eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
📌حكمت ۱۷: ضرورت رنگ كردن موهای سفید "وَ سُئِلَ ع عَنْ قَوْلِ الرَّسُولِ ص غَيِّرُوا الشَّيْبَ وَ لَا تَشَبَّهُوا بِالْيَهُودِ فَقَالَ ع إِنَّمَا قَالَ ص ذَلِكَ وَ الدِّينُ قُلٌ فَأَمَّا الْآنَ وَ قَدِ اتَّسَعَ نِطَاقُهُ وَ ضَرَبَ بِجِرَانِهِ فَامْرُؤٌ وَ مَا اخْتَارَ" 📃امام سخنی از پیامبررا برای یاران خویش تبیین می فرماید: (از امام پرسيدند كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود: موهای سفید خود را سیاه كنيد،(رنگ و خضاب) و خود را شبيه يهود نسازيد يعنى چه؟ فرمود:) پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم اين سخن را در روزگارى فرمود كه پيروان اسلام اندك بودند، امّا امروز كه اسلام گسترش يافته، و نظام اسلامى استوار شده، هر كس آنچه را دوست دارد انجام دهد. پ ن: غَيِّرُوا الشَيْبَ: پيرى را (با خضاب) تغيير دهيد، يعنى سفيدى موها را با خضاب كردن تغيير دهيد تا دشمن شما را پير و ناتوان نپندارد. قُلٌّ: اندك، كم، يعنى پيروان اسلام اندك بودند. النِطَاق: كمر بند پهن. اتَّسَعَ نِطَاقُهُ: كنايه از گسترش و توسعه است. الجِران: جلو گردن شتر كه به هنگام استراحت بر زمين مى گذارد، مجازا به معناى ثبوت و استقرار است. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌علم و قرآن والسماء والطارق و ما ادراک ما الطارق النجم الثاقب (سوره والطارق) 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
📌از عالم شدن تا عالم شدن! هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست آری تو مو بینی و دانش ورزان حقیقی پیچش مو! خود را دریابیم پیش از آن که چون عنکبوتی با دست خود در دام (خویش )هلاک شویم.! 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی.با ما همراه باشید. @majaleezendegi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰موضوع شرح و واکاوی دعای بیست و سوم 📌فراز ششم دعا :(جلسه ۱۹۴)خود و فرزندان خویش را در پناه خدا قراردهیم از دعا‌های امام (ع) که در آن از خدا درخواست و در ، ، و کرده است. امام (ع) بر یکی بودن و زبان در و دریافت تأکید کرده و از خدا مقام را طلب می‌کند. و از شرّ ، جنیان و مَکْر دیگران به خدا می برد. 🔈 ارائه کننده: خادم صفحه قرآنی 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ کار و تلاش مومنانه (جلسه ۲۱) 🔰بازخوانی فصل سوم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
🔅غيبت يا غفلت 🔹بلاى جان سوز عصر ما غيبت نيست، غفلت است. حال و روز شيعه در اين عصر، از دو وجه بيرون نيست: يا معصوم خاتم را، امام را و ولى اله الاعظم را محبوب و مقصود و مقتداى خود مى داند و يا سر به آستان محبوب و مقتداى ديگر مى سايد. 🔹شيعه اگر گمان كند كه حبيب و طبيب و نجات بخشى جز او در عالم هست، راه به خطا برده است و پا از صراط مستقيم تشيّع بيرون نهاده است. 🔹شيعه اگر در حضور آب، دل به سراب مى سپارد، چگونه نام خود را شيعه مى گذارد؟ 🔹 شيعه بهتر از هر كس مى فهمد كه «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتةً جاهليةً.» 🔹شيعه بهتر از هر كس مى فهمد كه ميزان و معيار محبت امام است و هر محبتى در راستاى محبت امام معنا مى شود و اگر مدعى است كه مريد آن قطب عالم است و محب آن ولى اله الاعظم است، عاشق آن حجت خاتم است، اين حال و روز با عشق سر سازگارى ندارد. 🔸كدام عاشق، بى ياد معشوق زيستن مى تواند؟ كدام عاشقى، يك لحظه بى خاطر معشوق سر مى كند؟ كدام عاشقى هر از چند گاه به ياد معشوق مى افتد و محبوب را در رديف ديگر امور روزمره خويش مى بيند؟ كدام عاشق هجران كشيده اى لذت خورد و خوراك و خواب را مى فهمد؟ 🔸اين ننگ و عار براى عاشق نيست كه از معشوق بشنود كه ما تو را از ياد نمى بريم و مراعات تو را فرو نمى گذاريم و او... و او بى اشتياق زيارت معشوق سر كند و ياد او را فرو بگذارد؟ 🔸اين اوج بى معرفتى محب نيست كه بداند و بشنود كه محبوب به شادمانى او شاد مى شود، به اندوه او غمگين مى شود; مريضى اش محبوب را بيمار مى كند، هر گاه دست به دعا بر مى دارد، محبوب «آمين» مى گويد و آن زمان كه سكوت مى كند، محبوب برايش و به جايش دعا مى كند و او سر از پاى نشناسد و قالب تهى نكند؟ 🔸آرى، بلاى جان سوز عصر ما غفلت است، غيبت نيست. او غايب نيست، پرده بر چشم هاى ماست. @rahighemakhtoom
📌آرى، بلاى جان سوز عصر ما غفلت است، غيبت نيست. 🔹او غايب نيست، پرده بر چشم هاى ماست. 🔹چه كسى صادقانه دست به دعا برداشته، مخلصانه امام خويش را طلب كرده است و پاسخ نگرفته؟ برخى امام را طلب مى كنند و ديگران را هم. اينان تا آن زمان كه چشم به ابواب چندگانه دارند، دستشان به دامان امام نمى رسد. بعضى امام را طلب مى كنند، اما نه به خاطر امام كه براى وصول به حاجت هاى خويش... اين سخن نه بدان معناست كه در تلاطم مشكلات، به سراغ امام نبايد رفت... بلكه به عكس همه چيز از نزول باران، تا شفاى بيماران را از امام بايد طلب كرد كه تقدير و مشيت همه چيز در عالم به دست اوست و هيچ كار بى اشارت مژگان او به سرانجام نمى رسد. 🔸سخن اين است كه ساقى اين بارگاه به ظرفيت و جام همت مهمان مى نگرد، محبوب به ظرفيت دل محب نگاه مى كند. يكى به هواى بهشت در مصيبت حسين(عليه السلام)اشك مى ريزد. 🔸 يكى در مجلس حسين بر مصيبت خويش مى گريد. و يكى را معرفت حسين(عليه السلام) و معرفت به مصيبت حسين(عليه السلام)مى گرياند. 🔸هر كس به قدر جام معرفت خويش، از دست هاى امام نوش مى كند. امام دست نيافتنى نيست، دست هاى ما بسته است. 🔸 امام در پرده غيبت نيست، پرده بر چشم هاى ما بسته و آن چه ما را از زيارت امام محروم مى كند، غيبت امام نيست، غفلت ماست. 📃استاد سید مهدی @rahighemakhtoom
🌷🌷🌷 🔘امام زمان(عج) در زمان غيبت، در كجا به سر مى برند؟ وجود جزيره خضرا تا چه حد مى تواند صحت داشته باشد؟ 🌱🌱🌱 📃درباره محل زندگى امام زمان ـ ارواحنا فداه ـ به طور قطع نمى توانيم صحبت كنيم. ☆مى دانيم كه ايشان محلى دارند. احتمال دارد كه امام در طول سال تغيير مكان نيز بدهد. البته رواياتى درباره جزيره خضرا، وجود دارد، ولى اين كه محل جزيره خضرا كجاست؟ كسى نمى تواند به طور قطع پاسخ دهد. ☆مفهوم جزيره خضرا اين است: «جزيره اى سر سبز و خرم كه امام و دوستانش در آن جا زندگى مى كنند.» شايد ساكنان ديگرى هم داشته باشد كه امام را نشناسند; پيروان امام را نشناسند يا او را فقط به عنوان يك عالم يا پيشوا در آن منطقه بشناسند و بقيه اسرار بر آن ها مخفى باشد. ☆ اين كه محل جزيره خضرا را بعضى در مثلث برمودا و امثال اين ها بيان كرده اند، فقط يك «فرضيه» و نظر است و ما آن را نفى نمى كنيم، اثبات هم نمى كنيم، چرا كه دليل قطعى وجود ندارد. @rahighemakhtoom
و نیکی به امامان 📌امیر مومنان و ائمه پدر امت 🔹سید رضی در كتاب خصائص، از سهل بن كَهیل، از پدرش درباره آیه «وَوَصَّیْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیْهِ حُسْنًا»/ 8. [و به انسان سفارش كردیم كه به پدر و مادر خود نیكی كند] روایت كرده است كه: 🔹یكی از والدین، علی بن ابی طالب علیه ‌السلام است. از امام جعفر صادق علیه السلام نیز روایت می‌كند كه: 🔹 امیر المؤمنین صلوات الله علیه می‌فرماید: دنیا پس از به هم ریختگی و عصیان، مانند شتر فرزند مرده، به ما مهر خواهد ورزید؛ و سپس فرمود: «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ* وَنُمَكِّنَ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ». 📘خصائص الأئمة، ص 70. 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی همراه ما باشید @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌گفتگو خط قرمزهایی دارد به چند نمونه از آنها اشاره می شود: ۱. به گناه منتهی نشود. (مثل غیبت، تهمت، دروغ،سخن چینی) ۲. محرك و موجب فساد نباشد. ۳. موجب فتنه نباشد. ۴. ركیك نباشد. @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۴۹) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🌷🌷🌷 🔅رسانه باشید و این محتوی را با دوستان خویش به اشتراک بگذارید. 🙏 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 صیقل دهنده دل و قلب 💚 پیامبر اکرم صلى‌الله‌عليه‌وآله: جَلاءُ هذهِ القُلوبِ ذِکرُ اللَّهِ وتِلاوَةُ القرآنِ. ✳️ صیقل‌دهنده این دل‌ها، یاد خدا و تلاوت قرآن است. 📚 میزان الحکمه: ۱۰/ ۵۰۱۴ 🌷🌷🌷 🎤قاری:استاد عبدالباسط محمد عبد الصمد 📃تلاوت آیاتی از سوره های و @rahighemakhtoom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) 🔸🔸همه عالم بسم الله اند - قسمت اول 🔮استاد اصغر 📚 خلاصه بحث ↙️ 👈امام همه بحثشان روی همین اسم می گذارند. 👈چرا می گوییم باسم الله نمی گوییم با الله؟ 👈اسم چیست؟ اسم تجلی اوست... 🍂🍃🍂🍃🍂 @rahighemakhtoom 🍃🍂🍃🍂
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 تفسیرصوتی تفسیر سوره تغابن جلسه اول 🌱🌱🌱 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
تفسیر تخصصی 📌فقر مطلق هستی و مراجعه به غنی مطلق يک بيان نوراني از امام سجاد(سلام الله عليه) هست در صحيفه سجاديه که «طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَي الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ»،ببينيد در هيچ گوشه عالم هيچ موجودی به غير خدا مراجعه نمي‌کند، چرا؟ چون نياز خود را مي‌داند، اوّلاً؛ و درک مي‌کند کسي هست که نياز او را بداند و بتواند رفع کند و منّت نگذارد، ثانياً و آن خداست، ثالثاً. هيچ موجودي به غير خدا مراجعه نمي‌کند، ﴿إِنْ مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ﴾، چرا او را تسبيح مي‌کند؟ براي اينکه مي‌داند او بي‌نياز است. اگر نداند او بي‌نياز است که به او مراجعه نمي‌کند. اگر خيال بکند که او فقير است يا نداند که او نيازمند است يا بي‌نياز، به او مراجعه نمي‌کند. نيازمند به بي‌نياز مراجعه مي‌کند، اين قانون حاکم بر کلّ نظام است و اگر کسي از اين قانون کلّي فاصله بگيرد سفيه است... 📝فرازی از سوره طلاق جلسه یازدهم(تمام بحث را در صوت فوق گوش کنید) 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
جلد دوم 📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(283) الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ ۖ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ(22.بقره) 🔰فطرت توحيدى 🔹از نظر قرآن كريم انسان داراى دو علم فطرى و اكتسابى است. درباره علم فطرى كه اصيل است مى فرمايد: خدا شما را با سرمايه فطرت توحيدى آفريد: (فطرت الله التى فطر الناس عليها). 🔹اميرالمومنين (عليه السلام) نيز مى فرمايد: وجابل القلوب على فطرتها شقيها وسعيدها؛ خداوند همه دلهاى اهل سعادت و شقاوت را بر فطرت جبلى آفريد و درباره علم اكتسابى كه تبعى است مى فرمايد: خدا به شما چشم و گوش ‍ داد تا از بيرون وجود خود علم بياموزيد؛ اما مواظب باشيد اندوخته هاى اين چشم و گوش با علم اصيل فطرى مزاحم نباشد: (وجعل لكم السمع و الابصار والافئده لعلكم تشكرون). 🔹هيچ انسانى در برابر توحيد و شرك بى طرف آفريده نشده، بلكه با سرمايه علمى فطرت توحيدى آفريده شده است و شرك امرى تحميلى است كه سرزمين فطرت توحيدى را غصب مى كند و اين تحميل شرك بر فطرت توحيدى ظلم عظيم است: (ان الشرك لظلم عظيم). 🔹 قرآن كريم درباره مشركان و كافران مى فرمايد: (ولكن انفسهم يظلمون)؛ زيرا آنان فطرت توحيدى را در بين اغراض و غرايض دفن مى كنند و بذر شرك را در دل خود مى كارند و اين ظلم به فطرت است. ادامه دارد... 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 269) حجاحترام حریم الهی 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 📌شناخت آرایه های ادبی در قرآن -کنایه - (22) 🔻غضّ البصر: ☑️معنای ظاهری: بر هم نهادن پلک های چشم ☑️معنای کنایی : ترک نگاه به زن نامحرم ☑️در قرآن:به معنای روی هم نهادن پلک های چشم و کنایه از ترک نگاه به زن نامحرم. در آیه ی کریمه ۳۰ سوره مبارکه نور می خوانیم: "قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِكَ أَزْكَىٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ"«به مؤمنان بگو چشمهای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است!». در تفسیر ارزشمند المیزان در خصوص کنایی بودن این آیه چنین آمده است: کلمه غصّ به معنای روی هم نهادن پلک های چشم است… و این آیه به جای اینکه از چشم چرانی نهی کند، امر به پوشیدن چشم کرده و فرقی ندارد آن امراین نهی را هم افاده کند و چون مطلق است، نگاه به زن اجنبی را برای مردان و نگاه به مرد اجنبی را برای زنان تحریم فرموده است. کاربرد ادبی: شیخ اجلّ سعدی شیرازی می گوید: از دردرآمدی و من از خود به در شدم گفتی کزین جهان به جهان دگر شدم من چشم از او چگونه توانم نگاه داشت کاوّل نظربه دیدن او دیده ورشدم. 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
استاد آیت الله محمد هادی 🔅🔅🔅 🔰درس هفدهم: سوگندهاى قرآن‌ ✅انسان و صفات درونى او «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» (شمس/ 7 و 8) ✅قيامت‌ سوگند به قيامت كه پايان حيات مادى و آغاز حيات واقعى و سعادت ابدى است. «وَ الْيَوْمِ الْمَوْعُودِ» (بروج/ 2) ✅پديده‌هاى جهان هستى‌ آسمان، زمين، ستارگان، توالى شبانه‌روز، ماه و خورشيد، ابر، باد، دريا و هر چه پيدا و پنهان است. «وَ السَّماءِ وَ الطَّارِقِ» (طارق/ 1) «وَ الْأَرْضِ وَ ما طَحاها» (شمس/ 6) «وَ الْفَجْرِ وَ لَيالٍ عَشْرٍ وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ وَ اللَّيْلِ إِذا يَسْرِ» (فجر/ 1- 4) «وَ الْمُرْسَلاتِ عُرْفاً فَالْعاصِفاتِ عَصْفاً وَ النَّاشِراتِ نَشْراً» (مرسلات/ 1- 3) «وَ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ» (طور/ 6) ✅اماكن مقدسه‌(كوه طور، بيت معمور، قدس، بلد امين.) «وَ الطُّورِ» (طور/ 1). بنابر آنكه مقصود، كوه طور واقع در وادى سينا- كه جايگاه مناجات حضرت موسى است- باشد. «وَ الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ» (طور/ 4) «وَ التِّينِ وَ الزَّيْتُونِ وَ طُورِ سِينِينَ وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمِينِ» (تين/ 1- 3). رستنگاه دو درخت تين (انجير) و زيتون، جبل قدس (جايگاه بيت المقدس) است. ..ادامه دارد 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
🌷🌷🌷 6️⃣4️⃣قسمت چهل و ششم 🔰نتایج عدم حضور قلب🔰 ♦️ اگر قلب در وقت عبادت غافل و ساهى باشد: _عبادت او حقيقت پيدا نكند _ و شبه لهو و بازى است. ♦️ عبادتى به این نحو در نفس به هيچ وجه تأثيرى نمیگذارد. ⛔️عبادت از صورت و ظاهر به باطن و ملكوت بالا نرود- چنانچه به اين معنى در اخبار اشاره شده- 🔺 قواى نفس با چنين عبادتى تسليم نفس نشوند. سلطنت نفس بر آنها بروز نكند. 🔺و همين‌طور قواى ظاهره و باطنه تسليم اراده اللّه نگردد. 🔺 و مملكت در تحت كبرياى حق منقهر نشود، چنانچه پر واضح است. 🔴از اين جهت است كه مى‏‌بينيد در ما پس از چهل- پنجاه سال عبادت اثرى حاصل نشده، بلكه روز به روز بر ظلمت قلب و تعصّى قوا افزوده می شود. 🔴آن به آن اشتياق ما به طبيعت و اطاعت ما از هواهاى نفسانيّه و وساوس شيطانيّه افزون گردد. ⚫️اين‏ها نيست جز آن كه عبادات ما بى مغز و شرايط باطنه و آداب قلبيّه آن به عمل نمى‏‌آيد. ✨و الاّ به نصّ آيه مباركه كتاب الهى: «نماز نهى از فحشاء و منكر مى ‏نمايد.» 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 269) ☑️حج منزلگاه نیکی ها 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
📌عمل یا نسبت کدامیک؟! امام علی علیه السلام: مَن أبطَأ بِهِ عَمَلُهُ ، لَم يُسرِعْ بِه نَسَبُهُ (حَسَبُه) .(نهج البلاغة : الحكمة 23) "هر كس عملش او را عقب بيندازد، نسبش [حَسَبَش] او را شتابان نَبَرد." 🌱🌱🌱 📃پ ن : ☑️حقيقت و واقعیت تو ،خودِ "تو" هستی و رفتار "تو" نمود حقیقی همان واقعیت. ☑️نسبت ها حاصل تلاش و کار تو نیستند، پسر و دختر کسی بودن به خودی خود نه ارزش است نه ضد ارزش.! ☑️بالا رفتن از نردبان عمل و تلاش گرچه به کندی انجام می شود اما آنجا که بر بام هدف نشستی شیرینی آن نخست در کام خودت می نشیند و سپس دیگران ،چیزی که در بالا رفتن از نردبان اعتبار ایل و قبیله و موقعیت اجتماعی فامیل نیست.! وقتى افتاد فتنه اى در شام هرکس از گوشه اى فرا رفتند روستا زادگان دانشمند به وزیرى پادشا رفتند پسران وزیر ناقص عقل به گدایى به روستا رفتند ☑️کار و تلاش نیک اندیشانه سرنوشت ساز است و فرجام خوش به دنبال دارد و چه بسیار آقا زادگان و عالم زادگان و امام زادگان که ارتباط ژن ها دستی از آنان نگرفت و حتی فرجام دنیوی آنان ناخوش بوده و هست. 🌱🌱🌱 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی همراه ما باشید. @majaleezendegi