eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
800 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
📌عزیز باش! عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع قَالَ: "مَا أُحِبُّ أَنَّ لِي بِذُلِّ نَفْسِي حُمْرَ النَّعَمِ ." ابو حمزه ثمالى مى‌گويد: امام سجاد (ع) فرمود: "دوست ندارم كه در برابر خوارى و ذلت نفسم شتران سرخ مو داشته باشم. ." 📘الخصال، ج‌۱، ص۲۳ 🍀🍀🍀 📃پ ن: ☑️ در سرشت و آفرینش آدمی گوهری گذاشته شده به اسم عزت که تمام هویت اوست و قیمت واقعیش هم خود خداست و بس. یعنی اگر قرار باشه یه روزی این گوهر رو بفروشی فقط خداست که می تونه اون رو بخره نه کس دیگه! ☑️هویت آدمی همان گوهری است که او را از دیگر موجودات عالم متمایز و جدا می کنه.حیوانات در برابر آب و غذا بار می کشند و بی چون و چرا تسلیم طبیعت و غریزه و انسان هستند و اما انسان عزیز در همه عمر تنها تسلیم حقه ،یعنی همون عزت دهنده واقعی! و آدم از بی بصری بندگی آدم کرد گوهری داشت ولی نذر قباد و جم کرد ✅راستی یکی از نام های خدا "عزیز" است.پس تو هم عزیز باش! 🌱🌱🌱 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، صفحه زندگی مومنانه را حمایت کنید. @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌وقتی با خدا حرف می زنی تمرکز کن ‏امام صادق علیه السلام‏: "مَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ يَعْلَمُ مَا يَقُولُ فِيهِمَا انْصَرَفَ وَ لَيْسَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ ذَنْبٌ" "هر که دو رکعت نماز بجای آورد و در آن دو بداند که چه می‌گوید، نمازش را در حالی به پایان می‌برد که در میان او و خداوند بزرگ هیچ گناهی نماند که آمرزیده نشده باشد." 📘الکافی، ج ۳، ص: ۲۶۶ @rahighemakhtoom
🍀السلام عليك أيها الإمام الرئوف🍀 خدا رو بر نعمت تشرف و آستان بوسی مضجع شریف حضرت سلطان سپاسگزارم. بنا بر وظیفه ایمانی دعاتون کردم و نایب الزیاره بودم. امید که به زودی زود زیارت حضرت عشق روزی شما گردد. ان شاءالله. ارادتمند:سید محمد عبداللهی 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
baghare74-3.mp3
24.69M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۷۷) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
30.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
● نیاز به مقبولیت . علی علیه السلام راجع به متقین می گوید: "هنگامی که از آن ها تعریف می کنی وحشت می کنند" چرا؟! چون یک شناختی پیدا کردند: "نقش ما تحرک است" پس اگر این چنین نقشی را برای خودشان باور کردند باید به گونه ای حرکت کنند که در این راه سنگ دیگران نباشند... . البلاغه 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
📌نابودی ربا و برکت صدقات يَمۡحَقُ ٱللَّهُ ٱلرِّبَوٰاْ وَيُرۡبِي ٱلصَّدَقَٰتِۗ وَٱللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ☆(سوره بقره،آیه ۲۷۶) خدا ربا را کم‌کم نابود و بی‌برکت می‌کند و صدقات را چندبرابر و بابرکت. *خدا هیچ رباخوارِ ناسپاس و سهل‌انگاری را دوست ندارد. 🔅🔅🔅 کمک‌کردن و صدقه‌دادن مایۀ همدلی و مهربانی می‌شود و امنیت روانی را در جامعه گسترش می‌دهد و از رواج دزدی و فساد پیشگیری می‌کند. بنابراین، ثروت انسان‌های خیرخواه حتی در زندگی دنیا فراوان و بابرکت می‌شود. در مقابل، ربا باعث سنگدلی و بدگمانی می‌شود و امنیت و آرامش را از جامعه می‌گیرد و حس انتقام‌جویی را در میان مردم گسترش می‌دهد. بنابراین، درآمد رباخواران آن‌ها را به نابودی و ورشکستگی می‌کِشد. 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
Al-Jumua04.mp3
6.48M
🎤 تفسیر سوره جمعه علامه جوادی آملی 📋جلسه چهارم 🌱🌱🌱 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌راههای دعوت به حق 🔹براساس آنچه در سوره مبارکه «نحل» گذشت که ﴿ادْعُ إِلَي سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ﴾، گاهي از راه برهان و حکمت، مردم را هدايت مي‌کند؛ گاهي از راه موعظه و نصيحت؛ گاهي از راه جدال أحسن که فرق اين سه روش، در ذيل آيات سوره «نحل» گذشت. 🔹قرآن کريم، تعليمش را جداي از تزکيه و تزکيه‌اش را جداي از تعليم، ذکر مي‌کند. تمثيلش که ذيل مسئله موعظه و نصيحت است را جدا ذکر مي‌کند، جدالش را هم جدا. 🔹جدال آن است که قياسي که تشکيل مي‌شود مقدماتش حق باشد، يک؛ مقبول طرف بحث باشد، دو، چون اگر مقبول باشد، ولي حق نباشد، سوء استفاده از جهلِ مخاطب است و اين از حَرم اَمن قرآن دور است و اگر حق باشد و طرف قبول نداشته باشد، مي‌شود برهان محض، بايد کاري کرد که او متوجه بشود، ﴿وَ جَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ﴾؛ 🔹 يعني آن قياس شما دو شرط اساسي را بايد داشته باشد: حق باشد «في نفسه»، مقبول طرف هم باشد. 🔹جدال اگر مقبول باشد و حق نباشد، اين مي‌شود مرآء و سوء استفاده از جهل مخاطب و يک چنين کاري در حرم امن قرآن نيست. 🌱🌱🌱 📝فرازی از سوره جمعه جلسه چهارم (تمام بحث را در صوت فوق گوش کنید) آیت الله 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom