eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی سایت ره توشه
406 دنبال‌کننده
19.6هزار عکس
25.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
ارتباط با مدیر کانال: @arhedayati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هشدار فرمانده کل ارتش: مقامات رژیم صهیونیستی می‌دانند توان ایستادگی در مقابل پاسخ کوبنده ایران را نخواهند داشت @Farsna
"هر روز یک صفحه با کلام حق " *اعوذ بالله من الشیطان الرجیم *بسم الله الرحمن الرحیم**
👈جایگاه صدور خدمات فنی مهندسی؛👇      یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این است که ایران اسلامی را به یک کشور مستقل، نسبتاً خودکفا و صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به نقاط مختلف جهان تبدیل نموده است، این در حالی است ‌که در زمانی نه‌چندان دور، بیش از ۳۵ هزار مستشار نظامی آمریکایی یک چهارم ارتش کشور را در اختیار گرفته و در تمامی ارکان و اجزای سیستم اداره کشور از سازمان برنامه و بودجه گرفته تا بخش کشاورزی، سیستم آموزشی و سایر بخش‌ها نفوذ و دخالت داشتند.      اما منظور از صدور خدمات فنی و مهندسی چیست؟ در تعریف گفته‌اند؛ انجام همه یا هر یک از مجموعه اقدامات ذیل از جمله؛ طراحی، مدیریت، تدارک، اجرا و یا طرح و ساخت یک پروژه توسط شرکت‌ها و موسسه‌های ایرانی به متقاضیان خارج از کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی محسوب می‌شود که البته می‌تواند در عرصه‌ها و موضوعات مختلف مصداق داشته باشد.      اگرچه در دولت قبلی این راهبرد یعنی صدور خدمات فنی مهندسی روند نزولی پیدا کرد، با این‌حال گزارش‌ها بیانگر آن است که در سال ۱۴۰۰ معادل ۲ میلیارد و ۳۰۴ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که مربوط به اجرای حدود ۳۴ پروژه در ۱۸ کشور جهان بوده است. با این حال تا رسیدن به جایگاه واقعی در این عرصه فاصله زیادی داریم.      مهمترین علت آن را هم می‌شود در چند موضوع کلی خلاصه کرد که همانند سایر موارد اقتصادی، متأسفانه در این مورد هم بانک‌ها در جایگاه متهمین ردیف اول قرار دارند.      چرا که صرفنظر از مشکلاتی که تحریم‌ها برای سیستم بانکی ما ایجاد کرده‌اند، عدم اعتماد بانک‌ها به شرکت‌های فعال در این عرصه و اجتناب آنها از اعطای ضمانتنامه بانکی یا خودداری از پرداخت تسهیلات و سایر خدمات به شرکت‌ها و موسسات مذکور نیز مهمترین مشکل این بخش به شمار می‌رود.      اما این فقط بانک‌ها نیستند که با شرکتهای مورداشاره همکاری نمی‌کنند، بلکه شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی نیز یا توانایی ندارند و یا بعضاً حاضر نیستند به پیمانکاران ایرانی اعتماد و کار و ماشین آلات و تجهیزات و سایر امکانات آنها را به شکل مطلوب و کامل بیمه نمایند.      موضوع فقدان و عدم‌دسترسی به ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن و به روز نیز مشکل دیگری است که به خاطر تحریم‌های ظالمانه، در بسیاری از موارد مستلزم ورود پرنگ و مقتدارانه شرکتهای دانش بنیان به کار طراحی و تولید آنهاست، که اگرچه در این رابطه تاکنون اقداماتی خوبی صورت گرفته، اما کافی نبوده و مستلزم برداشتن گام‌های جدی‌تری است.      علاوه بر این؛ خود این شرکت‌های دانش‌بنیان نیز نیازمند افزایش قدرت ریسک‌پذیری برای ورود جدی به عرصه صدور خدمات فنی و مهندسی در چارچوب یک نظام هماهنگ و هدفمند هستند، چارچوب و ضوابطی که خط قرمزها و منافع کشور کاملاً در آن لحاظ شده باشد.      کمرنگ بودن نقش بخش دیپلماسی اقتصادی در جهت فراهم نمودن زمینه‌های حضور مؤثر و فعال پیمانکاران ایرانی در کشورهای هدف، مشکل دیگری است که باید در ابعاد مختلف از جمله؛ بازاریابی، تسهیل تعاملات، شناسایی و معرفی فرصت‌های مناسب کاری در کشورهای هدف، معرفی ظرفیت‌های شرکتهای ایرانی به کشورهای مختلف، ایجاد ارتباط متقابل بین مسئولین و فعالان این بخش با مسئولین و بخش خصوصی کشورهای هدف، خدمات مشاوره‌ای و حتی حقوقی به شرکتهای ایرانی فعال در خارج از کشور و امثال آن مورد توجه دولت محترم قرار گیرد.      البته در این زمینه مشکلات دیگری هم وجود دارد که باید با برگزاری نشست‌های مشترک بین مسئولین ذیربط دولتی و بخش خصوصی، تدابیر لازم برای رفع آنها اتخاذ گردد.      بدیهی است که توسعه صدور خدمات فتی و مهندسی می‌تواند ضمن ارزآوری برای کشور، زمینه تبادل دانش و تجربه را نیز فراهم و به اشتغالزایی و کارآفرینی نیز کمک نماید.      همچنین صدور خدمات فنی مهندسی به کشورهای دوست و همسو می‌تواند به تقویت دوستی و مودت با کشورها منتهی و بر عمق راهبردی ایران اسلامی به عنوان حامی ملت‌های محروم و مستضعف نیز بیفزاید. ✳️ سایت ره توشه rahtooshe.com 👈نشانی مطلب در سایت ره توشه:👇 👈جایگاه صدور خدمات فنی مهندسی👇 http://rahtooshe.com/?p=9903
شهیدکشوری_تا_آخرین_قطرۀ_خون_از_انقلاب،.mp3
1.18M
📢 صوت|خلبان شهید احمد ، همرزم شهید در جمع نیروهای هوانیروز ارتش: ➖ما به ملت ایران و رهبر انقلاب قول می‌دهیم که تا آخرین قطرۀ خون خود از این انقلاب پاسداری می‌کنیم. راه شهــــ🌹ــــیدان ادامه دارد... ✅تکاوران جنگ نرم ✅ 🚩قرارگاه عملیاتی تیپ ۵۵هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران 🚩
1_850975357.mp3
7.54M
🔥 عواقب رابطه با نامحرم 🔥 دانلودش شدیدا پیشنهاد میشه حتی اگه به آن دچار نشدید. لطفا انتشار بدین شاید کسی به وسیله شما این گناه رو ترک کنه👌 @vajebf00
بی حجاب است و با پول های فالورها به فقرا کمک میکند و دایم از کمک هایش با پول فالورها فیلم و عکس تهیه میکند و بشدت در حال ریاکاریست ... به مردم اطلاع دهید که بی حجاب هر کار خوبی که انجام دهد از او پذیرفته نیست ... @drnyazmnd
بسم الله الرحمن الرحیم 📝 به مثابه مسلمان ▪️مساله حجاب (که شاید بخودی خود و منفصل از زمان و مکان، یک حکم دست چندم در شریعت باشد) به دلایل تاریخی-اجتماعی در یک قرن اخیر اهمیت خاصی پیدا کرده است؛ و اگر این جایگاه خاصی که امروز پیدا کرده درست فهم نشود تحلیل درستی از بسیاری از جریانات معاصر نمی‌توان داشت. 🔸اگر حدیث منسوب به حضرت زهرا س که «برای زن بهتر این است که مردان او را نبینند و او مردان را نبیند» را در گوشه ذهنمان پررنگ کنیم، می‌توان گفت در سنت اسلامی دو نگاه به حجاب وجود داشته است: ▫️یکی نگاهی که حجاب را ذیل این حدیث می‌دید؛ که خروجی‌اش توصیه به پرده‌نشینی و خانه‌نشینی زن است؛ و ▫️دیگری حجاب را در کنار و بلکه مکمل این حدیث می‌دید، با این بیان که حدیث مذکور، در مقام بیان یک قاعده کلی در روابط زن و مرد است، که می‌خواهد بگوید اصل بر عدم اختلاط است؛ اما حجاب، ناظر به این واقعیت میدانی است که اساسا زندگی انسان، اجتماعی است و زندگی اجتماعی، جز با حدی از اختلاط بین زن و مرد ممکن نیست، لذا حجاب در اسلام، نه مهر امضایی بر پرده‌نشینی زن، بلکه مهر تاییدی بر حضور زن در میان جامعه است، اما به نحوی که جنسیت او تحت‌الشعاع امور جنسی قرار نگیرد. 🔹شاید از بهترین صورت‌‌بندی‌های این نگاه دوم، بحثهای شهید مطهری در کتاب «مساله حجاب» باشد. ایشان در نیمه اول کتاب با جریان غربزده درگیر است که آنان حجاب را از منظر تسلط مرد بر زن تحلیل می‌کنند، و در نیمه دوم با جریان طرفدار پرده‌نشینی زن؛ وهردو در این مشترکند که «حجاب» را به مثابه «محدود کردن زن» قلمداد می‌کنند و ذیل نگاه اول قرار می‌گیرند؛ و ایشان می‌کوشد با تبیین نگاه دوم، از ایده «حجاب به مثابه مصونیت» دفاع کند. 🔸حقیقت این است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این حداکثر معنایی است که از حجاب در جامعه ترویج شد، که علیرغم اینکه واقعا یک پله از تلقی غربی و سنتی بالاتر است، اما همچنان حجاب را برای زن در موضع انفعال قرار می‌دهد. 🔺اما می‌توان تقریری از حجاب ارائه کرد که حجاب، نه از موضع انفعال، بلکه از زاویه فعال بودن زن مطرح، و به مثابه کنشگری زن باشد. البته اصل این ایده در آثار شهید مطهری هست اما بسط نیافته است. در واقع الگوی غرب برای ورود زن به جامعه یا است که در باطن خود است (و به تعبیر شهید مطهری را نادیده می‌گیرد و او را همچون وارد جامعه می‌کند) و یا است که جدی گرفتن زنانگی زن را در این می‌داند که زن را به مثابه وارد جامعه کند. در قبال این دو، اسلام با جدی کردن حجاب می‌خواهد نشان دهد که هم زنانگی زن در مقام حضور اجتماعی وی را جدی می‌گیرد و هم حضور او در جامعه را نمی‌خواهد در افق جنسی قرار دهد. در این فضا حجاب، نه صرفا یک واکنش انفعالی و برای مصونیت زن، بلکه یک اقدام کنشگرانه و برای ارائه الگویی از حضور زن در جامعه است که در عین جدی گرفتن زن بودن وی، مانع فروکاستن این زنانگی به افق امر جنسی می‌شود. 🎙در منبرهای فاطمیه اول در دانشگاه امام صادق ع کوشیده‌ام که در سه‌جلسه اول این گفتمان را تبیین کنم؛ و در جلسه چهارم توضیح دهم که بر مبنای این گفتمان، ورود حاکمیت در مساله حجاب چگونه باید باشد. 🎧جلسه اول https://eitaa.com/souzanchi/1190 🎧جلسه دوم https://eitaa.com/souzanchi/1193 🎧جلسه سوم https://eitaa.com/souzanchi/1194 🎧جلسه چهارم https://eitaa.com/souzanchi/1195 کل بحثها در فضای وب 🌐https://www.souzanchi.ir/hijab-as-a-muslim-womans-activism/ تبصره: تیم رسانه‌ای هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق ع زحمت کشیده و تاکنون چهار کلیپ از این جلسات بنده تهیه کرده‌اند. ضمن تشکر از ایشان، تذکر این نکته لازم است که در هریک از چهار کلیپ مذکور، بحثهای جدا از هم طوری به هم چسبانده‌ شده که مخاطب گمان می‌کند با یک فراز متصل مواجه است. از این رو، این کلیپها هریک به کلیت خود معنایی را به مخاطب منتقل می‌کند که شاید تفاوت‌های مختصری با مراد گوینده داشته باشد. چه خوب است که اگر کلیپی تهیه می‌شود، برش متصلی از بحث باشد، ویا اگر تقطیعی رخ می‌دهد اتصال این قطعات به گونه‌ای باشد که مخاطب متوجه باشد که وسط اینها مطالبی گفته شده و چنین کنار هم گذاشتنی، بر اساس ذهنیت تدوینگر است، نه گوینده. حسین سوزنچی @souzanchi