eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
491 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
958 ویدیو
96 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 مسابقه بهار قرآن، بهار دلها 🌀 شماره ۱۱ 🔹شرکت در مسابقه: dte.bz/1442 📞با منتخبین تماس حاصل می‌گردد 🇮🇷 معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان @ramezan_ghasem110
Ashti-Ba-Khoda.pdf
1.84M
📚 کتاب آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین 🌿اثر: آقای اصغر طاهر زاده عازم یڪ سفرم سفری دور به جایی نزدیڪ سفری از خودِ من تا به خودم...🍃 🌙در این شب و روزهای پایانی ماه مهمانی، آمده‌ام آشتی‌کنان راه بیندازم. تنها نیامده‌ام چون خودم هنری ندارم، آخرین حجتت را در خانه‌ات شفیع قرار می‌دهم. تا این‌بار حجت‌ بر من تمام شود می‌خواهم به تو نزدیکتر شوم. اذنم بده تا جزء مقربین درگاهت گردم. 🖊به قلم مرضیه رمضان قاسم 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🔻ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا 31 اردیبهشت 1400 ادامه دارد. ✅ پذیرش در مقطع دو ، سه و چهار آدرس سایت ثبت نام: 🔸paziresh.whc.ir اطلاع از اخبار پذیرش: 🔸@kowsarnews •┈•✾•┈•join•┈•✾•┈• @ramezan_ghasem110🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌻 احضارِ روح استاد:حجةالاسلام دکتر نقی‌پورفر 1⃣ بحث احضار روح چیست؟ یعنی فردی از عالم دنیا به هر طریق وارد عالم آخرت شود و روحی را به عالم دنیا احضار کند 2⃣ آیا احضار روح ممکن است؟ احضار روح ممکن است به سه شرط ۱) مقتضی موجود باشد(صلاحیت‌معنوی) فرد می‌بایست صلاحیت داشته باشد یعنی مومن و متدین باشد ۲) شرط هم موجود باشد(اذن‌الهی‌باشد) ملاک اذن از باب سنت تسدید امدادهای غیبی هست که خدا بنا بر مصلحتی به برخی افاضه می‌کند یعنی به هیچ وجه من الوجوه امکان نفوذ در عالم آخرت و احضار روح بدون اذن الهی ممکن نیست چون روحی که وارد عالم آخرت شده، در قبضه‌ی قدرت قاهر الهی است که این از محکمات قرآنی است،خداوند در آیات متعدد، جریان حکومت مطلقه‌ی خود را در عالم آخرت تذکر می‌دهد نظیر آیه ۶۲ سوره‌ مبارکه‌ی انعام «ثم ردوا الی الله مولهم الحق الا له الحکم و هو اسرع الحاسبین» طبق این آیه، عالم آخرت عالم حقیقت،عالم ملائکه و عالم جریان اقتدار کامل و تمام عیار الهی است پس اینکه فردی وارد عالم آخرت بشود و بدون اذن الهی بخواهد روحی را احضار کند اساساً منتفی است ۳) مانع هم مفقود باشد. در سیره‌ی انبیاء و معصومین داریم حضرت عیسی با اصحابشان از روستائی عبور می‌کردند، که همه‌ی افراد آن روستا مرده بودند، حضرت برای اینکه علت مرگ آنها را جویا شود اراده کردند تا به اذن الهی احیا شوند فقط یک نفر از آنها احیاء موتی شد آن هم چون از اهل آن روستا نبود و رهگذری بیش نبوده که هنگام عبور از آنجا او نیز گرفتار عذاب شد. حضرت از بقیه نیز پرسیده بودند اما آنها چون محکوم به عذاب الهی بودند برای‌شان مانع وجود داشت، لذا حتی اگر نبیِ روح الله هم باشد که مقتضیِ احضار روح را باذن الله دارد، اما اگر مانع مفقود نباشد احضار صورت نمی‌گیرد در سیره‌ی پیامبر خاتم و اهل‌بیت نیز بحث احضار روح به اراده‌ی الهی بنا بر مصلحت‌هائی مستقیما صورت گرفته که شاید تعبیر احضار روح برای آن صحیح نباشد 3⃣ آیا شیطان در قالب و صورت انسان متمثل می‌شود؟ طبق واژه‌ی«لاترونهم»سوره ۲۷ اعراف تمثل به صورت عادی رخ نمی‌دهد بلکه فقط در حد اندیشه و تصمیم سازی است لذا سریال او یک فرشته بود و اغماء که شیطان در زندگی عادی حضور پیدا می‌کرد و دیده می‌شد کذب است با ساخت اینگونه فیلم‌ها افراد را یا راهی تيمارستان می‌کنند یا قبرستان، اینها خلاف شرع است؛ زیرا شیاطین در حالت عادی به هیچ وجه امکان و اجازه‌ی تمثل ندارند، بلکه در حالت عادی فقط اجازه‌ی وسوسه کردن دارند و اجازه‌ی حضور و دخالت فیزیکی ندارند. طبق محکمات قرآنی به شهادت سوره‌ی ناس و دیگر آیات، نقش اساسی‌ شیاطین اندیشه سازی و تصمیم سازی در جهت شر است « الذی یوسوس فی صدور الناس من الجنة و الناس » که البته در این معنا شیاطین انسی نیز مشارکت دارند. شیاطین انسی انسانهائی هستند که به تعبیر امیرالمؤمنین صورت انسان دارند ولی قلب‌شان قلب حیوان است. اینها جانوری هستند که ظاهر انسانی دارند و در قالب همسر، فرزند، رفیق و دیگران که ماهیت اولیه‌ی انسانی دارند. شیاطین جنی که نامرئی هستند با مشارکت شیاطین انسی در اندیشه سازی و تصمیم سازی بطور عموم نقش آفرین هستند زیرا مقابل سنت هدایت که سنت مطلقه‌ی الهی است، سنت وسوسه نیز وجود دارد، سنت وسوسه یکی از سنن مطلق و قطعی الهی است که در عالم بشری جاری است و این سنت فقط در حد تصمیم سازی و اندیشه سازی نقش آفرین و بسترساز عملکرد و ابتلای انسان است. برنامه‌های شیاطین جمع بندی می‌شود در سوره‌ی ابراهیم که خلاصه و موجز از تمام فعاليت‌هائی از اول تاریخ بشر تا روز قیامت است، در آیه ۲۲ سوره ابراهیم خدای سبحان مواجهه‌ی گمراه شدگان توسط ابلیس را با ابلیس به تصویر می‌کشد که چگونه در پی تبعیت از او بیچاره شد‌ه‌اند شیطان با صراحت می‌گوید: «خدا به شما وعده‌ی حق داد اما من فقط وعده دادم با همان سنت وسوسه و خلف وعده کردم، من هیچ سلطه‌‌ای بر شما نداشتم.» پذیرش یا عدم پذیرش وسوسه به اختیار خود انسان است به همین جهت شیطان در ادامه‌ می‌گوید،:« مرا ملامت نکنید، بلکه خودتان را ملامت کنید.» آری شیطان نه دست انسان را می‌گیرد و نه او را به زور گمراه می‌کند بلکه انسان مخیر است بین دو دعوت، دعوت الهی و دعوت شیطانی و اوست که انتخاب می‌کند کدامیک را بپذیرد. ⏬ و اما نکته‌ی اساسی این است که در دو صورت خاص تَمثّل شیطانی رخ می‌دهد و کلید این تمثل انسانیِ شیطان، بدست خود انسان‌هاست: ۱) چله‌نشینی‌های شیطانی برای دیدن جن ۲)رسیدن به حدی از نفاق و کفر و در برابر حق موضع‌گیری کردن لذا می‌بایست پس از هر خطا استغفار و توبه کرد و نسبت به گناه بی‌تفاوت نبود. ♻️نتیجه اینکه انسان نباید سراغ افرادی که ادعای احضار روح و مدیوم دارند برود و علم و اراده‌ی خود را به آنان بسپارد @ramezan_ghasem110 کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📺 📻📱 "چه زود صاحب‌خانه می‌شود" یکی از اعضای خانواده که نمی‌توان حضور او را در جمع خانواده نادیده گرفت، جناب رسانه است. عضوی بسیار تاثیر گذار، جذاب و پرتوان که گاهی مصاحبانش چنان مجذوب او می‌شوند که از خوردن و آشامیدن غافل می‌گردند. اکنون که این مهمان ناخوانده‌ صاحب خانه شده است تکلیف چیست؟ برخی افراد با رسانه رویکردی افراط‌گونه و برخی دیگر رویکردی تفریط‌گونه دارند؛ اما منطقی‌ترین رویکرد برقراری ارتباط موثر با رسانه است. ارتباط مؤثر با رسانه سبب می‌گردد انسان بتواند محتوای خود را در قالب پادکست، عکس‌نوشته و... مختصر و مفید به مخاطب ارائه دهد‌‌ تا به سادگی سه نیاز بنیادی انسان، که عبارتند از: خودمختاری، ارتباط با دیگران و احساس رضایتمندی، برایش محقق گردد. آنگاه چون صیادی چیره‌دست عنان رسانه را به کف گرفته و رسانه ابزار دست او خواهد شد، نه اینکه او مقهور رسانه گردد. با چنین رفتار هوشمندانه، رسانه در حد همان مهمان باقی خواهد ماند، اما مهمانی که اعضای خانواده و سایر مهمانان را متوجه‌ی میزبان می‌کند. آری همه‌ی ما در این عالم مهمان هستیم و یک آن نباید غافل از صاحب‌خانه شویم. هدف، دعوت به سمت خداست، اما نه با زبان عادی، بلکه می‌بایست زبان هنر را معیار دعوت قرار داد. 🖊به قلم مرضیه رمضان قاسم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خاطره طلبگی.pdf
168.8K
داستان واقعی زندگی یک بانوی طلبه به قلم: خانم مهناز علی پور بهشتی طلبه حوزه الزهراء سلام‌‌الله‌علیها "مناجات شبانه" ✍الهی، در باز کن که دلِ بیمار آورده‌ام....💔 ✅ یَا طَبِیبَ مَنْ لا طَبِیبَ لَهُ 👈اى طبیب آن کس که طبیبى ندارد دلِ بیمارِ من، تنها با یک نگاهِ لطفِ تو، درمان می‌شود. یا صاحب‌الزمان راهی‌ام کن به راهت🌱 که هرچه راه غیر مقصدت بیراهه است ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 🍃 پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰🍃 📚پذیرش در مقاطع عمومی(سطح۲-کارشناسی)، مقطع عالی(سطح ۳-کارشناسی ارشد) و مقطع تخصصی(سطح۴ -دکترا) 🕰 زمان ثبت‌نام: ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ ⬅️جهت ثبت نام به پایگاه اینترنتی www.paziresh.whc.ir مراجعه نمایید. ⬅️ یا با مراجعه ی حضوری به مدارس علمیه سراسر کشور ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄ @ramezan_ghasem110 ┄┅┅❅ 💎❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 مسابقه بهار قرآن، بهار دلها 🌀 شماره 12 🔹شرکت در مسابقه: dte.bz/1442 📞با منتخبین تماس حاصل می‌گردد 🇮🇷 معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان @ramezan_ghasem110
🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 پاسخ کارشناس احکام به سوالات پربسامد 1⃣ کسی که نماز عید می خواند باید تا قبل از نماز، زکاتش را یا پرداخت کند و یا از مالش جدا بگذارد و الا تا قبل از ظهر فرصت دارد 2⃣ وقتی فطریه را مالش جدا کرد، نمی تواند پول را جابجا کند و یا در آن، تصرف نماید 3⃣ اگر پول جدا گذاشته، حتما باید خود پول را به فقیر بدهد و جایز نیست، جنس بخرد مگر به دو شرط :: یکی این که از فقیر، وکالت بگیرد و به وکالت او با پول زکات فطره هر جنسی که مورد نیاز او است برای او بخرد و یا این که از اول خود گندم یا برنج را بدهد 4⃣ هر کس، قیمت ۳ کیلو، گندم یا نان شهر یا روستای خود را حساب کند و ۲۰ هزار تومانی که برای گندم اعلام شده، حداکثر آن است و در تمام ایران، کفایت می کند 5⃣ اگر میهمان بعد از مغرب وارد منزل شد، در هیچ صورتی فطریه اش به گردن میزبان نیست ولی اگر میهمان قبل از مغرب وارد منزل میزبان شد، حضرات آیات سیستانی و صافی می فرمایند، به عهده میزبان است و حضرات آیات خامنه ای مکارم و زنجانی می فرمایند:: اگر میهمان ۲ یا ۳ شب می ماند، نان خور حساب می شود و فطریه اش به عهده میزبان است ولی میهمان یک شبه، فطریه اش به عهده خود میهمان است. 💫در صورتی که فطریه به عهده میزبان شود، میهمان می تواند با اجازه میزبان و به نیابت او، فطریه خودش را بدهد 🔴تذکر آیت الله سیستانی ملاک را خوابیدن شب‌هنگام مهمان، در منزل میزبان می‌دانند. 6⃣ اگر سرپرست خانواده فطریه را نداد، اعضای خانواده هیچ تکلیفی ندارند، البته می توانند به نیت ثواب، یا دفع بلا، از پول خودشان بدهند 7⃣ فطریه را باید به فقیری که می دانیم فقیر است و فسق علنی ندارد، و اهل نماز است، پرداخت کرد ولی اگر خودش گفت فقیرم، نمی شود اعتماد کرد 8⃣ غیر سید نمی تواند فطریه اش را به سید بدهد، ولی سید می تواند به سید فقیر، فطریه اش را بدهد. 9⃣ فقیر کسی است که در مخارج ضروری زندگی، کم می آورد 0⃣1⃣ فطریه را در محل خود، به فقیر بدهد و انتقال آن از شهری به شهر دیگر خلاف احتیاط است 1⃣1⃣ اگر فرزندش دانشجو یا سرباز است و یا در شهر خودش نیست و نان خور پدرش است، فطریه اش به عهده پدر است رفتی ای ماه خدا ماه جلی ماه مهمانی،حق ماه علی مه‌عشق‌ومه‌شورومه‌نور مه‌دلدادگی‌ و ماه‌سرور مه‌عفو و مه‌غفران‌گناه ماه‌دلبستگی‌دل به اله بانوایی‌همه‌لبریز دعا داشتیم‌در دلِ‌شب‌باتوصفا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا