eitaa logo
رحا مدیا
6.7هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
165 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی آدرس وب سایت: https://rahamedia.net/ ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
💢«امر به معروف» زیر تیغ شبهه‌افکنان حجاب💢 🔶 جناب محمدعلی ایازی در یادداشتی مدعی شده است که: مراجع قم و نجف با حجاب اجباری و گشت ارشاد و قوانین تنبیهی در برخورد با بی‌حجابی مخالفند و این مسأله اختیاری بوده برای ملزم شدن به آن باید کار فرهنگی کرد. 🔸در پاسخ عرض می‌کنیم که: اولاً جناب ایازی آیا مراجع قم و نجف «امر به معروف و نهی از منکر» را یک واجب عینی می‌دانند یا خیر‼️ ثانیاً آیا بی‌حجابی در جامعه اسلامی منکر است یا خیر‼️ ▫️همه می‌دانیم که حجاب یک واجب شرعی و قانونی است منتهای مراتب اینکه برخی اشکال کرده‌اند که نباید در عمل به واجب، اجباری از سوی حکومت باشد از جهتی درست است و آن عدم اجبار در انجام واجب در حریم خصوصی است. 🔺 اما اگر در جامعه اسلامی شخصی ارتکاب منکر را وارد در عرصه عمومی اجتماع کرد باید با او برخورد شود، تا تبعات کار او به بقیه جامعه سرایت نکند و این مسأله علاوه بر اینکه برعهده تک‌تک افراد جامعه است به‌صورت جدی‌تر بر عهده حکومت اسلامی است و در این مسأله یعنی فریضه «امر به معروف و نهی از منکر»؛ که البته آداب خود را دارد؛ هیچ از یک علما اختلافی ندارند و معتقدند که شارع اسلام مسلمانان را موظف به جلوگیری از اشاعه حرام در جامعه کرده است چه این حرام شراب‌خواری باشد چه اعمال منافی عفت و چه بی‌حجابی. ✅ بله در مسأله حجاب و عفت عمومی ما نیاز به کار فرهنگی و آموزش داریم منتها این به آن معنا نیست که به بهانه درونی کردن احکام دست از قوانین برداشته با متخلف برخورد نکنیم. اگر این‌گونه باشد باید همه قوانین از جامعه برچیده شود چرا که ما معتقدیم باید مردم به اختیار و با درک و فهم صحیح به آن ملزم شوند و اجبار، صلاح کار نیست در حالی که این کار جامعه را دچار هرج و مرج کرده و قطعاً عده‌ای از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند. ✍🏻 طیبه زاهدی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از خط ولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نه ظالم هستیم و نه مظلوم! 🔹امام خمینی (ره): مردم ما امروز- از زن و مرد، صغیر و کبیر- عازم این هستند که در مقابل تجاوزهایی که تا کنون به آنها شده است و امروز جلوگیری شده است بایستند. 🔻 @khatevali
💠 علامه طباطبایی و حمایت از فلسطین ⭕ از ویژگی های مهم دولت دست نشانده ی کودتا، حمایت همه جانبه پهلوی از طرح های غربی و آمریکایی در منطقه بود، مهمترین طرح نفوذ غربی ها در غرب آسیا نیز تشکیل حکومت جعلی اسرائیل بود که با توحش صهیونیسم در حال تحمیل خود بر منطقه بود. لذا یکی از خطوط قرمز مطرح شده توسط دیکتاتوری پهلوی، عدم مطرح کردن ظلم صهیونیست ها علیه مردم فلسطین توسط علما و اساتید در جمع های عمومی یا هر اقدامی در دفاع از فلسطینیان و علیه صهیونیست ها بود به گونه ای که اهمیت این موضوع در کنار خط قرمز هایی چون نقد خود رژیم پهلوی قلمداد می‌شد. ♨️ سال ۴۹ علامه طباطبایی با همراهی شهید مطهری و آیة الله سید ابوالفضل زنجانی، با استفاده از موقعیت برجسته حوزوی خود و بنابر وظیفه انسانی و اسلامی دفاع از مظلومین، اقدام به افتتاح حسابی برای جمع آوری کمک های مالی برای مردم فلسطین و مقاومت و در کنار آن اقدام به تهیه و انتشار اعلامیه ای مزین به حدیث «مَنْ سَمِعَ رجلاً یُنادی یا لَلْمُسلمین فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسلِم» در بازار، مساجد، هیأت‌ها و دانشگاه‌ها و.... نمودند که موجب حساسیت شدید حاکمیت و در نتیجه احضار ایشان به مراجع قضایی وقت شد. 