eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۰ 🔰 دانشمند الهی و ربانی 💠 اینکه می بینید ما زیاد داریم، امّا کمتر کسی به آن " " بودن می رسد...؛ خودِ وقتی خودش را معرفی می کند، می گوید: (انا من علماء الرّبانیین)*. اینکه ما آن جور شاگرد و آن جور استاد کم داریم، برای اینکه این درس هایی که ما می خوانیم، درس های عملیاتی است که چه کار بکنیم، چه‌ کار نکنیم! امّا درس هایی که مربوط به شناخت جهان است، شناخت انسان است، شناخت روابط بین انسان و جهان است، به ابدیت ما بر می گردد. ... 🔹ما چون یک موجود ابدی هستیم، نه یک تاریخ میلیاردی و ده میلیاردی و صد میلیاردی داریم که ما صد میلیارد سال بخواهیم زنده باشیم؛ ما یک موجود ابدی هستیم‌. اگر موجود ابدی هستیم؛ فکر ابد می خواهد، عمل ابد می خواهد، طرح ابد می خواهد. این نه در فقه ماست، نه در اصول ماست، نه در بحث های دیگر ماست؛ این در قرآن است و در نهج البلاغه. اگر ما با مردن می پوسیدیم، مشکلی نبود؛ امّا با مردن از پوست به در می آئیم و ابدی می شویم. 🔹اگر ابدی شدیم؛ باید افکار ابدی داشته باشیم، زاد ابدی داشته باشیم. آنجا هیچ خبری نیست که کسی به داد ما برسد، چیزی به ما بدهد! امروز عمل است و لا حساب، و غداً حساب است و لا عمل*! 🌱🌱🌱 📌 نهج البلاغه للصبحی صالح / حکمت ۱۴۷ 📌 نهج البلاغه للصبحی صالح / خطبه ۴۲ _ (انّ الیوم عمل و لا حساب و غداً حساب و لا عمل) ✴️ اوّل مهر . آغاز سال تحصیلی 📋 درس اخلاق 📆 قم ؛ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
از تفسیر تسنیم(تفسیر تخصصی) جلد دوم آیه 25 سوره بقره؛ 📝نگاشت :(311) 📌راز تصريح به جاودانگی بهشتيان 🔹چون در زمان وصال هراس فراق وجود دارد، چنانكه در مدت هجران اميد وصال، بنابراين، نشاط دوران وصال با اندوه ناشى از هراس فراق آميخته است ، چنانكه رنج ايام هجران با نشاط ناشى از اميد وصال همراه است. 🔹بنابراين، براى اين كه وصال بهشتيان به صورت مطلق حاصل شود، نه مشوب تصريح به خلود و ابديت شد، چنانكه درباره دوزخيان براى اين كه هجران آنها به صورت خالص حاصل گردد و بدون شائبه اميد وصال صورت پذيرد، تصريح به خلود آنان در جهنم شده است. البته جاى نقد و نظر درباره خلود دوزخيان همچنان باقى است. آنچه از بهشتيان نقل شد: (الحمدلله الذى اذهب عنا الحزن...) كه ظاهر آن زدودن اندوه به نحوه مطلق و دايمى است ناظر به همين مطلب است كه بيان شد؛ چنانكه آنچه درباره دوزخيان وارد شده است: (كلما ارادوا ان يخرجوا منها من غم اعيدوافيها)، ناظر به دوام اندوه و عدم زوال غم است. در قبال آنچه درباره بهشتيان نازل شده است: (لا يمسهم فيها نصب و ما هم منها بمخرجين). 🌱🌱🌱 آیت الله 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تفسیر سوره مریم جلسه ششم ☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده وکاربردی 🌱🌱🌱 🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه 🍀🍀🍀 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️عیار دوست (ج 9) 📝موضوع: نگاهی کوتاه به رسول الله(ص)بر اساس کتاب "سنن النبی" ره 🎤ارائه بحث: خادم صفحه قرآنی 🌷🌷🌷 به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد تو را در این سخن انکار کار ما نرسد اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده‌اند کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد (غزل 156 دیوان حافظ) 🌱🌱🌱 🔹اگر پسندیدی و مفید بود در انتشار آن درنگ مکن 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌بدزبانی و درگوشی دیوار رابطه سالم 🔰‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ "لَا تَفَحَّشْ فِي مَجْلِسِكَ لِكَيْ يَحْذَرُوكَ بِسُوءِ خُلُقِكَ وَ لَا تُنَاجِ مَعَ رَجُلٍ وَ عِنْدَكَ آخَرَ" "بد زبان نباش تا مردم به خاطر اخلاق بدت از تو کناره بگیرند، اگر فرد سومی در مجلس هست، با نجوا و درگوشی صحبت نکن." 📚بحار الانوار، ج ۶۷، ص: ۲۴۸ 🌱🌱🌱 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، صفحه زندگی مومنانه را حمایت کنید @majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● حاضرِ غائب بدن‌تان اینجا باشد جانتان را سِیر بدهید به نظام هستی، به اصل... . 🎤گفتاری از حضرت 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖دین شناسی فطری (جلسه ۲۰/5) 📼استاد حجت الاسلام و المسلمین 🔅پاسخ به پرسش های اساسی زندگی 🔅 🌱🌱🌱 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 🔅 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
❇️درمحضر محبوب 5️⃣5️⃣قسمت پنجاه و پنجم 🔶احادیث راجع به حضور قلب ۲🔶 🌴در حديثى كه جناب أبو حمزه ثمالى رضى اللّه عنه نقل مى‏‌كند، مى‏‌گويد: ✨«ديدم حضرت على بن الحسين سلام اللّه عليهما را كه نماز مى‏‌خواند. عباى آن حضرت از دوشش افتاد. آن را راست و تسويه نفرمود تا آن كه از نماز فارغ شد. سؤال كردم از سببش؛ 💫 فرمود: واى بر تو، آيا مى‏ دانى در خدمت كه بودم؟» 🌴و از حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله منقول است؛ 🔹فرمودند: «دو نفر از امّت من به نماز مى‌ايستند در صورتى كه ركوع و سجودشان يكى است، 🔻و حال آن كه ميان نماز آنها مثل ما بين زمين و آسمان است.» 🔹و فرمودند: «آيا نمى ‏ترسد كسى كه صورت خود را در نماز بر مى ‏گرداند؛ 🔴صورت او چون روى حمار شود.» 🔹و فرمودند: «كسى كه دو ركعت نماز بجا آورد و در آن به چيزى از دنيا متوجّه نشود، ❇️خداى تعالى گناهان او را مى‌‏آمرزد.» 🔹و فرمودند: «بعضى از نمازها قبول مى‌شود نصفش يا ثلثش يا ربعش يا خمسش- تا عشرش. و بعضى از نمازها چون جامه كهنه پيچيده مى‏‌شود و به روى صاحبش زده مى‌شود. 🔴و از نماز تو مال تو نيست مگر آن كه به قلبت اقبال به آن کنی.» ادامه دارد..... 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom