eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
15هزار دنبال‌کننده
374 عکس
1.3هزار ویدیو
22 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتقاد،پیشنهاد، همکاری: @rahimpoor_ad تبلیغات نداریم تبادل‌ فقط با کانال مشابه: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی از کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
جهاد حقیقی در عرصه مجازی 2.mp3
1.31M
کوتاه 🔷چرا به فضای مجازی، مجازی گفته میشود؟ 🔷ابعاد مسائل معمولا واقعی نیست! 🔷عوض کردن جای حق و باطل 🔶گزیده ای از سخنرانی جهاد حقیقی در عرصه مجازی @rahimpoor_azghadi
🔷آنچه فعالان رسانه ای باید در فضای مجازی رعایت کنند : 1⃣-تقویت بنیه نظری و تئوریک یعنی در مورد مسائل قومی، نژادی، مسأله عشق، مسأله جنسیت و س.ک.س ، مسأله خانواده، مسأله روابط بین الملل، مسأله عدالت اقتصادی ، آزادی، حقوق بشر و انواع و اقسام مسائل، دیدگاه اسلامی صحیح کدام است؟ نه افراط و نه تفریط، باید مدام این جبهه تغذیه شود، این یک. 2⃣- تغذیه روحی به لحاظ شخصیتی و روحی صلابت انقلابی باید پیدا کنی، باید بفهمی که این حق است و پای آن باید بایستی، اگر از قبل آماده نشوی، داخل خط، زیر آتش فضای مجازی، ممکن است دیگر دوام نیاوری! 3⃣- جبهه ای عمل کردن و منظم عمل کردن یعنی یک طرح جامع داشته باشیم، چک کنیم فضای رسانه و فضای مجازی را،که آقا الان دارند از این محور حمله میکنند، این خاکریز ها باید تقویت شوند، چگونه تقویت شوند؟ اینگونه مثلا ، از آن خاکریز ما میتوانیم جلو برویم، سریع بروید جلو، آنجا آنها ضعیف شدند؛ باید مدام رصد بشود، و اگر از قبل آماده نشوی برای این قضایا بعد که رفتی وسط کار غرق می شوی، چه در حوزه سیاست چه سینما و چه اقتصاد و چه فضای مجازی، مثل شیرجه زدنی است که خودت را برای آن آماده نکرده ای. 🔷 زمان عملیات ها، رزمنده ها از شهرشان که راه می افتادند تا اهواز همه مثل هم بودند، از اهواز به سمت خط که میرفتند تفاوت ها کم کم خودش را نشان می داد، بعد که عملیات یک مرتبه شروع میشد، تیر بار دارد میزند، مسئول واحد میگوید به سمت تیر بار، آن سنگر را باید بزنی، یک مرتبه میدیدی وسط درگیری که داری خط را می شکنی، یکی کنارت تیر خورد به صورتش و افتاد ، یکی دستش قطع شد، یکی شکمش پاره شده و داد میزند! این لحظه بلند شدن، خیلی قدرت می خواهد، داری میبینی که گلوله ها به سر و صورت بچه ها میخورد و تو باید بلند بشوی! باید بلند شوی و چهل پنجاه متر بدوی طرف دشمن، اینجا نمیشود همان لحظه اراده کنی که قدرت در تو به وجود بیاید، با تلقین نیست، باید از قبل نیرویی در خودت ایجاد کرده باشی که این لحظه بتوانی بلند شوی! وگرنه نمی شود، دقیقا عین این قضیه در عرصه نبرد مجازی هم هست، با جهاد مجازی نمیشود ، جهاد حقیقی می خواهد، یعنی سوخت فکری غنی و قوی، کار تشکیلاتی و جمعی و شبکه بودن و هوای یکدیگر را داشتن، همدیگر را تشویق کنید، بعضی ها احساس میکنند تنها هستند در این صحنه، مثلا چهل سایت در مسائل هنری دارند کار میکنند، خوب به اینها خداقوتی بده ، تقویت کن، انتقاد مصلحانه کن، تشویق کن، از طرف دیگر میبینی در عرصه علوم انسانی گروهی دارند کار میکنند، حمایتش کن ، چرا رها میکنید همدیگر را ؟ دشمن یکی یکی دارد شکار می کند ،، ما سیصد تا هستیم کاری بکنید بشویم ششصد تا ، سال دیگر بشویم دوهزار و ششصد تا ! 🔶گزیده ای از سخنرانی: جهاد حقیقی در عرصه مجازی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @rahimpoor_azghadi
جهاد حقیقی در عرصه مجازی3.mp3
1.24M
کوتاه 🔷 منافع سرمایه داری در فضای مجازی 🔷 کنترل رفتارها باکنترل ذهن ها 🔷 مخلوط کردن ارزش ها و ضد ارزش ها 🔷 مغالطه شناسی 🔶گزیده ای از سخنرانی جهاد حقیقی در عرصه مجازی @rahimpoor_azghadi
🔷 در عرصه رسانه از این دو کار خیلی پرهیز کنید! ضالین و مغضوب علیهم، دو گروه هستند که نباید آنها با هم اشتباه کرد، اکثر بشریت و خود ماها ، جزو ضالین هستند یعنی کسی که راه افتاده است به سمت هدف، نمی خواهد گم شود، ولی گم شده است، یا کسی درست راه را به او نشان نداده یا خودش کوتاهی کرده است، مغضوب علیهم کسانی هستند که حق و باطل را می فهمند ولی لجبازی میکنند، یعنی دشمن، با اینها باید چطور مواجه شد؟ اول باید هدایت یافته بود، با ضالین چطور باید مواجه شد؟ در رسانه از این دو شکل افراط و تفریط خیلی باید پرهیز کنید : یک : اشتباه گرفتن این دو با هم دو : عدم انعطاف! سه نفر نزد معصوم (ع) می آیند و یک سوال میکنند ولی امام سه گونه جواب میدهند! سوال میکنند قضیه چه بود که سه گونه جواب دادید؟ امام فرمود: چون اینها یک سوال نپرسیدند، بلکه در واقع سه تا سوال پرسیدند، ظاهرشان مثل هم بود، و این خیلی نکته دقیقی است در عرصه رسانه و تعلیم و تربیت،و این حرف امام خیلی مهم است، فرمودند: آن یکی منظورش چیز دیگری بود و این یکی چیز دیگری، نفر سوم هم اصلا سوال نداشت، مامور حکومت بود آمده بود برای کسب خبر، که ما به فلان سوال به چه کسی چه جوابی می دهیم و من این را گفتم که فریبش بدهم. اینها یعنی هوشمندی یعنی به گونه ای سخن بگویی که مخاطب بفهمد و بپذیرد ، نه اینکه بگویی ما گفتیم و رفتیم ! 🔶گزیده ای از سخنرانی جهاد حقیقی در عرصه مجازی @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📌 بررسی زنجیره‌ی توطئه علیه ملت ایران و ⭕️ نگرانی‌ اصلی دشمن، بالا رفتن پرچم اسلام در منطقه است. 📅 در جمع اساتید و دانشجویان عراق/تابستان۹۷ 🆔 @rahimpoor_azghadi
کوتاه 🔷صدور انقلاب در مکتب حسینی (ع) می‌فرمایند: خدایا تو می‌دانی من برای چند چیز نکرده‌ام: برای قدرت‌طلبی قیام نکرده‌ام، نه اینکه نمی‌خواهم حکومت تشکیل دهم، اما برای من هدف نهایی نیست، بلکه وسیله است. سهم اضافی هم از دنیا برای خودم نمی‌خواهم. بلکه قیام کردم برای اینکه: معیارهای دین علنی بماند و خط و ناخط مشخص شود. مردم بفهمند اسلام درست کدام است و قلاّبی کدام. قیام کردم برای اینکه اسلام را علنی کنیم در «بِلادَک»؛ یعنی در همه‌ی سرزمین‌های خداوند، یعنی در تمام کره‌ی زمین. اصلاً منطق صدور انقلاب در همین سخنان است. 🔶 گزیده ای از سخنرانی همه‌ی انقلاب‌ها به نام حسین(ع) @rahimpoor_azghadi
کوتاه 🔷منطق جهانی استدلال سیدالشهدا فقط مخصوص آن روز نیست. با همین استدلال امروز باید در سطح جهان با و مبارزه کرد. اما منطق اباعبدالله چیست؟ امام (ع) وقتی با سپاه حرّ مواجه شدند، به نقل از پیامبر(ص) فرمودند: مردم! خدا فرمود اسلام بدون مبارزه و جهاد نداریم. اسلام بی تفاوت نداریم. اگر کسی بگوید من مسلمانم ولی ستم‌ها و بی‌عدالتی‌ها را در عالم نگاه می‌کنم و کاری نمی‌کنم، این شخص نه اینکه فقط مسئولیتش را انجام نداده، بلکه در کنار آن ظالم قرار می گیرد و در او شریک است. 🔶 گزیده ای از سخنرانی همه‌ی انقلاب‌ها به نام حسین(ع) @rahimpoor_azghadi
🔴خون هایی که در نهضت توابین در کوفه برای جبران عاشورا ریخته شد، فایده ای نداشت. اما اگر همانان در عاشورا حاضر بوده و همانجا شهید می شدند،شاید... #سیدالشهدا #ارزش #عاشورا #قیام @rahimpoor_azghadi
⛔️حق ندارید بی تفاوت باشید! امام حسین (ع) در خطبه ی منا به صراحت خطاب به نهصد تن از بزرگان و تابعین مؤثر و معتبر فرمودند: اتفاقاتی که دارد می افتد، چیزهایی نیست که از چشم شما پنهان مانده باشد; چرا سکوت می کنید؟ شما حق ندارید بی تفاوت باشید; زیرا اکنون، یا من کلمه حق را می گویم که باید به من ملحق شوید و یا شعار باطل می دهم که باید مرا متقاعد کنید. در هر صورت، سخنان مرا باید بشنوید و اگر ما را سزاوار حق حاکمیت و حق مقاومت و حق انقلاب و شورش در برابر اینان می دانید، بروید و مردم شهرهایتان را برای مبارزه، بسیج و به سمت ما فراخوان کنید تا به ما ملحق شوند. ♻️حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی *حسین (ع) از مستضعفان می گوید* 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 @rahimpoor_azghadi
⚫️فلسفه ی قیام سیدالشهدا (ع) 🔴باید خونِمان را به صورت این خواب زده ها بپاشیم... #سیدالشهدا #سلطنت #قدرت #دنیا #شهرت #دین #آگاهی @rahimpoor_azghadi
♻️جامعه شناسی کوفه ی سال 61 هجری در سال 61 هجری، همه چیز به ظاهر درست و طبیعی بود و توده مردم و افکار عمومی، اوضاع را چندان غیرطبیعی نمی دیدند. شهر، شهر اسلام بود و نبود. مردم، مسلمان بودند و نبودند. حکومت، دینی بود و نبود. «بود»، به این معنا که در مجالس، حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود؛ «نبود»، به این معنا که بیشتر احکام حکومتی اسلام و در رأس آن، اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی، ترک شده بود. در حاشیه همین شهر اسلامی بود که گردن حسین بن علی (ع) را زدند و دختران بنیانگذار و مؤسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند. ⁉️مسئله شما و ما این است که چه شد شهر اسلامی، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد؟ ⁉️آیا فرهنگ کوفه سال 40 هجری یکباره به فرهنگ کوفه سال 61 هجری بدل شد؟ ❇️ حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی «با عقل در عاشورا» 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 @rahimpoor_azghadi
🔷 اگر حقیقتاً حسینی باشی، تکلیفت روشن است! 🔶گزیده ای از سخنرانی همه ی انقلاب ها به نام حسین(ع) @rahimpoor_azghadi
🏴کدام آری، کدام عزاداری نه؟ 🔷 یک عده خیال می کنند امام (ع) شده تا ما و عزاداری کنیم و ثواب ببریم، این را هدف عاشورا می دانند. در حالی که اصلاً این گونه نیست. هدف این است که نگذارید نام حسین (ع) و عاشورا و مظلومیت اهل بیت، و شعارهایشان، معنوی و شان، ولایت تعلیمی و تربیتی و معرفتی شان فراموش شود. اگر هدف از عزاداری این باشد، چنین عزاداری صحیح و سفارش شده است. 🔶گزیده ای از سخنرانی همه ی انقلاب ها به نام حسین(ع) 🆔 @rahimpoor_azghadi
❓حسین بن علی (ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود؟ 🔸حکومتی که حاکمش [علی (ع)] یکی از کارگزاران خودش را به جرم قوم و خویش بازی در حکومت، گوشمالی داد. 🔹حکومتی که با یکی از مسئولان خود که خانه ای اشرافی برای خود ساخت، برخورد کرد. 🔸حکومتی که وقتی مسئولان آن سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر (ع) او را پیش چشم مردم تحقیر کرد. 🔹حکومتی که وقتی حاکم بصره، در میهمانی سرمایه دارها شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت توبیخ کرد. 🔸حکومتی که یکی از اصحاب درجه یک خود را که آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد؛ برای آنکه صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود. 🔹حکومتی که اهل سازش و سستی نباشد. 🔸حکومتی که به زن اشرافی قریش و کنیز ایرانی او به یک اندازه از بیت المال سهم می دهد. 🔹حکومتی که در آن بشود حاکمان را نهی از منکر کرد. 🔸حکومتی که در آن، افرادی که کار بلد نیستند، شرعاً حرام و ممنوع باشد که قبول مسئولیت کنند. 👆این است حکومتی که حسین بن علی (ع) برای تشکیل آن شهید شد. ❇️ حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی «با عقل در عاشورا» 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🌐 @rahimpoor_azghadi
🏴 امام حسین(ع) در نگاه گاندی 🆔 @rahimpoor_azghadi
🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🚫🚫زندگی با ظالمین، هرگز! 🚫🚫 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🌑 سيدالشّهدا در كربلا قربانى تحريف اسلام شـد! 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ايـن رونـد مسخ مذهب، تفكيك مذهب از حكومت، تفكيك اخلاق از سياست، حذف «محتوا» و «حفظ شكل» بود كه به مبهم و مجهول الهويه كردن اسلام، هزار قرائتى كردنش، تفسير به راى قرآن، تحريف دين و مـنحط كـردن اسـلام انجاميد و همين، هدف آنهاست؛ نه از صحنه روزگار برانداختن اسلام، كـه میدانند ممكن نيست. آنان نمیخواستند اسلام را محو كننـد؛ میخواستند اسلام را مات كنند. اسلامى میخواستند و میخواهند بسازند كه ديگر با گنج قارون و تخت فرعون، كارى نداشته باشد. يك اسلام بیطرف كه با سياست و اجتماعيات و حكومت و عدالت و حقوق بشر، كارى نداشته باشـد. يـك مذهب فردى و عبادى و خصوصى كه ربطى به اين مسائل عينى نداشته باشد و در حوزه حقوق بشر، دخالت نكند. میخواستند دين را به مقـدارى شـعائر خنثى وغير عينى وغير سياسى تبديل كنند ويك اسلام خـواب و گـيج و كور بسازند و تحويل مردم بدهند. 🔶بخشی از کتاب حسین (ع) عقل سرخ، استاد رحیم پور ▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴 آرمانى كه گرسنگى گرسنگان به آن لطمـه نزند... 🏴 اهل بیت پیامبر (ص) می‌گفتند بايد به دنبال برقرارى حكومت عـدل باشيم؛ اما تا وقتى به حكومت نرسيده ايم، نيز وظايفى داريم وبه آن وظـايف تا هر جا میتوانیم، عمل میکنیم. می‌گفتند اقتصاد و فرهنـگ و سياسـت و قضاوت، چهار عرصه براى عبادت و براى تأمين حقوق مردم و حدود الهـى است. اينان معتقد بودند آرمانى كه گرسنگى گرسنگان به آن لطمـه نزنـد، يك آرمان انسانى نيست؛ چه برسد بـه يـك آرمـان الهـى. اهـلبيـت( ع )، شيعيانشان را حتى به يك قطره اشك يتيمان هـم حـساس كـرده بودنـد و می‌گفتند كه از كنار محرومان و مظلومان، بی تفاوت عبور نكنيد؛ چه رسد به بی عدالتیها بزرگ در جامعه انسانى كه سزاوار اغماض نيست. 🔶بخشی از کتاب حسین(ع) عقل سرخ استاد رحیم پور ▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴 چه چیزی باعث شد افسر سپاه (ع) قاتل حسین(ع) شود؟ 🏴 برخى از اينها كه امام حسين(ع )را كشتند ودر اردوگاه بودند، قبلا جزء اصحاب اميرالمؤمنين(ع ) بودنـد. بعـضى، از رفقـاى سـابق خـود امـام حسين(ع ) بودند. يكى از آنها، شمربن ذی الجوشن است. ، جزء افـسران على بن ابیطالب(ع )در جنگ بود كه در كنار (ع )و حسين(ع ) با معاويه جنگيده بودند. اما اينك شمر، افسر نيروهاى يزيد در كربلا شده كـه سرحسين(ع )را میبرد. فقط اين يكى هم نبود. دست كـم ده -بيـست اسـم دارم كه بايد آنها را لو بدهم كه اينها قبلا جزء اصحاب اميرالمـؤمنين واز رفقاى سابق حسن(ع )و (ع)و همرزم آنها بودند و در حـضور يافتند و دستشان به خون حسين(ع)، آلوده شد. براى چه؟ براى اينكه كمكـم بعد از رحلت (ص) ، اولويتهايشان در حكومت و ميان نخبگان، علما، روشنفكران و مردم عوض شد و از ايـن رو در مـواردى كـه می‌بایست قاطعيت نشان می‌دادند، وا می‌دادند و مدارا میکردند و جايى كه می‌بایست مدارا میکردند، مدارا نمی‌کردند و درگير میشدند و حتـى بـا دشـمنان ديروزشان -يعنى با كسانى كه در بدرواحد و حنين با اينان جنگيده بودنـد - كم كم كنار آمدند و با آنها ائتلاف كردند. برويد آنهايى را كه با امـام حسن(ع)وبا امام حسين(ع) درگير شـدند وائـتلافهـاى سياسـى آنـان را بررسى كنيد؛ ائتلافهاى سياهى كه پنهانى و سپس علنى صـورت گرفـت. آنان خودشان با يكديگر دشمن بودند و گاه حتى قبلا با هم جنگيده بودنـد؛ ولى همه در برابر خط اهل بيت (ع) كه خط اصيل پيغمبر اكـرم(ص) اسـت، ايستادند. 🔶بخشی از کتاب حسین(ع) عقل سرخ استاد رحیم پور ▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴نیمروزی به وسعت کل تاریخ ▶️ @rahimpoor_azghadi
کوتاه 🏴 (ع) به دنبال چه حکومتی بود؟ 🏴 در حكومت اسـلامى كـه (ع) براى استقرار آن قيام كرد و شـد، حاكمـان، صـادقانه مسئوليت شرعى به گردن میگیرند و مردم هم صميمانه حمايت و اطاعـت میکنند و در عين حال، مردم دارند مسئولين را سؤال پيچ و بر كار آن ها نظارت كنند. نص روايت از حضرت امير(ع) و ساير اهل بيت( ع) اسـت كـه حاكمان نبايد به گونهاى رفتار كنند كه مردم به آنها كنند؛ مردم هـم نبايد به حاكمان با سوءظن بنگرند ودر عين حال نبايد چيزهـاى غيـر ممكن هم از بخواهند. در حكومتى كه سيدالشّهدا(ع) مـیخواسـت تشكيل دهد ودر راه معرفى آن شهيد شد، ، امتيـازطلبى، قـوم و خويش بازى در حكومت وبه تعبير روايات ما، «استئثار» -يعنى امتيـازطلبى و منافع خود را بر منافع تودههاى مردم، ترجيح دادن و از امكانات عمـومى، استفاده خصوصى كردن كه امروزیها از آن به « » تعبير میکنند - ممنوع است. در فرهنگ حكومتى اسلام و نمیگفتند كه چون مردم با ما بيعت كردند و به ما راى دادند و شهر را به ما سپردند، ديگر ما هر كارى كه دلمان خواست، میکنیم و هـر كـارى نخـواهيم، نمی‌کنیم. در فرهنـگ اسلام، «دلمان خواست» نداريم. بلكه می‌گفتند چون نحوه حكومت و آثار انگشت آنها بر روى پوست ملّت خواهد ماند، بايد كـارى كنند كه از آنها راضى باشد و بتوانند راحت در چـشم امـت و خانواده نگاه كنند. ما براى جمادات برنامه نمیريزيم؛ پس بايد خـوب حكومت كنيم. دولتهايى كه بد شروع میشوند، بد بـه پايـان مـى رسـند. حكومتهايى كه خوب شروع بشوند، می‌توانند خوب بماننـد؛ اگـر حاضـر شوند بهايش را بپردازند. 🔶بخشی از کتاب حسین(ع) عقل سرخ استاد رحیم پور ▶️ @rahimpoor_azghadi
🏴 دینداران بسیار اندک اند! 🏴امام حسین (ع) می فرمایند: «اَلنّاس عبیدُ الدّنیا وَ الدّین لَعِقٌ علی ألسِنَتِهِم یَحوطونه ما دَرَّت مَعایِشُهُم فَاِذا مُحِّصوا بِالبَلاء قَلَّ الدَّیّانین» بشریت، بشر بی دین که هیچ، بشر دیندار، زندگی اش را می کند. دین حاشیه است، متن، منافعش است. مسلمین هم همین طورند، همه همین طورند. همه ی مردم دنبال منافعشان هستند. دین یک لفّاظی روی زبان است. تا وقتی که زندگی شان می چرخد، همه مذهبی اند. اما لحظاتی می رسد که مجبورند به تعبیر امام بین معاش شان و ایمانشان یکی را انتخاب کنند. امام می فرمایند لحظه آزمایش که می رسد، دینداران بسیار اندک اند. گزیده ای از سخنرانی کلام جدید و دین شناسی امام حسین ع (2) ▶️ @rahimpoor_azghadi
◾️ شهادت جانسوز هموطنان اهوازی بر ملت عزیز و بزرگ ایران تسلیت باد. 🔴 نظام بین‌الملل و بافت شورای امنیت بر ارعاب و تروریسم بنا شده است. وقتی به دارندگان سلاح کشتارجمعی و بمب اتم، «حق وتو» می‌دهند، همه باید بفهمیم که «فرهنگ ترور» بر جهان حاکم است؛ کشورهایی که قدرت کشتار بیشتری دارند، در یک طرف و بقیه، یعنی همۀ ملت‌ها و دولت‌های جهان، در طرف دیگر. «فرهنگ ترور» چیست؟ توزیع قدرت جهانی، نه براساس دمکراسی جهانی، بلکه براساس مالکیت بمب اتم؛ این یعنی «فرهنگ ترور». (حسن رحیم پور ازغدی) @rahimpoor_azghadi
🏴 و به خاطر عدالت! 🏴 عبداللَّه بن عمر از كسانى بود كه امام حـسين(ع )را بـا حسن نيت نصيحت كرد. میگفت: آقا، اصولا مستحضريد كـه جنـگ فـى نفسه بد است. خوب، امام (ع )هم میدانست كه جنگ فـى نفـسه بـد است؛ اما مگر ما اساسا در تاريخ، چيزى به نام «جنگ فى نفسه» داريـم؟ در صحنه واقعى اجتماع، ما «جنگ فى نفسه» نداريم. بله، جنگ فـى نفـسه بـد است؛ اما كجاى واقعى و جامعه واقعى، چيزى بـه اسـم «جنـگ فـى نفسه» داشته ايم؟! وقتى عقايدى وآيين ملتى مورد تهاجم قرار مىگيرد، ايـن ديگر «جنگ فى نفسه» نيست و معتقدينش ديگر نمى توانند بیطرف بمانند. بیطرفی و صلح طلبى در برابر هيئت ظلم، ابدا يـك فـضيلت نيـست؛ يـك رذيلت عريان است. اينجا ديگر جنگ و خونريزى هم مقدس مـى شـود. كشتن و كشته شدن هم عبادت مىشود. در دعاهايى كه براى امام زمان عج رسيده و سند درستى هم دارد، آمده كـه «خـدايا، از تـو میخواهم كه خون دشمنانت را به دست من بريزى و از تو میخواهم كـه خون من بهدست دشمنانت ريخته شود». ما، جنگ و صلح، دشمنى و دوستى داريم؛ ولى دشمنى و دوستى، بـه خـاطر عـدالت، در راه حقيقـت و بـراى فضيلت را قبول داريم. اما جنگ و صلح به خاطر دنيا و قدرت و آقايى كردن وبرده گرفتن و خوردن وبردن نداريم. خـونريـزى بـراى كـسب منـافع دنيايى، است. 🔶بخشی از کتاب حسین(ع) عقل سرخ ، نوشته استاد رحیم پور ▶️ @rahimpoor_azghadi