eitaa logo
رحا مدیا
6.6هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
166 فایل
رحا: رسانه حوزه انقلابی 🎞 تولیدکننده محتوای چندرسانه 🌐 پایگاه تحلیلی حوزه 📚 نقد و بررسی جریان‌های حوزوی ارتباط با ادمین: @Adminraha ادمین مدرسه رحا: @adm_schl
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مقام معظم رهبری 🔻غرب با فلسفه خودش بسیاری از مسائل سیاسی، حکومتی، اجتماعی را حل کرد. فلسفه اسلامی که دارای قدرت و استحکام بیشتری است باید حضورش در مسائل کلان محسوس تر باشد. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
مذاکره با آمریکا در آتش و خون غزه! 🔰۱۴ کشور به قطعنامهٔ آتش‌بس در غزه رأی مثبت دادند، آمریکا برای چهارمین‌بار آن را وتو کرد. این پیشنهاد رد و از دستور کار خارج شد. 🔻سکولاران حوزوی که هنوز به فکر مذاکره با آمریکا هستند، این خبر را خوب بخوانند! آیا واقعاً نمی‌دانند که چهار بار وتوی قطعنامه‌های آتش‌بس در غزه توسط آمریکا، نشان‌دهندهٔ عدم پایبندی این کشور به اصول انسانی و حقوق بشری است؟ بیشترین جنایت علیه زنان و کودکان غزه در حال رخ دادن است، اما با این همه جنایت عده‌ای معممین و افراد حوزوی هنوز در خواب مذاکرات خوشبینانه با طرفی هستند که حتی به ابتدایی‌ترین حقوق بشر احترام نمی‌گذارد! ▪️نکته مضحک اینجاست که تجربه برجام در دوران دولت اعتدال و اوباما نشان داد که توافقات با آمریکایی‌ها چه دموکرات‌ها و جمهوری‌ خواهان تضمینی ندارد و هیچ ثمره‌ای برای صلح و ثبات ندارد. ▫️تکیه بر تغییرات سیاسی در آمریکا و روی کارکارآمدن ترامپ، از قدیم الایام بیهوده است و فقط ما را در چاله‌ای عمیق‌تر فرومی‌برد و هیچ دستاوردی برای ما به ارمغان نمی‌آورد. اگر به فکر امنیت و منافع ملی خود هستیم، باید از این رویکردهای ناکارآمد فاصله بگیریم و به جای دیپلماسی معیوب، روی تقویت توان داخلی و حرکت به سمت استقلال واقعی تمرکز کنیم. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
آقای مجید انصاری دو ادعا کرده‌اند: ۱) موافقت رهبر معظم انقلاب با اصلاح قانون بکارگیری افراد دارای تابعیت قهری همانطور که مدنظر دولت است. ۲) پیگیری اصلاح آن قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی علی الحساب ادعای دوم تکذیب شده... 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 نخستین معلمِ جهاد تبیین 💠 حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد رودگر: 🔸 درست است؛ ایشان شناخته‌شدنی نیستند اما لایه‌هایی از شخصیت ایشان برای ما قابل‌دستیابی، ادراک و دریافت است که عمدتاً ناظر به شخصیت حقوقی ایشان و البته برخی از زوایای شخصیت حقیقی‌شان است. 💯 ما می‌توانیم مسائل، رفتاروکردارهایی را شناسایی کنیم و درباره‌شان محققانه به آگاهی برسیم که مربوط می‌شود به سبک و شیوه زندگانی‌شان در خانه و کنشگری‌هایشان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی‌سیاسی در بیرون از منزل، به‌ویژه زمانی که لازم بود به مسائل این‌چنینی رسیدگی فرمایند. ♨️ این ابعاد و اضلاع شخصیتی ایشان بسیار مهم است. این‌که حضرت‌شان در همسرداری، تربیت و پرورش فرزندان، انجام امور خانه و غیره، چگونه تعامل و رفتاری داشتند. همچنین ورودشان به مسائل اجتماعی و سیاسی با آن بصیرت نافذ که داشتند، حضور و ظهور فعال و بالفعل از خودشان نشان دادند؛ چه زمان پیامبر اکرم(ص) مانند غزوه‌ای که حامی و پرستار پیامبر(ص) بودند، چه دوره پس از پیامبر اکرم(ص) که بسیار دشوار و سخت بود که امامت غدیری را در برابر خلافت سقیفه‌ای روشنگرانه جا انداختند و با تبیینگری‌شان درواقع نخستین آموزگار جهاد تبیین هستند و بسیار مهم است، توجه کنیم که ایشان معلم اول «جهاد تبیین» هستند که پس از رحلت پیامبر(ص) در برابر توطئه‌های نهان و آشکار جریان‌های نفوذی و آنهایی که در برابر امامت امام علی(ع) ایستادند، ایستاد. ایشان در این‌باره به جهاد تبیین پرداخت و روشنگری کرد. به‌ویژه با آن سخنرانی در مسجد و سپس حضورشان در خانه‌های مهاجر و انصار، در راستای روشنگری و تبیین اجتماعی‌سیاسی، به‌راستی جهادگرا نه هدایت و راهنمایی روشنگرانه‌می‌کرد. 📜 آن خطبه بلند و مشهورشان؛ یعنی فدکیه را بیان فرمودند یا زمانی که آسیب‌دیدند و در بستر بودند از همان فرصت عیادت‌ها نیز استفاده می‌کردند، زمان را از دست نمی‌دادند و حقایق را برای زنان روشن می‌کردند. اینهاست که می‌تواند چونان اسوه و الگوی ما باشد. 📿 مثلاً نماز، دعا و راز و نیازهای ایشان و مجموعه آنچه که به سبک و شیوه زندگی ایشان در چهار رویکرد انسانی؛ رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خلق خدا و رابطه انسان با خلقت وجود دارد و از این چهار رابطه و رویکرد، می‌توانیم درک و دریافتی از زندگی حضرت زهرا(س) داشته باشیم. از این جهت است که می‌توانیم فاطمه زهرا(س) را بشناسیم وگرنه یک معرفت عمیق، دقیق، کامل و همه‌جانبه به همه ابعاد و زوایای شخصیتی و روحانی ایشان واقعاً در حیطه ما نیست. ✅ تنها از وجه وجودی ایشان و شیوه زندگانی‌شان می‌توانیم برداشت و الگوبرداری کنیم و این مهم البته بسیار برای ما لازم‌است. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از احوال حوزه
🔻 دلیلی بر لزوم تشکیل حکومت اسلامی 🔹 احکام الاهی ابدی است و اگر حکومتی نباشد اجرایش با هرج و مرج مواجه می‌شود. برخی از احکام مسلما بدون حکومت معطل می‌مانند؛ کما اینکه حضرت علی علیه‌السلام به این مطلب در خطبه ۱۳۱ نهج‌البلاغه اشاره می‌کند: • اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنِ الَّذِي كَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَيْءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ، وَ لَكِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ، فَيَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِكَ. ▫️ خدايا تو مى دانى که آنچه را ما (در امر حکومت) انجام داديم نه به‌خاطر به دست آوردن سلطنت و مقام بود و نه براى نيل به متاع پست دنيا، بلکه به‌خاطر اين بود که نشانه‌هاى محوشده دينت را باز گردانيم و برپا سازيم و اصلاح را در شهرهاى تو آشکار کنيم تا بندگان ستم‌ديده‌ات (از ظلم ظالمان) ايمن گردند و حدود و قوانين تعطيل شده‌ات اقامه و اجرا شود. 🎙 آیت‌الله سیدمحمدعلی مدرسی، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
🔻 دین‌ستیزیِ تحول‌گریزان حوزوی! 🔸رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با مدیران و اساتید (۳۰/ آبان ۱۴۰۳) برای چندمین بار مسأله تحول در به ویژه تحول در متون درسی، برنامه آموزشی و سرفصل‌ها و محتواهای آموزشی حوزه‌های علمیه را متذکر شدند و فرمودند: «حوزه علمیه برای مردم و تبلیغ و پیش‌بُرد دین و ایجاد حاکمیت دینی است که با توجه به در حال تحول بودن جامعه، حوزه علمیه هم باید برای انجام صحیح وظایف خود روزآمد شود.» در تحول برنامه درسی آنچه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، توجه به مسائل مورد نیاز جامعه است. به همین دلیل فرمودند: «ورود به مسائل مورد نیاز جامعه از جمله مسائل پولی و مالی، حکمرانی، خانواده و مسائل جدید همچون رمز ارزها از جمله الزامات تحول در حوزه علمیه است.» 🔹اما نکته بسیار مهمی که در بیانات دیروز ایشان بود این بود که فرمودند: «مخالفت با تحول حوزه علمیه، مخالفت با پیشرفت دین در کشور است.» ♦️حقیقت تلخ این است که برنامه درسی کنونی در حوزه‌های علمیه در خدمت «نهادینه‌سازی» دین و ارزش‌های دینی در جامعه نیست! برنامه درسی کنونی علیرغم ارزش‌هایی که دارد هرگز در خدمت «اقامه دین»، که هدف همه پیامبران الهی بوده است، قرار ندارد. با برنامه درسی فعلی نمی‌توان انتظار داشت که دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه جایگاه «فرانهادی» دین را، که شعار و هدف اصلی انقلاب اسلامی است، به درستی درک کنند و روش‌های اجرایی‌سازی آن را بدانند! برنامه درسی کنونی حوزه‌های علمیه حتی روش‌های فرهنگ‌سازی در ابتدایی‌ترین مسائل اجتماعی مثل «حجاب»، «امر به معروف»، «نهی از منکر»، «قانون‌مداری» و ... را به دین‌پژوهان و طلاب آموزش نمی‌دهد! 🔸به هر حال سالیانی است که جامعه اسلامی، امت اسلامی، انقلاب‌ اسلامی، جمهوری اسلامی و نائب‌المهدی (حضرت امام خامنه‌ای) همگی منتظر ایجاد تحولی بنیادین در این مرکز مهم انقلاب‌ساز هستند. 🖊احمدحسین شریفی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
دوگانه‌ی حجاب و وفاق ملی 🔴برخی وقتی سخن از وفاق ملی می‌شود تصور می‌کنند که وفاق یعنی از هرچه باعث اختلاف می‌شود باید جلوگیری کرد. به عبارتی اگر قانونی یا مسئله‌ای در کشور شکل گیرد و باعث اختلاف شود باید از این قانون صرف نظر کرد و یا آن مسئله را رها نمود. در این میان با همین استدلال، به حجاب و پوشش بانوان به صورت خاص اشاره کرده و پافشاری بر اجرای طرح عفاف و حجاب را برای کشور هزینه ساز می‌دانند. آنها معتقدند این طرح عفاف و حجاب در جامعه ایجاد شکاف خواهد کرد و وفاق ملی را خدشه‌دار می‌نماید. البته این مسئله، مطالبه یک تعدادی از نیروهای جنبشی اصلاح طلبان است که به عنوان مطالبه عمومی مردم تعمیم داده می‌شود که این خود نوعی فریب اذهان است. اما ما می‌خواهیم، ابتدا به اصل معنای وفاق ملی پرداخته و بعد در ادامه مسئله حجاب را در این چارچوب مورد بررسی قرار دهیم. ⭕وفاق ملی همچون بسیاری از مفاهیم دیگر مانند آزادی و عدالت باید درست معنا شود تا در تحلیل مسائل دچار اشتباه نشویم. وفاق ملی یعنی توافق و همدلی گسترده میان اعضای یک جامعه بر پایه ارزش‌ها، باورها و منافع مشترک. 📌در اینجا یک نکته بسیار مهم یعنی اتحاد و همدلی برجسته شده و یک نکته‌ی مهم‌تر دیگر مغفول مانده است. و آن نکته‌ی اساسی؛ توافق و همدلی بر پایه ارزش‌ها و باورهاست. یعنی توافق اگرچه مهم است اما توافقی، وفاق ملی نام خواهد گرفت که بر پایه ارزش‌های دینی و ملی شکل گیرد، نه توافق بر سرِ ضدارزش‌ها و باورهای انحرافی اقلیتی ازمردم. ⭕اگر در جامعه‌ای انحراف یا تحریفی توسط عده‌ای صورت گیرد، آیا توافق در همان تحریف، وفاق ایجاد کرده و سعادت جامعه را تضمین می‌کند؟ بگذارید واضح‌تر بگویم، شعار وفاق ملی خود ریشه در باورهای دینی و ملی ایرانیان دارد. بدین‌ترتیب نمی‌تواند با ضد خود تقویت شود بلکه با ثابت‌قدمی در ارز‌شهاست که دیگر ارزش‌ها را تثبیت می‌کند؛ نه گرایش به ضدارزش‌ها. به‌عبارتی یک باور دینی به موازات تقویت دیگر باورهای دینی رشد می‌کند نه به موازات تحریف دیگر باورهای دینی. یعنی کسانی که معتقدند تسلیم شدن در برابر یک انحراف، دیگر ارزش‌های جامعه همچون وفاق ملی را تقويت می‌کند، قطعاً متوجه این مغالطه ذهنی نیستند و در این منجلاب دچار سردرگمی‌اند. 📌توجه و تأیید و مطالبه اسلام از وفاق بین آحاد جامعه اسلامی، وفاق بر سر ارزش‌های اصیل جامعه اسلامی است نه توافق در انحرافات. البته نباید اختلاف سلایق و یا اختلافات جناحی مانع از وفاق و همدلی بر سر شعارهای واحد شود. وفاق به این معناست. حال چگونه امکان دارد تکیه بر یک حکم الهی و تأکید بر آن، سبب شود مسلمانان در یک جامعه اسلامی از هم متفرق شوند؟ این همان حربه و فریب دشمن است. او سعی دارد، به روش‌های گوناگون در تصمیم مسئولان نظام و آحاد جامعه که نقش حمایتی را دارند نفوذ کرده و آن را از مسیر درست خود خارج کند. 🔴امروز کشف حجاب در جامعه ما یک ضدارزش است و ناهنجاری محسوب می‌شود. توافق با عده‌ی قلیلی در جامعه بر سر این ضدارزش و نادیده گرفتن ارزش‌ها و باورهای جامعه اسلامی نه‌تنها ایجاد وفاق نمی‌کند بلکه جامعه اسلامی را دچار ارتجاع خواهد کرد. ✍ 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
| اهمّ دغدغه‌های اندیشمندان، پژوهشگران و فعالان رسانه‌ایِ حوزوی در هفته‌ای که گذشت؛ ▪️تذکار راهبردی|محمدرضا فلاح شیروانی 📎 لینک یادداشت ▪️راهبرد دفاعی و مسئلۀ قفلِ درِ خانه|داود مهدوی‌زادگان 📎 لینک یادداشت ▪️ دین‌ستیزیِ تحول‌گریزان حوزوی|احمدحسین شریفی 📎 لینک یادداشت ▪️مقابله با استخفاف عقلی دشمن|موسی آقایاری 📎 لینک یادداشت ▪️ ارتش فرسوده در دام راهبرد محور مقاومت|میراحمدرضا حاجتی 📎 لینک یادداشت ▪️عاطفه مندی طلاب حوزه‌های علمیه|علی محمدی هوشیار 📎 لینک یادداشت ▪️راه تحول حوزه|علی مهدیان 📎 لینک یادداشت ▪️فلسفه به زبان ساده|محمدرضا بابایی 📎 لینک یادداشت ▪️سعودی‌ها و فلسفه|مصطفی ایزدی 📎 لینک یادداشت ▪️شکستن دیوار صوتی در بمباران خاموش|محسن قنبریان 📎 لینک یادداشت ▪️ تحلیل شبهه مقایسه کوروش با پیامبر اسلام|موسی آقایاری 📎 لینک یادداشت 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برگزاری دوره ژئوپلتیک رسانه(جغرافیای رسانه) با حضور استاد محمدلو در رسانه رحامدیا 📌 برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره رایگان به آیدی مدرسه رحا مراجعه یا پیام بدهید: @adm_schl 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دولت در اتاق‌های بسته! 🔻واقعیت تلخی که این روزها از رسانه‌ها مخابره شد را نمی‌توان نادیده گرفت که دولت چهاردهم به جای شنیدن صدای مردم و حضور در میان آنها که باعث دلگرمی مردم می‌شد، تنها به برگزاری جلسات با مدیران بسنده کرده است. این روش بالا به پایین لیبرالیستی نشان‌دهنده غفلت فاحش از واقعیات زندگی روزمره مردم است. چگونه می‌توان ادعا کرد که به دنبال خدمت به مردم هستیم ولی از مردم فاصله داریم؟ ▪️آنچه خطرناک به نظر می‌رسد، عدم ارتباط مستقیم با مردم است که منجر به بی‌اعتمادی و دلزدگی مردم خواهد شد و بلکه به نوعی تحقیر اجتماعی نیز می‌انجامد. به بهانه‌های مختلف، «مردم» به حاشیه رانده می‌شوند و مسئولان فقط در اتاق‌های خود به بحث و بررسی مشکلات می‌پردازند. مردم انتظار دارند که کسانی که به عنوان نمایندگان آن‌ها انتخاب شده‌اند، در کنارشان باشند و به صراحت با آن‌ها سخن بگویند. ▫️اگرچه معممین سکولار و ایده پردازان حوزوی دولت چهاردهم از اندیشکده‌های دانشگاه مفید و موسسه فهیم تا مجمع جعلی مدرسین و حجره‌های مدرسه خان و گلپایگانی دولت را سوق به سمت سیاست‌ها تحت عنوان «مدیریت مدرن» یا «کارآمدی» می‌دهند و برای این عمل دولت توجیه فقهی و حقوقی ایجاد می‌کنند، اما حقیقت تلخ این است که این روش فقط به فاصله‌گذاری میان حاکمیت و ملت دامن می‌زند. اینکه ما به هر بهانه‌ای اتهام «پوپولیسم» را بزنیم نمی‌شود توجیه عمل؛ وظیفه هر دولت در نظام اسلامی است که صدای مردم را بشنود و برای خدمت به آنان تلاش کند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🔸 جلوه‌ای از جایگاه زن در قرآن 🔸 🎙آیت‌الله عبدالکریم فرحانی: 🔻صورت‌بندی مسأله‌ی زن، جایگاه او و مأموریتش در تمدن‌سازی و تاریخ‌سازی انبیا طوری در قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است که کسی نمی‌تواند بگوید: اسلام به ظرفیت‌های زن توجهی ندارد و آن را موجودی بی‌ارزش تلقی می‌کند و اجازه زندگی آزادانه را به او نمی‌دهد. 📌 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 ابداع کلمه در حوزه مقاومت وظیفه دانشگاهیان 🎙دکتر غمامی در نشست دانشگاه در میدان مقاومت: 📖 در قرآن فقط یک سوره داریم که در مورد جنگ بوده و اسم آن اسم یک جنگ است. اسم باقی سوره‌ها، جنگ نیست. 🔸بعضی‌ها می‌گویند سوره احزاب، سی و سومین سوره قرآن است، مثل جنگ 33 روزه. ما یک‌بار این سوره را با دانشجوها موشکافی کردیم. 🔹چقدر آرکتایپ اتفاقات الان ما است. قشنگ دارد اتفاقاتی که همین الان رخ می‌دهد را توضیح می‌دهد. ▫️اسم سوره احزاب است ولی در مورد زنان پیامبر صحبت می‌کند. سوره احزاب چه ربطی به زنان پیامبر دارد‼️ آیه حجاب در این سوره است. 🔺جالب است که می‌گوید در زمانی که مسلمانان دارند در لایه نظامی با دشمن می‌جنگند یک لایه دیگری هم دارد که لایه روان‌شناختی است. 🔻در آن لایه روان‌شناختی، مسأله جنسیت یک مسأله مهم است. مسأله حجاب یک مسأله مهم است. ☑️ یعنی همین درگیری که ما الان سر قضیه حجاب داریم. سوره این‌گونه است که یک صف‌بندی را توضیح می‌دهد؛ بین مؤمنان با کفار، یهودیان و منافقان. 📎 دریافت متن کامل 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
💢 ابداع کلمه در حوزه مقاومت وظیفه دانشگاهیان 🎙دکتر اسلامی تنها در نشست دانشگاه در میدان مقاومت: ⚠️ ما درک نمی‌کنیم که در یک جنگ مفهومی هم هستیم. در یک جنگ نظری و تئوریک هم هستیم. این جنگ نظری و مفهومی که به نظر من با یک اشغال‌گری تمام‌عیار هم در آن روبه‌رو هستیم، مورد غفلت جدی است. ✅ کار دانشگاه در گام اول، نجات دادن و خودباوری در درون دانشگاه است. خودباوری نسبت به ابداع و نسبت به نوآوری، به‌ویژه نوآوری در حوزه علوم انسانی. 📌 متن کامل این مطلب را در سایت رحا مدیا بخوانید. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
با موضوع: فهم مختصات نظریه دولت در اندیشه و عمل سیاسی امام خامنه ای (حفظه الله) 👤 باحضور حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد ایزدهی 🗓 زمان: سه شنبه ۶ آذرماه ⏰ ساعت: ۱۰ الی ۱۲ 🏫مکان: شهرک قدس، کوچه ۳۱، پلاک ۳ 📌 نشست به صورت حضوری برگزار خواهد شد. مدرسه اندیشه ورز رحا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
قانون جنگل رحمت اله حق دارد هر تهمت ناروایی را به ‎ بزند چون با او همسو نیست. رحمت اله حق دارد تمام کم کاری ها و بی کفایتی ها و گرانی های ‎ را ماله بکشد، چون با او همسو است..😐 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
فرهنگ بسیج؛ نماد مقاومت و فداکاری در جامعه اسلامی 🔻فرهنگ و تفکر بسیج به‌عنوان یک پدیده انقلاب اسلامی، ریشه‌های عمیق اسلامی، انقلابی و ملی دارد و به صورت گسترده‌ای در میان اقشار مختلف جامعه ایران انتشار پیدا کرده است. این فرهنگ بسیجی می‌تواند به‌عنوان یک عامل همبستگی‌دهنده در میان آحاد جامعه شناخته شود که بر اساس باورها و ارزش‌های مشترک شکل گرفته است. ▪️خصوصیت بسیج این است که متغیرهایی مانند جنسیت، تأهل و تحصیلات و... تأثیر معناداری بر میزان برخورداری اقشار مختلف از شاخص‌های فرهنگ و تفکر بسیج ندارند. به بیان دیگر، این مقوله انقلابی و فرهنگی به‌طور فراگیر و بدون تبعیض توسط جوانان، بزرگسالان، افراد متأهل و مجرد، همچنین تحصیل‌کرده‌ها و متخصصان مورد پذیرش قرار گرفته است. این امر نشان‌دهنده‌ی قابلیت تعمیم و عمومی بودن این فرهنگ در سطح جامعه است. ▫️از دیگر جنبه‌های قابل توجه بسیج و بسیجی بودن، شباهت‌های فرهنگ بسیج با فرهنگ عاشورا است. هر دو فرهنگ به‌عنوان نمادهای ایثار و فداکاری در تاریخ کشور نقش مهمی ایفا کرده‌اند و توانسته‌اند پیام‌های خود را به خوبی به نسل‌های مختلف منتقل کنند. در واقع، فرهنگ عاشورا و تفکر بسیجی نه تنها به‌عنوان ابزارهای هویت‌بخش عمل می‌کنند، بلکه می‌توانند به‌عنوان منبع الهام برای کنش‌های اجتماعی و تحولات فرهنگی نیز مطرح شوند. ✍️صدرا جمالی 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
آغاز دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب 🔹 سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به صورت زنده پخش خواهد شد را از دست ندهند... 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
✊ سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور به مناسبت روز بسیج آغاز شد. ۱۴۰۳/۹/۵ 📱پخش زنده مراسم را از پیوند زیر ببینید👇 🖥 Farsi.Khamenei.ir/live 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
برشی از بیانات رهبر انقلاب: 🔹 بسیج مستضعفین در کشور یک پدیده بی نظیر بود. 🔸 بسیج ابتکار امام خمینی (ره) بود.
بسیج در اصل یک شبکه سازی فرهنگی است... آن چه که به ذهن میرسد از بسیج، جنبه نظامی آن است. در حالی که جنبه نظامی با همه اهمیتش، بیش از جنبه های فرهنگی و اجتماعی بسیج نیست.
خداباوری و خودباوری، دوپایه بسیج است
امام (ره) شجره طیبه بسیج را در کشور نشاند و از تهدید، فرصت ایجاد کرد.
خداباوری نتیجه اش عبارت است از: تسلیم در مقابل خدا، توکل به خدا، یقین به وعده ی خدا، خداباوری یعنی این.
پس از پایان جنگ جهانی هیات ایرانی را در کنفرانس پاریس راه ندادند؛ ملت ایران این‌طور در دوره‌ای تحقیر شده / انقلاب اسلامی ورق را برگرداند؛ تفکر بسیجی این انحصار را می‌شکند.
🔻 نتیجه خود باوری و اعتماد به خود و قبول خود، عبارت است از: کشف ظرفیت های خود.
رحا مدیا
🔻 نتیجه خود باوری و اعتماد به خود و قبول خود، عبارت است از: کشف ظرفیت های خود.
خیلی وقت ها از ظرفیت های وجودی و جسمی خود غافلیم چه برسد به ظرفیت های فکری، روحی و قلبی. خود باوری ما را متوجه ظرفیت های خودمان میکند و ما را میکند و موجب میشود تا ظرفیت هایمان را به کار گیریم.
🛑 استعمار به‌دنبال تحقیر ملت‌هاست؛ نقطه مقابل تحقیر ملی است. سلطه‌گران برای اینکه بتوانند تسلط پیدا کنند، باورهای ملی را دستکاری می‌کنند.
رحا مدیا
خیلی وقت ها از ظرفیت های وجودی و جسمی خود غافلیم چه برسد به ظرفیت های فکری، روحی و قلبی. خود باوری م
اعتماد به نفس، شناخت توانایی های فکری و روحی و جسمی خود، از نکاتی است که باید به آن توجه کرد.
🔻 امام خامنه‌ای: قدرت اجتماعی و علمی، تولید قدرت سیاسی می‌کند یک ملت اگر توانست در درون خود اتحاد و عزم و ایستادگی را نشان بدهد، توانایی علمی و اجتماعی خود را نشان بدهد، در قدرت سیاسی خود را نشان می‌دهد و می‌تواند در بین‌الملل حرف خود را بزند.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون: بسیجی ایرانی یقین دارد سرانجام در یک روز رژیم صهیونیستی را قطعا از بین خواهد برد. ۱۴۰۳/۹/۵ 🖼 📱پخش زنده از: 🖥 Farsi.Khamenei.ir/live