سالروز شهادت سردار شهید حاج علی محمودوند، فرمانده بااخلاص گروه تفحص شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول الله در منطقهی عملیاتی فکه، حین تفحص پیکر شهدا با اصابت مین، گرامی باد.
۲۲ بهمن ۱۳۷۹.
eitaa.com/revaayatgar
هدایت شده از رهیافتگان (تازه مسلمانان) وابسته به انجمن شهید انیلی
روز هجران و شب فرقت یار آخر شد
زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد
آن همه ناز و تنعم که خزان میفرمود
عاقبت در قدم باد بهار آخر شد
شکر ایزد که به اقبال کله گوشه گل
نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد
صبح امید که بد مُعتکف پرده غیب
گو برون آی که کار شب تار آخر شد
آن پریشانی شبهای دراز و غم دل
همه در سایه گیسوی نگار آخر شد
🇮🇷سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مبارک باد.
🌐 @rahyafte_com
نامه اعمال اجتماعی امتها در قیامت
🔶وَتَرَي كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَي إِلَي كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ.
(#جاثیه/۲٨)
⚡️ترجمه :
در روز قیامت، هر امّتى را به زانو در آمده مى بينى، در حالى كه هر امتى به سوى كتابش براى دادرسى فراخوانده شده است. امروز آنچه را عمل مى كرديد دريافت خواهيد كرد.
۱.خدای متعال فرموده است : "خدا سرنوشت هیچ امتی را عوض نمیکند مگر اینکه خود آن جامعه سرنوشتش را عوض کند." مطابق این آیه،سرنوشت هر جامعه ایی هر جامعه در گرو رفتار اجتماعی اهالی همان جامعه است. سرنوشت خوب، نتیجه وحدت و کار وتلاش وناامیدی وخستگی ناپذیری است. و شکست نتیجه بی عملی اجتماعی و، وحدت شکنی وشرک و گناه وتبعیت از شهوات است.
۲. در آیه دیگر گفته شده،همانطور که هر انسانی اجلی معین دارد، هر امت وجامعه ایی نیز اجلی معین دارد، که در نتیجه اعمال اجتماعی او تعیین میشود.(لکل امه اجل= هر امتی اجلی دارد.) اجل امت یعنی سر رسید مرگ جامعه که در نتیجه تغییرات ارادی مثبت یا منفی آحاد افراد جامعه که خودشان انجام میدهند تعیین میشود.
۳. "هر امتی نامه اعمال اجتماعی مخصوص به خود را دارد".از این آیه چنین استنباط میشود که علاوه بر اینکه هر فردی نامه اعمال مخصوص خود را دارد، هر جامعه ایی نیز نامه اعمال مخصوص خود را دارد. چرا که رفتارهای اجتماعی انسانها،موجب تغییر سرنوشت جامعه به سمت خدا یا شیطان،میشود.
از انضمام این سه آیه با یکدیگر می فهمیم که: تاریخ مرگ امتها در نتیجه اعمال اجتماعی_ارادی آنها است که خودشان بطور ارادی انجام میدهند. اگر اعمال جوامع مطابق موازین الهی و دوری از شهوات باشد، جامعه سالم وپاینده خواهد بود و اگر اعمال اجتماعی جوامع،ترک نماز و پیروی از شهوات وطاغوت ها باشد،جامعه از درون متلاشی خواهد شد.
انسانها نسبت به سرنوشت اجتماعی جامعه به سه دسته تقسیم میشوند.
۱. دسته اول کسانی هستند که رفتارهای اجتماعی شیطانی میکنند. آنان، از شهوات پیروی میکنند، قانون الهی را زیر پا میگذارند. در سایتها وشبکه های اجتماعی مردم را به بد بینی، یاس ناامیدی ترغیب میکنند با دروغ گویی به دشمنی با نظام و دین،مردم را به قرار گرفتن تحت ولایت شیطان وطاغوت، دعوت میکنند. برخی از آنان آگاهانه وبرخی نا آگاهانه این کارها را میکنند. این گروه در قالب جامعه ستیز در روز قیامت یک نامه اعمال اجتماعی سیاه دریافت میکنند.
۲.گروه دوم افراد ساکت و بی تفاوت هستند. افراد مرفه بی درد که فقط در پی وسرمایه اندوزی وثروت اندوزی خویش اند و کاری باسرنوشت امت اسلامی ندارند.این گروه هم ،نامه اعمال بی تفاوتی وخیانت به جامعه خود را بعنوان جامعه ستیز دریافت میکنند. گروهی دیگر از بی تفاوتها البته از مرفهین بی درد نیستند بلکه از غافلین بی درد هستند.
۳.دسته سوم، مجاهدان تغییرات اجتماعی اوامر الهی هستند که نسبت به سرنوشت امت اسلامی بی تفاوت نیستند. و در رفتارهای اجتماعی سازنده و سرنوشت ساز شرکت میکنند. مانند کسانی که در یوم الله ۲۲ بهمن در مقابل دشمن ایران و اسلام ابراز وجود میکنند و هم در دیگر حوزه های اجتماعی مثل کمک به مستمندان، ویتیمان و فعالیت سازنده وامید بخش در شبکه های اجتماعی داشته و به تبیین و روشنگری و رسوایی ولایت شیطان می پردازند. یا به زلزله زدگان و فقرا خدمت میکنند.
این گروه نیز بعنوان افراد جامعه ساز نامه اعمال اجتماعی خود را دریافت میکنند.
اما وای به حال پیاده نظام فرهنگی دشمن در شبکه های اجتماعی که بعنوان نفوذی شیطان، مردم را بدبین و مایوس وناامید میکنند. که عذابی سخت تر از طاغوتیان در انتظار آنان است.
رگ رگ است و آب شیرین آب شور
تا قیامت می رود تا نفخ. صور
از ساکتین و بی تفاوتهای بی درد نباشیم.
✍دکتر پیمان آرامش
eitaa.com/revaayatgar
هدایت شده از تشکل حوزوی سعداء قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اقتصاد_اسلامی
حجتالاسلام دکتر رجایی:
🛑 آیا سیاسیتهای دهه۹۰ در دولت سیزدهم تغییر کرده است؟
🛑محققین اقتصاد اسلامی بالاتفاق مخالف این سیاست ها (حذف ارز ترجیحی و شوک های ارزی) بودند.
🛑 یک سال و نیم از شروع دولت گذشته است، اما تورم برای فقرا ۱۰۰درصد است!!!
✳️ تنها راه نجات کشور(از یک دهه عقبماندگی اقتصادی)/بازگشت به ریل اقتصاد اسلامی
#گزارش_کار_سُعداء_قم
#لبیک_یا_خامنهای
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نئولیبرالیسم چیست؟
دکتر شهریار زرشناس جواب می دهد.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
مستند دکترین شوک، که برپایه کتاب دکترین شوک نوشته نائومی کلاین ساخته شده، به خوبی نشان میدهد که نئولیبرالیسم چگونه معیشتسوزی میکند. حداقل سهم شما در این مبارزه، آگاهی است...
#نه_به_نئولیبرالیسم
https://www.aparat.com/v/Egjin
اگه این جوری خالصی، بسم الله...
رئیس جمهور نبود.
وزیر یا نماینده مجلس هم.
آقازاده و داماد فلانی هم اصلاً.
نوجوانیش در جنگ، در گردان تخریب گذشت؛ وسط میدان مین، به بلوغ رسید و با تیر و ترکش مرد شد.
جنگ که تمام شد، او هنوز وسط بیابان بود.
همچنان مین خنثی می کرد تا پیکرهای برجای مانده را به آغوش مادران چشم انتظار بازگردانَد.
نه با بنز و ماشین آخرین مدل و محافظ و گماشته؛ که با پای مصنوعی که چند بار شکست و وصله پینه شده بود.
و از آن مهم تر، خانواده ش را هم با خود به اندیمشک برد. در آن گرمای طاقت فرسای جنوب.
یک بچه کوچیک داشت که مریض بود. قسمت این بود. از همون موقع تولد کمی مشکل داشت. ولی او عاشقش بود و همچون پروانه به دورش می چرخید.
خودش می گفت:
"با خودم فکر می کنم کجای جنگ کم گذاشتم، که خدا این بچه را با این وضعیت به من داده."
بدنش در جنگ متلاشی شده بود. کم که هیچ، زیاد هم گذاشته بود. خیلی بیشتر از دیگران.
یک پا و کلیه اش رفته بودند و اندامش مملو بود از ترکش مین والمری.
زمستان ۱۳۷۵ بچه اش را آورده بود فکه. آورده بود وسط میدان مین. در آغوش گرفته بود و همنوا با زیارت عاشورایی که در محل شهادت شهیدان سعید شاهدی و محمود غلامی زمزمه می شد، می گریست.
وقتی گفتم:
- علی آقا، این طفل معصوم را با این احوال، چرا آوردی این جا؟
نگاه معناداری انداخت و گفت:
- آوردمش اینجا بلکه به آبروی شهدا شفا بگیره.
و این عکس را، به یادگار از او و فرزند دلبندش گرفتم.
بعدها شهید مجید پازوکی تعریف می کرد:
"علی محمودوند می گفت: خیلی می رفتم مشهد پابوس امام رضا علیهالسلام و طلب می کردم که شفیع من بشه تا این بچه کوچولو شفا بگیره. یک شب کنار پنجره فولاد نشسته بودم، آقا امام رضا اومد به خوابم. ذوق کردم. خوشحال شدم. آقا بهم گفت: اگه بهت بگم این مصلحت خداست که بچۀ تو این جوری باشه، باز هم التماس می کنی؟
و از اون روز به بعد دیگه علی چیزی نگفت."
سال ها گذشت، روز ۲۲ بهمن ۱۳۷۹، وقتی ما، شادمان و خندان، همراه خانواده در خیابانهای آذین بسته، مشت ها را گره کرده و شعار میدادیم، در وسط میدان مین فکه، هنگام عملیات تفحص و کشف پیکر شهدا، مین والمری، همان که آوینی را آسمانی کرد، منفجر شد و علی محمودوند هم پیوست به یاران شهیدش.
چند سالی بیشتر طول نکشید که بچه کوچولوش هم رفت پیش بابا.
✍حمید داودآبادی
بسم الله الرحمن الرحیم
به ارواح طیبه همه شهداء به خصوص شهیدان این راه پرارزش (تفحص) که شما در آن مشغول حرکت هستید و این شهید عزیز شهید محمودوند به خصوص، برای ارواح طیبهی همهشان از خداوند متعال علو درجات و همنشینی با صالحان و اولیاء و ائمه را مسئلت میکنم، شما باب شهادت را باز نگه داشتید.
سید علی خامنهای
۲۰ اسفند ۱۳۷۹
eitaa.com/hdavodabadi
eitaa.com/revaayatgar