📌نکته در خور توجه، اقدام عملی شخصیتی چون علامه طباطبایی و عدم توقف در حد سخنرانی و محکوم کردن ستم صهیونیست ها و پذیرش هزینه‌ی این اقدامات عملی بود. ✍🏻 📆 به مناسبت سالگرد رحلت علامه طباطبایی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔻 چرا شاگردانش را منع نکرد؟! 🚨 اینکه می‎گویند علامه‎ طباطبایی دربارۀ انقلاب اسلامی گفته ‎اند تنها شهید این انقلاب، اسلام بود، یک حرف کاملاً دروغ و ساختگی است. 🚫یکبار یک نفر گفت؛ علامه با انقلاب مخالف بود، به او گفتم اغلب شاگردان علامه در انقلاب فعال بودند، آقای بهشتی، آقای مطهری، آقای جوادی آملی و دیگران، اگر علامه با انقلاب مخالف بود، چرا شاگردانش را از مبارزه منع نکرد؟ ✅ به نقل از نجمه سادات طباطبایی، فرزند 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
۱. کنارگذاشتن راهبرد سیاسیِ «اشداء علی الکفار» به بهانه توصیه اخلاقی فردیِ «با دشمنان مدارا» می‌تواند مصداق «عقب‌نشینی غیرتاکتیکی» باشد؛ همان که به‌فرموده رهبر انقلاب، عذاب الهی را به دنبال خواهد داشت. ۲. یاد بخیر؛ همان عزیزی که نشان داد در عرصه دیپلماسی هم می‌توان انقلابی عمل کرد. ✍🏻 سیدمحمدحسین دعائی 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
alame.mp3
23.59M
♨️ دیدگاه علامه طباطبائی درباره ولایت فقیه و حکومت اسلامی 🔻نقد نسبت‌های ناروایی که به علامه طباطبائی در موضوع انقلاب اسلامی و ولایت فقیه زده می‌شود. 🎤 دکتر احمدحسین شریفی 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
📜 پخش اعلامیه به‌منظور جمع‌آوری پول جهت آوارگان فلسطین از سوی استاد مرتضی مطهری، علامه طباطبایی و آیت‌الله سید ابوالفضل زنجانی در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۹ 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از انقلت
📲 فشارِ رسانه ای یک عده مریض برای تَکرارِ برجامِ بی فرجام مسعود جان!😡 نترس. برو جلو و با عمو ترامپ مذاکره کن! ⁉️فقط اون دست شکسته‌ای که برجام 2 رو بلند کرده 😂😂 شناختیش؟؟ 💢@engholtmag 💢 با مجله طنز همراه باشید
🔻 عقلانیت توحیدی در برابر عقلانیت فردگرایانه 💠 حجت الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد؛ رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده: عقلانیت‌ها ارزش‌های متناسب با خودشان را تولید می‌کنند. آن چیزی که عقلانیت لیبرالیسم ارزش می‌داند، در عقلانیت توحیدی شما ضد ارزش محسوب می‌شود. در عقلانیت لیبرال حجاب مسأله است اما در عقلانیت توحیدی بی‌حجابی مسأله است. متن کامل مطلب: 👇 https://rahamedia.net/?p=6682 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ از سر بریده اش صدا بلند شد: السلام علیک یا ابا عبدالله ✋ ▫️طلبه شهید محسن آقاخانی ▫️ (ع) 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⁉️ آیا علامه طباطبایی انقلابی بود و نسبتی با انقلاب داشت یا خیر؟ 🔻پاسخ از حجت الاسلام یزدانی‌مقدم، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:علامه طباطبایی از بنیانگذاران انقلاب بود؛ زیرا در جلسه‌ای که به درخواست امام در منزل شیخ مرتضی حائری یزدی تشکیل شد و سیدمرتضی لنگرودی، زنجانی، علامه طباطبایی و موسوی یزدی و شریعتمداری و هاشم آملی و ... حاضر بودند، بیانیه‌ای در مخالفت با قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی نوشتند. ♨️ وقتی امام از تهران به قم عودت داده شد وی اولین کسی بود که به دیدار امام رفت و حمایت‌های مختلفی از ایشان کرد. 💠 علامه از منتقدان رژیم شاهنشاهی بود و مخالفت‌هایی هم ابراز کرد. همچنین علامه بیانیه‌ای به همراه برخی اندیشمندان صادر و از فلسطین حمایت کرد و با حرکت‌های اسلامی و انقلابی در درون کشور و جهان اسلام همراه و مبارز و انقلابی بود نه فردی گوشه‌گیر و منزوی. 📜 علامه در ذیل آیه ۲۶ آل عمران«قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ»، تحلیلی ارائه کرده که معنای آن تایید جنبش‌های آزادی‌خواهانه و نفی حکومت‌های استبدادی و سلطنت مادام العمر و مشروطه است و او طرفدار جمهوری بود. 💢 دولتی که علامه از آن سخن گفته ابزاری و نه دولت اندام‌ وار هگلی است؛ علامه هم به فرد انسان توجه کرده و او را بنیان نام سیاسی و اجتماع می‌داند و دین و نظام سیاسی را در برابر فرد متعهد می‌داند. 🆔 @rahamedia
🔰طوفان الأقصی و آشکار شدن دروغ‌های تاریخی 📝 در قرن حاضر دو مطلب بزرگ به ما القاء شده است که طوفان الأقصی دروغ هر دو را ثابت نمود: 1️⃣ اولین دروغ، استقلال کشورهای عربی است که ما در قضیه طوفان الأقصی فهمیدیم کشورهای عربی هیچ استقلالی نداشته و دیگران برایشان تصمیم گیری می‌کنند. 2️⃣ دومین دروغ، جنگ اسرائیل با کشورهای عربی در سال ۱۹۶۷ می‌باشد. تعداد کل سربازان ارتش‌های عربی که وارد جنگ شدند، ۱۵ هزار نفر بود که باید با ارتش دشمن که تعداد آن‌ها در آن زمان ۱۰۰ هزار سرباز آموزش‌دیده بود و آخرین سلاح‌های تولید شده در آن زمان را در اختیار داشتند، مقابله می‌کردند(با تفاوت زیاد در آموزش و تسلیحات بین اعراب و یهودیان). به طور خلاصه، این بدان معناست که این جنگ به معنای شناخته شده نبود، بلکه نمایشی بود که به دشمن این احساس را می‌داد که او به جای تمسخر، در یک جنگ استقلال شرکت کرده است. این نمایشنامه فاجعه‌بار منجر به یک سری مواضع ملی شد که به اسرائیل این فرصت را داد که نه تنها مردم فلسطین را سرکوب کند، بلکه کل فلسطین را نیز کنترل کند و همچنین کنترل خود را در فضایی حیاتی گسترش دهد که تقریباً کل جهان عرب را پس از نمایش و نه جنگ ۱۹۶۷ (نکسه) پوشش ‌دهد. ▫️ تصحیح این تاریخ چندان روشن نبود تا اینکه «طوفان الاقصی» نه تنها خطای تاریخ عرب را تصحیح کرد، بلکه خطای آنچه درباره تاریخ تمدن غربی گفته می‌شود را نیز اصلاح کرد. تمدنی که در اصل مبتنی بر استعمار مردم خود و دیگر ملت‌ها و تبدیل آن‌ها به بردگان در خدمت صهیونیسم است. ✅ «طوفان الاقصی» تاریخ معاصر را بدون اشتباه بازنویسی می‌کند (و حتی بازنویسی کرده است). به همین دلیل بسیاری خواستار سرکوب و نابودی آن هستند، تا مردم همچنان با همان دروغ‌ها زندگی کنند. ✍🏻 حلمي الأسمر 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
علامه طباطبائی؛ معمار فکری برای انقلاب اسلامی 🔻یکی از کلیدواژه‌های که معمولا در ایام رحلت علامه طباطبایی از سوی جریان نواندیشی و سکولار مطرح می‌شود، انتساب سخنی به مرحوم علامه است که ایشان فرموده‌اند «اولین شهید در این انقلاب، اسلام است». از این جمله به عنوان یک ابزار برای نشان دادن مخالفت علامه با اصل و اصول انقلاب از سوی این طیف به کار گرفته می‌شود. افرادی چون محسن کدیور و سیدحسین نصر به فراوانی از این نقل قول استفاده کرده و تلاش کرده‌اند تا تصویر منفی از علامه به نمایش بگذارند. ▪️کدیور در آثار خود این ادعا را مطرح کرده که علامه طباطبایی با امام خمینی (ره) و دیگر شخصیت‌های انقلابی زاویه داشته و حتی به نوعی مخالف جریان انقلاب بوده است. او همچنین اشاره می‌کند که برخی از علمای فلسفه، به ویژه علامه، به دلیل مواضع تحت الشعاع قرار گرفتن این علم، نقدهایی به انقلاب داشتند. در این بین، به نقل قول مرحوم حکیمی نیز ارجاع داده می‌شود که از علامه به عنوان کسی که گفته «اولین شهید در این انقلاب، اسلام است» یاد می‌کند. ▫️با بررسی زندگی و فعالیت‌های علامه طباطبائی پیش و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت و تأثیرگذاری ایشان در جریان‌های اجتماعی و سیاسی آن دوران را بیشتر پی خواهیم برد. به ویژه رابطه ویژه‌ای که بین ایشان و حضرت امام خمینی (ره) وجود داشت، گواهی بر همسویی فکری و نظری این دو شخصیت در زمینه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی می‌باشد. ▪️علامه طباطبائی توانست با تولید آثار علمی غنی و تربیت شاگردان اندیشمند، نقش بی‌بدیلی در ترویج فلسفه و تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه ایفا کند. این تلاش‌ها به منظور ایجاد مبانی فکری مستحکم برای حرکت انقلاب اسلامی، در برابر چالش‌های فکری و فرهنگی دوره پهلوی که خود مروج این فرهنگ غربی بود، صورت می‌گرفت. تألیف کتاب راجع به حکومت اسلامی به فارسی و عربی بیانگر دغدغه‌مند بودن ایشان در خصوص مباحث تئوریک اسلام سیاسی است. 🔻علاوه بر فعالیت‌های علمی، علامه طباطبائی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیز حضور فعالی داشت. حمایت صریح ایشان از آرمان فلسطین و امضای اعلامیه‌هایی که به شکل‌گیری نظرات عمومی در مورد انقلاب اسلامی کمک کرد، نشان‌دهنده موضع‌گیری روشن و قاطع ایشان در این زمینه است. به عبارت دیگر، علامه دفاع از مرزهای ایدئولوژیک اسلام و ترویج مبارزه فرهنگی و علمی را به عنوان بخشی از مسؤولیت‌های خود می‌دانست. ▫️علامه از جمله علمای بود که به مبارزه فرهنگی به عنوان یک عامل اثرگذار در ایجاد تغییرات سیاسی اعتقاد داشتند. به تعبیر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی: «حرکت انقلاب که در حوزه علمیه قم به راه افتاد و به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد، دو رکن و دو مبدأ سیاسی ـ فرهنگی داشت: یکی از این دو، شخصیت و آموزش‌های حضرت امام بود و دیگری مرحوم علامه طباطبائی که یکی صبغه سیاسی و دیگری صبغه فرهنگی داشت و هر دو مکمل یکدیگر بودند.» ✍️ دکتر دانیال بصیر 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
یهود هیچ‌گاه کشور مستقلی نخواهد داشت 📖 خدای متعال پیشرفت اسلام و سرکوبی یهود را به مسلمانانی وعده می‌دهد که قوانین اسلام و اتفاق کلمه را حفظ کنند؛ نه کشورهایی که جز اسم اسلام چیزی در دست ندارند؛ همچنین آیات دلالت دارند بر اینکه اسلام در معرض این قرار دارد که روزی با اجانب طرح دوستی بریزند و سرسپرده ایشان شوند و در این صورت معامله خدایی با ایشان معکوس خواهد شد❗️ ✍🏻 محمدرضا آتشین صدف 📌 متن کامل یادداشت 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان ارزشمند و پر معنی علامه مصباح یزدی ره پیرامون شأن و منزلت صدیقه طاهره سلام الله علیها "مثل زهرا (س) پای حق می‌ایستیم" 📽 کاری از رسانه رحامدیا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
⚠️ آقای مدّاح، آقای منبری، آقای هیئتی! خواندن روضه‌ی در و دیوار در این ایّام، واجب است؛ امّا کافی نیست❗️ ⁉️ باید بگویی چه شد که دشمن جرأت کرد، چنین جسارتی به دختر پیامبر(ص) روا دارد؟! 💯 باید بگویی که حضرت زهرا(س)، چهل شب به همراه امیرالمؤمنین(ع) و حسنین(ع)، در خانه‌ی مهاجرین و انصار رفت و از آن‌ها خواست که حق را بگویند! تا به آنچه در روز غدیر دیده بودند عمل کنند؛ تا سکوت‌شان را بشکنند و با بی‌طرفی، دشمن را یاری نکنند... ‼️ امّا چه شد؟! جز چهار پنج نفر، بقیه پای کار نیامدند و در لانه‌هایشان خزیدند... پس جرأت نانجیب‌ها، از بی‌جرأتی خواص بود، از بی‌جرأتی کسانی بود که غدیر را دیدند، اما سکوت کردند! این چنین شد که زور لگد دشمن قوت گرفت و دخت نبی را اینچنین بین در و دیوار... بگذریم! ✅ آری گریه کن پای این روضه‌ها، امّا بدان که در این بزم، جایی برای «بی‌طرفی» نیست... 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
🔹علامه طباطبایی، الگوی حوزه‌ انقلابی🔹 💢 رسانه «رحامدیا» به مناسبت سالگرد رحلت حضرت علامه طباطبایی(ره)، جلسه‌ای را با یادداشت‌نویسان حوزی برقرار کرده تا ضمن گفت‌و‌گو درباره‌ی اندیشه‌ی انقلابی این عالم فرزانه، نسبت به جریان‌سازی حوزه‌ی انقلابی، نظرات و دغدغه‌های خود را بیان کنند؛ در همین جهت، نخستین نشست «یادداشت‌نویسان حوزوی رحا مدیا» با حضور چند تن از نخبگان حوزوی و نویسندگان رسانه‌ای حوزه در سالن جلسات سایت تحلیلی رحا مدیا برگزار شد. ✅ باید به مبانی علمی و فلسفی توجه کنیم. خیلی از افرادی که در حوزه داریم، افراد انقلابی هستند ولی فلسفه‌ی آنها توانایی تولید فلسفه سیاسی ندارد. این در حالی است که علامه طباطبایی (ره) دارای شخصیتی بود که از دل آن فلسفه سیاسی تولید می‌شد. 📎 متن کامل این گزارش را در سایت رحا مدیا بخوانید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از رحا مدیا
لوح | در سیل بلا ذکر علی ورد لبم بود ▪️ شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تسلیت باد. 🆔 @rahamedia
💢 از نشانه‌های منافق تا رفع بدبینی 💢 💠 به گزارش رحا، آیت الله احمد عابدی، استاد عالی خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در درس اخلاق طلاب مدرسه جانبازان، ضمن تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، به بررسی روابط اجتماعی و نشانه های منافق پرداخت. ✅ آیت الله عابدی گفت: پیامبر خدا صلی الله علیه و اله این‌طور فرمود که هرکس منافق است دروغ می‌گوید؛ اما معنایش این نیست که هرکه دروغ بگوید منافق است. هرکس منافق است، خلف وعده می‌کند؛ اما معنایش این نیست هر که خلف وعده می‌کند منافق است. هر کس منافق است، در امانت خیانت می‌کند؛ اما معنایش این نیست که هرکس در امانت خیانت کرد منافق است. 📎 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در روزهای سخت و بی‌پناهی، جایی که هیچ دستی به یاری نمی‌رسید، دل‌های رزمندگان به یک پناهگاه ابدی پناه می‌برد: حضرت زهرا (سلام الله علیها). ▫️سردار عزیزمان می‌گفت: "در لحظاتی که دیگر هیچ کاری از دستمان برنمی‌آمد، پناهگاهی جز زهرا (س) نداشتیم." ✔️ امروز، در روز شهادت این بانوی بزرگ، به یاد می‌آوریم که چطور نام و یادش مرهمی بر دل‌های خسته و نور امید در تاریکی‌هاست. "مثل زهرا (س) پای حق می‌ایستیم" 📽 کاری از رسانه رحامدیا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فرزندانِ شهیدِ فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جرعه‌ای از اقیانوس پربرکت 🖤 «مثل زهرا (س) پای حق می‌ایستیم» 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔹 مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در گسترش عفاف و حجاب 🔹 ▫️حجت‌الاسلام مهد‌ی بیاتی، مدیر مؤسسه عفاف و حجاب طهورا در همایش آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در حرم امام‌ رضا(ع): ⚠️ من نگران تغییراتی هستم که در رفتارهای ظاهری و سبک زندگی مردم رخ داده است. برخی نمادهای شیطان‌پرستی رواج یافته و برخی آرایش‌ها و ظاهرها با ارزش‌های اسلامی همخوانی ندارند. ✅ این تغییرات نتیجه جنگ نرم و تلاش‌های هدفمند دشمن در حوزه فرهنگی است و موجب فاصله‌گرفتن مردم از تعبد و بندگی خالصانه شده‌ است. 📎 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 فاطمه زهرا؛‌ الگوی تمام‌معنای مجاهدت در راه خدا 💢 🔸زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها در همه ابعاد، الگویی از مجاهدت در راه خداست. او به تمام معنا یک جهادگر «خستگی‌ناپذیر» و «محنت‌پذیرِ» در راه تحقق اسلام و دفاع از ولایت بود. ‌ ♦️در عرصه «جهاد سیاسی» بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از هیچ کاری کوتاهی نکرد. جهادی شبانه‌روزی، مستمر و تا پای جان را انجام داد. او «محور دفاع از ولایت» و «عَلَم مبارزه با غاصبان ولایت» بود. وسط میدان ایستاد و شخصیت‌های بزرگی مثل سلمان و ابو‌ذر و مقداد و حذیفه و حتی خود امیرمؤمنان علیه السلام گرد او و بر محور او جمع شدند. او شخصاً نیز از هیچ کوششی در روشنگری و جهاد تبیین در راه ولایت دریغ نورزید: یک. در عیادت زنان مدینه از ایشان، ظلم مردم مدینه به امیرمؤمنان علیه السلام را افشا کرد؛ دو. در مسجد پیامبر با خطبه غرای فدکیه یک دوره خدا‌شناسی، پیامبرشناسی، دین‌شناسی، مردم‌شناسی و سیاست اسلامی را برای مردم تبیین کرد و خطرات انحراف از مسیر ولایت را گوشزد کرد؛ سه. به مدت چهل شبانه‌روز مرتب به درب خانه‌های انصار می‌رفت و در تبلیغی چهره‌به چهره تلاش می‌کرد ضمن روشنگری، آنان را به دفاع عملی از ولایت امیرمؤمنان برانگیزاند. چهار. به هنگام هجوم جیره‌خواران خلیفه به درب خانه امیرمؤمنان، با آمدن پشت در خانه، خود را سپر دفاع از ولایت کرد. ✍ دکتر احمدحسین شریفی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔰 آقا (آیت الله بهجت) می‌فرمود: خطبه‌ حضرت زهرا (س) مقامات علمی ایشان را نشان می‌دهد. این خطبه آن‌قدرعظیم است که طعنه می‌زند به بهترین خطبه‌های عرب؛ به خطبه امیرالمؤمنین، به خطبه ولایت. این قدر قوی است. سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهجت، فرزند آیت‌الله بهجت - فروردین 94 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا) 🆔 @rahamedia
💠 قدرت سیاسی زن مسلمان 💠 ⁉️ آیا از خود سوال کرده اید چرا غرب به شدت با حجاب مبارزه می‌کند!!! ‼️چرا ورود زنان محجبه به دانشگاه را ممنوع می‌کند!!!! ⁉️ چرا هیچ یک از زنان سیاستمدار غربی حق پوشش حجاب ندارند و باید از پروتکل پوششی آنها تبعیت کنند!!! حال آنکه دین رسمی غربی مسیحیت است و حجاب جز احکام قطعی و شرعی مسیحیان نیز می‌باشد. ‼️واقعا چرا غرب در مقابل احکام مسیحیت خود هم مقاومت می‌کند!!!! حجاب را محدود به بانوان کشیش و راهبه خود کرده اند که معمولا زنانی تارک الدنیا هستند. 🔸یکی از پاسخ های اساسی به این سوال قدرت سیاسی حجاب است. حجاب و پوشش قدرت سیاسی مضاعفی به زن می‌دهد، و این بسیار برای غرب که یک تمدن ضد زن است، آزار دهنده و مانع جدی است. 🔹بعضی ها گمان دارند حجاب یک مساله فرهنگی است که بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به یک مساله سیاسی شده است، اما باید بگویم مبارزه دشمن با حجاب قبل از انقلاب اسلامی آغاز شده است و اتفاقا یک مساله فرهنگی سیاسی است. ✅ سالها قبل از انقلاب اسلامی در غرب به اسم آزادی و در کشورهایی مثل ایران وترکیه به اسم تجدد خواهی مبارزه با آثار فرهنگی و سیاسی حجاب آغاز گردید تا زنان محجبه با از دست دادن قدرت سیاسی خود نتوانند، مانعی در پیشروی تمدن غرب باشند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia