eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
620 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
📌هیچ کاری شما را از یاد خدا باز ندارد! 🔹فرمود: ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لاَ تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ﴾، اينکه فرمود: ﴿وَ اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِيراً﴾؛ هميشه به نام خدا باشيد، اين دستوري هم که به ما دادند هر کاري که مي‌خواهيد بکنيد هر حرفي که مي‌خواهيد بزنيد، بگوييد: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ»البته ذکر خداست ثواب دارد؛ اما يک قرنطينه است. 🔹هر کار يعني هر کار! حالا لازم نيست آدم با صداي بلند بگويد: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ». نه زير لب هم بگويد «بسم الله» کافي است، چرا؟ براي اينکه آدم هر حرفي مي‌خواهد بزند يا چيزي را بخواهد بخرد يا چيزي مي‌خواهد بفروشد، يا وارد يک مسئله‌اي مي‌خواهد بشود، اين قرنطينه است. 🔹اين کار بايد يا واجب باشد يا مستحب، تا رويش بشود بگويد خدايا به نام تو! اگر حرام يا مکروه بود که نمي‌تواند بگويد خدايا به نام تو. اين يک قرنطينه است؛ البته ثواب خاص خودش را هم دارد. هر کاري که مي‌کنيم بگوييم: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ»، يعني بايد رويمان بشود که بگوييم خدايا به نام تو! از اين دستور بهتر چيست؟ 🌱🌱🌱 📝فرازی از سوره منافقون جلسه هفتم (تمام بحث را در صوت فوق گوش کنید) آیت الله #سوره_منافقون 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 281) ☑️ انسانی- فرزندان و والدین 3 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏞پرسش های اساسی زندگی (قسمت ۴) 🎤استاد:حجت الاسلام میثم 📋سلسله گفتارهای وِیژه دانش آموزان دبیرستان 📁قابل استفاده برای همه کسانی است که به نوعی با اهل پرسش و جوان رو برو هستند(والدین،دبیران دینی،مربیان پرورشی و اهل رسانه و تریبون) @rahighemakhtoom
🔹‏امام سجاد علیه السلام‏ "أَمَّا حَقُّ ذِي الْمَعْرُوفِ عَلَيْكَ فَأَنْ تَشْكُرَهُ وَ تَذْكُرَ مَعْرُوفَهُ وَ تَكْسِبَهُ الْمَقَالَةَ الْحَسَنَةَ وَ تُخْلِصَ لَهُ الدُّعَاءَ فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ كُنْتَ قَدْ شَكَرْتَهُ سِرّاً وَ عَلَانِيَةً ثُمَّ إِنْ قَدَرْتَ عَلَى مُكَافَاتِهِ يَوْماً كَافَأْتَهُ" 🔰"حق کسی که به تو احسان و نیکی کرده این است که: ☑️ از او تشکر و سپاسگزاری کنی ☑️احسان و خوبی اش را به زبان آوری ☑️گفتار نیک در باره‌اش نشر دهی ☑️مخلصانه در حقش دعا کنی تا در نهان و عیان از او قدردانی کرده باشی ☑️و اگر بتوانی باید محبتش را تلافی کنی و گر نه منتظر فرصت و آماده جبران باشی." 📘بحار الانوار، ج ۷۱، ص: ۷ @rahighemakhtoom
📝معرفی اجمالی یاران امام حسین(ع)(3) ✅عابس ابی‌شبیب شاکری کیست؟! 📝گزارشی کوتاه؛مستند و خواندنی در باره شهیدان نهضت عاشورا... 🔹عابس فرزند ابی‌شبیب بن شاکر بن ربیعة بن مالک بن صعب بن معاویة بن کثیر بن مالک بن جشم بن حاشد هم پیمان- بنی‌شاکر است. 🔹نام وی عائش و عباس بن حبیب نیز آمده است. پدرش را شبیب، حبیب، شِبْث و لیث نیز گفته‌اند. 🔹عابس بن ابی‌شبیب شاکری از مردان قبیله بنی‌شاکر که طائفه‌ای از قبیله بنی‌همدان بود؛ مردم این طائفه از شجاعان جنگ‌ها بودند از این رو اعراب به آن‌ها «فتیان الصباح، یعنی جوان مردان صبح» لقب داده بودند. 🔹قبیله بنی‌شاکر از جمله عابس بن ابی‌شبیب شاکری از شیعیان علی بن ابی طالب(ع) به شمار می‌آمدند؛ آنان به خصوص اخلاص زیادی نسبت به امیرالمؤمنین(ع) داشته‌اند. 🔹عابس از خاصان امام علی(ع) و از یاران امام حسین(ع). بود. وی از اوصاف پسندیده قومش در حد کمالش بهره‌مند بود؛ او از رجال شیعه و از رؤسای آنها و مردی شجاع و خطیبی توانا و عابدی پرتلاش و متهجّد و از مهتران، دلاوران، سخنوران، عابدان، و شب زنده‌داران شیعه بود. 🔹نقل شده که امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفّین در حق مردان با اخلاص و شجاع بنی شاکر فرمودند: «لو تَمّت عدتهم ألفا لعُبد الله حق عبادته؛ اگر تعداد قبیله بنی شاکر به هزار نفر می‌رسید، حقّ عبادت خدا به جا آورده می‌شد.». 🔹عابس در جنگ صفین از ناحیه پیشانی‌اش زخمی شد که اثر و نشانه آن زخم برای همیشه بر پیشانی او ماندگار شد. 🔹مسلم بن عقیل پس از ورود به کوفه، وارد منزل مختار ثقفی گردید. شیعیان کوفه از ورود نماینده ویژه امام حسین(ع) با خبر شدند , در خانه مختار اجتماع کردند.. مسلم در این اجتماع، نامه امام حسین(ع) را برای مردم قرائت کرد. عابس، نخستین کسی بود که پس از قرائت نامه امام، به پاخاست و پس از حمد و ثنای خداوند متعال خطاب به مسلم گفت: «من درباره مردم به شما خبر نمی‌دهم و نمی‌دانم نیت‌شان چیست و از جانب آنها وعده فریبنده نمی‌دهم. به خدا قسم از چیزی که درباره آن تصمیم گرفته‌ام سخن می‌گویم هنگامی که دعوت کنید می‌پذیرم و همراه شما با دشمنان‌تان می‌جنگم و با شمشیر از شما دفاع می‌کنم تا به پیشگاه خداوند روم و از این کار جز ثواب چیزی نمی‌خواهم.» پس از او، حبیب بن مظاهر ایستاد و برای یاری امام حسین(ع)، اعلام آمادگی کرد.و سخنان این دو نفر، زمینه را برای بیعت مردم، فراهم نمود و بیش از هیجده هزار نفر با مسلم بیعت کردند. 🔹پس از بیعت شمار زیادی از مردم کوفه با مسلم، او نامه‌ای به امام(ع) نوشته و آن حضرت(ع) را به کوفه دعوت کرد؛ در نامه از امام(ع) خواسته بود که هنگامی که نامه من به دست شما رسید فورا به سوی کوفه حرکت فرمایید، مردم خواهان آل معاویه نیستند. مسلم این نامه را توسط عابس بن ابی شبیب و قیس بن مسهر صیداوی به سوی امام ارسال داشت. 🔹عابس بن ابی شبیب به همراه غلامش شوذب جهت تحویل نامه به امام حسین بن علی(ع) در مکه حرکت نمود و در مکه خدمت امام رسیده و نامه را تحویل داد. 🔹پس از رساندن نامه، عابس با امام حسین(ع) و کاروانش همراه شد و از مکه تا کربلا امام(ع) را همراهی نمود. 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom 👇🏽👇🏽👇🏽
👆👆👆 🔹عابس نماز ظهر را با امام خواند و بعد از ظهر به میدان نبرد رفت و به شهادت رسید؛ اما به گفته برخی از معاصرین، هنگامی که امام حسین(ع) می‌خواست نماز ظهر عاشورا را اقامه کند عابس مقابل آن حضرت ایستاد و بدن خویش را سپر تیرهای بلا ساخت. 🔹آتش جنگ در روز عاشورا شعله ور گردید و زمانی که اکثر یاران امام حسین(ع) به شهادت رسیده و تعداد کمی باقی مانده بودند، عابس رو به غلام خود شوذب کرد و گفت: «می خواهی چه کنی؟» شوذب گفت: «در کنار تو از فرزند رسول خدا(ص) دفاع می‌کنم.» 🔹عابس گفت: «غیر از این از تو انتظار نمی‌رفت... اگر امروز از تو عزیزتر کسی را داشتم، او را پیش از خود به میدان می‌فرستادم که امروز آخرین فرصت عمل است و فردا روز حساب است و عمل به کار نیاید..» 🔹عابس پس از شهادت غلامش - شوذب- نزد امام حسین(ع) آمد و خطاب به امام(ع) فرمود: «یا ابا عبدالله(ع)! به خدا سوگند روی زمین چه دور و چه نزدیک کسی نزد من عزیزتر و محبوبتر از شما نیست، اگر قدرت داشتم که ظلم را از شما به چیزی که عزیزتر از جان و خونم باشد دور کنم حتماً چنین می‌کردم.» سپس گفت: «السّلام علیک با ابا عبدالله(ع) اشهد انّی علی هداک و هدی ابیک؛ سلام بر تو‌ای ابا عبدالله(ع)، من گواهی می‌دهم که بر راه شما و پدر شما استوارم و به راه راست هدایت می‌یابم»، پس از کسب اجازه از امام(ع) راهی میدان جنگ گردید. 🔹ربیع بن تمیم همدانی-که یکی از حاضرین در صحنه کربلا و از یاران عمربن سعد بود- می‌گوید: «چون دیدم عابس به سوی میدان می‌آید او را شناختم؛ من نبرد او را در جنگ ها دیده بودم و می‌دانستم که او از شجاع‌ترین مردم است؛ پس به سپاه عمربن سعد گفتم: «این شخص شیر شیران است، این فرزند شبیب است، مبادا کسی به جنگ او برود؛» پس عابس مکرر فریاد می‌زد و مبارز می‌طلبید و کسی جرأت نمی‌کرد به میدان او برود.به فرمان عمربن سعد او را سنگباران کردند. در این هنگام عابس زره از تن به در کرد و کلاه خود از سر برداشت، و به سپاه کوفه حمله کرده و آرایش سپاه ابن سعد را به هم ریخت. 🔹ربیع بن تمیم می‌گوید: “به خدا سوگند او را دیدم که بیش از دویست نفر را تار و مار کرد؛ سرانجام با محاصره به او را شهادت رسانده و سر از بدنش جدا ساختند. و من شاهد بودم که سر عابس بن شبیب در دست مردانی دست به دست می‌شد و هر یک از آنان با هم منازعه می‌کردند تا کشتن او را به خود منسوب کنند. تا این که عمربن سعد گفت: «با هم ستیز نکنید، سوگند به خدا قسم یک نفر نمی‌توانست این مرد را کشته باشد.» پیکر بی‌سر عابس را امام حسین(ع) به خیمه مخصوص شهدا منتقل کرد؛ که بعد از واقعه عاشورا توسط قبیله بنی‌اسد به خاک سپرده شد. 🔹عابس نیز از جمله اصحاب و یارانی است که نام او در زیارت رجبیه امام حسین(ع) و زیارت ناحیه مقدسه مورد خطاب امام(ع) قرار گرفته است او در این زیارات این گونه مورد سلام و تحیت امام(ع) قرار گرفته است: «السّلام علی عابس بن شبیب الشّاکری؛ سلام بر عابس پسر شبیب شاکری.» 🔹شیخ عباس قمی نیز درباره او گفته است: السلام علیک یا عابس بْنِ ابی شبیب الشاکری اشْهَدُ انَّکَ مَضیت علی مامضی علیه البدریون و المجاهدون فی سبیل الله. درود بر تو‌ای عابس بن ابی شبیب شاکری، گواهی می دهم که تو به همان مسیری رفتی که اهل بدر و مجاهدان در راه خدا رفتند. 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
📌شناخت آرایه های ادبی در قرآن -کنایه - (29) ﴿کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَّکْنُونٌ﴾ (الصّافات/ 49)؛ «گویی از (لطافت و سفیدی) همچون تخم‌مرغ‌هایی هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده‌اند (و دست انسانی هرگز آن را لمس نکرده است)» (مکارم شیرازی، 1373: 447). 🍀🍀🍀 🔹در این آیه، حوریان بهشتی به تخم‌مرغ‌هایی تشبیه شده‌اند و وجه‌شبه نیز نیکویی چهره، رنگ بدن و تازگی است. 🔹البتّه واژة «بَیْضْ» در تفسیر اطیب البیان فی تفسیر القرآن و الکاشف کنایه از «زنان آزاد» است که نظر به غیر از زوج خود نیانداخته‌اند و غیر از زوج خود کسی به آنها نظر نکرده است (ر.ک؛ مغنیه، 1424ق.، ج 6: 338). 🔹هدف از کنایه در این آیه، «تعریض» است، چراکه از محتوای آیه، معنای دیگری استنباط می‌شود؛ یعنی همان‌گونه که تخم‌مرغ مادامی‌که زیر پَرِ مرغ محفوظ است، دست‌نخورده باقی می‌ماند، حوریان نیز چنین هستند. 🔹به گفتة زرکشی، «عرب‌ها در کنایه از زنان آزاد، از واژة «بَیْضْ» استفاده می‌کردند» (زرکشی، 1415ق.، ج 2: 320). 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 282) ☑️ انسانی- فرزندان و والدین 4 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ششم محرم تقدیم شما عزیزان همراه امام عاشقان عموجان تویی... قاسم تو مور و سلیمان تویی... من مجتبایم در دل لشکر... الله اکبر الله اکبر ... @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استقلال فکری دقت و اندیشه در شنیده ها اکثریت پیرو هوی و هوس @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 ائمه (علیهم السّلام) مرگ پذیر نیستند 💠 بیان نورانی (سلام الله علیه) این است: ما " مرگ پذیر " نیستیم. اگر خدا درباره شهداء گفت، ما هم از طرف خدا می گوئیم: ما چه بمیریم، چه بشویم؛ برای همیشه زنده ایم! (یموت من مات منّا و لیس بمیّت)*، ما به اذن خدا ابدی هستیم که هستیم که هستیم!! (سلام الله علیها) سوگند یاد کرد، فرمود: ابن زیاد! هر کاری که از دست اموی بر می آید، بکن؛ ما مُردنی نیستیم! (کد کیدک و اسع سعیک فو الله لاتمحو وحیناً)*، این کبری حرف پدرش را در شام زد! (حضرت امیر) فرمود: (یموت من مات منّا و لیس بمیّت). فرمود: ما مرگ پذیر نیستیم، علی مُردنی نیست، حسین مُردنی نیست؛ (علیهم افضل صلوات المصلّین)! 🌱🌱🌱 📌 نهج البلاغه / خطبه ۸۷ 📌 الاحتجاج / جلد ۲ / صفحه ۳۰۹ _ (احتجاج زینب بنت علی بن ابی طالب ...) 📆 دماوند ؛ ۱۴۰۲/۰۴/۱۶ @rahighemakhtoom
📝معرفی اجمالی یاران امام حسین(ع)(4) ✅انس بن حارث کیست؟! 📝گزارشی کوتاه؛مستند و خواندنی در باره شهیدان نهضت عاشورا... 🍀🍀🍀 ✳️انس بن حارث صحابی پیامبر 🔹اَنَس بن حارِث کاهِلی از اصحاب پیامبر(ص)، اهل کوفه و از شهدای کربلا. پدرش حارث بن نبیه جزو اصحابِ صُفِّه بود. او راوی حدیثی از پیامبر درباره کشته شدن امام حسین(ع) در کربلا است. وی در روز عاشورا رجزی خواند و آل علی را پیروان خدای رحمان و آل حرب (بنی سفیان) را پیروان شیطان نامید. 🔹انس از اصحاب پیامبر(ص) بود و گفته‌اند در جنگ بدر و جنگ حُنَین شرکت داشته است. برخى نام او را مالک بن انس کاهلی دانسته‌اند. انس پیرمرد سالخورده‌ای از طایفه قبیله بنی‌اسد بود.پدر او حارث بن نبیه نیز از اصحاب پیامبر و جزو اصحاب صفه بوده است. 📝انس بن حارث از پیامبر(ص) نقل کرده: إنَّ ابنی هذا -یَعنی الحُسین- یُقْتَل بِأرضٍ یقالُ لَها كَربلاء فَمَنْ شَهِدَ ذلك مِنْكُم فَلْیَنْصُرْهُ این پسرم (یعنی حسین) در سرزمینی که به آن کربلا گفته می‌شود، کشته می‌شود. پس هر یک از شما آن را درک کرد، او را یاری کند.» 🔹به گفته بَلاذُری،(تاریخ نگار) اَنَس که در کوفه زندگی می‌کرد، برای پرهیز از وارد شدن در جنگ، از کوفه خارج شد. او در منزلگاه قصر بنی مقاتل گفتگوی امام حسین(ع) با عبیدالله بن حر جعفی (که او نیز با همین قصد از کوفه خارج شده بود) را شنید و پس از آن نزد امام آمد و گفت: به خدا سوگند از کوفه خارج نشدم جز به این سبب که همانند عبیدالله بن حر، جنگیدن با تو یا جنگیدن در کنار تو را ناخوش داشتم، ولی خداوند یاری تو را در دلم انداخت و به همراهی با تو برانگیخت.» 🔹ولی به نقل برخی دیگر از منابع او در کربلا به امام حسین(ع) پیوست. 🔹بنا بر نقل برخی منابع، اَنَس قبل از عاشورا به خواست امام حسین(ع) نزد عمر سعد رفت تا او را موعظه کند. وقتی بر عمر سعد وارد شد، بر او سلام نکرد. عمر گفت: چرا بر من سلام نکردی؟ مگر من مسلمان نیستم؟ انس گفت: به خدا سوگند تو مسلمان نیستی، چون می‌خواهی پسر رسول خدا(ص) را بکشی. عمر سر به زیر انداخت و گفت به خدا سوگند می‌دانم قاتل حسین در آتش است، ولی گریزی از اجرای فرمان امیر عبیدالله بن زیاد نیست.انس نزد امام حسین(ع) بازگشت و ایشان را از سخن عمر سعد آگاه کرد. 🔹انس در روز عاشورا از امام حسین(ع) اجازه گرفت و به میدان رفت و چنین رجز خواند: ... همانا آل علی پیرو خدای رحمان هستند و آل حرب (بنی سفیان) پیرو شیطانند. او پس از کشتن هیجده نفر به شهادت رسید. نام او در زیارت ناحیه مقدسه (غیر معروفه) آمده است. 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تفسیر سوره کهف جلسه هفتم ☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🌱🌱🌱 🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 283) ☑️ انسانی- فرزندان و والدین 5 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
. 🔰 چرا " لا یوم کیومک یا اباعبدالله "؟ 💠 در جریان گفته شد: (لا یوم کیومک یا اباعبدالله)*. از نظر مصیبت درست است، از نظر شهادت درست است، از نظر اسا رت درست است؛ صحنه هیچ کدام از ائمه (علیهم السّلام) صحنه کربلا نبود. امّا آن جهت دیگر قضیه این است که بیگانه برای هیچ کسی به اندازه شهادت سرمایه گذاری نکرده! برای خیلی سرمایه گذاری کردند. در سه عصر، سه سرمایه های سنگینی نهادند و صرف کردند. 🔹عصر اوّل فقهایشان را، علمایشان را، مفسّران شان را، سیاستمداران شان را، تاریخ نگاران شان را تهییج کردند که هر کدام یک نظر خاصی بدهند، تا از مجموع آنها این فتوا در بیاید که " حسین بن علی " خروج کرده، خارجی است و مهدور الدّم است! اینکه می گویند " خارجی است " نه یعنی اهل حجاز نیست؛ همه می شناختند این حسین بن علی است، این سی هزار سربازی که آمدند، همه پای منبر پدرش بودند! 🔹در مقطع دوّم آن است که باورشان شد عبادت حسین بن علی مقبول نیست. وقتی که شب مهلت گرفتند، فرمود: (فان استطعت ان توخّرهم انّ العشیه فافعل فانّی احبّ الصّلاه له و کثره الدّعاء و الاستغفار)*، آنها گفتند چرا نماز می خوانی؟ نماز شما که مقبول نیست!! این دو. 🔹در مقطع سوم باز علماء و فقهاء و مورّخان و محدّثان شان را با دادن عطایای فراوان وادار کردند که احادیث زیادی جعل کنند که عاشورا روز بابرکتی است، هر چه خواستید ذخیره کنید در روز عاشورا ذخیره کنید، عاشورا روزی است که آدم به حوّا هبوط کرده، عاشورا روزی است که کشتی نوح به جودی نشسته، عاشورا روزی است که ذات اقدس اله آتش را بر ابراهیم خلیل گلستان کرده، عاشورا روزی است ...؛ (عاشورا) شده روز با برکت!! این که ما می گوئیم: (هذا یوم تبرّکت به بنو امیّه)*، تنها برای قتل او نیست؛ سه گروه در سه عصر، با بودجه های سنگین کاری کردند که کربلا را لوث کنند؛ مع ذلک (قد ملاء الخافقین)! بنابراین در جریان کربلا که گفتیم: (لا یوم کیومک یا اباعبدالله)؛ تنها مساله شهادت و عطش و کشتن و اسارت نبود؛ این سه گروه در سه نسل و سه عصر و سه مصر، سه کار سنگین کردند تا ثابت کنند کربلا به حق بود!! 🌱🌱🌱 📌 الامالی للصدوق / صفحه ۱۱۶ 📌 الارشاد للمفید / جلد ۲ / صفحه ۹۰ و ۹۱ 📌 المصباح للکفعمی / صفحه ۴۸۴ 📋 همایش مبلّغین (ماه محرّم) 📆 مدرسه فیضیه قم ؛ ۱۳۸۷/۱۰/۰۴ @rahighemakhtoom
السلام عليك يا علي بن موسى الرضا به توفيق الهی تشرف و آستانبوسی مضجع نورانی حضرت امام رئوف روزی بنده شد و بنا بر وظیفه ایمانی نایب الزیاره و دعاگوی شما عزیز بزرگوار هستم. امید که زیارت حریم حرم رضوی روزی همه شیفتگان ایشان گردد. ارادتمند سید محمد عبداللهی مشهد الرضا ۳مرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖دین شناسی فطری (جلسه نوزده-پنج) 📼استاد حجت الاسلام و المسلمین عظیمی 🔅پاسخ به پرسش های اساسی هستی 🔅 🌱🌱🌱 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 🔅 تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom