42.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸#حضرت_فاطمه(س) یک الگو برای هر انسانی است که میخواهد در راه حق و حقیقت ایستادگی کند
📹گفتگو با دکتر #کریستفور_کلوهسی، #کشیش و #فاطمهپژوه ایتالیایی
◀️در نشست علمی گرامیداشت حضرت زهرا (سلام الله علیها)- 1398
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
🔷 #دانشگاه_باقرالعلوم رسماً بینالمللی شد
🔹 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز جذب دانشجوی غیرایرانی را برای دانشگاه باقراالعلوم (ع) صادر کرد.
🔹 در پی قریب به دو سال نامهنگاری و پیگیری فرآیندهای اداری و همچنین بازدید نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ظرفیتها و امکانات آموزشی، رفاهی و دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم، این مجوز صادر شده است. بر این اساس، دانشگاه باقرالعلوم از این پس به صورت رسمی مجاز به پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف در رشتههای مورد نیاز میباشد.
🔹 اداره همکاریهای علمی و امور بین الملل دانشگاه هماکنون در حال برنامهریزی گسترده جهت عملیاتی کردن فرآیندهای اداری و آموزشی است تا جذب دانشجوی غیرایرانی در اولین فرصت ممکن تحقق یابد.
https://eitaa.com/BouNEWS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ویژگی خاصی که موجب شد #انقلاب_ایران تا امروز دوام بیاورد
👈 دکتر #موسی_نجفی در برنامه «#جهان_آرا»: انقلاب اسلامی بر خلاف نظریهپردازان غربی، واکنش به معضلات نبود، بلکه دارای فلسفهای عمیق و سیاسی و خاص خود بود وگرنه تا امروز تداوم پیدا نمیکرد.
🔰#برنامه_تلویزیونی
🔰#جهان_آرا
🆔 @ofogh_tv
🆔 @JahanaraOfoghtv
🆔 @rahbariefarhang
1_340761255.pdf
5.26M
#دانلود_کتاب
#زن_از_نگاه_اسلام و #فمینیسم
نویسنده: #مسلم_محمدی
با مقدمه استاد #احمد_عابدی
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
#دانلود_کتاب
#فلسفه_علوم_اجتماعی📕
نویسندگان: #تد_بنتون و #یان_کرایب
مترجمین: شهناز مسمی پرست و محمود متحد
در کانال «راهبری فرهنگ»
@rahbariefarhang
فلسفه ی علوم اجتماعی.pdf
6.12M
#دانلود_کتاب
#فلسفه_علوم_اجتماعی📕
نویسندگان: #تد_بنتون و #یان_کرایب
مترجمین: شهناز مسمی پرست و محمود متحد
در کانال «راهبری فرهنگ»
@rahbariefarhang
4_5825642800766519605.pdf
22.91M
#دانلود_کتاب
#نظریه_های_معاصر_جامعه_شناسی
نویسنده: #جرج_ریتزر
مترجم: #محسن_ثلاثی
"کانال راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang 👈
✍️ #نعمت_الله_فاضلی
🖊 #مرتون و قانون عواقب ناخواسته
🔺بسیاری می پرسند که کجای کار می لنگد که در این مملکت همه نیت خیر دارند و از توسعه و آبادانی مملکت سخن می گویند اما به آن چه می خواهیم و مطلوب می دانیم نمی رسیم؟ هم در دوران مشروطه، هم در دوران #پهلوی و هم در #جمهوری_اسلامی، حکومت ها تلاش کرده اند تا ایده آل ها و آرزوهای خوب داشته و آن ها را تحقق بخشند. برخی از این آرزوها تحقق یافته اند و بسیاری از آن ها نیز شکست خورده و ناکام مانده اند. طبیعی است که ریشه این ناکامی ها گوناگون است. اما یکی از ریشه ها که کم تر به آن توجه شده است کم توجهی یا بی توجهی به «قانون عواقب ناخواسته» است. این قانون را رابرت مرتون مطرح و صورت بندی کرد.
🔺اندیشمندان از قرن هیجدهم تا امروز تلاش کرده اند که به حکمرانان نشان دهند که هر فعالیت، سیاست و خط مشی که پیش می گیرید باید به «عواقب ناخواسته» آن توجه کنید. معنی این سخن این است که داشتن نیت خیر، هدف های خوب، آرمان ها و ایده آل های عالی برای حکمرانی خوب کافی نیست، بلکه حکمرانی نیازمند در نظر گرفتن پیامدهای پنهان و پیچیده اجرای سیاست ها و برنامه هاست. بخش بزرگی از بحران های زیست محیطی، فقر فراگیر، بحران فرسایش سرمایه های اجتماعی و نارضایتی های سیاسی عمومی ریشه در همین سخن بدیهی دارد که عواقب ناخواسته سیاست ها و خط مشی ها و برنامه ها به شیوه درست و همه جانبه ای مطالعه و ملاحظه عملی و جدی نشده است. امور همیشه بر وفق مراد ما پیش نخواهد رفت و صرف این که گمان کنیم با گسترش آموزش عالی، توسعه علمی رخ می دهد، یا گمان کنیم با گسترش شهرها و شهرنشینی، جامعه به مدنیت و رفاه می رسد، یا با توسعه صنعت مونتاژ می توانیم به توسعه صنعتی برسیم، یا با گسترش مسجدسازی در شهرها شهروندان نمازخوان و مومن می شوند، یا با تبلیغات دینی و رسانه ای، مسائل و آسیب های اجتماعی کاسته یا ریشه کن می گردد، این ها همه ساده اندیشی است، زیرا هر کدام از این سیاست ها در عمل عواقب ناخواسته ای داشته است که اکنون آن ها را با چشم غیرمسلح هر فرد عادی و عامی آن ها را می بیند و می فهمد. می دانید کجای کار می لنگد؟ بسیار ساده است، حکمرانان ما عواقب ناخواسته این سیاست ها و خط مشی ها را در نظر نداشته و ندارند.
🔺رابرت مرتون مبدع «قانون پیامدهای ناخواسته» بود . مرتون در سال 1336 مقاله ای نوشت با عنوان «عواقب پیش بینی نشده فعالیت های اجتماعی» که بعدا این مقاله را در کتاب معروفش «تئوری اجتماعی و ساختار اجتماعی» هم چاپ کرد. در آن مقاله مرتون پنج منشا پیامدهای ناخواسته را توضیح داد شامل
1) «بی توجهی»
2) «خطا»
3) «منافع ضروری» که در واقع سازمان ها یا گروه ها تشخیص می دهند و تحت تاثیر آنها به پیامدها توجهی نمی کنند.
4) «ارزش های اساسی» و ایدئولوژی که تکیه می کند به آن ارزش ها و دیگر برایشان مهم نیست چه چیزی پیش می آید.
5) «پیش بینی های محکوم به شکست»، یعنی در واقع سازمان ها یا کشورها یا مردم تصوری دارند از کارهایشان که محکوم به شکست است. به اعتقاد مرتون گفت وظیفه علم اجتماعی و از جمله جامعه شناسی همین توضیح عواقب پیش بینی نشده فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.
البته این «قانون عواقب ناخواسته» حرف عجیب و غریبی نیست و بیان یکی از بدیهیات است. چیزی شبیه دو دو تا، چهارتاست. کار محققان اجتماعی و فرهنگی توضیح بدیهیات برای جامعه و حکمرانان است. شاید گمان کنیم که توضیح بدیهیات نیازمند تحقیق و تفکر نیست. حق با شماست. اما اگر «تاریخ بی خردی» نوشته خانم باربارا تاکمن را بخوانیم می بینیم که از «تروا تا ویتنام» امپراطورها و سلاطین و سیاستمداران در نتیجه بی توجهی به بدیهیات نمایش عجیبی از بی خردی را در تاریخ اجرا کرده اند. یکی از این بدیهیات توجه به «عواقب ناخواسته» کنش ها و فعالیت هاست. همه ما می دانیم که عمل به بدیهی، امر بدیهی نیست. امور انسانی و به ویژه امور جمعی و اجتماعی، پیچیده و فراپیچیده هستند. غرایز، منافع، جهل و عواطف دست در دست هم می دهند و گاهی یا شاید اغلب اوقات ما را از عمل و توجه به بدیهی ترین بدیهیات باز می دارند. کار علم این است که بدیهیات را به ما نشان دهند و دائم آن ها را یادآوری کنند.
🔺محققان علوم انسانی و اجتماعی در هر رشته ای که هستند از اقتصاد گرفته تا جامعه شناسی، انسان شناسی یا هر رشته دیگر، اگر بخواهند از راه دانش در خدمت جامعه باشند شاید مهم ترین کاری که می توانند بکنند توضیح عواقب پیش بینی نشده سیاست ها و فعالیت ها است. شاید تکراری ترین سخنی که در قرن اخیر در زمینه دگرگونی های بزرگ شنیده ایم این باشد که «چی فکر می کردیم، چی شد». این سخن بیان دیگری از نادیده گرفتن «قانون عواقب ناخواسته» است.
کانال"راهبری فرهنگ"
🆔 @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجری شبکه لندنی #الحوار:
دنیا را به درد و بلا گرفتار کرده اند تا شرکت هایی مثل #فایزر سود کنند؛ فایزر فقط در سال 2021 پانزده میلیارد #دلار سود کرده است!
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
✨﷽✨
⭕️سلسله نشست های علمی
✍عنوان :"روش ها و شیوه های تحلیل محتوا"
👤ارائه دهنده: جناب آقای "دکتر سیّد مصطفی احمدزاده"
تاریخ برگزاری نشست ها👇👇👇
✅⬅️۲۱ بهمن ماه(جلسه اول)
⬅️۱۹ اسفند ماه
⬅️۲۴ فروردین ماه
⬅️۲۱ اردیبهشت ماه
⏰زمان برگزاری⬅️ ساعت ۱۸ الی ۲۰
لینک برگزاری⤵️⤵️
http://82.99.217.99/mashhad
✅شرکت در این سلسله نشستها، برای تمام دانشجویان دانشکدهها بلامانع است.
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
https://ikq.ir/conferans-14/
چهاردهمین نشست از سلسله نشست های همایش ” چالش های ایمان و عصر جدید” با موضوع ” ایمان و مسأله بخت دینی” برگزار می گردد
👆لینک ورود به جلسه👇
https://marref.ir/ikq
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
اگر مرد تنومندی را ببینید که با تبر به درختی ضربه می زند چه فکری می کنید؟
۱-هیزم شکن است و در حال انجام شغلش است.
۲-در حال ورزش کردن است و میخواهد ماهیچه های دستش را قوی کند.
۳-درخت پوسیده و پر از آفت شده و مرد می خواهد درخت را قطع کند و از درختان اطراف محافظت کند.
۴-و ....
با تفهم شما خودتان را به جای این شخص می گذارید و سعی می کنید انگیزه او از این کار را تشخیص دهید.
«کانال راهبری فرهنگ»
@rahbariefarhang
اخلاق پروتستان و روح سرمایه داری.pdf
6.21M
#دانلود_کتاب
#اخلاق_پروتستان_و_روح_سرمایه_داری📘
نویسنده: #ماکس_وبر
مترجمان :عبدالکریم رشیدیان،پریسا منوچهری کاشانی
«کانال راهبری فرهنگ»
@rahbariefarhang
ده پرسش نامه از دیدگاه جامعه شناسی.pdf
8.02M
#دانلود_کتاب
ده پرسش از دیدگاه جامعه شناسی📕
نویسنده: #جوئل_شارون
مترجم: منوچهر صبوری
کانال «راهبری فرهنگ»
@rahbariefarhang
#امیر_توکل_کامبوزیا کیست؟
توصیه بسیار دارم با این دانشمند شهید آشنا شوید.
مطلب کوتاهی از ایشان در کانال «راهبری فرهنگ» قرار خواهیم داد.
@rahbariefarhang
آشنایی با شهید #امیر_توکل_کامبوزیا ؛ اندیشمند #ضد_صهیونیسم، #اسلام_پژوه، #مفسر_قرآن_کریم
امیر توکل کامبوزیا یکی از پیشگامان مبارزه با صهیونیسم در ایران شناخته می شود. این مرد بزرگ در سال 1283 در تهران متولد شد و در 70 سالگی در زاهدان توسط عوامل #رژیم_پهلوی به دلیل فعالیت ها و مبارزات ضد صهیونیستی و ضد استبدادی اش به شهادت رسید.
