بمنظور شفاف تر شدن پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" بخش های دیگری را بعنوان نمونه و نه نسخه نهایی در قالب 2 تصویر برای حوزه های دانش عمل و علم ارائه می دهم. تصویر حوزه دانش علم مبتنی بر تعدادی فعالیت (نشان داده نشده) استخراج گردیده است که در حال مطالعه بمنظور غنی سازی چارچوب ذکر شده می باشم. توضیحات تمامی این بخش ها بصورت خلاصه در سند راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی ذکر خواهد گردید. همچنین برای حوزه دانش مهندسی (تقریبا بلوغ یافته) و فقاهت (فقه اصغر، کلام (فقه اکبر) و اخلاق) (بصورت ابتدایی) هم چارچوب هایی توسعه داده شده است.
@raveshetamadoni
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد
نوروز باستانی بر شما مبارک باد
سالی که نو شده، روزی که بهار شده
در این سال نو، آرزومندم که #حکمرانی_ولایی
چونان چراغی در تاریکی، راه روشنی بنماید
و دانش و بینش ما را در مسیر درست هدایت کند
باشد که سال جدید، سالی پر از موفقیت و پیشرفت
در کلیه امور زندگیتان باشد
و همواره در پناه خداوند متعال، سربلند و سرافراز باشید
نوروزتان پیروز، بهارتان پر ثمر باد
رضا کیانوش
نمونه ای از خروجی های حوزه دانش عمل رشته #حکمرانی_ولایی در انواع سیستم های اجتماعی، اجتماعی-فنی-زیست محیطی...در پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی"
@raveshetamadoni
#حکمرانی_ولایی (مرتبه اول و دوم) یک رشته نوظهور است که طراحی، اجرا و توسعه فراتوابع لازم بمنظور هدایت، ارتباط، هماهنگی و آگاهی انواع سیستم های اجتماعی-فنی-زیست محیطی را مبتنی بر عقلانیت دینی (حکمرانی مرتبه سوم) را فراهم می کند.
@raveshetamadoni
امام خامنه ای در دیدار رمضانی که با دانشجویان داشتند، دو آرمان با عنوان:
1. ادارهی کشور به شیوهی اسلامی
2. ارائهی یک الگو به مردم جهان برای ادارهی خوب یک کشور
را برای جمهوری اسلامی بیان کردند. لذا پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" دقیقا برنامه اجرایی برای تحقق کامل این دو آرمان در مسیر رسیدن به #تمدن_نوین_اسلامی و ایجاد #دولت_اسلامی است. در این پروژه نقش فلسفه و امتداد آن و همچنین نقطه تلاقی آن با علوم اسلامی از بعد حکمرانی و اداره کشور لحاظ شده است. در این پروژه به مفاهیم عدالت، هدایت، ولایت و امامت توجه ویژه شده است. کارهای مقدماتی برای پیاده سازی پروژه مذکور انجام شده است و ادامه مسیر آن نیازمند اعتماد به طرح های نو و خلاقانه، تخصیص بودجه مناسب در ذیل برنامه هفتم پیشرفت و توجه، هماهنگی و همدلی بین مسئولان دولتی، دانشگاهی و حوزوی دارد.
@raveshetamadoni
این خلاصه متن به توضیحی مختصر در مورد ارتباط مفهوم حکمرانی ولایی با حکمرانی مضاف که هر دو مفهوم مبتنی بر یک ذهنیت کل گرایانه چارچوب بندی شده اند، می پردازد. در این مثال حکمرانی از جنس سیستم های اجتماعی-سیاسی و حکمرانی مضاف بعنوان مثال از جنس سیستم های اجتماعی-سایبری-فیزیکی و زیست محیطی خواهد بود. یکی از مصادیق این حکمرانی مضاف می تواند بعنوان مثال سیستمهای شهر هوشمند باشد. سیستمهای شهر هوشمند به دستهای از سیستمهای زیرساختهای حیاتی تعلق دارند که عدم طراحی صحیح، ناتوانی یا تخریب آنها میتواند بر امنیت ملی، فرهنگ، امنیت، اقتصاد، سلامت عمومی یا ایمنی، یا هر ترکیبی از این موارد، تأثیر منفی بگذارد. سیستمهای شهر هوشمند، سیستمهایی را توصیف میکنند که با استفاده از فناوریها و زیرساختهای جدید، برای برآوردن نیازهای ارتباطی، اقتصادی، سرگرمی... فعلی ایجاد شدهاند، در حالی که می تواند دارای قابلیتهای بسیار بالاتری برای پاسخگویی به نیازهای انسان مطلوب الهی و مبتنی بر قابلیت های فطری باشد. با این حال، چنین سیستمهایی در یک محیط چالشبرانگیز که با مشخصه هایی همچون بداء، تغییر، عدم قطعیت، پیچیدگی، تنوع، پویایی و ابهام.... مشخص شده است، فعالیت میکنند. در این شرایط تغییر، عدم قطعیت، پیچیدگی، و ابهام...، حکمرانی ولایی برای ارائه هدایت، آگاهی، ارتباطات، کنترل و هماهنگی سیستمهای شهر هوشمند ضروری است. در این نمونه مثال، حکمرانی برای سیستمهای شهر هوشمند با استفاده از حکمرانی ولایی توصیف خواهد گردید. حکمرانی ولایی یک سیستم فعالیت انسانی هدفمند یعنی دارای اختیار و اراده و از جنس اجتماعی سیاسی است که از طریق حوزه های دانش عمل، مهندسی، علم ، فلسفه، کلام، اخلاق و فقه توسعه پیدا خواهد کرد. حوزه دانش عمل مبتنی بر مدل های شبه سازی سیاستگذاری حوزه دانش مهندسی و نظریه های حوزه دانش علم و پارادایم های حوزه دانش فلسفه که حجیت و صحت خود را از حوزه های دانش علوم اسلامی گرفته اند اجرایی خواهد شد. از انجا که حکمرانی ولایی از جنس سیستم فعالیت های انسانی دارای هدف است لذا تعاملات نقش حیاتی در طراحی، مدیریت و مدیریت تغییر این سیستمها ایفا میکند. با این حال، تأثیر و ماهیت یکپارچه تعاملات در سیستمهای فعالیت انسانی هدفمند از دیدگاه ذهنیت کل گرایانه به خوبی درک نشده است. حکمرانی ولایی در عمیق ترین لایه خود دارای چهار جزء معنا، رفتار، ساختار و فرآیند است. هر کدام از این 4 جزء دارای نشانه هایی هستند که معیاری برای موفقیت حکمرانی را بیان خواهند کرد. جنبههای تعاملی اشکال ساختاری، معنایی، فرآیندی و رفتاری بسیار مهم هستند. بعنوان مثال در حوزه تعامل ساختاری در بسیاری از کشورها، گرایش اصلی در سالهای اخیر به سمت تغییر توازن بین دولت و جامعه (یا حالت های دیگر دولت، بازار، جامعه مدنی و جامعه) از بخش عمومی (دولتی) به سمت بخش خصوصی بوده است. لازم به ذکر است هر کدام از 4 جزء عنوان شده می توانند با ادبیات هایی همچون تصویرسازی، ابزارسازی، کنش گری، عامل-ساختار...بومی سازی شوند. مفاهیمی همچون صبر، مقاومت، جهاد...در ذیل مفهوم معنا دسته بندی می گردند.
@raveshetamadoni
📷 انتشار تصویر جدیدی از حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) در کتابخانه شخصی ایشان
📌 کتاب مجموعهای است از محصولات یک فکر، یک اندیشه، یک ذوق، یک هنر؛ مجموعهای است از یافتههای یک یا چند انسان. ما خیلی باید مغتنم بشمریم که از محصول فکر آحاد گوناگون بشر استفاده کنیم؛ این هدیهی کتاب به ماست.
۱۳۹۰/۰۴/۲۹
#انتشارات_انقلاب_اسلامی
@KhameneiBook
🌟 دعوت به همکاری و همفکری در پروژه "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" 🌟
سلام دوستان عزیز،
در حال تشکیل یک گروه تخصصی در شبکه مجازی ایتا هستیم تا در مورد پروژهای نوآورانه با عنوان "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" بحث و تبادل نظر کنیم. این پروژه به دنبال ایجاد یک بستر دانشی است که در آن اصول و مبانی حکمرانی ولایی به طور عمیق و کاربردی بررسی میشود.
📢 اگر شما هم علاقهمند به موضوعات حکمرانی هستید و مایل هستید در این زمینه مشارکت داشته باشید، دعوت میکنم به گروه ما بپیوندید. ما به دنبال افرادی با انگیزه، دانشپژوه و خلاق هستیم که بتوانند در این مسیر با ما همراهی کنند.
🔍 مشارکت در این گروه فرصتی است برای:
- تبادل دانش و تجربیات در حوزه حکمرانی
- شبکهسازی با افراد همفکر
- ارتقاء مهارتهای تحلیلی و پژوهشی
- دسترسی به منابع و مطالب ارزشمند و بهروز
🤝 اگر مایل به کمک و همکاری در این پروژه هستید، لطفاً با نام کاربری: @nanosatellite تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم و شما را در صورت داشتن صلاحیت های کافی به گروه دعوت کنیم.
با تشکر و امید به همکاری شما،
رضا کیانوش
🆔 @nanosatellite
@raveshetamadoni
🔰 پست صفحه رئیسجمهور در اینستاگرام: برای سلامتی رئیسجمهور نذر ختم صلوات کنید
@raveshetamadoni
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
سفرت به خیر اما، تو و دوستی خدا را
چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه ها، به باران، برسان سلام ما را
@raveshetamadoni
📚 علاقمندان به #هوش_مصنوعی و #حکمرانی! 🤖
کتاب خوبی به زبان انگلیسی در دسترس است که پلی میان دنیای پیشرفته هوش مصنوعی و چالشهای حکمرانی میزند. اگر به دنبال درک عمیقتری از این موضوع هستید و میخواهید بدانید چگونه AI میتواند در تصمیمگیریهای کلان نقش داشته باشد، این کتاب مختص به شماست.
👉 برای دریافت نسخه PDF، به صفحه شخصی من با نام کاربری : @nanosatellite مراجعه کنید و پیام بگذارید تا فایل را برایتان ارسال کنم.
منتظر دیدار شما هستیم! 🌟
@ravehsetamadoni
🔺 ولایت یا حکمرانی
در جستجوی تعریفی دقیق و کاربردی از مفهوم حکمرانی، باید به کارکردهای متعددی که این واژه را شکل میدهند، توجه کرد. این کارکردها، که اغلب در ارتباط با مکتب نئولیبرالیسم مورد بررسی قرار میگیرند و میتوانند در کنار هم، تصویری جامع و بنیادی از حکمرانی را ارائه دهند، در نتیجه کلمه ولایت در تعارض با مفهوم حکمرانی است.
لذا ضروری است که در نظر داشته باشیم که این مفهوم، به دلیل پیوندهای عمیقی که با نئولیبرالیسم دارد، نمیتواند به طور مستقیم برای توصیف مفاهیمی چون حکمرانی اسلامی، حکمرانی علوی ... به کار رود. این امر، مشابه تلاش برای اسلامیسازی نظام بانکی است که نیازمند بازتعریف و تطبیق با اصول و معیارهای دینی میباشد.
به منظور حل این مشکل، پیشنهاد میشود که از اصطلاح کلی "نظام امر اداره" به جای حکمرانی استفاده شود. این اصطلاح، فاقد جهتگیریهای خاص و قابلیت انعطاف بیشتری در تطبیق با مفاهیم مختلف را دارد.
از طرفی با توجه به گسترش و تبلیغات وسیعی که در رابطه با کلمه حکمرانی در کشور صورت گرفته است، جایگزینی کامل آن با واژه جدید دشوار است. بنابراین، میتوانیم " #حکمرانی_ولایی" را به عنوان جایگزینی برای واژه ولایت به تنهایی به کار ببریم و تأکید کنیم که منظور از این اصطلاح، همان مفهوم ولایت است که در چارچوب اصول دینی ما تعریف شده است.
#موقت
@raveshetamadoni
🔺سفر به آینده
مرکز تحقیقات پیشرفته حکمرانی اسلامی :
این مرکز از مشارکت و همکاری بخش های دانشگاهی، خصوصی و مراکز دولتی بین مؤسسات ... در قم، مدرسه علمیه...در مشهد و قم و دانشگاه های...در تهران، قم... و با پشتیبانی دانشگاهها، سازمانها، مراکز دولتی و انجمنهای حرفهای مختلف دیگر ایجاد گردید.
هدف از کلان پروژه حکمرانی ولایی ایجاد و ارائه سه محصول بود:
(1) راهنمای پیکره دانش دانش حکمرانی ولایی تا فروردین 1407 و (2) برنامه درسی مرجع برای حکمرانی ولایی تا اسفند 1406 (3) تأسیس مرکز تربیت حکمرانان اسلامی تا اسفند 1406. هر سه این محصولات برای استفاده جهانی در نظر گرفته شده و به صورت رایگان برای عموم قابل دسترسی هستند.
در زمان نگارش این متن، نسخه 1.0 از راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی در تاریخ 1407 منتشر شده بود، نسخه 1.0 از برنامه درسی مرجع در مسیر انتشار در تاریخ 1406 و مرکز تربیت حکمرانان ولایی اولین افراد حائز شرایط را جذب نموده بود.
منشور کلان پروژه حکمرانی ولایی وضعیت فعلی رشته حکمرانی ولایی را خلاصه میکند؛ نیت و انگیزه ایجاد راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی؛ و ارزش پیشنهادی راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی:
در زمان آغاز پروژه هیچ منبع معتبری وجود نداشت که دانش رشته حکمرانی ولایی را تعریف و سازماندهی کند.
شکاف دانش حاصله باعث ناسازگاری و سردرگمی غیرضروری در درک حکمرانی ولایی شده بود.
فرآیند ایجاد راهنمای دانش حکمرانی ولایی به ایجاد اجماع و گفتمان سازی جامعه نخبگانی و مردم در مورد مرزها و زمینههای حکمرانی ولایی کمک خواهد کرد. داشتن یک روش مشترک برای ارجاع به دانش حکمرانی ولایی ارتباط بین حکمران ها، فیلسوفان، فقها، دانشمندان حکمرانی را با وجود زبان های مختلف تسهیل میکند و یک پایه برای مدلهای ارزش یابی، گواهینامه، برنامههای آموزشی و سایر ابتکارات توسعه متخصص حکمرانی ولایی در سراسر جهان را فراهم میکند.
در حالی که تلاش برای توسعه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی قابل توجه، بنیادی و منحصر به فرد برای رشته حکمرانی ولایی است، به طور کلی میتوان آن را به شرح زیر توصیف کرد:
حلقه اولیه شامل 15 نفر از حوزه های مختلف علوم اجتماعی، علوم دینی، فلسفه، علوم طبیعی و مهندسی بود.
حلقه دوم تیم نویسندگان بینالمللی متشکل از 70 عضو از 10 کشور مختلف بخصوص کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت بود؛
حلقه سوم مشارکت نویسندگان بین المللی از تمام کشورهای جهان بود؛
سند "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" به عنوان ویکی بر روی اینترنت برای استفاده عمومی رایگان منتشر شده؛ این امر نشاندهنده همگرایی و همکاری بین دانشگاهها، صنایع، سازمان های دولتی و انجمنهای حرفهای است؛
همگرایی بیشتر زمینه های دانشی حوزه نظر تا عمل در مورد حکمرانی ولایی؛
تلاش چند ساله (3 سال برای توسعه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی نسخه 1.0 که توسط بهروزرسانیها و انتشارات دورهای دنبال میشود)؛ حجم کار (محتوای اصلی حدود 1500صفحه است، بدون احتساب اصطلاحات واژهنامه، حاشیهنویسیها، مخففها و غیره)؛
راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی یک مشارکت و تعامل قابل توجه در رشته حکمرانی ولایی است و منبع ارزشمندی برای تحقیقات حکمرانی نظامات مختلف محسوب میشود.
علاوه بر ارائه بینش آموزنده به بسیاری از کاربران، تجربیات به دست آمده از توسعه راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی، درسهای آموخته شده و توصیههای گزارش شده در این متن نیز برای هر تلاش توسعه مشابه که یک یا چند ویژگی فوق را به اشتراک میگذارد، ارزشمند خواهد بود.
@raveshetamadoni
🔴عوامل مهم در انتشار موفقیت آمیز سند "راهنمای پیکره دانش حکمرانی ولایی" نسخه 1.0:
(1) منبع یابی و سازماندهی محتوا؛
(2) نقش ها و مسئولیت ها؛
(3) همکاری: شیوه ها و ابزارها؛
(4) محتوا: سبک، کیفیت، و یکپارچگی؛
(5) بازبینی و ویرایش داخلی؛
(6) محیط ویکی؛
(7) مالکیت معنوی&فکری و حق چاپ؛
(8) تعامل و بازبینی جامعه؛
(9) فعالیت های رونمایی؛
(10) حمایت مالی؛
(11) سرپرستی، مدیریت و نگهداری;
(12) به روز رسانی ها و نسخه های آینده؛
@raveshetamadoni
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ المَعصُومِین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
🌷علی در عرش بالا بی نظیر است
🌷علی بر عالم و آدم امیر است
🌷به عشق نام مولایم نوشتم
🌷چه عیدی بهتر از عید غدیر است؟
عید کمال دین
سالروز اتمام نعمت
و هنگامه اعلان وصایت و ولایت
امیر المومنین علیه السلام
بر شیعیان و پیروان ولایت
خجسته باد🌷🥀🌸🌼🌺
@raveshetamadoni
منظور از #حکمرانی_ولایی؛ یک سیستم فعالیت انسانی هدفمند شامل معناها، رفتارها، ساختارها و فرآیندها می باشد که از طریق آن تعداد زیادی از ذیحقان (اجتماعی (حکمرانی مرتبه اول) و سیاسی (حکمرانی مرتبه دوم)...) بمنظور حل مشکلات #جامعه_اسلامی و #دولت_اسلامی حول نقش محوری #امام و با حقوق متفاوت به منظور تدوین، ترویج و دستیابی به #رشد مورد نیاز برای حرکت در #عالم_آخرت(حکمرانی مرتبه سوم/حکمرانی مبتنی بر عقلانیت دینی) از طریق بسیج، مبادله و به کارگیری طیف وسیعی از ایدهها، قوانین، ابزارها و منابع بدون نقض اختیار و اراده مردم و در یک محیط بداءپذیر، پیچیده، متنوع، پویا و تشکیکی... با ارائه خدمت و محصول با #امت_اسلامی تعامل دارند.
@raveshetamadoni
حوزه دانش علم #حکمرانی_ولایی به دلیل تبعیت از یک ذهنیت کل گرایانه شامل نظریات مختلفی است. یکی از این نظریات مرتبط با نیازهای طبقه بندی شده (همانند هرم نیازهای مازلو...) و به صورت خاص تر نیازهای فطری کنشگران/ذیحقان است. این نظریه به صورت ارتباط با نیازهای بیان شده توسط بازیگران مختلف در فرآیند حل مسئله توسعه مییابد و باید از طریق تطبیق قوانین نظام حکمرانی ولایی با نیازها و اهداف، ایجاد و منجر به سعادت دنیوی و اخروی گردد. در این بخش از نظریه حکمرانی ولایی به دنبال ایجاد تمایز با سبک حکمرانی غربی، که بخشی از آن با تعریف انسان خودخواه، فرصت طلب و دارای عقلانیت ناقص است، خواهیم پرداخت.
#راهنمای_پیکره_دانش_حکمرانی_ولایی
#دانش درجه_اول
@raveshetamadoni
این بخش از صحبت های آیت الله میرباقری را برای یک از اساتید بسیار معروف در سطح جهان ارسال کردم، جواب بسیار جالبی ارسال کردند. پیشنهاد میکنم خودتون ببینید.
لذا در مسیر تحقق پروژه #راهنمای_پیکره_دانش_حکمرانی_ولایی بر اساس نظر آقا باید بستری را مهیا کنیم که امکان انتقال دانش حکمرانی ولایی به تمام جهان مهیا شود.
@raveshetamadoni
ان شا الله صدایی در کنار کعبه به گوش خواهد رسید که فریادش تمام عالم را پر خواهد کرد اوست که میگوید
ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم؛ آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم.
ا ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم؛ آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.
ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.
ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را برهنه روی خاک افکندند.
ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.
سالروز آغاز امامت ، حجت بن الحسن العسکری ، مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، بر دادخواهان و منجی خواهان جهان مبارک باد🌹
@raveshetamadoni
دوستان عزیز،
بنده حقیر ان شاء الله امروز (1403/06/26) ساعت 8:30 در برنامه تلویزیونی کمپاس به صورت زنده و از شبکه بین المللی سحر درباره پیشرفتهای صنعت فضایی صحبت خواهم کرد.
از شما دعوت میکنم که این برنامه را تماشا کنید و با من در این سفر فضایی همراه شوید.
آدرس اینترنتی شبکه سحر آذری:
https://sepehrtv.ir/live/sahar1
با احترام،
رضا کیانوش
@raveshetamadoni
#حکمرانی_ولایی
ما در عصری از مشکلات اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی همراه با عدم قطعیت و نوسان بالا زندگی میکنیم. تغییرات سریع فناوری، نابرابریهای درآمد و فرصتها (بی عدالتی)، تخریب محیط زیست، اختلالات اجتماعی و تقسیمات سیاسی؛ نظمهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و پیرو آن ابعاد روحی، فیزیکی و روانی ما را دگرگون کردهاند. بهترین دفاع بشریت در برابر این بحرانهای متعدد و فزاینده، توانایی ما برای اقدام جمعی با کمترین اشتباه و در مقیاسی جهانی است.
لذا مهمترین چالش حکمرانی ولایی این است که چگونه میتوان تحولی نظام مند(سیستمیک) در سیاست، اقتصاد، جامعه و فناوری ایجاد کرد که مردم سالاری دینی، سرمایهداری مبتنی بر عدالت و محیط زیست باز زاینده بتوانند به طور یکپارچه و حول محوریت امام باعث رشد و سعادت ظرفیت های بالقوه انسان برای حرکت در عالم آخرت گردند. برای انجام این کار با سرعت و مقیاس مورد نیاز، حکمرانی بسیار کم اشتباه تر، خلاقانهتر، انعطافپذیرتر، تطبیقپذیرتر... از ترتیبات و اقدامات فعلی ما لازم است. در عصر اطلاعات و دیجیتال در حال تحول، مکانیزمهای حکمرانی ما - هدایت از بالا به پایین، معاملات مبتنی بر بازار و شبکهها - باید با روابط جدید بین امت و امامت اعم از رابطه امام با دولتها، بخش خصوصی و غیرانتفاعی بازنگری شوند. در رویکرد جدید حکمرانی مبتنی بر مبانی اسلام برای هدایت، هماهنگی و آگاهی؛ هجرتی نظام مند به سمت تمدن نوین اسلامی نیاز است که شامل تعادل بین ابعاد فردی و اجتماعی و همچنین ایجاد تعادل در ابعاد اجتماعی سه رابطه کلیدی: دولت و بازار، کار و سرمایه، و طبیعت و بشریت باشد.
#آخرین_فرصت
@raveshetamadoni