eitaa logo
حقجو
520 دنبال‌کننده
127 عکس
28 ویدیو
3 فایل
☫ ◾️طلبه حوزه علمیه قمـ می نویسد...:⇣⇣⇣ ☜تفکر • ☜تعقل • ☜تدبر • ☜حق پذیری ـــ ـ ـ ـــ ـ 📝یکبار برای همیشه با دلیل و برهان سخن بگو✓ ـــ ـ ـ ـــ ـ ● با همین آدرس در تلگرام هم هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
حقجو
🔻اولاً این نوع استدلال که یک فردی در حال خوردن چای، یک حرفی زده و الان جناب محقق اکبرنژاد در مقام عل
🔸️امان از محقق پندارها! 🔻یکی از مغالطاتی هم که مکرر در کلام آقای اکبرنژاد مشاهده می شود، مغالطه تجدد هست. ایشان به کرّات می گویند که مثلا 《من در خانواده مذهبی و انقلابی به دنیا آمدم و همین امر باعث شد که من انقلابی باشم ولی...》 👈در این زمینه باید به دو نکته توجه داشت: ✅اولاً اینطور نیست که هر تفکری که قبلا داشتیم اشتباه بوده چرا که شما در خانواده مسلمان و شیعه به دنیا آمدید، آیا این دلیل بر عدم حقانیت اسلام و تشیع است؟! ✅ثانیاً هر تغییر و تفکر جدید، درست و صواب نیست چه بسیار در طول تاریخ بودند، کسانی که بعدها لغزیدند و از مسیر حق و حقیقت، فرسنگ ها فاصله گرفتند! (۸) 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️متن کامل استفتاء و پاسخ آیت الله سیستانی 🔹️پرسش: آیا عاشق دختر شدن حرام است؟ پاسخ: امر غیر اختیاری حکم ندارد گرچه مقدمات آن اختیاری است. اگر حرام باشد نباید آن را مرتکب شد ولی هرگونه رفتار شهوت آمیز قبل از عقد شرعی حرام است 🌐سایت معظم له 📌نمیدانیم علاقه‌ به مسائل هیجان‌انگیز ، ولو به قیمت تحریف و تقطیع حقائق ، چه مَرَضی است که در جامعهٔ ما رواج پیدا کرده است و ملاک صحت و سقم مطالب نزد برخی، مطابقت آن با هیجان شده است! ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
📌متأسفانه مخاطب چنین کانال‌هایی نه تنها مطالعه و اطلاع کافی در رابطه با تاریخ ندارند، بلکه از منطق تکوینی فطری نیز غافل هستند و الّا هر انسانی که متوجه منطق فطری است می داند که هر سخنی را به راحتی نباید قبول کند و حداقل راجع به آن طلب منبع کنند. 👈علت این غفلت از منطق را می توان، علاقه‌ی آنها به «واقعیت داشتن این سخنان» دید. به عبارت دیگر ، صحت این مطالب نزد آنها ملاک نیست بلکه زیبا بودن و علاقه‌ی خودشان به این سخنان را، ملاک مقبولیت آن می دانند. ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🔸اول اینکه در اسلام انجام «کار نیک» به قصد «ثواب» عبادت مزدوان نامیده شده ، پس نمی توان قائل به تفضیل اخلاق منهای اسلام ، بر اسلام شد چون در اسلام هم چنین مطلبی آمده. 👈الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : (إنّ) العُبّادَ ثَلاثةٌ : قَومٌ عَبَدوا اللّه َ عَزَّ و جلَّ خَوفا فتِلكَ عِبادَةُ العَبيدِ، وَ قَوم عَبَدوا اللّه َ تَباركَ و تَعالى طَلَبَ الثَّوابِ فتِلكَ عِبادَةُ الاُجَراءِ، و قَوم عَبَدوا اللّه َ عَزَّ و جلَّ حُبّا لَهُ فَتِلكَ عِبادَةُ الأحرارِ، و هِيَ أفضَلُ العِبادَةِ . 📚 الكافي 2/84/5 ✍️امام صادق عليه السلام : عبادت كنندگان سه دسته اند: گروهى خداوند عزّ و جلّ را از ترس عبادت مى كنند، كه اين عبادت بردگان است؛ گروهى خداى تبارك و تعالى را به طمع ثواب عبادت مى كنند، كه اين عبادت مزدوران است؛ و گروهى خداوند عزّ و جلّ را از سر عشق و محبّت به او عبادت مى كنند كه اين عبادت آزادگان است و اين برترين عبادت است. ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
حقجو
🔸اول اینکه در اسلام انجام «کار نیک» به قصد «ثواب» عبادت مزدوان نامیده شده ، پس نمی توان قائل به تفضی
● 🔸دومین مطلب این است که متأسفانه این مطلب نزد غیرمتدینین ، صرفاً یک شعار می باشد و در مقام عمل التزامی به این شعار وجود ندارد. 👈یعنی حتی اگر قائل بشویم که متدیّنین، به طمع بهشت و خوف از جهنم کار نیک می کنند ، در واقع یک مشوّق و محرّک قوی دارند که آن ها را ملتزم به انجام کار نیک و ترک کار قبیح می کند اما چنین مشوّق و محرّکی در غیرمتدیّنین وجود ندارد که این خلأ بزرگی است و میتواند منجر به عدم التزام به این اصول اخلاقی شود. 📍لذا از این جهت که متدیّنین یک محرّک و مشوّق دارند که آنهارا به انجام اصول اخلاقی و افعال نیک دعوت می کند بر غیر متدیّنین برتری دارند. ‼️ویل دورانت می گوید: بدون ضمانت مذهب، اخلاق يک حسابگرى بیش نيست، و بدون آن احساس تکلیف از میان مى رود. 📚لذات فلسفه، ص 478. 📌البته منکر این نیستیم که برخی غیرمتدیّنین هم ملتزم به اصول اخلاقی هستند اما روی صحبت ما این است که ذات و خاصیت لامذهبی ، بی‌قیدی و عدم التزام است. ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
‼️توضیح و نقد: 🔻وجه افتراق متدیّن و غیر متدیّن، إدراک اخلاقیات نیست، بلکه التزام به آن است که بیان کردیم. ( کلیک کنید ) ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🔻اهانت به عالم=اهانت به امام معصوم 🔸️قال رسول الله صلی الله علیه و آله: مَنِ احْتَقَرَ صَاحِبَ الْعِلْمِ فَقَدِ احْتَقَرَنِي وَ مَنِ احْتَقَرَنِي فَهُوَ كَافِرٌ. سَأَلْتُ جَبْرَائِيلَ عَنْ صَاحِبِ الْعِلْمِ فَقَالَ هُمْ سِرَاجُ أُمَّتِكَ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ طُوبَى لِمَنْ عَرَفَهُمْ وَ أَحَبَّهُمْ وَ الْوَيْلُ لِمَنْ أَنْكَرَ مَعْرِفَتَهُمْ وَ أَبْغَضَهُمْ وَ مَنْ أَبْغَضَهُمْ شَهِدْنَا أَنَّهُ فِي النَّارِ وَ مَنْ أَحَبَّهُمْ شَهِدْنَا أَنَّهُ فِي الْجَنَّة. 🔸پیغمبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله: هرکس عالمی را خوار و حقیر کند همانا مرا حقیر کرده و هرکس مرا حقیر کند پس او کافر است. از جبرئیل در مورد عالم پرسیدم, او گفت: آنها چراغ امتت در دنیا و آخرت هستند خوشا به حال کسی که آنها را بشناسد و آنها را دوست بدارد و وای بر کسی که معرفتشان را انکار کند و با آنها دشمنی کند. و ما شهادت داده ایم هرکس با علما دشمنی کند قطعا در آتش است و هرکس آنها را دوست بدارد قطعا در بهشت است. 📚إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج‏1، ص: 165 ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🔻اهداف و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی 🔺️بر اساس بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله 1.استقلال و قطع هر نوع وابستگی 2.حاکمیت اسلام بر جامعه و رواج ارزش‌های دینی 3.آزادی بیان و قلم 4.عدالت و رفع تبعیض‌ها 5.پیشرفت مادی و گسترش رفاه 6.احیای کرامت انسانی و نقش داشتن مردم در حاکمیت 7.زمینه سازی برای رشد و تکامل انسانها و حذف عوامل فساد 📌علل عدم دستیابی انقلاب به همه اهدافش ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🔻علل عدم دستیابی انقلاب به همه اهدافش 🔺️بر اساس بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله 👈قابل توجه آقای اکبرنژاد و ... . 1.زمان‌بر بودن دستیابی به این اهداف 2.تحمیل فشارهای خارجی (جنگ، تحریم و...) برای کند کردن حرکت نظام به سمت آرمانها 3.توجه به دستیابی به حجم قابل توجهی از اهداف 4.موانع درونی (ضعف‌های فکری، راحت طلبی، عادت‌های اجتماعی غلط) 5.عدم اهتمام برخی از مسئولین به همه آرمانهای انقلاب ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
سلام و عرض ادب ✍️بعد از چند روز تفحص، مطالبی درباره ضرورت تشکیل حکومت در ردّ سخنان و ادعاهای جناب اکبرنژاد آماده کردیم که به مدد اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین، در روزهای آتی خدمتتان تقدیم خواهد شد. 📌دست به دست کنید تا برسد به دست آقای محقق نما... البته ناگفته نماند، سابقا هم ایشان را نقد کردیم و سوالاتی پرسیدیم که هنوز در هیچ یک از مصاحبه ها و پیام ها، پاسخ ندادند. ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️افاضات جدید جناب اکبرنژاد❌️ ✍️ایشان در بخشی از مصاحبه ای که اخیراً انجام داده‌اند، می گوید «امروز اگر دختر بچه ای در مترو بمیرد... مردم قبول نمی کنند که از جانب حکومت نبوده» و با تمسک به این استدلال سست، درصدد اثبات عدم مقبولیت حکومت است و این را نقص و طعنی به جمهوری اسلامی قلمداد می کند. 👈اما غافل از اینکه با این مبنا، العیاذ بالله نقص و طعن متوجه امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه نیز می شود چرا که بعد شهادت مولای عوالم امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه، مردم شام هم نمازخوان بودن حضرت را باور نمی کردند!(علی مگر نماز می خوانده؟!...😭) 📌پ.ن: جدای از اینکه ادعای ایشان مبنی بر عدم پذیرش مردم، ادعایی بدون دلیل است، بر فرض عدم پذیرش مردم هم، با این استدلال آبکی هیچ مدعایی قابل اثبات نیست. ✔️مطالب مرتبط: 1.قیاس با اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم‌ 2.قیاس... (۹) ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
حقجو
⭕️افاضات جدید جناب اکبرنژاد❌️ ✍️ایشان در بخشی از مصاحبه ای که اخیراً انجام داده‌اند، می گوید «امروز
📌پیرو پست فوق ✍️شاید در ذهن برخی، این اشکال پیش بیاید که در این نوشته، قیاس با اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین صورت گرفته است. اما پاسخ این اشکال واضح است: 👈اولاً اگر حکمی به یک امری داده شود و با علت همراه باشد، اگر این حکم، به امر دیگری که دارای همان علت است سرایت داده شود، استدلال باطلی صورت نگرفته است. ثانیاً فرق است بین قیاس و بین یادآوری و رهنمون شدن ذهن، همانطور که مولا امام سجاد صلوات‌الله‌علیه با دیدن طعام، آب، طفل، ذبح حیوانات و... یادآور حادثه کربلا می شدند و بر مصیبت حضرت سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه، اشک می ریختند. 📚منبع ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
⭕️آیا علما و حوزه‌های علمیه با امام خمینی و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟ 🌐https://www.aparat.com/v/41FKG 📌در صورت امکان نشر دهید. ✔️مطالب مرتبط: 🔸️آیت الله خویی و تشکیل حکومت ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
❌️❌️❌️ 🔸️اخیرا کلیپی از جناب اکبرنژاد با عنوان عذرخواهی ایشان، در فضای مجازی دست به دست می شود که در این رابطه چند نکته باید مورد توجه قرار بگیرد: 🆔️@rahrohagigat 1️⃣ کرامت و سعه صدر جمهوری اسلامی در برخورد با مخالفان به قدری واضح و مبرهن است که مخالفین و حتی بعضاً دشمنان نظام نیز بدان اقرار می کنند و همین در اثبات کرامت برخورد نظام مقدس جمهوری اسلامی کافیست (الفضل ما شهدت به الاعداء) 2️⃣ تاریخ گواه است که هر کس که از سر جهل و ناخواسته دچار خبط و خطایی درباره نظام شده و سپس از اشتباه خود، بازگشته و پشیمان شده، نظام بار دیگر با کرامت با وی برخورد کرده و خطایش را نادیده گرفته است. 3️⃣ جناب اکبرنژاد در این کلیپ به امری که اظهر من الشمس است اقرار می کند که حتی دشمنان هم بدان اقرار کرده اند، اما پس از این عذرخواهی، همچنان مشی و مرام ایشان، تغییری نکرده و فعالیتشان در فضای مجازی در جهت مخالفت و تشویش اذهان عمومی است 4️⃣ با توجه به نکته سابق، مراقب باشیم که در زمین ایشان بازی نکنیم چون ایشان شق القمری نکردند و اقرار به واضحات کردند ولی در ضمن اقرار، سعی دارند که خودشان را منصف و وجیه جلوه دهند. اگر متوجه نباشیم، گویا ناخواسته منصف بودن او را تایید کرده ایم و با این تایید، بر بسیاری از اباطیلی که منتشر کردند، صحّه گذاشته‌ایم. 🆔️@rahrohagigat 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
هدایت شده از حقجو
🔻نکته: ✍️اگر خبری را رسانه های معاند بدون سند و مدرک کار کنند، می شود وحی منزل، اما اگر خبری را رسانه های داخلی با سند، مدرک، تصویر، فیلم و... بیان کنند می شود دروغ های نظام، خود‌نمایی و... . 📝بهش فکر کنیم. 🆔️@rahrohagigat 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
🛑چرا تشکیل حکومت؟! (۱) 🔻در اهميت حكومت و نقش آن در زندگى بشر، اكثر فلاسفه جهان و دانشمندان علم الاجتماع معتقدند كه تشكيل حكومت و دولت يک امر ضرورى است و انسان به طور فطرى لزوم آن را درک مى كند. 🆔️@rahrohagigat 🔹ارسطو مى گويد: «دولت از مقتضيات طبع بشرى است، زيرا انسان بالطبع موجود اجتماعى است و كسى كه قائل به عدم لزوم دولت است، روابط طبيعى را ويران مى كند و خود يا انسانى وحشى است يا از حقيقت انسانيت خبر ندارد».[۱] 🆔️@rahrohagigat 🔹افلاطون مى گويد: «تحصيل حيات با فضيلت افراد بشر جز به وجود دولت ممكن نيست، زيرا طبيعت انسان به حيات سياسى متمايل است، بنابراين دولت از امور طبيعى است كه انسان بى نياز از آن نيست».[۲] 🆔️@rahrohagigat 🔹ابن خلدون اين نظريه را اختيار نموده و بر اثبات آن به ضرورت اجتماعى بودن انسان يا به اصطلاح فلاسفه «مدنى بالطبع» بودن آن، استدلال كرده و نتيجه گرفته است كه تشكيل دولت لازم و ضرورى است.[۳] 🆔️@rahrohagigat 🔹ثروت بدوى مى گويد: «اساس نظام سياسى وجود دولت است، بلكه هر نظم سياسى براى جمعيت وجود دولت را لازم و ضرورى مى داند، حتى بعضى معنى سياست را به دولت مربوط مى دانند و اجتماع را بدون دولت امر غيرممكن تلقى كرده اند».[۴] 🆔️@rahrohagigat 🔺ديگر علما و سياستمداران و جامعه شناسان نيز بر اين عقيده هستند و دلايل فراوانى بر اين مدعا اقامه كرده اند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📙[۱] السياسه، ترجمه احمد لطفی، ص ۹۶ 📘[۲]. الجمهوريه 📗[۳]. مقدمه ابن خلدون، ص ۴۱ 📕[۴]. النظم السياسية، ج ۱، ص ۷ 🆔@rahrohagigat 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۲) 🔺️نظر دین مبین اسلام(قسمت ۱) 🔸️نظر اسلام درباره حكومت از همه اينها اساسى تر است، زيرا: 🆔️@rahrohagigat 🔹️اولا: اسلام به اجتماع اهميت خاصى قائل شده و آن را به طور مستقل مورد توجه قرار داده است و توجه به آيات زير مى تواند اهميت موضوع را از ديدگاه اسلام نشان دهد. 🆔️@rahrohagigat ➖️آیه اول: ▫️وَأَنَّ هَٰذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ[أنعام،۱۵۳] اين است راه راست من، پس از آن پيروى كنيد و ديگر راه‌ها را دنبال نكنيد كه شما را از هم جدا مى كند. 🆔️@rahrohagigat ➖️آیه دوم: ▪️وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا[آل‌عمران،۱۰۳] همگى به ريسمان الهى (دين اسلام) چنگ بزنید تا از هم جدا نشويد. 🆔️@rahrohagigat 🔻و در آيه ديگر مفاسد تفرقه و پراكندگى را بيان مى فرمایند؛ ➖️آیه سوم: ▫️وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ[أنفال،۴۶] با يكديگر نزاع نكنيد كه سست و ضعيف مى شويد و آبرو و حيثيت و عظمت شما از بين مى رود. 🆔️@rahrohagigat 🔻و در آيه ديگر براى حفظ مجتمع اسلامى مى فرمايد؛ ➖️آیه چهارم: ▪️وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ[آل‌عمران،۱۰۴] بايد از ميان شما جامعه اسلامى گروهى باشند كه مردم را به خير و صلاح دعوت نمايند و مردم را به كار نيكو فرمان و ترغيب دهند و از كارهاى زشت باز دارند و آنها (كه وسيله هدايت خلقند) خود رستگارند. 🆔️@rahrohagigat ➖️آیه پنجم: ▫️إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْء[انعام،۱۵۹] حقا كسانى كه دين خودشان را پراكنده ساختند (و بين جمعيت متدينين جدايى افكندند) و مجتمع واحد را تجزيه كردند تو از آنها نيستى. ➖️آیه ششم: ▪️إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ[حجرات،۱۰] حقا كه مؤمنان برادر يكديگرند، پس (اگر اختلافى) در بين برادرانتان رخ داد (شما در بين آنها) صلح و سازش برقرار نماييد. 🔸️و آيات مشابه ديگر كه به تأسيس جامعه اسلامى متحد فرمان مى دهد و آن را شرط اساسى رسيدن به سعادت مادى و معنوى مى داند. 🆔️@rahrohagigat 👈روى اين اصل است كه مهم ترين احكام اسلامى از قبيل: حج، نماز، جهاد، انفاق و... بر اساس اجتماع قرار داده شده است. 🔅بديهى است كه اتحاد و اتفاق ملت و بناى مجتمع بدون حكومت ممكن نيست. 🆔@rahrohagigat 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
حقجو
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۲) 🔺️نظر دین مبین اسلام(قسمت ۱) 🔸️نظر اسلام درباره حكومت از همه اينها اساسى تر ا
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۳) 🔺️نظر دین مبین اسلام(قسمت۲) 🔹️دوماً: لزوم مؤسسات اجرايى 🔸️قوانين و دستورالعمل‌ها هر چند تمام راه هاى نيل به سعادت مادى و معنوى را نشان داده باشد، بدون عمل نتيجه اى نخواهد داشت، و بديهى است كه بدون قوه مجريه، عمل به قانون امكان پذير نيست به خصوص قوانينى كه هدف آنها سعادت حقيقى عقلى است و طبعا مخالف با آزادى فردى در شهوت رانى و خوش گذرانى است. 🔹️سوما: روش حكومت پيامبر (صلى الله عليه وآله) 🔸️[تشکیل حکومت] سنت و روش پيغمبر اكرم (صلى الله عليه وآله) است، زيرا آن حضرت اولا خود تشكيل حكومت داد و به اجراى قوانين اسلامى مى پرداخت و به كارهاى حكومت اسلامى شخصا رسيدگى مى نمود. پيامبر (صلى الله عليه وآله) مى توانست در طول اقامت ده ساله خود در مدينه، فقط به بيان احكام و معارف الهى مشغول شود تا دانشمندان بى شمارى به جامعه تحويل مى داد، ولى تشكيل حكومت و اجراى وظايف دولت را طبق دستور الهى بر همه چيز مقدم داشت و به فرمان پروردگار براى بعد از خود نيز جانشينى معين فرمود. 👈و از آنجا كه احكام الهى منحصر و محدود به زمان پيغمبر (صلى الله عليه وآله) و حضور امام نيست، پس همان ضرورت كه ايجاب مى كند پيغمبر اكرم (صلى الله عليه وآله) و وصى آن حضرت تشكيل حكومت بدهند در زمان غيبت نيز تشكيل حكومت را لازم مى دارد. 🆔@rahrohagigat 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
🔻مرحوم علامه امینی: خمینی ذخیره خدا برای شیعه است. 🔸️مرحوم علامه حکیمی در دو کتاب «حماسه غدیر» و «فریاد روزها (آوای روزها)» به این تجلیل علامه امینی از امام خمینی اشاره می‌کند: 👈و من نظریه «..... ذخيرة الله للشيعة» وی [علامه امینی] را، که در تیر ماه ۱۳۴۲، در اخلومد [اخلمد]، اظهار کرده بود، در «آوای روزها» آورده‌ام. اجمالا او هم معتقد به تایید «روح خدا» بود. اخیرا نیز در تهران، چند روز پیش از آنکه به بیمارستان منتقل شود، شبی، بیش از یک ساعت، در این باره‌ها با وی سخن گفتم. و باز نگریستم که همان نظر را تایید کرد، و سخن از تاییداتی به میان آورد که کرده بود. و از اینکه در این اواخر، به تاییدی جدی برنخواسته بود، اظهار تاسف عمیق می‌کرد. 📚حماسه غدیر، محمد رضا حکیمی، ص ۲۸۹ 🔹️وهو [الإمام الخميني] الذي قال في حقه العلامة المجاهد الأميني: «الخميني ذخيرة الله للشيعة». وليس وراء نظرية الأميني نظر. 📚فریاد روزها، محمد رضا حکیمی، ص ۱۲۲ ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
حقجو
🔻مرحوم علامه امینی: خمینی ذخیره خدا برای شیعه است. 🔸️مرحوم علامه حکیمی در دو کتاب «حماسه غدیر» و «ف
📌پ.ن: این سخنان از شهید مطهری یا علامه مصباح رضوان الله تعالی علیهما صادر نشده تا عده ای کج فهم برچسبِ علمای درباری به آنها بزنند. بلکه از علامه امینی رضوان الله تعالی علیه، صادر شده که متاسفانه اخیرا عده ای برای مخالفت، پشت امثال علامه امینی و علمای سلف دیگر مخفی می شوند و علما را مصادره به مطلوب می کنند... . ـــ ـ ـ ـــ ـ ✎•|eitaa:@rahrohagigat ۞طلبه‌قمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
حقجو
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۳) 🔺️نظر دین مبین اسلام(قسمت۲) 🔹️دوماً: لزوم مؤسسات اجرايى 🔸️قوانين و دستورالعم
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۴) 🔺️نظر دین مبین اسلام(قسمت۳) 🔹️چهارما: كيفيت قوانين اسلام 🔸️دليل چهارم بر لزوم تشكيل حكومت، كيفيت قوانين اسلام و احكام شرعى است كه مى رساند براى اداره نظام اجتماعى و سياسى و نظامى و اقتصادى و فرهنگى جامعه تشريع شده است و اينک نمونه هايى را از اين احكام ذيلا مى آوريم كه به طور مسلم عمل به آنها مستلزم تشكيل حكومت است: الف: احكام دفاع ملى مراد از اين احكام، احكام راجع به حفظ نظام اجتماعى اسلام و دفاع از تماميت ارضى و استقلال كشور اسلام و حفظ مرزها و سرحدات آن از رخنه و هجوم كفار و دشمنان دين است. با مراجعه به آيات و اخبار روشن مى شود كه اسلام تا چه حد به اين احكام اهميت داده است: 👈وجود مقدس امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه در عهدنامه به جناب مالک اشتر سپاه را موجب عزت دين و حافظ رعيت و زينت فرماندهان شمرده است و فرمود كه: «و ليس تقوم الرعية الا بهم». 📚 نهج البلاغة،ص۴۳۲ 👈امام سجاد صلوات‌الله‌علیه در صحيفه كامله سجاديه، دعاى شماره ۲۷، در ضمن دعا به مرزبانان مملكت اسلامى (با آنكه حاكم آن زمان از بنى اميه بوده) وظيفه مسلمين و حكام را بيان فرموده است. 📚دعای۲۷ صحیفه سجادیه 🔹در قرآن نيز آيه اى به پيامبر دستور آمده كه: «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة»، و اين مى رساند كه اسلام چه اندازه به اين مسئله اهميت داده كه به ملت اسلام دستور مى دهد كه به هر اندازه كه ممكن باشد اسلحه و قواى دفاعى تهيه كنند و در هر عصرى حتى در دوره صلح مراقب باشند تا دشمن نتواند آنها را غافلگير كند و به بلاد اسلامى حمله نمايد و دستور داده است كه در صورت حمله دشمن بر همه مسلمين واجب است از تماميت ارضى و استقلال كشور اسلامى دفاع نمايند. 🔹علت اساسى آن سير سريع مسلمانان نخستين به سوى ترقى و توسعه قلمرو اسلام و پيشرفت حيرت انگيز اين آيين در جهان و تفوق و سيادت قابل ستايش آن در صدر اسلام اين بود كه در آن زمان به اين احكام عمل مى شد، ولى در دوران هاى بعدى كه مردم به پيروى از سران حكومت‌ها از احكام الهى روگردان شدند و به اين احكام عمل نكردند دوران تنزل و انحطاط مسلمانان آغاز شد و كار به جايى رسيد كه يک مشت يهودى سرگردان اين چنين بر بلاد اسلامى سيطره يافته و مسجدالاقصى اولين قبله مسلمان را آتش زدند و كشور اسلامى فلسطين را غصب نموده و مسلمانان را از خانه و كاشانه خود آواره نمودند. ♦️امروز اگر مسلمانان طالب عزت و سعادت دنيوى و اخروى هستند بايد به احكام خدا روى آورند و دستورهاى قرآن را به كار ببندند كه در اين صورت بى شک عزت از دست رفته را باز خواهند يافت. 🆔️@rahrohagigat 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
حقجو
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۴) 🔺️نظر دین مبین اسلام(قسمت۳) 🔹️چهارما: كيفيت قوانين اسلام 🔸️دليل چهارم بر لز
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۵) 🔺️نظر دین مبین اسلام (قسمت۴) ب: احكام جزايى اسلام احكام جزايى اسلام از قبيل ديات و قصاص و حدود و امثال آنها كه بايد طبق دستور و نظارت حاكم اجراء شود، براى جلوگيرى مفاسد در ميان ملت وضع شده است و اجراى اين قوانين به يک سازمان دولتى نيازمند است و بدون قدرت حكومت كسى از عهده انجام آنها برنمى آيد. ج: احكام مالى احكام مالى مانند خمس، زكات، جزيه، خراج، و بالاخره ماليات هايى كه در اين آيين مقدس تعيين شده و قطعا به عنوان نفقه و مخارج فقرا نيست بلكه براى تأمين مخارج ضرورى يک دولت بزرگ و رفع نيازمندى هاى يک حكومت است. 👈هدف از جمع آورى اين بودجه هنگفت اداره تشكيلات ادارى و سياسى و فرهنگى مجتمع اسلامى است. آيا تعيين چنين بودجه وسيع و دامنه دار دليل بر اين نيست كه اسلام تشكيل حكومت اسلامى را لازم مى داند و براى اين منظور راه هاى دريافت بودجه آن را نيز تعيين كرده است؟ 🆔️@rahrohagigat 💠حقجو و حق طلب باشیم💠
حقجو
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۵) 🔺️نظر دین مبین اسلام (قسمت۴) ب: احكام جزايى اسلام احكام جزايى اسلام از قبيل
🔻چرا تشکیل حکومت؟! (۶) 🔺️نظر دین مبین اسلام (قسمت۵) د: احكام احقاق حقوق اسلام در مقابل ظلم ستمگران و ستم غارت گران نسبت به مردم ساكت نمانده بلكه علما را موظّف نموده است كه براى احقاق حقوق ملت ستم ديده قيام نمايند و با انحصارطلبى و سودجويى ستمگران مبارزه كنند و از صرف بودجه ملى در عياشى و خوش گذرانى افراد خودخواه و خودكامه جلوگيرى كنند، زيرا اين بودجه بايد در توسعه فرهنگ و تأمين بهداشت و رفاه مردم صرف شود و انجام اين دستور بدون تشكيل حكومت امكان پذير نيست. 🔻حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات‌الله‌علیه در خطبه شقشقيه در مقام بيان علت پذيرفتن حكومت خود مى فرمايد: «لولا... و ما أخذ الله على الْعلماء ألاّ يُقارّوا على كِظّةِ ظالم و لاسغب مظلوم... ». يكى از علل قبول حكومت اين است كه خداوند از علما، پيمان گرفته است كه در برابر پُرخورى و غارت گرى ستمگران و گرسنگى و محروميت ستمديدگان خاموش نمانند. [۱] 🔹همان طور كه آن حضرت فرموده است انجام اين وظيفه تنها به وسيله قوه مجريه و دستگاه حاكم امكان پذير است. 🔹جلوگيرى از اين قبيل توطئه هاى مفسده آميز بدون تشكيل حكومت ذى صلاحيت ممكن نيست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ [۱] . أَمَا وَ الَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَو لَا ... وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَلَّا یُقَارُّوا عَلَى کظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَیْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا سوگند به خدایى که دانه را شکافت و جان را آفرید، اگر خداوند از علماء عهد و پیمان نگرفته بود که برابر شکم بارگى ستمگران، و گرسنگى مظلومان، سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان آن انداخته، رهایش مى ساختم. 🆔️@rahrohagigat 💠حقجو و حق طلب باشیم💠