زندگی نامه مرحوم کامبوزیا
استاد امیر توکل کامبوزیا فرزند امیر بابا مشیردیوان در33ماه دلو 1283 هجری شمسی در تهران متولد شد و اصالتا از اکراد زعفرانلو که ساکن قوچان هستند، می باشد.
او تحصیلات ابتدایی را بدوا در تهران،مدرسه علمیه واقع در خیابان (شنی سابق)گلشن فعلی ومدرسه رحیمیه مشهد به مدیریت میرزاسید علی خان و دوره متوسطه را در دبیرستان احمدی مشهد به تصدی میرزا جوادخان و استادانی چون غلامرضاخان ریاضی و منتخب الملک را گذرانده و برای ادامه تحصیلات عالی عازم تاشکند گردیده ودر بحران انقلاب روسیه به ایران برگشت.
...
برای مطالعه کامل این نوشتار بر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://b2n.ir/a63957
کانال «راهبری فرهنگ»
@rahbariefarhang
#امام_خمینی (ره):
ما تصمیم داریم #پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع #کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.
فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن، بر تمام #آزادمردان، #عدالت_جویان و ظلم ستیزان جهان، مبارک باد.
💐کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
gozareshavf2-99.pdf
6.52M
گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران تابستان ۱۳۹۹
--------------------------------------------
این گزارش با استفاده از اطلاعات آماری موجود تصویری از ابعاد اجتماعی و فرهنگی کشور ارایه شده است. نشریه مذکور مشتمل بر ده فصل است که شامل آمارهای جمعیت، آموزش، سلامت، اشتغال و بیکاری، آسیبهای اجتماعی، زنان و خانواده، فرهنگ، رسانه و فضای مجازی و رفاه و تامین اجتماعی است.
--------------------------------------------
تابستان ۱۳۹۹ / ۱۲۰ صفحه
منبع: سایت آمار ایران
[همش رقم و آماره، آمارهای بسیار متنوعی داره و دیدنش مسلماً خالی از لطف نیست! ]
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
4_5846174836090473153.pdf
2.82M
#دانلود_کتاب
#روش_های_جامعه_شناسی📘
نویسنده: #ریمون_بوردون
مترجم: #عبدالحسین_نیک_گهر
ناشر: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
۱۲۳ صفحه
"کانال راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
✍️ اکبر جباری
🖊 شرارت #جبر و بلاهت #اختیار
اینکه ما در این عالم مجبوریم یا مختار، اینکه جبر اصالت دارد یا اختیار، بحثی است که از دیرباز نزد اندیشمندان و متفکران طرح بوده و گویی همیشه باب گفتگو پیرامون آن باز است. اما این بحث عمیق #فلسفی و #کلامی، در عصر گسترش سواد و انفجار اطلاعات، شانی دیگر یافته است که من از آن به شرارت جبر و بلاهت اختیار یاد میکنم.
بدین معنا که بواسطه #صنعت_چاپ در عصر جدید و گسترش رسانههای دیجیتال، جایگاه عمیق اندیشهورزانهی مباحث، به "اطلاعات" سطحی تقلیل یافته است.
امروزه دیگر خبری از مباحث دقیق و مطول فلسفی در خصوص موضوعات گوناگون، از جمله همین موضوع جبر و اختیار نیست. "همه" به صرف داشتن یک وسیله ارتباطی مانند #موبایل و اتصال به #شبکه_جهانی_اطلاعات (اینترنت) میتوانند درباره هرچیز، "اطلاعات" بدست آورند. اطلاعاتی که به نظر کافی میرسد!
اما چگونه این دسترسی عمومی به اطلاعات، منجر به #سطحی_نگری می شود و این سطحی نگری چگونه منجر به تولید شرارت و بلاهت میگردد؟
در خصوص موضوع جبر و اختیار، به گمانم اطلاعات عمومی که انسانها و غیر متخصصین درباب مساله "ژن" و ژنتیک در اختیار دارند، مسبب اصلی این امر است. تقریبا از کارگر ساده گرفته تا زن خانهدار و استاد #دانشگاه و روحانی حوزه و کارمند اداره دولتی، همه و همه در زبان روزمره به سهولت این واژه را جهت توصیف یک وضعیت غیر ارادی و توجیه یک سلسله از خُلقیات و ویژگیها بکار میبرند، بی آنکه هیچ شناخت عمیق و دقیقی از علم ژنتیک داشته باشند.
از سوی دیگر کثیری از مردم نیز که با دین و #باورهای_مذهبی دچار مشکل شدهاند و به گمان خود برای رهایی از بند اراده الهی و قضا و قدر، رو به مفهوم "آزادی" میآورند، میکوشند آزادی را به مثابه اختیار فرض کنند و اینگونه درصدد القای امید به خود و دیگران بر میآیند.
مفهوم "ژن" و تصور "آزادی" به مثابه اختیار، در حقیقت نزد عموم مردم، ابزاری برای تولید شرارت و مکانیزمی جهت توجیه بلاهت است. انکس که میگوید: این ویژگی و صفت، به ژن من مربوط میشود، بی انکه هیچ دانشی از علم ژنتیک داشته باشد، صرفا بدنبال توجیه رذایلی است که نمیخواهد اصلاح کند و یا تغییرش دهد.
و آنکس که میپندارد اختیار مطلق دارد، در واقع سادهانگارانه میکوشد تاریخمندی و زمانمندی و زبانمندی آدمی را نادیده بگیرد.
به گمانم، در وهله نخست، تغییر سطح مباحث از ساحت فلسفه و کلام، به ساحت علم و در وهله دوم، تبدیل علم به شبه علم و اطلاعات عمومی، اصلیترین دلیل شکلگیری این دیسکورس عامیانه درباب یکی از مهمترین مسائل فکری یعنی مساله جبر و اختیار است.
اگر توان ورود به مباحث عمیق و دقیق علمی و فلسفی را ندارید، از بکار بردن این مفاهیم پرهیز کنید. این مفاهیم بیشتر تولید شرارت و بلاهت میکند.
کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #فایل_تصویری
#مناظره آیتالله مصباح و احسان طبری در سال ۱۳۶۰
▫️#احسان_طبری عضو #حزب_توده و مدافع #مارکسیسم،
و #آیت_الله_مصباح_یزدی از #حوزه_علمیه_قم و مدافع مبانی اسلامی
🆑کانال "راهبری فرهنگ"
🆔 @rahbariefarhang
📣📣ثبت نام کارگاه پژوهشی(آنلاین)
❄️💢 دوره مسئله محوری در پژوهش💢❄️
✅ به اطلاع دانشجویان محترم می رساند، معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم با همکاری دبیرخانه قطب های علمی فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، جهت کمک به دانشجویان در انتخاب موضوعات پایان نامه و روش های صحیح پژوهش دوره ی « مسئله محوری در پژوهش(به ضمیمه آشنایی با مسائل قطب های علمی فرهنگی دفتر ) » را با حضور اساتید و مسئولان میزها برگزار می کند.
هزینه دوره:
دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم، رایگان
دانشجویان و طلاب دیگر،دویست هزار تومان
✅ جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی به همراه مقطع و رشته خود را به آیدی کانال پژوهش ارسال نمایید.
https://eitaa.com/bouresearcher
🔰کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
☑️نمودار فرزند آوری مادران استانهای کشور| قم ۱.۸ فرزند
☑️ کانال "راهبری فرهنگ"
@rahbariefarhang
🔸نشست علمی با موضوع:
" انقلاب اسلامی و الهیات جنسیتی "
🔹با حضور ارزشمند:
🔸حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژآد
🔸دکتر حسین بستان
🔸دکتر مجید دهقان
⏱زمان:
⚠️ دوشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٩ ساعت ١٣
🔹مکان:
قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، سالن امام موسی صدر
لینک ورود:
http://yun.ir/fqhdaf
رمز ورود: 123456
——————————————
به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/rahbariefarhang