انتخاب مردم واگذار شود. مثلا اصل حجاب باشد یا نباشد را رای و صندوق معلوم نمی کند اما طرح تحقق حجاب این لایحه باشد یا لایحه ای با تمایزات دیگر ، میتواند تفاوت دولتها و مجلسها و عنصر رقابت های انتخاباتی باشد. • جمله مهم رهبر انقلاب اسلامی در نقش انتخابات در تحول (۲دی۱۴۰۲) 🔴 به کانال هیئت بپیوندید👇 🌐 @rah_fatemeh
🔸قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ  🔹مراسم هفتگی هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) 🎙 باسـخـنـرانـی 💠 حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🎤 بـانـوای 💠 کربلایی حسین آل حبیب 📅 جمعه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۳، سـاعـت ۱۹:۳۰ 🕌 قم، بلوار معلم شرقی(حدفاصل میدان بسیج و میدان معلم)، خیابان شهیدان عابدی، فرعی چهارم، پلاک ۱۴، بیت الکریمه(علیها السلام) 🔰لوکیشن بیت الکریمه https://nshn.ir/967bsVHOVxvQaj ♻️ باکمک های شماست که این خیمه برپاست 🔰حمایت مالی از هیأت راه فاطمه: 🔸شمارۀ کارت هیات نزد بانک ملی (رو شماره کارت بزنید کپی میشه)
۶۰۳۷۹۹۷۷۵۰۰۰۹۹۲۱
💢به مکان مراسم دقت شود💢 ❇️برای پارک وسایل نقلیه، از فضای نبش کوچه استفاده بفرمایید.❇️ ✅ برادران - خواهران به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
وجوب جهاد دفاعی (درباره فلسطین و لبنان).mp3
18.62M
📖 🛑 خطبه های ۵، ۲۷، ۲۹ و ۱۴۶ 🔰با موضوع: وجوب جهاد دفاعی ۱۴۰۳/۰۸/۱۱ 💥 هیئت راه فاطمه(س) قم 🔴 به کانال هیئت بپیوندید👇 🌐 @rah_fatemeh
هیئت هفتگی راه فاطمه (س)
📖 #سلسله_بحث‌های_نهج_البلاغه 🛑 خطبه های ۵، ۲۷، ۲۹ و ۱۴۶ 🔰با موضوع: وجوب جهاد دفاعی ۱۴۰۳/۰۸/۱۱ 💥 هی
📖 خطبه های ۵، ۲۷، ۲۹ و ۱۴۶ با موضوع: وجوب جهاد دفاعی💢۱۴۰۳/۰۸/۱۱ 💥هیات راه فاطمه(س) قم ▫️ سه مبارزه ای که نباید بین شان خلط کرد! 1⃣ قیام درون جامعه اسلامی علیه جائر یا غاصب برای تشکیل حکومت ولایی • وجوبش منوط به شرائط و نداشتن توالی فاسد • خطبه۵ در اینباره (افلح من نهض بجناح اواستسلم فاَراح) - شرائط مثل یار و ناصر - توالی فاسد مثل ارتداد عمومی (ر.ک: ولایه اللهیه الاسلامیه/ آیت الله مومن/ ج۱ص۱۷۲الی۱۷۸) ⬅️ روایات تقیه و احلاس بیوت و مانند آن متعلق به این نوع مبارزه است. 2⃣ جهاد ابتدایی با مشرکان • منوط به حضور و اذن امام (بنابر مشهور) • واجب کفایی بر مردان سالم و توانا • صدر خطبه۱۴۶ در اینباره است... ⬅️ الان محل ابتلاء ما نیست! 3⃣ جهاد دفاعی؛ که برخی فقهاء تا ۴قسم شمرده اند: ۱. برای حفظ اساس اسلام دربرابر هجوم کفر، به هدف محو اسلام ۲. برای دفع متجاوزان به خون و ناموس مسلمانان(چه کافر چه ناصبی) - غارات در زمان امیر(ع)، داعش در زمان ما ۳. برای دفاع از مسلمانانی که با گروهی از کفار درگیرند و ترس مسلط شدن کفار بر آنان است (ولو اساس اسلام در خطر نیست) - دیروز جنگ ایران و روس، الان لبنان و اسرائیل ۴. بیرون راندن کافران اشغالگر از سرزمین اسلامی - مثل الان فلسطین - این قسم را کاشف الغطاء افضل از همه و کشته اش را مثل شهید در رکاب حسین(ع) می شمارد! • اغلب صور این جهاد : بی نیاز اذن امام و فقیه/ واجب بر مرد و زن، کوچک و بزرگ، سالم و بیمار، دور و نزدیک!/ جواز همکاری با سلطان جائر در آن/ و... • ذیل خطبه۱۴۶ و خطبه های ۲۷ و ۲۹ در اینباره است. *⃣ گلایه ای از حوزه در اینباره 🔴 به کانال هیئت بپیوندید👇 🌐 @rah_fatemeh