🔔 به مناسبت دههی فجر
تمامی آثار #انتشارات_انقلاب_اسلامی
وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیتاللهالعظمی خامنهای با تخفیف ارائه میشود.
📌 ثبت سفارش:
🌐Shop.khameneiBook.ir
#کتاب
#خرید_کتاب
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشالله 😭😭😭❤️❤️
بررررردییییییم
خداروشششککککککر 🥹🥹🥳🥳
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز تیم فوتبال ایران ژاپن را شکست داد و یک خوشحالی عمومی جامعه ایران را فراگرفت. اما این خوشحالی دشمنان زیادی دارد. خیلیها هستند که حاضرند میلیاردها دلار هزینه کنند تا ثانیه به ثانیه این خوشحالی را از بین ببرند تا جامعه ایران، در همه چیز حتی در فوتبال هم حسرت بخورد اما واقعیت امروز فوتبال ما این است که ژاپنی را شکست دادیم که پارسال اسپانیا و آلمان را در جام جهانی شکست داد.
اما چرا نمیخواهند مردم ایران حتی به بهانه فوتبال خوشحال باشند؟ پارسال را به یاد آورید. از روزی که ایران در برابر انگلیس و امریکا در جام جهانی باخت و عده ای خوشحالی کردند، کمتر از 15ماه می گذرد. آن روزها برخی فکر میکردند باید از باخت ایران خوشحال و از بردش ناراحت باشند، چون این جمهوری اسلامی است که بازنده یا برنده میشود! اما همان ایام گفتم که ماجرا عمیق تر از این حرفهاست. چون پرچمی که سال57 در این کشور بلند شد روح اصلی آن فرار از قرن ها خود تحقیری و بازگشت به خویشتن بود واگر فکر می کنید این حرف بدبینانه است به این حرفهای صادق زیباکلام توجه کنید. او به عنوان نماینده بخشی از روشنفکران لیبرال ایرانی که در کارنامه اش از حمایت از رضاشاه تا اسرائیل را در کارنامه دارد با صدای بلند می گوید از «باخت ایران» در همه عرصه ها خوشحال میشوم.
در واقع مساله جمهوری اسلامی هم نیست، خودِ خود «ایران» است. و اگر با جمهوری اسلامی هم مشکل دارند به خاطر این است که از سال57 ایران با انقلابش بود که توانست در دنیا سر بلند کند وگرنه اگر به دوران پهلوی بود که به قول نخست وزیرش: «ایرانی لولهنگ هم نمی تواند بسازد!»
@Sabeti ✅
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادت مظلومانه امام کاظم علیه السلام تسلیت باد
@Revolutionson
📽#معرفی_مستند
📣 انقلاب اسلامی در آینه هنر؛ تبیین نقش هنر در پیروزی انقلاب از دریچه #مستند
🌟 با تماشای مستندهای زیر، از نقش #هنر در پیروزی #انقلاب_اسلامی غبار روبی کنید🔻
🎼 چشمهای در میانچال
🎭 شکوفههای زمستان
🎼 از ساقه تا صدر
🎭 صدای انقلاب
🎼 ص مثل صدا
🎭 شور و سرور
🎼 این پیروزی
🎭 دادخواست
🎼 گروه سرود
🎭 نغمه خوان
🎼 توحیدیها
🎭 رزم آرزم
🎼 شاهیر
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
🔻«صبحانه با زرافهها»؛ کثیف، غیرانسانی و پوچ!
✍رجانیوز
_______________________
🔹نام فیلم «صبحانه با زرافهها» نوید یک داستان فانتزی را میدهد؛ اسمی که مخاطب را به سالن میکشاند تا فیلم متفاوتی را ببیند ولی او را غافلگیر میکند! فیلم یک شروع رئالیستی دارد، رفته رفته ببینده حس میکند با یک کار «دارک کمدی» روبهروست که میخواهد مصرف مواد مخدر را مذمت کند، اما هر چه داستان پیش میرود مشخص میشود مذمت و نکوهشی در کار نیست! اساسا مسئله چیز دیگریست! همچنین پایان فانتزی فیلم بدون داشتن هیچ منطقی روایی باعث تعجب میشود!
🔹«صبحانه با زرافهها» در ساختن جهان قصهاش ضعف اساسی دارد؛ چون زیست سازندگان این فیلم با مخاطبانش متفاوت است. کاراکترها دائما در حال مصرف مواد و نعشگیاند و این منوط به حال بدشان هم نمیشود! کاراکترها کنشهایی انجام میدهند که غیرقابل باور است؛ مخاطب نمیفهمد که چرا شخصیتهای «صبحانه با زرافهها» چنین تصمیماتی میگیرند. مخاطب نه جهان فیلم را باور میکند نه شخصیتها. بهبیانی دیگر جهانِ فیلم نه یک «جهانِ فانتزی» که یک «جهانِ کاریکاتوری و غیرواقعی» است.
🔹اما بزرگترین مشکل این فیلم جایی است که در پوشش و سایه اخلاقمداری، مرتکب بزرگترین حرف غیرانسانی شده که هیچ انسان سالمی غیر از کاراکترهای این فیلم، آن را نمیپذیرد! بخشش واژه مقدسی است که کثیفترین برداشت از آن در «صبحانه با زرافهها» شده است. فیلم میگوید «ببخش»! همهچیز را «ببخش»! اما این بخشش برآمده از یک پوچگرایی محض است. هیچ ارزش و معنایی وجود ندارد، بنابراین تنها راه بخشش است! تعدیل «بیغیرتی» به مفهوم «بخشش» یکی از معانی بیمارگونه فیلم است؛ بخشیدنی که کارکردش این است که اگر نباشد، هیچ رابطهای پایدار نمیماند و فیلم بیمبالاتی را با مفهوم بخشش، آرایش میکند.!
🔹«صبحانه با زرافهها» در چندین مرتبه موفق به گرفتن خنده از مخاطب میشود؛ ولی به غیر از دستاویز قراردادن کلیشهای «شوخیهای جنسی»، هنر دیگری را در کمدی خود رو نمیکند. همچنین در این بین اسم فیلم از دیالوگهایی که اساسا از هجو برآمده، انتخاب شده است نه معنا و مفهوم خاصی!
🔹«صبحانه با زرافهها» یک فیلم کثیف و غیرانسانی است که محصول زیست و سبک زندگی سازندگانش است. فیلم معنای زندگی را «هیچ و پوچ» میداند و برای همین نسخه «بخشش» تجویز میکند. همچنین فیلم اساسا بدون این تعداد «سوپر استار» به خروجی مقبولی از جهت کیفی هم نمیرسید.
🔹در پایان سوال از مدیران جشنواره فیلم فجر این است که آیا صرف حضور «سوپر استارها»، برای پذیرفته شدن هر فیلم کثیف و غیرانسانی کافی است؟
#جشنواره_فیلم_فجر
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@Revolutionson
🔻بی بدن؛ فیلمی شریف، دغدغهمند و انسانی/ بی مهری مدیران نسبت به یکی از مهمترین آثار این دوره از جشنواره
✍رجانیوز
__________________________
🔹️«بیبدن» اولین کار بلند سینمایی «مرتضی حسینعلیزاده» فیلم شریفی است که مورد کم لطفی مدیران این دوره از جشنواره فیلم فجر قرار گرفت. اثری که میتوانست در بسیاری از بخشها کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شود اما بنابه دلایلی که تا به الان مشخص نیست در بخش سودای سیمرغ پذیرفته نشد.
🔹️داستان فیلم درباره قصاص است با این تفاوت که این بار فیلمساز سمت خانواده مقتول ایستاده و قصاص را به عنوان حق قانونی آنها به رسمیت شناخته است. خانوادهای که به دنبال مفقود شدن دختر خود به مرجع قضایی مراجعه میکنند و پیگیریها از جنایتی وحشتناک پرده برمیدارد. داستان با شخصیت بازپرس آغاز میشود که نقش آن را نوید پورفرج ایفا میکند. شخصیتی جدی و شریف که در کار خود تبحر دارد و همه این ویژگیها در سکانس آغازین به مخاطب داده میشود. با این وجود میتوان سکانس آغازین فیلم را به لحاظ ساختاری غلط دانست. بیبدن اساسا فیلم مادر مقتول است که نقش آن را الناز شاکردوست به بهترین شکل ممکن ایفا میکند. با این حال شروع داستان با شخصیت بازپرس در قامت یک قهرمان شکل میگیرد و انتظار مخاطب این است که در ادامه نیز کنشگر اصلی ماجرا او باشد. اما در ادامه و با ورود مادر داغدیدهی داستان، مخاطب با او همراه میشود. مادری که دختر خود را از دست داده و در تلاش برای یافتن حقیقت و احقاق حق خود است.
🔹️فیلم صریح است و در بیان حرف خود لکنت ندارد آن هم در شرایطی که در پس هر جنایت، «هشتگهای نه به اعدام» فضای مجازی را پر میکند و مخالفت با این حکم الهی ظاهری شبه روشنفکری پیدا کرده است.
🔹️همچنان که در ماجرای معروف آرمان و غزاله -که این اثر در پیرنگ شباهتهایی به آن دارد- بخشی از مردم تحت تاثیر جو رسانهای برخواسته از سلبریتیها و رسانهها، فشار زیادی را به خانواده غزاله وارد کردند و آنها را برای گذشتن از حق قانونی خود تحت فشار قرار دادند.
🔹️صراحت فیلمساز اما در این مسئله قابل تقدیر است. فیلمی که از آثار پوچ و بی مسئله مرسوم به سینمای اجتماعی این سالها فاصله میگیرد.
🔹️چند کلامی با مسئولین جشنواره
در پایان باید اشاره کرد که این فیلم مورد کم لطفی مدیران این دوره از جشنواره قرار گرفت. اثری شریف، دغدغهمند و انسانی با مضمونی مهم و مبتلابه چرا باید با بیمهری تمام از بخش سودای سیمرغ جشنواره کنار گذاشته شود؟ فیلمی که از جنبههایی جلوتر از «علفزار»، فیلمی مشابه در این ژانر، میایستد. «علفزار» اما در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر مورد اقبال قرار گرفت و در مقابل، «بیبدن» با کملطفی از سودای سیمرغ جشنواره کنار گذاشته شد. باید منتظر توضیح قانع کنندهای از سوی مدیران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بود.
#جشنواره_فیلم_فجر
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@Revolutionson
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #جشنواره_فجر
💢 آپاراتچی یک کمدی پاکیزه و سالم
▪️گفت و گو با اصحاب سینما پیرامون فیلم سینمایی آپارتچی در جشنواره فیلم فجر
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔻«قلب رقه»؛ پدیده جشنواره چهلودوم
✍رجانیوز
________________________
🔹️ژانر «تریلر» بهخصوص تریلرهای سیاسی-امنیتی یکی از ژانرهای محبوب سینما است؛ در سینمای ایران اما باوجود اقبال مردم به تریلر سیاسی-امنیتی، که نمونه آن موفقیت فیلم «روز صفر» در گیشه است، در یک دهه اخیر به اندازه انگشتان یک دست هم فیلم در این ژانر ساخته نشده است! به همین جهت «قلب رقه» در سینمای ایران اهمیت ویژهای دارد.
🔹️اولین تجربه سینمایی خیرالله تقیانیپور در «قلب رقه» باتوجه به داستان آن یک کار «بیگ پروداکشن» محسوب میشود؛ با این وجود اما او فراتر از حد انتظار ظاهر شد و با میزانسنها و دکوپاژهای درست، بازیهای قابل قبول بهخصوص بازی فوقالعاده شهرام حقیقتدوست، خودش را بهعنوان یکی از گزینههای سیمرغ کارگردانی و استعدادهای آیندهدار سینمای ایران مطرح کرد.
🔹️البته نقاط قوت «قلب رقه» تنها در کارگردانی آن خلاصه نمیشود؛ صحنه، نور، فیلمبرداری و موسیقی این فیلم نیز کمک بسیاری به جذابتر شدن آن کرده است.
🔹️مخاطب در «قلب رقه» از لحظه آغاز فیلم با قصه درگیر میشود، سوالها و ابهامات بسیاری برای او مطرح میشود و رفته رفته از ابعاد مختلف بحران و روابط پیچیده کاراکترها با یکدیگر پردهبرداری میشود. همچنین در پایان فیلم یک غافلگیری غیرقابل انتظار وجود دارد که مخاطب را میخکوب کرده و به او یادآور میشود که «فیلم خوب» قابل پیشبینی نیست!
🔹️ناگفته نماند که بازی فوقالعاده شهرام حقیقتدوست در همراهی مخاطب با فیلم تاثیر ویژهای دارد؛ شهرام حقیقتدوست در نقش یک مامور امنیتی با چالشهای بسیاری روبهرو بوده است. بازیگران بسیاری در سینمای ایران بودهاند که از پس ایفای نقش کاراکتر امنیتی برنیامدهاند؛ با این حال اما حقیقتدوست با گریم، لحن، ادا و اجرای متفاوتی شخصیت خود را باورپذیر کرده و مخاطب را با خود همراه میکند. همچنین حقیتدوست محتملترین گزینه برای تصاحب سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد است.
🔹️بنظر میرسد اگر اشکالات فیلمنامه و تدوین «قلب رقه» نبود، میشد آن را بهترین فیلم جشنواره چهلودوم فیلم فجر دانست؛ در واقع ریتم بالای فیلم، ازدیاد شخصیتها و روابط پیچیده آنها و برخی از ابهامات در قصه مانع از پرداخت درست شده و این اشکال در تدوین هم حل نشده است. با این حال اما میتوان به جرئت «قلب رقه» را پدیده جشنواره چهلودوم فیلم فجر دانست.
#جشنواره_فیلم_فجر
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@Revolutionson
🌀 اعمال شب و روز مبعث را از دست ندهیم
📝 بسیار شب و روز پرفضیلتی است، شبی که خدا منت نهاد و حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله را برای هدایت بشریت به اوج قلهی بندگی و تقرب الی الله مبعوث فرمود.
✨ رحمت خاصهی الهی در این شب و روز به سوی بندگان سرازیر است و سعادتمند کسی که خود را از این باران رحمت، محروم نسازد...
📿 ماه رجب رو به پایان است و توشهی ما بسیار ناچیز و قلیل...
#مراقبه
#مبعث
| @Revolutionson |