#جلسه_هفتگی
ان شاالله جلسه سوم سلسله مباحث #شرح_زیارت_امین_الله
۲۹ خرداد ۱۴۰۲
#شیخ_حسین_اکبری
https://eitaa.com/ravag313
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نماهنگ | جواد الأوصیاء
◾️ رهبر معظم انقلاب: زندگی امام جواد علیهالسّلام هم الگوست. امام جواد علیهالسّلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت در بیستوپنج سالگی از به شهادت رسید ...
📢 کانال رسمی #شیخ_حسین_اکبری
https://eitaa.com/ravag313
19.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 #شهادت_امام_جواد علیهالسلام
▪️کجا بره سائل آل موسی بن جعفر
▪️همه درا بسته شد روی من غیر این در
🎙 #مهدی_رسولی
📢 کانال رسمی #شیخ_حسین_اکبری
https://eitaa.com/ravag313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به غروب اين بيابان بنشين غريب و تنها
بنگر وفای ياران كه رها كنند ياری...
#هوشنگ_ابتهاج
🆔 https://eitaa.com/ravag313/369
#جلسه_هفتگی
ان شاالله جلسه چهارم سلسله مباحث #شرح_زیارت_جامعه_کبیره
۳۰ خرداد ۱۴۰۲
بیرق معظم شفیقه الحسین علیها السلام
#شیخ_حسین_اکبری
https://eitaa.com/ravag313/373
شرح زیارت جامعه کبیره جلسه سوم شیخ حسین اکبری 1687239391108.m4a
20.49M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #کلیپ_صوتی
📋 جلسه سوم سلسله مباحث #شرح_زیارت_جامعه_کبیره
📆 سه شنبه ۱۴۰٢/٠٣/۲۳
📌 سه شنبه شبها بیرق معظم
" #شفیقه_الحسین_علیهما_السلام "
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
🔸 سخنرانی #شیخ_حسین_اکبری
https://eitaa.com/ravag313/374
که شاید درد و محنت می شود کمتر
ندانستم ز منزل تا به منزل بیشتر گردد
https://eitaa.com/ravag313
.
خبرت هست که بی روی تو آرامم نیست
طاقت بار فراق این همه ایامم نیست 💚
#سعدی
کلیک کنید
👇
https://eitaa.com/ravag313/378
#جلسه_ماهیانه
ان شاالله جلسه چهارم سلسله مباحث #بصیرت_فرهنگی
۳۱ خرداد ۱۴۰۲
#حسینیه_هدایت
مسجد حاج اسماعیل حوری
#شیخ_حسین_اکبری
https://eitaa.com/ravag313/379
ای دل پاره پاره ام دیدن او است چاره ام
او است پناه و پشت من تکیه بر این جهان مکن
•| #مولوی |•🌿🌙
https://eitaa.com/ravag313/380
جلسه بیستم شرح زیارت عاشورا شیخ حسین اکبری۲۵خرداد.mp3
22.5M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #کلیپ_صوتی
📋 جلسه بیستم سلسله
مباحث #شرح_زیارت_عاشورا
📆 پنجشنبه ۱۴۰٢/۰۳/۲۵
📌 پنجشنبه شبها بیرق معظم
" #مسجد_حضرت_قائم_عجل_الله "
┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄
🔸 سخنرانی #شیخ_حسین_اکبری
https://eitaa.com/ravag313/384
#جلسه_هفتگی
ان شاالله جلسه بیست و یکم سلسله مباحث #شرح_زیارت_عاشوراء
۱ تیر ۱۴۰۲
#شیخ_حسین_اکبری
https://eitaa.com/ravag313
.
به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم
شمایل تو بدیدم نه صبر ماند و نه هوشم ❤️
#سعدی
👇
https://eitaa.com/ravag313/383
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
📚 بسته مستندات بیست و ششمین
جلسه #شرح_نهج_البلاغه توسط
#شیخ_حسین_اکبری
👇
نامه شماره ۷۲
و من كتاب له (عليه السلام) إلى عبد الله بن العباس [رضي الله عنه]:
أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّكَ لَسْتَ بِسَابِقٍ أَجَلَكَ
وَ لَا مَرْزُوقٍ مَا لَيْسَ لَكَ؛
وَ اعْلَمْ بِأَنَّ الدَّهْرَ يَوْمَانِ، يَوْمٌ لَكَ وَ يَوْمٌ عَلَيْكَ، وَ أَنَّ الدُّنْيَا دَارُ دُوَلٍ؛
فَمَا كَانَ مِنْهَا لَكَ أَتَاكَ عَلَى ضَعْفِكَ،
وَ مَا كَانَ مِنْهَا عَلَيْكَ لَمْ تَدْفَعْهُ بِقُوَّتِكَ.
*
ترجمه :
نامه اى از آن حضرت (ع) به عبد الله بن عباس:
اما بعد، تو بر اجلت پيشى نخواهى گرفت و آنچه روزى تو نيست به تواش ندهند و بدان كه دنيا دو روز است: روزى به سود تو و روزى به زيان تو. و دنيا سرايى است كه پيوسته دست به دست مى گردد. آنچه از آن تو باشد، سرانجام، به تو خواهد رسيد، هر چند، ناتوان باشى و آنچه بر زيان توست، دفعش نتوانى كرد، هر چند، نيرومند باشى.
نامه در یک نگاه:
این نامه که دقیقاً معلوم نیست امام در چه شرایطى آن را براى (عبدالله بن عباس) مرقوم داشت، حاوى نصایح مهمى است و در مجموع هدف آن بازداشتن مخاطب آن که در واقع همه انسان ها هستند از حرص و آز و دنیاپرستى است و نیز پیام آن تسلیم مقدرات بودن و بى تابى و جزع و فزع نکردن در برابر حوادث ناخواسته و بیرون از قدرت ماست.
ابن عباس! غمگين مباش:
به نظر مى رسد حادثه ناگوارى براى «عبد الله بن عباس» روى داده بوده و يا انتظار مهمى داشته و برآورده نشده و از اين جهت غمگين بوده است; امام(عليه السلام) اين نامه را براى دلدارى او و توجّه دادنش به طبيعت زندگى دنيا و مقدرات الهى مى نگارد تا آرامش پيدا کند.
امام(عليه السلام) در اين نامه کوتاه به پنج نکته مهم اشاره مى کند:
......... در سومين اندرز به نکته مهم ترى اشاره مى کند و مى فرمايد: «بدان دنيا دو روز است: روزى به سود توست و روزى به زيان تو»; (وَاعْلَمْ بِأَنَّ الدَّهْرَ يَوْمَانِ: يَوْمٌ لَکَ وَ يَوْمٌ عَلَيْکَ).
سراسر تاريخ بشر گواه اين معناست که غالب انسان ها به خصوص شخصيت ها و صاحبان مقامات برجسته دوران هاى مختلفى در زندگى داشته اند; گاهى در اوج قدرت بودند و گاه در نهايت ضعف و ناتوانى. به هنگامى که در اوج قدرت بودند هرگز باور نمى کردند روزى گرفتار چنان زندگى نکبت بارى شوند و گاه که ضعيف و ناتوان بودند به فکرشان خطور نمى کرد که روزى بر اوج قدرت بنشينند.
توجّه به اين حقيقت سبب مى شود که انسان از حوادث روزگار و فراز و نشيب آن هرگز نگران نشود و کاسه صبرش لبريز نگردد و زمام اختيار از دست ندهد و بداند که هيچ يک از حوادث روزگار پايدار نيست.
اين جمله به قدرى در کلمات دانشمندان و ادبا مشهور شده که به صورت ضرب المثلى در آمده است.
شاعر فارسى زبان مى گويد:
روزگار است آن که گه عزت دهد گه خوار دارد * چرخ بازيگر از اين بازيچه ها بسيار دارد
شاعر بلندآوازه ديگر مى گويد:
چرخ گردون گر دو روزى بر مراد تو نگشت * دائماً يکسان نماند حال گردون غم مخور
ابويعقوب خريمى در اين زمينه اشعارى دارد که مطلعش اين است:
هَلِ الدَّهْرُ إلاّ صَرْفُه وَنَوائِبُهُ *
وَسَرّاءُ عَيْش زائِل وَمَصائِبُهُ
يَقُولُ الْفَتى ثَمَّرْتُ مالي وَإنَّما *
لِوارِثِهِ ما ثَمَّرَ الْمالَ کاسِبُهُ
يُحاسِبُ فِيهِ نَفْسَهُ في حَياتِهِ ***
وَيَتْرُکُهُ نَهْباً لِمَنْ لا يُحاسِبُهُ
آيا دوران زندگى جز تغييرات و حوادث ناگوار و شادى هاى زوال پذير و مصيبت ها چيز ديگرى هست؟
جوان مى گويد: اموالم را به ثمر رساندم در حالى که آنچه را به ثمر رسانده براى وارث مى نهد.
خودش با دقت در حيات خود اموالش را محاسبه مى کند; ولى آن را به صورت اشياى غارت شده اى براى کسانى مى گذارد که حساب و کتابى در آن ندارند.(5)
سپس در چهارمين نکته براى تأکيد بر نکته قبل مى فرمايد: «اين دنيا سراى متغير و متحولى است (و هر روز به دست گروهى مى افتد)»; (وَأَنَّ الدُّنْيَا دَارُ دُوَل(6)).
همان گونه که قرآن مجيد مى فرمايد:
«(وَتِلْکَ الاَْيّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النّاسِ); و ما اين روزها (ى پيروزى و شکست) را در ميان مردم مى گردانيم (و اين طبيعت زندگى دنياست)».(7)
تاريخ جهان و حتى تاريخ معاصر و آنچه با چشم خود در زندگى کوتاهمان ديده ايم گواه اين معناست; پيرمردهايى را سراغ داريم که گاه چندين شاه، نخست وزير و رئيس جمهور را در عمر خود ديده اند که يکى پس از ديگرى بر اريکه قدرت تکيه زده اند.
آن گاه در پنجمين و آخرين اندرز مى فرمايد: «آنچه از مواهب دنيا، قسمت توست به سراغ تو مى آيد، هرچند ضعيف باشى و آنچه بر زيان توست گريبانت را خواهد گرفت (هرچند قوى باشى) و نمى توانى با قدرتت آن را از خود دور سازى»;