eitaa logo
راه روشن
78 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
971 ویدیو
37 فایل
اهداف و مباحث این کانال: آشنایی و تبیین جریانات فکری، سیاسی، مباحث تاریخ اسلام، تاریخ تحلیلی سیره و زندگانی معصومین(ع)، اخبار روز منطقه وجهان، ویژه طلاب خواهر و فعالین عرصه فرهنگی از میان دانشگاهیان، دبیران، مربیان عرصه فرهنگی ادمین: @Yaskabood10
مشاهده در ایتا
دانلود
🔳◾️▪️◾️🔳◾️▪️ ◾️ ▪️ ۲۱ بسم الله الرحمن الرحیم ✨فِی بِضْعِ سِنِینَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِن قَبْلُ وَمِن بَعْدُ وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ * بِنَصْرِ اللَّهِ یَنصُرُ مَن یَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ * ✨(فرجام) کار در گذشته و آینده از آن خداست و در آن روز است که مؤمنان از یاری خدا شاد می‌گردند* هر که را بخواهد یاری می‌کند و اوست شکست ناپذیر مهربان 📗سوره مبارکه روم آیات ۴ و ۵ 🔳سدیر صَیرفی، از امام صادق جعفر بن محمد(علیه السلام)، از پدرش، از جدّش (صلی الله علیه و آله) روایت کرده که فرمودند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: ✨نور فاطمه (سلام الله علیها) پیش از آن که زمین و آسمان آفریده شوند، آفریده شد. برخی از مردم گفتند: ای پیامبر خدا! پس او از جنس انسان نیست؟ فرمود: فاطمه (سلام الله علیها) حوری است از جنس انسان. گفتند: ای رسول خدا! چگونه او هم حور است و هم انسان؟ فرمود: خداوند متعال قبل از این که آدم را خلق کند و در حالی که فقط ارواح وجود داشتند، فاطمه (سلام الله علیها) را از نوری آفرید و چون خدای عزّ و جلّ، آدم را آفرید آن نور بر آدم عرضه شد. عرض شد: ای پیامبر خدا! در آن زمان فاطمه (سلام الله علیها) کجا بود؟ فرمود: در صندوقی زیر پایه عرش بود. گفتند: ای پیامبر خدا! طعامش چه بود؟ فرمود: تسبیح و تهلیل و تحمید؛ و چون خداوند عزّ و جلّ آدم را آفرید و مرا از صلب او بیرون آورد، خدای عزّ و جلّ دوست داشت وی را از صلب من درآورد، لذا او را به صورت سیبی درآورد که جبرئیل (علیه السلام) آن را نزد من آورد و به من گفت: ای محمد! السلام علیک و رحمة الله و برکاته. گفتم: و علیک السلام و رحمة الله، ای محبوب من، جبرئیل! گفت: ای محمد! پروردگارت تو را سلام می‌رساند. گفتم: سلام از اوست و به او بازمی گردد. گفت: ای محمد! این سیبی است که خدای عزّ و جلّ از بهشت به تو هدیه کرده است، پس آن را گرفته و به سینه‌ام چسباندم. گفت: ای محمد! خداوند جلّ جلاله می‌فرماید: آن را بخور. پس آن را به دو نیم کردم و نوری ساطع در آن دیدم، از این رو از آن وحشت کردم. پس گفت: تو را چه می‌شود - ای محمد- که آن را نمی خوری؟ آن را بخور و بیم نداشته باش؛ زیرا این نور متعلق به آن «منصوره» در آسمان است و در زمین «فاطمه» است. گفتم: محبوبم، جبرئیل! چرا در آسمان «منصوره» و در زمین «فاطمه» نامیده شده است؟ گفت: بدان جهت در زمین فاطمه (سلام الله علیها) نامیده شده چون شیعیان خود را از آتش دور کرده و دشمنانش از محبت او دور گشته اند و در آسمان از آن جهت منصوره نامیده شده چون مصداق قول خدای عزّ و جلّ است که می‌فرماید: «وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ* بِنَصْرِ اللَّهِ» یعنی نصرت محبّان او از جانب خداوند. 📗معانی الاخبار، ص ۳۹۶، ح ۵۳. البرهان ج ٧ ص ٢٣۱ 🔳 ◾️ ▪️🔳◾️▪️🔳◾️▪️
🔳◾️▪️◾️🔳◾️▪️ ◾️ ▪️ ۲۱ ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ✨وَ مِنْ آياتِهِ يُريكُمُ الْبَرْقَ خَوْفاً وَ طَمَعاً وَ يُنَزِّلُ مِنَ السَّماءِ ماءً فَيُحْيي بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ»؛ ✨و از نشانه‌هاى او اين است كه برق [آسمانى] را به شما نشان مى‌ دهد كه مايه‌ بيم و اميد است [بيم از صاعقه و اميد به نزول باران] و از آسمان آبى فرو مى‌ فرستد كه زمين را بعد از مردنش به‌ وسيله‌ آن زنده مى‌ كند. در اين نشانه‌ هايى است براى گروهى كه مى‌ انديشند. 📗سوره مبارکه روم آیه ٢۴ 🔹 امام کاظم (علیه السلام) می فرمایند: ⚜«لَیْسَ یُحْیِیهَا بِالْقَطْرِ وَ لَکِنْ یَبْعَثُ اللَّهُ رِجَالًا فَیُحْیُونَ الْعَدْلَ فَتُحْیَا الْأَرْضُ لِإِحْیَاءِ الْعَدْلِ وَ لَإِقَامَهًْ الْحَدِّ لِلَّهِ أَنْفَعُ فِی الْأَرْضِ مِنَ الْقَطْرِ أَرْبَعِینَ صَبَاحا»؛ زمین را با باران زنده نمی‌کند، بلکه خداوند عزّ‌وجلّ مردمی را می‌ فرستد که عدل را زنده می‌ کنند و زمین با احیاء عدل و با اقامه‌ حدّ زنده می‌شود. و این حیات و زنده شدن، سودمندتر از چهل روز باران است. 📗 الکافی، ج ۷، ص ۱۷۴؛ 🔳 ◾️ ▪️🔳◾️▪️🔳◾️▪️
🔳◾️▪️◾️🔳◾️▪️ ◾️ ▪️ ۲۱ بسم الله الرحمن الرحیم ⚜فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ ✨پس روی خود را با گرایش تمام به حق به سوی این دین کن، با همان سرشتی که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خدای تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار، ولی بیشتر مردم نمی دانند 📗سوره مبارکه روم آیه ٣۰ 💠ابو بصیر، از ابوجعفر امام باقر (علیه السلام) در این کلام خداوند متعال: «فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا» روایت کرده که آن حضرت فرمودند: منظور از دین «ولایت» است. 📗کافی، ج ۱، ص ۳۴۶، ح ۳۵. 🔳 ◾️ ▪️🔳◾️▪️🔳◾️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دعا بخوانید تا برای خدا و علیه ظلم قیام کنید... ◀️ این سخنان درباره ادعیه و مناجات با خدا را بگذارید کنار کسانی که دعا و نیایش و مناجاتشان، هیچ خاصیتی ندارد و هیچ حرکتی ایجاد نمی‌کند. گوشه‌ای نشسته‌اند و فقط دعایشان را می‌کنند... 🇮🇷🏴 ارسال با لینک کانال @rahroshaan ▪️▪️▪️▪️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کریشنام از روحانیون مطرح هندو در مراسم جشنی از مولای متقیان ما شیعیان چه می گوید؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨فوری | سرقت ۱۱۹ گیگابایت اطلاعات از اسرائیل 🔻پایگاه صهیونیستی «جی‌.ان.‌اس» گزارش داد موج جدید حملات، چندین شرکت از جمله شرکت لجستیکی «وریتاس» و «Match Retail» را هدف قرار داده‌اند. 🔻پایگاه «مارکر» گزارش داده از این دو شرکت اطلاعات زیادی به سرقت رفته؛ از شرکت Match نزدیک به ۱۱۰ گیگابایت و از وریتاس ۹ گیگابایت اطلاعات در اختیار هکرها قرار گرفته است.  ✍️بیداری ملت  @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 کنگره آمریکا: تحریم‌ها می‌ماند، حتی اگر بایدن نخواهد. 🔹طبق قانون اساسی آمریکا برداشتن تحریم‌ها توسط کنگره و سنا قطعی میشود 🔻امروز هم انگلیس آزاد‌سازی بدهی به ایران را رد کرد/ رویترز ✍️بیداری ملت @bidariymelat
🔴آخرین تحولات نظامی در استان مارب و الجوف. 🔺در محور شمالی استان مارب مقاومت یمنی موفق شدکه چند منطقه ی استراتژیک را در غرب جدافر در غرب منطقه ی العلم را آزادسازی کند. 🔺در محور غربی استان مارب، درگیری های سنگینی در جریان است و عمدتا مقاومت درحالت هجومی قرار دارد و پیشروی هایی نیز داشتند، جزئیات این پیشروی ها را به زودی منتشر می کنیم 🔺چند فرمانده با تعدادی ازنیروهای خود در استان الجوف وفاداری خودشان را به مقاومت یمنی و دولت صنعا اعلام کردند. 🔺برخی رسانه ها از برکناری منصورهادی نخست وزیر مستعفی حکومت اصلاحات یمن حکایت دارد. @rahroshaan ▪️▪️▪️▪️▪️
راه روشن
🔴آخرین تحولات نظامی در استان مارب و الجوف. 🔺در محور شمالی استان مارب مقاومت یمنی موفق شدکه چند منطق
همراهان گرامی در این ایام عزیز برای نصرت و پیروزی سربازان مظلوم یمن در فتح و بازپس گیری مناطق بسیار حساس ماُرب دعا کنیم . اللهم انصر جیوش المسلمین بعلی امیر المومنین 🏴🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻ادامه مبحث 🔹از آنجا كه شناخت، گونه ها و اَشكال مختلفى همچون توصيف، تبيين، تحليـل، تفسـير، سنخ شناسى و پيشينه شناسى دارد، نخست در اين تحقيق بايد مشخص شـود مـراد از شـناخت، در كلمۀ تركيبى جريان شناسى چيست؟ 🔸 اگرچه ممكن اسـت در چنـين مطالعـه ای تمـام ايـن شناسايى ها مد نظر باشد، اما در اين جستار كوتـاه تـلاش بـر ايـن اسـت كـه تنهـا توصـيفى از ويژگى ها، اشتراك ها و همانندی های طيف ها، جريان های فكری رايج در حوزه علميۀ معاصر مد نظر قرار گيـرد از. ايـن رو، مهم تـرين هـدف در ايـن تحقيـق شـناخت و توصـيفى كلـى از جريان های فكری رايج در حوزه علميۀ پس از پيدايش انقلاب اسـلامى - در سـه دهـۀ اخيـر است. اگر چه هيچ جريان و انديشـه ای را نمى تـوان بـدون در نظـر داشـتن پيشـينه و خاسـتگاه اصلى اش مورد مطالعه قـرار داد، امـا از آنجـا كـه ايـن نوشـتار مـوجز در پـى تبيـين و انديشه های جريان های مختلف نيست، به توصيف آنهـا در طيف هـای گونـاگون و بـه حسـب ترابط و تعامل های آنها با پديده های انديشه ای اين سه دهه بسنده شده است. 🔹 اين مقاله حاصل يك مطالعۀ علمى روشمند است كه با مشاركت و همكاری پژوهشـگران حوزوی و علوم اجتماعى و سياسى به روش كيفى و با بهره گيری از ديدگاه های ايشان در طى مصاحبه های مختلف كه مفيد به نظر مى رسد، اجرا شده و تجميع نظرات افراد شاخص در هـر يك از جريان های سازمان ، با بهره گيـری از مصـاحبۀ عميـق و نيـز بررسـى اسـنادی انجام شده است. 🔸 در مصاحبۀ عميق، رويكرد پژوهشگر كما بيش خاصـيت هـدايت كننـدگى دارد؛ چـرا كـه موضوع مورد عميق از سوی او پيشـنهاد مى شـود و پژوهشـگر آزادی كـاملى در اداره مصاحبه دارد، همان طور كه مصاحبه شونده نيـز در پاسـخ هـايش از كامـل برخـوردار است. در تكنيک مصاحبه عميق، كه در اين جا عمدتاً بر فرد متمركز است، پژوهشگـر تـلاش مى كند محتوای پنهان مصاحبه را مشاهده كرده و آن را به شيوه ای كيفـى تحليـل كنـد. بـرای نمونه، در اين پژوهش ـ برای يافتن انگيزه ها - پژوهشگر در پـى آن اسـت كـه از دلايـل نـوع رويكرد مصاحبه شـونده بـا موضـوعات متفـاوت آگـاه شـود و همـۀ چيزهـايى كـه از دور يـا نزديك به موضوع مربوط است را در نظـر بگيـرد؛ امـا تنهـا بـه همـين امـر بسـنده نمـى شـود؛ پژوهشگر با شيوه ای كما بيش هدايت كننده مصاحبه شونده را به سوی هدف خود مى رانـد تـا از تداعى ها و نظرات او در هنگام انتخاب و اظهاراتش آگاه شود.
🔻 برای انجام اين مصاحبه ها ابتدا با تشـكيل جلسـات كارشناسـى مشـورتى، نفـر ۶۰ از افـراد گزينش و از بين آنها در نهايت ۲۰ نفر برای مصـاحبۀ ژرفـايى انتخـاب شـدند. كوشـش شـده توزيع اين افراد كه از فضای حوزه به حساب مى آيند، به گونه ای باشد كه از همۀ جريان هـای حوزوی حضور داشته و نمونۀ نمايانى از كلّيت جريان های حوزه باشند. بنابراين، انتخاب افراد مصاحبه شونده اتفاقى نبوده، بلكه با گونه شناسى جريان هـا، افـراد مـورد مصـاحبه بـه صـورت خوشه ای با نظر اكثريت تيم پژوهشگر، بين مراكز حـوزوی توزيـع شـده اسـت و بـرای انجـام مصاحبه ابتدا يك پرسش نامۀ نيمه ساخت يافته يا هـدايت شـده تـدوين شـد و بـرای پرهيـز از يک سو نگری و رعايت اصل فراغت ارزشى - افزون بر توزيع هدفمند مصـاحبه شـوندگان - انجام مصاحبه نيز به اراده جمعى واگذار شد و مصاحبه توسـط تعـدادی از كارشناسـان علـوم اجتماعى با تحصيلات عالى انجام پذيرفت و حاصل آن با مسـتندات مكتـوب ديگـر كه حاصل مطالعات و محتوای مصاحبه های ديگری است كه پيشتر انجام شده، با بهره گيری از روش تحليل محتوای كيفى استخراج و دسته بندی شد. 🔹 از آنجا كه پژوهش به لحاظ روشى - بنا به ماهيت موضـوع - بـا روش اجـرا شـده، گروه پژوهشى تلاش كرد تا آگاهانه در حد امكان، سويه های ارزشى را در پرانتز قـرار داده و نگرش علمى را جايگزين كند. 🔸 تذكر اين نكته لازم است كه چون جريان شناسى بـا توجـه بـه پيچيـدگى مسـائل حـوزه و تنوعات فكری، اجتماعى و تنظيم شده و بر حسب ملاک های مختلـف انجـام گرفتـه، گونه های مختلف ارايه شده، از ويژگى طرد متقابل برخوردار نيست. بنابراين برخـى مصـاديق ممكن است از حيثيت های مختلف در چند گونه قرار بگيرنـد و بـه جهـت تـداخل معيار هـا و مؤلفه های گونه شناسى ها، با افرادی روبه رو شويم كه در دو يـا چنـد جريـان شـناورند. از اين روی، شناسى موجود از ويژگى شبكه ای برخوردار است. 🔹روشـن اسـت از آن جـا كـه جريان هـای اجتمـاعى حاصـل انديشـه ها و عملكرد هـای قشـر متخصص جامعه است از اين رو، در يک مطالعه جريان شناسى، به لحاظ منابع انسانى، عناصـر توزيع كننده چندان نقش مهمى نداشته و تنهـا متكـى بـه دو گـروه بـا اهميـت نظريـه پردازان و شارحان بوده ايم. 🇮🇷🏴 @rahroshaan ▪️▪️▪️▪️▪️
🔻تكثر ها و منظر ها از ميان مختلفى كه در حوزه های علميه جريان دارد، عمده ترين آنها پنج تكثـر مهـم است كه از درون، منشاء بسياری از تفاوت هـا و مناقشـات در ميـان روحـانيون و طـلاب شـده است: ۱. تكثر هايى كه ريشه در رخداد های علمى و انديشه های اجتماعى پيشين دارند (مانند اقبال آنان در كشف معرفت دينى، تعامل با اهل سنت و ؛...) ۲. تكثر هايى كه برخاسته از مواجهۀ روحانيت با مدرنيته و مسائل دنيای جديد است؛ ۳. تكثر هايى كه برخاسته از توجه به امر سياسى است. ۴. تكثر هايى كه برآمده از ترابط روحانيت با جمهوری اسلامى است. ۵. تكثرهايى كه برآمده از مسائل صنفى روحانيت و حوزه های علميه است. منظر اول: روحانيت و معرفت دينى و مذهبى نخستين منظر شامل تكثر هايى است كه پيشينه و تباری در گذشـتۀ حوزه هـای علميـه دارنـد و اكنون نيز به عنوان نقاط مناقشه خيز، را از درون دچار تكثر مىكنـد، ايـن تكثرهـا از چند جهت قابل بحـث اسـت، امـا در اين جـا تنهـا بـه دو جنبـۀ مهـم آن اشـاره مى شـود؛ يكـى سنخ بندی روحانيت به لحاظ نوع معرفت دينى و منطـق فهـم ديـن و ديگـری در نوع تعامل آنان با اهل سنت.
۱-منطق فهم دين مراد از منطق ، سامان های به هم پيوسته و منسجم برای كشف قضايا و روش شناسـى معرفت دينى است. در واقع منطق فهم دين دانش كاربرد معرفتـى امتزاجـى بـه ديـن، براى كشف و فهم گزاره ها و آموزه هاى آن و سنجش و آسـيب شناسـى معرفـت دينـى اسـت ( نک، رشاد، علی اکبر، ۱۳۹۳، ۴۲_۴۳) در وضعيت كنونى حوزه های علميه، مى توان موضع و نگـرش روحانيـت بـه ايـن مسـئله و شيوه كشف قضايای دينى و روش معرفت شناختى آنان را ذيل سه گروه صورت بندی كرد: الف) معتقدان به منبع عقل و نقل در كشف معرفت دينى 🔸گروه زيادی از به هماهنگى عقل و نقـل- بـه عنـوان منبـع كشـف ديـن - اعتقـاد دارند. اين گروه عقل نظری، عقل عملى، عقل تجربى و عقل تجريـدی و عقـل اشـراقى را در كشف معرفت دينى مؤثر مى دانند و معتقدند همچنان كه تعـارض ميـان احاديـث را بـه وسـيلۀ تعادل و تراجيح، عام و خاص و مطلق و مقيد مورد ارزيابى قرار مـى دهـيم، لازم اسـت همـين شيوه را به هنگام تعارض ميان و نقل به كار گيريم. رو از اين ، عقل، نزد اين گروه، نه تنها در كشف موضوعات بلكه در كشف احكام نيز كارگر است. ب) استناد محدود عقل 🔹گروهى ديگر از حوزويان، عقل را در يك محدوده خاص به رسميت شناخته و خطـوط و حدودی را فراروی داوری های عقلى قـرار مى دهنـد و عقـل را از داوری در بـاره فراتـر از آن حدود منع مى كنند. اين گروه ضمن آن كه عقل نظری را مستند به بديهيات مى داند، به اعتبـار عقل عملى در كشف پارهای از جزئيات و اعتبار عقل عرفى در كشف موضوعات معتقدند. تفاوت اين گروه با گروه قبل، آن است كه گروه قبل، تحميل هيچ محدوديتى را بـر عقـل نمى پذيرد و هرگونه محدوديتى را كه برای عقل باشد، ذاتى آن مى داند؛ و لكن اين گـروه از عقل استفاده كلامى و جدلى مى كنند. 