#بخوانیم
🔹#اخلاق واقعی انسان ها چه زمانی ظاهر میشود؟
پاسخ استاد مطهری:
🔷 به طور کلی هر چیزی که انسان را در شرایط غیر عادی که آرامش #روح را بهم می زند قرار دهد، پرده از روی اخلاق واقعی انسان بر می دارد. انسان در حال عادی حکم آب راکد را دارد که در حوضی جمع شده است؛ به واسطه رکود، مخلوطهای آب ته نشین می شود و آب بسیار صاف و زلال مشاهده می شود. اما همینکه یک چوب داخل آب ببرید و آب را تکان بدهید و زیر و رو کنید، آنوقت می بینید چقدر کثافت داخل این آب است. بسا افرادی که در شرایط عادی به دل و نفس خود مراجعه می کنند، آن را مانند همان آب حوض صاف و پاک می بینند و خودشان غافلند که اگر شرایط جدیدی به وجود آید و موجباتی پیدا شود که صفات پلید ته نشین شده باطن ظهور کند معلوم خواهد شد که چقدر آلودگیها در روح آنها بوده است.
#تمدن_نوین_اسلامی
🔶 گزیده ای از کتاب حج استاد #شهید مرتضی #مطهری
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
#بخوانیم
⬅️ بايد با زنجير شما را به
#بهشت ببرم!
🔷در جنگ بدر بعضى از سران مشركين اسير شده بودند، كسانى كه
سيزده، چهارده سال #پيغمبر(ص) را آزار داده بودند اسير پيغمبر(ص) شدند،
بعضى از سران مشركين را بسته بودند و مى آوردند. اينان از دور ديدند كه
پيغمبر كنارى ايستاده و لبخند بر لبانشان دارد. ناراحت شدند و جلوى
پيغمبر(ص ) كه رسيدند يكى گفت: بله، بايد هم بخندى، ما آقا بوديم و شما
رعيت ما، و اينك ما در چنگ شماييم، بايد هم بخندى و خوشحال باشى از
اين كه ما را اسير كردى. پيامبر(ص) فرمودند: خنده من از اين نيست كه تو
را اسير كردم، من به چيز ديگرى مى خندم. مى خندم كه چرا بايد دست و
پايتان را ببندند و به زور به #بهشت ببرند؟ من آمده ام شما را احيا كنم، عليه
من #شمشير مى كشيد؟ من خنده ام از اين است كه بايد با زنجير شما را به
بهشت ببرم.
#جهاد در #اسلام، در مقابل كسانى است كه در برابر حقيقت و #عدالت
مى ايستند و زبان و منطق و اخلاق سرشان نمى شود؛ آنها را البته بايد با شمشير ساكتشان كرد؛ زيرا دروغ مى گويند، جوسازى مى كنند، پاسخ
نمى دهند، هتك حرمت مى كنند، زور مى گويند، و حتى عليه حق، شمشير
مى كشند. به انبيا تهمت مى زنند، قرآن را تحريف مى كنند، بعد حاضر نيستند
نه به مناظره، نه به گفت و گو، نه به پاسخ، نه به هيچ چيز، سنگى پرتاب
مى كنند و مى روند . اين روش فكرى و روشنفكرى نيست،كلاهبردارى
است.
#تمدن_نوین_اسلامی
🔶 گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد #رحیم_پور_ازغدی
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
ترامپ آمریکا اروپا.mp3
2.41M
#بشویم
⬅️ ترامپ دیوانه است ولی آمریکا خوبه!
⬅️ #آمریکا خوب نیست ولی #اروپا خوبه!
🔸گزیده ای از سخنرانی: آمریکای"خوب"؟ آمریکای"بد"؟(۱)(دوگانهسازی "تسلیمطلبان")
نشست ۱۶آذر، آغاز جنبش ضد آمریکایی دانشگاه، فرهنگیان خوارزمی_ آذر ۱۳۹۷
تاریخ پخش: جمعه ۲۳ آذر
استاد #رحیم_پور_ازغدی
#بانک
#لوکزامبورگ
#تمدن_نوین_اسلامی
🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
#بخوانیم
⬅️ استاد #رحیم_پور_ازغدی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:
🔷 همه باید جواب دهند که آیا در دوره مسئولیت به خودشان رسیدند یا به مردم و محرومان، #رهبری هم باید پاسخگوی اختیارات خودش باشد که هست، نباید رهبری پاسخگوی کوتاهی های ما در نهادها در رسانه ها، رسانه ملی، #نماز جمعه و سایر نهاهای حکومتی باشد.
ادامه مطلب👇
http://www.ghatreh.com/news/nn45505342/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%AF
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
سخنرانی پیش از نماز جمعه 23.9.97 .mp3
24.46M
سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی، پیش از خطبه های نماز جمعه تهران
۹۷/۹/۲۳
#تا_آخر_گوش_کنید
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
⬅️ به راستی چرا دین در جزئی ترین مسائل دخالت کرده است؟
🔷 #دين در جزئى ترين مسائل دخالت كرده است؛ زيرا اين مسائل ظاهرا
جزيى است اما در واقع، هيچ يك از اين مسائل اخلاقى، اجتماعى و اقتصادى
بى اهميت و مستقل از دين نيست مى گويد: آقا دستشويى مى خواهى بروى،
به فلان روش برو، ازدواج، فلان گونه باشد، لباس پوشيدن، كسب مال و
اگر خداى نكرده #طلاق مى خواست واقع بشود، چنين و چنان باشد. از كوچكترين مسائل در حوزه هاى مختلف صرف نظر نكرده اند. به راستى #انبيا
چرا در همه اين حوزه ها دخالت مى كنند؛ زيرا #عدالت، آزادى، اقتصاد،
#جنگ، صلح، #حكومت، مديريت، عبادت، اخلاق، دعا و روابط زناشويى همه
اين مسائل در تقرّب به آن #كمال مطلق يا هدف نهايى تأثير مى گذارد، پس
به اندازه تأثيرگذارى شان، دين با آنها سروكار دارد و انبيا در آن حوزه ها
نظرا و عملا دخالت كرده اند و بايد هم دخالت كنند و شما بايد در تمام اين
حوزه ها از دين انتظار داشته باشيد. ديانت، #ايمان و معنويت نه از حوزه
عقلانيت، مى تواند جدا باشد و نه از حوزه عالم نظر و نه از حوزه عدالت و
حقوق بشر و حكومت در حوزه عمل و اداره اجتماع و عقل عملى. همه چيز
براى انبيا مهم است و در عين حال، همه چيز، بهانه است، همه چيز، مقدمه
است، حتى حكومت كه پيغمبر اكرم(ص) تشكيل مى دهد مقدمه است. شأن
انبيا، بزرگتر از اين است كه براى تشكيل حكومت بيايند واقعا هم
#حكومت كردن بر مدينه يا بر كل كره زمين، چه ارزشى دارد؟ براى
پيغمبر(ص) چه ارزشى مى آورد؟ ارزش پيغمبر(ص) به اينها نيست اما چون
دكترينش را كه اصلاح و تربيت و تكامل بشريت است نمى تواند كامل و
به نحو احسن انجام بدهد، الا با تشكيل حكومت، الا با جنگ، الا با تعليم و
تربيت، الا با دخالت در قضاوت و اجراى عدالت و دخالت در مسائل ظاهرا
جزيى، بنابراين پيغمبر اكرم(ص) كه غير مادى ترين و لطيف ترين وجودى
است كه از ازل تا ابد ظهور كرده است، در همه اين قلمروهاى ظاهرا مادى
و خشن وزمينى هم دخالت مى كند.
#تمدن_نوین_اسلامی
🔶گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد #رحیم_پور_ازغدی
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
سخنرانی پیش ازنمازجمعه وظیفه دانشگاه وحوزه.mp3
1.57M
#بشنویم ♨️♨️
🔹 #دانشگاه ها چقدر خرجتان شده ؟
🔹#حوزه ها ، دوران کلیات و مکررات گذشت
#جامعه رفت و شما جا ماندید ❗️
🔹#امام ره : ضعیفید آقا ❗️
🔹 در صحنه های خطر کجایید❗️
#فیضیه_مظلوم
#مرجع_سازی
#روحانیت_بی _درد
#اشرافی_گری
🔶گزیده ای از سخنرانی استاد #رحیم_پور در نماز جمعه 23.9.97
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
🏴 وفات حضرت معصومه (س) بر عموم شیعیان تسلیت باد.
❓برجستگی انسانیت، یا خودنمایی جنسیت؟
❓کرامت حقیقی زن و مرد در چیست؟
#حجاب #مسائل_جنسی #خانواده #همسر
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
#بخوانیم
🔷 #شبهات به اصطلاح #مدرن !
⬅️ بخش اول
📝 من مى خواهم مدرن بودن اين شبهات به اصطلاح جديد را مقدارى مخدوش كنم. آن چه تحت عنوان شبهات جديد و #كلام جديد ترجمه مى شود، اساسى ترين آنها جديد نيست؛
به دليل آن كه #قرآن خود به اغلب اين شبهات اشاره كرده است. آيه 55، سوره بقره يكى از شبهات آن زمان را مطرح مى كند كه بنى اسرائيل به حضرت #موسى (عليه وعلي نبينَا السلام) مى گويند: لَنْ نُؤْمِنَ لَك حتَّى نَرَى اللَّه جهرَةً؛ ما به #خداى تو، به آن مدعيات معنوى و باطنى تو ايمان نمى آوريم، مگر آن كه خداى تو را تجربه كنيم. اين ملاك، دقيقا ملاك پوزيتيويستهاى قرن نوزدهم است و كمى رقيق كه مى شود، ملاك نوپوزيتيويستهايى كه ذيل مباحث كلام جديد در #غرب سخن مى گويند و
يك عده هم اينها را ترجمه مى كنند، منتها در مملكت ما، مترجم بدون
Reference
چهره نظريه پرداز مى گيرد . فيلسوفان تحليلى و جريانهاى پوزيتيويستى مى گويند: تا #خدا را تجربه حسى نكنيم نمى پذيريم وگزاره هايى كه مابازاء تجربى نداشته باشند و از راه منفى، اثبات پذير يا ابطال پذير نباشند بسته به اين كه پوزيتيويست باشيد يا نوپوزيتيويست باشيد،
بى معنا مى دانيم!
آيه 21 سوره فرقان همين را مى فرمايد « لَولا أُنْزِلَ علَينَا الْملائِكَةُ أَو نَرى ربنا » ؛ چرا #پيامبر مثل ماآدمهاست؟ چرا فوق بشر نيست؟ چرا خدا را نمى بينيم؟ آن وقت كه نمى بيند، مى گويد چرا نمى بينيم؟ وقتى هم كه پيامبر خدا و معجزاتش را مى بيند مى گويد چرا مى بينم؟ بايد فرشته باشد، بايد فوق بشر باشد!
🔶گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
♦️معنای دقیق علوم انسانی اسلامی
💡وقتی فردی از رویکرد اسلامی در علوم انسانی سخن میگوید به این معنا نیست که ما در این رویکرد میخواهیم کل روش علم را بیرون بریزیم و روشهای متفاوت و متناقضی بیاوریم، خیر. گزارههای عقلی بر سر جای خود میماند، چراکه گزارههای عقلی، غیر اسلامی نیست.
💡علوم انسانی اسلامی یعنی آشنایی به تمامی روشهایی که به کشف حقیقی انسان منجر میشود. این سخن به این معنا است که انسان هم دارای بعد عقلی است که باید با مبانی عقلی مورد بررسی قرار گیرد و هم دارای بعد شهودی است که باید با مراجعه به «درون» آن را یافت.
💡علوم انسانی اسلامی یعنی انسان شناسی بر اساس وحی، عقل، تجربه، شهود و همه راههایی که به سوی انسان سوق داده میشود. در علوم انسانی مبانی عقلی لازم است ولی عقل به تنهایی کافی نیست. در علوم انسانی مبانی شهودی لازم است ولی شهود به تنهایی کافی نیست. به طور کلی علوم انسانی اسلامی روش برهانی، روش عقلی و روش شهودی را در ذیل نورافکن وحی استفاده میکند.
👈حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی در نشست بررسی «علوم انسانی با چه رویکردی؟»/دانشگاه آزاد اسلامی مشهد/اردیبهشت 1395
📚📚📚📚📚📚📚
@rahimpoor_azghadi
🌀در کنار اقیانوس، از تشنگی در حال مُردنیم!
⛔️ #حوزه علمیه ای که عرصه #هنر، معماری، #سینما، روابط بین الملل و سیاست را بی ربط به خود می داند، حوزه علمیه #سکولار است. مثلاً هنوز در حوزه های علمیه درباره حرام بودن یا نبودن هنر بحث می شود، اما رقبای ما با سرعت نور جلو می روند و در جیب هر کدام از فرزندانمان تلفن همراه گذاشته اند که هم اتاق مطالعه، هم سینما و دوربین فیلمبرداری است و از این طریق پیامهای خود را به آنها القا می کنند.
✅ در حالی که از معارف دینی ما درباره هنر و فقه حکومتی می توان هزاران هزار قاعده استخراج کرد که تاکنون کسی در حوزه علمیه درباره آنها بحث نکرده است و می توان گفت که صفحه ای از #قرآن نیست که در آن قواعد فقهی و اخلاقی نباشد و اگر قرار باشد کاری اساسی در عرصه فرهنگ انجام شود، باید در دانشگاه و حوزه علمیه رخ دهد.
⚜️حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی در مراسم پایانی هفته فرهنگی اشراق/اسفند 1393/مشهد مقدس
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 در این بخش از وحدت حوزه و دانشگاه دچار فقر و ضعف هستیم!
#دهه_چهارم #مطهری #بهشتی #مفتح #نظریه #علوم_انسانی_دینی #تمدن_سازی #اجتهاد
🎯عضو شوید❗️
@rahimpoor_azghadi
📣 برنامه این هفته برنامه"روشنا" از شبکه افق
موضوع: فلسفه "انقلاب فرهنگی" و بازخوانی "مسئولیتهای زمینمانده"
گزیده ای از سخنرانی در نماز جمعه تهران، سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصلای تهران، آذر۱۳۹۷
⏱پخش: جمعه ۳۰آذر ساعت۲۳
🆔 @rahimpoor_azghadi
#بخوانیم
🔷 #شبهات به اصطلاح! #مدرن
⬅️ بخش دوم
📝 آن روز #نبى را تكذيب مى كردند، امروز چه مى گويند؟ مى گويند زبان
دين، Noncognitive
است؛ يعنى غير معرفت بخش است. پس اين آيات
و روايات كه گزاره خبرى است، خبر از گذشته است، خبر از آينده است،
خبر از ملكوت و باطن غيب عالم است، فكر نكنيد به راستى خبر از يك
واقعيتى مى دهند، نخير، اين گزاره هاى دينى، غير معرفتى است، ظاهرش
خبرى است ودر واقع انشايى است
. دينى كه انشائياتش هم خبر است، آنها خبرش را هم انشا مى خوانند.
حال آن كه در #اسلام، در واقع همان احكام اخلاقى و حقوقى و انشائياتش
كه ظاهر انشائى دارند، در واقع خبرند؛ يعنى وقتى مى گوييم عمل «الف»
خوب است و عمل «جيم» بد است، معنايش اين است كه خبر مى دهند كه
#سعادت و #كمال تو در عمل «الف» است و در «جيم» نيست؛ پس باطن
انشايش هم خبر است.
اين #دين، گزاره هاى انشائى اش هم خبرى اند ولى آقايان، حتى
گزاره هاى خبرى دين را نيز قراردادى و انشائى مى دانند بدان معنا كه وقتى
از بهشت و جهنم و... مى گويد، گزارش از واقعيت نيست؛ بلكه مثل آن
است كه مادرى، كودكش را از لولو بترساند و به شيرينى موهوم، تطميع
كند اينها #دروغ هاى مفيدند. دروغ اند اما دروغهاى مفيدى كه بايد به عوام
گفت. دروغهاى انسان دوستانه اي است كه انبيا از سر حسن نيت به بشريت
گفته اند پس زبان دين، Noncognitive است. اگر تعارف را كنار بگذاريم
اينكه زبان دين، زبان خبرى و گزاره اى نباشد؛ يعنى چه؟ اين تعبير
روشنفكرىِ لاى زرورق پيچيده از تكذيب انبياست .
🔶گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
⭕️دو مشکل بزرگ در راه تحول علوم انسانی
در ایجاد تحول در علوم انسانی با مشکلاتی روبرو هستیم و اسلامی سازی علوم انسانی یک طرح طولانی مدت است و پایانی نمیتوان برای آن متصور شد. غرب از 400 سال قبل در زمینه علوم انسانی کار کرده است و ما باید مسیر را درست شروع کنیم و آن را ادامه دهیم.
1️⃣ متاسفانه در این ۳۸ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد، در جهت اسلامی سازی علوم انسانی نگاه ثابت و امکانات لازم وجود نداشته و دیدگاهها در این مدت دائما در حال تغییر بوده و هنوز مدل موفقی در این زمینه ارائه نشده است. در حوزه های تصمیمگیری هنوز اجماع وجود ندارد، اختلافات به صورت ریشهای وجود دارد و برخی هنوز با اصلاح علوم انسانی مشکل دارند.
2️⃣ یکی دیگر از مشکلات سر راه اسلامی سازی علوم انسانی، نبود نیروی متخصص در حوزه و دانشگاه است. با وجود تعداد زیاد دانشجو و طلبه در دانشگاه و حوزه متاسفانه نیروهایی که قدرت تالیف توحید نظری را داشته باشند، بسیار کم هستند. اسلامی سازی علوم انسانی به لحاظ نظری سخت و از نظر علمی سختتر است و برای اجرایی کردن این اقدام به افراد شجاع نیاز داریم. اسلامی سازی علوم انسانی نیاز به نیروهای شجاعی دارد که اقدام به ساختار شکنی کنند اما متاسفانه امروز با ملاهایی در دانشگاه و حوزه روبرو هستیم که به دنبال مدرک و شهرت هستند.
📣حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی در افتتاحیه اولین جلسه از سلسله همایشهای «مرجعیت علمی و تحول در علوم انسانی»/دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
#بخوانیم
🔷 #شبهات به اصطلاح! #مدرن
⬅️ بخش سوم
📝 آن روز مى گفتند #پيغمبر(ص) #شاعر است. امروز هم تحت
عنوان كلام جديد ترجمه مى شود كه زبان دين، زبان شاعرانه و #مجازى بوده
و زبان #انبيا، زبان استعارى است لذا از دين، انتظار واقع بينى و واقع گويى
نداشته باشيد؛ بلكه انتظار زبان شاعرانه و سمبوليك داشته باشيد. مى گويند
خبرهايى كه از قصص امم گذشته و معجزات و خبر از عالم غيب و از آخرت داديد، اينها همه مجاز، تشبيه و استعاره است، قابل تأويل است و لذا
قرائت بازى و تفسير به راى هم مباح مى شود. يعنى در #قرآن و روايات، هيچ
مفاد صريح، قطعى و مطلق وجود ندارد و #دين شما يك توده مه است، هيچ
هسته محكمى ندارد، پياز است كه همه پوست است و هسته اى ندارد و پس
از حذف قرائات، ديگر چيزى نمى ماند. خب اين بهتر نيست تا آن كه بگويد من دين را قبول ندارم؟ مقرون به صرفه تر نيست؟
خيلى ابله است كسى كه در جامعه دينى در دانشگاه و حوزه بگويد من دين
شما را قبول ندارم، قمه كشهايى كه قبلا اينگونه صريح با دين مبارزه
مى كردند، جاى خود را به قمه كشهاى عصر مشروطه تاكنون داده اند كه به
نام تفسير مدرن از دين، آن را تحريف و تكذيب مى كنند. مى گويند شما
نمى دانيد دين چيست. دين يك قلمبه نور است اما براى ما چه دارد؟ اين
دين براى اخلاق من، براى #عقل من، عمل من، #حقوق من، تكاليف من، براى
#حكومت و براى #اقتصاد چه دارد؟ هيچ ندارد مقدارى چيزهاى مبهم و بى سر
و ته دارد. آنها را هم هر جور تفسير كردى، كردى. متدى ندارد.
#تمدن_نوین_اسلامی
🔶 گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
970907sh4oloomeensani1.mp3
1.48M
🔊 #بشنویم
#علوم_انسانی
🔷 استاد رحیم پور خطاب به محققین علوم انسانی و حوزویان:
بدون سوال سراغ منابع اسلامی نروید
🔷 اگر من اول جوانیم بود کاری که می کردم...
🔶 گزیده از سخنرانی حسن رحیمپور ازغدی با موضوع میزگرد گفتوگو در علوم انسانی، تمدن دینی وفلسفه تکنولوژی(۱)
دانشگاه امام حسین(ع)_۱۳۹۴
#تمدن_نوین_اسلامی
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمازجمعه محل پاسخگو کردن روسای سه قوه، شفافسازی بیتالمال و رصدکردن سادهزیستی ملازمان بیتالمال است.
📌 #رحیم_پور در سخنرانی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران:
💬 نمازجمعه جای لالایی خواندن و تکرار کلیات بیاثر نیست. اینجا تریبون پاسخگو کردن روسای سه قوه و معاونانشان و دولتیها و غیر دولتیهاست. محل شفافسازی #بیت_المال است که از کجا میآید و کجا صرف میشود. امام جمعه سلاح روز در دست میگیرد برای رصدکردن سادهزیستی ملازمان بیتالمال که بیتالحال نشود.
💬 نمازجمعه محل پاسخگو کردن حوزهها، مدرسین و #مراجع_تقلید است.
💬 این vip نشینیها در سراسر کشور مُضِر به حال جمهوری اسلامی است. برای دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی، چند مسئول فاسد و دزد و حقوق نجومی بگیر را صف اول بیاورید و مثل امیرالمومنین #شلاق بزنید تا ببینید نمازجمعه علوی چگونه هم جوانتر میشود و هم هزار برابر.
💬 مدیرانی که دروغ گفتند و وعده دروغ دادند، باید در این محفل مقدس به صراحت مورد خطاب و نهی از منکر قرار گیرند.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi.
#بخوانیم
🔷 #شبهات به اصطلاح! #مدرن
⬅️ بخش چهارم
📝 آن روز
مى گفتند كه #پيغمبر، ساحر است، #جادو مى كند، جوانان را چيزخور مى كند.
مى گفتند ما مى دانيم اين آدم در هر كاروانى، هر قبيلهاى، هر جمعى مى نشيند
و بلند مى شود، گويى همه را جادو مى كند، جوانان مكه را جادو مى كند،
پيغمبر در هر جمعى كه قرار مى گرفت، جوانان زير و رو مى شدند و يكى از
صفتهايى كه به پيغمبر مى دادند، سحر است. اين آدم جادو مى كند،
جوانها را جادو مى كند و از پدر و مادرهايشان، و از سنّتهايشان جدا
مى كند. پيغمبر بزرگترين سنّت شكن تاريخ بود، بزرگترين انقلابى #تاريخ
به اين معنا بود. آمد و ذهنشان را به هم ريخت، مبارزاتش هم جنبه ي(Objective) داشت و هم (Subjective)
اصلا براى آنها چيزى باقى
نگذاشت. گفت: عقايدتان غلط است، ارزشهاى شما ضد #انسانى است،
مناسباتى كه بين شما برقرار است #ظالمانه است. #جامعه مكه كه پيغمبر(ص)
در آن ظهور كرد مبتنى بر چه بود؟ سكس، خشونت، شراب و ربا.
آن روز مى گفتند:
پيغمبر، ساحر و جادوگر است، امروز چه مى گويند؟ #كاريزما. امروز
مى گويند: مى دانيد چرا اين پيغمبران، بازارشان گرفت؟ زيرا كاريزما داشتند،
يعنى شخصیت نافذ، چهره نافذ، زبان نافذ. يعنى انبيا با جادو و كاريزما جوامع
را مى شوراندند و جذبه ساحرانه و قدرت شوراندن تاريخ داشتند و الا حقيقت
ديگرى نداشتند. كدام #خدا؟ كدام #وحى؟، اين همان صفتهايى است كه در قرآن آمده: كاهن، شاعر، ساحر و
مجنون.
🔶گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi