دکتر #پزشکیان #رئیس_جمهور امشب در دومین گفتگوی رسانه ای با مردم شرکت نموده و به سؤالات کلیشه ای و ظاهرا از پیش طراحی شده و فیلتر شده توسط خبرنگاران و مجریان فیلتر شده در نهاد ریاست جمهوری، از جمله درباره «رفع #فیلترینگ» پاسخ دادند!
کاش ایشان در گفتگویی آزاد و بدون فیلتر! با خبرنگاران رسانه های مختلف و حتی کارشناسان نشسته و به دغدغه های اصلی جامعه نیز پاسخ می دادند.
✍️جالب نیست؟!
ریاست محترم جمهور جناب دکتر #پزشکیان از روز اول فرمودند که من کارشناس نیستم و در هر موضوعی به کارشناسان مربوطه مراجعه می کنم...
حال که بعد از مدتها تضارب آرا؛ دهها و بلکه صدها کارشناس در حوزه های مختلف دینی و تجربی و نمایندگان مجلس در راستای تکریم خانواده و زن ایرانی و حفظ عفاف و حجاب و نجات جامعه از بی بند و باری و برهنگی رو به تزاید، نسبت به طرحی نظر مثبت داده و آن را با نام مشهور #قانون_عفاف_و_حجاب تصویب نمودند و مصوبه مزبور از شورای نگهبان عبور کرده و به قانون تبدیل شده، ایشان و دوستانشان مقاومت کرده و در برابر اجرای آن به «اما و اگر» روی آوردند!!😔
○┈•••✾🍀💐☘️✾••┈○
کانال رسمی عبدالرحمان باقرزاده عضو هیئت علمی و دانشیار کلام اسلامی دانشگاه مازندران و مدرس حوزه علمیه
🆔https://eitaa.com/rahman675675/838
🖤#شهادت_صدیقه_کبری بانوی دو سرا ؛ سرور بانوان عالمین، دخت نبوت، همسر ولایت، مادر امامت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها بر همه شما عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت باد.🖤
✍️شبهه #وهابیون: اگر #خلافت و جانشينی رسول خدا (صلي الله عليه وآله) حق مسلم امير مؤمنان عليه السلام بوده و يا هجوم بر خانه آن حضرت صورت گرفته است، چرا صحابه رسول خدا و تربيت شدگان مكتب آن حضرت، از حق حضرت علی و #هجوم بر #خانه_فاطمه_زهرا سلام الله عليها دفاع نكردند؟
✅پاسخ اين سؤال را روايت ذيل كه با سند صحيح در منبع دست اول اهل سنت؛ يعني #صحيح_مسلم، نقل شده، بيان ميكند. مسلم نيشابوري، در صحيح خود روايت ذيل را اينگونه آورده است:
⏪قال حُذَيْفَةُ بن الْيَمَانِ قلت يا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّا كنا بِشَرٍّ فَجَاءَ الله بِخَيْرٍ فَنَحْنُ فيه فَهَلْ من وَرَاءِ هذا الْخَيْرِ شَرٌّ؟ قال: نعم. قلت: هل وَرَاءَ ذلك الشَّرِّ خَيْرٌ؟ قال: نعم. قلت: فَهَلْ وَرَاءَ ذلك الْخَيْرِ شَرٌّ؟ قال: نعم. قلت: كَيْفَ؟ قال: يَكُونُ بَعْدِي أَئِمَّةٌ لَا يَهْتَدُونَ بِهُدَايَ و لايَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي وَ سَيَقُومُ فِيهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّيَاطِينِ في جُثْمَانِ إِنْسٍ. قال: قلت: كَيْفَ أَصْنَعُ يا رَسُولَ اللَّهِ إن أَدْرَكْتُ ذلك؟ قال: تَسْمَعُ وَ تُطِيعُ لِلْأَمِيرِ وَإِنْ ضُرِبَ ظَهْرُكَ وَ أُخِذَ مَالُكَ فَاسْمَعْ وَ أَطِعْ.
حذيفه بن يمان مى گويد: به رسول خدا (ص) عرض كردم:
ما در زمان شرى بوديم خدا خيرى آورد و ما الآن در خير هستيم. آيا دنباله اين خير، شرى است؟ فرمود: بلى،
گفتم دنباله آن شر خيرى است؟ فرمود: بلى.
گفتم آيا دنباله آن خير نيز شرى است؟ فرمود: بلى.
گفتم: چگونه است؟
فرمود: بعد از من پيشوايانى بر شما حكومت كنند كه به هدايت من هدايت نيافته اند و به سيره و سنت من رفتار نمى كنند و به زودي در ميان آنان مردانى حاكم ميشوند كه دلهاى آنها دلهاى شياطين است ولى در لباس انسان درآمده اند.
گفتم: اگر من آن زمان را درك كردم چه كنم؟
فرمود: گوش فرادار و از امير اطاعت كن، هر چند بر پشت تو تازيانه زند و مال تو را بربايد، گوش بده و پيروى كن.
✍️منبع: صحيح مسلم، ج 3، ص 1476، انتشارات دار إحياء التراث العربي - بيروت.
✅ این روایت تصریح می نماید: پيشوايان بعد از پيامبر، نه به راه حضرت مردم را هدايت ميكردند و نه تابع سنت پيامبر بودند؛ بلكه از نزد خود، سنت ابداع مينمودند. كسانی كه به عنوان پیشوا سر كار ميآيند، صورت انسان دارند؛ اما قلب هايشان قلب شيطان هستند.
⏪همچنین از روایت فهمیده می شود: لااقل به باور برادران اهل سنت، صحابه در مقابل جرياناتی كه بعد از رحلت رسول خدا (صلي الله عليه وآله) درباره #غصب_خلافت و #هجوم_به_خانه_حضرت_زهرا و #غصب_فدک و هر آنچه مربوط به #اهل_بيت آن حضرت رخ داده است، مأمور به صبر بوده اند. بنابراين، اگر صحابه راستين رسول خدا و ياران باوفاي امير مؤمنان عليه السلام از آن حضرت و هتك حرمت به صديقه طاهره، دفاع نكرده اند، از دستور رسول خدا صلي الله عليه و آله اطاعت كرده اند.
✍️هر چند ملاحظاتی از سوی ما شیعیان در مورد سکوت یاران و متن ذیل روایت مزبور وجود دارد، لکن این روایت مورد قبول اهل سنت، پاسخ مهمی به ایراد وهابیون در قبال سکوت صحابه نسبت به مظالمی است که بر حضرت زهرای اطهر (س) رفته است.
○┈•••✾🍀💐☘️✾••┈○
کانال رسمی عبدالرحمان باقرزاده عضو هیئت علمی و دانشیار کلام اسلامی دانشگاه مازندران و مدرس حوزه علمیه
🆔https://eitaa.com/rahman675675/840
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ قاطع رهبر انقلاب اسلامی به مخالفان اجرای قانون عفاف و حجاب
○┈•••✾🍀💐☘️✾••┈○
کانال رسمی عبدالرحمان باقرزاده عضو هیئت علمی و دانشیار کلام اسلامی دانشگاه مازندران و مدرس حوزه علمیه
🆔https://eitaa.com/rahman675675/841
.
♻️ #قیمت_بنزین در دولت راستگویان!
💎 قبل از انتخابات:
▫️۱۴۰۰/۰۱/۲۳ | پزشکیان: بنده معتقد بودم بنزین را قیمت بازار آزاد بدهند، یعنی همون ۲۵ هزار تومن.
▫️۱۴۰۰/۰۱/۲۸ | پزشکیان: بنزین ۲۰ هزار تومانی به نفع مردم است.
💎 هنگام تبلیغات انتخاباتی:
▫️۱۴۰۳/۰۳/۲۷ | پزشکیان: اینکه گفته میشود موافقِ بنزین ۲۰ هزار تومانی هستم غلط است.
پیامک انتخاباتی: اهل شوک درمانی نیستم و دروغ بزرگ افزایش قیمت بنزین برای تخریب آرای سرنوشتساز شما مردم عزیر طراحی شده است.
▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ | پزشکیان: اگر دروغ بگویند، دروغ نمیگوییم.
میگویند پزشکیان میخواهد بنزین را گران کند! آیا نمیدانند که خدا میبیند؟ أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَىٰ. من آمدهام بساط کاسبان تحریم را به هم بزنم و به دروغگوییهای زشت پایان دهم.
▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ | حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد پزشکیان: اراده و تلاش دولت دکتر پزشکیان در راستای کاهش تورم است و هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت کالاها بهویژه بنزین ندارد. منشأ این قبیل سناریوسازیها در اردوگاه دولت سایه است.
▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ | خبرگزاری انتخاب: بیانیه مهم عبده تبریزی مشاور اقتصادی پزشکیان: قیمت #بنزین تغییر نخواهد کرد.
▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ | میثم شرفی، عضو کارگروه تعیین وزیر نفت دولت چهاردهم: پزشکیان دروغ سازی تیم #جلیلی درباره بنزین را تکذیب کرد.
▫️ ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ | پزشکیان در مناظرات: خبری را به نقل از من در رسانهها پخش کردند که ما بنزین را گران می کنیم، در حالی که ما بارها گفتیم این کار را نمیکنیم، متاسفانه این رسانه ها کارهایی میکنند و خبرها را به این شکل می دهند، به طور قاطع می گویم که ما بدون رضایت مردم هیچ اقدامی نخواهیم کرد.
💎 بعد از انتخابات:
▫️ ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ | #مسعود_پزشکیان: هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. اقتصاددانان باید به این سیاستهای نادرست اعتراض کنند. بنزین را دلاری ۵۰ تومان میخریم و ۱۰ تومان میفروشیم. هر انسان دغدغهمندی این نوع سیاست را نمیپذیرد.
▫️ ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ | #عارف معاون اول پزشکیان: کدام عقل سلیمی میگوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟
▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ | پزشکیان در مجلس: قیمت تمام شده بنزین ۸ هزار تومان است. هر لیتر بنزین وارداتی نیز ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است. در صورت ادامه وضع موجود باید سال آینده ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بنزین وارد شود.
▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ | پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه: اگر این مصرف ادامه پیدا کند باید از #حقوق_کارمند و بازنشسته کم کنیم که مصرف بنزین را بالا ببریم.
▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۰۳ | #الیاس_حضرتی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: رئیس جمهور قبل از افرایش قیمت بنزین با مردم صحبت می کند.
▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۲۹ | #قائم_پناه، معاون اجرایی پزشکیان: بنزین در ایران از آب معدنی هم ارزانتر است اما در #افغانستان لیتری ۶۰ هزار تومان است. با این وضع قیمت بنزین نمیتوان ادامه داد.
▫️ ۱۴۰۳/۰۹/۱۲ | پزشکیان: بنزین گران میشود. وقتی ارز اختصاص داده نشود باید از جایی جبران شود.
▫️ ۱۴۰۳/۰۹/۱۳ | الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: وضعیت فعلی قیمت بنزین مطلوب نیست. بنزین هم مثل بقیه کالاها، شما نون میخری، گوشت میخری، خونه اجاره میکنی، بنزین هم مثل همون. آیا باید به همین قیمت بمونه؟
▫️ ۱۴۰۳/۰۸/۲۸ | مسعود #پزشکیان، رئیس دولت: صداقت با مردم کلید حل اساسی مشکلات کشور است!
گرامیداشت سالگرد شهید رسانه شهرستان بابل
🔹امروز مصادف است با نوزدهمین سالگرد شهادت شهدای اصحاب رسانه و ارتش که در سانحهٔ هواپیمای سی ۱۳۰ به شهادت رسیدند.
🔹شهید ناوسروان حاج مهدی ابراهیمی در این سانحه به شهادت رسید.
🔹آرامگاه این شهید در گلزار شهدای آرامستان معتمدی بابل میباشد.
پنجشنبه، ۱۵ آذر ۱۴۰۳.
@babolshahrebaharnarenj
#شام_غریب_حضرت_زهرا_س_ بر ارادتمندان صدیقه کبری تسلیت باد. 🖤
بُرد در شب، تا نبیند بینقاب
ماه نورانیتر از خود، آفتاب
برد در شب، پیکری همرنگ شب
بعد از آن شب، نام شب شد ننگ شب
شُسته دست از جان، تن جانانه شُست
شمع شد، خاکستر پروانه شُست
روشنایش را فلک خاموش کرد
ابرها را پنبههای گوش کرد
تا نبیند چشم گردون پیکرش
نشنود تا ضجّههای همسرش
هم مدینه سینهای بیغم نداشت
هم دلی بی اشک و خون، عالم نداشت
نیست در کس طـاقت بشنیدنش
با علی یا ربّ، چه شد با دیدنش؟
درد آن جان جهان، از تن شنید
راز غسل از زیر پیراهن شنید
دستِ دستِ حق، چو بر بازو رسید
آن چنان خم شد که تا زانو رسید
دست و بازو گفت و گوها داشتند
بهر هم، باز آرزوها داشتند
دست از بازوی بشکسته خجل
بازو، از دستی که شد بسته، خجل
با زبانِ زخم، بازو راز گفت
دست حق، شد گوش و آن نجوا شنفت
سینه و بازو و پهلو از درون
هر سه بر هم گریه میکردند، خون
راز هستی در کفن پیچیده شد
لالهای در یاسمن پیچیده شد
نیمهشب، تابوت را برداشتند
بار غم بر شانهها بگذاشتند
هفت تن، دنبال یک پیکر روان
وز پی آن هفت تن، هفت آسمان
این طـرف، خیل رُسُل دنبال او
آن طــرف، احمد به استقبال او
ظــاهراً تشییع یک پیکر ولی
باطناً تشییع زهرا و علی
امشب ای مَه! مِهر وَرز و خوش بتاب
تا ببیند پیش پایش آفتاب
ابرها گِریند بر حال علی
می رود در خاک، آمال علی
چشم، نور از دست داده، پا رمق
اشک، بر مهتاب رویش، چون شفق
دل همه فریاد و لب، خاموش داشت
مُردهای، تابوت، روی دوش داشت
آهِ سرد و بغض پنهان در گلو
بود با آن عدّه، گرم گفت و گو
آه آه؛ ای همرهان، آهستهتر
می برید اسرار را، سربستهتر
این تنِ آزرده، باشد جان من
جان فدایش، او شده قربان من
همرهان، این لیلة القدر من است
من هلال از داغ و، این بدر من است
اشک من زین گل، شده گلفامتر
هستیام را میبرید، آرامتر
وسعتِ اشکم، به چشم ابر نیست
چاره ای غیر از نماز صبر نیست
زین گل من، باغ رضوان نَفحه داشت
مصحف من بود و هجده صفحه داشت
مَرهمی خرج دل چاکم کنید
همرهان، همراهِ او خاکم کنید
تا علی ماهَش به سوی قبر بُرد
ماه، رخ از شرم، پشت ابر بُرد
آرزوها را علی در خاک کرد
خاک هم گویی گریبان چاک کرد
زد صدا: ای خاک، جانانم بگیر
تن نمانده هیچ از او، جانم بگیر
ناگهان بر یاری دست خدا
دستی آمد، همچو دست مصطفی
گوهرش را از صدف، دریا گرفت
احمد از داماد خود، زهرا گرفت
گفتش ای تاج سر خیل رُسُل
وی بَر تو خُرد، یکسر جزء و کل
از من این آزرده جانت را بگیر
بازگرداندم، امانت را بگیر
بار دیگر، هدیه ی داور بگیر
کوثرت از ساقی کوثر بگیر
میکِشد خجلت علی از محضرت
«یاس» دادی، میدهد «نیلوفر»ت
«بَدر» بخشیدی، «هلال»ت میدهم
تو «الف» دادی و «دال»ت میدهم
✍ شاعر: حاج علی انسانی
○┈•••✾🍀💐☘️✾••┈○
کانال رسمی عبدالرحمان باقرزاده عضو هیئت علمی و دانشیار کلام اسلامی دانشگاه مازندران و مدرس حوزه علمیه
🆔https://eitaa.com/rahman675675/845
✅ اسلام و عملگرایی
✍️در روايت است که پيغمبر اکرم (صلي الله عليه و آله) رو ميکند به يگانه فرزند عزيزش وجود مقدس صديقه طاهره سلاماللَّه عليها- ( آن کسي که دربارهاش ميگويد: بِضْعَةٌ مِنّي او پاره جگر من است) و ميفرمايد: يا فاطِمَةُ اعْمَلي بِنَفْسِک؛ دخترکم! خودت براي خودت عمل کن انّي لااغْني عَنْک شَيئاً من به درد تو نميخورم، از انتسابت با من کاري ساخته نيست. تعليمات مرا بپذير و دستورات مرا عمل کن، مگو پدرم پيغمبر است. پدرم پيغمبر است، به دردت نميخورد، به دستور پدرت عمل کردن به دردت ميخورد.
✍️شما وقتي زندگي حضرت زهرا را مطالعه ميکنيد، ميبينيد در فکر اين انسان کأنّه وجود ندارد که من دختر پيغمبر آخرالزمان هستم.
✍️حديث است که وقتي به محراب عبادت ميايستاد بدنش به لرزه در ميآمد، ماهيچههاي بدنش ميلرزيد، از خوف خدا گريه ميکرد. شبهاي جمعه را تا صبح نميخوابيد و ميگريست.
☘️منبع: احیای تفکر اسلامی؛ (استاد شهید مطهری)؛ ص 47
َ ✍️البته در بحار الانوار ( ج22، ص 465) روایت مورد اشاره به صورت «ثُمَّ قَالَ يَا فَاطِمَةُ اعْمَلِي فَإِنِّي لَا أَمْلِكُ مِنَ اللَّهِ شَيْئاً » و در طبقات الکبری ابن سعد (ج 2، ص 216) به صورت «ثم قال يا فاطمة بنت محمد ويا صفية عمة رسول الله اعملا لما عند الله فإني لا أغني عنكما من الله شيئا» آمده است و ظاهرا آنچه در متن استاد شهید مطهری (قده) آمده مضمون این دو روایت می باشد.
○┈•••✾🍀💐☘️✾••┈○
کانال رسمی عبدالرحمان باقرزاده عضو هیئت علمی و دانشیار کلام اسلامی دانشگاه مازندران و مدرس حوزه علمیه
🆔https://eitaa.com/rahman675675/846
❇️#مفسران_قرآن_از_غرب_مازندران (6) 💐
❇️ سيد محمد مهدي بن محمد جعفر موسوی تنكابني☘
سيد محمد مهدی بن محمد جعفر موسوی تنكابنی از علمای قرن 13 هجری و متوفی بعد 1269 یکی دیگر از مفسران قرآن از خطه غرب مازندران است.
✍️در طبقات الفقهاء از ایشان با عنوان «فقیه امامیه و جامع الفنون» یاد گردید.(سبحانی، موسوعه طبقات الفقهاء، ج13، ص 634). سمامی هم با عنوان «از علما و محققین و فقهاء عالیقدر و مؤلفین قرن سیزدهم» از ایشان یاد کرده است. (سمامی، بزرگان تنکابن، ص 256)
✍️از ایشان تفاسیری به شرح زیر باقی مانده است:
1- تفسير البسملة در تفسیر آیه شریفه بسم الله الرحمن الرحیم؛ در ايـن تـفـسير كه پس از دو مرتبه تفسير سوره توحيد نگاشته شده است، فضائل و اسرار و رموز و فـضـيـلـت قـرائت اين آيه شريفه بيان شده است و اثبات مى شود كه بسم الله جزء هر سوره قرآن مى باشد و ترك آن موجب بطلان نماز مى گردد و با عناوين «نورٌ، نورٌ» مطالب آن شروع می شود.
آغاز آن: «الـحـمـد لله الذى جعل مفتتح كتبه المنزلة و مبتدئها بسم الله الرحمن الرحيم و الصلوة و السلام على محمد الذى جعله مختتم الصحف و مبتدئها»
2- تفسير سوره اخلاص. گویا ایشان دو تفسیر متفاوت بر سوره توحید نگاشته، در مرحله اول، با سوره فاتحه آن را به گونه¬ای تفسیر و در نسخه مورد اشاره، یعنی اين تفسير، كه منبع آن احاديث شريفه مـى باشد، برخى از اسرار و بواطن سوره توحید و تأویلاتی از کلمات شریف سوره را تبيين و در پايان رواياتى در شأن نزول و فضل سوره و ثواب قرائت و وجه تسمیه آن نقل شده است. آغاز آن: «الـحـمـد لله رب الـعـالـمـيـن انّ هـذه وريقات فى تفسير سوره التوحيد و الاخلاص على طريق الاخلاص». انجام آن: «و من قرأها ثلاث مرآت فقد قرأ تمام القرآن».
✳️جناب آقای عباس محمدی با استفاده از نسخه 5695 از مخطوطات کتابخانه آیه الله نجفی مرعشی قم که با خط مؤلف می باشد، به تحقیق تفسیر مزبور پرداخته که در شماره دوم از سال اول نشریه آفاق نور، پاییز 1384 از صفحه 289 به بعد چاپ شده است.
3ـ تفسير الآيات یا حل المشكلات القرآنية؛ ايـن رسـاله در جمع و تفسير برخى از آيات كريمه است كه در ظاهر امر با يكديگر منافى و مناقض بنظر مى رسند سپس راه حل آنها با استناد به آيات و روايات و حکايات تاريخي نشان داده شده است. مثل تعارض ظاهری بین آیه 188 آل عمران که نافی علم غیب پیامبر (ص) است با آیات 26 و 27 سوره جن که علم غیب را اثبات می کند که با استفاده از آیات و روایات اهل بیت (ع) به رفع تعارض می پردازد.
✅همچنین مباحثی پیرامون آیه 59 آل عمران و آیه 28 سوره فاطر و راز قرار داشتن حرف سین بر سر کلماتی چون "سیقولون" و ... را مطرح می نمایند. اين رساله به تاريخ نهم ذى القعده 1266 پايان يافته است. آغاز آن: «الـحـمـد لله رب الـعـالـمين انّ هذه مؤلفة منيفة و مجموعة لطيفه فى كشف بعض المعضلات القرآنيه». انجام آن: «و صلى الله على محمد و آله ابدا و سرمدا و لعنة الله على اعدائهم كذلك»... (عقیقی بخشایشی، طبقات مفسران شیعه، ج 4)
✍️این رساله به خط مؤلف، در ضمن مجموعه ای از تألیفات ایشان، به شماره 5695 در کتابخانه آیه الله نجفی مرعشی قم نگهداری می شود و جناب آقای منصور ابراهیمی آن را تحقیق نموده و در شماره دوم از سال سوم نشریه آفاق نور، پاییز و زمستان 1386 از صفحه 399 به بعد به چاپ رساند.
4- تفسير آيه «ثمّ دني فتدلّي» که در حدود 1261 قمری نوشته شد. تفسير آياتي از سوره مباركه نجم است، كه درباره معراج حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله) و تأويل اينكه مقصود از «دُنوّ» قرب معنوی است و تأويلات ديگر نگارش يافته است. رساله اي هم به عنوان تفسير «قاب قوسين» در آثار مؤلف آمده است كه شايد همين رساله باشد.
✳️گفتنی است که تفاسیر مزبور در فهرست كتابخانه عمومى آية الله نجفی مرعشى و پایگاه مجمع ذخایر اسلامی (کدنا) هم معرفی شده است. (http://en.icnc.ir)
✍️وى عـلاوه بـر رساله هاى تفسيرى فوق، كتابهای متعدد دیگر در سایر موضوعات دارند که در پایان کتاب «خلاصه الاخبار» که در سال 1250 تألیف نمودند، آنها را ذکر نمودند. مانند «البرهان فى اثبات الصانع» كه در سال 1267 پـايـان پـذيـرفته و ديگرى کتاب «النبوة» است كه در اثبات نبوت مطلقه و بيان نبوت فاضله و ولايت مقيده با ادله عقلى و نقلى تحرير شده و فراغت از آن در سال 1268 ه ق رخ داده است. همچنین کتابهایی مانند طوالع الأنوار فی معجزات الائمه الاطهار، ریاض المصائب، انیس العابدین و ... (سمامی، بزرگان تنکابن، ص 256)
○┈•••✾🍀💐☘️✾••┈○
کانال رسمی عبدالرحمان باقرزاده عضو هیئت علمی و دانشیار کلام اسلامی دانشگاه مازندران و مدرس حوزه علمیه
🆔https://eitaa.com/rahman675675/848
ترنم قلم 🖋عبدالرحمان باقرزاده
https://www.gisoom.com/book/1163501/کتاب-اگر-علی-ع-نبود-داستانهایی-از-نیازمندیهای-خلفا-به-امیر-الموم
این کتاب در سال 2014 در کراچی پاکستان به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.👇👇