🔸شايد بتوان گفت قائلين به اين دو گفتمان، بـه عنـوان متـدولوژی منسـجم، شـاكلۀ اساسـى تفكر حوزه و را تشكيل مى دهد. ج) معتقدين به عقل استنباطى 🔹اين گروه برای عقل هيچ گونه داوری قائل نبوده و اگر داوری ای را بپذيرند بـرای اسـتنباط از نقل مى باشد؛ در واقع در اين مرتبه، عقل به دليل اينكه عهده -دار اسـتنباط از نقـل اسـت بـه عنوان عقل استنباطى از آن ياد مى شود (نک: پارساییان ۱۳۸۸، برنجکار، ۱۳۹۱) اين گروه از ، افزون بر نقل، به عقل نيز بها مى دهند، اما عقل برای آنها منبع كشف ديـن نيسـت. بـه عبـارتى ديگر، آنان عقل پيشينى و عقل منبعى مستقل از نقل را قبول ندارند و از آن تنها به عنوان ابزار پسينى ما بعدا ايمان استفاده مى كنند. ايـن گـروه كـه در پـى تأسـيس فلسـفه شـدن اسـلامى هستند از ميراث دانشى مسلمانان يعنى فلسفۀ ما صدرا، منطـق ارسـطويى و اصـول فقـه گـذر مى كنند و به جز فقه ترميم شده، دانش ديگری از ميراث قبل را قبول ندارند. 🇮🇷🏴 را به دوستان خود معرفی کنید. @rahroshaan 🔸🔹🌿🔸🔹 ▪️▪️▪️▪️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ؛ 🔸دیگر مثل او نخواهد آمد ▪️سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تسلیت باد
🔔 | دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف، امروز به صورت مجازی برگزار شد ➖➖ 🔻آیت الله اعرافی: دوران شکست رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت آغاز شده و ادامه دارد hawzahnews.com/xb8xk 🔻نماینده رهبری در امور حج و زیارت: ظلم بر ملت فلسطین نیز مثل همه ظلم ها به پایان می رسد hawzahnews.com/xb8xs 🔻شیخ بدرالدین حسون عالم اهل سنت سوریه: صهیونیست ها هیچ نسبتی با یهود و حضرت موسی و سلیمان(ع) ندارند hawzahnews.com/xb8xp 🔻قدیر آکاراس فعال مذهبی ترکیه: امنیت فلسطین برابر با امنیت همه جغرافیای اسلام است hawzahnews.com/xb8xJ 🔻نماینده جنبش جهاد اسلامی: شکست صهیونیست، پیروزی جهان اسلام بر استعمارگران است hawzahnews.com/xb8xK 🔻نایب رئیس آل آندیا ملی کونسل هند؛ مسلمانان برای آزادی قدس متحد شوند hawzahnews.com/xb8xH 🔻سهیل اسعد طلبه آرژانتینی و مبلغ بین‌المللی؛ فلسطین هنوز در وجدان انسان‌های آزاد جهان زنده است hawzahnews.com/xb8xG 🔻نماینده نخست وزیر مالزی در امور خاورمیانه: انقلاب اسلامی در عمل از اسلام و مسلمانان دفاع کرده است hawzahnews.com/xb8xQ 🔻عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل: صهیونیست‌ها در روزهای اخیر ضربات صاعقه‌واری را در اراضی اشغالی خوردند hawzahnews.com/xb8xR 📕 در حاشیه کنگره قدس شریف؛ کتاب قلم‌های قدسی رونمایی شد hawzahnews.com/xb8xn 🔻نماینده آیت الله عیسی قاسم: حملاتی اخیر، رژیم صهیونیستی را متزلزل کرده است/رژیم صهیونیستی از همه طرف محاصره شده است hawzahnews.com/xb8xV