eitaa logo
راه روشن
77 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
971 ویدیو
37 فایل
اهداف و مباحث این کانال: آشنایی و تبیین جریانات فکری، سیاسی، مباحث تاریخ اسلام، تاریخ تحلیلی سیره و زندگانی معصومین(ع)، اخبار روز منطقه وجهان، ویژه طلاب خواهر و فعالین عرصه فرهنگی از میان دانشگاهیان، دبیران، مربیان عرصه فرهنگی ادمین: @Yaskabood10
مشاهده در ایتا
دانلود
🗳 ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی؛ چرائی اصلح بودن ایشان 1️⃣ اخلاق کریمه: از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی، اخلاق نیکو، طبع نرم، خوشروئی و تخلق به اخلاق اسلامی است. مجموعه این صفات باعث شده حتی در نظر دشمنانش کریم و بزرگ جلوه دهد. 2️⃣ مردمی‌بودن: در طول 42 سال خدمت ایشان در پست‌های مختلف، هیچگاه از مردم کناره نگرفته است. با مردم و در میان آنها بوده و چهره ‌به چهره و با متانت خاص به سخنان مردم گوش داده و گره‌گشائی کرده است. 3️⃣ قاطعیت: آیت‌الله رئیسی در عین اینکه دارای طبع نرمی است، اما در احقاق حقوق مردم و مبارزه با فساد، چهره‌ای قاطع و مصمم از خود نشان داده است. 4️⃣ آراستگی: از خصلت‌های زیبای دکتر رئیسی آراستگی ظاهری است. پوشش او علیرغم سادگی شیک و جوان‌پسند است و به آخوند خوش‌تیپ معروف است. 5️⃣ پاکدستی: آیت‌الله رئیسی در زمره مسئولینی است که در زمینه مالی، در طول تمام مسئولیت‌‌ها تا کنون حتی یک نقطه خاکستری از وی مشاهده نشده و به پاکدستی شهره می‌باشد. 6️⃣ ثبات قدم در مسیر ولایت: ایشان همواره یاری صدیق برای امام خمینی و بعد از او برای مقام معظم رهبری بوده و بعنوان بازویی توانمند و بدون هرگونه لغزش و انحرافی به ولایت عشق ورزیده است. 7️⃣ حسن‌ادب: حسن ادب تا جائی اهمیت دارد که در ادبیات ما گفته شده: "ادب مرد به ز دولت اوست". ادب آیت‌الله رئیسی همواره مقدم بر مسئولیت او بوده است. 8️⃣ دوری از آلودگی‌های قدرت: ایشان در طی مسئولیت‌های 42 سال گذشته، همواره جزو کسانی بوده که قدرت او را آلوده و مغرور نساخته و شخصیت او را تغییر نداده‌ است. آیت‌الله رئیسی، بر قدرت سوار بوده و از آن بعنوان ابزاری برای خدمت به مردم استفاده کرده و هیچگاه قدرت او را مغلوب نساخته است. 9️⃣ پرهیز از اشرافی‌گری: کسانی که از نزدیک با زندگی آیت‌الله آشنایی دارند، اذعان می‌کنند او اهل تجمل‌گرایی و کاخ‌نشینی نیست و همانند مردم عادی زندگی می‌کنند. او اشرافی‌‌گری را آفت مسئولیت می‌داند و بشدت از آن پرهیز می‌کند. 🔟 تحول‌خواهی: یکی از بارزترین ویژگی‌های دکتر رئیسی تحول‌خواهی و نوآوری در زمینه مدیریت است. هرجایی که او قدم گذاشته بعد از مدتی تحول در جهت پیشبرد کارها کاملا مشهود بوده است. روش مدیریتی ایشان کاملا منطبق بر نیاز روز و جامعه بوده و نوگرایی و چابک‌سازی مجموعه جزو برنامه‌های دائمی اوست. 1️⃣1️⃣ کارآمدی: آیت‌الله نشان داده است در عرصه مدیریت فردی کارآمد و خلاق است. وی بشدت از ایستایی و آزمون و خطا پرهیز کرده و مجموعه‌های تحت مدیریت ایشان دارای پویایی و بهره‌وری بالا بوده است. 2️⃣1️⃣ سلامت: سلامت نفس و طهارت روح از آیت‌الله رئیسی، فردی امین و درستکار ساخته است. مقام معظم رهبری در پیام انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه، او را دارای سلامت و فقاهت معرفی می‌فرماید. 3️⃣1️⃣ فقاهت: آیت‌الله رئیسی یک فقیه جامع‌الشرایط بوده و از مجتهدین مسلم و اساتید مبرز در زمینه فقه و علوم حوزوی می‌باشد. 4️⃣1️⃣ امانتداری: امانتداری در مسئولیت‌های محوله و مسئولیت را امانتی بر گردن خود دانستن، از خصلت‌های شایسته آیت الله رئیسی است. آیت‌الله رئیسی با اندوخته های علمی در حوزه و دانشگاه و تجربه‌های ارزشمند حاصله از 42 سال مدیریت در عرصه‌های مختلف، از دانش و تجربه کافی برای سکان‌داری قوه مجریه برخوردار است و بی‌تردید شایسته‌ترین فرد برای ریاست‌جمهوری اسلامی ایران است. ویژگی‌های بالا تردیدی در اصلح بودن آیت‌الله رئیسی باقی نمی‌گذارد لذا از نخبگان در حوزه‌های مختلف انتظار می‌رود با حمایت از ایشان، زمینه را برای تشکیل دولت انقلابی، کارآمد و جوان فراهم سازند. 🇮🇷 @rahroshaan 🔸🔹🌿🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍⬜️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️◽️⚜️▫️ ⚜️ ◻️ ⚜️ ▫️ 🔳 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به مناسبت هشت شوال، تخریب قبور مطهر ائمه بقیع به دست رژیم وهابی آل سعود را محکوم کرد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هشت شوال، تخریب قبور مطهر ائمه بقیع به دست رژیم وهابی آل سعود را محکوم کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است: بسم‌الله الرحمن الرحیم هشتم شوال ۱۳۴۴ ه. ق یکی از دردناک‌ترین و جبران ناپذیرترین حوادث در جهان اسلام به وقوع پیوست و شعله‌های جهل و کینه بر حریم مقدس و پاک قبور ائمه بقیع (علیهم‌السلام) افکنده شد. انسان‌هایی بداندیش و متحجر که فقط با زبان تیغ و شمشیر سخن می‌گفتند و از حقیقت اسلام هیچ بویی نبرده بودند، وحشیانه به ستیز با عقلانیت، اخلاق و اصول اسلامی پرداختند و با ویران کردن مشاهد مشرفه و آثار اسلامی حرمین شریفین، خباثت و سفاکی خود را آشکار کردند. مدعیانی شب زده که تفکرات مسموم خود را به نام اسلام منتشر می‌کردند و با زهرپاشی‌ها و فتنه‌گری‌ها عامل اختلاف افکنی بین مسلمانان و تجهیز گروه‌های تکفیری شدند. داعش، بوکو حرام و سایر گروه‌های تکفیری و سلفی که مروجان اسلام ابوسفیانی هستند؛ میراث‌خوار پدران خونریز خود در فرقه وهابیت‌اند و همه جنایت‌های امروز تکفیری‌ها در جهان اسلام ریشه در تاریخ سراسر فساد وهابیت دارد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط فرقه ضالّه وهابیت اعلام می‌دارد: جهان اسلام سالهاست قربانی وحشت‌آفرینی گروه‌ها و فرقه‌هایی است که در سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی استکبار تولید و تکثیر شده‌اند. وهابیت، سلاح پنهان استعمار انگلیس علیه وحدت اسلامی و بیداری اسلامی بوده است و رنجی که مردم عراق، یمن، سوریه و افغانستان سالهاست با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند در حقیقت در اتاق‌های فکر آمریکایی و صهیونیستی طرح‌ریزی‌شده است. گرچه جاهلان خونریز وهابی از مباحثه و گفتگو گریزان هستند؛ اما حقیقت اسلام و معارف نورانی اهل‌بیت (علیهم السلام) روشنا بخش تاریکی‌هاست و پرده‌های سیاه تحجر و عقب‌ماندگی را کنار زده است. جهان اسلام آینده درخشانی پیش رو دارد؛ و ظهور و حاکمیت شجره طیبه و کلمه حق پایانی سعادتمندانه برای امت اسلامی رقم خواهد زد. و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم https://www.mehrnews.com/news/5216083/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D9%82%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D8%A6%D9%85%D9%87 ▫️ ⚜️ ◻️ ⚜️ ⬜️⚜️⬜️⚜️◻️⚜️◽️⚜️▫️
🕌⚜️🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️ ⚜️ ١٤٤٢ ☑️ آثار و برکات و ثواب عمارت حرم (٢) در باب آثار و برکات و ثواب عمارت حرم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) همین بس که شفاعت مخصوص رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و زیارت آن حضرت، ورود به حوض کوثر ماء معین ولایت، و اعانت در ساخت بیت المقدس نصیب عمّار می شود: ☑️ شفاعت عمّارین حرم از آثار مخصوص عمارت حرم حضرات معصومین (علیهم السلام)، بهره مندی از شفاعت مخصوص حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله و سلم) است. بی تردید از این شفاعت مخصوص، شدت رضایت خاطر مولا از انجام فعل عمارت حرم به دست می آید، چرا که شفاعت به آنانکه مورد رضایت مولا می باشند، اختصاص داده شده است؛ «وَلَا يَشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضَىٰ» (سوره مبارکه انبیاء، آیه ۲۸). 📜 ابوعامر از یاران امام البقیع حضرت صادق (علیه السلام) خدمت حضرت رسیده پرسید: ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)! کسی که مضجع نورانی حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) را آباد و تعمیر کند، چه پاداش و ثوابی دارد؟ امام البقیع، حضرت صادق (علیه السلام) در پاسخ این سوال، از جدشان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل کردند که خطاب به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: «... أُولَئِكَ [مَن يَعْمُرُونَ قُبُورَكُمْ] يَا عَلِيُّ! الْمَخْصُوصُونَ بِشَفَاعَتِي، الْوَارِدُونَ حَوْضِي وَ هُمْ زُوَّارِي غَداً فِي الْجَنَّةِ»؛ یا علی (علیه السلام)! آنان (سازندگان و آباد کنندگان حرم تو و حرم فرزندان تو فردای قیامت، شفاعت خاص من شامل شان است و اینها وارد برحوض می شوند و زیارت کنندگان من خواهند بود. 📓 وسائل الشیعه، ج ۱۴، ص ۳۸۲ ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️
🕌⚜️🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️ ⚜️ ١٤٤٢ ☑️ اعانت در ساخت بیت مقدس یکی دیگر از مثوبات ساخت حرم ائمه اطهار (سلام الله علیهم اجمعین)، اعانت در ساخت بیت مقدس است. 📜 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «يَا عَلِيُّ مَنْ عَمَرَ قُبُورَكُمْ وَ تَعَاهَدَهَا فَكَأَنَّمَا أَعَانَ سُلَيْمَانَ بْنَ دَاوُدَ عَلَى بِنَاءِ بَيْتِ الْمَقْدِسِ ...»؛ یا علی جان (علیه السلام)! هر کس قبور شما را آباد کند و با آنها مأنوس باشد، مانند کسی است که به حضرت سلیمان (علیه السلام) در ساختن بیت المقدس کمک کرده است. ▪️ البیت المقدس، بیتی است در میانۀ دنیا که: ➖ در سرزمین مقدسی قرار گرفته و ذات اقدس الهی آن را تعظیم فرموده است؛ «ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ» (سوره مبارکه مائده، آیه ۲۱) ➖ محل معراج رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و قبله اول مسلمین بوده است؛ «سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ» ➖ مقام و محل قرار و آرامش انبیاء، ‌و مسکن و مأوا و معقل مؤمنین و مسلمین بوده است؛ «لكونها قرار الأنبياء و مسكن‏ المؤمنين» و «فإنها معقل المسلمين‏» 📓 سفينة البحار، ج‏ ۷، ص ۲۴۵ ➖ سرزمین رستاخیز است که محشر و منشر و صراط و میزان در آنجاست؛ «فِيهِ الْمَحْشَرَ وَ الْمَنْشَرَ وَ الصِّرَاطَ وَ الْمِيزَان‏» 📓 سفينة البحار، ج‏ ۷، ص ۲۴۵ ➖ محل قیام و استقرار حضرت وارث الأنبیاء و خاتم الأوصیاء مولانا حجة بن الحسن المهدی العسکری (أرواحنا فداه) و لذا بهترین مکانها برای اقامت در آنروز می باشد به گونه ای که هر کس آرزو می کند از ساکنین آنجا باشد؛ «ينزل بيت المقدس» و «خير الأماكن يومئذ بيت المقدس. ليأتينّ على النّاس زمان يتمنّى أحدهم أنّه من سكّانه» و 📓 يوم الخلاص في ظل القائم المهدي (عليه السلام)، ص ۶۱۰؛ المستدرک علی الصحیحین للحاکم، حدیث شماره ۸۶۹۵ 👈 بنابراین بیت مقدس در واقع بیت الله و حرم اللهی است که مثابه و مرجع در جمیع عصور و دهور و مواقیف بوده است. 👈 بنا به فرمودۀ حضرت موسی بن جعفر (سلام الله علیهما) گرچه به صورت ظاهر «بیت مقدس» نام سرزمینی در شام می باشد، اما در صورت باطن، معنای حقیقی آن، «بیت آل محمد» می باشد؛ «هَلْ تَعْرِفُ بَيْتَ الْمَقْدِسِ؟ قُلْتُ لَا أَعْرِفُ إِلَّا بَيْتَ الْمَقْدِسِ الَّذِي بِالشَّامِ. قَالَ: لَيْسَ بَيْتَ الْمَقْدِسِ وَ لَكِنَّهُ الْبَيْتُ الْمُقَدَّسُ وَ هُوَ بَيْتُ آلِ مُحَمَّدٍ» سپس به نام اصلی سرزمین شام «حظيرة المحاريب» یعنی جايگاه محرابهای پیامبران اشاره کرده و فرمودند: همين است معنى قول خداى تبارك و تعالى كه بطن آيه در باره آل محمد و ظاهرش يك مثلى است‏، «إِنْ هِيَ إِلَّا أَسْماءٌ سَمَّيْتُمُوها أَنْتُمْ وَ آباؤُكُمْ ما أَنْزَلَ اللَّهُ بِها مِنْ سُلْطانٍ». 📓 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏ ۱، ص ۴۸۲ 👈 به این ترتیب، بشارت به اعانت در ساخت بیت مقدس، در صورت ظاهر یاری رساندن به ساخت مکانی مقدس است که مثابه و مرجع در تمام احوال و ازمان بوده و در معنای حقیقی، بشارتی عظیم به عمّار در اعانت به ساخت حرم جمیع آل محمد (علیهم السلام) می باشد. 🕌 در مقام نتیجه گیری باید بیان کرد که از جمیع مستندات ارائه شده به دست می آید که: حرم مطهر هر یک از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، بطن و حقیقت معنای بیت الله، مسجد الله و البیت المقدس می باشد، لذا اگر برای جمیع این بیوت مقدس شئونات متکثره ای در باب تعظیم و تکریم آنها وارد شده، بی تردید این دلالت برای معنای باطنی و حقیقی آنها، تقویت و تشدید و اولویت می یابد. لذا جمیع آثار و مثوباتی که برای صورت ظاهر این اماکن مقدس بیان شده، در صورت باطنی اختصاص به حرم آل الله پیدا می کند و در نتیجه اهمیت و ضرورت عمارت و تعظیم و تکریم آنها به صورت مطلق عند الله بدست می آید. ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا