فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم | خاطرهای شنیده نشده از دیدار سران حزب الله با رهبر انقلاب به #روایت مهدی فضائلی
@rahbari_plus
خط رهبری
🔰 #گفتار | «درسهایی از ولایت فقیه»: سلسله گفتارهایی از پرچمدار مقاومت «شهید سید حسن نصرالله» - ۱۸
❇️ مقام تشریع و قانونگذاری در زمان غیبت کبری بر عهده ولایت فقیه است
📝 پرچمدار مقاومت «شهید سید حسن نصرالله» در مجموعه جلسات آموزشیای با موضوع «نظریه ولایت فقیه»، به شرح و تبیین اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) پرداخته است.
«خط رهبری» طی سلسه گفتارهایی محتوای این جلسات که تحت عنوان «درسهایی از ولایت فقیه» برگزار شده را به صورت مشروح منتشر میکند.
🔸 پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) دارای ولایت تشریعی هستند که دارای مراتب و درجاتی هستند و ولایت آنان بر دو نوع است: نوع اول، ابلاغ احکام و دستورات الهی و نوع دوم #ولیامر بودن است که دارای حق حکومت و رهبری هستند، یعنی با تشکیل حکومت به اجرای احکام الهی میپرداختند.
🔹 در زمان غیبت امام زمان (عج)، مقام تشریع و قانونگذاری برعهده ولایت فقیه است و از طرفی فقیه، مسئول #تبیین احکم شرعی و #ابلاغ آنها و #اجرای آنهاست؛ علم امامان معصوم(ع) و پیامبر اکرم (ص) علمی الهی است اما علم فقیه، علمی اکتسابی است که با تلاش و کوشش، آن را به دست میآورد و علم اکتسابی ولیفقیه میتواند درست یا نادرست باشد، اما علم امامان(ع) و پیامبر اکرم(ص)، الهی است و در صحت و درستی آن، جای شکی نیست. در زمان #غیبت امام زمان(ع) که دسترسی به امام معصوم(ع) نیست، وظیفه مردم این است که به ولیفقیه مراجعه کنند و به دستورات او عمل نمایند.
🔸 زمانی که خداوند میفرماید: خدا و پیامبرش و اولیالامر را اطاعت کنید، منظور اطاعت از #ولایت_فقیه است، بنابراین زمانی که رسول اکرم(ص) ولی امر مسلمانان بود، جهاد میکردند، فرماندهی سپاه را بر عهده داشتند و یا فرمانده سپاه را تعیین میکرد، دستور به آتشبس یا ادامه جنگ میدادند، عهدنامه صلح امضاء میکردند مانند صلح حدیبیه؛ وقتی رسول خدا(ص) این کار را انجام میدادند، به عنوان ولی امر مسلمانان که دارای قدرت و حکومت بود به #اجرای_احکام الهی میپرداخت. بنابراین در زمان غیبت کبری این وظیفه بر عهده ولایت فقیه است.
🔹 پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات خویش برای بعضی از قبایل یمن، والی تعیین میکردند؛ علی(ع) نیز والیانی را برای شهرهای مختلف اسلامی تعیین میکردند؛ اما زمانی که رسول اکرم(ص) یک والی برای این شهر یا شهر دیگری تعیین میکردند، در حقیقت به اداره سیاسی #حکومت میپرداختند. وقتی یک #والی برای شهری تعیین میشد، علاوه بر ابلاغ احکام و دستورات الهی، به اجرای احکام الهی میپرداخت، یعنی ولی امر باشد.
@rahbari_plus
🔰 #روایت | من دیگه دوچرخه نمیخوام!
🔸 #صحن_قدس و سنگری که به سبک و سیاق روزهای دفاع مقدس در آن برپا شده است یک دقیقه هم از جمعیت خالی نمیشود. در همان چند ساعتی که آنجا هستم کم نیستند بانوانی که دل یک دله میکنند و تمام طلاهایشان را بهیکباره میبخشند یا زائرانی که همان جا تکه کوچک طلایی که دارند از گوش درمیآورند و به دست خادمها میسپارند، گاهی این طلاها یادگاریهای خانوادگی است و جز ارزش مادیشان #خاطرات چند نسل را در دل خود نگه داشتهاند اما هیچ خاطره و هیچ یادگاریای باعث نمیشود این آدمها از این صف بلندبالا دل بکنند و چشم به روی درد و رنج #مردم_لبنان ببندند.
🔹 میان بزرگترها و طلاهایی که به همراه دارند حضور کودکانی که باارزشترین داراییشان را برای اهدا با خود آوردهاند از شیرینترین صحنههایی است که میشود در دل این جمعیت شکار کرد. مثل امیرعلی هفتساله که قلکش را آورده تا آدم بدهای زمین دست از سر بچهها بردارند. همصحبت مادرش که میشوم میگوید: امیرعلی جان بالاخره در جریان اخبار لبنان و غزه بهاندازه سنش قرار داشت و در شبکه پویا هم دیده بود که یکی از بچهها هدیههای تولدش را به #کودکان_لبنانی بخشیده است. از همان روز مدام از من میپرسید مامان من چی میتونم اهدا کنم؟! وقتی پیشنهاد دادم قلکش را هدیه کند بسیار خوشحال شد البته این را هم بگویم که امیرعلی قرار بود با پولهای قلکش #دوچرخه بخرد و خیلی هم دوست داشت این اتفاق زودتر بیفتد و روی قلکش حساس بود اما خودش اصرار داشت که باید پولهایی که جمع کرده را برای بچههای لبنانی بفرستد.
🔸 امیرعلی اخم مردانهای میکند و افسار گفتوگو را دست میگیرد: من دیگه دوچرخه نمیخوام، آدم بدها #موشک میزنند به خونه بچهها و مامان باباهاشون و اونا حتی #غذا هم ندارن، من میخوام با قلکم باهاشون بجنگم.
@rahbari_plus
🔰 #روایت | پتویی که تمام دارایی یک پیرمرد بود
🔸 بین خادمان و حاضران همهمه میشود که یکی از آقایان خیر خودروی سمندش را با تمام مدارک اهدا کرده است، خیری که دلش میخواسته #گمنام بماند و پس از اهدای پیشکشیاش آرام و بیسروصدا سنگر را ترک کرده است، بهخاطر همین موفق به مصاحبه با او نمیشوم اما خیر دیگری سر راهم قرار میگیرد که هدیهاش همان اندازه #ارزشمند است. پیرمرد است و ریشسفید، سن و سالش تازهرسیده به ۷۰ و دستهای پینهبسته و زخمش یادگار یکعمر #کارگری است. یک پتوی گلبافت نو دستش گرفته و در صف ایستاده است. وقتی به خادم دریافت هدایا میرسد سرپایین میاندازد و میپرسد: رویم سیاه بیشتر و بهتر از این نداشتم، از من قبول میکنید؟!
🔹 مگر میشود قبول نکرد؟! چه خودرو شخصی، چه ۱ کیلوگرم طلا و چه یک پتوی گلبافت یکنفره وقتی ارزشمند است که در ترازوی دارایی فرد بسنجی و ببینی بهترینش را برای #مقاومت آورده است، اینجا فرقی نیست بین ثروتمندی که گرمها طلا میآورد و تهیدستی که لباس، پتو و... اهدا میکند، خادمها مهربانی آدمها را در هر اندازه و وسعی که باشد خریدارند، سهم همه از #نابودی_صهیون یکی است و آقا بخشش همه را به یک قیمت میخرد.
#ایران_همدل
@rahbari_plus
هدایت شده از خط رهبری
🔰 #روایت | دست پرقدرت جمهوری اسلامی
🔸 شهید والامقام و پدر موشکی ایران سردار طهرانی مقدم خطاب به حضرت آیتالله خامنهای نوشته بود:
🔹 «آقا و مولای ما میخواهم دستان الهی و پرقدرت شما را پُر کنم.»
#تنبیه_متجاوز
@rahbari_plus
🔰 #روایت | حجتالاسلام و المسلمین صلح میرزایی، عضو مجلس خبرگان رهبری:
🔸 اخیراً یکی از اهل منبر با روایتی ناصحیح از دیدار اعضای مجلس #خبرگان_رهبری با رهبر عزیز انقلاب مدّظلّهالعالی، باعث نگرانی مومنین شده است.
بنده براساس آنچه در جلسه مشاهده کردم، نقل و برداشت ایشان را #نادرست میدانم.
🔹 ضروری است در مسائل مهم و حسّاس، #دقت بیشتری صورت گیرد.
@rahbari_plus
🔰 #خبر | ۳۰ آبان، «رویداد ملّی قهرمان» و هفدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت
❇️ تقریظ رهبر انقلاب بر سه کتاب «هواتو دارم»، «مجید بربری» و «بیست سال و سه روز» منتشر میشود
🔹 همزمان با ۳۰ آبان، روز «قهرمان ملّی» و سالگرد پیروزی جبهه مقامت و پایان سیطرهی داعش، مؤسسهی پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی، «رویداد ملّی قهرمان» و هفدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت را همراه با انتشار تقریظهای حضرت آیتالله العظمیخامنهای بر سه کتاب مربوط به شهدای جبهه مقاومت با عناوین «هواتو دارم»، «مجید بربری» و «بیست سال و سه روز» برگزار خواهد کرد.
🔸 «هواتو دارم» روایت زندگی شهید مدافع حرم مرتضی عبداللهی است که در ۳۰۴ صفحه به قلم محمدرسول ملاحسنی نوشته و توسط انتشارات شهید کاظمی چاپ و منتشر شده است.
🔹 «مجید بربری» روایتگر زندگی شهید مجید قربانخانی است که به حُرّ مدافعان حرم شهرت یافته و در ۱۵۲ صفحه به قلم خانم کبری خدابخش دهقی نوشته و توسط نشر دارخوین چاپ و منتشر شده است.
🔸 «بیست سال و سه روز» زندگی شهید مدافع حرم سیدمصطفی موسوی را روایت میکند که در ۲۱۶ صفحه به قلم خانم سمانه خاکبازان نوشته و توسط انتشارات روایت فتح چاپ و منتشر شده است.
🔹این مراسم روز چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳ با حضور خانوادههای معظّم شهدا، نخبگان و اندیشمندان، فعالان فرهنگی و هنرمندان در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار و بصورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR و شبکههای سیما پخش خواهد شد.
🔸همزمان با این رویداد فرهنگی، مراسمهایی در ۳۰ استان کشور به صورت متّصل برگزار میگردد که در آنها از کتابهای مرتبط با قهرمانان جبهه مقاومت تقدیر خواهد شد.
@rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #روایت | پیشکش زائران خارجی برای لبنان از دلار تا روپیه
🔸 البته صحن قدس فقط گذرگاه زائران و مجاوران ایرانی نیست، هر #انسان_آزاده دیگری، از هر نقطه دیگر دنیا که این روزها مهمان امام رضا علیهالسلام هستند، دلنگرانیهایشان را برای لبنان به دست خادمان امام رئوف میسپارند تا لبنان از شر و مکر صهیونیستها نجات پیدا کند، نمونهاش هم همان #زائر_پاکستانی مقیم لندن که تمام هزینهای که با خود برای سفر آورده بود را یکجا بخشید، همصحبتش که میشدی فقط یک جمله حرف داشت آن هم اینکه چقدر خوشحال است #ایران مثل همیشه در خط مقدم دفاع از مظلوم است و ضامن آهوی ما ضامن همه #مظلومان_جهان است.
🔹 خادمان #حرم_مطهر_رضوی میگویند در سنگر لبنان در پناه امام رئوف فقط در یک روز از دلار آمریکا تا روپیه هند را جمع کردهاند و بیش از ده پول رایج دنیا به دستشان رسیده تا تیر و ترکش بر سر صهیون و سایه امنی بر شر لبنان باشد.
🔸 گفتنیها بسیارند و روایتها بیشمار اما آنچه نباید ناگفته بماند این است که لبنان در پناه #امام_رئوف (علیه السلام) است.
#ایران_همدل
@rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم | ماجرای دیدار رهبر انقلاب و شهید طهرانی مقدم در دوران جنگ
🔸 بعدازظهر شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰، یکی از پادگانهای پشتیبانی سپاه در اطراف تهران شاهد حادثهای دردناک بود؛ حادثهای که اگرچه سردار حسن طهرانی مقدم و یارانش را به آرزویشان -شهادت در راه خدا- رساند، اما دلهای بسیاری را در غم فراغ این بزرگمردان اندوهناک کرد.
➕ به مناسبت ۲۱ آبانماه، سالگرد شهادت سردار عالیقدر، دانشمند برجسته و پارسای بیادعا، حسن طهرانی مقدم
@rahbari_plus
🔰 #بازخوانی | مدیر مخلص و بلندهمت
🔸 «شهید طهرانی مقدم سراپا اخلاص بود... همت خیلی بلندی داشت افقهای خیلی بلندی را میدید. یکی از خصوصیات برجسته ایشان مدیریت بود. یک مدیر طبیعی بود درس مدیریت هم نخوانده بود اما واقعاً یک مدیر بود.» ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
@rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم | هر کس مردم را ناامید کند برای دشمن کار میکند...
@rahbari_plus
خط رهبری
🔰 #گفتار | «درسهایی از ولایت فقیه»: سلسله گفتارهایی از پرچمدار مقاومت «شهید سید حسن نصرالله» - ۱۹
❇️ تمام اختیارات رسول اکرم(ص) و امامان(ع) بر عهده ولیفقیه است
📝 پرچمدار مقاومت «شهید سید حسن نصرالله» در مجموعه جلسات آموزشیای با موضوع «نظریه ولایت فقیه»، به شرح و تبیین اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) پرداخته است.
«خط رهبری» طی سلسه گفتارهایی محتوای این جلسات که تحت عنوان «درسهایی از ولایت فقیه» برگزار شده را به صورت مشروح منتشر میکند.
🔸 زمانی که رسول اکرم(ص) دست سارقی را قطع میکند، در حقیقت ولیفقیه نیز دست سارق را قطع کرده است، بنابراین وقتی از #ولایت_فقیه صحبت میشود، منظور این است که تمام اختیارات رسول اکرم(ص) و امامان(ع) بر عهده ولی فقیه است؛ یک سؤالی که در اینجا مطرح میشود این است که در زمان #غیبت امام زمان(ع) چه دلیلی وجود دارد که از ولی فقیه اطاعت کنیم یا ولی فقیه، ولی امر مسلمین باشد؟ امام خمینی(ره) در این باره میفرماید: «این مسئله کاملا واضح و روشن است و نیازی به استدلال فقهی و اجتهادی نیست و به مجرد اینکه به ولایت فقیه فکر کنیم و به آن تمرکز نماییم، آن را قبول کردهایم»، زیرا ظروفی که مسلمانان در طی قرنها با آن روبرو بودند باعث شد که این مسئله کمی به #فراموشی سپرده شود و گرنه قبل از اینکه برای این مسئله ظروف و مشکلاتی پیش آید، پی به روشنی و وضوح آن برده میشود اما وقتی غبار زمان روی آن نشست، مسئله ولایت فقیه نیازمند #دلیل و برهان شد.
🔹 دیگر لازم نیست احادیث و روایتی دال بر اینکه ضرورت ولایت فقیه را به اثبات برساند آورده شود و فرض میکنیم که هیچگونه روایت و حدیثی از #پیامبر اکرم(ص) و #امامان معصوم(ع) در مورد ولی فقیه نباشد و میخواهیم با استفاده از مثالهای ساده، مسئله ولایت را بیان کنیم. انسان بنا به #فطرت خویش، موجودی اجتماعی است هر چند ممکن است شخصی را ببینیم که در کوهستان به تنهایی زندگی میکند اما او نیز حتی در زندگیاش نیازمند دیگران است در نتیجه در این #زندگی_اجتماعی، انسانها ممکن است با یکدیگر اختلاف پیدا کنند و یا عاشق یکدیگر شوند یا یکدیگر را به قتل برسانند، بنابراین نیازمند قانونی هستیم تا به روابط بین آنها تحسین بخشد. در طول زمان، انسانها از قانون استفاده میکردند یعنی وقتی میخواستند با #ولایت ناسازگاری کنند، برای خودشان دلیل و قانون میآوردند و اعمالشان را به آن نسبت میدادند، مثلا شما میخواهید یک مدرسه ابتدایی بسازید که بیست دانشآموز ابتدایی داشته باشد که دارای یک مدیر، معاون و دو معلم باشد، این مدرسه برای پیشبرد اهدافش، نیازمند قانونهایی است تا از این قانون پیروی کند. بنابراین اگر جمعیت انسانها، سه میلیارد یا ده میلیارد شود، آیا این مردم نیازمند #قانون نیستند، دیگر چگونه میتوان بدون قانون به زندگی ادامه داد.
@rahbari_plus
🔰 #یادداشت | چرا مبارزه با استکبار یک رفتار منطقی است؟ _ ۱
✏️ نویسنده: «آمنه عسکریمنفرد»
📝 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با دانشآموزان و دانشجویان بر منطقی بودن مبارزه ملت ایران با استکبار تأکید کردند.
«خط رهبری» به همین مناسبت در این یادداشت براساس بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای ابعاد عقلانی و منطقی بودن این مبارزه را تبیین میکند.
🔸«مبارزه [ایران با استکبار]، یک مبارزهی عقلانی، خردمندانه و منطبق با منطق است. افراد کوتهبین و کوتهنظر ــ نمیگویم خائن، متّهم نمیکنم به تعمّد و خیانت؛ حدّاقلّش این است که کوتهبین هستند ــ سعی نکنند حرکت ملّت ایران در مقابل استکبار را یک حرکت غیر منطقی جلوه بدهند؛ نخیر، حرکتی #منطقی و درست و منطبق با منطق صحیح عُقلایی و انسانی و بینالمللی است.» ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
🔹 انقلاب اسلامی ایران، بهعنوان یک تحول عمیق اجتماعی و سیاسی، در پی تحقق آرمانهای الهی و انسانی شکل گرفت و با هدف مبارزه با #استکبار و طواغیت زمان، نقش مؤثری در شکلگیری نظم جدید جهانی ایفا کرده است. این انقلاب، نهتنها بهعنوان یک حرکت سیاسی، بلکه بهعنوان یک جنبش فرهنگی و اجتماعی، در تلاش است تا هنجارهای مستکبرانه جهانی را به چالش کشیده و فضایی جدید برای تفکر و عمل فراهم آورد. استکبار، در معنای قرآنیاش، به معنای خودبرتربینی و ظلم و زورگویی علیه دیگر انسانها است. #استکبارستیزی، در این منطق، نهتنها یک واکنش طبیعی به ظلم و ستم است، بلکه یک انتخاب عقلانی و آگاهانه برای حفظ استقلال، کرامت انسانی و هویت و منافع ملی به شمار میآید.
* عقلانیبودن استکبارستیزی در منطق انقلاب اسلامی
🔸انقلاب اسلامی ایران در امتداد بعثت انبیای الهی در راستای تحقق اهداف الهی برای مبارزه با طواغیت زمان شکل گرفت و نبرد جمهوری اسلامی با طاغوت از همان ابتدای انقلاب، آغاز شد و با طرح اصلِ استکبارستیزی به عنوان یکی از مسائل محوری و اصولی در مبانی #انقلاب_اسلامی، منطق استکبار را به چالش کشید: «انقلاب در اعتراض به استكبار و عوامل استكبار در ایران بهوجود آمد و بر این اساس تشكیل شد، رشد پیدا كرد، قوی شد، منطق استكبار را به چالش كشید.» ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
🔹 رهبر انقلاب مقولهی استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت را همواره مورد توجه و تأکید قرار دادهاند: «انسان باید از طغیانگران و اشرارِ عالم کناره بگیرد، با آنها همراهی نکند: اِجتَنِبُوا الطّاغوت؛ که اجتناب از طاغوت در #قرآن به ما تعلیم داده شده.» ۱۴۰۱/۵/۱۹
🔸از منظر ایشان استکبارستیزی از اجزای ذاتی انقلاب اسلامی و خواستههای اصلی #ملت_ایران بوده و است: «مبارزه با استکبار - که امروز هم مظهر استکبار، دولت و رژیم امریکاست - جزو ذاتِ این انقلاب و جزو کارها و خواستههای اصلی و اساسی این ملت است.»۱۳۷۸/۰۸/۱۲ و در تمام سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این منطق به عنوان یکی از اهداف اصلی انقلاب، در کنار اسلامخواهی و دفاع از مظلوم، نه تنها مایه پیشرفت و اعتلای همهجانبهی کشور بوده بلکه موجب ثبات و استقرار انقلاب، بدون اندکی انحراف از خط مستقیم اهداف انقلاب شده است: «اسلامخواهی، استکبارستیزی، حفظ #استقلال کشور، کرامت بخشی به انسان، دفاع از مظلوم و پیشرفت و اعتلای همهجانبه ایران از اهداف اصلی انقلاب است و این خط مستقیم… بدون زاویه ادامه دارد و این حقیقت پرطراوت، معنای واقعی ثبات و استقرار انقلاب است.» ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
* مفهوم استکبار و استکبارستیزی
🔹 استکبار یک مفهوم قرآنی است که گاه بر یک فرد یا یک عنصر و یا یک جناح صدق میکند که زیر بار حق نرفته و خود و قدرتش را ملاک حق قرار دهد: «مفهوم استکبار در قرآن همین است که یک عنصرى، یک شخص، یک جمعى، یک جناحى، خود را از #حق بالاتر به حساب بیاورد و زیر بار حق نرود و خود را و قدرت خود را ملاک حق قرار بدهد… اولین مستکبر در تاریخى که قرآن براى ما ترسیم میکند ابلیس است؛ شیطانِ اوّل: اَبیّْ وَ استَکبَر» ۱۳۶۸/۰۸/۱۰
🔸در منظر رهبر انقلاب استکبار یعنی تفرعن و دیکتاتوری در سطح بین المللی: «استکبار، یعنی حالت فرعونیت، یعنی #دیکتاتوری در سطح #بینالمللی.» ۱۳۷۶/۰۸/۱۴ و استکبارستیزی، زیرِ بارِ تحمیلِ قدرتِ استکبار نرفتن است: «معنای استکبارستیزی یکچیز پیچوخمدار پیچیدهای نیست؛ استکبارستیزی یعنی یک ملّتی زیر بار مداخله جویی و تحمیل قدرت استکبارگر یا انسان مستکبر یا دولت مستکبر نرود.» ۱۳۹۳/۸/۱۲
* استکبارستیزی: ذاتیِ انقلاب و حرکتی معقول و منطقی
🔹 انقلاب اسلامی با طبیعت و جوهر و ماهیت اسلامیاش، اقتضای دشمنی استکبار را دارد: «انقلاب اسلامى، با جوهر و طبیعت و ماهیّت اسلامى خود، این خصومت و دشمنى را از طرف استکبار اقتضا دارد. »۱۳۶۸/۰۸/۱۰ و چون این مبارزه از بنمایههای اصلی انقلاب است بنابراین مصلحتی، موسمی و تاکتیکی نیست؛ بلکه #همیشگی است.
@rahbari_plus
🔰 #یادداشت | چرا مبارزه با استکبار یک رفتار منطقی است؟ - ۲
#ادامه_یادداشت
🔸استکبارستیزی در منطق انقلاب، امری معقول، منطقی، دارای پشتوانهی علمی و متکی به عقلانیت است: «مبارزهی با استکبار در انقلاب اسلامی و در میان ملّت ما یک حرکت معقول و منطقی و دارای پشتوانهی علمی، و یک #حرکت_خردمندانه است، برخلاف آنچه بعضی میخواهند وانمود بکنند که این یک حرکت شعاری است، احساساتی است، متّکی به منطق و عقلانیّت نیست، بعکس، حرکت ملّت ایران یک حرکت متّکی به عقلانیّت است.» ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
* ابعاد مقابله منطقیِ ملت ایران با استکبار
🔹مبارزه با استکبار و در راس آن آمریکای جنایتکار، از اهداف اصلی انقلاب است و به دلیل اینکه انقلاب موجودی زنده و درحال #رشد است، این مبارزه نیز یک شعار زنده است: «شعار مبارزه با استکبار، یک شعار زنده است.» ۱۳۷۵/۰۸/۰۹ و بر طبق تعالیم الهی و اهداف والای انقلاب ما یقین داریم که مقابله با استکبار نهتنها موجب انزوای ملتی نشده و نخواهد شد بلکه عزتآفرین است: «استکبارستیزی موجب انزوای هیچ ملتی نمیشود، بلکه بیشتر موجب عزّت او میگردد.» ۱۳۷۷/۰۱/۰۱ هرچند چالش با استکبار موجب قوی شدن ملت است اما در نقطه مقابل هم چنانچه ملت در مواجهه با استکبار به راحتطلبی و عافیت مبتلا شود، دچار شکست میشود و این یک #سنت_الهی است: «چالشهای ما با استکبار جهانی تمام که نشده است و تمام هم نخواهد شد… ما با این چالشها قوی میشویم؛ لیکن باید مراقب بود، فهمید که چالش هست، فهمید که حریف چه کار میخواهد بکند، فهمید که راه مقابلهی با حریف چیست. اگر اینها را نفهمیدیم، اگر دچار نفهمی شدیم، اگر دچار #راحتطلبی شدیم، اگر از بیّنات و واضحات غفلت کردیم، شکست میخوریم؛ خدا که با کسی خویشاوندی ندارد.»۱۳۹۱/۰۸/۱۰
🔸اینک نیز جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام سیاسی محکم و مستقر که #قدرت_تاثیرگذاری در همه نقاط عالم دارد بزرگترین دشمن استکبار جهانی و دولت امریکا محسوب میشود: «جمهوری اسلامی یک نظام سیاسی مستقر، مستحکم، دارای عرض و طول، دارای همهی دستگاههای لازم، دارای قدرت بیان، دارای قدرت تأثیرگذاری، دارای قدرت حضور و #نفوذ در همهی نقاط عالم، هشتاد و چند میلیون جمعیّت را دارد اداره میکند؛ آن وقت دیگر دشمنیشان با این نظام، دشمنی فوقالعادهای است.» ۱۳۹۸/۰۹/۰۶ و به خاطر رعایت منافع ملی و حفظ استقلال خود در چشم مستکبران منفور است و ما از این بابت خرسندیم: «جمهوری اسلامی به خاطر استقلال، به خاطر زیر بار زور نرفتن، به خاطر رعایت #منافع_ملی و نه منافع مستکبران به خاطر ایستادگی در مقابل مطامع دشمنانی که میخواهند بر این کشور دست بیندازند، به خاطر برچیدن بساط کسانی که دهها سال نوکری استعمار و استکبار را در این کشور کردند، در چشم مستکبران جهان موجود منفوری است… هرچه جمهوری اسلامی در نظر مستکبران و جهانخواران و بدها و شیطانها منفور باشد، ما خوشحالتریم.» ۱۳۷۲/۰۱/۰۴
