#مرجعیت
🔰 #آیت_الله_خامنه_ای
✍ اگر دنیای اسلام علیه تخریب کنندگان بقیع قیام نمی کرد، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می کردند.
95/4/23
❤️ 8 شوال سالروز تخریب بقیع
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 ساخت قبر و #بارگاه برای صحابه!!
👈 ساخت بنا روی قبر طلحه❗️
◀️ ابن بطوطه شافعي از جهانگردان معروف اهل تسنن ، پيرامون ورودش به شهر بصره و ساخت مسجد بر روی قبر طلحه چنين مینويسد:
🔰از جمله مشاهد بصره، قبر طلحه (يکي از افراد عشره مبشره) است که در داخل شهر قرار دارد👈و بر روی آن قبه و مسجدی بنا شده👉و در گوشهای از آن براي زائرين طعام آماده میشود. اهل بصره برای آن #تعظيم شديد میکنند».
📚رحلة ابن بطوطة،ج2 . ص14
❓سوالي که در ذهن انسان می گذرد، اين است که براستی آيا در شهر بصره هيچ عالمی نبوده است تا به فرض وهابيون اين بناء #شرک را خراب کند ⁉️
⚠️ آيا اين تعظيم و احترام اهل تسنن نسبت به قبر طلحه شدک و بدعت نبوده؟؟
☑️ آیا علما و مردم ان زمان ملعون نبودند که برای طلحه قبر ساختند ؟؟
یا در بین این ملسمان فقط شما میفهمید؟؟!!
لعنت الله علیهم
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 وهابیت و عمریه ملعون و آرزوی #تخریب گنبد و بارگاه پیامبر
⭕️مقبل بن هادی الوادعی: ویران کردن گنبد حرم پیامبر (ص) #واجب است
✅مقبل بن هادی الوادعی (از علمای سرشناس سلفی _ از شاگردان عبدالعزیز بن باز و ناصرالدین البانی) در کتاب "اجابة السائل" می نویسد:
⭕️انه یجب ازالة هذه القبب والقبور واولها قبة رسول الله
🔰ویران کردن گنبدها و قبرها واجب است، و اولین آنها گنبد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می باشد
📚اجابة السائل علی اهم المسائل.ص198وط منشورات دار الحرمین
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 چرا عمل به فتوای تخریب قبور فقط در مورد
قبور اهل بیت (علیهم السلام) اجرا می شود ⁉️
🛑 چرا حکم تخریب قبور بزرگان خود را صادر نمی کنید؟؟؟!!!
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 حضرت زهرا سلام الله علیها و ساختن #قبر برای حمزه شهید به روایت اهلسنت👇
⭕️✔️یکی از كساني كه ساخت بنا بر قبور را بطور عملي انجام داد حضرت فاطمه عليها السلام بودند كه قبر حمزه را تعمير و اصلاح ميكردند تا از بين نرود
✍ در کتاب تاریخ مدینه در این باره چنین آمده است :
✅عن أبي جعفر: أن فاطمة بنت رسول الله صلى الله عليهوسلم كانت تزور قبر حمز رضي الله عنه. ترمه وتصلحه، وقد تعلمته بحجر .
🔰ابي جعفر ميگويد : حضرت زهراء عليه السلام قبر حمزه را زيارت میكرد و آن را تعمير و ترميم و اصلاح مینمود و با سنگ علامتگذارى كرده بود.
📗📔تاريخ المدينة نویسنده : عمر بن شبه النميري البصري جلد : 1 صفحه : 132
✅👍بنابراين ساخت بنا بر قبور کار مشروعی بوده.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
4_6025961308107573751.mp3
10.61M
🛑ترویج تصوف در مدارس شیعه
👈کافی است فقط این صوت ۲۰ دقیقه را استماع کنید تا ببینید چگونه در دبیرستان های ما نه خانقاه ها آموزه های صوفیانه را در ذهن جوانان می ریزند و آنان را به سوی تصوف سوق می دهند.
🎙سخنران:دکتر محمد امین (عزیز)میکائیلی (عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی)
موضوع:نقدی بر گزینش متون صوفیه در کتب درسی ادبیات فارسی
❌در کتب درسی ادبیات فارسی نام ۳۱ نفر از صوفیه برده شده است اما از میان بزرگان و علما شیعه، فقط نام ۶ نفر ذکر شده است آن هم برای تایید آموزه های صوفیانه❗️
⚠️از هر نوجوان دبیرستانی که بپرسی آیا حلاج را می شناسی، صرفا بر اساس تعلیمات کتب درسی اش، او را عارفی پاکباخته می داند اما از ادعای مهدویت و الوهیت و ساحری او اطلاعی ندارد
❌چون حلاج در کتب درسی اینگونه معرفی می شود
▫️آن قتیل الله فی سبیل الله
▫️آن شیر بیشه تحقیق
▫️آن شجاع صفدر صدیق
▫️آن غرقه دریای مواج
▫️آن صاحب فصاحت وبلاغت بی نظیر
⚠️وقتی دانش آموز، چنین توصیفاتی را در کتاب درسی اش از حلاج می خواند، طبیعی است که نگاه مثبتی به او پیدا می کند
🛑 گوشه ای از خوی وحشی گری عمر بن خطاب خلیفه اهلسنت به اعتراف خودشان
📌 عمر و ازدواج اجباري با عاتكه
⭕️محمد بن سعد در الطبقات الكبري مي نويسد:
✅أَنَّ عَاتِكَةَ بِنْتَ زَيْدٍ كَانَتْ تَحْتَ عَبْدِ اللَّهِ بنِ أَبي بَكْرٍ، فَمَاتَ عَنْهَا وَاشْتَرَطَ عَلَيْهَا أَلاَّ تَزَوَّجَ بَعْدَهُ، فَتَبَتَّلَتْ وَجَعَلَتْ لاَ تَزَوَّجُ، وَجَعَلَ الرجَالُ يَخْطِبُونَهَا وَجَعَلَتْ تَأْبَي، فَقَالَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ لِوَلِيهَا: اذْكُرْنِي لَهَا، فَذَكَرَهُ لَهَا فَأَبَتْ عَلي عُمَرَ أَيْضَاً، فَقَالَ عُمَرُ: زَوجْنِيهَا: فَزَوَّجَهُ إِيَّاهَا، فَأَتَاهَا عُمَرُ فَدَخَلَ عَلَيْهَا فَعَارَكَهَا حَتَّي غَلَبَهَا عَلي نَفْسِهَا فَنَكَحَهَا، فَلَمَّا فَرَغَ قَالَ: أُفَ أُفَ أُفَ، أَفَّفَ بها ثُمَّ خَرَجَ مِنْ عِنْدِهَا وَتَرَكَهَا لاَ يَأْتِيهَا، فَأَرْسَلَتْ إِلَيْهِ مَوْلاَةً لَهَا أَنْ تَعَالَ فَإِني سَأَتَهَيَّأُ لَكَ.
🔰علي بن زيد مي گويد: عاتكه دختر زيد، همسر عبد الله بن ابوبكر بود، و عبد الله با او شرط كرده بود كه اگر او مُرد، شوهر نكند. عاتكه پس از مرگ عبد الله بدون شوهر مانده بود و هر كس از وي خواستگاري مي كرد، نمي پذيرفت، عمر به كسي كه ولايت بر عاتكه داشت گفت كه براي من از او خواستگاري كن، آن زن عمر را نيز قبول نكرد. عمر به سرپرست او گفت: تو او را به همسري من دربياور. مراسم ازدواج انجام شد، عمر بر او وارد و با وي درگير شد تا سرانجام با زور با وي همبستر شد. هنگامي كه كارش تمام شد، عاتكه با اظهار نفرت چندين مرتبه گفت: اُف اُف... سپس عمر خارج شد و نزد وي بازنگشت تا آن كه عاتكه كنيزش را فرستاد و به عمر گفت: بيا من در اختيار تو هستم.
📚 الزهري، محمد بن سعد بن منيع أبو عبدالله البصري (متوفاي230هـ)،الطبقات الكبري، ج 8، ص 265، ناشر: دار صادر - بيروت.
#مطاعن
#وحشی_گری
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 سلسله مباحث آشنایی و رد و برسی جماعت گمراه #صوفیه و عقیده و عرفان باطل #تصوّف لعنت الله علیهم همین
🛑2⃣ دیدگاه عرفان باطل #تصوف به « #تفسیر_قرآن»
🔰 رویکرد و نگاه #عرفان_باطل_تصوف به «تفسیر قرآن» چه تفاوتی با تفسیر مشهور علما #شیعه دارد⁉️
👇
✅ یک مسلمان هرگز به خود اجازه نمى دهد افكار خود را بر قرآن و سنت تحميل كند و قرآن را به آن گونه كه ميل و خواست او است تفسير كند. او در تفسير آيات و روايات ضوابطى را رعايت مى كند كه با👈 قواعد ادبى و مفاهيم لغوى و قرائن حاليه و مقاليه و متفاهم عرف در باب الفاظ سازگار باشد👉.
✅ولى در عرفان وارداتى و #تصوّف الفاظ از اين قواعد و ضوابط آزاد مى گردد، و مانند موم به هر شكلى لازم باشد در مى آيد، و تفسير به رأى بر متون اسلامى #حاكم مى شود. و نه تنها این بلکه تفسیر خود را #تاویل قران می گویند و مقصود آن را هدف اصلیه ایات قران بیان می کنند.
💢 خلاصه هرچند بخواهند میسازند و به قران منتسب می کنند و آن را عقیده ای عرفانی می دانند.
⭕️ نقد روش مشهور تفسیر قران بماند⭕️
➖➖➖➖➖➖
#صوفیه #تصوف #صوفی #تفسیر #اسلام #تفسیر_قران
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 #تحدی 🔰 از طرف مجموعه علمی تحقیقاتی #روافض_الحیدری به گروه #سوپر_گروه_علمی تحدی می کنیم. ⭕️ در
به درخواست اعضاء محترم جهت پاسخ به مدعی غیر علمی اقای خسروی فقط یک مورد رد بر ایشان رو میزاریم👇
مقاله پروفسور جفری لانگ در مورد افراد که محل در NDE شدند و اینکه مغز شان در خالت کلا مرده است !
in association with cardiac arrest.5 Prior studies found that 10–20 seconds following cardiac arrest, electroencephalogram measurements generally find no significant measureable brain cortical electrical activity.6
در ارتباط با ایست قلبی. 5 مطالعات قبلی نشان داد که 10 تا 20 ثانیه پس از ایست قلبی، اندازهگیریهای الکتروانسفالوگرام معمولاً هیچ فعالیت الکتریکی قابلاندازهگیری قشری مغز را پیدا نمیکنند.
گوشه ای از مقاله علمی این پروفسور
کل مقاله👇
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6172100
دکتر جفری لانگ پزشک محقق مطرح در حوزه تجارب NDE که بخشی از کنفرانس سال ۲۰۱۷ دانشگاه ییل آمریکا در این باره توضیح می دهد .
او به مشاهدات واقعی این تجربیات از اتفاقاتی که در جهان خارج افتاده ، اشاره کرده است،همچنین دکتر پیم ون لومل، متخصص قلب و عروق از دانشگاه اوترخت هلند و از محققان برجسته تجربیات نزدیک به مرگ (NDE) ، در مصاحبه سال 2014 ، همانند دکتر جفری لانگ میگه که عمده این تجربیات در حالت ایست کامل قلبی و فعالیت صفر مغزی رخ داده است.
یعنی در تجارب مرگ تقریبی یا NDE، فعالیت مغزی توسط موج نگاری یا ((الکتروانسفالوگرام))به صفر رسیده است و درواقع EEG به حالت Flat هست این به آن معنا هست
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 تقویم شیعه 15 شوال
🔰 شهادت حضرت #حمزه و وفات حضرت #عبدالعظیم_حسنی سلام الله علیهما
🔰 #فرار ابوبکر و عمر و عثمان از جنگ #احد
🔰 روز رشادت و ایثار و جانبازی مولایمان #امیرالمؤمنین علیه سلام
🔰 روز #معجزه رد الشمس
⭕️ ان شاءالله مطالبی در مورد این ایام بارگذاری خواهیم کرد
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #فضائل حضرت #حمزه علیه السلام در روایات
🔰 پیامبر اکرم حضرت #حمزه را جزو هفت نفر از بهترین کسان از نسل بنی هاشم خواند.
📚روضه الکافی، ج8، ص31
🔰 و نیز امیرالمؤمنین علیهالسلام، حمزه و جعفربن ابیطالب را بهترینِ شهدا نامید.
📚اصول الکافی، ج1، ص286
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 اگر #حمزه عموی پیامبر و #جعفر بن ابی طالب پسر عموی ایشان زنده بودند #ابوبکر و #عمر را می کشتند!
⭕️ همان طور که می دانید بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حوادث ناگواری برای اهل البیت علیهم الصلاة و السلام رخ داد و بد طور به ایشان ظلم کردند، این ماجرا ها سوالاتی را هم ایجاد کرده مثلا چرا قبیله #بنی_هاشم از مولا امیر المؤمنين علیه السلام دفاع نکردند؟!
چرا #عباس و #عقیل دو عموی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از ایشان دفاع نکردند؟
💠 شیخ #کلینی علیه الرحمة و الرضوان در کتاب شریف کافی حدیثی نقل می کنند که در آن به این پرسش ها پاسخ داده شده:
✅۲۱۶- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ سَدِيرٍ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ ع فَذَكَرْنَا مَا أَحْدَثَ النَّاسُ بَعْدَ نَبِيِّهِمْ ص وَ اسْتِذْلَالَهُمْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ أَصْلَحَكَ اللَّهُ فَأَيْنَ كَانَ عِزُّ بَنِي هَاشِمٍ وَ مَا كَانُوا فِيهِ مِنَ الْعَدَدِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَ مَنْ كَانَ بَقِيَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ إِنَّمَا كَانَ جَعْفَرٌ وَ حَمْزَةُ فَمَضَيَا وَ بَقِيَ مَعَهُ رَجُلَانِ ضَعِيفَانِ ذَلِيلَانِ حَدِيثَا عَهْدٍ بِالْإِسْلَامِ عَبَّاسٌ وَ عَقِيلٌ وَ كَانَا مِنَ الطُّلَقَاءِ أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلَا إِلَى مَا وَصَلَا إِلَيْهِ وَ لَوْ كَانَا شَاهِدَيْهِمَا لَأَتْلَفَا نَفْسَيْهِمَا.
🔰 از سدیر صیرفی منقول است که: ما نزد امام باقر علیه السلام بوديم ياد كرديم از آنچه مردم پس از پيغمبرشان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پديد آوردند و تا چه اندازه امیر المومنین علیه السلام را خوار شمردند، يكى از حاضران گفت: خداوند بهبود ببخشد تو را، عزت بنى هاشم كجا رفت؟ كجا بودند آن همه افراد دلاور بنى هاشم؟ امام باقر علیه السلام در پاسخ او فرمودند:
👈در آن روز چه كسى از رادمردان بنی هاشم مانده بود؟ مردان بنى هاشم همانا جعفر بن ابی طالب و حمزة بن عبد المطلب بودند كه در گذشتند، و دو مرد ناتوان و زبون و تازه مسلمان از بنى هاشم مانده بودند كه عباس و عقیل بودند و اين هر دو از #طلقاء بودند اما به خدا قسم كه اگر حمزه و جعفر زنده بودند مخالفان به آنچه كه رسيدند نمی رسيدند، و اگر آنان شاهد آن دو ( ابوبکر و عمر ) بودند آن ها را #می_کشتند.
📚 الکافی - ط الإسلامية - ج8 ص189.
✅ سند این روایت کاملا صحیح و توسط تمام محدثین شیعه تحسین شده است.
🔥 لعنت خدا بر ظالمین ال محمد کسانی که بنای دشمنی با این خاندان پاک و مطهر رو گذاشتن 🔥
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 به اعتقاد اهلسنت قاتل حضرت حمزه بهشتی هست!!
⭕️ همان طور که مستحضر هستید جماعت عمریه قائل به بهشتی بودن جمیع صحابه هستند یکی از این مفلوک های زندیق را که طبیعتا قائل به صحابی بودن او هستند #وحشی، قاتل حضرت حمزه سلام الله علیه هست در حالی که این ملعون نجس یکی از شرابخواران بوده و باید سوال شود که چطور می شود چنین شخص ملعونی هم بهشتی خواهد بوده و عجیب اینجاست که حتی بزرگان تابعین هم این سوال برایشان پیش آمد که چطور می شود چنین نجسی هم بهشتی باشد⁉️
✅ وعن سعيد بن المسيب كان يقول كنت أعجب لقاتل حمزة 👈كيف ينجو 👉حتى بلغني أنه مات غريقا في الخمر
✅ خرجه الدارقطني على شرط الشيخين 👉👉
🔰 سعيد بن مسيب بارها مي گفت من متعجب مانده ام كه وحشي قاتل #حمزه چطور مي تواند بهشتي باشد و نجات پيدا مي كند تا اينكه به من خبر رسيد او در حين شراب خواراي در حوض شراب افتاد و غرق شد
✅ روایت را دار القطنی با شروط بخاری و مسلم نقل کرده است پس صحیحه
📚ذخائر العقبى في مناقب ذوي القربى، ج 1، ص 179، محب الدين أحمد بن عبد الله الطبري الوفاة: جمادى الآخرة / 694هـ ، دار النشر : دار الكتب المصرية – مصر
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
◼صحابی بودن هند جگر خوار از نظر اهل سنت
⬅هنده همان کسی است که جگر حضرت حمزه (ع)را خورد حال ببینید که این شخص نزد عمریه صحابی به شمار می آید
✏✏جناب زرکلی در کتاب الاعلام می نویسد:
◾هند بنت عتبة بن ربيعة بن عبد شمس بن عبد مناف: ⬅صحابية➡، قرشية، عالية الشهرة. وهي أم الخليفة الأموي ” معاوية ” بن أبي سفيان.
⬅هند بنت عتبة:صحابی و قریشی با شهرت عالی و او مادر خلیفه ی اموی معاویه بن ابی سفیان بود.
📚📚 الأعلام جلد ۸ صفحه ۹۸٫الناشر: دار العلم للملايين.
⬅جگر خوار بودن هند:
#هند #حمزه(ع)
⬅قدْ بُقِرَ بَطْنُهُ، وَأَخَذَتْ هِنْدُ كَبِدَهُ فَلَاكَتْهَا
⬅پس شکم او را شکافت و هند جگر او را گرفت تا بخورد.
📚📚مسند الإمام أحمد بن حنبل جلد ۴ صفحه ۲۵۱٫الناشر:دار الحدیث-القاهرة.
✅محقق کتاب جناب احمد شاکر نیز میگوید سند صحیح است
پس طبق عقیده اهلسنت هند جگر خوار نیر اهل بهشت هست!!!!
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 نبش قبر حضرت #حمزه علیه السلام توسط خال الفاسقین معاویه بن هند لعنت الله علیهما!!!
(👈 پیکر تازه حضرت حمزه سلام الله علیه)
👤محمد بن سعد در الطبقات الكبري مينويسد:
✅ قال : أخبرنا شهاب بن عباد العبدى ، قال أخبرنا عبد الجبار بن الوزد عن أبی الزبير عن جابر بن عبد الله ، قال : لما أراد معاوية أن يجرى عينه التي بأحد كتبوا إليه : إنا لا نستطيع أن تجريها إلا على قبور الشهداء ، قال فكتب : ابشوهم . قال فرأيتهم يحملون على أعناق الرجال كأنهم قوم نیام ، وأصابت المسحاة طرف رجل حمزة بن عبد المطلب فانبعثت دما .
🔰جابر بن عبد الله گويد: هنگامي كه معاويه قصد كرد تا نهر خود را كه در #احد قرار داشت، جاري كند، عاملانش به او نامه نوشتند: اين كار ممكن نيست؛ مگر اين كه آن را از روي قبور شهدا جاري كنيم. معاويه در جواب نوشت: قبور را نبش كنيد[بشكافيد]. راوي گويد: ديدم مردم از سر و كول هم ديگر بالا مي رفتند [تا براي نبش قبر سبقت بگيرند] انگار كه مردم در خواب بودند. در هنگام نبش قبر ، كلنگي به پاي حضرت حمزه سلام الله عليه اصابت كرد و خون از آن جاري شد.
📚 عنوان الکتاب: الطبقات الکبیر،البصری الزهری، محمدبن سعد بن منیع أبو عبدالله ، جلد 6، صفحه 103، تحقیق : علی محمد عمر، الناشر : مکتبة الخانجی - القاهرة، الطبعة : الأولى، 1421 هـ - 2001 م.
📚عنوان الكتاب: المنتظم في تاريخ الملوك والأمم المؤلف: عبد الرحمن بن علي بن محمد بن علي بن الجوزي أبو الفرج جلد 3 صفحه 183
❎ این بود گوشه ای از عرض ارادت معاویه علیه لعنت
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام
⭕️شیخ عباس قمی طاب ثراه در ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم مینویسد:
✅وقال المحقّق الدّاماد في كتاب الرواشح : إن في فضل زيارة عبد العظيم روايات متضافرة. وروي أن من زار قبره وجبت له الجنة . وهذا الحديث رواه أيضاً الشهيد الثاني (رض) في حواشي الخلاصة عن بعض النسّابين
🔰محقق داماد در كتاب رواشح گفته كه احاديث بسيار در فضيلت زيارت عبد العظيم روايت شده و وارد شده كه هر كه زيارت كند قبر او را بهشت بر او واجب شود و شيخ شهيد ثانى رحمة الله عليه در حواشى خلاصه همين روايت را از بعض نسابين نقل فرموده
📚مفاتیح الجنان،قمی، شیخ عباس ج1 ص 577
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 مقام علمی و تالیفات حضرت #عبدالعظیم حسنی علیه السلام
⭕️ برای اثبات عظمت علمی حضرت عبدالعظیم علیهالسلام کافی است که بدانیم امام معصوم مردم را برای حل مشکلات دینی و یافتن پرسش های اعتقادی و عملیشان، به ایشان ارجاع داده است.
⤵️ محدث نوری بعد از ستایش حضرت عبدالعظیم مینویسد:
✅وأمّا عبد العظيم : فهو من أجلاّء السادات ، وسادة الأجلاّء ، نقتصر في ذكر حاله على نقل رسالة من الصاحب بن عبّاد وصلت إلينا بخطّ بعض بني بابويه ، تاريخ الخطّ : سنة ستّ عشرة وخمسمائة ...أبا حمّاد الرازي يقول : دخلت على علي بن محمّد عليهالسلام بسرّ من رأى فسألته عن أشياء من الحلال والحرام ، فأجابني فيها ، فلمّا ودّعته قال لي : يا أبا حمّاد إذا أشكل عليك شيء من أمر دينك بناحيتك فسل عنه عبد العظيم بن عبد الله الحسني ، واقرأه منّي السّلام.
🔰صاحب بن عَبّاد در رسالهای که در شرح حال حضرت عبدالعظیم علیهالسلام نوشته، این رساله در سال ۵۱۶ ق، به خط یکی از بنی بابویه نگارش یافته است ..[ در توصیف علمی ایشان آورده]: ابو تراب رویانی، روایت کرد که شنیدم ابوحمّاد رازی می گفت: خدمت امام هادی علیهالسلام در سامرّا رسیدم و مسائلی از حلال و حرام از ایشان پرسیدم. امام به پرسشهای من پاسخ داد و هنگامی که خواستم از ایشان خداحافظی کنم به من فرمود:ای ابو حماد ! هنگامی که چیزی از امور دینی در منطقهات برای تو مشکل شد، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی بپرس و سلام مرا به او برسان.
📚خاتمة مستدرك الوسائل ،المحدّث النوري ج4 ص 406
📝 این تعبیر، به روشنی نشان می دهدکه حضرت عبدالعظیم علیهالسلام درعصر خود، مجتهد توانمندی بوده که براساس اصول و قواعدی که از اهل بیت علیهمالسلام در اختیار داشته، میتوانسته دیدگاه های اسلام ناب را در زمینه های مختلف اعتقادی و عملی،استخراج کند و به پرسش های مردم پاسخ گوید.
✔️مرحوم نجاشی در کتاب رجال خود که با موضوع مؤلّفان شیعه تألیف شده، از حضرت عبدالعظیم حسنی علیهالسلام نام برده و کتاب خطب امیرالمؤمنین علیهالسلام را به وی نسبت داده است. چه بسا سیّد رضی رحمة الله در تدوین نهج البلاغه ازاین کتاب استفاده کرده باشد و این کتاب از مصادر اصلی نهج البلاغه باشد ! نجاشی در پایان شرح حال حضرت عبدالعظیم علیهالسلام ، سند خودش را به روایات ایشان، از طریق استادش ابن نوح، به حضرت عبدالعظیم میرساند.
✍[ ٦٥٣ ]عبد العظيم بن عبد الله
بن علي بن الحسن بن زيد بن الحسن بن علي بن أبي طالب [ عليهمالسلام ] ، أبو القاسم. له كتاب خطب أمير المؤمنين عليهالسلام قال أبو عبد الله الحسين بن عبيد الله ..
🔹أخبرنا أحمد بن علي بن نوح قال : حدثنا الحسن بن حمزة بن علي قال : حدثنا علي بن الفضل قال : حدثنا عبيد الله بن موسى الروياني أبو تراب قال : حدثنا عبد العظيم بن عبد الله بجميع رواياته.
📚رجال النجاشي ج : 1 ص 247
✔️ شیخ طوسی نیز در کتاب الفهرست خود که موضوع آن، معرفی مؤلّفان و مصنفان شیعه است از حضرت عبدالعظیم نام میبرد و میگوید:
✅[ له کتاب]. سپس سند خودش را به احمد بن ابی عبدالله برقی می رساند که او از حضرت عبدالعظیم علیهالسلام نقل حدیث میکند.
✍[548] 6 - عبد العظيم بن عبد الله العلوي الحسني.
له كتاب، أخبرنا به جماعة، عن أبي المفضل محمد بن عبد الله الشيباني، عن أبي جعفر ابن بطة، عن أحمد بن أبي عبد الله البرقي، عنه
📚 الفهرست، الشيخ الطوسي ج 1 ص193
✅ بنابراین، ایشان تنها یک #محدّث و #راوی احادیث اهل بیت عليهمالسلام نبوده است؛ بلکه از #علمای بزرگ خاندان رسالت بوده که پس از معصومان، توان پاسخگویی به مسائل علمی را داشته و توانمندی علمی اش مورد تأیید و #تصدیق امام هادی علیهالسلام قرارگرفته است.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 حدیث رد الشمس / برگشت خورشيد به خاطر امیر المومنین علیه السلام و معجزه بزرگ
⭕️ شاہ ولی الله محدث دهلوی در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس میشود روایت نموده که گفت:
🔰 باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل میشد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها تو میدانی که او مشغول کار تو و پیامبرت بوده است پس خورشید را برای او برگردان، خورشید به دنبال خود برگشت آن حضرت نماز گذارد، سپس غروب کرد.
✅ و باز در یک سند دیگر که به روایت فاطمه بنت حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس میرسد، آورده که گفته است:
🔰 هنگامی که وحی بر آن حضرت نازل میشد، سنگینی نزدیک به بیهوشی به آن حضرت دست میداد، یک روز بر آن حضرت وحی نازل میشد در حالی که سر ایشان در بغل حضرت علی (علیه السلام) بود، نزدیک بود خورشید غروب کند که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) سرش را بلند نموده، پرسید: آیا نماز عصر را خواندی، ای علی؟ گفتم خیر. یا رسول الله! پیامبر از خدا خواست تا خورشید را به عقب برگرداند، خورشید به فرمان خداوند به عقب برگشت، تا این که نماز عصر را ادا کرد. پس من خورشید را بعد از غروب دیدم هنگامی که به عقب برگشت.
✅👈 حافظ جلال الدین سیوطی از علما #اهلسنت در جزء «کشف الابس عن حديث رد الشمس» گفته است: به درستی که حديث برگشت خورشید، معجزهای از معجزات پیامبرمان بود، که آن را ابو جعفر طحاوی و دیگری صحیح دانسته است.
📚 اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، تألیف امین الله کریمی (از مفتیان اهل سنت عمری تایباد)، صفحه ۶۶-۶۷
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند
🛑 رابطه #خلیفه و #بز_کوهی
🔰عمر در زمان خلافتش، خطبهاى خوانده و در اين خطبه اعتراف كرده است که در جنگ احد مانند #بز_کوهی فرار می کرد.🐐🗻
به نقل از تاریخ طبری
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 خاک پاشیدن زن ها به #عمر و عثمان به روایت اهلسنت
🔰عمر و عثمان جزء فراریها در جنگ احد بودند ،و زنها خاک به طرف آنها میانداختند و میگفتند :
بیایید لباس زنانه👗 بپوشید !!!!
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 آیا لفظ (جل جلاله) برای اهل بیت علیهم السلام هم استفاده میشود؟
↩️برای پاسخ به این سوال میتوان از دو روش نقل و عقل پاسخ داد؛
⬅️اول از مبنا نقل؛👇🏻
✍روایتی است از امام صادق (علیه السلام) که میفرمایند:
🔻سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ جَلَّ جَلاَلُهُ وَعَدَ اَللّهُ اَلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي اَلْأَرْضِ كَمَا اِسْتَخْلَفَ اَلَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ َالَ هُمُ اَلْأَئِمَّةُ .
🔸ترجمه:ابن سنان گويد از امام صادق(علیه السلام)پرسيدم تفسير قول خداي جل جلاله را(55 سوره 24)
⚪️«خدا از ميان شما كساني را كه ايمان آورده و كار شايسته كرده اند وعده فرموده است كه در زمين بخلافت گمارد چنان كه پيشينيان ايشان را بخلافت گماشت»
🔹فرمود: ايشان ائمه هستند
(و در روايت است كه اين آيه در باره حضرت مهدي قائم(علیه السلام)و اصحاب او است و اگر از دنيا نماند مگر يك روز خدا آن روز را دراز كند تا آن حضرت ظهور كند و در روي زمين فرمانروايي نمايد و زمين را پر از عدل و داد كند چنانچه پر از ظلم و جور شده باشد).
📚نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني جلد : 1 صفحه : 194
⬅️اما برسیم به پاسخ دوم از طریقت عقل؛👇🏾
🔹اگر دقت کنیم می بینیم این معنی دلیل خاص که دلالت برای خداوند عزوجل باشد نیست مثلا شما به یکی میفرمائید آقا امام صادق علیه السلام آیا کسی که اسمش صادق بود و غیر معصوم دیگر نمیشود بهش گفت آقا صادق؟
یا توی لفظ امام ما اگر برای امام جمعه به کار میبریم آیا به این معناست که اون شخص پیشوای شیعیان است؟ یا پیشوای اون کسانی که به نماز ایستادن اونم جهت اقامه نماز نه چیز دیگر.
پس از لحاظ معنایی که مبنا عقلایی دارد به این مسأله میرسیم که دلالتی فقط برای خداوند عزوجل ندارد اما معنی
⚪️اصل جل جلاله چیست؟🔻
✍🏻بزرگ است قدر و جلال
🔸آیا این معنی دلالت فقط برای خدا دارد؟ آیا قدر و جلال اهل بیت علیهم السلام هم بزرگ نیست؟
پس در اینجا معنایی نیست که بگوییم اختصاص فقط به خداوند عزوجل دارد.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 به مناسبت بزرگداشت #ملاصدرا علیه ما علیه (1خرداد)
⭕️اراده خداوند، صفت ذات اوست یا صفت فعلش؟
🔰 یکی از تعارضات عقیدتی بین مدرسه #فلسفه و #عرفان با مدرسه #اهلبیت علیهم السلام، در مسأله مشيت و اراده الهي است. 🔰حکمت متضالیه بر آن است كه مشيت و اراده خداوند، همان علم او به نظام اتم و احسن و عين ذات الهي است و نه آن که وصفی جدای از علم باشد.
💢ملاصدرا میگوید:
✅«مشيّت و اراده خداوند عين ذات اوست»
📚اسفار، ج۶، ص۳۱۹
🔰 اما از منظر تعالیم و آموزههای توحیدی اهل بیت علیهم السلام، برخلاف اعتقاد فلاسفه و عرفا، اراده الهی در زمره صفات ذاتی و عین ذات خداوند نبوده بلکه در زمره #صفات_فعل خداوند است.
💢امام رضا علیه السلام میفرماید:
✅مشیت و اراده از صفات فعل خداوند است و آن کس که گمان برد خداوند ذاتاً و ازلاً مرید و اراده کننده است، 👈موحّد نیست👉.
📚توحید صدوق، ص۳۳۸
⁉️‼️‼️ قضاوت و نتیجه گیری به عهده مخاطبین ...
اگر تمام عالم هم قائل به نظر ملاصدرا باشند
تماما را با این روایت #تکفیر می کنیم.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari