eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
617 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @jebhefarhangi @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢امام جامعه (جلسه دوم) 🎆نگاهی به سوره جمعه 🎤گفتاری نو به نکات قرآنی ،کارآمد و عالمانه از استاد مصطفی مدیر موسسه مدرسه 🔰سلسله گفتارهای امام جامعه و امام جمعه آدینه ها تقدیم حضور مهربان تان می شود.ان شاءالله 🆔 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇لحظه ها تکرار پذیر نیستند..‌. 🎤گفتاری کوتاه از استاد فرزانه دکتر غلامحسن ابراهیمی 🎆 صفحه قرآنی رحیق را همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
فاطمه سلام الله علیها، قرآن کریم است / چون جامعه بشری از این کوثر محروم بود، همواره درگیر جنگ و خونریزی است 🔸 همزمان با ایام فاطمیه، سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی با جمعی از جوانان و علاقه مند به معارف الهی خارج از کشور پنج شنبه نهم آذر 1402 با موضوع «مقام و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها» به صورت آنلاین برگزار گردید. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشتند: بشریت تشنه این است که بداند در این جهان چه خبر است، از کجا آمده، چه کسی او را آفریده و مقصد کجاست و به کجا می رود، چه باید کرد که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد تا بتوانند با در کنار یکدیگر زندگی کنند. 🔸 فاطمه زهرا سلام الله علیها، این سه بخش است تا تشنگی جهان شناسی، جامعه شناسی و فرد شناسی را درمان کرده و با کلمات و بیانات خود سیراب کند. درباره نظام هستی، این اصل آفرینش و کوثر اهل بیت فرمود هیچ موجودی، هستی او عین ذات او نیست جز خداوند. 🔸 شبهه ای از دیر زمان دایر بود که «کسی این عالم را نیافریده چون اگر خدایی بود و جهان را خلق می کرد یا این جهان را باید از «من شیء» می آفرید یا نقیض آن که «من لا شیء» هست و این دو محال است پس آفرینش محال است چون شیء از دو طرف نقیض بیرون نیست»، زهرای اطهر به این شبهه در خود پاسخ دادند که شما اصلا نقیض را نفهمیده اید، نقیض «من شیء»، «لا من شیء» است، نه «من لا شیء»! لذا می گوییم خداوند خلق کرد اما «لا من شیء». این مبدع است. خدا عالم را از چیزی خلق نکرد، نوآوری کرد. چون نوآوری کرد، «لا من شیء» است، نه «من لا شیء»! 🔸 قرآن که هست در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی سخن دارد، و بیشتر از خطاب ها به مسلمانان ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾، خطاب اصلی قرآن کریم به بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿كَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾ و توصیه می کند که باید جامعه محلی و منطقه ای و بین المللی آرام باشد و در کنار یکدیگر به آرامی زندگی کنند. کوثر این قرآن است، و چون جامعه بشری از این کوثر محروم بود، همواره درگیر جنگ و خونریزی است، قبلا جنگ های جهانی و الان نیز جنگ در و ، اگر دستورات قرآن و عترت و انبیای الهی عمل می شد، ما جنگ غزه را نداشتیم! 🔸 بیان کوثر قرآن این است که ما امام می‌خواهیم اما آیا امام ما علم ماست یا عقل؟ علم قدرت ندارد که امامت ما را بر عهده بگیرد، از علم کاری ساخته نیست، علم فقط چراغ است نه صراط... . 🔸 ایشان در پایان با بیان اینکه باید و درس بیاموزند، به سوالات برخی علاقه مندان از کشورهای اسیایی و اروپایی پاسخ گفتند و در پاسخ به اینکه اولویت مبغلین اروپایی چه می تواند باشد بیان داشتند وظیفه ما این است که را بپذیریم تا عقل، علم را رهبری کند، در این صورت می دانیم که جهان ناظمی دارد که آن خداست و بشر برنامه دارد که آن هستند. مطالعه کامل سخنرانی در اینجا 📚 سخنرانی مجازی با موضوع مقام و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها تاریخ: 1402/09/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @rahighemakhtoom
🔅سلام دوستان همراه🔅 عصر آدینه تون به خیر و سرشار از خیر و برکت و عافیت🌷 💢قصد داریم از این هفته روزهای آدینه به یکی از مهمترین پرسش ها در باره منجی گرایی در آیین ها و مرام و مسلک های بشری و الهی بپردازیم‌. لطفاً ما را از دیدگاههای خویش بهره‌مند فرمایید. و اگر پسندیدید از انتشار آن دریغ نکنید.ممنونم🙏 و اما اولین مطلب برای امروز👇👇👇
💢پايان تاريخ، واپسين انسان و عدالت ولايى مهدوى 🎆اين پرسش هميشه مطرح بوده و هست كه آينده بشر و فرجام او به كجا مى رود؟ اديان و فلسفه هاى مختلف به اين پرسش، پاسخ هاى گوناگونى داده اند كه در اين جا به آنها اشاره مى شود: 🔰الف) دين هندو بر اساس اين باور انسان در آغاز در بهشت عدن در كمال سعادت مى زيسته، اما با غفلت و گناه اين موقعيت را از دست مى دهد و در نشيب سقوط مى افتد، و در گذر زمان با انحطاط به اعصار تاريكى فرو مى غلطد و سرانجام عالم و آدم گرفتار حريق كيهانى مى شود. 🔹در اصول عقايد هندوان در باره ادوار و اعصار جهان و تاريخ، يعنى دور جاودانى آفرينش، خرابى، نابودى و آفرينش مجدد عالم، انسان هيچ نقشى در بازآفرينى جهان ندارد. از اين جا آدمى در مقام گريز از چنبره دور كيهانى است. در نظر آنان فقط نخبگان و سرآمدان دين و حكمت اند كه در صدد استخلاص و رهايى از پندارهاى فريب و درد و رنج هستند. اما عامه مردم زندگى عادى و وجود دنيا را مى پذيرند. 🔹در نگاه هرگز كار جهان به پايان نمى رسد و پس از هر پايان دوره اى نو از سر گرفته مى شود و عالمى ديگر آغاز مى شود. پايان فقط در باب مقتضيات انسانى معنا و مصداق پيدا مى كند. 👈و در ادامه به دکترین در تمدن یونانی خواهیم پرداخت.ان شاء الله 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahughemakhtoom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک آسمان آغازین روز هفته دوستان با خیر و برکت ان شاء الله🙏 بشنوید و لذت ببرید... @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۰۹) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
🔰 جمال و جمیل واقعی 💠 می بینید این " دعای نورانی سحر " که _ ان شآء الله _ در تمام این دوازده ماه خواهید خواند؛ منتها در به قصد ورود می خوانید، در سحرهای یازده ماه دیگر به عنوان ذکر و دعا؛ گرچه وارد نشده است، امّا دعای بسیار خوبی است، ذکر بسیار خوبی است؛ انسان در قنوت ها، در غیر قنوت مرتّب بگوید: (اللّهم انّی اسئلک من جمالک باجمله و کلّ جمالک جمیل-. اقبال الاعمال / صفحه ۷۷ _ (دعاء آخر فی السّحر)). 🔹(انسان) اگر بداند جمال الهی چیست، جلال الهی چیست؛ خود را به جمال زودگذر نمی فروشد، خود را به یک چیزی که در جریان " لیلی و مجنون " که در پایان این بخش لیلی و مجنون ذکر می کند، ارزان نمی فروشد! 🔹نظامی در آن خمسه اش می گوید: لیلی بیمار شد، و در آن بیماری منتهی به مرگ، مادرش به بالین او آمد. گفت: وصیتی داری؟ گفت: وصیتم این است که پیام مرا به مجنون برسان، به او بگو: اگر خواستی به دنبال (جمیل) حرکت کنی، به سراغ کسی برو که مرگ پذیر نیست، به سراغ کسی نرو که با یک تب، همه زیبایی های او از دست گرفته می شود! اگر انسان جمیل می طلبد، با کسی که می تواند به او بگوید: (اللّهم انّی اسئلک من جمالک باجمله و کلّ جمالک جمیل)، چرا او را رها کند؟! او که فراقی ندارد، او که افسردگی و پژمردگی ندارد! انسان به دنبال هر زیبایی برود، یک خزان و پائیز پراکنده ای او را تهدید می کند. 🔹این قصّه ای که نظامی بازگو کرده است، یک امر جامعی و فراگیر است. هر جمالی بالاخره با یک تب، با یک پائیز از بین خواهد رفت. جمال مقام باشد، عزل او را تهدید می کند؛ انسان معزول می شود، یا وقتی که بازنشست شد، دیگر آن جمال و آن قدرت و آن رونق و امثال ذلک؛ همه رخت بر می بندد. 🔹هر کدام از این مقام ها یک بهاری است که خزان و پائیز او را تهدید می کند؛ امّا آن جمالی که همیشه بهار است، (اللّهم انّی اسئلک من جمالک باجمله و کلّ جمالک جمیل)؛ آن ( جمال الهی ) است! 🌱🌱🌱 📋 تفسیر موضوعی قرآن کریم با حضور جمعی از دانشجویان 📆 قم ؛ ۱۳۷۶/۱۲/۱۴ آیت الله 🎆 صفحه قرآنی رحیق را همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛حضور قلب در هنگام خواندن قرآن🌷 اقبال لاهوری شاعر و اندیشمند پاکستانی می گوید هرگاه قرآن می خواندم ،پدرم می گفت! 👈 محمد قران را آنچنان بخوان که گویی بر تو نازل شده است. 🌱🌱🌱 🎆 صفحه قرآنی رحیق را همراهی فرمایید @rahighemakhtoom