eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
492 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
853 ویدیو
87 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سایبانی از عشق ای سوخته‌ترین بدنِ زیر آفتاب بر زخم تاولِ بدنت گریه می‌کنم این روزها که هوا فوق‌العاده گرم شده است، از شدت گرمازدگی به خود می‌پیچیم، وسایل سرمایشی در خنکی‌ کردن‌مان کارگر نمی‌افتد؛ شاید شیطان در دل‌مان زمزمه‌ی ریزی کند و بگوید: ایران که اینچنین گرما بیداد کرده، دیگر عراق چه خبر است از شدت گرما؟! هنوز زمزمه‌ی شیطان فرو ننشسته مُبَلّغ درون‌ نهیبی بر من می‌زند و با خاطر جمعی می‌گوید: چقدر زیباست که گرمای هوای کربلا با حرارتی که در دل عشاق حسینی‌ست عجین شده است. و اینجاست که پچ پچ شیطان دیگر گوشم را نمی‌آزارد. مبلِغ درون‌، رهایم نمی‌کند و این‌بار شعر جناب سعدی را در گوشم بانگ می‌زند و می‌گوید: سر جانان ندارد هر که او را خوف جان باشد. به شمشیر از تو نتوانم که روی دل بگردانم. ✍مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عافیت را قبل از مصیبت قدر بدانیم دلیل رفتارهای نامطلوب ما انسان‌ها با یکدیگر، به این خاطر است که گمان می‌کنیم تا ابد با هم و در همین شرایط هستیم در حالیکه فرصت با هم بودن‌ محدود است؛ پس نامحدود به هم عشق بورزیم. 🖊 مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. خالقم قلب مرا وقف شما کرده و من خانه‌ی وقفی خود از همه پس می‌گیرم تا سلامت نڪنم زندگیم‌تعطیل ست با ســلامی به شما اذنِ نفس می‌گیرم ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😡مگه موقع جنگ ایران و عراق مردم یمن و فلسطین به ما کمک کردن که جَوون‌های ما رفتند سوریه جنگیدند؟ چرا ایران می‌خواد به خاطر دیگران جنگ راه بندازه؟ مساله‌ی دفاع از کشور، دفاع از مظلوم و مقابله در برابر ظلمِ ظالم، امری فطری، شرعی و عقلی‌ست؛ حتی بچه‌های‌ ما ظلم‌پذیر نیستند؛ ما قصد جنگ ابتدایی با هیچ کشوری نداریم اما عقل حکم می‌کند اگر بچه، دیوانه‌ و یا ظالمی بدون دلیل شیشه‌ی همسایه مظلوم‌ ما را بدون دلیل شکست، به دفاع از همسایه بپردازیم تا ضارب جرات نکند شیشه‌‌ی منزل ما را بشکند، اما اگر دفاع نکنیم فرد متجاوز، عدم دفاع ما را حمل بر بزدلی‌‌مان می‌کند؛ بنابراین در برابر دشمن نباید عجز، زبونی و خاری نشان داد وگرنه تا گرده سوار ما می‌‌شود. امیرالمؤمنین فرمودند:رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ، فَإِنَّ الشَّرَّ لَا يَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّر «سنگ را از همانجا كه آمده بازگردانيد، چراكه شر و بدى را جز با شر و بدى نمى‌توان دفع كرد» در مساله اسرائیل قصد ما این است قدرت نظامی‌مان را به رخ او بکشیم تا پا از گلیمش فراتر ننهد. زدی ضربتی، ضربتی نوش کن‌. کشور ما کشورِ امام زمان است و به مدد ایشان و تحت فرمان نایب‌شان، شیرِ حیدری مقام عظمای ولایت تا پای جان ایستاده‌ایم این مرزها توهمی هستند، فقط یک دین داریم آن هم اسلام است باید تلاش کنیم آن را جهانی کنیم بنابراین وظیفه داریم از مظلومان عالم دستگیری کنیم تا قبل از ظهور تمدن سازی صورت گیرد. 🖊خواهران رمضان‌قاسم ‌ ‌╔   ⃟🚀๑‌🆔@booyebaran313 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💉✂️ "درمانگاه لب‌سکو" نمی‌دانم آرایشگاه لب‌سکو را دیده یا مطلبی در موردش شنیده‌اید؟ مسلمان نشنود، کافر نبیند. تابستان‌های دوران کودکی هنگامی که آمپر هوا بالا می‌زد، تدبیر دایی علی برای خنک کردن پسران فامیل و دختر دایی برای خنک کردن دختران فامیل، این بود که سر پسرها از ته ماشین و موی دختران کوتاه شود آن هم در آرایشگاه لب‌سکو و من خارج از گود نظاره‌گر دوراندیشی آنها بودم‌. اوایل نامش برایم لاکچری بود، گمان می‌کردم لب‌سکو مثل اوساکو یک اسم ژاپنی‌ست اما بعدا فهمیدم زهی خیال باطل. دخترها پس از پیرایش مو به محض اینکه مقابل آینه قرار می‌گرفتند، ناخودآگاه صورت‌شان به اشک چشم‌های‌شان آرایش می‌‌شد؛ دختر دایی هم از اینکه هچ هزینه‌ای در برابر این دوراندیشی دریافت نمی‌کرد با لبخند رضایت می‌گفت: برای‌تان مدلِ موی عایشه کوتاه‌ کردم، این جدیدترین مدلِ مو است، ناراحت نباشید در این گرمای هوا خنک می‌شوید، دستم هم سبک است و موهای‌تان خیلی زود بلند می‌شود. یک ماه قبل که از شدت درد به خود می‌پیچیدم رفتم روی پله‌ی داغ حیاط، منتظر آمدن اسنپ نشستم، گرمای لب سکو، معجزه‌ کرد و آبی بود بر آتش دردم؛ آنگاه یک لحظه یاد آرایشگاه لب‌سکو افتادم. یادش بخیر پله‌های خاطره‌انگیز خانه‌ی دایی علی... لطفا قبل از مراجعه به پزشک، از نشستن بر لب‌ِسکوی گرم غفلت نورزید. 🖊مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🪑๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
🦠 🦠 🦠 🦠 🦠 🦠 🦠 🦠 🦠 🦠دغدغه‌ی چیزی شدن ❓چرا برخی از ما دچار بحران هویت می‌شویم؟ ❓چرا برخی زنان خانه‌دار دچار افسردگی می‌شوند و زندگیشان را بیهوده تصوّر می‌کنند؟ اکثر ما در دنیا اینقدر دست و پا می‌زنیم تا چیزی بشویم؛ و برای اینکه چیزی شویم همیشه ناآرام هستیم، عجله داریم، حرص می‌زنیم و اگر به‌ این‌ هدف‌مان که چیزی‌شدن است نرسیم ناراحت، سرخورده و افسرده می‌شویم. همه‌ی این تلاش‌های ما به این خاطر است که اغلب ما «ارادۀ علوّ» داریم؛ در ذهن‌مان برنامه‌ریزی و خیال‌پردازی می‌کنیم که:«من ان‌شاء‌الله درس‌هایم را خوب می‌خوانم و بعد عالِم ،مجتهد،پزشک حاذق و مسئول کشور خواهم شد و فلان‌جا به دین خدمت می‌کنم » اینها همگی «طول الامل» و «ارادۀ علو» برای رسیدن به برتری‌ها و بلندمرتبه‌گی‌ست. غافل از اینکه در قرآن ارادۀ عُلوّ نهی شده است: تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ همین اراده‌ی علو باعث می‌شود ما از آنچه هستیم راضی نباشیم و وظایف خویش را نادیده انگاریم؛ مثلاً خانم خانه‌دار تصور کند که آن‌طور که باید تأثیرگذاری باشد، تاثیرگذار نیست و برای تأثیرگذاری حتما باید شاغل باشد تا برای خودش چیزی بشود؛ لذا وقتی خودش را با برخی خانم‌ها که مشهور هستند یا فعالیت‌های اجتماعی گسترده دارند مقایسه می‌کند، احساس افسردگی و سرخوردگی می‌کند، فکر می‌کند عمرش به هدر رفته، غافل از اینکه آنچه خدا از یک انسان می‌خواهد، وظیفه‌گرایی است نه اینکه « علوّ در ارض» پیدا کند. بلکه هدف زندگی، انجام وظایفِ لحظه به لحظه است. چه بسا وظیفۀ یک خانم این باشد که 40 سال فقط بچه‌داری و شوهرداری کند بدون هیچ بُروز و ظهور اجتماعی‌؛ چنین خانمی باید با تمام وجودش، با شادی، نشاط کامل، مشغول انجام همین وظیفه‌ای باشد که خدا فعلاً بر عهده‌اش گذاشته است؛ چه بسا خداوند مقدر کرده با تربیت خوب فرزندانش در بیستمین نسل او، یک انسان شاخص و مُصلح اجتماعی بوجود بیاید یا شاید عالمی فقط باید تا آخر عمر، همین تبلیغِ معمولی خودش را به نحو احسن و با اتقان انجام دهد و هیچ نِمود فراگیر اجتماعی پیدا نکند؛ اما در عوض، خداوند اثری پنهان در تبلیغ او بگذارد که سالها یا قرن‌ها بعد خودش را نشان بدهد. مگر خروجی و بُروز و ظهور تمام کارهایمان را باید همین امروز ببینیم؟! از بین 124 هزار پیغمبر، چند نفرشان بروز و ظهور اجتماعی و تاریخی داشتند؟! بیش از 10-20 مورد نبوده؛ بقیه حتی اسم‌شان هم در تاریخ باقی نمانده است. ما باید بدانیم طبق گفته مرحوم صفایی حائری (عین صاد) در هر لحظه، بیش از یک قدم در پیش روی ما نیست؛ همان یک قدم را درست و بر اساس وظیفه برداریم. خودِ راه به انسان نشان می‌دهد که به چه سَمتی باید حرکت کند. قرب الهی مختص به «انتهای مسیر» نیست، بلکه «در طول مسیر» نیز هست ( و هُوَ عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ‌). فرض کنید در حال رانندگی در خیابان هستیم و در ذهن‌مان یک مطلب علمی یا انجام یک کار انجام نشده آمد به خاطر آن سریع رانندگی نکنیم تا به منزل برسیم بلکه از ➖از خودمان سؤال کنیم که: «فلانی! چرا تند رانندگی می‌کنی؟!» ➕«چون می‌خواهم زودتر به منزل برسم و فلان مطلب علمی را مطالعه کنم یا فلان کار انجام نشده را انجام دهم». ➖بعد از خودمان بپرسیم: «مگر خدا در حال حاضر از ما چه میخواهد که اینقدر تند رانندگی می‌کنی. ➕«خدا از من خواسته که در هر لحظه، به وظیفه‌ای که در آن لحظه دارم عمل کنم؛ خدا هرگز از من نخواسته، عالِم یا دانشمند یا خانم شاغل یا هر چیز دیگری بشوم. فقط از من خواسته که در هر قدم از زندگی، وظیفه‌ام را نسبت به آن قدم، انجام بدهم؛ اگر انجام این وظایف، منجر به عالِم شدن و موثر بودن در خانواده و جامعه بشود که فَبِها. اگر هم نشود، که پس حتماً خدا صلاح ندیده». بعدبگوییم: «حالا که در حال حاضر، وظیفه‌ات چیز دیگری نیست؛ پس درست و با احتیاط رانندگی کن، که اگر تند و بی احتیاط رانندگی کنی، مؤاخذه میشوی». 📌 و با این اصلاح افکار است که به شدت آرام می‌شویم و آن عجله‌ای که برای رسیدن‌های فراوان زندگی داریم، به کلی از بین خواهد رفت؛ این اصلاح به ظاهر ساده، تأثیر عمیقی روی استراتژیِ زندگیِ ما خواهد گذاشت و در ذهن ما همچون سنگ، حک خواهد شد، دیگر در زندگی برای اینکه چیزی بشویم کار نمی‌کنیم؛ دیگر درگیر عجله، افسردگی، سرخوردگی نخواهیم شد. 🖊دیگر نویسی که دست به سر و گوشش کشیدم ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁 "مهرورزی" ای کاش امیدبخش‌ترین انسان برای اطرافیان‌مان باشیم. ای کاش آنقدر دریا دل باشیم تا هر کسی در هر کجای دنیا رنجیده خاطر شد برای رفع رنجش‌اش یاد ما بیفتد و سری به ما بزند. گرانبهاترین هدایایی که می‌توان به دیگران داد همه‌شان رایگان‌اند: محبت، توجه، همدلی، لبخند، خوش زبانی و... محاسن خود را ببینیم، معایب خود را بپذیریم و در صدد اصلاح آن برآئیم، با نواقص دیگران کنار بیائیم و کمالات‌شان را تحسین کنیم تا با همدیگر رشد کنیم. 🖊مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
💠💠💠💠💠💠💠💠 💠 💠 💠 ⁉️شهادت امام حسن (علیه‌السلام) ۷ صفر یا ۲۸صفر؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 📌چند سالی است که عده‌ای به تبعیت از سنت‌های مردم عراق، ۷صفر را در ایران روز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام اعلام کرده و مراسم عزا می‌گیرند و حال آنکه قول مشهور و معتبر، شهادت آن حضرت در ۲۸صفر است و ۷صفر میلاد امام موسی کاظم علیه السلام است. در منابع تاریخی و حدیثی شیعه و اهل‌سنت تا پایان قرن هفتم، هیچ نویسنده‌‌ی شیعه یا سنی، شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام را اوایل صفر یا در هفتم صفر یا حتی در اواسط این ماه، نمی‌داند. 💠 بررسی سندی اقوال شیعه و اهل‌سنت 〽️عموم مورخان و محدثان شیعه شهادت امام حسن مجتبی را «28 صفر» یا «آخر صفر» نقل کرده‌اند (1) ◀️هیچ یک از علمای بزرگ شیعه مانند شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی و دیگران گزارش 7 صفر را نقل نکرده‌اند و گویا چنین گزارشی نبوده یا اعتبار آن را نپذیرفته‌اند؛ در منابع متقدم و معاصر شیعه، اخبار شهادت امام حسن(علیه‌السلام) در ۲۸ صفر مورد اتفاق و توجه همه‌ی علماست و ابن خزاز و شیخ عباس قمی ۲۸ صفر را صحيح و معتبر می دانند. ◀️ این مطلب برای اولین بار در کتاب «الدروس الشرعیه» نوشته «شهید اول» در (قرن 8) آمده است(2) گویا در نسخه‌ی خطی آن در هنگام استنساخ (رونویسی از روی نسخه خطی) اشتباه شده و عبارت «آخر صفر» به صورت «سابع صفر» ثبت شده است. پس از آن، کفعمی نیز قاعدتا در اثر اعتماد به نسخه کتاب «الدروس» همین اشتباه را نقل کرده است(3). بعلاوه اینکه در سند این روایت کسی وجود نداشته و عبارت قیل آمده است، بنابراین، این روایت ضعف سندی دارد. ◀️گزارش دیگری که مستند قائلان به ۷ صفر است، از کتابی با عنوان موجز تواریخ الائمه الاثنی عشر، منتسب به یکی از علمای زیدی مذهب(۴ امامی) به نام قاسم بن ابراهیم رسی از علمای قرن۳ است. در بررسی های انجام شده، انتساب این روایت و این کتاب مختصر با عنوان موجز به قاسم درست نیست؛ لازم به ذکر است قاسم رسی متوفی 246قمری است؛ جالب آنکه قاسم، شهادت امام عسکری علیه السلام را در سال 260 ذکر کرده است، اما وی در این تاریخ(260ق) زنده نبوده است که بخواهد شهادت امام را گزارش کند، پس چگونه تاریخ شهادت امام عسکری(ع) را نوشته است؟ بخش انتهایی کتاب یعنی زندگانی اهل بیت(ع) در نسخه قدیمی نیست و این بخش بعدها اضافه شده است. بر فرض بخواهیم گزارش قاسم را بپذیریم، این گزارش بدون سند و مرسل است یعنی گوینده‌ی آن مشخص نیست. لذا قابل اعتماد نیست. ◀️نکته‌ی دیگر آنکه در تعدادی از منابع تاریخی و حدیثی همانند: طبرسی در اعلام الوری، فتال نیشابوری در روضه الواعظین، فاضل حموی در انیس المومنين و شیهد اول در الدروس الشرعیه و شیخ عباس قمی در وقایع الایام، ۷صفر را روز میلاد امام کاظم علیه السلام نقل کرده‌اند. 〽️مورخان اهل سنت شهادت امام حسن مجتبی را در یکی از روزهای آغازین ماه ربیع را مطرح کرده‌اند. (4) یعقوبی نیز گرچه شیعه است اوایل ربیع را ذکر کرده است. (5) 💠 جمع‌بندی: اگر بخواهیم بین روایات مورخان سنی با روایات علمای شیعه سازگاری برقرار کنیم باید بگوییم شهادت امام حسن علیه السلام تقریبا همزمان با سالروز شهادت رسول الله صلوات الله علیه و آله بوده است. (اواخر صفر یا اوایل ربیع با چند روز اختلاف (طبق قول اهل سنت). ______________________________ 📚پی نوشت ها: (1) حسن بن موسی نوبختی (متوفای 310هـ) فرق الشيعه ، ص24 و کلینی (متوفای 329هـ)، الكافي ، ج:1 ، ص:461 و شیخ مفید(متوفای 413هـ) ، مسارّ الشیعه ، ص47 و شیخ طوسی(متوفای 460هـ) ، مصباح المتهجد، ج2، ص: 790 و فتال نیشابوری (مقتول در سال 508هـ) ، روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (چاپ قدیم)، ج1، ص: 168 و طبرسی(متوفای 548هـ) ، إعلام الورى بأعلام الهدى (چاپ قدیم)، ص: 206 و همو ، تاج المواليد، ص: 82 و ابن شهرآشوب(متوفای 588هـ) ، مناقب آلأبي طالب (ع)، ج4، ص: 29 و محمدتقی شوشتری(التستری – متوفای 1415ق)، رسالة في تواريخ النبي و الآل، ص: 33 (2) شهید اول (متوفای 786هـ) ، الدروس الشرعية ، ج2 ، ص7 (3) كفعمي (متوفای 905هـ) ، جنة الأمان الواقية(مصباح الکفعمی) ، ص: 510 (4) محمد بن سعد (متوفای 230هـ) ، الطبقات الكبرى، خامسة1، ص:354 و بلاذری(متوفای 279هـ) ، أنساب الأشراف، (چاپ زكار)، ج3، ص:299 و طبری،تاريخ الطبري (تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم - بیروت)، ج11، ص:514 و ابن عبدالبر(متوفای 463هـ) ، الاستيعاب، ج1، ص:389 (5) تاريخ اليعقوبى(متوفای 284هـ) ،ج2، ص:225 📚برای مطالعه بیشتر ر.ک: بررسی و نقد گزارشهاي تاریخ شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، فصلنامه تاریخ اسلام، شماره ۳و۴، يدالله مقدسی. 🆔 @javadheidari110 💠💠💠💠💠💠💠💠 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"توقعات خطرآفرین" اگر می‌خواهی با لیست بلندبالایی از آرزوها و عقده‌ها پا به زندگی مشترک بگذاری دست نگه دار، زیرا همسر شما نه غولِ چراغِ‌ جادوست، نه شهربازی‌ست، نه شهر شادی، نه شهر فرنگ و نه ... قرار نیست همسرتان عامل شادی شما باشد، بلکه قرار است شادی‌ها و غم‌های‌تان را باهمدیگر به اشتراک بگذارید، زیرا هیچ همسری این توانایی را ندارد که همه‌ی نیازهای همسرش را تامین کند، همانگونه که خود شما نمی‌توانید بطور کامل پاسخگوی همه‌ی نیازهای‌ همسرتان باشید، او نیز همین‌گونه است چون انسان است، با این تفاوت که برخی ویژگی‌هایش با شما متفاوت است؛ بنابراین اگر به تفاوت‌های خود با همسرتان واقف شوید می‌توانید تعامل بهتری با یکدیگر برقرار کنید. شما نباید دایره‌ی معاشرت‌های‌تان را منحصر در همسرتان بدانید، انسان در زندگی علاوه بر همسر ارتباطات دیگری از قبیل: ارتباط با خدا، طبیعت، خانواده، فامیل، دوست، تحصیلات و... دارد. از بین همه‌ی این اولویت‌ها، بجز فرامین الهی، هیچ چیز و هیچ فرد دیگری را بر همسرتان ترجیح ندهید. اگر عشق، زیر سایه‌ی شرع و عقل قرار گیرد، ماحصل آن گسترش چتر آرامش در زندگی‌ست. الا بذکرالله تطمئن القلوب 🖊مرضیه رمضان‌قاسم ؟ ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆راهکار شهادت... 👇"راز شهادت" اَللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ مَا تُسْأَلُ فَأَعْطِنِی أَفْضَلَ مَا تُعْطِی 👆اینگونه برای شهادت دعاکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊 قسمت نشد که گاه به گاهی ببینمت حتی به قدر نیم نگاهی ببینمت تکلیف بی‌قراری این دل چه می‌شود؟! اصلاً شما اگر که نخواهی ببینمت… ای کاش یک سه شنبه شبی قسمتم شود در راه جمکران سر راهی ببینمت یا که محرمی شود و بین کوچه‌ای در حال کار نصب سیاهی ببینمت آقا خدا نیاورد آن روز را که من سرگرم می‌شوم به گناهی ببینمت با این دل سیاه و تباهم چه دل‌خوشم بر این خیال کهنه واهی، ببینمت! دارم یقین که روز وصال تو می‌رسد ذکر لبم شده که الهی ببینمت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دعای سفر رو خانم اسماعیلی عزیزمون ارسال کردن ان‌شاءالله راهی کربلا شدی بخون و برای حاجات قلب ایشون و همه‌ی شیعیان و محبین امیرالمؤمنین خیلی دعا کنید 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنبال‌خوشبختی‌گشتن،تحصیل حاصل‌است برای خوشبخت شدن لازم نیست راه دوری برویم، راه درازی بپیمائیم و خودمان را به آب و آتش بزنیم برای کسب مدرک، شغل خاص و آدم خاصی که خوشبخت‌‌مان کند؛ بلکه سعی کنیم از همین موقعیت خوبی که در آن هستیم رضایت کامل داشته باشیم و نهایت استفاده را از آن ببریم. از همین چیزهایی که به زعم خودمان معمولی و دم دستی‌ هستند لذت ببریم‌؛ یادت هست، همین دارائی‌های امروزت، روزی آرزویت بود؟ خدا‌ را شکر کنیم بخاطر همه‌ی داده‌هایش و آنهایی را هم که به ظاهر نداده‌است، در آینده می‌دهد یا در دنیا یا عقبی؛ به قول قدیمی‌ها هر چه ندهد‌ داریم. 🖊مرضیه رمضان‌قاسم ‌╔   ⃟🌸๑‌ ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب جمعه کنار شش‌گوشه دل من حالت عجیبی داشت می‌شنیدم صدای قلبم را چشم من حس بی‌شکیبی داشت حرمش از ملائکه پر بود انبیا در طواف شش‌گوشه و ثواب هزار حج را داشت به خدا هر طواف شش‌گوشه شب جمعه ضریح اطهر او غرق نور حضور فاطمه بود به خودم آمدم و فهمیدم بر لبم این نوا و زمزمه بود: «شب‌های جمعه فاطمه با اضطراب و واهمه آید به دشت کربلا گردد به دور خیمه‌ها گوید حسین من چه شد نور دو عین من چه شد...» سمت پایین پا که می‌رفتم ناگهان چشم‌های من تر شد آنقدر اشک ریخت تا آخر روضه‌خوانِ علی اکبر شد یک به یک گفت روضه‌ها را تا پای شش‌گوشه از نفس افتاد آه گویا کنار پیکر او حضرت عشق ناله سر می‌داد: «جوانان بنی هاشم بیایید علی را بر در خیمه رسانید...» از نگاه پر از تلاطم من زمزم عشق و اشک جاری شد آه از خیمه تا کنار فرات عطش و داغ مشک جاری شد خنکای شریعه هم می‌خواند دم به دم از غریبی سقا هم‌نفس با صدای موج فرات مادری دم گرفته بود آنجا: «سقای دشت کربلا اباالفضل دستش شده از تن جدا اباالفضل...» آن طرف‌تر نگاه می‌کردم شِکوِه و اشک، ناله و گله را می‌شنیدم کنار غربت تلّ دم به دم ضجه‌های سلسله را ناگهان در حوالی گودال محفل گریه‌های زینب شد زینب آمد کنار شش‌گوشه کربلا کربلای زینب شد رفت قلبم کنار بالا سر آه انگار سر به پیکر نیست همهٔ کائنات می‌لرزند گوش کن این صدای خواهر نیست؟ «این کشتهٔ فتاده به هامون حسین توست این صید دست و پا زده در خون حسین توست...» بانگ ندبه مرا به خود آورد صبح جمعه رسیده بود از راه دل من داشت «العجل» می‌خواند در کنار ضریح ثارالله ✍یوسف رحیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا