eitaa logo
حقجو
472 دنبال‌کننده
127 عکس
28 ویدیو
3 فایل
☫ ◾️طلبه حوزه علمیه قمـ می نویسد...:⇣⇣⇣ ☜تفکر • ☜تعقل • ☜تدبر • ☜حق پذیری ـــ ـ ـ ـــ ـ 📝یکبار برای همیشه با دلیل و برهان سخن بگو✓ ـــ ـ ـ ـــ ـ ● با همین آدرس در تلگرام هم هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
حقجو
🔻اولاً این نوع استدلال که یک فردی در حال خوردن چای، یک حرفی زده و الان جناب محقق اکبرنژاد در مقام عل
🔸️امان از محقق پندارها! 🔻یکی از مغالطاتی هم که مکرر در کلام آقای اکبرنژاد مشاهده می شود، مغالطه تجدد هست. ایشان به کرّات می گویند که مثلا 《من در خانواده مذهبی و انقلابی به دنیا آمدم و همین امر باعث شد که من انقلابی باشم ولی...》 👈در این زمینه باید به دو نکته توجه داشت: ✅اولاً اینطور نیست که هر تفکری که قبلا داشتیم اشتباه بوده چرا که شما در خانواده مسلمان و شیعه به دنیا آمدید، آیا این دلیل بر عدم حقانیت اسلام و تشیع است؟! ✅ثانیاً هر تغییر و تفکر جدید، درست و صواب نیست چه بسیار در طول تاریخ بودند، کسانی که بعدها لغزیدند و از مسیر حق و حقیقت، فرسنگ ها فاصله گرفتند! (۸) 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️متن کامل استفتاء و پاسخ آیت الله سیستانی 🔹️پرسش: آیا عاشق دختر شدن حرام است؟ پاسخ: امر غیر اختیاری حکم ندارد گرچه مقدمات آن اختیاری است. اگر حرام باشد نباید آن را مرتکب شد ولی هرگونه رفتار شهوت آمیز قبل از عقد شرعی حرام است 🌐سایت معظم له 📌نمیدانیم علاقه‌ به مسائل هیجان‌انگیز ، ولو به قیمت تحریف و تقطیع حقائق ، چه مَرَضی است که در جامعهٔ ما رواج پیدا کرده است و ملاک صحت و سقم مطالب نزد برخی، مطابقت آن با هیجان شده است! ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
📌متأسفانه مخاطب چنین کانال‌هایی نه تنها مطالعه و اطلاع کافی در رابطه با تاریخ ندارند، بلکه از منطق تکوینی فطری نیز غافل هستند و الّا هر انسانی که متوجه منطق فطری است می داند که هر سخنی را به راحتی نباید قبول کند و حداقل راجع به آن طلب منبع کنند. 👈علت این غفلت از منطق را می توان، علاقه‌ی آنها به «واقعیت داشتن این سخنان» دید. به عبارت دیگر ، صحت این مطالب نزد آنها ملاک نیست بلکه زیبا بودن و علاقه‌ی خودشان به این سخنان را، ملاک مقبولیت آن می دانند. ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🔸اول اینکه در اسلام انجام «کار نیک» به قصد «ثواب» عبادت مزدوان نامیده شده ، پس نمی توان قائل به تفضیل اخلاق منهای اسلام ، بر اسلام شد چون در اسلام هم چنین مطلبی آمده. 👈الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : (إنّ) العُبّادَ ثَلاثةٌ : قَومٌ عَبَدوا اللّه َ عَزَّ و جلَّ خَوفا فتِلكَ عِبادَةُ العَبيدِ، وَ قَوم عَبَدوا اللّه َ تَباركَ و تَعالى طَلَبَ الثَّوابِ فتِلكَ عِبادَةُ الاُجَراءِ، و قَوم عَبَدوا اللّه َ عَزَّ و جلَّ حُبّا لَهُ فَتِلكَ عِبادَةُ الأحرارِ، و هِيَ أفضَلُ العِبادَةِ . 📚 الكافي 2/84/5 ✍️امام صادق عليه السلام : عبادت كنندگان سه دسته اند: گروهى خداوند عزّ و جلّ را از ترس عبادت مى كنند، كه اين عبادت بردگان است؛ گروهى خداى تبارك و تعالى را به طمع ثواب عبادت مى كنند، كه اين عبادت مزدوران است؛ و گروهى خداوند عزّ و جلّ را از سر عشق و محبّت به او عبادت مى كنند كه اين عبادت آزادگان است و اين برترين عبادت است. ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