🔹بنابراین علت دشمنی نظام جمهوری اسلامی ایران با امریکا این است که امروز #آمریکا مظهر استکبار، ظلم و طغیان است وگرنه ایران با هیچ نژاد و ملتی، دشمنی و مخالفت ندارد: «ما با هیچ ملّتی به عنوان ملّت مخالفتی نداریم؛ با هیچ نژادی، با هیچ ملّتی؛ ما با استکبار مخالفیم، با ظلم مخالفیم، با طغیان علیه ارزشهای انسانی و الهی مخالفیم. امروز آمریکا مظهر اینها است.» ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
* پیروزی قطعی در مقابل استکبار در سایهی ایستادگی و استقامت هوشمندانه
🔸 به فرموده بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) سازش با امریکا به معنی نابودی کامل اسلام تا آخر دنیاست و #ایستادگی تنها راه مبارزه و #تکلیف ماست: «سازش امروز نابودی تا آخر است. دفن اسلام است تا آخر دنیا. مردم باید محکم بایستند و از اسلام و کشور دفاع کنند و از توطئهها هراس به خود راه ندهند که اگر کمی عقب بنشینند، باید دست از اسلام بکشیم و تکلیف ما خلاف این است.» صحیفه نور، ج ۱۹، ص۵۹ رهبر معظم انقلاب نیز مهمترین و تنها راه دنیای اسلام برای مقابله با استکبار را #اتحاد کلمه بر محور اسلام و عدم پذیرش سلطه آنان معرفیمیکند: «تنها راهى كه دنياى اسلام براى حفظ منافع ملتهاى اسلامى دارد، اتحاد كلمه بر محور اسلام است؛ «نه» گفتن به اهداف و مطامع استعمارى دشمنان و مستكبران است.» ۱۳۸۴/۰۶/۱۱ بنابراین باید با عقل و درایت و شجاعت کافی و متناسب با میدان مبارزه، به استکبارستیزی و مقابله با نظام سلطه ادامه داد: «با #نظام_سلطه باید مبارزه كرد. مبارزهاش هم با شمشیر نیست؛ مبارزهاش با عقل، با كار حرفهیی سیاسی، و با #شجاعت در میدانهای لازم و متناسب خودش است.» ۱۳۸۴/۰۶/۰۸
@rahbari_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم | وعده الهی تخلفناپذیر است
@rahbari_plus
🔰 #روایت | واکنش عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به برداشت برخی افراد از فرمایشات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان
مهدی فضائلی:
🔸 در پاسخ به درخواست برخی عزیزان عرض میکنم؛ بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان، ناظر به یکی از مهمترین وظایف این مجلس عالیمقام بود که عین مضمون آن و حتی گاهی صریحتر، بارها در طول دوران رهبری توسط ایشان مطرح شده است؛ از جمله در دیدار شهریور ۸۵ و اسفند ۹۴.
@rahbari_plus
خط رهبری
🔰 #گفتار | «درسهایی از ولایت فقیه»: سلسله گفتارهایی از پرچمدار مقاومت «شهید سید حسن نصرالله» - ۲۰
❇️ تمام انسانها برای بهرهمندی از قانون، نیازمند ولیفقیه هستند
📝 پرچمدار مقاومت «شهید سید حسن نصرالله» در مجموعه جلسات آموزشیای با موضوع «نظریه ولایت فقیه»، به شرح و تبیین اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) پرداخته است.
«خط رهبری» طی سلسه گفتارهایی محتوای این جلسات که تحت عنوان «درسهایی از ولایت فقیه» برگزار شده را به صورت مشروح منتشر میکند.
🔸 اما مسئله دوم این است تمام انسانهایی که اذعان دارند بر اینکه نیازمند #قانون هستند، با یک مسئله واضح دیگر روبهرو هستند و آن این است که چه کسی قانون را اجرا میکند؛ مثلا اگر به مدرسه رفتیم و قانونی را وضع کردیم اما مدیری در کار نبود، این قانون، دیگر به هیچ دردی نمیخورد و هرج و مرج تمام مدرسه را فرا میگیرد. دانش آموزان و معلمان هر کاری را که میخواهند انجام میدهند، بنابراین این مدرسه نیازمند کسی است که #قدرت داشته باشد تا قوانین را در آن اجرا کند. مثلا حضرت علی(ع) میفرماید: مردم ناگزیرند که #والی داشته باشند منظور این نیست که فقط احکام الهی را تبلیغ و تبیین کند بلکه احکام الهی را به اجرا در آورد، یعنی تمام انسانها برای بهرهمندی از قانون نیازمند کسی هستند که حاکم، والی، پادشاه و ... باشد که بتواند قوانین را #اجرا کند. پس تنها، داشتن قانون مشکلی را حل نمیکند.
🔹 قانون مسلمانان یک قانونی #الهی است و این قانونی است که خداوند متعال به رسولش، حضرت محمدبن عبدالله (ص) وحی کرده است. اسلام محمدی(ص)، دارای عقیدهای در مورد تکوین و تشریع است و تشریح شامل تمام چیزها میشود.
🔸 امام صادق(ع) میفرماید: هیچ واقعهای نیست مگر اینکه خداوند در آن حکمی نموده است؛ یک سوالی است که مطمئنا تمام اندیشمندان شیعه و سنی در این رابطه پاسخی منفی دارند و آن این است که آیا هر چیزی که حضرت محمد(ص) با خود آورد، فقط اختصاص به زمان پیامبر اکرم دارد؟ جواب این سؤال، خیر است؛ یعنی حلال محمد(ص) تا روز قیامت حلال است و حرام محمد(ص) تا روز قیامت حرام است. بنابراین مختص به زمان و مکان حضرت محمد(ص) نیست و دلیلش خلود و جادودانگی دین اسلام است، زیرا دستورات اسلامی #همیشه برای مسلمانان نو هست و کهنه نمیشود.
🔹 مسئولیت رسول اکرم (ص) فقط ابلاغ و تبیین احکام الهی نبود بلکه #ضمانت اجرای آنها را نیز برعهده داشتند، یعنی اگر کسی عمل زنا میکرد، او را میکشت یا اگر کسی قتلی مرتکب میشد، او را قصاص میکرد. یعنی قانون الهی را اجرا میکرد. بعد از زمان رسول خدا(ص)، مسلمانان مبنی بر اینکه شریعت و سنت محمد(ص) جاودانه است هیچگونه اختلافی با یکدیگر نداشتند و اختلاف آنها بر سر این بود که چه کسی بعد از رسول خدا(ص) حاکم و والی مسلمانان میشود. مسلمانان شیعه اعتقاد داشتند که بعد از رحلت پیامبر(ص)، به فرمان خدا علی(ع) #ولی_امر مسلمانان است. آنها با استناد به این آیه شریفه قرآن کریم که میفرماید: «إِنَّمَا وَلِیکمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیؤْتُونَ الزَّکاةَ وَهُمْ رَاکعُونَ»، یعنی ولىّ شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانى که ایمان آوردهاند، همان کسانى که نماز برپا مىدارند و در حال رکوع زکات مىدهند.
🔸 در کتب شیعه و سنی این حدیث به صورت #متواتر بیان شده است که منظور از آیه، علیبن ابیطالب(ع) است. در زمان غیبت صغری مشکلی وجود نداشت زیرا #امام_زمان(عج)، نواب اربعه نیز داشت که به مسائل مردم رسیدگی میکردند. اما آیا در زمان غیبت کبری این معقول و منطقی است که امام زمان(ع) به ما نگوید برای حل مشکلات خود به چه کسی مراجعه کنیم، بدون اینکه بگوید ولی و رهبر شما کیست؟ آیا او این طور ما را رها میکند و آیا این عمل منطقی است؟ امام زمان(ع) میدانست که شیعه در طول تاریخ با چه مشکلاتی روبرو خواهد شد و راه آنها را نیز بیان کرده است. آیا این عمل با عقل و منطق جور درمیآید که امام آنها را رها کند و به آنها نگوید چگونه مشکل خود را حل کنند؟ بنابراین در زمان #غیبت_کبری، نیازمند رهبری توانمند هستیم تا بتواند مشکلات را حل کند.
@rahbari_plus