eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 تفسیرصوتی تفسیر سوره طلاق جلسه دهم 🌱🌱🌱 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
💢خانواده و حقوق زن تأکيدي که قرآن بر حقوق زن دارد، مثل آن را در مسائل ديگر کمتر دارد، چون آنچه در جاهليت بود چه در جاهليت کهنه و چه در جاهليت نو، حق زن را نه خود زن رعايت مي‌کند، نه مرد. اين است که اساس خانواده به عفاف و حجاب است. اصرار قرآن کريم بر حق زن، براي آن است که اساس خانواده محفوظ باشد. سکينت را زن به عهده دارد، گرچه مسکن را مرد به عهده مي‌گيرد که ﴿خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها﴾، نفقه و کسوه و مسکن به عهده مرد است؛ اما سکينت به عهده زن است و زن وقتي مي‌تواند آرامش خانواده را حفظ بکند که حقوق او را خود او حفظ بکند و ديگران هم حقوق زن را محترم بشمارند. 📝فرازی از سوره طلاق جلسه نهم 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
جلد دوم 📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(281) الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ ۖ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ(22.بقره) 🔰آفت زدايى از توحيد عبادى پس از تبيين بعد اثباتى توحيد عبادى با (اعبدوا) بعد سلبى آن را با جمله (فلا تجعلوا الله اندادا) بيان مى كند. اين جمله با كمى تفاوت در ديگر آيات قرآن كريم نيز آمده است ؛ مانند: (قل ائنكم لتكفرون بالذى خلق الارض فى يومين و تجعلون له اندادا ذلك رب العالمين ) 🔘ماده جعل در اين بخش از آيه شريفه به معناى قرار دادن دروغين است ؛ يعنى، عمل مشركان كه براى خداوند مثل و شريك قرار مى دهند كارى دروغين و باطل است. 🔘سر اين كه از بتها به عنوان انداد ياد شده، اين است كه گرچه مشركان اعتقاد داشتند خداوند در ذات خود و نيز در مقام خالقيت مثل ندارد، ولى در مرتبه ربوبيت اعتقاد به ربوبيت بتها داشته، محبت و عبادت آنها را لازم مى دانستند. مشركان كارى را كه بايد به خدا اسناد دهد به ديگرى نسبت مى دانند و چيزى را كه بايد از خدا بخواهند از ديگرى مى خواستند و اين همان قرار دادن ند و مثل است: (و من الناس من يتخذ من دون الله اندادا يحبونهم كحب الله) پس آنان بتها را انداد خدا قرار داده بودند، گرچه به ظاهر مى گفتند: (هولاء شفعائنا عند الله)؛ زيرا بتها را در شفاعت خود و نزديك كردن انسانها به خدا مستقل مى پنداشتند و چنين استقلالى حتما با ربوبيت همراه است. خداى سبحان مى فرمايد: اينان كه امروز اين آثار را به بتها نسبت مى دهند، سرانجام مى فهمند همه اين نيروها از خداست و قهرا سراسر عالم، آيات و جنود الهى است و چيزى از خود قدرت مستقل ندارد تا كارى انجام دهد و بر اثر آن معبود شود: (ولو يرى الذين ظلموا اذ يرون العذاب ان القوه لله جميعا و ان الله شديد العذاب) 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 266) حج حق خدا بر انسان 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
📌(صورت شاد کردن مومن) در عالم حقایق 🔰‏امام صادق علیه السلام‏ إِذَا بَعَثَ اللَّهُ الْمُؤْمِنَ مِنْ قَبْرِهِ خَرَجَ مَعَهُ مِثَالٌ يَقْدُمُ أَمَامَهُ كُلَّمَا رَأَي الْمُؤْمِنُ هَوْلًا مِنْ أَهْوَالِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ قَالَ لَهُ الْمِثَالُ «لَا تَفْزَعْ وَ لَا تَحْزَنْ وَ أَبْشِرْ بِالسُّرُورِ وَ الْكَرَامَةِ مِنَ الله عَزَّ وَ جَلَّ» ... فَيَقُولُ لَهُ الْمُؤْمِنُ «يَرْحَمُكَ اللَّهُ ... مَنْ أَنْتَ؟» فَيَقُولُ «أَنَا السُّرُورُ الَّذِي كُنْتَ أَدْخَلْتَ عَلَى أَخِيكَ الْمُؤْمِنِ فِي الدُّنْيَا». چون خدا مؤمن را از قبرش در آورد، تمثالی با او خارج شود که در جلو او راه رود، و هر گاه مؤمن یکی از هراس‌های روز قیامت را بیند تمثال به او گوید: «نترس و غم مخور، ترا مژده باد به شادی» ... مؤمن به او گوید: «چه خوب کسی بودی تو ... تو کیستی؟» تمثال گوید: «من آن شادی‌ای هستم که در دنیا به برادر مؤمنت رساندی». 📘الکافی، ج ۲، ص: ۱۹۰ پ ن: ☑️حقیقت و ملکوت اندیشه و رفتار آدمی در دنیا همراه او تا رسیدن به دار القرار و منزلگاه ایمن، خواهد بود. هر چه کنی به خود کنی... میوه تلخ و شیرین بذری که کاشته ای به خودت خواهد رسید. ☑️هیچ چیز در عالم گم نمی شود،گم شدن توهم و پندار و خوش خیالی است برای سرباز زدن از مسئولیت و یا آسودگی وجدان @rahighemakhtoom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطره ای از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی که عارف فرزانه ای را به گریه انداخت. 🌱🌱🌱 إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا☆(سوره آیه ۹) (مومنان واقعی می‌گویند:) ما شما را بخاطر خدا اطعام می‌کنیم، و هیچ پاداش و سپاسی از شما نمی‌خواهیم! 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک و چند بیان تفسیری استاد دکتر محمدعلی 📌گوش کردن در حال سکوت کامل وَإِذَا قُرِئَ ٱلۡقُرۡءَانُ فَٱسۡتَمِعُواْ لَهُۥ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّكُمۡ تُرۡحَمُونَ☆(سوره آیه ۲۰۴) وقتی قرآن خوانده می‌شود، گوش جان به آن بسپارید و کاملاً سکوت کنید تا لطف خدا شامل حالتان شود. 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 📌شناخت آرایه های ادبی در قرآن -کنایه - (21) در قرآن:در آیه ی کریمه ۵۶ سوره مبارکه الرحمن چنین آمده است: فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ*(56/الرحمن) «درآن بهشتها همسران زیبای با حیایی است (که به چشم پرناز خویش جز به شوهران خود ننگرند) و دست هیچ کس پیش از آنها بدانها نرسیده است» عبارت قصر الطّرف:(قاصرات الطرف) معنای ظاهری آن: کوتاه کردن چشم. و معنای کنایی آن: با حیا و ناموس دار بودن علامه طباطبایی در تفسیر این آیه می فرماید: کلمه طَرف به معنی کاسه چشم است و مراد به کوتاهی طَرف این است که همسران بهشتی به شوهران خود اکتفا می کنند و چشم داشتی به دیگران ندارند . توضیح آیه: خداوند دراین سوره بعد از اینکه به سرانجام شوم و تأسف بار بد فرجامان اشاره کرده است شروع به وصف حال خوش فرجامان و نیک بخت ها یعنی کسانی کرده که در این دنیا در زمره مؤمنین حقیقی بوده و تا توانسته اند در کسب فضایل و تحصیل رضایت خالق یکتا تلاش کرده اند. در این توصیف حال، بعد از اشاره به برخورداری بهشتیان از نعمت هایی چون منازل با شکوه در بهشت با امکانات فراوان و فرشها و تخت های عالی و لباس های فاخر و غیره، نعمت کامجویی از زنان زیباروی بهشتی را نیز گوشزد کرده و این زنان را متصف به صفاتی بیان می کند که یکی از آن صفات سر به زیری و حجب و حیای آن زنان است که همواره چشم از دیگران برداشته و به شوهران خود بسنده و کفایت می کنند. البته به نظر می رسند که یکی از پیام های این تعبیر کنایی این می تواند باشد که در این دنیا زنانی که با سر به زیری و حیای خود، تنها به شوهران و محارم خود اکتفا کرده و اجازه هرگونه سوء استفاده را به اجانب و نامحرمان نمی دهند شایستگی این را دارند که در زمره بهشتیان قرار بگیرند. 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
استاد آیت الله محمد هادی 🔅🔅🔅 🔰درس هفدهم: سوگندهاى قرآن‌ 🔸اقسام سوگند در قرآن‌ سوگندهاى قرآن را مى‌توان به سه دسته تقسيم كرد: 🔰3. سوگندهاى تقديرى‌ قبل از ورود به بحث سوگندهاى تقديرى، لازم است با «لام موطئه» آشنا شويم. بنا به نوشته ابن‌هشام گاه بر سر حرف شرط، لام مى‌آيد تا دلالت كند كه جمله متأخّر، جواب قسم است و نه جزاى شرط؛ مانند: «واللَّه لَئِنْ أَتَيتنى لآتينَّك»؛ به لامى كه بر سر «إنْ» شرطيه آمده، لام موطئه گويند و از آن جهت به آن «مُوطّئة» (به معناى مُمَهِّدَة) يا «مُؤذِنَة» (به معناى مُشْعِرَة) گويند كه جواب را (در اين مثال: لآتينَّك) براى قسم (واللَّه) آماده مى‌كند تا با جواب شرط مشتبه نشود. گاهى اين قسم- كه قبل از حرف شرط است- در تقدير مى‌رود؛ اين تقدير قسم در قرآن بسيار است؛ مانند: «لَئِنْ أُخْرِجُوا لا يَخْرُجُونَ مَعَهُمْ وَ لَئِنْ قُوتِلُوا لا يَنْصُرُونَهُمْ وَ لَئِنْ نَصَرُوهُمْ لَيُوَلُّنَّ الْأَدْبارَ ثُمَّ لا يُنْصَرُونَ؛اگر ايشان را بيرون كنند با آنان بيرون نمى‌روند و اگر با آنان پيكار شود ياريشان نخواهند كرد، و اگر ياريشان كنند پشت به ميدان كرده فرار مى‌كنند، سپس كسى آنان را يارى نمى‌كند». در هر سه جمله، «مُقْسَمٌ به» (واللَّه) قبل از «لئن ...» در تقدير است؛ به اين‌گونه سوگندها سوگند تقديرى گويند. در قرآن شصت و يك مورد لام موطئه با تقدير قسم آمده است؛ مانند: «وَ مِنْهُمْ مَنْ عاهَدَ اللَّهَ لَئِنْ آتانا مِنْ فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ ...؛]بعضى از ايشان با خدا پيمان بسته بودند كه اگر خداوند ما را از فضل خود روزى دهد، قطعاً صدقه خواهيم داد ...». در اين آيه، نفس معاهده با عبارت «لئن آتانا» به تقدير «واللَّه» صورت گرفته است. گاه نيز سوگند تقديرى بدون «لام» موطئه مى‌آيد؛ مانند: «... وَ إِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ». تقدير آيه اين‌گونه است: «واللَّه لَئِنْ أَطَعْتُموهُمْ ...» و جمله «إنَّكُمْ لَمُشْرِكونَ» جواب قسم (واللَّه) است. ..ادامه دارد 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 267) حج تجلی هدایت پروردگار 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک و چند بیان تفسیری استاد دکتر محمد علی 📌تب و تاب مومنان إِنَّمَا ٱلۡمُؤۡمِنُونَ ٱلَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ ٱللَّهُ وَجِلَتۡ قُلُوبُهُمۡ وَإِذَا تُلِيَتۡ عَلَيۡهِمۡ ءَايَٰتُهُۥ زَادَتۡهُمۡ إِيمَٰنٗا وَعَلَىٰ رَبِّهِمۡ يَتَوَكَّلُونَ☆(سوره آیه ۲) "مسلمانان واقعی کسانی‌اند که وقتی یاد خدا به‌میان بیاید، دل‌هایشان به تب‌وتاب می‌افتد و آن‌وقت که آیه‌های الهی برایشان خوانده شود، آن آیه‌ها ایمانشان را زیاد می‌کند و به خدا توکل می‌کنند؛" 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤استاد 📖 تلاوت آیاتی از سوره نازعات ان فی ذالک لعبرة لمن يخشي 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
قلم هوشمند قرآنی همراه.apk
26.14M
🔔 مژده به عاشقان قرآن 🍃🌺قرآن بخوانیم و دیگران را هم به قرائت قرآن تشویق کنیم🌺🍃 🚩 برخی از امکانات قلم هوشمند همراه: ✅ صفحه بندی چشم نواز با خط عثمان طاها و منطبق با مصحف چاپی ✅ بیش از ۴۰ دوره تلاوت ترتیل قرآن ✅ سه دوره تلاوت تندخوانی تحدیر (قاسمیان، معتز آقایی، خلیفه طنیجی) ✅ قرائت آموزشی و کلمه به کلمه قرآن ✅ سه دوره تلاوت تحقیق کل قرآن (عبدالباسط، منشاوی، کریم منصوری) ✅ ۲۴۰۰۰ دقیقه تلاوت مجلسی ✅ تفسیر گویا آیه به آیه استاد قرائتی ✅ ۱۵ دوره ترجمه صوتی به زبانهای مختلف ✅ امکانات ویژه حفظ قرآن ✅ پخش صوت در محدوده دلخواه ✅ ختم قرآن و استخاره ✅ امکانات ویژه محققان (یادداشت، نشانه گذاری، برچسب و ...) ✅ تولید و اشتراک گذاری آیه گرافی فقط با چند کلیک قلم هوشمند قرآنی همراه همیشه و همه جا، از مبتدی تا پیشرفته 🌷اگر پسندتون بود نصب کنید و برای دوستان خود ارسال کنید.🌷 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴🌴🌴 ⏪ تفسیر سوره تین استاد دکتر محمد علی انصاری (هر هفته دوشنبه ها این درس ارائه می شود) 🔸بیانی سرشار از نکته های ادبی ؛عرفانی ، تربیتی و اخلاقی 📼 ارائه در یک جلسه 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير ، قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
جلد دوم 📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(282) الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ ۖ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ(22.بقره) 🔰آفت زدايى از توحيد عبادى 🔹عبارت (فلا تجعلوا لله اندادا)، بيانگر بُعد سلبى توحيد عبادى است كه بُعد اثباتى آن در صدر آيه قبل (اعبدوا...) ذكر شده است. علت تقدم بعد اثباتى بر بعد سلبى آن است كه در فطرت آدمى اصل بر توحيد است و شرك امرى تحميلى بر فطرت انسان است. از اين رو انسان بايد در مرحله اول توحيد فطرى ثابت شده خود را پايگاه فكرى قرار داده، سپس به بركت آن، هر گونه شرك و طاغوت را نفى كند. 🔹در كلمه طيبه لا اله الا الله نيز بعد اثباتى بر سلبى مقدم است، گرچه برخى مى پندارند كه در اين كلمه طيبه بعد سلبى بر بعد اثباتى مقدم است ؛ زيرا كلمه الا به معناى غير و صفت ماقبل خود است. از اين رو معناى عبارت فوق اين است كه جز الله كه فطرت او را مى پذيرد معبود ديگرى نيست و آياتى از قبيل آيه مورد بحث و آيه (ولقد بعثنا فى كل امه رسولا ان اعبدواالله واجتنبوا الطاغوت) با روح كلمه طيبه لا اله الا الله مطابق است، نه با لفظ آن، چون كلمه طيبه دو قضيه اثباتى و سلبى نيست، تا ابتدا الهه دروغين را نفى و سپس الله را اثبات كند. كلمه لا اله الا الله گرچه به دو قضيه منحل نمى شود، ليكن دو مطلب اثباتى و سلبى و نيز تقدم اثباتى و سلبى و نيز تقدم اثباتى بر سلبى را مى فهماند. 🔹مثل و همتا قرار دادن براى خداوند گاهى در قالب شرك آشكار و مشهود و گاهى در قالب شرک پنهان و مستور است كه هر نوع آن به دليل واقع شدن نكرده (اندادا) در سياق نفى (فلا تجعلوا) كه مفيد عموم است، مورد نهى واقع شده است. نهى از شرك نسبت به كافران و منافقان براى تناهى از شرك بالفعل و نسبت به مومنان براى تناهى از ابتلاى به شرك جلى يا خفى است. 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تفسیر سوره اسراء جلسه 28 و پایانی ☑️(هر هفته یک جلسه تفسیر از استاد شیرین سخن جناب حجت الاسلام محمد رضا رنجبر)👉🏼 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
سجده های واجب قرآن.docx
19.1K
📋موضوع: سجده های واجب قرآن 🔖ازآنجا که به هنگام تلاوت چهار آیه از کتاب الهی حکم به انجام سجده شده است شایسته است در باره آن بدانیم. 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 268) حج سفر الی الحق 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۴۷) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🌷🌷🌷 🔅رسانه باشید و این محتوی را با دوستان خویش به اشتراک بگذارید. 🙏 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
برداشت از آیه ۴۹ 📌با او در همه حال الی در تمام احوال با پروردگارش دارد و مانند کسانی نیست که تنها به هنگام‌ ها او را می خوانند و به درگاهش دعا می کنند اما در و گشايش ها به او نیستند. 🌱همواره پیام رسان پیام ها و آیات الهی باشیم.🌱 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک و چند بیان تفسیری استاد دکتر محمدعلی 🌱🌱🌱 الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ☆(أنفال - ۳) (خدا باوران و مسلمانان واقعی)"همانان هستند که نماز را با آدابش می‌خوانند و از آنچه روزی‌شان کرده‌ایم، در راه خدا هزینه می‌کنند." 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤قاری استادمصطفی 📃آیاتی از سوره مبارکه تحریم یا ایها الذین آمنوا توبوا الی الله توبة نصوحا 🌱🌱🌱 🌷پیام رسان پیام های آیات الهی باشیم🌷 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱🌱 📖دین شناسی فطری (جلسه پانزدهم) 📼استاد حجت الاسلام و المسلمین عظیمی 🔅مشک آن است که خود ببوید نه آن که ....🔅 🌱🌱🌱 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 🔅 تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱🌱 📌بررسی ثواب تلاوت قرآن و قصه های قرآنی 🔰سوال: با این که برخی آیات قرآن قصه و داستان است آیا خواندن قصه های قرآن ثواب دارد؟! 🔹پاسخ در فایل صوتی 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 🔅 تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom