eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
506 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
775 ویدیو
86 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ۵۷ ثانیه با هم در محضر قرآن باشیم بهمون آرامش میده. حداقل ۳بار بخونش خدا حفظ‌تون کنه ✨روزتون نورانی✨ 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 ⁉️ چرا خدا با اینکه می‌داند در دل ما چه می‌گذرد و از همه‌ی امور ما آگاه است، باز ما را امتحان می‌کند؟ 1⃣ معرفت ما به ناشناخته‌های درون‌مان خدای سبحان بندگان را امتحان می‌کند تا مومنان واقعی، از مدعیان ایمان، تمییز و تشخیص داده‌شوند. خداوند بواسطه‌ی امتحان، پرده از اسرار درون ما برمی‌دارد تا به ناشناخته‌های درون‌مان واقف گردیم؛ به بیان عامیانه ببینیم چند مَرده حلاج‌ایم و بالانس‌ شویم. به عنوان مثال گاهی ما می‌گوئیم اگر من به جای فلانی بودم، فلان کار را انجام و یا ترک می‌‌کردم. به زعم حقیر، امتحانات الهی دست ما را برای خودمان، رو می‌کند نه برای خداوند. حقیر هرگاه امتحان درسی خصوصا اگر مصاحبه‌ی علمی باشد، به نقاط ضعف و قوت‌ام واقف می‌گردم. به نظر می‌رسد امتحانات الهی می‌خواهد نقاط قوت‌ ما را تثبیت و نقاط ضعف‌‌مان را محو سازد؛ تا از نردبان ایمان یک پله بالاتر برویم. آدمی به دلیل حب ذات، معتقد است فرد خوبی‌ست اما آنگاه که خدای متعال گوی و میدان را برای امتحان او، مهیا می‌کند بر انسان، معلوم می‌گردد چه مقدار نیتش با عملش یکسان است‌. پس خداوند می‌خواهد به ما نشان دهد کدامیک از ما الکی و کدامیک راستکی خوب هستیم😉 2⃣ مزد آن گرفت جانِ برادر که کار کرد اگر یک شخص به ما بگوید شغلش، 👕 خیاطی، 🏡 بنایی و یا 🪵 نجّاری است؛ تا وقتی برای‌مان لباس ندوزد، خانه و در و پنجره‌ای نسازد از مزد خبری نیست؛ بلکه بعد از آنکه عمل دوختن و ساختن به سرانجام رسید (امتحانش را پس داد) مزد می‌‌گیرد.🧮 بنابراین مقایسه کردن امتحان الهی با امتحانات انسانی، قیاس مع‌‌الفارق است. خداوند برای مزد دادن، نیاز به امتحان گرفتن ندارد بلکه از اعمال و نیات بندگان آگاه است و حتی به نیّات پاک بندگان نیز پاداش می‌دهد و این ما هستیم که برای پاداش دادن به انسان‌ها، مجبوریم آنها را در شرایطِ عمل قرار دهیم تا صدق و یا کذب گفتارشان بر ما آشکار گردد. ♻️نتیجه اینکه: ۱) ماهیت امتحانات الهی با امتحانات بندگان با یکدیگر متفاوت است. ۲) مفهوم امتحان، آن گونه كه در بین بندگان مطرح است، براى خداوند معنا ندارد. ۳) امتحان گرفتن‌های بندگان از یکدیگر، براى رفع جهل، شناخت اشيا و اشخاص است در حالیکه امتحاناتی که خداوند انسان‌ها را در معرض آن قرار می‌دهد چنین معنایی ندارد زیرا خداوند عالم به غيب و شهود است و از درون و بیرون او آگاه. 🖋نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 نیم جرعه نور نوش جان کنیم الهی اینکه می‌دانم می‌بینی و می‌شنوی خیلی دلگرمم می‌کند. روز رحلت بی‌بی‌جانمون فاطمه‌ی معصومه‌س، خواهر امام رضامون (زینب ثانی) امروز دلهای ما در حرم اهل‌بیت آشیانه گرفته تو شهید ولایتی بانو در هوای امام جان دادی حالا از حرم حضرت معصومه یه قدم هم بریم کربلا آقای مظلوم و غریب من و شما وقت شهادت علی اصغرشون فرمودند:👇 ⭐️هَوَّنَ عَلَىَّ ما نَزَلَ بي أَنَّهُ بِعَيْنِ اللّهِ اين مصيبت بر من آسان است، چرا كه او می‌بیند. و اگر نبود این نگاه هر آینه دق می‌کردیم. 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستش‌دارم حتی اگر زیرِ خاک آرمیده‌باشم عجول است می‌خواهد پابرهنه، پرواز کند بپرد وسط اذهان آشفته تا تسلی‌شان دهد. هنرش را دارد که سرما را به گرما و سختی‌ را به آسانی تبدیل کند. هنوز شرح دردت را برایش نگفته، نسخه‌ی شفابخشش را می‌پیچد و دردِ تا مغزِ استخوان کشیده‌‌ات را التیام می‌‌بخشد. درد نامهربانیِ جنایتکارانِ صهیونیست‌ را، با نسخه‌ی مِهر می‌پیچد؛ التیام‌بخش زخم‌های عاشقی‌ست. دل خون است اما دم نمی‌زند، نمی‌داند دست‌های خونین، او را می‌فشارند یا دستان خونخوار. هم با صهیونیست دم‌خور بوده است و هم با حماس. از جنگ بازگشته است و بدن‌های غرقِ در خون و قطعه، قطعه شده را دیده. از احوالِ ظالم و احوال مظلوم سرِ سوزنی نم پس نمی‌دهد، گویی هنوز هجا کردن نمی‌داند. طالب خیر است و از سوء عاقبت هراس دارد؛ از پسِ پرده‌ی دستان، بی‌خبر است، نمی‌داند در دستِ سنگدلان قرا خواهد گرفت یا حماسه‌سازان. از سکوت می‌ترسد چون یقین دارد شریکِ ظالم می‌شود؛ نمی‌داند سکوتش با تبر ابراهیم بر سر بت‌ها می‌‌‌‌شکند یا بمب مهیبی می‌شود و کاسه کوزه‌ها را بر سر کودکان فلسطینی می‌شکند. نگران است، بین خوف و رجاست، مبادا اخبار جعلی و باطل با او در رسانه‌ها منتشر گردد. به رقص در می‌آید وقتی بتواند هنرنمایی کند و از دوش غزه بار غمی بردارد. با مادران می‌گِرید وقتی با او نام کودکان را بر دست و سینه‌‌شان حک می‌کنند. بُغض می‌کند وقتی دستور سلاخی بیمارستان معمدانی با او صادر می‌‌شود. وصیت‌های فلسطینیان را که می‌نویسد تن‌اش مثل بید می‌لرزد، از غصه‌های در دل نشسته‌اش دم فرو بسته است و بار غمش را به تنهایی به دوش می‌کشد. دلش برای مشق نوشتن‌ها و نقاشی کشیدنِ کودکان فلسطینی تنگ شده است. خسته و کوفته‌ که می‌شوم، از خواب و استراحتم صرف نظر می‌کنم، به آشپزخانه‌ی ذهن سری می‌زنم تا با او غذای روحِ جامعه را طبخ کنیم. سنگ صبوری‌ست برای زیرخاکی‌های ذهن، همان‌هایی که پنهان‌شان کرده‌ام و تاکنون به کسی نگفته‌ام، همه را از روی دستم می‌خواند و تند تند رو نویسی می‌کند؛ چون مادری مهربان غصه‌هایم را در آغوش‌اش می‌فشارد. تو نیز چون من هر گاه دلگیر شدی، دل را به دستش بسپار تا دریا دل شوی؛ او بال و پر دارد و تو را آسمانی می‌کند، آخر خدا به او، به نامش قسم خورده است نون و القلم... قلم غیرت دارد و قادر است از مظلوم دفاع کند حتی اگر به قیمت جان خود و صاحبش تمام شود. جگرِ شیر دارد، رو به دشمن می‌ایستد، فریاد می‌زند، سینه سپر می‌کند حتی اگر از روزنامه‌ی کذاییِ مدافع اسرائیل اخراج‌اش کنند. در عین صبوری، دل‌نازک است و آشفته، برای کودکان فلسطینی. 🖋نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
👆اینم‌هنر‌ امروزم‌پخت‌حلوا‌ درمنزل بمناسبت رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و خیراتی شب جمعه 🥣حلوای کدو حلوایی 🎯مواد لازم: زعفران دم شده به میزان لازم شکر یک تا یک و نیم پیمانه روغن مایع نصف پیمانه گلاب یک چهارم پیمانه کدو حلوایی ۵۰۰ گرم آرد قنادی یک پیمانه آب یک پیمانه دستور تهیه:👇 ⛱کدو حلوایی را آب پز کردم و در مخلوط کن میکس کردم و گذاشتم کنار ⛱گلاب+شکر+زعفران+آب را روی حرارت ملایم قرار دادم تا شکر حل شد گذاشتم کنار(البته شربت نباید بجوشه) ⛱آرد را الک کردم حدود ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم تفت دادم تا بوی خامیش گرفته شد هنوز تغییر رنگ نداده بود از روی حرارت برداشتم و مجدد الکش کردم گذاشتم کنار ⛱در یک تابه روغن مایع را ریختم‌همین که گرم شد آردم را ریختم هم زدم تا با روغن یکدست شد ⛱بعدش کدو حلوایی میکس شده را در تابه اضافه کردم هم زدم تا یکدست شد ⛱بعد شربتی که آماده کرده بودم را در طی سه مرحله اضافه کردم و آرام تابه را مثل گهواره تکان دادم البته با حرارت ملایم هم‌زدم ⛱حلوای کدو آماده شد شما هم آماده و تصویرشو برام ارسال و بعد نوش جان کنید👌 تذکر: 🔶می‌توان هویج را جایگزین کدو حلوایی نمود🥕 🔶سری قبل که آموزش حلوا گذاشتم کانال یکی از دوستان گفت منم می‌خوام اومد منزل‌مون منتظر دوستان هستیم زیاد پزیدم @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ۳دقیقه با هم در محضر قرآن و تقدیم کنیم به ساحت مقدس امام زمان 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧠📖 رابطه‌ی بین عقل با وحی⁉️ رابطه‌ی بین عقلِ ما با وحی، مثل رابطه‌ی چشم‌ با خورشید است. 🌕 اگر خورشید در وسط آسمان باشد و ما نیز چشم‌مان را باز بگذاریم، به راحتی طی مسیر می‌کنیم؛ ولی اگر چشم‌‌مان را ببندیم، برای هر حرکت‌ِ میلی‌متری‌مان، دچار هول و هراس‌ایم. 🌑 اگر خورشیدی در آسمان نباشد باز هم نمی‌توانیم‌ قدم از قدم برداریم و برای برداشتن کوچکترین گام، با مشکل مواجه‌ایم. راه نجات، با عقلِ تنها و وحیِ تنها قابل پیمودن نیست؛ بلکه برای حرکت (هدایت) به عقل و وحی به صورت توامان نیازمندیم. 🌦 آخرالزمان عصری‌ست که حرکت انسان‌ها، از نور به سمت ظلمت بیش از سایر اعصار است. 🌓 عده‌ای از انسان‌ها از نور، به سمت ظلمت «وَ الَّذينَ کفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمات»، بقره/۲۵۷ 🌗 و عده‌ای دیگر از ظلمت، به سوی نور می‌روند «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّور»، بقره/۲۵۷ 🗿وقتی انسان، غیرِخدایی عمل کند، طاغوت می‌شود و همین موجب ازدیاد ظلمت اوست‌. 🌅اما انسانی که خود را تحتِ ولایتِ الهی قرار دهد، مرتباً از ظلمت به سمت نور در حرکت است. أَیْنَ الشُّمُوسُ الطَّالِعَةُ هر چه با عقل می‌دَوَم نمی‌رسم به آفتاب، آه ای طلیعهٔ نجات بر دلم بتاب. 🖋نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦅 👆قصه‌ی بعضی از ماها بَر نشاطِ کس نخور حسرت، که قسمت، زیرک است پُشتِ هر گُل می‌کُند، پنهان هزاران خار را ✍شاعر:شیدا 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌦 روزهای هفته را با عشق تو سر میکنم تا به جمعه میرسم احساس دیگر میکنم حس دیدار تو در من جمعه غوغا میکند جمعه ها چشمان خودرا حلقه بردرمیکنم در غروب جمعه بغضم در گلو وا مـیشود چشم خودرا در نبودت جمعه ها ترمیکنم کل هفته خانه را با گُل مزین میکنم بازهم گلهای خودرا جمعه پرپر میکنم ✍نـوكــر نـوشـت عصر آدینه‌تون معطر بنام نامی‌ امام‌زمان عصر جمعه‌ست، نجف، کربُ بلا، هرجایی پسر حضرت زهرا به دعا محتاجیم 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💪 بچه‌ها اگه مراقبت نکنیم عضلات روح‌مون ضعیف میشه‌ها 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
نمار آیات کیفیت آن به ۴ صورت ۱)بعد از نیت و تکبیرة‌الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود، و باز سر از رکوع بردارد، و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود، و سر از رکوع بردارد، و همین‌طور ادامه دهد، تا یک رکعت پنج رکوعی که قبل از هر رکوعی حمد و سوره خوانده است انجام دهد، به سجده رفته و دو سجده نماید، و بعد برای رکعت دوم قیام کند، و مانند رکعت اول انجام دهد، و دو سجده را به‌ جا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد ۲)بعد از نیت و تکبیرةالاحرام، حمد و یک آیه (البته احتساب بسم‌الله به عنوان یک آیه، صحیح نیست) از سوره ای را قرائت کرده و رکوع کند، سر از رکوع بردارد، و آیه دیگری از آن سوره را بخواند و به رکوع رود، و بعد سر از رکوع برداشته و آیه دیگری از همان سوره را قرائت نماید، و همین‌طور تا رکوع پنجم ادامه دهد تا سوره‌ای که پیش از هر رکوع، یک آیه از آن را قرائت کرده، قبل از رکوع آخر تمام شود، رکوع پنجم را به‌جا آورد و به سجده رود، و پس از اتمام دو سجده، برای رکعت دوم قیام نماید و حمد و آیه‌ای از یک سوره را بخواند و به رکوع برود، و همین‌طور مانند رکعت اول ادامه دهد تا تشهد بخواند و سلام دهد؛ و چنانچه بخواهد برای هر رکوعی به یک آیه از سوره ای اکتفا کند، نباید سوره حمد را بیش از یک مرتبه در اول آن رکعت بخواند ۳)یکی از رکعت‌ها را به یکی از دو صورت، و رکعت دیگر را به نحو دیگر به‌جا آورد ۴)سوره ای که آیه ای از آن را در قیام پیش از رکوع اوّل خوانده، در قیام پیش از رکوع دوم یا سوم یا چهارم تکمیل نماید، که در این صورت واجب است بعد از سر برداشتن از رکوع سوره حمد را در قیام بعدی اعاده نموده و یک سوره یا آیه‌ای از آن را اگر پیش از رکوع سوم یا چهارم است، قرائت کند، و در این صورت واجب است که آن سوره را تا قبل از رکوع پنجم به آخر برساند تقسیم یک آیه به دو قسمت  تقسیم یک آیه به دو قسمت در نماز آیات، مثل این که «لم یلد» یک قسمت، و «ولم یولد» یک قسمت دیگر باشد، اشکال ندارد به جماعت خواندن نماز آیات مستحب است به جماعت خوانده شود؛ حکم جماعت در نماز آیات مانند جماعت در نمازهای یومیه می‌باشد، که قرائت امام از قرائت مأموم کفایت می‌کند رسیدن به جماعت در رکوع دوم اگر کسی به رکوع دوّمِ رکعت اولِ نماز آیات جماعت برسد، داخل شدن در جماعت، محلّ اشکال است قنوتهای مستحب در هر قیام دوّمی بعد از قرائت،قنوت مستحب‌ست پس در مجموع دو رکعت پنج قنوت می‌باشد و جایز است به دو قنوت اکتفا نماید، یکی از آن ها قبل از رکوع پنجم، لیکن باید این قنوت را به نیت رجاء به جا آورد و دوّمی هم قبل از رکوع دهم؛ و اکتفا کردن به قنوت آخری(قبل از رکوع دهم)جایز است زمان ادای نماز آیات وقت ادای نماز آیات خورشید و ماه گرفتگی از هنگام شروع گرفتگی تا زمان شروع در بازشدن آن است‌، و احتیاط ترک نشود، که قبل از آن که شروع در بازشدن نماید، به انجام نماز بشتابد، و اگر از آن وقت تأخیر انداخت، باید نماز را با نیت قربة إلی‌اللّه بخواند، و نمی‌تواند نیّت اداء و یا قضا داشته باشد در زلزله و مانند آن که غالباً مدّت وقوع آنها برای خواندن نماز آیات گنجایش ندارد نباید نماز را به تأخیر بیندازد و در صورتی که معصیت کند و فوراً نخواند بعد از آن مادام العمر واجب است و باید آن را بدون قصد اداء و قضا (قصد ما فی الذمه)بخواند تزاحم وقت نماز آیات با یومیه در صورتی که وقت نماز یومیه و آیات باهم ضیق شود، نماز یومیه مقدّم است اگر تمام خورشید یا ماه بگیرد و مکلف نماز نخوانده باشد در دو صورت ذیل وظیفه او چیست؟ الف)اگر گرفتگی را بفهمد و عمداً یا نسیاناً نماز را به جا نیاورد؟ ب)اگر گرفتگی را نفهمد، بعد از گذشت زمان متوجه شود؟ در هر دو صورت قضا واجب است  قضای نمازهای آیات کسی که نمی‌داند چه تعداد نماز آیات بر او واجب شده؟انجام آن مقدار از نمازهایی که یقین دارد به او واجب است و نسبت به مقدار مشکوک وظیفه‌ای ندارد نمازهای آیاتی که از انسان فوت شده و مشخص نیست مربوط به زلزله یا ماه گرفتگی یا خورشید گرفتگی است باید به چه نیتی خواند؟ به نیت مافی الذمه بخواند اسباب‌نماز آیات کسوف خورشید و خسوف ماه اگرچه مقدار کمی از آن‌ها گرفته شود زلزله و هر حادثه غیرعادی که باعث ترس بیشتر مردم شود، مانند بادهای سیاه یا سرخ و یا زرد که غیرعادی باشند، تاریکی شدید، فرو رفتن زمین و ریختن کوه،صیحه آسمانی و آتشی که گاهی در آسمان ظاهر می‌شود در غیر از کسوف و خسوف و زلزله باید آن حادثه موجب ترس و وحشت بیشتر مردم شود، و حادثه ای که ترس آور نباشد، و یا موجب ترس و وحشت افراد نادری گردد اعتبار ندارد وجوب نماز آیات مختص کسانی است که در شهر وقوع حادثه‌اند و کسانی هم که در شهر متصل به شهری که حادثه در آن رخ داده، به ‌طوری که مانند یک شهر محسوب شوند و زندگی می‌کنند حکم آن‌ها را دارند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 سلام قرآن امروزمان را تقدیم می‌کنیم محضر امیرالمومنین و حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیهما- 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بنده آدم خشکی مقدس نیستم اما اختلاط زن و مرد، در جایی که ضرورتی نداره دلهـــــــــــــا رو خراب می‌کنه 🇵🇸 ╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110