eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
500 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
830 ویدیو
86 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️فاطمیه ... ای شمع امیدِ من که سوسو داری در سینه زِدردوغم هیاهو داری یک دست گرفته‌ای به پهلو زهرا یک دست به روی زخمِ بازو داری به اذن حضرت صاحب الزمان و به نیت ظهورشان در مجالس عزاداری مادر شرکت می‌کنیم. 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم عروسِ دائیم تصادف کردند در ICU هستند لطفا برای این خادمه‌ی حضرت زهرا، هرکس میتونه حمد شفاء بخونه ممنونم‌. انشاءالله خدا بحق بیمارِ امیرالمؤمنین، به همه‌ی بیماران شفای عاجل کرم فرماید و بزودی سلامتی کامل بدست بیاورند. اللهم اشف کل مریض 🤲 🖋مرضیه رمضان‌قاسم 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ⚡️ ⚡️ ۴ نکته در قضا و قدر 1⃣ قسمت، سرنوشت، قضا و قدر همه‌ یک حقیقت هستند که برای انسان مقدر شده‌اند به بیان دیگر، به اراده‌ای که خدا درباره‌ی انسان دارد قسمت، قضا و قدر گفته می‌شود البته برخی از عوام برای آن تعابیری نظیر بخت، اقبال و شانس را بکار می‌برند که صحیح نیست. در ادبیات‌ ما گاه مفاهیم نادرستی بکار برده شده نظیر شعرِ:«گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه، به آب زمزم و کوثر سفید نتوان کرد» این شعر حکایت از کسی دارد که از اساس بدبخت است، سرنوشت سیاهی دارد و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند آنرا تغییر دهد، در حالیکه چنین مطلبی باطل است زیرا قضا و قدر هر انسانی، توسط رفتار و عملکرد اختیاری او رقم می‌خورد و چیزی به اسم بخت وجود ندارد که سیاه بافته شود، شاهد ما آیات، ادعیه و روایاتی است که به تاثیر اختیار در تعیین سرنوشت، اهتمام ویژه دارد: ۱)آیه‌:«إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم»رعد/11 ۲)دعا:«اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ سُوءِ الْقَضَاءِ وَ سُوءِ الْقَدَر»(جامع‌الاخبارللشعیری‌ص132) انسان در زندگی خود برنامه‌یزی‌هایی می‌کند اما خداوند تقدیر، قضاء و قدر خود را اعمال می‌کند؛ یعنی اگر برنامه‌ریزی‌ انسان‌ها بر‌خلاف سنت‌های لا یتغیر الهی و برخلاف قضای الهی باشد به نتیجه‌ای نخواهد رسید. دعا می‌تواند تقدیر انسان را عوض کند اما گاه تقدیر انسان‌ها در راستای دعاهای‌شان رقم نمی‌خورد مثلا برای شفای فردی دعا می‌کند اما او می‌میرد زیرا دعا، علت تامه نیست بلکه دعا علت ناقصه است یعنی می‌بایست مقتضی موجود و مانع مفقود باشد یعنی: ۱.دعا با رعایت شرائط ۲.به صلاح فرد باشد ۳.کار و تلاش‌ ۴.تعلق حکمت الهی بر آن (نظم عالم اسباب و مسببات) بر هم نخورد 2⃣ عالم خلقت دارای قوانین متعددی است که در قرآن به سنن الهی (سنت‌الله) تعبیر شده سنت‌ها و قوانین الهی همان تقدیرات الهی است؛ این سنت‌ها با دستورات دینی و اخلاقی نظیر توکل، دعا، صدقه، توبه، استغفار، صله رحم و... در تضاد نیستند. اعمالی که از انسان سر می‌زند موجب تغییر و بداء در سرنوشت و تقدیر و تحول مشیت الهی‌ست مانند مرگ شخصی که اصلاً احتمال مرگ او داده نمی‌شد و یا شفای مریضی که اصلاً امیدی به صحتش نبود؛ بداء مقدرات اولیه‌ انسان را به مقدرات ثانویه تبدیل می‌کند نظیر جریان حضرت عیسی که به اطرافیان خود فرمودند این فرد به زودی از دنیا می‌رود ولی آن شخص بواسطه‌‌ی عمل نیک، در مرگ خود بداء حاصل کرد؛ همچنین امام علی در پای دیواری نشسته بودند، متوجه می‌شوند دیوار شکسته است فوراً برخاستند مردی اعتراض کرد که از قضای الهی می‌گریزی؟(یعنی اگر بنا باشد شما از دنیا بروید و یا صدمه‌ای به تو برسد، باز هم در هر صورت محفوظ‌ خواهی بود پس فرار از زیر دیوار شکسته معنا ندارد) حضرت فرمودند از قضای الهی به سوی قَدَر الهی فرار می‌کنم» سنت‌های الهی عبارتند از:فعل و انفعالات، عمل‌وعکس‌العمل‌هایی که در طول روز با آن‌ها مواجه‌ایم؛ با بکارگیری و رعایت آنها نظیر رعایت بهداشت مادی و معنوی و قوانین راهنمایی رانندگی زندگی بهتری داریم. 3⃣ شکی نیست دعا در تغییر مسیر و سرنوشت انسان تأثیر دارد و اجل غیرحتمی را تغییر می‌دهد قضا و قدر حتمی الهی تا وقتی به مرحله‌ی امضا نرسد قابل تغییر است ولی به محض اینکه به مرحله‌ی امضا برسد به هیچ وجه قابل تغییر نیست؛ طبق نقل عبدالله‌بن‌سنان از امام صادق: دعا با شرائط خود، قضای مبرم، محکم و حتمی را که هنوز به مرحله‌ی امضاء نرسیده باشد را برمی‌گرداند.الکافي،ج۲،ص۴۷۰ مراحل انجام فعل:عَلِمَ،شاء،أراد،قدّر،قضى و أمضى. فأمضى ما قضى... إذا وقع القضاء بالإمضاء، فلا بداء. اصول‌کافی،ج‏1،ص149 طبق این حدیث، بداء و تغییرپذیری تا قبل از مرحله‌ی امضاء ممکن است اما هنگامی که قضا به مرحله‌ امضا رسید دیگر قابل تغییر نیست و مرگ بسیاری از افراد نیز بخاطر تمام شدن عمرشان تغییرناپذیر است و حتی دعا نیز نمی‌تواند آن را تغییر دهد خدا در قرآن کریم می‌فرماید«وَلِكُلِّ‌أُمَّةٍ‌أَجَلٌ‌فَإِذا‌جاءَ أَجَلُهُمْ‌لايَسْتَأْخِرُونَ‌ساعَةً‌وَ‌لا يَسْتَقْدِمُون‏»مومنون/34 انسان دارای دو أجل است، اجل حتمی و اجل غیرحتمی قرآن‌می‌فرماید«هُوالَّذی‌خَلَقَكُم‌مِن‌طينٍ‌ثُمَّ‌قَضى‏‌أَجلاوَأَجَلٌ‌مُسَمًّى‌عِندَهُ‌ثُمَّ‌أَنتُم‌تَمتَرُون‏» انعام/2 4⃣ امور عالم طبق قوانین عادی و جاری با اراده خدا اداره می‌شود و بنا نیست عالم همیشه با معجزه اداره شود بلکه معجزه در موارد خاص و در جای خود صورت می‌گیرد البته شکستن قوانین عادی و جاری عالَم توسط خالق این قوانین در موارد خاص صورت می‌گیرد که در فلسفه به آن "قسر قوانین" گفته می‌شود و پی‌درپی نیست و الا تخصیص اکثر لازم می‌آید و اگر این تخصیص زیاد شود اصل قانون زیر سوال و از بین می‌رود. 🖋نویسنده:مرضیه‌ رمضان‌قاسم قضا_و_قدر 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم عزاداری‌هاتون قبول‌. به برکت نفس قدسی شما بزرگواران بیمار بهبود یافتند و به بخش منتقل شدند. ممنونم از همراهی و پیگیری شما‌ تشکر ویژه از دوستانی که پیام دادین و گفتین که ۷۰تا حمد خوندین. اجر همگی شما با حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها. ان‌شاءالله فقط برای دیدن قدم نورسیده، قدم تو بیمارستان بگذارید. 🖋مرضیه رمضان‌قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در پاسخ کتاب جعلی مثلث توحید باید عرض کنم یک دین بیشتر نداریم اونم اسلامِ. 🎥حالا کلیپ رو ببینید. ⭕️ کتاب مثلث توحید یا "فرقان الحق" (The Truefurgan) در آمریکا تألیف و توزیع گردیده‌ که 366 صفحه‌‌ و به زبان‌ انگلیسی‌ و عربی‌‌ست. 👈آمریکای به بهانه‌ی از بین بردن شکاف بین ادیان، کتابی شبیه قرآن نوشته و با نام «مثلث توحید» منتشر کرده است که تلفیقی از قسمت‌هایی از قرآن، تورات و انجیل است. 🔺این كتاب به شخصی‌ به‌ نام‌ "المصطفی‌الهام‌" منسوب‌ شده‌ که توسط دو شركت‌ انتشاراتی‌ آمریكا به‌ نام‌های ‌Winepress و Omega2001 چاپ‌ شده‌ و شامل‌ 77 سوره‌ از جمله‌ سوره‌هایی‌ به‌ نام‌الفاتحه‌، الجنه‌ و الانجیل‌ است‌ و بسیاری‌ از عقایداسلامی‌ در آن‌ مردود شمرده‌ شده‌ و یا وارونه‌ جلوه‌ داده‌ شده‌اند و توسط فردی‌ به‌ نام "المهدی‌" به‌ انگلیسی‌ ترجمه‌ شده‌است‌. 🔻نویسنده مدعی شده‌ که این کتاب را برای جهان اسلام و مخصوصا اعراب نوشته‌، گفتنی‌ست‌ در این‌ كتاب‌ به‌ جای‌ بسم‌الله الرحمن‌ الرحیم‌ در ابتدای‌ سوره‌ "بسم‌الله" آمده‌ كه‌ در برگیرنده‌ عقاید مسیحیان‌ درمورد تثلیث‌ است‌. ♻️نتیجه اینکه: اولا: خداوند کامل‌ترین دین را بواسطه‌ی بزرگترین سفیرش به بشر ابلاغ کرده است، طبق آیات قرآن یک دین بیشتر نداریم که اسلام‌ست و فقط یک کتاب کامل و تحریف نشده وجود دارد که آن قرآن است. ثانیا: کتاب فرقان الحق طبق گفته‌ی کارشناسان دین اشکالات فاحش دارد که دلالت بر کذب آن است. ثالثا: طبق آیات قرآن (لا نفرق بین احد من رسله) شکافی نیست که کسی بخواهد برطرف کند. 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گره‌زدم‌به‌ضـریح‌شما‌چنان‌دل‌را که نقضِ خصلتِ مشکل‌گشایی‌ات باشد شاعر: ریحانه آربی السلام‌علـیک‌ یاعـلی‌بن‌موسی‌الـرضــا 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ⚡️ ⚡️ نکاتی در مورد علم امام 1⃣ علم امامان علیهم‌السلام، ذاتی و استقلالی نیست و طبق روایات، اگر بخواهند چیزی را بدانند، خدا به آن‌ها می‌آموزد. امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «إِذَا أَرَادَ الْإِمَامُ أَنْ يَعْلَمَ شَيْئاً أَعْلَمَهُ اللَّهُ ذَلِكَ»؛ «هرگاه امام اراده کرد چیزی را بداند، خداوند آن را به او می‌آموزد». الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 258 2⃣ حضرات معصومین علیهم‌السلام، مکلف نبودند تا بر اساس علم غیب عمل کنند بلکه مأمور به‌ظاهر بودند. پیامبر خدا می‌فرماید: «إِنَّمَا أَقْضِي بَيْنَكُمْ بِالْبَيِّنَاتِ وَ الْأَيْمَان»؛ «من بین شما فقط با شاهد و قسم‌هایتان قضاوت می‌کنم». الكافي (ط - الإسلامية)، ج7، ص: 414 3⃣ اهل‌بیت علیهم‌السلام، تسلیم قضا و قدر الهی بودند و داشتن علم به چیزی، مانع تسلیم خدا بودن آن ذوات نورانی و تغییر قضا و قدر حتمی خدا نیست. امام حسین علیه‌السلام می‌فرماید: «رِضَى اللَّهِ رِضَانَا أَهْلَ الْبَيْت»؛ «رضایت خدا، رضایت ما اهل‌بیت است».بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج44، ص: 376 هنگامی که امام حسین قصد عزم به کوفه کردند ابن‌عباس و امثالهم آمدند تا امام را از رفتن به سمت کوفه منصرف کنند حضرت جمله‌ای را فرمودند و بر اساس همان جمله نیز عمل کردند. حضرت فرمودند: «ان الله شاء ان یراک قتیلا ، و ان الله شاء ان یراهن سبایا » زیرا خدا خواسته بود حضرت را شهید و خاندان ایشان را اسیر ببیند. اهل‌بیت علیهم‌السلام همگی تسلیم امر و قضای الهی هستند و همان کاری را انجام می‌دهند که رضایت و امر الهی بر آن تعلق گرفته باشد.‌ تمام ارزش آل‌الله‌علیهم‌‌صلوات‌الله این است که تسلیم امر الهی هستند زیرا آنها معرفت به خدای سبحان دارند. 🖋نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلامی عرض کنیم محضرِ اربابِ بی‌کفن‌مان 🚩السلام‌علیک‌یا‌اباعبدالله‌الحسین دانه پاشیده‌ای و کفتر بامیم همه ناتمامیم اگر، با تو تمامیم همه بس که بار غمت ای جانِ جهان، جانفرساست ما جوانیم ولی پیرغلامیم همه ✍شاعر علیخانی 🌹 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷 🔷 🔷 🔷 ⁉️با توجه به اینکه مرسوم نیست سوالات امتحان زودتر از موعد در دسترس شرکت کنندگان قرار گیرد؛ فوقش نمونه سوالات را می‌دهند نه اینکه دقیقا عین سوال را بدهند، خصوصا اگر سوالات محدود باشد؛ حال با توجه به اینکه یکی از اتفاقات قطعی پس از مرگِ هر انسانی، سوالاتِ عالم برزخ (عالم قبر) است، چه لزومی داشته است که انبیاء و ائمه این سوالات را قبل از موعد مقرر در دسترس ما قرار دهند؟ 📝پاسخ خداوند که قصد مچ‌گیری از ما ندارد بلکه قصد هدایت ما را دارد بنابراین انبیاء را برای دستگیری بشر مبعوث کرده است تا با ابلاغ پیغام الهی و ذکر سوالات مربوط به عالمِ قبر و... به انسان‌ها تفهیم کنند این مدت عمرشان را صرف چه چیزهایی کنند. بعلاوه اینکه این سوالات از محفوظات ذهنی ما نیست بلکه سوال از فهم ما و باورهایی است که با آن زندگی کرده‌ایم. 📎نتیجه اینکه: حال که هدف زندگی، بر ما روشن شده بایسته است برنامه‌ی زندگی‌‌مان را بر مبنای همین سوالات تنظیم کرده و به علوم تجربی بسنده نکنیم بلکه بدانیم اهم علوم، علومِ تجریدی‌ست یعنی به عالَم نگاهِ آیت داشته باشیم نه نگاه مادی؛ برای معرفت دینی می‌بایست ابزار شناخت را بشناسیم و آن را محدود به حس و تجربه ندانیم. پس بر ماست جعبه‌ی ابزار معرفتی‌مان را تکمیل و بسته‌ی معرفت دینی خود را به روز رسانی کنیم چرا که هواپرستی، ثمره‌ی معرفت شناسی تجربیِ صِرف است. پیامبر فرمودند:«همان‌گونه که زندگی می‌کنید خواهید مُرد، و همانطور که می‌میرید مبعوث خواهید شد، و همانگونه که مبعوث می‌شوید محشور خواهید شد.» محمدبن‌ابی‌جمهور، عوالی الئالی، ج 4، ص72 🖋نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نفس نفس به امید تو عمر می‌گذرد امید می‌رود آری، امید می‌آید برای درد دل تو مفید نیست کسی وگرنه نامه برای مفید می‌آید مردّدم که تو با عید می‌رسی از راه و یا به یُمن قدوم تو عید می‌آید ✍شاعر: حسن بیاتانی امید که برای امام‌زمان "مفید" باشیم‌.   🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دیروز مهمان مردم خونگرم و مهربان خمینی شهر بودیم که دلشون مثل هوای شهرشون صاف و پاکِ. اینم مداحی آقا طاهای گل👇
AEVideoToAudio1701421365002 AETrim1701421415030.m4a
1.04M
اینجا مادرو زدند عشقِ حیدرو زدند رفتند غروبِ کربلا دخترو زدند 🔊ذاکر اهلبیت: آقا طاها 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌒 قصه‌ی شب كشاورزی بود هر سال که گندم میكاشت، ضرر میكرد. تا اینكہ یك سال تصمیم گرفت، با خدا شریك شود و زراعتش را شریكی بكارد. اول زمستان موقع بذرپاشی نذر كرد كه هنگام برداشت محصول، نصف آن را در راہ خدا، بین فقرا و مستمندان تقسیم كند. اتفاقاً آن سال، سال خوبی شد و محصول زیادی گیرش آمد. هنگام درو از همسایه‌هایش كمك گرفت و گندمها را درو كرد و خرمن زد. اما طمع بر او غالب شد و تمام گندمها را بار خر كرد و به خانه‌اش برد و گفت: «خدایا، امسال تمام زراعت مال من، سال بعد همه اش مال تو!» از قضا سال بعد هم سال خیلی خوبی شد، اما باز طمع نگذاشت كه مرد كشاورز نذرش را ادا كند. باز رو كرد به خدا و گفت: «ای خدا، امسال هم اگر اجازہ دهی، تمام گندم‌ها را من میبرم و در عوض دو سال پشت سر هم، برای تو كشت میكنم!» سال سوم از دو سال قبل هم بهتر بود و مرد كشاورز مجبور شد، از همسایگانش چند تا خر و جوال (خورجین) بگیرد، تا بتواند محصول را به خانه برساند. وقتی روانه شهر شد، در راہ با خدا راز و نیاز میكرد كه: «خدایا، قول میدهم سه سال آیندہ همه گندم‌ها را در راہ تو بدهم!!» همینطور كه داشت این حرفها را میزد، به رودخانه‌ای رسید. خرها را راند، تا از رودخانه عبور كنند كه ناگهان باران شدیدی بارید و سیلابی راہ افتاد و تمام گندم‌ها و خرها و خورحین‌ها را یكجا برد. مرد بیچاره دستپاچه شد و به كوہ بلندی پناہ برد و با ناراحتی داد زد: «هی خدا! گندم‌ها مال خودت، خرها و جوال‌های(خورجین) مردم را كجا میبری؟» 🇮🇷🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا