فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو دنیا یه جاهایی هست که از شدت #توسعه_یافتگی، هواپیماهاشون فقط قابلیت فرود اومدن روی باند ندارن، بلکه میتونن تو باند فرودگاه لنگر هم بندازن و مثل کشتی پهلو بگیرن؛ مثلاً همین #دبی.🤣
برسد بهدست "مرغ همسایه غازه" گویان وطنی.
#پیش_رفتهایم
🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
9.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آهان! اینجوری و بلند بلند رویا پردازی برای آینده کنید، نه پشت درهای بسته...
👏👏👏
🆔 @social_theory
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️کلاهک این موشک کجاست؟🙂
راستیآزمایی ادعای سخنگوی فارسیزبان ارتش رژیم صهیونیستی درباره انهدام موشکهای ایران
صهیونیستها تصاویری از بوستر موشکهای بالستیک شلیک شده را به عنوان انهدام موشکها منتشر میکنند که در این ویدئو به این ادعا پاسخ داده شده است.
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
📌روایت چیست و با ما چه میکند؟
👤آزاده جهاناحمدی؛ منتقد ادبی
تعریف دقیق، جامع، مانع و شفافی از روایت در ادبیات فارسی نداریم. آنچه تحت عنوان تعریف روایت مطرح میشود، ترجمه از آثار غیرفارسی است که معادلیابی برای آن گاهی با دشواری همراه است...
گریزی نداریم جز اینکه بصراحت اعلام کنیم ما هنوز نتوانستهایم به نسبت مشخصی بین داستان و روایت برسیم. همان طور که نسبت روشنی میان روایت و خاطره و تجربه زیسته نداریم. گاهی رسمی و گاهی تلویحی به همه اینها میگویم روایت...
آنچه تجربه زیسته ما در لحظه و از هستی میتواند داشته باشد؛ احساسی کاملاً درونی، شخصی و شهودی که غیرقابل انتقال مینماید، اما قرار دادن آن در زنجیره روایی امور دیگر، به ما این امکان را میدهد تا با آنچه در لحظه تجربه کردهایم، فاصله بگیریم و آن را با واژههایی که به شکل بالقوه قابل دسترس برای دیگران هستند، تفسیر کنیم و در اختیار آنها قرار دهیم. درواقع برای فهم آنچه در لحظه به مثابه تجربه زیسته بر ما میگذرد و یا دادن قالب و فرمول به آنچه در لحظه احساس میکنیم، ما آن امر زیسته تجربی را در زنجیره روایی وارد میکنیم، همین عمل ساده روایت کردن، ما را از سیطره آن امر زیسته رها میکند و در بطن امر قابل فهم مستقر میسازد.
آنچه خاطره و تجربه زیسته را تبدیل به روایت میکند، نفوذ نوشتار است به لایههای عمیق زندگی، هستی و انسان و از این مسیر است که روابط انسان با ساحات گوناگون معنادار میشود. «مقوم روایت ایجاد تکانه در مخاطب برای گشودن نظرگاه جدید است». اما آنچه میبینیم روند عادی تجربیات نویسندگان است که تحتعنوان روایت در مسیر خط زمان نوشته و به عنوان روایت منتشر میشود...
🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️
اگر دوست دارید متن کامل مقاله را مطالعه کنید، به اینجا مراجعه کنید.
✍پ.ن: اگر بخواهیم بر پایه دیدگاه نویسنده نوشته بالا، مقوم روایت را "ایجاد تکانه در مخاطب برای گشودن نظرگاه جدید" بدانیم، وقتی میخواهیم چیزی را روایت کنیم باید دو نکته را فراموش نکنیم:
یکی اینکه ما به دنبال ایجاد یک نظرگاه و زاویه دید جدید در مخاطب هستیم،
دیگری اینکه برای این کار باید نوشته مان قابلیت ایجاد یک تکانه و تلنگر در مخاطب را داشته باشد.
پس طولانی نویسی و گیج و سردرگم کردن مخاطب خسته و پرمشغله امروزی از نوشته مان، با دغدغه بالا تناسبی ندارد و در روند خلق روایت اخلال ایجاد میکند.
#جهاد_روایت
#روایت_نویسی
#چیستی_روایت
https://eitaa.com/joinchat/2345402427C9c718687c3
18.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌ایدههای خلاقانه برای تربیت فرزند!🤣
سلامتی مادرهایی که با همه توانشون دارن ما رو تربیت میکنن،
و شادی روح همه مادرهایی که دستشون از دنیا کوتاهه ولی هنوز دارن برای عاقبت به خیری ما دعا میکنن، #صلوات.
#طنز_تربیتی
#بهشت_زیر_پای_مادران_است
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رزمندگان اصلی #جنگ_روایتها راویان هستند. کافی است زبان به روایت باز کنیم یا برای روایت دست به قلم شویم تا ببینیم چگونه نصرت الهی شامل حالمان میشود برای لگدمال کردن ابلیس و جنودش زیر دست و پایمان.
ما از بس #ناراوی بودهایم، انگار باورمان نمیشود یک صحبت کوتاه اما پر از اطلاعات و جزئیات چگونه میتواند گوش مستکبران را کر کند و پایش به رسانههای خودشان باز شود؛ انگار فراموش کردهایم وعده الهی را که "کَم مِن فِئَةٍ قلیلةٍ...".
ببینید روایت آقای عباس موزون در این سه چهار دقیقه، چگونه #اسرائیل_حقیر را بیش از پیش تحقیر میکند؛ تصور کنید چهره آن ساکنان سرزمینهای اشغالی بدبختی را که این روایت به گوششان میرسد و عمق فلاکتشان را در چهار دقیقه با بیانی چنین روان و صورتبندیشده میشنوند.
اما نکته آموزشی این فرسته:
نقطه قوت این روایت تمیز چیست و به بیان دیگر، این روایت اثرگذار چگونه خلق شده است؟
یکم #زاویه_نگاه: آقای موزون دوربین روایت خودش را همانجایی کاشته که رژیم غاصب از آنجا #رویافروشی کرده: یک سرزمین امن و مرفه. آقای موزون با روایت خود، #تخریب_رویا کرده است.
دوم #پرداختن_به_جزئیات: بهجای حرفهای کلی، روی مسئلهای مثل طول و عرض اندک و حقیر این سرزمین رفته.
سوم استناد ظریف و طنز به دانستههای مخاطب ایرانی برای تخریب رویا: طول پانزده کیلومتری بلوار وکیلآباد مشهد و فاصله بین اندیمشک و دزفول.
جمله طلایی این روایت این است: جوانهای ایرانی عرض سرزمینی را که اشغال کردهاید و اسمش را گذاشتهاید کشور اسرائیل، با موتور تکچرخ میزنند!🤣
#جهاد_روایت
#روایت_نویسی
🆔️ @rajaaei_ir
ِ📌#روایت یک استاد دانشگاه خارجنشین از اثر عملیات #وعده_صادق بر #عزت_ملی ما:
دوستی دارم که در دانشگاه یکی از مرفهترین کشورهای دنیا استاد است.
امروز تماس گرفته بود میگفت: چه خبر است؟!
میگفت: اینجا تا چند وقت پیش ایران را بهزور از افغانستان تشخیص میدادند، اما حالا همهجا در مورد ایران صحبت میکنند.
میگفت: درِ اتاقم را میزنند میآیند داخل و به من تبریک میگویند.
میگفت: بعد از حمله ایران به اسرائیل فکر میکردم باید نگران باشم. خودم را آماده کرده بودم بتوانم احتمالاً فشاری که از جانب محیط خواهد آمد را مدیریت کنم. اما همه چیز برعکس است...
میگفت: برای اولین بار در خارج از ایران حس غرور دارم.
#جهاد_روایت
#روایت_نویسی
🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از کِلک صافی 🪶
نق میزنیم ولی هستیم
صف نانوایی شلوغ بود، از آن شلوغی های کلافه کننده که هر بحث سیاسی داغی را هم به سکوت منتهی میکرد، شاطر ولی بین شانه گرفتنها به واگویههای توییتری و ایران اینترنشنالیش ادامه میداد.
نمیدونم از گرمای تنور بود یا حرفهای صد من یه غاز شاطر، ولی مغزم برشته شده بود. دیگر فقط چشمم به سماع شاطر با چانه خمیر بود و رفت و آمد پارو. دوسه نفر مانده بود تا نوبتم بشود الحمدلله. شاطر نونهای مغزپخت رو بیرون کشید و انداخت جلو نفری که نوبتش شده بود. همزمان به نفربعدی گفت «چندتا؟»
مشتری که از لحنش معلوم بود افغان است گفت «دوتا» و کارتش رو در کارتخوان کشید. دستگاه صدایی داد که حاکی از عدم موجودی کافی بود. احتمالا بنده خدا آمادگیش را نداشت، نگاهش به صفحه نمایشگر خیره مانده، انگار یخ کرده بود.
شاتر دوتا سنگک از تنور بیرون کشید و انداخت روی توری فلزی. مرد نگاهش کرد، شاتر بی صدا با صورتش گفت «باشه»، مرد آرام نون ها رو برداشت و آرامتر گفت «میآورم».
مغز دو رو خاشخاش شدهام، دیگر گریپاژ هم کرد. انتظارش را از این شاطر نداشتم. نه به آن حرفهای غربی، نه به این عمل شرقی! آخر کجای دنیا با یک مهاجر اینطور برادری میکنند!؟
جالب اینجا که وقتی از کمی دورتر به صحنه نگاه میکردی انگار همه چیز عادی بود، هیچکس تعجب نکرد، هیچکس حرفی نزد، انگار یک اتفاق کاملا معمول افتاده.
بیرون که میآمدم با خودم گفتم «ایرانه دیگه، نباید خیلی به حرفا توجه کرد، این مردم اهل عملن»
⚜ @kelkesafi
مرتضی رجائی
نق میزنیم ولی هستیم صف نانوایی شلوغ بود، از آن شلوغی های کلافه کننده که هر بحث سیاسی داغی را هم به
این روایت خواندنی را ببینید!
(واقعاً چطور میشه خواندنی را دید؟!🤔😁)
مشابه همین اتفاق برای من هم افتاده بود، ولی همت روایتش را نداشتم.
اما ببینید این نویسنده خوش قلم به چه زیبایی آن را روایت کرده است.
ببینید چطور رفت و برگشت خیلی از مردم ما را بین دو نیمه غربی و شرقی وجودشان دیده و به قلم درآورده؛ روایتی که برآیندش تزریق حال خوش و امیدواری به خواننده است.
این اثر روایت است؛
پس روایت کنید.
46.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 محصول جدید حاج مهدی و پسران!😁
🎬نماهنگ "فلسطین تنها نیست"
با نوای
🔹️حاج مهدی سلحشور
🔹️علی اکبر سلحشور
🔹️علی اصغر سلحشور
#وعده_صادق
#پایان_اسرائیل
#روایت_رویا
🆔️ @rajaaei_ir
بعد حضور امروز بچههای برنامه #به_افق_فلسطین در واحد ارتباط با مخاطبان صداوسیما، یکیشان میگفت:
تماسهای عجیبی داشتیم از دورافتادهترین روستاها. مثلاً همسر یک کشاورز گفت: من به کمک شوهرم میروم که بیشتر کار کند تا پولش را به مردم #غزه کمک کنیم.
چقد دعای خیر میکردند برای ما عوامل برنامه.
#روایت_غزه
🆔️ @rajaaei_ir