47.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴🏴ویژه شهادت اول مظلوم عالم مولی الموحدین امام علی علیه السلام
نویسنده و گوینده: خانم زینب مظفری
طلبه مدرسه علمیه الزهراء(س) #گنبدکاووس
به سفارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان
#ویژهماهمبارکرمضان
#شهادتامامعلیعلیهالسلام
#شب_قدر
@golestan_hoze
💢 منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در حوزه زندگی زنان کاملا استثنایی است
🔰 خانم فریبا علاسوند در نشست علمی مطرح کرد؛
📚 مهمترین هدف و مقصد دیانت در تاریخ، تحول فرهنگی است که این مبحث فرهنگی منجر به تحول در عرصههای مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی میشود.
📚 در تاریخ اسلام مشخص میشود که زنها غایب نیستند، بلکه عضو مهم و موثر هستند؛ در خاندان اهلبیت(ع) نیز شاهد نقش آفرینی زنان و دختران هستیم.
📚 اگر تاریخ را نگاه کنیم میبینیم با وجود اینکه نگاه زن ستیزانه را به اسلام بستند، اما عالمان دین هیچ گاه از عالم شدن زنان نگران نبودند.
📚 در دیدگاه حضرت امام(ره)، زنان ضمن اینکه وظایف مادری، همسری و فرزندپروری بر عهده دارند، اما به موازات آن و همسنگ آن وظایف اجتماعی و فرهنگی نیز دارند.
📚 منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در حوزه زندگی زنان، پیشرفته و کاملا استثنایی است، ایشان معتقدند که در حوزه خانگی فقط بحث لطافت جسمی مطرح نیست، بلکه لطافت کارکردی است.
📙 متن کامل: http://meftaah.com/?p=23097
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#زنان_و_خانواده
#نشست_علمی
#قم
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷🏴
#قرن_حماسه_بزرگ
@rahroshaan
▪️▪️▪️▪️▪️
💢 قرآن جایگاه زن را از نظر بینشی، رفتاری و اجتماعی ارتقاء داد
🔻 حجتالاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجتپور:
✅ زنان در دوران جاهلیت به عنوان وبال جان زندگی اجتماعی قلمداد میشدند و بر این اساس ارزش اجتماعی نداشتند و در تصمیمات اصلی نیز به هیچ وجه دخالتی داده نمیشدند.
✅ در چنین اجتماعی بود که قرآن نازل شد، پیامبر عزیز ما ظهور کرد و خدای متعال ارادهاش را از طریق پیغمبر اسلام و از طریق قرآن ظهور داد و جایگاه اصلی زنان را معرفی فرمود.
✅ وقتی در زندگی اجتماعی زن جایگاه مناسب را ندارد، خداوند قیوم است که زندگی زنان را، جایگاه زنان را، ارتقاء دهد، چنان که مردان وظیفه دارند زندگی زنان را برپا کنند.
✅ «الرجال قوّامون علی النساء» یعنی وظیفه دارند تا برپا کنند زندگی زنان را، اسباب آرامشان را فراهم کنند، اسباب زندگی با نشاطشان را فراهم کنند و به قدر توانشان برای رفع حوائج زنان فکر کنند.
📙 متن کامل: http://meftaah.com/?p=22923
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#زنان_و_خانواده
#نشست_علمی
#قم
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷🏴
#قرن_حماسه_بزرگ
@rahroshaan
▪️▪️▪️▪️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ لحظاتی زیبا و کمتر دیده شده از استقبال رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله از حاج قاسم
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷🏴
@rahroshaan
▪️▪️▪️▪️▪️
#راه_ما_روشن_است🇮🇷
#حوزه_علمیه_خواهران
#سیاست_ما_عین_دیانت_ما
#راه_روشن را به دوستان خود معرفی کنید.
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
🔹🔹🔹🔹
ج) معتقدين به عقل استنباطى
اين گروه برای عقل هيچ گونه داوری قائل نبوده و اگر داوریای را بپذيرند بـرای اسـتنباط از نقل مى باشد؛ در واقع در اين مرتبه، عقل به دليل اينكه عهده دار اسـتنباط از نقـل اسـت بـه عنوان عقل استنباطى از آن ياد مى شود (نک: پارساییان ۱۳۸۸، برنجکار، ۱۳۹۱) اين گروه از روحانيون، افزون بر نقل، به #عقل نيز بها مى دهند، اما عقل برای آنها منبع كشف ديـن نيسـت. بـه عبـارتى ديگر، آنان عقل پيشينى و عقل منبعى مستقل از نقل را قبول ندارند و از آن تنها به عنوان ابزار پسينى ما بعدا ايمان استفاده مى كنند. ايـن گـروه كـه در پـى تأسـيس فلسـفه شـدن اسـلامى هستند از ميراث دانشى #مسلمانان يعنى فلسفۀ ما صدرا، منطـق ارسـطويى و اصـول فقـه گـذر مى كنند و به جز فقه ترميم شده، دانش ديگری از ميراث قبل را قبول ندارند.
د) معتقدان به منبع نقل (جريان ايمانگرايانه يا نقل گرايانه)
اين گروه از #روحانيون، كه به اخباريان موسوم اند، اين مقـدار از عقـل پسـينى را هـم قبـول ندارند و به شدت نقل محورند. برخى از آنان، عاوه بر روش نقلى، رويكردی نقلـى دارنـد و به اصطلاح، اخباری به شمار مى آيند.اين گروه تنها مدلول مطابقى اخبـار و احاديـث را قبـول دارند و به مدلول های التزامى آن پایبند نيستند.
برخى ديگر از اخباريان، روش نقلى دارند اما رويكرد آنان اصولى است. يعنى به مدل های التزامى #روايات معتقدند و به برخى دلالتهای عقلى توجه مى كنند، اما عقل مورد اشاره آنهـا گره از مشكل نمى گشايد. توجه و دفاع برخى از آنان به بديهی يات عقل نظری، از سر مماشـات است، و يا اينكه برخى از آنان، استفاده از برهان را عملى غير دينى مـى انگارنـد. عـده ای هـم كه از علم كلام نيز دفاع مى كنند، نه به معنای توجه به غير نقل بلكه به معنای كوبيـدن #فلسـفه است. آنان حتى با بهره مندی از روايات اسلامى، ادعای متكلمينى كه رويكرد فلسفى دارند را به نقد مى كشند وجه اشتراك هر دو گروه آن است كه بى توجه به دغدغه های دنيای جديـد، تصور مى كنند مشكلات كنونى جهان اسلام، فلسفۀ ملاصدرا و عرفان ابن عربى است.