eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
492 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
957 ویدیو
96 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
⛰🌄 سفر به کویر قطع برق و قطع آبی که جانش به جان پمپ بسته است. قطع تلفن که جانش در ید قدرت برق و نِتی که وصل به وای‌فای منزل است تسلسلی فوق تحمل‌ام ایجاد کرده بودند، درست همان روزی که کولر منزل نصب می‌شود، قطع برق نیز سروکله‌اش پیدا می‌شود نمی‌دانستم چه کنم، برای انجام هر کار به بن‌بست می‌خوردم چه به موقع به کویر دعوت شدیم به دعوت هم‌مباحثه‌ای که سالیان متمادی با همدیگر در کتاب‌ها که بساتین علمایند چرخ زده‌بودیم و اکنون او مرا به دیار توحیدی کویر، دعوت کرده بود ۵ نفری به نیابت ۵تن، سَری به دیار مردم مهمان‌نواز زدیم. از درِ هر خانه‌ای که عبور می‌کردیم اغلب یا منزل شهید بود و یا عالِم، چشمانمان چه ساده عبادت می‌کرد چرا که نگاه به درب منزل عالم عبادت است. وقتی درب منزل را به رویمان گشود آنگاه که نگاهم همزمان به نگاهش و درب منزلش افتاد، چه نور‌ٌ عَلی نوری بپا شد... شگفتی‌های کویر و مردم متدینش چقدر فطرت خداجویم را قلقلک دادند برای نماز مغرب که به مسجد می‌روی سکوت روستا و گلبانگ اذان، بوی سحرهای ماه مبارک رمضان را برایت تداعی می‌کند. آسمان کویر را که دیگر نگو شب است و آسمانِ کویر است و من... چه دل‌انگیز است شناگری در آسمانِ توحید و تمنای غرق شدن در دریای وحدانیت... صبح پس از نماز کتابت را برمی‌داری و می‌روی پشت‌بام، تا زاغ سیاه خورشید را چوب بزنی تا طلوع کند. یابن الحسن! خورشید به عشق شما ظهور کرده، آمده است تا به امام زمان سلام کند ای خورشید مغرب! ای کاش طلوع می‌کردید چرا که بدون ظهور شما، هوای زمانه سرد است ✍به قلم مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️اصول‌ ویراستاری‌: 💫مقدمه 🔻مُثَلّثِ علم در هر بحث، یک مثلثی ترسیم می‌گردد که در تمام علوم جاری و ساری است. 🔻برای فراگیری هر علمی۳سطح وجود دارد 1⃣ علم‌آموزی: که عبارتست از: آشنائی با مبانی و کلیات. مثلا مبانی و کلیات در علم فقه شامل: چیستی‌فقه/کاربردفقه‌/ویژگی‌های‌فقه/مسائل‌فقه است. این مبانی و کلیات لازم هستند ولیکن کافی نمی‌باشند. چرا که اگر کسی از ما سوالی بالاتر از این سطح بپرسد ممکن است نتوانیم پاسخگو باشیم. یا اگر سوال کننده ویژگی‌هائی برای فقه مطرح کند که مازاد بر مبانی و کلیاتی که ما آموخته‌ایم باشد نخواهیم توانست آن ویژگی‌هائی که ذکر می‌کند را تایید یا رد نمائیم. سطح علم آموزی نظیر پایان‌نامه‌ی کارشناسی است که فقط مرحله‌ی توصیف است و آشنائی 2⃣ مهارت که عبارتست از: درگیر شدن با مسائل و حل آن به عنوان مثال یکی از بحث‌هائی که در مهارت فقه مطرح می‌شود پاسخگوئی به مسائل جدید است. سطح مهارت، همانند پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد است که با یک مسئله درگیر می‌شویم مثل اینکه: آیا حکومت می‌تواند زنان را بر حجاب ملزم کند‌؟ برای پاسخ به این سوال ما نمی‌توانیم فقط از مبانی و کلیات استفاده کنیم‌‌‌؛ لذا در اینجا برای پاسخ به این مسئله‌ی فقهی می‌بایست سطح‌مان را از سطح علم‌آموزی فراتر ببریم که همان مهارت است. 3⃣ شناخت شناخت قله و اوج آن دانش است. از سطح مهارت که یک سطح بالاتر برویم می‌شود شناخت، اگر در سطح مهارت چندین سال کار کنیم و با مسائل درگیر شویم و چندین مسئله را حل کنیم در سطح شناخت، صاحب‌نظر شده و به توانمندی‌ نظریه‌پردازی نائل می‌آیم، وقتی به این مرحله رسیدیم می‌توانیم برای خود اتخاذ مبنا کنیم. چنین فردی می‌تواند مبانیَش را بیاورد برای کسانی که در مرحله‌ی علم آموزی (کارشناسی) هستند به عنوان مبانی مورد استفاده قرار گیرد. چون فرد در آن علم به اجتهاد رسیده و خودش نظر می‌دهد و استدلال می‌کند. مثلا مبانی و کلیات در عقائد عبارتند از: توحید، نبوت، معاد. مهارت در عقائد درگیر شدن با مسائل توحید است مثلا در مبحث توحید اگر یکی از توحید ها، توحید وجودی باشد پس وجود ما چیست؟ آیا وجود ما همان وجود خداست؟ آیا وجود ما منفک از وجود خداست؟ ترکیب اجزاء اینجا چی میشه؟ شناخت در مبحث عقائد :مثلا می‌گویم: «من در توحید به این نتیجه رسیدم و نظرم این است که توحید، اخلاص است چون کسی موحد است که در کل شبانه‌روز اخلاص دارد یعنی تمام رفتار و واکنش او برای خدا باشد.» اصلا شاید تاکنون هیچ متکلمی به چنین عقیده‌ای اعتقاد نداشته باشد ولی منِ نوعی چون صاحب‌نظر هستم چنین اعتقادی را مطرح می‌کنم. 🌐آغاز مبحث در ویرایش نیز دقیقا همین مباحث را داریم. 1) مرحله‌ی علم‌آموزیِ ویرایش با یکسری مبانی، اصول، کلیات و احکام آشنا می‌شویم که در آن دو مبحث مطرح می‌گردد. الف) ویرایش زبانی یا محتوائی نظیر کليشه را باید کشت، گرته‌برداری را باید رفع‌ کرد. ب) ویرایش صوری یا شکلی مثال: قبل و بعد از قید، کاما می‌آوریم. 2) اما در مرحله‌ی مهارت در مبحث ویرایش به سطحی از مهارت و دانش می‌رسیم که به آن می‌گوئیم: سطحِ تشخیصِ مصادیق، مثلا در مبحث ویرایش مبحثی داریم بنام کلیشه، لذا در سطح علم آموزی با کلیشه آشنا می‌شویم و در سطح مهارت تشخيص می‌دهیم آیا این عبارت کلیشه هست یا نیست. 3) مرحله‌ی شناخت در ویرایش را، شَم‌ادیبانه گوئیم. یعنی فرد آنقدر در مرحله‌ی مهارت رشد یافته که مهارت او به شَم ادیبانه رسیده است. مثلا آقای مجتبی مینوی، آقای اسلامی نَدوشَن یا آقای عبدالحسین زرین کوب یا آقای شفیعی کدکنی یا آقای محمد اسفندیاری یا دکتر باطنی وقتی عبارتی را می‌گویند آن دلیل، مبنا و ملاک برای افرادی قرار می‌گیرد که در دو سطح پائین‌ترند. زیرا اینها اتخاذ مبنا کرده‌اند. مثلا می‌توانند حکم گرته‌برداری را رفع کن را نیز تغییر دهند و بگویند گرته‌برداری را رفع نکن ♻️نتیجه اینکه: ویراستاری همچون تمام علوم سه مرحله دارد و ما اکنون در مرحله‌ی علم آموزی هستیم. تلخیص تدریس استاد کاظمی ✍ تنظیم کننده مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 پرســـ❓ــش ⁉️چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی به مثابه زیارت حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در کربلاست؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 1⃣ سفیرسیار و حلقه‌ی وصل بودن چون حضرت عبدالعظیم حسنی(عليه‌السلام ) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد چرا که شیعیان در جای جای خطه اسلامی نمی‌توانستند با هم ارتباط داشته باشند، لذا ایشان حلقه‌ی اتصال بین شیعیان بودند و ائمه ایشان را قبول داشتند. 2⃣ مجاهدت‌های علمی ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه‌اند که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است و این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 3⃣ مُحَدِّث بودن امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. مُحَدِّث: محدث کسانی هستند که فن جمع‌آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می‌داند و آن را جمع می‌کند و یا می‌نویسد و یا شاگرد تربیت می‌کند. محدث اصطلاح ویژه‌ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می‌شنود راوی: اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می‌گیرد. راویان حدیث را از محدث می‌شنوند و نقل می‌کنند، لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 4⃣امکان‌وجودِ‌چنین‌روایتی‌برای‌سایرامامزادگان ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایات اینچنینی بوده اما به دست ما نرسیده باشد. 5⃣ امامزاده بودن البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(عليه‌السلام ) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که آنان نیز از امامزادگان هستند جنبه علمی‌شان در بین مردم غلبه دارد. 6⃣ به علت شرایط مکانی زمانی ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم ذکر شود. زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (علیه السلام )، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى‌کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. لذا وقتی برخی شیعیان نزد امام هادی(عليه‌السلام) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. 7⃣ لزوم پایگاه سازی لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست داشتند، شیعیان گِرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. ♻️نتیجه اینکه باید توجه داشت که آن ثواب‌ها که برای زیارت عبدالعظیم ذکر شده قابل مقایسه با زیارت ائمه نیست، زیرا امیرالمؤمنین فرمودند:«لا یقاس بال محمد من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا» 📚نهج‌البلاغه خطبه‌ی دوم هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمدند با آن‌ها نمی‌توانند برابری کنند. ». از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید هیچ‌کس نمی‌تواند به مقام ائمه بار یابد و به مقامی معنوی آن حضرات برسد زیرا همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن‌ها هستند. 📝 شما می‌توانید یادداشت ماجرای ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم چیست را در خبرگزاری صاحب نیوز نیز مطالعه فرمائید👈 snai.ir/981899 🆔 @javadheidari110 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 🕌 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
〽✏️〽️✏️〽️ ✍ویراستاری ❓چرا متن نیاز به ویرایش دارد؟ یکی از بارزترین، برجسته‌ترین و مهمترین پُل‌های ارتباطی بین انسان‌ها، زبان است پُل‌های ارتباطی بین انسان‌ها، زبان است البته با چشم و بادی‌لنگوئیج هم می‌توانیم یکسری مفاهیم را به مخاطب منتقل کنیم ولی آنچه برجسته است زبان است ❓جنبه‌‌‌ی ظهور زبان چیست؟ جنبه‌ی ظهور زبان عبارتست از گفتار و نوشتاری که برگرفته از گفتگوهای درونْ ذهنی‌ست ❓معیار گفتار و نوشتار چیست؟ اگر آن معیار در گفتار و نوشتار شما رعایت شده باشد فهم شما بافهم مخاطب خیلی نزدیک می‌شود به عنوان مثال یک اصفهانی در تهران با لهجه‌ی اصفهانی صحبت کند، از زبان معیار دور شده و فهم او با مخاطبش دورمی‌شود. گاهی عدم بکارگیری زبان معیار موجب سوء تفاهم‌ها و وارد شدن لطمات زیادی خواهد شد نظیر همسرانی که باتفاوت‌های همدیگر آشنا نیستند و همین امر سبب مشاجره می‌گردد بعلاوه اینکه گاهی موجب عدم مفاهمه می‌گردد نظیر بکاربرد ناصحیحِ واژه‌ی قاضی بجای لقمه،یا سر و ته کردن بجای دور زدن لذا ما با ویرایشِ خیلی جزئی خواهیم توانست فهم‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم ❓✍زبان معیارِ فارسی ما چیست؟ معیار در گفتار:لهجه‌ی شهر پایتخت(تهران) معیار در نوشتار: آثار فاخر بزرگان زبان فارسی، البته اینجا باید اتخاذ مبنا کنید متن کزازی فارسی سَره هست هیچ واژه‌ی عربی و انگلیسی در آن نیست زبانش زبان معیار است ولی برخی واژگان او را ما نمی‌فهمیم با وجود اینکه او شَم ادبی دارد و مبنا و نظریه دارد و سمیعی دینانی طور دیگری صحبت می‌کند این امر نسبی است البته یک اختلاف اساسی بین دستور زبانان و زبان شناسان هست مثال شما در باغی که درخت میوه و علف هرز دارد وارد می شوید دوکار خواهید مرد بخاطر رشد درختان علف‌های هرز را بیرون خواهیم کشید و یا اینکه می‌گوئید باغ با علف‌های هرز زیبا شده دستور زبانان:می‌گویند علف‌های هرز را بیرون آورید چون موجب از بین رفتن تفاهم می‌گردد به گونه‌ای که ممکن است شکاف نسلی رخ دهد و پل ارتباطی را برهم بزند و دیگر حرف همدیگر را متوجه نشوند. پس زبان معیار را حفظ کن تا پل ارتباطی حفظ بشه زبان شناس معتقد است هر چیزی یک مسیر تکامل دارد و باید و نباید آوردن، آن را از مسیر طبیعی خود خارج می‌کند جهت رسوخ در ذهن و اوقع در نفس و مسجل در نفستان شود این مثال را بزنم: در ادبیات عرب دو وضع داشتیم وضع تعیینی: واضع فلان واژه را برای این پدیده‌ی جدید وضع می‌کند وضع تعیّنی: کسی وضع نکرده زبان‌شناسان خیلی قائل به وضع تعینی هستند و مردم متناسب با اقتضاهاشون واژه میاره تا راحت تر باشند و تفاهم را از بین نمی‌بره. بگذارید مسیر طبیعی خود را طی کند 📚در کتاب غلط ننویسیم از ابوالحس نجفی ایشان سمبل دستور زبان هستند مثال ترکیب اگرچه... اما غلط است چون دلیلی برای آن نداریم پس یا اگرچه‌ اول را بردار یا اما را بردار ولی خیلی این ترکیب دلنشين است اگرچه امروز هوا آفتابی است اما بعدازظهر باران می‌آید اما دکتر باطنی مقاله‌ای نوشت بنام استاد اجازه دهید غلط بنویسیم آقای باطنی زبان شناس است میگه خیلی از مطالبی که آقای ابوالحسن نجفی تو کتابش آورده برایش مبنائی برایش نداریم. اگرچه... اما بنویسید اشکال ندارد ما در ویرایش ملاک آقای ابوالحسن نجفی هستند. ویرایش بیشتر دستور زبانی است ویرایش ادبیات فارسی و ویرایش زبان‌فارسی کاملا متفاوت است. ویرایش متن‌مان را نزدیک به زبان معیار می‌کنیم تا مخاطب زودتر متوجه می‌شود ما مسئول فهم مخاطب نیستیم در زبان گفتار و نوشتار ما یک معیار داریم لذا هر چه ما را از آن معیار دور کند آن مفاهمه کمتر اتفاق خواهد افتاد اما اگر ما معیار را رعایت کردیم اما مخاطب متوجه نشد این مشکل ما نیست بلکه مشکل مخاطب است ♻️نتیجه اینکه‌: ✅ معيار در زبان نوشتار آثار فاخر بزرگان است‌ ✅ویرایش موجب می‌گردد متن نزدیک به زبان معیار شود تا مخاطب منظور ما را زودتر متوجه شود ✅ما مسئول فهم مخاطب نیستیم ما قرار است به زبان معیار بنویسیم اگر بخواهیم بنا بر فهم مخاطب بنویسیم باید برای هر فردی جداگانه بنویسیم که ممکن نیست ✅یادمان باشد، معیار نویسی با زیبا نویسی متفاوتند. در معیار نویسی مفاهمه‌ها را نزدیک می‌کنیم در زیبا نویسی بلاغت را اضافه می‌کنیم مثال: آموزه‌هایِ دین در وجود انسانها اثر دارد آموزه‌های دینی بسان بارانی با طراوت در وجود تشنه‌ی طالبان حقیقت رسوخ می‌کند عبارت اول از لحاظ معیار نویسی مشکلی ندارد و ما در بحث ویرایش دنبال معیار نویسی هستیم نه زیبانویسی. چون معیارنویسی استوار، محکم است و مفاهمه‌ها را نزدیک می‌کند شاید صمیمیت ندارد اما مطلب را می‌فهمد عبارت دوم زیبانویسی است ما در نوشتار معیار داریم فلذا هر چه ما را از معیار دور کند باعث می‌شود مفاهمه‌ی کمتری اتفاق افتد تلخیص تدریس استاد کاظمی ✍ تنظیم کننده‌مرضیه‌رمضان‌قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹داش مجید ما و هر کسی دنبال یه دلیل برا رای دادن میگرده این کلیپ را ببینند. ⭕️ @javadheidari110
"انتخاب در انتخابات" انسان همواره در تمام مسائل زندگی حتی در ریزترین مسائل آن با گزینش و انتخاب مواجه است و چون قدرت پاسخگویی به تمام گزینه ها را ندارد مجبور است از بین گزینه‌های متعدد یکی را برگزیند و سایر گزینه‌ها را حذف نماید. یکی از ساده‌ترین انتخاب‌های انسان انتخاب غذاست که از عادی‌ترین انتخاب‌های اوست. بعلاوه اینکه که انتخابات عادی دیگری نیز دارد که اگر در انتخاب آنها دچار خطائی شود خسارت چندانی متوجه‌ی او نخواهد شد اما اگر در انتخابات مهم دچار خطا گردد خسارتی بزرگ و گاهی جبران‌ناپذیر به دنبال خواهد داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و موجب می‌گردد عمری خود و دیگران را اسیر انتخاب نادرست خود نماید. لذا می‌بایست انتخاب او با انگیزه و علت و از روی فهم باشد. انگیزه‌های انتخاب عبارتند از: 1⃣ جاهلانه نظیر بت پرستان که گرایش به دین پدران خود داشتند و بر آن اصرار می‌ورزیدند. البته که چنین انتخابی از دیدگاه شرع مردود است، چرا که در حدیث آمده جهالت اصل و ریشه همه بدبختی هاست. 2⃣ بزدلانه این انگیزه نیز فاقد ارزش است. 3⃣ سودجویانه این انتخاب از روی حب و جهت نفع رسانی مادی و دنیوی به خود است نظیر افرادی که برای مال دنیا امام حسین - علیه السلام- را کشتند. این انتخاب نیز مردود است. 4⃣ عالمانه انتخاب از روی بصیرت و آگاهی الف‌) طبق آیه‌ی آخر سوره مبارکه یوسف آمده پیامبر به مردم بگو راه من راه آگاهی و بصیرت است. ب) اینکه حدود 770مرتبه در قرآن کلمه علم استعمال شده خود نشانگر ارزشمندی علم و آگاهی و انتخاب آگاهانه است؛ بنابر آنچه گفته شد اینگونه انتخابی است که ارزش دارد. چرا که پیامبر ایمان از روی قرعه را نپذیرفتند. همچنین خدا در قرآن به مشرکان می فرماید: «قل هاتوا برهانکم» حال که ثابت شد بهترین انتخاب، انتخاب عالمانه است بر ماست نکات ذیل را نصب العین خود قرار دهیم. ✅ خدمات 4دهه انقلاب را منکر نشویم، چرا که این امر موجب ایجاد یأس در مردم می‌گردد. همه‌ی رئیس‌جمهورها خدماتی اعم از شهر سازی‌ها، انرژی‌هسته‌ای و... داشته‌اند. همچنین آموزش پزشکی در همین دولتها بوده است. بنابراین مردم را به اصل نظام بد‌بین نکنیم و به فرموده مقام معظم رهبری به مردم امید دهیم، چرا که دولتها شخص هستند کشور را وزرا ء اداره می‌کنند و آنها خیلی تحت تأثیر جریانات سیاسی حاکم بر هیأت دولت نبوده‌اند. پس برای رأی آوردن یک نامزد نظام را زیر سؤال نبریم چرا که این امر نه تنها مورد رضایت رهبر انقلاب نمی‌باشد بلکه ایشان همواره توصیه می‌‌فرمایند در مردم تزریق امید کنید. خود ایشان همواره در سخنرانی‌هایشان تلاشهای انجام شده را یادآوری می‌کنند. ✅ از این امر نباید غافل شد که ما خواه پیرو نامزد خاصی باشیم یا نباشیم باید بدانیم کارآمدی نظام در قبال حضور حد اکثری است؛ زیرا هر چه آمار جمعیت بالاتر باشد، بالاتر بودن آمار آثاری دارد ازجمله: 🌺🌿 کارآمدی با آن دولتی است که با اقبال مردمی بیشتری روبرو شده باشد. 🌺🌿دلگرمی مردم به نظام و مشروعیت حکومت نیاز به اقبال مردم دارد وگرنه امام حسن علیه السلام هم خانه نشین می شوند. امام خمینی ره که می فرمودند رأی مردم ملاک است حاکم مشروع است و امام معصوم است ولی اعمال قدرت با اقبال مردم محقق می شود. 🌺🌿 ناامیدی دشمنان خطرناک اعم از داخلی و خارجی و توجه به اصل دشمن ستیزی، البته شاید دشمنان داخلی که از حسودان، منافقین و گمراهان هستند خطرناک تر باشند. لذا برماست با شرکت در انتخابات موجبات شادی دشمن را فراهم نکنیم و بدانیم هر قدمی در این مسیر برداریم خاری است در چشم دشمنان و عمل صالحی است در پرونده‌ی اعمالمان و برگی زرین دیگری بر افتخارات نظام خواهد بود. زیرا مأیوس کردن دشمن یک هدف است و ما با حضور در انتخابات دشمن را ناامید خواهیم کرد. شهید سلیمانی عزیز نظام و کشور را حرم می دانستند. بنابراین مردمی که برای تشییع پیکر ایشان حضور داشتند باید در انتخابات مشارکت داشته باشند. 🌺🌿 توجیه نکردن خطاها و اشتباهات و قبول اشکالات بله ما گرانی‌ها، تورم، عدم لیاقت برخی مسئولین معترضیم اما اولاً آن را تعمیم نمی‌دهیم یعنی همه نماینده‌ها و استاندارها و... اینگونه نیستند. 🌺🌿 یادمان باشد حرام حرام است و هیچگاه مباح نمی‌گردد، لذا از تمسخر، تحقیر، توهین، غیبت و ناسزاگویی اجتناب کنیم و خیلی مراقب باشیم به بهانه‌ی انتخابات این حرام ها را مرتکب نشويم. ⏬ ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد 🍃چرا که ما پیرو راه شهدا و منتقم خون آنان هستیم ما وصیت‌نامه‌ی شهدا را نصب‌العین خود قرار می‌دهیم وصیت‌نامه‌‌هائی که در آن توصیه به شرکت در انتخابات و دفاع از ولایت‌فقیه شده است 🍃ما پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌ایم، به ولی‌فقیه عشق می‌ورزیم و حامی ایشان هستیم 🍃ما آزادی در انتقاد، امنیت را مرهون انقلابیم 🍃ما اصلح را برمی‌گزینیم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش برای قانع کردن نوجوان در مباحث اعتقادی از چه شیوه‌ و راهکاری استفاده کنیم؟ آیا باید از روش جدل، مناظره و جدال احسن و... استفاده کرد؟ چون برخی قانع نمی‌شوند؟ چگونه خود را به او معرفی کنیم تا ابتدا خود ما، سپس حرفمان را بپذیرد؟ ✍پاسخ استاد حیدری «زیدعزه» 1⃣ معیار اصلی عقل است. 2⃣ اول مبادی مشترک باید ایجاد شود تا مبانی پذیرفته بشود. 3⃣ دلیل اقناع نشدن‌شان را جویا شوید، چرا که انسان باید برای اقناع و عدم اقناعِ خود، دلیل داشته باشد. 4⃣ از قبل نباید نتیجه بحث را قانع نشدن اعلام کنیم. باید گفتگو و پرسش و پاسخ را ادامه بدهیم تا اول خودمان از نظر ذهنی اقناع شویم. آیا با کلام پیامبر همه قانع می‌شدند؟ 5⃣ البته گاهی بحث روانشناسی است و از بحث هستی‌شناسی، خارج است. 6⃣ سعی کنیم در پاسخ ها روش‌های پاسخگوئی را مدنظر داشته باشیم. @javadheidari110 @ramezan_ghasem110 🌱