eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
156 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 کمال دین در و 🖇 🔥 🖇 ایام ولادت امام رضا مبارک 🌸 ⭕️وَ رُوِيَ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ : ✅كَمَالُ اَلدِّينِ وَلاَيَتُنَا وَ اَلْبَرَاءَةُ مِنْ عَدُوِّنَا . ⭕️ روایت شده از صلوات‌الله‌علیه که فرمودند: 🔰 کمال دین همان و ما است. 📚: بحار الأنوار ج ۲۷، ص ۵۸ 📚السرائر ج ۳، ص ۶۴۰ 💠 طبق فرمایش امام رضا هر کسی برائت ندارد دینش است 💠 ایضا برائت و ولایت با هم هستند و جدایی ناپذیر و ولایت بدون برائت است. 💠 اینکه اکمال دین منوط به ولایت و برائت است اهمیت این امر را میرساند فلذا کسانی که برائت را تضعیف می کنند افراد بی سواد هستند. 💠 و اینکه کمال دین همان ولایت و برائت هست و این همانی بین شان هست نه اینکه ولایت و برائت از شئون کمال دین باشد الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 وقتی نجات دهنده است که همراه گردد ❤️ولادت شمس الشموس السلطان علی بن موسی الرضا مبارک❤️ 🔆وقتی حضرت رضا علیه السلام در حرکت خود از مدینه به سوی مرو ، به رسیدند ، در هنگام خروج ، خدمت ایشان رسیده و عرض کردند : 🔰 از نزد ما می روی و برای ما نمی فرمایی تا از آن بهره مند شویم ؟ 🔹...حضرتش در حالیکه روی نشسته بودند ، سرِ مبارک را از آن بیرون کرده و فرمودند : 🔆 شنيدم از پدرم بن جعفر كه گفت: شنيدم از پدرم بن محمّد كه گفت: شنيدم از پدرم بن علىّ كه گفت: شنيدم از پدرم بن الحسين كه گفت: شنيدم از پدرم بن علىّ كه گفت: شنيدم از پدرم علىّ بن ابى طالب عليهم السّلام كه گفت: شنيدم از صلّى اللَّه عليه و آله كه فرمود: شنيدم از كه مي گفت: شنيدم عزّ و جلّ فرمود: 🔰 كلمه «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» و قلعه من است، پس هر كس به قلعهء من داخل گردد از من ايمن خواهد بود ؛ ( و هنگامى كه مَرکب ایشان دور شد با صدای بلند به ما فرمودند : ) 👈 اما با شرایطی ، و من خود از جمله آن هستم.👉 📚عیون اخبار الرضا عليه السلام، ص۱۳۹، ح۴ ⭕️ ذیل این روایت فرموده اند: 🔰 از شروط اقرار به علی بن موسی الرضا علیه السلام است به اینکه او امامی است از طرف خدا که اطاعت از او است. الروافض الحيدري @ravafez_alhaydar
🛑 موجب پیشرفت قران (اسلام در ) نشد. 🖇 (2) ⭕️ گوستاو فیلسوف، مورخ، جامعه‌شناس، پزشک فرانسوی، در مورد اسلام آوردن ایرانیان می نویسد : 🔰زور شمشیر موجب پیشرفت نگشت؛ زیرا رسم این بود که هر کجا را فتح می کردند مردم آنجا را در دین خود می گذاردند. و اینکه مردم مسیحی از دین خود دست بر می داشتند و به دین می گرویدند و را بر زبان مادری خود انتخاب می کردند بدان جهت بود که و دادی که از آن عرب های فاتح می دیدند مانندش را از زمام داران پیشین خود ندیده بودند و برای آن و بود که در دین اسلام مشاهده می نمودند و نظیرش را در کیش قبلی سراغ نداشتند." 📚 تمدن اسلام و عرب، ص ۱۴۵ ـ ۱۴۷ 📍ایرانیان به زور شمشیر مسلمان نشدند(1) الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 امیرالمؤمنین بعد رسول الله به روایت اهل‌سنت 🖇 ⭕️طبری با اسناد حسن از سعید بن جبیر از ابن عباس نقل کرده است که: ✅ «وقتی این آیه نازل شد: ‎﴿ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ ﴾، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دستش را بر گذاشت و فرمود: 🔰 «من هستم و سپس به سوی علی (علیه السلام) اشاره کرد و فرمود: تو هستی؛ به وسیلۀ تو هدایت شدگان بعد از من می‌شوند. 📚فتح الباري بشرح صحيح البخاري، ج۱۰، ص۲۶۰، چاپ دار الطیبه ✅این حدیث شریف را سیوطی در جامع الاحاديث و عبد الباري در الروايات التفسيرية هم کرده‌اند. ⁉️ اهل‌سنت بفرمایید آیا بعد از رسول الله برای هدایت به امیرالمؤمنین تمسک کردند یا به ابوبکر و عمر⁉️ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 ردیه قاطع رحمه الله به اراجیف لعنت الله علیه 🖇 به مناسب ارتحال آیت الله خمینی 🖇 ابن عربی یک صوفی ناصبی گمراه (1) ⭕️ابن عربی ناصبی در موافقت با می‌گوید: 🔰«رسول خدا «صلی الله علیه [و آله] و سلّم» رحلت کرد و به احدی تصریح نکرد و برای خود خلیفه نفرمود. 🔥ایت الله رحمه در جواب ابن عربی ملعون با مینویسد: 🔰هذا من اقبح القبائح / ظاهری و منصب الهی امری است که بر مردم پوشیده و است و این باید به و تعیین آن از جانب اظهار شود؛ زیرا امر خلافت از اعظم است برای رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و تضییع این امر خطیر موجب تشتّت امر خلافت و مختل شدن اساس و اضمحلال آثار شریعت می‌شود و این از است که هیچ کس حاضر نیست چنین کاری را به نسبت بدهد چه رسد به پیغمبر مکرم و رسول معظم صلی الله علیه و آله و سلم. » 📚تعلیقات بر شرح فصوص الحکم، ص ۱۹۶ 💠 اقای خمینی این چرت ابن عربی را با قول اقبح قبائح روشن می کنند که این قول خود دلیل بطلانی بر ابن عربی است 💠 ایضا ایشان در اخر با گفتن اینکه هیچ کس حاضر نیست چنین کاری را به نسبت بدهد چه رسد به پیغمبر مکرم . در حال روشن کردن و و ابن عربی ناصبی هستند 💠 این کلام ابن عربی صوفی که پیامبر برای خود معین نکرد عقیده تمام و مخالفین هست که نشان دهنده مذهب باطل ابن عربی است. الروافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 صلوات الله علیه هیچگاه از متخلف سوم دفاع نکردند 🖇 پاسخ به دروغ بزرگ دفاع امیرالمؤمنین از عثمان متخلف سوم / برسی از منابع (1) 💢این مطلب در اصل در منابع اهل تسنن عمریه از جمله در کتاب انساب خود نقل شده که از نظر سندی میباشد و همچنین از نظر هم دارای اشکال است 👇👇👇 ✅وَهَذَا حَدِيثٌ كَثِيرُ التَّخْلِيطِ، مُنْكَرُ الإِسْنَادِ لا يُعْرَفُ صَاحِبُهُ الَّذِي رَوَاهُ عَنِ ابْنِ أَبِي ذِئْبٍ، وَأَمَّا ابْنُ أَبِي ذِئْبٍ وَمَنْ فَوْقَهُ فَأَقْوِيَاءُ. 🔰اين حديثي است كه در ان و قاطي شده است، آن غير قابل پذيرش است، راوي كه از آن را از أبي ذئب نقل كرده، شناخته شده نيست؛ اما أبي ذئب و راويان بالاتر از او قوي هستند. 📚 تاريخ المدينة المنورة، ج2، ص301 ش 2363 👤ابراهيم بن محمد طرابلسي نام محمد بن عيسي بن سميع در زمره آورده و تصريح كرده كه او اين روايت را ابن أبي ذئب نشنيده بلكه آن را از شخص ديگري كه بوده شنيده :👇👇 ✅د س ق محمد بن عيسي بن سميع ذكر بن حبان ك انه روي حديث مقتل عثمان عن بن أبي ذئب ولم سمعه منه إنما سمعه عن إسماعيل بن يحيي أحد الضعفاء عنه وكذلك قال صالح بن محمد وغيره. 🔰محمد بن عيسي بن سميع، ابن حبان گفته كه او روايت كشتن عثمان را از ابن أبي ذئب نقل كرده؛ در حالي كه روايت را از او نشنيده؛ بلكه آن را از اسماعيل بن يحيي كه يكي از است، شنيده است؛ همين سخن را صالح بن محمد و ديگران نيز گفته اند. 📚 التبيين لأسماء المدلسين ، ج1 ص193، رقم: 72 ❌جماعت عمریه تدليس را برادر دروغ دانسته اند بلکه بدتر از دانسته اند 👇👇 ✅سمعت الشافعي يقول قال شعبة بن الحجاج التدليس أخو الكذب ... قال ثنا غندر قال سمعت شعبة يقول: التدليس في الحديث أشد من الزنا ولأن أسقط من السماء أحب الي من ان ادلس... سمعت المعافي يقول سمعت شعبة يقول لأن أزني أحب الي من ادلس... سمعت الحسن بن علي يقول سمعت أبا أسامة يقول خرب الله بيوت المدلسين ما هم عندي الا كذابون. 🔰از شافعي شنيديم كه مي گفت: شعبة بن حجاج گفت : ، برادر دروغ است . غندر مي گويد: از شعبه شنيدم كه مي گويد : تدليس در حديث بدتر از زنا است ، اگر من از آسمان سقوط كنم ، برايم بهتر است از اين كه تدليس كنم . از شعبه شنيدم كه مي گفت : اگر من زنا كنم ، برايم بهتر از اين است كه تدليس كنم . از أبا اسامه شنيدم كه مي گفت : خدا خانه مدليسن را خراب كند، آن ها در نزد من دروغگو ياني نيستند . 📚الكفاية في علم الرواية، ج 1، ص355 ـ 356 ، تحقيق: ابوعبدالله السورقي، إبراهيم حمدي المدني، ناشر:المكتبة العلمية - المدينة المنورة. 🔆👈در نتیجه محمد بن عيسي بن سميعيكي از مدلسين بوده و اين روايت را كه از يكي از ضعفا شنيده به دورغ به إبن أبي ذئب نسبت داده تا ضعف سندي آن را بپوشان قضيه آب آوردن اميرمؤمنان عليه السلام براي عثمان، دفاع بني هاشم، امام حسن و امام حسين عليهما السلام از عثمان، زخمي شدن امام حسن در دفاع از عثمان و ... همگي هستند🔥🔥 💠 ادامه دارد... الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 جهـان کیســت؟ (4) 🖇 چنانچه واژه در قرآن امده است و اطاعت این دسته به دستور واجب شده فلذا باید ببینیم اولی الامر در قران چه کسانی هستند؟! 💠 آیـــــه اولی الامر در بیان قران یعنی اهل‌بیت: 👇👇ادامه مطالب...
🛑 جهـان کیســت؟ (4) 🖇 چنانچه واژه در قرآن امده است و اطاعت این دسته به دستور واجب شده فلذا باید ببینیم اولی الامر در قران چه کسانی هستند؟! 💠 آیـــــه اولی الامر در بیان قران یعنی اهل‌بیت: 💢ابو بصير روايت كرده كه: از امام صادق عليه السلام در باره آيه : 📜 «أَطِيعواْ اللّهَ وَأَطِيعواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ» سئوال كردم، فرمود: 🔰در حق بن ابي طالب عليه السلام و اهل بيت او، و عليهما السلام نازل شده است. 💢به ايشان عرض كردم: مردم مي گويند: پس چرا خداوند از علي عليه السلام و اهل بيت او در نام نمي برد؟ حضرت فرمود: در پاسخ به آنها بگوييد: هم بر رسول نازل شد بدون آن كه سه ركعتي يا چهار ركعتي آن معلوم شود، تا اين كه رسول خدا، خودآن را براي مردم نمود. 🔰 بر پيامبر نازل شد بي آن كه ذكر شود كه از هر چهل درهم، يك درهم، كنار گذاشته شود تا اين كه باز رسول خدا صلي الله عليه و آله آن را تفسير كرد، و نازل شد، امّا نفرمود: هفت بار طواف كنيد و اين رسول خدا بود كه آن را براي مردم، تشريح كرد و آيه «أَطِيعواْ اللّهَ وَأَطِيعواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ» در عليه السلام و حسن عليه السلام و حسين عليه السلام نازل شد. 💢رسول خدا صلي الله عليه و آله در حق علي عليه السلام فرمود: بدانيد كه هر كس من او هستم، پس علي هم مولاي اوست و فرمود: شما را سفارش مي كنم به و خودم؛ چون كه من از خداوند بزرگ تقاضا كردم تا روزي كه بر حوض بهشت وارد مي شوند، بين آنها جدايي نيفكند و او تقاضايم را اجابت نمود. 🔰و همچنين فرمود: به آنها ندهيد، چون آنها از شما و فرمود آنها شما را از دَر خارج نمي كنند؛ شما را به وارد نمي توانند كنند، 👈چنان كه رسول خدا صلي الله عليه و آله سكوت مي كرد و اهل بيت خود را معرفي نمي كرد، چه بسا آل فلان ( ) و آل فلان( ) كس ادعا مي كردند كه اهل بيت رسول خدا صلي الله عليه و آله هستند 🌱«اِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرًا [خدا فقط مي‏خواهد آلودگي را از شما خاندان (پيامبر) بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند] اهل بيت رسول خدا صلي الله عليه و آله، علي عليه السلام، حسن عليه السلام، حسين عليه السلام، و سلام الله عليها بودند و آنها را در خانه أُم سلمه زير جامه خود قرار داد و فرمود: بار خدايا! هر پيامبري اهل و دارد و ايشان اهل و عترت من هستند ⁉️. ام سلمه گفت: آيا من از اهل بيت تو نيستم؟ فرمود: تو به سوي خير حركت مي كني، ولي اينها اهل و عترت من هستند. ✅هنگامي كه رسول خدا صلي الله عليه و آله وفات يافت، علي عليه السلام به دليل تبليغ زياد پيامبر صلي الله عليه و آله براي او و بلند كردن دست او در ميان مردم، سزاوارترين مردم براي بود. 💠هنگامي كه امیرالمومنین عليه السلام درگذشت، پسرانش محمد بن علي و عباس بن علي و ديگر فرزندانش را وارد اين موضوع نكرد؛ البته هيچ وقت اين كار را نمي كرد. اگر چنين مي كرد، حسن و حسين عليهما السلام مي گفتند: خداوند سبحان، همان چيزي كه در حق شما نازل فرموده است، در حق ما نيز نازل فرموده و همان طور كه امر به اطاعت از شما فرموده است، مردم را امر به اطاعت از ما نيز فرموده و همان طور كه رسول خدا براي شما تبليغ نمود، براي ما نيز چنين كرد و همان گونه كه پليدي را از شما دور كرد، از ما نيز دور كرد. 🔰هنگامي كه امیرالمومنین عليه السلام شهید شدند، حسن عليه السلام به دليل بزرگتر بودنش نسبت به حسين عليه السلام، شايسته تر بود و زماني كه وفات يافت نتوانست فرزندان خود را وارد اين قضيه كند و اين كار را هم هيچ گاه نمي كرد، هر چند با توجه به اين فرموده خداوند بزرگ كه مي فرمايد: «وَأُوْلُو الْأَرْحَامِ بَعضُهُمْ أَوْلَي بِبَعضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ» [و خويشاوندان (طبق) كتاب خدا، بعضي (نسبت) به بعضي ديگر اولويت دارند] مي توانست آن را براي پسران خود گرداند. 💢در چنين حالتي حسن عليه السلام مي گفت: خداوند بلند مرتبه همان طور كه مردم را به فرمانبرداري از شما و پدرتان امر نموده است، مردم را به فرمانبرداري از من نيز امر فرموده است. و همان گونه كه رسول خدا صلي الله عليه و آله براي شما و پدرتان تبليغ نمود، براي من نيز چنين كرده است و همان طور كه از شما و پدرتان پليدي را دور فرمود، از من نيز دور فرموده است. 📚بحارالانوار-ج۵۰ص۲۷۵ 💠 ادامه دارد... الروافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 صلوات الله علیه هیچگاه از متخلف سوم دفاع نکردند 🖇 پاسخ به دروغ بزرگ دفاع امیرالمؤمنین از عثمان متخلف سوم / برسی از منابع (2) 💢نکته بعد اینکه فقط از و که در عثمان بودند دفاع کردند نه از عثمان👇👇 ادامه مطلب...
🛑 صلوات الله علیه هیچگاه از متخلف سوم دفاع نکردند 🖇 پاسخ به دروغ بزرگ دفاع امیرالمؤمنین از عثمان متخلف سوم / برسی از منابع (2) 💢نکته بعد اینکه فقط از و که در عثمان بودند دفاع کردند نه از عثمان👇👇 ✅حَدَّثَنَا مُوسَي بْنُ إِسْمَاعِيلَ، قال: حَدَّثَنَا يُوسُفُ بْنُ الْمَاجِشُونِ، قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي، أَنَّ أُمَّ حَبِيبَةَ زَوْجَ النَّبِيِّ (ص) وَرَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا حِينَ حُصِرَ عُثْمَانُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ حُمِلَتْ حَتَّي وُضِعَتْ بَيْنَ يَدَيْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فِي خِدْرِهَا وَهُوَ عَلَي الْمِنْبَرِ، فَقَالَتْ: " أَجِرْ لِي مَنْ فِي الدَّارِ ". قَالَ: نَعَمْ إِلا نَعْثَلا وَشَقِيًّا، قَالَتْ: " فَوَاللَّهِ مَا حَاجَتِي إِلا عُثْمَانُ، وَسَعِيدُ بْنُ الْعَاصِ ". قَالَ: مَا إِلَيْهِمَا سَبِيلٌ. قَالَتْ: " مَلَكْتَ يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ فَأَسْجِحْ "، قَالَ: أَمَا وَاللَّهِ مَا أَمَرَكِ اللَّهُ وَلا رَسُولُهُ. ⭕️ماجشون روايت كرده است كه ام حبيبه همسر رسول خدا (ص) هنگامي كه عثمان در محاصره بود در ميان حجابش به نزد (عليه السلام) آمده در حاليكه ايشان بالاي منبر بودند و گفت : ❕كساني را كه در خانه (عثمان) هستند در من قرار ده ؛ ايشان فرمودند : 🔰👈غير از ( یعنی که منظور عثمان بود) و (كنايه از سعيد بن العاص) .👉 ❕ام حبيبه گفت : مقصود اصلي من همان دو است (عثمان و سعد) ؛ ايشان گفتند : 🔰آن دو را نمي تواني كني، ❕ ام حبيبه گفت: پسر ابوطالبي ، حال كه آمدي گذشت كن ، 🔰اميرمؤمنان فرمود: به خدا سوگند ، خدا و رسولش به تو چنين دستوري نداده اند. 📚 تاريخ المدينة المنورة، ج 2، ص219 ح 2019، تحقيق علي محمد دندل وياسين سعد الدين بيان، ناشر: دار الكتب العلمية / ج۴ .ص۱۱۶۷ نیز کاملا است 👇👇 🔍 بررسی سند روایت 👤 سلمة، موسي بن اسماعيل: ✅موسي بن إسماعيل أبو سلمة التبوذكي الحافظ عن شعبة وهمام وخلق وعنه البخاري... قلت ثبت مات 223 ع 🔰موسي بن اسماعيل، حافظ (كسي كه يك صد هزار حديث حفظ بوده) بود، از شعه و ... روايت نقل كرده است و بخاري ، ابوداود و ... از اوحديث شنيده اند. عباس دوري گفته: من 35 هزار حديث از او نوشتم. من (ذهبي) مي گويم: او ثقه و مورد اعتماد بود. 📚 الكاشف في معرفة من له رواية في الكتب الستة، ج2 ص301، رقم: 5677 ، تحقيق محمد عوامة، ناشر: دار القبلة للثقافة الإسلامية، مؤسسة علو - جدة، الطبعة: الأولي، 1413هـ - 1992م. 👤يوسف بن يعقوب: ✅يوسف بن يعقوب بن أبي سلمة الماجشون أبو سلمة المدني عن أبيه والمقبري والزهري وعنه أحمد ومسدد مات 185 خ م ت س ق . 🔰يوسف بن يعقوب، از پدرش ، مقبري و زهري روايت شنيده و احمد بن حنبل از او نقل كرده و ثقه است. 📚الكاشف ج2 ص402، رقم: 6459 👤یعقوب بن أبي سلمة: ✅یعقوب بن أبي سلمة الماجشون التيمي مولاهم أبو يوسف المدني من الرابعة مات بعد العشرين م د ت ق . 🖌یعقوب بن أبي سلمة، راستگو بوده است. 📚تقريب التهذيب ج1 ص608، رقم: 7819 ❌ادامه دارد... الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
⭕️پاسخ ما: 1⃣ سلام علیکم شما؟! / به چه دلیل؟! 2⃣ سلام علیکم برای فهم و قضاوت راجع عقاید یک شخص باید به مکتوبات او رجوع کرد نه اقوال دیگران فلذا تعریفات افراد در مدح ابن عربی و... فاقد ارزش هست خصوصا وقتی مادح خودش هم مسلک ممدوح باشد مثل اینجا که خود اقای قاضی از علما فلسفی و عرفانی هست . 3⃣ سلام عليكم در قسمت قبلی گفتم تعریفات شخصی ملاک نیست والا بنده هم برای شما الی ماشاءالله اقوال علما و بزرگان شیعه رو در لعن و طعن مولوی و ابن عربی میاورم که خواهم آورد ان شاءالله فلذا به این اقوال دل خوش نکنید. 4⃣ سلام عليكم بله می دونم ولی از باب اینکه کاربران نگند تهمت زدید مجبور بودیم اصل اون کلیپ هارو هم بزاریم. @ravafez_alhaydari
⭕️ پاسخ ما : 🔰 سلام عليكم ظاهرا با شما در گروه مجموعه بر سر این موضوع بحث شد لیکن بنده به چند نکته اشاره می کنم . اولا اینکه گفتیم بسیار علما مخالف هستند تا حدی هست که مرحوم خوانساری ادعای کرده : و زمان الغيبة فالمعروف عدم جوازها و ادّعي الإجماع في كلام جماعة على عدم الجواز إلاّ للإمام عليه السّلام أو المنصوب من قبله ثانیا در مورد روند قضایی کشور می توانید به منشور حقوقی قوه قضائیه مراجعه کنید در پخش حدود معطل انجا به صراحت بیان شده که با حکم فقیه و به علت فقه بعض حدود تعطیل شده اند و تعزیر جایگزین شده. ثالثا حدود تبدیل پذیر یا تغییر پذیر نیستند بلکه انچه تغییر و تبدیل دارد تعزیر هست نه حدود و فرق حد و تعزیر همین هست فلذا حد تعطیل میشود نه اینکه تغییر کند و... رابعا در مورد اشکال شما به اقای شیرازی هم قبلا پاسخ دادیم رجوع بفرمایید خامسا کانال ما یک طرفه به سمت ثقلین هست و ادمین هم دارد اینکه هیچ کدام از نظریات را قبول نداریم چون نظر اقای شیرازی و نظر حاکمیت یکی هست و هر دو غلط هست و ان پست صرفا در جهت دفاع از هجمه های علیه ایت الله شیرازی بود ولاغیر در مورد نصیحت های حضرتعالی هم ممنون و من الله توفیق @ravafez_alhaydari
⭕️پاسخ ما: 1⃣ سلام علیکم ممنون / چشم حتما فعلا نداریم 2⃣ سلام عليكم الحمدالله / چشم / شماهم با قوت انتشار بدید 3⃣ سلام عليكم درخدمتم = @ali_a184 4⃣ سلام عليكم چون ان شاءالله اعضا کانال زیاد بشوند که مطالب حیف نشه بعد ازاد می کنیم 5⃣ سلام عليكم بله به ایدی بالا رجوع کنید @ravafez_alhaydari
⭕️پاسخ ما: 1⃣ سلام علیکم الحمدالله / دقیقا اشتباه گفتید باید علنی باشد اما سب و لعن نباید علنی باشد / مفهوم برائت خیلی بلند است مثلا همینکه شما برای فاطمیه سیاه میپوشی یک برائت علنی هست . اما اگر منظورت از برائت علنی ابن عربی بود عارضم خدمت شما که ابن عربی از چند جهت مستحق لعن هست و جز مقدسات کسی هم نیست 2⃣ سلام عليكم در مورد نامه ی ایت الله خمینی به گورباچف و توصیه به ابن عربی توضیح خواهم داد اما کلیت بگویم دید تک بعدی صحیح نیست چنانچه ما چند پست از اقای خمینی در رد ابن عربی گذاشتیم @ravafez_alhaydari