حقجو
🔸اول اینکه در اسلام انجام «کار نیک» به قصد «ثواب» عبادت مزدوان نامیده شده ، پس نمی توان قائل به تفضی
● 🔸دومین مطلب این است که متأسفانه این مطلب نزد غیرمتدینین ، صرفاً یک شعار می باشد و در مقام عمل التزامی به این شعار وجود ندارد. 👈یعنی حتی اگر قائل بشویم که متدیّنین، به طمع بهشت و خوف از جهنم کار نیک می کنند ، در واقع یک مشوّق و محرّک قوی دارند که آن ها را ملتزم به انجام کار نیک و ترک کار قبیح می کند اما چنین مشوّق و محرّکی در غیرمتدیّنین وجود ندارد که این خلأ بزرگی است و میتواند منجر به عدم التزام به این اصول اخلاقی شود. 📍لذا از این جهت که متدیّنین یک محرّک و مشوّق دارند که آنهارا به انجام اصول اخلاقی و افعال نیک دعوت می کند بر غیر متدیّنین برتری دارند. ‼️ویل دورانت می گوید: بدون ضمانت مذهب، اخلاق يک حسابگرى بیش نيست، و بدون آن احساس تکلیف از میان مى رود. 📚لذات فلسفه، ص 478. 📌البته منکر این نیستیم که برخی غیرمتدیّنین هم ملتزم به اصول اخلاقی هستند اما روی صحبت ما این است که ذات و خاصیت لامذهبی ، بی‌قیدی و عدم التزام است. ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
‼️توضیح و نقد: 🔻وجه افتراق متدیّن و غیر متدیّن، إدراک اخلاقیات نیست، بلکه التزام به آن است که بیان کردیم. ( کلیک کنید ) ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🔻اهانت به عالم=اهانت به امام معصوم 🔸️قال رسول الله صلی الله علیه و آله: مَنِ احْتَقَرَ صَاحِبَ الْعِلْمِ فَقَدِ احْتَقَرَنِي وَ مَنِ احْتَقَرَنِي فَهُوَ كَافِرٌ. سَأَلْتُ جَبْرَائِيلَ عَنْ صَاحِبِ الْعِلْمِ فَقَالَ هُمْ سِرَاجُ أُمَّتِكَ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ طُوبَى لِمَنْ عَرَفَهُمْ وَ أَحَبَّهُمْ وَ الْوَيْلُ لِمَنْ أَنْكَرَ مَعْرِفَتَهُمْ وَ أَبْغَضَهُمْ وَ مَنْ أَبْغَضَهُمْ شَهِدْنَا أَنَّهُ فِي النَّارِ وَ مَنْ أَحَبَّهُمْ شَهِدْنَا أَنَّهُ فِي الْجَنَّة. 🔸پیغمبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله: هرکس عالمی را خوار و حقیر کند همانا مرا حقیر کرده و هرکس مرا حقیر کند پس او کافر است. از جبرئیل در مورد عالم پرسیدم, او گفت: آنها چراغ امتت در دنیا و آخرت هستند خوشا به حال کسی که آنها را بشناسد و آنها را دوست بدارد و وای بر کسی که معرفتشان را انکار کند و با آنها دشمنی کند. و ما شهادت داده ایم هرکس با علما دشمنی کند قطعا در آتش است و هرکس آنها را دوست بدارد قطعا در بهشت است. 📚إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج‏1، ص: 165 ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🔻اهداف و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی 🔺️بر اساس بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله 1.استقلال و قطع هر نوع وابستگی 2.حاکمیت اسلام بر جامعه و رواج ارزش‌های دینی 3.آزادی بیان و قلم 4.عدالت و رفع تبعیض‌ها 5.پیشرفت مادی و گسترش رفاه 6.احیای کرامت انسانی و نقش داشتن مردم در حاکمیت 7.زمینه سازی برای رشد و تکامل انسانها و حذف عوامل فساد 📌علل عدم دستیابی انقلاب به همه اهدافش ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🔻علل عدم دستیابی انقلاب به همه اهدافش 🔺️بر اساس بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله 👈قابل توجه آقای اکبرنژاد و ... . 1.زمان‌بر بودن دستیابی به این اهداف 2.تحمیل فشارهای خارجی (جنگ، تحریم و...) برای کند کردن حرکت نظام به سمت آرمانها 3.توجه به دستیابی به حجم قابل توجهی از اهداف 4.موانع درونی (ضعف‌های فکری، راحت طلبی، عادت‌های اجتماعی غلط) 5.عدم اهتمام برخی از مسئولین به همه آرمانهای انقلاب ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
سلام و عرض ادب ✍️بعد از چند روز تفحص، مطالبی درباره ضرورت تشکیل حکومت در ردّ سخنان و ادعاهای جناب اکبرنژاد آماده کردیم که به مدد اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین، در روزهای آتی خدمتتان تقدیم خواهد شد. 📌دست به دست کنید تا برسد به دست آقای محقق نما... البته ناگفته نماند، سابقا هم ایشان را نقد کردیم و سوالاتی پرسیدیم که هنوز در هیچ یک از مصاحبه ها و پیام ها، پاسخ ندادند. ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
25.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️افاضات جدید جناب اکبرنژاد❌️ ✍️ایشان در بخشی از مصاحبه ای که اخیراً انجام داده‌اند، می گوید «امروز اگر دختر بچه ای در مترو بمیرد... مردم قبول نمی کنند که از جانب حکومت نبوده» و با تمسک به این استدلال سست، درصدد اثبات عدم مقبولیت حکومت است و این را نقص و طعنی به جمهوری اسلامی قلمداد می کند. 👈اما غافل از اینکه با این مبنا، العیاذ بالله نقص و طعن متوجه امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه نیز می شود چرا که بعد شهادت مولای عوالم امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه، مردم شام هم نمازخوان بودن حضرت را باور نمی کردند!(علی مگر نماز می خوانده؟!...😭) 📌پ.ن: جدای از اینکه ادعای ایشان مبنی بر عدم پذیرش مردم، ادعایی بدون دلیل است، بر فرض عدم پذیرش مردم هم، با این استدلال آبکی هیچ مدعایی قابل اثبات نیست. ✔️مطالب مرتبط: 1.قیاس با اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم‌ 2.قیاس... (۹) ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
حقجو
⭕️افاضات جدید جناب اکبرنژاد❌️ ✍️ایشان در بخشی از مصاحبه ای که اخیراً انجام داده‌اند، می گوید «امروز
📌پیرو پست فوق ✍️شاید در ذهن برخی، این اشکال پیش بیاید که در این نوشته، قیاس با اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین صورت گرفته است. اما پاسخ این اشکال واضح است: 👈اولاً اگر حکمی به یک امری داده شود و با علت همراه باشد، اگر این حکم، به امر دیگری که دارای همان علت است سرایت داده شود، استدلال باطلی صورت نگرفته است. ثانیاً فرق است بین قیاس و بین یادآوری و رهنمون شدن ذهن، همانطور که مولا امام سجاد صلوات‌الله‌علیه با دیدن طعام، آب، طفل، ذبح حیوانات و... یادآور حادثه کربلا می شدند و بر مصیبت حضرت سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه، اشک می ریختند. 📚منبع ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