eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
153 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 عمر بن خطاب از دایره خارج است!!!!! ✅طفلک سنی عبدالغفار نقشبندی معروف به مولوی غارغار عمربن خطاب را از دایره اهل سنت خارج کرد😂 علی برکت الله 😂 ⭕️ در روایات صحیح عمر خلیفه دوم سنی ها در روز عیدغدیر بعد از ماجرا ولایت امیرالمؤمنین این ولایت را به امیرالمومنین تبریک گفت.! ⭕️ اسنادش بارگذاری خواهد شد. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 عید بودن غدیر خم نزد علما ⭕️وقتی که امام غزالی از بزرگترین علمای اهل سنت، غدیر خم را عید می‌خواند؛ ✅ واجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم عيد غدير خم 🔰از خطبه‌هاى رسول گرامى اسلام (صلى الله عليه وآله وسلم) خطبه ای در روز 👈 است.👉 📚الغزالي، أبو حامد محمد بن محمد، مجموعة رسائل الإما الغزالي. ص483. 💢 این هم پاسخی دیگر به مخالفین که می‌گویند غدیر عید نیست و شیعیان بدعت درست کرده اند که می‌گویند غدیر عید است! درضمن از نظر جوجه ملاهای سنی هم پس غزالی سنی نیست😂😂 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑دروغگویی و جنایت وحشتناک 🔰در کتاب نقلی از داریوش آمده است که پدری سه پسر در جنگ دارد و از داریوش تقاضا می کند حداقل یکی از فرزندانش را به جنگ نفرستد. داریوش قبول می کند و آن پدر خوشحال می شود. اما داريوش به کسانی که مامور این کار بودند دستور می دهد که هر سه فرزند این پدر را بکشند و هر سه نفر کشته شدند!!! ⭕️باید دقت کرد با توجه به کتیبه های خطی داریوش و کشتار فراوانش با روش شکنجه های گوناگون مانند سربریدن، تیر در مقعد، زنده پوست کندن و... این روایت هرودوت نشانی از حقیقت می باشد. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑اکثر محققان مدرن، داریوش را می دانند 🔰داریوش هخامنشی بعد از قتل بردیا، پسر کوروش برای خود شجره نامه جعلی درست می کند که خود را به تبار کوروش برساند. ⭕️مت واترز استاد سرشناس تاریخ در این مورد می نویسد: 🔰"برای هخامنش،اجداد داریوش یکم، هیچ مدرکی پیش تر از گواهی داریوش یکم وجود ندارد کوروش بزرگ در تبار شناسی خود به هخامنشیان اشاره نمی کند واکثر محققان مدرن دلالت داریوش را که او و کوروش از تبار هخامنشی هستند ، رد کرده اند "1 ✅همچنین در کتاب خاورمیانه باستان، گهواره تمدن که اثر جمعی از اساتید برجسته تاریخ جهان بوده و در سال 2008 نگاشته شده، آمده است : 🔰" عموما روایت داریوش از حوادث را کاملا ساختگی می دانند و در واقع، آن را برای پنهان کردن این واقعیت می دانند که داریوش خود جانشین برحق کوروش را به قتل رسانده است. داریوش برای مشروعیت بخشيدن به ادعایش برای تاج و تخت، دودمان مشترکی بین خود و کوروش اختراع کرد." 2 📚1-ایران باستان، مت واترز، ترجمه محمد ملکی، نشر شفیعی،چاپ اول 1399، صفحه 32 📚2-خاورمیانه باستان گهواره تمدن، ترجمه شهربانو صارمی، نشر ققنوس چاپ 1394،صفحه 333 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 کوروشی که نیست 😂 ⭕️در تمام کتیبه های متعلق به کوروش یا هم عصر او، کوروش همیشه خود را شاه منطقه * معرفی کرده است. (کوروش هیچ گاه خود را هخامنشی معرفی نکرده است و داریوش هخامنشی بعدا بخاطر کودتا و رسمیت دادن به شاهی خود  به دروغ کوروش را هخامنشی معرفی می کند ) ⭕️برای نمونه : 🔰در استوانه کوروش،کوروش خود را معرفی می کند نه (بند 21) 🔰در رویدادنامه نبونیید، کوروش انشانی معرفی شده است نه هخامنشی (سال ششم رویدادنامه نبونیید) 🔥👈 جالب است بدانید پادشاه معروف ، - ناهونته دوم که از سال 699 الی 717 قبل از میلاد سلطنت می کرد خود را پادشاه انشان و شوش معرفی می کند.1 ⁉️چرا کوروش خود را با القاب شاهان ایلامی معرفی می کند! ؟؟ ✅جواب واضح است، جد کوروش، هخامنش نیست و داریوش برای مشروعیت دادن به حکومت خود دست به تاریخ و ساخت شجره نامه جعلی کرده است. 📎*انشان منطقه ایی در استان فارس امروزی است 📎 قابل توجه سینه چاکان هخامنشی مثل اینکه کوروش خان هخامنشی هم نبوده😉😅 📚1_ایران باستان، مت واترز، ترجمه محمد ملکی، نشر شفیعی،چاپ اول 1399، صفحه56 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑تفاوت و در به جنگ رفتن 🕋در اسلام برای به جنگ رفتن بین روحانی و مردم عادی تفاوتی نیست برای نمونه در همین جنگ تحمیلی عراق بر ایران،حدود 4000 روحانی شهید شدند. 🔥اما در آیین زرتشت،به جنگ رفتن روحانیون زرتشتی ممنوع است ⭕️روحانی بزرگ زرتشتی در پاسخ به سوالی در مورد به رفتن روحانیت زرتشتی می نویسد: 🔰اگر کسی پیشوای دینی است علی الخصوص مقام و یا اجرای مراسم طهارتی، به جبهه رفتن داوطلبانه او علیه دشمن ثواب محسوب نمی شود، و هر گونه آزار و جراحتی که در جنگ از دشمن بر او وارد شود گناه بزرگی محسوب می شود که موجب عذاب روحش خواهد گردید. اگر از روی وظیفه نشناسی به جبهه برود و اسیر گردد و مجروح یا شکنجه شود گناه او مرگ ارزان است و وجودش نجس محسوب می شود،چنین کسی صلاحیت مقام هیربدی یا اجرای مراسم طهارتی را نخواهد داشت.▪️ 🔻همچنین در متون پهلوی مخالفت شده است با به جنگ رفتن موبدان زرتشتی ✅ نکته اینجاست که چنان این اراجیف را از سر ترس به جنگ رفتن سر هم کردند که مبادا کسی به انها بگوید به جنگ بروید😂😂 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 🐴 خواندن اهل تسنن توسط پدر عمر بن عبد العزیز خلیفه اهلسنت ✅ ۲۷۸- قال عمر بن عبد العزيز لأبيه: يا أبت ما لك إذا خطبت مررت فيها مستجفرا لا تكفف و لا توقف، حتى إذا صرت إلى ذكر عليّ تلجّج‌ لسانك و امتقع لونك و اختلج‌ بدنك. قال: أو قد رأيت ذلك يا بني!! 👈أما أن هؤلاء الحمير 👉لو يعلمون من عليّ ما نعلم ما اتبعنا منهم رجلان. 🔰 عمر بن عبد العزیز می گوید روزی به پدرم گفتم چگونه است که وقتی خطبه می‌خوانی خطا نمی‌کنی و بر آن مسلطی، اما تا نام و یاد علی بن ابی طالب (علیهما السلام) می‌آید، زبانت لکنت می‌گیرد و بدنت به لرزه می‌افتد!؟ پدرم گفت: 👈اگر این مردم الاغ 👉آنچه ما در مورد علی (علیه السلام) می‌دانستیم را می‌دانستند، حتی دو نفرشان هم از ما متابعت نمی‌کردند. 📚 ربیع الابرار و نصوص الاخبار، تالیف زمخشری، جلد ۱، صفحه ۴۰۹-۴۱۰، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات 🔻 لذا اهل سنت به ما بگویند آیا طبق نظر پدر عمر بن عبد العزیر الاغ هستند و یا انسان⁉️ اگر انسان هستند چرا از مولا تبعیت نمی کنند و دنبال ابوبکر و عمر رفتند⁉️ و اگر الاغ هستند که ما بحثی با ایشان نداریم ⚠️ فأین تذهبون ⁉️ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 عزای سیدالشهدا علیه‌السلام تا ابد سرد نخواهد شد ✅عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) قَالَ: نَظَرَ اَلنَّبِیُّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) إِلَى اَلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) وَ هُوَ مُقْبِلٌ فَأَجْلَسَهُ فِی حِجْرِهِ وَ قَالَ👈 إِنَّ لِقَتْلِ اَلْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ اَلْمُؤْمِنِینَ لاَ تَبْرُدُ أَبَداً👉 ثُمَّ قَالَ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) بِأَبِی قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَةٍ قِیلَ وَ مَا قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَةٍ یَا اِبْنَ رسول‌الله قَالَ لاَ یَذْکُرُهُ مُؤْمِنٌ إِلاَّ بَکَی. 🔰از امام صادق (علیه‌السلام) نقل گردیده است که: امام حسین (علیه‌السلام)  به‌سوی پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) میامد که حضرت به استقبالش شتافت و او را در دامان خویش نشاند و فرمود: 👈همانا کشته شدن حسین (علیه‌السلام) در دل‌های مؤمنین حرارتی ایجاد کرده است که هرگز سرد نخواهد شد👉. سپس امام صادق (علیه‌السلام)   فرمود: پدرم فدای کسی که کشته اشک‌های جاری است. گفتند: ای فرزند رسول‌الله! کشته هر اشک روان یعنی چه؟ فرمود: هیچ مؤمنی او را یاد نمی‌کند مگر اینکه اشک او جاری خواهد شد. 📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۱۰، ص ۳۱۸ ⭕️ قابل توجه بی فکرانی که می گویند عزاداری زیاد برای اهلبیت از شور محرم کم می کند وعده رسول الله هست که ذره ای از حرارت این عزا کم نمی شود شماها به فکر مرگ خودتان باشید. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 احتجاجات به (1) ⭕️ استناد به واقعه غدیر در : ✅ مناشدات أمير المؤمنين عليه السلام للمسلمين في صفين ثم صعد عليه السلام المنبر في عسكره وجمع الناس ومن بحضرته من النواحي والمهاجرين والأنصار، ثم حمد الله وأثنى عليه ثم قال: مناقب علي عليه السلام لا تحصى يا معاشر الناس، إن مناقبي أكثر من أن تحصى أو تعد...فنصبني بغدير خم وقال: إن الله أرسلني برسالة ضاق بها صدري وظننت أن الناس مكذبوني، فأوعدني لابلغنها أو يعذبني. قم يا علي. ثم نادى بالصلاة جامعة، فصلى بهم الظهر، ثم قال: أيها الناس، إن الله مولاي وأنا مولى المؤمنين وأولى بهم من أنفسهم. ألا من كنت مولاه فعلي مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عا داه وانصر من نصره واخذل من خذله. 🔰 سلیم‌بن قیس میگوید: امیر المومنین در جنگ صفین بعد از حمد و سپاس الهی فرمود:ای مردم میدانید که مناقب من بیش از آن است که شمرده شود...رسول اکرم مرا در غدير خم منصوب كرد و فرمود: «خداوند رسالتى را به من سپرده است كه بخاطر آن سينه‌ام به تنگ آمده است و چنين گمان برده‌ام كه مردم مراتكذيب مى‌كنند، ولى خداوند مرا ترسانده كه بايد ابلاغ كنم و گر نه مرا عذاب خواهد كرد. اى على به پا خيز»! سپس نداى نماز جماعت داد و نماز ظهر را با مردم خواند و سپس فرمود: «اى مردم، خداوند مولای من، و من مولای مؤمنين هستم و به آنان بیشتر از خودشان ولایت دارم. بدانيد كه هر كس من مولای او بوده‌ام على مولای اوست. پروردگارا دوست بدار هر كس او را دوست بدارد و دشمن بدار هر كس او را دشمن بدارد. يارى كن هر كس او را يارى كند و خوار گردان هر كس او را خوار كند». ✅فقام إليه سلمان الفارسي فقال: يا رسول الله، ولاؤه كما ذا ؟ فقال: ولاؤه كولايتى، من كنت أولى به من نفسه فعلي أولى به من نفسه، وأنزل الله تبارك وتعالى: اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الأسلام دينا 🔰 سلمان فارسى به پا خاست و گفت: يا رسول اللَّه، ولايت او چگونه است؟ فرمود: «ولايت او مانند ولايت من است. هر كس من نسبت به او از خودش بیشتر ولایت دارم، علی نیز به او بیش از خودش ولایت دارد. سپس خداوند تعالى اين آيه را نازل كرد: «امروز دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما به حد كمال رساندم و اسلام را به عنوان دين شما راضى شدم». ✅فقال سلمان الفارسي: يا رسول الله، أنزلت هذه الايات في علي خاصة ؟ فقال رسول الله صلى الله عليه وآله: بل فيه وفي أوصيائي إلى يوم القيامة 🔰سلمان فارسى پرسيد: يا رسول اللَّه، آيا اين آيات به خصوص در باره على نازل شده است؟ پيامبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود:در باره او و جانشينانم‌ تا روز قيامت نازل شده است ✅ فقال سلمان الفارسي: يا رسول الله، بينهم لنا. فقال: علي أخي ووزيري ووصيي ووارثي وخليفتي في أمتي وولي كل مؤمن بعدي، وأحد عشر إماما من ولده. أولهم ابني الحسن، ثم الحسين، ثم تسعة من ولد الحسين واحدا بعد واحد. القرآن معهم وهم مع القرآن لا يفارقونه حتى يردوا علي الحوض. فقام اثنا عشر رجلا من البدريين فقالوا: نشهد أنا سمعنا ذلك من رسول الله كما قلت سواء 🔰 سلمان فارسى عرض كرد: يا رسول اللَّه، آنان را براى ما بيان فرما فرمود: «على برادرم و وزيرم و وصيّم و وارثم و خليفه‌ام در امتم و دارای ولایت بر هر مؤمنى بعد از من، و يازده امام از فرزندانش، اوّل آنان فرزندم حسن و سپس حسين و سپس نه نفر از فرزندان حسين، يكى پس از ديگرى، كه قرآن با آنان است و آنان با قرآنند، و از آن جدانمى‌شوند تا بر سر حوض كوثر بر من وارد شوند».دوازده نفر از بدريّين برخاستند و گفتند: ما شهادت مى‌دهيم كه اين مطالب را همان طور كه گفتى از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيديم 📚 کتاب سلیم بن قیس، ص۲۹۷-۲۹۶-۲۹۵ 📚 کتاب الغیبة، ص۶۹و۷۰ 📚عوالم العلوم، ج۲، ص۲۶۰و۲۶۱ 📚 تفسیر البرهان، ج ۲۴۱ ص224 📚الغدیر، ص۱۹۵و۱۹۶ 👈 این روایت بلاشک است چرا که‌ ماخوذ از کتاب سلیم بن قیس هلالی از اصحاب امیر المومنین است و کافیست که بزرگانی مثل نعمانی در غیبت و سید بحرانی در تفسیر برهان در انتساب آن به شکی ندارند. 💢مرحوم نیز که این روایت را از کتاب سلیم نقل میکند، درپاورقی درباره آن میگوید: ✅ كتاب سليم من الأصول المشهورة المتداولة في العصور القديمة المعتمد عليها عند محدثي الفريقين 🔰کتاب سلیم‌ بن قیس از مشهور و مورد اعتماد نزد شیعه و سنی است ✍پ.ن: این روایت شریف به روشنی و وضوح ثابت میکند ولایت امیر المومنین همان ولایت رسول خداست و اکمال دین که در قرآن شریف اشاره شده با ولایت حضرت امیر بوده و حتی به امامت امامان بعدی نیز اشاره شده است. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 اقرار مبنی بر بودن روز غدیر ✅ وقال ابن زولاق: وفي يوم ثمانية عشر من ذي الحجة سنة 362 وهو يوم الغدير يجتمع خلق من أهل مصر والمغاربة ومن تبعهم للدعاء، 👈لأنه يوم عيد👉 لأن رسول الله صلى الله عليه وسلم عهد إلى أمير المؤمنين علي بن أبي طالب فيه واستخلفه ... 🔰 ابن زولاق گفته است: در روز هجده ذي الحجة سال 362 هـ كه اين روز غدير می‌باشد جمعي از مردم أهل مصر و مغاربه و توابع آن براي دعاء دور يكديگر جمع می‌شوند، 👈چون اين روز، روز است👉 به اين علّت كه رسول الله صلى الله عليه [و آله]وسلم أمير المؤمنين علي بن أبي طالب را در اين روز به خلافت برگزيد... 📕المواعظ والاعتبار بذكر الخطط والآثار، ج 2، ص 389 ✅جایگاه ابن زولاق نزد عامه صحیح است پس نقل صحیح هست: 🔹 الشيخ العلامة المحدث المؤرخ أبو محمد الحسن بن إبراهيم بن زولاق المصري 📚سير أعلام النبلاء – ج 16 ص 462 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑طلب و‌ ‌باز‌کردن‌ ممنوع ✅عن‌الرضاعليه‌السلام؛ من شهر نفسه بالعبادة فاتهموه على دينه فان الله‌(عز و جل)‌يبغض شهرة العبادة و شهرة اللباس. 🔰امام‌رضا‌صلوات‌الله‌و‌سلامه‌علیه‌فرمودند؛ هر كس خود به وسیله مشهور ‏كند ، او را در دينش متهم بدانيد. زيرا خداوند شهرت به عبادت و شهرت به لباس را مبغوض می‌‏دارد. 📚سفينه البحار، ج‏۴، ص۵۳۱ ، به نقل از "امالی طوسی، مجلس۳۳، ص۶۴۹، ح۱۱" 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۶۷، ص۲۵۲، باب العبادة و الاختفاء فيها و ذم الشهرة بها 📚وسائل الشيعة، ج‏۱، ص۷۹، باب استحباب العبادة في السر و اختيارها على العبادة في العلانية إلا في الواجبات‏ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑هفت‌ شخص‌ ‌نزد تمام 🖇 قابل توجه بی ادبان به ⭕️امام سجاد (علیه السلام) ، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) : ✅ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ اَلْحَافِظُ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ حَفْصٍ اَلْخَثْعَمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا ثَابِتُ بْنُ غَارِمٍ اَلسِّنْجَارِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اَلْمَلِكِ بْنُ اَلْوَلِيدِ قَالَ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ عَبْدِ اَلْجَبَّارِ قَالَ حَدَّثَنِي عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ زِيَادٍ قَالَ أَخْبَرَنِي زَيْدُ بْنُ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : سَبْعَةٌ لَعَنَهُمُ اَللَّهُ وَ كُلُّ نَبِيٍّ مُجَابٍ اَلْمُغَيِّرُ لِكِتَابِ اَللَّهِ وَ اَلْمُكَذِّبُ بِقَدَرِ اَللَّهِ وَ اَلْمُبَدِّلُ سُنَّةَ رَسُولِ اَللَّهِ وَ اَلْمُسْتَحِلُّ مِنْ عِتْرَتِي مَا حَرَّمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اَلْمُتَسَلِّطُ فِي سُلْطَانِهِ لِيُعِزَّ مَنْ أَذَلَّ اَللَّهُ وَ يُذِلَّ مَنْ أَعَزَّ اَللَّهُ وَ اَلْمُسْتَحِلُّ لِحُرَمِ اَللَّهِ وَ اَلْمُتَكَبِّرُ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ . 🔰 پيغمبر فرمود هفت كس را خداوند و هر پيغمبر مستجاب الدعوه‌اى لعن كرده : 👈 آنكه كتاب خدا را تغيير دهد و 👈آنكه روش پيغمبر را بگرداند و👈 احترام خاندان او را ببرد 👈بناحق سلطنت را در دست گيرد تا 👈 آن را كه خدا خوار كرده عزيز كند و آنكه خدا عزيز كرده خوار كند 👈 آنكه حرامهاى خدا را حلال بشمارد و 👈 آنكه از پرستش خدا سر باز زند. ✍: مقصود از زياد كردن قرآن تغيير دادن كتاب خدا و تفسير برأى و تغيير احكام آنست و مقصود از غصب حکومت و مصداق اولی و دومی و سومی میباشند که نزد تمام پیامبران و ائمه علیهم السلام ملعون خطاب شده اند و 👈منظور از بی احترامی به خاندان پیامبر کسانی هستند که را نگه نمی دارند به هر دلیلی . 📚الخصال ج ۲، ص ۳۵۰. 📚الخصال ج ۲، ص ۳۴۹. 📚بحار الأنوار ج ۶۹، ص ۲۰۵. 📚المحاسن ج ۱، ص ۱۱. 📚شرح الأخبار في فضائل الأئمة ج ۳، ص ۱۱. 📚عوالم العلوم ج ۱۷، ص ۵۹۷. 📚وسائل الشیعة ج ۱۶، ص ۵۱. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 تفاوت دنیوی با شراب بهشتی ⭕️ ⁉️ اگر شراب چیز بدی است چرا در به بهشتی ها وعده داده شده؟ ✅ پاسخ 🔰 شراب در زبان عربی با شراب در زبان فارسی فرق دارد در فارسی به کننده شراب می‌گویند ولی در زبان عربی به ها شراب می‌گویند. 🔰 ثانیا که خداوند متعال در توصیف آن می‌فرماید: شراب دنیوی و هوش آدمی را و باعث غفلت از یاد خداوند می‌شود ؛[مائده/91] در این شراب، پلیدی وجود دارد و به عنوان عملی شیطانی و منتسب به او معرفی شده است. [مائده/90] بنابراین در شراب دنیوی چون زائل شدن عقل و از یاد خداوند وجود دارد، و گناه است. 🔰شراب نوشیدنی‌ست پاک که در آن نه خبری از زایل‌شدن عقل است و نه هوش را می‌برد، بلکه هنگامی که بهشتیان آن‌را می‌نوشند نه باعث سردرد می‌شود ونه مستی می‌آورد.[صافات/47] لذا شراب بهشتی از هرگونه پلیدی دور بوده [مطففین/25] و به عنوان هدیه‌ای‌ الهی‌ معرفی می‌شود [محمد/ 15] ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﺏ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﭼﻴﺰﻯ ﺟﺰﻫﻮﺷﻴﺎﺭﻯ، ﻧﺸﺎﻁ ﻭ ﻟﺬﺕ ﺭﻭﺣﺎﻧﻰ ﻧﻴﺴﺖ. 🔰 ثالثا در ضمن باید توجه داشت که، احکام الهی، دایر مدار تکلیف هستند و چون در آخرت تکلیفی نداریم لذا حلال و حرامی وجود ندارد، برخلاف دنیا که جای عمل و تکلیف است و آخرت جای حساب و کتاب و برخورداری از نعمت‌ها و وعده‌های الهی‌ست. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 و در واقعهء و عکس العمل آنان به انتساب علی علیه السلام و نزول آیات در مذمت آنان از ⭕️ بن یمان ، صاحب سِر رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز از راویان شأن نزول آیه تبلیغ در واقعه غدیر است، در « شواهد التنزیل » می خوانیم: ✅فُرَاتٌ قَالَ: حَدَّثَنِي إِسْحَاقُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْقَاسِمِ بْنِ صَالِحِ بْنِ خَالِدٍ الْهَاشِمِيُّ حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ الرَّازِيُّ مُحَمَّدُ بْنُ يُوسُفَ بْنِ يَعْقُوبَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ نَبْهَانَ بْنِ عَاصِمِ بْنِ زَيْدِ بْنِ طَرِيفٍ مَوْلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ «2» حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى الدَّامَغَانِيُّ حَدَّثَنَا سَلَمَةُ بْنُ الْفَضْلِ، عَنْ أَبِي مَرْيَمَ، عَنْ يُونُسَ بْنِ حَسَّانَ، عَنْ عَطِيَّةَ عَنْ حُذَيْفَةَ بْنِ الْيَمَانِ قَالَ: كُنْتُ وَ اللَّهِ جَالِساً بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص [وَ] قَدْ نَزَلَ بِنَا غَدِيرَ خُمٍّ، وَ قَدْ غَصَّ الْمَجْلِسُ بِالْمِهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ، فَقَامَ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلَى قَدَمَيْهِ- فَقَالَ: يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ أَمَرَنِي بِأَمْرٍ- فَقَالَ: يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ثُمَّ نَادَى عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ فَأَقَامَهُ عَنْ يَمِينِهِ- ثُمَ‏ قَالَ: يَا أَيُّهَا النَّاسُ- أَ لَمْ تَعْلَمُوا أَنِّي أَوْلَى مِنْكُمْ بِأَنْفُسِكُمْ قَالُوا: اللَّهُمَّ بَلَى. قَالَ: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ- اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ، وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ، وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ. فَقَالَ حُذَيْفَةُ: فَوَ اللَّهِ لَقَدْ رَأَيْتُ مُعَاوِيَةَ قَامَ- وَ تَمَطَّى وَ خَرَجَ مُغْضَباً وَاضِعٌ يَمِينَهُ عَلَى عَبْدِ اللَّهِ بْنِ قَيْسٍ الْأَشْعَرِيِّ وَ يَسَارَهُ عَلَى الْمُغِيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ ثُمَّ قَامَ يَمْشِي مُتَمَطِّياً وَ هُوَ يَقُولُ: لَا نُصَدِّقُ مُحَمَّداً عَلَى مَقَالَتِهِ وَ لَا نُقِرُّ لِعَلِيٍّ بِوَلَايَتِهِ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى: فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى- وَ لكِنْ كَذَّبَ وَ تَوَلَّى، ثُمَّ ذَهَبَ إِلى‏ أَهْلِهِ يَتَمَطَّى فَهَمَّ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْ يَرُدَّهُ فَيَقْتُلَهُ- فَقَالَ: لَهُ جَبْرَئِيلُ: لا تُحَرِّكْ بِهِ لِسانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ. فَسَكَتَ عَنْهُ. 📚 شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج‏2، ص: 391 ⭕️حذيفة بن يمان گفت: 🔰 به خدا سوگند پيش روى پيامبر خدا نشسته بودم هنگامى كه ما را در غدير خم پياده كرد و مجلس از و پر بود، پيامبر خدا بر روى پاى خود ايستاد و گفت: اى مردم خداوند به من فرمانى داده و گفته: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به تو رسيده است برسان» سپس علىّ بن ابى طالب (ع) را خواند و در طرف راست خود قرار داد، سپس گفت: اى مردم آيا نمی‌دانيد كه من به شما از خودتان هستم؟ گفتند:آرى. 🔰👈گفت: كس_كه_من_مولاى_او_هستم_على_مولاى_اوست ، خدايا هر كس را كه او را بدارد دوست بدار و هر كس را كه او را دشمن بدارد بدار و هر كس را كه به او دشمنى كند دشمن باش و هر كس را كه به او يارى كند، يارى كن و هر كس را كه او را خوار سازد، خوار كن. 🔰👈حذيفه می‌گويد: به خدا سوگند كه ديدم برخاست و خود را گرفت و در حال دست راست خود را بر عبد اللّه بن قيس اشعرى و دست چپ خود را بر م بن شعبه گذاشت و از روى تكبر گام برداشت در حالى كه می‌گفت: ما سخن محمد را تصديق نمی‌كنيم و به اقرار نمی‌كنيم. 🔥پس خدا اين را نازل كرد: 📖 «فلا صدق و لا صلى و لكن كذب و تولى ثم ذهب الى اهله يتمطى» ☑️ پيامبر خواست كه او را برگرداند و بكشد ولى جبرئيل به او گفت: زبان خود را به آن حركت مده تا به آن شتاب كنى. پس پيامبر از آن ساكت شد. 👈⭕️ همین اعتراض لعنت الله علیها مشخص کننده معنای و تایید دیدگاه شیعه مبنی بر انتساب امیرالمومنین علی علیه السلام در واقعه غدیر به مقام اولی به نفس بودن و سرپرستی و بالاتبع، خلافت و جانشینی است. روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 روز و دعا برای ⭕️أمیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه فرمودند: 🔰 نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد در روز ۲۵ماه ذی‌القعده روز بوده است و هرکس این روز را روزه بدارد و شب آن را به عبادت بپردازد، به پاداش عبادت صد‌ساله رسیده است.. ⭕️ ؛ روزِ دعا برای امام عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ➖در فراز پایانی دحوالارض این چنین به پیشگاه خداوند متعال عرضه می‌داریم: ✅ «اَللَّهُمَّ دَاحِيَ الْكَعْبَةِ وَ ... اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى جَمِيعِ آبَائِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ صَحْبِهِ وَ أُسْرَتِهِ‏ وَ ابْعَثْنَا فِي كَرَّتِهِ حَتَّى نَكُونَ فِي زَمَانِهِ مِنْ أَعْوَانِهِ‏ اللَّهُمَّ أَدْرِكْ بِنَا قِيَامَهُ وَ أَشْهِدْنَا أَيَّامَهُ.. 🔰 خدايا بر او و بر پدران پاکش درود فرست و ما را از اصحاب و سپاهیانش قرار ده و در رجعتش ما را برانگيز تا اینكه در زمان دولت او، از ياورانش باشيم؛ خدایا درک قیامش را روزی‌مان کن و در دوران ظهورش ما را حاضر فرما و درود بر او فرست و سلامش را هم به ما برسان؛ که سلام و رحمت و برکات خدا بر او باد.. 📚اقبال الاعمال، ج۱، ص۳۱۲ 📚زادالمعاد، ص۱۵۹ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 فضیلت زمين مقدس نسبت به (روز دحوالارض) ✅ حَدَّثَنِي أَبُو الْعَبَّاسِ الْكُوفِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْعُصْفُرِيِّ عَنْ عَمْرِو بْنِ ثَابِتٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: خَلَقَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَرْضَ كَرْبَلَاءَ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ الْكَعْبَةَ بِأَرْبَعَةٍ وَ عِشْرِينَ أَلْفَ عَامٍ وَ قَدَّسَهَا وَ بَارَكَ عَلَيْهَا فَمَا زَالَتْ قَبْلَ خَلْقِ اللَّهِ الْخَلْقَ مُقَدَّسَةً مُبَارَكَةً وَ لَا تَزَالُ كَذَلِكَ حَتَّى يَجْعَلَهَا اللَّهُ أَفْضَلَ أَرْضٍ فِي الْجَنَّةِ وَ أَفْضَلَ مَنْزِلٍ وَ مَسْكَنٍ يُسْكِنُ اللَّهُ فِيهِ أَوْلِيَاءَهُ فِي الْجَنَّةِ. 🔰 خداوند تبارك و تعالى بيست و چهار هزار سال پيش از خلقت كعبه زمين كربلاء را آفريد و آن را مقدس و مبارك قرار داد و پيوسته قبل از خلقت مخلوقات مقدس و مبارك بود تا آن را برترين زمين در بهشت نمود و برترين منزل و مسكنى قرارش داد كه اولياء و دوستانش در بهشت در آن سكنا مى‌گزينند. 📚نام کتاب : كامل الزيارات - ط دار المرتضوية نویسنده : ابن قولويه القمي جلد : 1  صفحه : 268 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 یا ، کدامیک بنظر شما آمیزتر است؟ ✅کافی است به دستور این دو کتاب نسبت به نگاهی بیندازیم، در این صورت پاسخ سوال محرز خواهد بود. 📚قرآن کریم سوره الممتحنه (60) آیه 8 می فرماید که: 🔰 حتی با دشمنان تان که با شما پیکار نکرده و از دیارتان بیرون نرانده اند 👈 پیشه کنید و از به آنها نهی نشده اید.👉 📚کتاب مقدس در خرج 22 : 20 می نویسد که: 🔰 اگر کسی برای غیر از یهوه قربانی کند 👈باید شود.👉 ✅برمبنای کتاب مقدس بیش از یک میلیارد هندو، سیک و بت پرست محکوم به هستند. اما برمبنای قرآن کریم نه تنها نباید با آنها به خصومت برخاست بلکه حتی به آنها و در حق آنها نیز توصیه شده است. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 حضور در حرم مطهر امام رضا علیه السلام و اجرای مراسم 😳😱 ⭕️ میشه بفرمایید جماعت کافر در حرم مطهری رضوی چه غلطی میکنند که وجودشان موجب حرم مطهر است!!؟ 🔗 البته وقتی جریان های مثل های لاله زاری و امثال صوفی در مشهد به گمراهی مردم می پردازند باید منتظر احداث در مشهد باشیم. ✅به سند صحيح از بزنطى و اسماعيل بن بزيع از حضرت روايت كرده اند كه فرمود : ✅من ذكر عنده الصوفيه و لم ينكرهم بلسانه و قلبه فليس منا و من انكرهم فكانما جاهد الكفار بين يدى رسول اللّه» 🔰هر كس در نزد او از صوفيه ذكرى بشود، و به زبان و دل انكار ايشان ننمايد؛ چنين كسى از ما نيست و هر كس «صوفيه» را انكار كند مانند آن كسى است كه در راه خدا و در حضور رسول خدا جهاد كرده باشد . 📚حديقة الشيعه، مقدس اردبیلی ، ص 747 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 از بودن (1) ✅حدّثنی محمّد بن موسی بن المتوکّل [باسناد یرفعه عن مالک بن الجهنی، عن أبی عبداللَّه علیه السلام قال: یا مالک أ ما ترضون أن تقیموا الصلاة و تودّوا الزکاة و تکفّوا أیدیکم وتدخلوا الجنّة؟ ثمّ قال: یا مالک انّه لیس من قوم ائتمّوا بامام فی دار الدنیا الاّ جاء یوم القیامة یلعنهم و یلعنونه، الاّ أنتم و من کان بمثل حالکم، ثمّ قال: یا مالک من مات منکم علی هذا الأمر شهید بمنزلة الضارب بسیفه فی سبیل اللَّه. قال: و قال مالک: بینما أنا عنده ذات یوم جالس و أنا احدّث نفسی بشی ء من فضلهم، فقال لی: أنتم و اللَّه شیعتنا لا تظنّ أنّک مفرط فی أمرنا. یا مالک انّه لایقدر علی صفة اللَّه أحد، فکما لا یقدر علی صفة اللَّه فکذلک لا یقدر علی صفة الرسول صلی الله علیه وآله و کما لا یقدر علی صفة الرسول فکذلک لا یقدر علی صفتنا و کذلک لا یقدر علی صفة المومن. یا مالک إنّ المومن لیلقی أخاه فیصافحه فلا یزال اللَّه ینظر الیهما و الذنوب تتحاتّ عن وجوههما حتّی یتفرّقا و انّه لا یقدر علی صفة من هو هکذا. و قال: إنّ أبی علیه السلام کان یقول: لن تطعم النار من یصف هذا الأمر. 🔰مالک جُهَنی گفت: امام صادق علیه السلام فرمود: ای مالک! آیا نمی خواهید که نماز بخوانید و زکات بدهید و دست به حرام دراز نکنید و در عوض به بهشت بروید؟ ای مالک! هر گروهی که از رهبری در دنیا پیروی کنند، روز قیامت، رهبر و پیرو هر دو یکدیگر را لعن می‌کنند، جز شماها یا هر کس که مانند شما باشد. ای مالک! کسی از شما که بر دوستی ما بمیرد، شهید است و مانند کسی است که در راه خدا جنگیده است. مالک گفت: روزی نزد آن حضرت بودم و با خود حدیثی از فضایل آنها می‌گفتم، که به من فرمود: به خدا قسم! شما شیعیان گمان نکنید که درباره ما افراط کردید. ای مالک! کسی نمی تواند خداوند را آنطور که شایسته است، ستایش کند و همان طور که نمی تواند خدا را توصیف کند، از وصف کردن رسول خدا صلی الله علیه وآله هم عاجز و ناتوان است و به همین صورت، ما را هم نمی تواند، توصیف کند و همچنین از تعریف مؤمن نیز درمانده و عاجز است. ای مالک! مؤمن با برادر مؤمن خود برخورد می‌کند و مصافحه می‌نماید، در همان هنگام خداوند به آنها نظر می‌کند و گناهانشان را می‌ریزد، تا هنگامی که از یکدیگر جدا شوند. کسی توانایی ندارد چنین افرادی را آن طور که باید و شاید ستایش کند. پدرم می‌فرمود: آتش، کسی را که این امر را توصیف کند نمی سوزاند. 📚 عنه البحار: ۷/۱۸۰ ح ۲۱ (قطعة) و ج ۶۸/۶۸ ح ۱۲۴ عن صفات الشیعة 📚الکافی: ۸/۱۴۶ ح ۱۲۲ 📚 تنبیة الخواطر: ۲/۱۴۶ 📚العوالم: ۴۲/۲۰۸ ح ۵ و ص ۴۷۶ ح ۱. 📚فضایل شیعه - شیخ صدوق ره - ص۷۵-۷۷ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🔴 سلام الله علیه از زبان (1) ⭕️ از علما اهلسنت با ذکر سند خود از و او از و او از نقل می کند که از " صلوات الله علیه و آله " شنیدم که فرمود : ✅ان الله تعالی خلق من نور وجه علی بن ابی طالب ملائکه یسبحون و یقدسون و یکتبون ثواب ذلک لمحبیه و محبی ولده 🔰همانا خداوند از نور چهره فرشتگانی آفرید که او را تسبیح کنند و تقدیس نمایند و ثواب آن را برای دوستان علی و دوستان فرزندش می نویسند . 📚 مقتل خوارزمی ص۹۷ ➖ شبیه همین حدیث را در کتاب دیگر خود نیز ذکر می نماید ( مناقب خوارزمی ص۲۳۶) ❤️الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین " سلام الله علیه " و لعنت الله علی اعدائه❤️ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑تصویر واقعی و تخیلی کوروش 🛑 ویژگی مهم کوروش ⭕️جان John W.I. Lee از اساتید معروف در حوزه در مورد بیان می کند : ✅if you look at what Cyrus actually says in the Cyrus Cylinder, there’s no declaration of human rights, period 🔰اگر به آنچه کوروش در واقع در استوانه کوروش می گوید نگاه کنید، هیچ اعلامیه حقوق بشر وجود ندارد. ✅You’ll find some fake translations of the Cylinder that talk about how he established a minimum wage, how he abolished slavery.” 🔰شما ترجمه های جعلی استوانه (کوروش) را خواهید یافت که در مورد چگونگی تعیین حداقل دستمزد و نحوه لغو برده داری صحبت می کند. ✅the Cylinder is at odds with Babylonian documents as well. “We have a number of contemporary documents, the Babylonian Chronicles, which talk about the entry of Cyrus into Babylon,” he notes. “There are some important divergences. For example, the Cylinder says his troops entered Babylon peacefully, but one of the Chronicles tells us there was a battle north of the city, so there was fighting. The image you’re getting from the Cylinder is a scrubbed-clean image of what Cyrus is. Here is the best way to think about it. It’s 539 BC. You’re Cyrus and you have a small army. You’re king of a very upstart kingdom. Anshan is not a big player in the world of the first millennium BC. All of a sudden you have conquered the biggest, greatest city in the world: Babylon, the navel of the universe.” 🔰 استوانه با اسناد بابلی در تضاد است.ما تعدادی سند معاصر داریم، رویدادنامه های بابلی، که در مورد ورود کوروش به بابل صحبت می کند. برخی از دوگانگی های مهم وجود دارد. برای مثال، استوانه کوروش می گوید سربازانش با آرامش وارد بابل شده اند، اما یکی از رویدادنامه ها به ما می‌گوید که در شمال شهر نبردی بوده است، بنابراین درگیری وجود داشته است. تصویری که از استوانه می‌گیرید تصویری صیقلی و تمیز (تحریف شده) از آن چه کوروش است می باشد. 🔰 در اینجا بهترین راه برای فکر کردن در مورد آن است. 539 قبل از میلاد است. شما کورش هستید و ارتش کوچکی دارید. شما پادشاهی بسيار تازه کار هستید. انشان(محل سلطنت کوروش در استان فارس) بازیگر بزرگی در جهان در هزاره اول قبل از میلاد نیست. شما ناگهان بزرگ ترین و شگرف ترین شهر جهان را فتح کرده اید:بابل، مرکز جهان. 🖇البته جناب لی در ادامه در نوشتار بیان می کنند که بجای تصورات در مورد کوروش، باید او را با توجه به شرایط موجود در باستان سنجید که کوروش 2 ویژگی مهم داشته است : ➖اینکه ارتش قوی و کم او حتی در زمستان نیز توانایی حمله را داشته است ➖ و اینکه در شهرهای گرفته شده سعی می کرده از مدیریت های بومی بهره بگیرد. ☑️خلاصه کلام اینکه کوروش را باید با تصویر شاهان باستان سنجید که علاوه بر تبلیغات فاتحین و عدم جعل تصویری سازی مدرن، نوع آوری هایی را نیز داشته است روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🔴 برخورد با کودک از منابع ✅ عَنْ شُمَيْسَةَ الْعَتَكِيَّةِ قَالَت: ذُكر أَدَبُ الْيَتِيمِ عِنْدَ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا فَقَالَتْ: 👈إِنِّي لِأَضْرِبُ الْيَتِيمَ حَتَّى يَنْبَسِطَ👉 📣🔰 عایشه گفت: آنقدر یتیم را می‌زنم تا پخش زمین شود. 📚نام کتاب : صحيح الأدب المفرد نویسنده : البخاري جلد : 1 صفحه : 76 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 احتجاج سلام الله علیها به : ⭕️شیخ طبرسی در الاحتجاج می نویسد : ✅ فدعا عمر بحطب ونار وقال: والذی نفس عمر بیده لیخرجن أو لأحرقنه على ما فیه. فقیل له: إن فاطمة بنت رسول الله وولد رسول الله وآثار رسول الله صلى الله علیه وآله فیه، وأنكر الناس ذلك من قوله، فلما عرف إنكارهم قال: ما بالكم أترونی فعلت ذلك إنما أردت التهویل، فراسلهم على أن لیس إلى خروجی حیلة لأنی فی جمع كتاب الله الذی قد نبذتموه وألهتكم الدنیا عنه، وقد حلفت أن لا أخرج من بیتی ولا أدع ردائی على عاتقی حتى أجمع القرآن. قال وخرجت فاطمة بنت رسول الله صلى الله علیه وآله إلیهم فوقفت خلف الباب ثم قالت: لا عهد لی بقوم أسوء محضرا منكم، تركتم رسول الله صلى الله علیه وآله جنازة بین أیدینا وقطعتم أمركم فیما بینكم ولم تؤمرونا ولم تروا لنا حقا، كأنكم لم تعلموا ما قال یوم غدیر خم، والله لقد عقد له یومئذ الولاء لیقطع منكم بذلك منها الرجاء، ولكنكم قطعتم الأسباب بینكم وبین نبیكم، والله حسیب بیننا وبینكم فی الدنیا والآخرة . 🔰عمر هیزمی جمع کرد و گفت قسم به خدایی که جان عمر در دست قدرت او هست یا باید بیایید بیعت کنید یا تمام خانه را با ، حضرت زهرا (س) آمد پشت در ایستاد فرمود : من قومی بدتر از شما را سراغ ندارم ، جنازه پیغمبر (ص) رو در میان ما گذاشتید و رفتید برای خود خلیفه معین کردید؟؟ و ما را در نظر نگرفتید؟؟ ما را نادیده گرفتید، گویا شما فراموش کردید آنچه را که رسول خدا (ص) در بیان کرد؟؟ بخدا سوگند پدرم در روز غدیر خم (ع) را تثبیت کرد و از شما عهد (بیعت) گرفت، از هرگونه امید را از همه شما بست ولی شما آمدید آن عهد و پیمانی که پیامبر (ص) با شما بسته بود همه را این خدا هست که باید داوری کند بین ما و بین شما در دنیا و آخرت . 📚 الطبرسی، أبی منصور أحمد بن علی بن أبی طالب (متوفای 548هـ)، الاحتجاج، ج 1 ، ص 105 . (طبق برنامه مکتبه اهل بیت) روافض الحيدري @ravafez_alhaydari