eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ✳️محفل قرآنی رحیق
مسابقه تفسیر نمونه سوره ضحی و انشراح.pdf
1.04M
🔆قابل توجه اعضای محترم 🕙زمان مسابقه : روز ۱۷ ربیع الاول مصادف با ولادت پیامبر رحمت و امام صادق علیهما السلام 🎁 پنج جایزه ۴۰ هزار تومانی به برندگان قرعه کشی اهدا خواهد شد. 🗞منبع مسابقه :فایل تفسیر سوره ضحی و انشراح از تفسیر نمونه 🦋نکته : دوستان و اعضای خانواده خود را با دعوت به کانال در جریان مسابقه قرار بدهید. @rahighemakhtoom
🌷🌷🌷 ☑️صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
📌علت حکومت ها با ائمه 🔰 امام حسن (علیه السلام) وَ قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ سَعْدٍ اَلْكَاتِبُ قَالَ: قَالَ أَبُو مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: قَدْ وَضَعَ بَنُو أُمَيَّةَ وَ بَنُو اَلْعَبَّاسِ سُيُوفَهُمْ عَلَيْنَا لِعِلَّتَيْنِ: إِحْدَاهُمَا أَنَّهُمْ كَانُوا يَعْلَمُونَ أَنَّهُ لَيْسَ لَهُمْ فِي اَلْخِلاَفَةِ حَقٌّ فَيَخَافُونَ مِنْ اِدِّعَائِنَا إِيَّاهَا وَ تَسْتَقِرَّ فِي مَرْكَزِهَا، وَ ثَانِيهِمَا أَنَّهُمْ قَدْ وَقَفُوا مِنَ اَلْأَخْبَارِ اَلْمُتَوَاتِرَةِ عَلَى أَنَّ زَوَالَ مُلْكِ اَلْجَبَابِرَةِ وَ اَلظَّلَمَةِ عَلَى يَدِ اَلْقَائِمِ مِنَّا، وَ كَانُوا لاَ يَشُكُّونَ أَنَّهُمْ مِنَ اَلْجَبَابِرَةِ وَ اَلظَّلَمَةِ، فَسَعَوْا فِي قَتْلِ أَهْلِ بَيْتِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ إِبَارَةِ نَسْلِهِ طَمَعاً مِنْهُمْ فِي اَلْوُصُولِ إِلَى مَنْعِ تَوَلُّدِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَوْ قَتْلِهِ، فَأَبَى اَللَّهُ أَنْ يَكْشِفَ أَمْرَهُ لِوَاحِدٍ مِنْهُمْ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ اَلْكَافِرُونَ. 📚إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ج ۵، ص ۱۹۷ امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: بنی امیه و بنی عباس به دو علت بر ما شمشیر های خویش را کشیدند یکی از آن دو علت آن است که آنان می دانستند در خلافت و جانشینی پیامبر حقی ندارند پس از ادعای ما بر خلافت و استقرار آن در جایگاه اصلی اش می ترسند. و علت دوم آن است که آنان به وسیله اخبار و گزارشات متواتر بر زوال حکومت و سلطه زورگویان و ستمگران به دست قائم ما اطلاع یافته اند. و آنان بر این موضوع که خودشان از جباران و ستمگران هستندشکی ندارند.پس با این آرزو که از ولادت قائم جلوگیری کنند یا او را بکشند بر کشتن اهل و بیت پیامبر خدا و نابودی آنان سعی و تلاش نمودند . و لیکن خداوند امر خویش را بر آنان آشکار نکرد تا نور ولایت خویش را تمام سازد اگر چه کافران خوش نداشته باشند. 🏴🏴🏴 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🌱مرحوم آیت الله میرزا علی فلسفی 🌱موضوع: دعا و خواستن حقیقی @rahighemakhtoom
📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(191) تفسیر آیه 13 سوره بقره واذا قيل لهم ءامنوا كما امن الناس قالوا انومن كما ءامن السفهاء الا انهم السفهاء و لكن لا يعلمون ⏪ تفسير ☑ سفاهت منافقان 🔹 سر امتناع منافقان از ايمان به خدا و پيامبر (صلى الله عليه وآله) آن است كه معيار شناخت آنان در جهان بينى، حس و ماده است و از اين رو ايمان به غيب و امور نامحسوس را باورى سفيهانه مى دانند و همانند كافران، وحى را افسانه مى پندارند: (و اذا قيل لهم ماذا انزل ربكم قالوا اساطير الاولين)، چنانكه گروهى به حضرت هود نيز نسيت سفاهت مى دادند: (انا لنريك فى سفاهه). 🔹 منافقان بر اساس شناخت حسى و جهان بينى مادى، مهاجران و انصار را كه مومن به مبدا و معاد و رسالت پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) بودند بى خرد مى دانستند و كارهاى آنان را سفيهانه تلقى مى كردند و در مقابل آنان، خود را روشنفكر قلمداد مى كردند و به خيال باطل خود، حاضر نبودند نقد دنيا را به نسيه آخرت بفروشند. خداى سبحان در پاسخ منافقان كوردل مى فرمايد: آنان خود سفيهند گرچه خويش را روشنفكر و مصلح جامعه مى پندارند؛ زيرا نه تنها حق را از باطل و صلاح را از فساد باز نمى شناسند، بلكه باطل را حق و فساد را صلاح مى پندارند و منشا سفاهتشان روى گردانى از آيين حق است: (و من يرغب عن مله ابراهيم الا من سفه نفسه). 🔹 اما اين كه منافقان نمى دانند كه تنها آنها بى خرد و سفيهند بدان جهت است كه عقلشان، كه مركز ادراك و آگاهى است، اسير وهم و خيال، و شهوت و غضب آنها امير شده است !پس آن كس كه بايد بفهمد و سخن بگويد اسير است و آن كس كه نمى فهمد و نبايد سخن بگويد، امير است.اگر عقل اسير شد وهم و خيال و شهوت و غضب امير، آن امير كاذب، خود را عقل مى پندارند و عقل را سفيه مى شمارد. 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
تفسير سوره نبأ جلسه 1.docx
51.3K
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 تفسیرمتنی سوره نباء 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه اول ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
تفسير سوره نبأ جلسه 1.pdf
856.1K
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 تفسیرمتنی سوره نباء 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه اول ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(تفسیر وقرآن پژوهی) 🔅🔅🔅 💢 تفسیرصوتی سوره نباء 📼 آیت الله جوادی آملی- جلسه اول ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(115) 📌 ویژگی های فردی کارگزار فرهنگی 🌴🌴🌴 ⏪ 22-آمادگی پذیرش مسئولیت های گوناگون فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ * والی ربِّکَ فَارغَب (انشراح/8 و7) چون از كار فارغ شوى، به عبادت كوش* و به پروردگارت مشتاق شو. 🌱🌱🌱 ☑ انسان باید بعد از فارغ شدن از هرکار و مسئولیت آماده پذیرش کار وتلاش و مسئولیت دیگر باشد. ☑ کار وتلاش باید جهت الهی داشته باشد. ☑ کارو تلاش باید با اخلاص باشد(الی ربک ...) 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅 تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌 شهود 🔹 مهم ‌ترین راهی كه انسان را به این مقصد می ‌رساند همان است كه بیان نورانی امام عسكری (سلام الله علیه) است كه آن حضرت فرمود: «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لَا یدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاء اللَّیلِ»؛[1] یعنی یك مطیه راهواری می‌ خواهد و آن مطیه راهوار و مركب راهوار همان شب ‌زنده‌ داری است. در قرآن هم از جریان با تعبیر رسای ﴿إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیلِ هِی أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قیلاً﴾[2] سخن به میان آمده است. 🔹 چیزی كه از مسیر وحی الهی استفاده نشود باطل است, چیزی كه در مسیر وحی الهی باشد و سخن از مفهوم و علم حصولی باشد آن به كلام و فلسفه و اخلاق بر می ‌گردد و آنچه در مسیر وحی الهی باشد، از سنخ مفهوم و علم حصولی و تصور و تصدیق نباشد، بلکه از سنخ شهود اسمای حسنای الهی و اوصاف الهی باشد، این به بر می ‌گردد. عارف كسی است كه درصدد شهود باشد و متخلّق كسی است كه در صدد خوب بودن باشد؛ متخلّق كسی است كه به فكر بهشت است، عارف كسی است كه به فكر است. [1]. بحارالاوار، ج75, ص380. [2]. سوره مزمل, آیه6. 🌹🌹🌹 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🔅 تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom