نشست رونمایی کتاب فعالیت های انسان دوستانه سلبریتی ها-01-11-98.mp3
9.54M
🎙صوت نشست رونمایی از کتاب "فعالیتهای انسان دوستانه سلبریتیها"
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌏 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
📸 #گزارش_تصویری
💡محفل هجدهم عصرنشینی هنر و اندیشه #دیدار با موضوع مستندِ "خاطرات بادیه"
⏰دوشنبه ۷ بهمنماه
📌با حضور
ساسان فلاحفر؛ کارگردان اثر
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
محفل هجدهم عصرنشینی هنر و اندیشه دیدار- نمایش فیلم خاطرات بادیه-7-11-98.mp3
10.85M
🎙صوت هجدهمین محفل عصرنشینی هنر و اندیشه #دیدار با موضوع مستند "خاطرات بادیه"
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_اندیشه
♨️@RCICA
💡نشست بازخوانی کتابِ "انقلاب تصور ناپذیر در ایران"
📌با حضور
_سجاد صفارهرندی؛ مدیر گروه مطالعات اجتماعی و فرهنگ پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
_محمد ملاعباسی؛ مدرس، مترجم و پژوهشگر جامعهشناسی
_صادق پیوسته؛ مدرس و پژوهشگر جامعهشناسی سیاسی و انقلاب
⏰سهشنبه؛ ۱۵ بهمنماه، ساعت ۱۶:۳۰
📬خیابان سمیه نرسیده به حافظ، حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی طبقه دوم، سرای شهید آوینی
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_اندیشه
🌏 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
💡محفل نوزدهم عصرنشینی هنر و اندیشه "دیدار"
🎬نمایش و تحلیل مستندِ "آسوده بخواب کوروش"
🔖در این مستند برشی ناگفته از تاریخ ایران مطرح میگردد؛ روایتی متفاوت از تاریخ هزار داستان دوران پهلوی
📌با حضور:
_علی فراهانی؛ کارگردان اثر
_مهدی مستوفی؛ تهیهکننده اثر
_علی رستمآبادی؛ نویسنده اثر
⏰دوشنبه ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۵
📪خیابان سمیه، حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، طبقه دوم، سرای شهید آوینی
🔸️حضور تمامی علاقمندان و دغدغهمندان آزاد و مزید امتنان است.
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
📸 #گزارش_تصویری 💡محفل هجدهم عصرنشینی هنر و اندیشه #دیدار با موضوع مستندِ "خاطرات بادیه" ⏰دوشنبه
✏️ #گزارش_کوتاه
هجدهمین محفل عصرنشینی هنر و اندیشه دیدار با نمایش مستند «خاطرات بادیه» و با حضور ساسان فلاحفر، کارگردان اثر روز دوشنبه 7بهمنماه 1398 در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، برگزار شد.
در ابتدای نشست ساسان فلاحفر ضمن تاکید بر فاطمیون به عنوان موضوع اصلی مستندهایش گفت: این انتخاب موضوع از دغدغهای شخصی برخواستهاست. پیش از این من هم مثل بسیاری از هموطنانمان نگاه بسیار منفی به افغانستانیها داشتم ولی مواجهه از نزدیک با آنها و بحث ایثار دیدگاهم را عوض کرد. ایثار جدا از دین، ملیت و کشور یک بحث انسانی است و این افراد ایثار میکردند آن هم در یک کشور سوم وصرفا برای خدمت به بشریت از جانشان میگذرند
من هزاران منبر، پنجاه جلد کتاب درباره شهادت بنویسم هیچکدام اثر پنج دقیقهای که شما میبینید را ندارد. اصلا من خودم تحت تاثیر تصویر مادر یکی از شهدای افغانستانی قرار گرفتم که بالای سر تک پسرِ شهیدش قطرهای اشک نریخت و بعد به این عزیزان نزدیک شدم و این موضوع مسئله من شد.
سید علی موسوی نیز از دیگر حاضران در این عصرنشینی بودکه گفت: در این مستند با تمرکز بر تیپ فاطمیون نگاه مرکز و پیرامونی شکسته شد و شهدا نیز به صورت آرمانی دستیافتنی، تصویر شدهاند اما از این جهت که این اثر یک مستند است و روایتی از موضع تاریخی دارد نیاز به ارجاعات تاریخی داشت و من مخاطب بُعد زمانی را درک نمیکردم.
سید حسین شهرستانی نیز ضمن تاکید بر حضور دوربین در جایگاه اسلحه و فیلبردار همچون رزمنده گفت: در این مستند این امکان فراهم شده که دوربین در میدان باقی بماند و هم باعث ارتباطگیری سوژهها با دوربین شد و هم دامنه اطلاعات ثبت شده را بسیار گسترده کرد. اما درباره پایانبندی این مستند که صحنه شهادت است نکتهای وجود دارد. ثمره این شهادت آزادی ابوکمال و بازگشت زندگی به جایی است که کسی گمان نمیکرد اینجا دوباره زنده شود. دقیقا این تصویر و ترسیم در فیلم بسیار تلخ و سوگوارانه روایت میشود و این نوع تصویرسازی با روحیه حماسی شهدا و داستان پیروزی مناسب نیست. وقتی این پیروزی خجسته و بزرگ جلوه کند، خون شهید هم خودش را بهتر نشان میدهد. و نشان میدهد که خون و جوشش خون به ثمر رسیده است.
سجاد صفارهرندی نیز ضمن اشاره به آثار شهید آوینی گفت: احوالی از روایت فتح در کار شما وجود دارد. که بحث حضور در معرکه و در خود جنگ است. اما ویژگی دیگر اثر شهید آوینی که بر حالات انفسی آدمها و بر روی احوالات و درونیات افراد نیز متمرکز میشود، در کار شما کمتر به چشم میخورد. در واقع گفتگو دوربین با قهرمان در اثر شما بسیار محدود است.
فلاح فر در پایان این نشست گفت: ما در حال تولید مستندی درباره فعالیت و خدمات افغانستانیها در دوران دفاع مقدس هستیم. من در تمام این آثار میخواهم نگاه منفی موجود نسبت به افغانستانیها تغییر دهم.
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌏 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
لینک #گزارش_تفصیلی 👇
https://bit.ly/31i6b7I
📸 #گزارش_تصویری
💡محفل نوزدهم عصرنشینی هنر و اندیشه #دیدار با موضوع مستندِ "آسوده بخواب کوروش"
⏰دوشنبه ۱۴ بهمنماه
📌با حضور
_علی فراهانی؛ کارگردان اثر
_علی رستمآبادی؛ نویسنده اثر
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
محفل نوزدهم دیدار- آسوده بخواب کوروش.mp3
10.07M
🎙 صوت نشست نوزدهم عصرنشینی هنر و اندیشه #دیدار با موضوع مستند "آسوده بخواب کوروش"
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica
💡نشست "جهان پهلوان"
جستارهایی در دیدار با حاج قاسم سلیمانی در آینه حکمت و علوم انسانی
📌با حضور
اصحاب علوم انسانی، اجتماعی، هنر و رسانه
⏰یکشنبه ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۸، ساعت ۱۴ تا ۱۸
🚫دانشگاه تهران، پردیس مرکزی، دانشکده فنی، سالن شهید رجببیگی
🏷به زودی اسامی ارائهدهندگان منتشر خواهد شد.
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_اندیشه
🌍 rcica.ir
♨️ @RCICA
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
🎙 صوت نشست نوزدهم عصرنشینی هنر و اندیشه #دیدار با موضوع مستند "آسوده بخواب کوروش" #پژوهشکده_فرهنگ_و
✏️ #گزارش_کوتاه
نوزدهمین محفل عصرنشینی هنر و اندیشه دیدار با نمایش مستند «آسوده بخواب کوروش» و با حضور علی فراهانی، کارگردان و علی رستمآبادی، تهیهکننده اثر روز دوشنبه 14بهمنماه 1398 در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، برگزار شد.
در ابتدا علی فراهانی ضمن اشاره به مهجور بودن بحث جدایی بحرین در میان مستندسازان داخلی و خارجی گفت: این موضوع یکی از خیانتهای پهلوی دوره دوم به شمار میآید. به ویژه این تغییر موقعیت و شخصیت شاه نسبت به موضوع بحرین موضوع جالب توجهی بوده است.
او ضمن اشاره به مشکلاتی که در دستیابی به اسناد و مدارک داشتند، افزود: بخش سخت این سبک، نمایش دو روایت از یک موضوع و همزمان دروغ نگفتن به مخاطب بود. ما حق نداشتیم حتی با انتخاب موسیقی و نریشن به مخاطب دروغ بگوییم، و سعی کردیم با استفاده از مصاحبههای متفاوت روایت دوم را نقل کنیم.
علی رستمآبادی نیز گفت: ما قصد داشتیم روند فیلم سازی و جهتدهی که سازنده به مخاطب می دهد را هم در کنار اثر نشان دهیم.
او همچنین در پاسخ به سوال یکی از حضار تصریح کرد: این ابهام که چرا باید انگلستان بخشی از دولت دستنشانده غربی را جدا کند، دو علت را میتوان مطرح کرد؛ از یک طرف انگلستان همواره در پی برهم زدن حاکمیت یک دولت شیعی مقتدر ولو محمدرضا شاه بر خلیج فارس بوده است. از طرف دیگر به جهت خودسری شاه، همیشه ترسی نسبت به وی از سوی غرب بوده است و تجزیه راهکار خوبی در کنترل این حاکمیت بود.
سجاد صفارهرندی نیز ضمن تشکر از رویکرد دو روایتی این مستند گفت: به نظرم باید تضاد این دو روایت بیشتر باشد. روایت اول را حتی میتوان سلطنتدوستانهتر بازنمایی کرد که ضربه روایت دوم بیشتر شود. همچنین به جنبه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک بحرین کمتر پرداخته شدهاست.
در پاسخ به این نکته فراهانی تاکید کرد: روایت دوم ما براساس اردشیر زاهدی شکل گرفته بود و دقیقا این بخش از مستند شب قبل از اکران باید حذف میشد. و این تغییر باعث کم شدن تضاد دو روایت گردید.
محمد پورکیانی نیز ضمن تاکید بر اهمیت پرداخت بیشتر به بحرین از ابعاد مختلف گفت: اگر هدف خیانت شاه بوده به نظرم برآورده نشده است. این نوع پرداخت این برداشت را به همراه دارد که سیاست امر پیچیده و خاکستری است و این رویدادها در هر زمان و دوره سیاسی محتمل است.
سید محمد امین اکرمی ضمن اشاره به نزدیک بودن دو روایت گفت: در این مستند اطلاعات دقیقی درباره بحرین به ویژه از نظر ویژگیهای جمعیتشناختی و نقش مردم بحرین در جریان جدایی این منطقه از ایران وجود ندارد.
امیر حسین عطاردی نیز گفت: به نظرم هیچ آدمی صرفا سیاه یا سفید نیست، آدمها خاکستری هستند و به هرحال وجوه مثبتی هم دارند. این مستند هم با اینکه سعی داشت دو روایت را مطرح کند ولی در نهایت روایت دوم را غالب کرد. به نظرم تضاد دو طرف بیشتر بود تاثیر بیشتری به همراه داشت.
کارگردان مستند در پایان نیز ضمن اشاره به تفاوت برداشتها گفت: در جشنواره حقیقت این مستند در بخش خارج از مسابقه اکران شد چون معتقد بودند ایدئولوژی شخصی ما در مستند درگیر است. در جشنواره عمار هم جایزه نگرفت. به هرحال شخصا معتقدم هر مولفی روایتی دارد. اما این که هرکسی چه برداشتی میکند به زیست فرد بستگی دارد و برای من کافی است که افراد به ذهنیتها و کلیشههای ذهنیشان شک کنند.
رستمآبادی نیز در جمعبندی صحبتهای خود گفت: مستند قرار نیست چیزی را اثبات کند قرار است تجربهای را از طریق دیدن زندگی فرد به مخاطب ارائه دهد که از طریق ارتباط برقرار کردن با سوژه به حقیقت نزدیک شود. ملزومات نزدیک شدن به شخصیت نگاه کردن از دیدگاه اوست. و همین که قشر خاکستری به این نتیجه برسد که؛ «بله!! این جریان کار اشتباهی بود» برای ما کافی است.
قرار نیست در مستند بگوییم: «شاه بله قربان گو» بلکه باید در مستند این «بله قربان گویی» را مخاطب تجربه کند.
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica
🔺️نشستِ "جهان پهلوان"
💡جستارهایی در دیدار با حاج قاسم سلیمانی در آینه حکمت و علوم انسانی
📌با ارائه؛
_سیدجواد میری
_سید مجید امامی
_مهدی فدایی مهربانی
_فرید مدرسی
_کوروش علیانی
_احمد نادری
_اسماعیل فراهانی
_مصطفی زالی
_سیدحسین شهرستانی
_هما یزدانی
_سجاد صفارهرندی
_فرزانه پزشکی
_کمیل سوهانی
_علی جعفری
_فاطمه دلاوری پاریزی
_مجتبی نامخواه
⏰یکشنبه ۲۰ بهمنماه، ساعت ۱۴ تا ۱۸
🛑خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، پردیس مرکزی، دانشکده فنی، سالن شهید رجببیگی
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌏 rcica.ir
♨️ @rcica
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️نشستِ "جهان پهلوان"
💡جستارهایی در دیدار با حاج قاسم سلیمانی در آینه حکمت و علوم انسانی
⏰یکشنبه ۲۰ بهمنماه، ساعت ۱۴ تا ۱۸
🛑خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، پردیس مرکزی، دانشکده فنی، سالن شهید رجببیگی
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_انديشه
🌏 rcica.ir
♨️ @rcica
📸 #عکس_نوشت
💡نشست "جهان پهلوان" با محوریت جستارهایی در دیدار با حاج قاسم سلیمانی در آینه حکمت و علوم انسانی یکشنبه ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۸ برگزار گردید.
🔸️این نشست میزبان ارائه های علمی_پژوهشی ۱۳ نفر از اساتید و پژوهشگران درباره شهید سردار قاسم سلیمانی بود.
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_اندیشه
🌏 rcica.ir
♨️@rcica_ir
📸 #عکس_نوشت
💡نشست "جهان پهلوان" با محوریت جستارهایی در دیدار با حاج قاسم سلیمانی در آینه حکمت و علوم انسانی یکشنبه ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۸ برگزار گردید.
🔸️این نشست میزبان ارائه های علمی_پژوهشی ۱۳ نفر از اساتید و پژوهشگران درباره شهید سردار قاسم سلیمانی بود.
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_اندیشه
🌏 rcica.ir
♨️@RCICA