eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.8هزار دنبال‌کننده
755 عکس
393 ویدیو
54 فایل
🔰 فلسفه، انقلاب اسلامی و رسانه ✔️ تأملات ✔️ مطالعات ✔️ معرفی‌ کتاب ✔️ موبایل‌ گرافی‌ها 📚 اینجا باهم #کتاب میخونیم راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2 🔗لینک کانال: 🆔️ @RevolutionSon
مشاهده در ایتا
دانلود
اساتید، قُضّات، مطلعین، فعالین رسانه، کسایی که در اطلاعات فامیل دارند(البته اطلاعات شهرداری)، بستگان بادیگاردهای بیت رهبری، خلاصه همگی... قدری برای قضاوت دست نگه‌دارید، این حجم از تلاش برخی دوستان برای بازخواست آیت‌الله صدیقی واقعا عجیبه. | @Revolutionson |
🎬 یک‌ مو از خرس کردن غنیمت نیست! ☑️‌ فستیوال برلیناله سیاسی‌ترین فستیوال سینمایی در دنیاست 🔘 جشنواره برلین را در اوج جنگ سرد، یک افسر فیلم (film officer) که در بخش آمریکایی «کمیساریای عالی» فعالیت می‌کرد، به راه انداخت. اسکار مارتای پیشنهاد تاسیس جشنواره برلین را از طریق کمیته‌ای شامل اعضای سنای برلین و افرادی از صنعت فیلمسازی آلمان در 9 اکتبر 1950 ارائه کرد. 🔘 از طریق تلاش و اعمال نفوذ او دولت نظامی آمریکا مستقر در آلمان به کمک مالی و اعطای وام برای برگزاری نخستین سال‌های جشنواره بین‌المللی فیلم برلین متقاعد شد. از 70 دوره این فستیوال، رئیس هیات‌داوران 16 دوره، آمریکایی بوده، 12 بار انگلستان و هشت‌بار فرانسه این جایگاه را داشته و خود آلمان تنها هشت‌بار توانسته این جایگاه را در جشنواره‌ای که برگزارکننده آن است، داشته باشد. 🔘 برای توجه به نفوذ آمریکا در برلین و البته تاثیر ملیت رئیس هیات‌داوران آن می‌شود به تنها دوره‌ای از این جشنواره که داوری‌ها نیمه‌کاره رها شدند، اشاره کرد. در دوره بیستم جشنواره برلین که سال ۱۹۷۰ برگزار شد و جرج استیونز آمریکایی رئیس هیات‌داوران آن بود، داوری انجام نپذیرفت. جشنواره از اواسط آن به حالت نیمه‌تعطیل درآمد و دلیل این اتفاق نمایش فیلم آلمانی «ok» بود که تجاوز چند نظامی آمریکا به دختری ویتنامی را به‌طور تلویحی روایت می‌کرد و باعث خشم آمریکایی‌ها و تعطیلی داوری‌های فستیوال شد. اما همه سیاسی‌کاری‌ها بعد از جنگ اوکراین با روسیه از قبل هم واضح‌تر و علنی‌تر شد و دیگر حضور رسمی ایران در این رویداد را عملا غیرممکن کرد. 🔘 آنها حالا رسما اعلام کرده‌اند هیچ فیلمی را اگر در ساختار رسمی ایران تولید شده باشد به هیچ‌کدام از بخش‌های رقابتی‌شان راه نمی‌دهند. با توجه به این وضعیت سوال اینجاست که چه فیلم‌های فارسی‌زبانی می‌توانند در برلیناله حضور داشته باشند؟ طبیعتا دو دسته فیلم این امکان را پیدا می‌کنند. گروه اول فیلم‌هایی هستند که در خارج از ایران ساخته شده باشند. سال‌ها برای ایجاد چیزی به اسم «سینمای در تبعید ایران» تلاش شده اما این ماموریت حتی در یک نسخه هم نتوانسته به موفقیت کامل برسد. روش دوم تولید فیلم‌هایی در داخل ایران است که مطابق با سیاست‌های اروپای غربی تولید شده باشند. خود این فیلم‌ها هم از دو راه امکان تولیدشدن دارند. 🔘 روش اول تولید زیرزمینی است که البته به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و روش دوم اخذ مجوزهای قانونی برای تولید است، حتی اگر بعدها مجوز پخشی در کار نباشد. فیلمی مثل «کیک محبوب من» با استفاده از این روش تولید شد و تنها راه جلوگیری از جلوی دوربین رفتن آن، رصد درگاه ورودی سرمایه برای تولید فیلم بود. وقتی تجربه نشان داده که هر فیلمی در ایران با فاند اروپایی تولید شود، بعدها مشکل‌ساز خواهد شد، عدم توجه به این موضوع از جانب دستگاه‌های متولی سینما در داخل کشور جای سوال دارد. 🔘 امسال چند فیلم فارسی‌زبان در برلیناله حضور داشتند. جایزه بهترین فیلم انجمن منتقدان بین‌المللی فیلم (فیپرشی) در جشنواره برلیناله را به خود اختصاص داد و جایزه ویژه هیات داوران جماعت کلیسایی هم به لیلی فرهادپور و اسماعیل محرابی تعلق گرفت. همزمان، فیلم سینمایی «شهید» به کارگردانی نرگس کلهر برنده جایزه بخش فوروم این جشنواره شد. بخشی که از سال ۱۹۸۶ به جشنواره برلیناله اضافه شد و اولین بار است که یک فیلم فارسی‌زبان برنده آن می‌شود. نرگس کلهر در این فیلم بخشی از زندگی خود را روایت می‌کند که می‌خواهد واژه «شهید» را از نام خانوادگی خود حذف کند اما با دشواری‌های بروکراتیک آلمان مواجه می‌شود. علی‌یار راستی هم با اولین فیلم بلند خود به نام«خمیازه بزرگ تاریخ» که در بخش «مواجهه» به نمایش درآمد جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد. فیلمی که صابر ابر و ندا جبرئیلی هم در آن بازی کرده‌اند. 🔘 تقریبا تمام حرف‌هایی که می‌شود درباره جشنواره برلین و رویکرد سیاسی آن زد قبلا گفته شده‌اند و همه مخاطبان چنین بحث‌هایی به قدری با شواهد علنی و عیان روبه‌رو شده‌اند که جبهه خودشان را آگاهانه انتخاب کنند. ظاهرا دیگر صلحی وجود ندارد و تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند داشته باشد. فستیوال‌های فرنگی علنا سیاسی رفتار می‌کنند و کسانی که به جوایزشان استناد یا افتخار می‌کنند هم یک رفتار سیاسی انجام می‌دهند نه اینکه نماینده یک سلیقه به‌خصوص هنری باشند. 🔰 ادامه گزارش را در سایت فرهیختگان بخوانید: 🌐https://farhikhtegandaily.com/amp/95410/یک-مو‌-از-خرس-کندن-غنیمت-نیست/ ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
• 🖋اساساً نوشتن کار سختی است، چون آدم را به نوعی سمت مدنیت و فرهنگ می‌برد، ولی در این‌جا که همه‌ی عوامل و علل وقتی تو را به سمت بدویت و توحش می‌کِشد کار به مراتب سخت‌تر می‌شود. 📔کتاب برکت اثر ابراهیم اکبری دیزگاه | لینک کانال 👇 @Revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ☑️ حرف‌هایی که نباید در مورد اکوسیستم استارتاپی بشنوید! 📲 استارتاپ‌ها با هدف خروج از اقتصاد نفتی رونق می‌گیرند و دولت از آن‌ها حمایت می‌کند. اما کشور وارد شکل دیگری از اقتصاد نفتی می‌شود و از استارتاپ‌ها چیزی جز فساد و پول‌شویی، به ارمغان نمی‌آید و مشکل جدیدِ مهاجرت شرکت‌هایِ دانش‌بنیان هم به سایر مشکلات کشور اضافه می‌شود... 📱 برای واکاوی سیاست‌گذاری علم و فناوری در دهه ۹۰ ایران و حواشی بعد از آن تماشای مستند سینمایی را از دست ندهید. ▫️تماشای در لینک زیر: 🌐 B2n.ir/ltrin ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
~ 🌿 دعای مجیر در ایّام‌البیض ماه رمضان کفعمی در بلدالامین و مصباح نقل کرده است: 🔅 هر که در ایّام‌‌البیض ماه رمضان (روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم) دعای مجیر را بخواند، گناهانش آمرزیده شود. اگر چه به عدد دانه‌های باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد. 🔅 اين دعا در بين دعاها از جايگاه بلندى برخوردار است و از حضرت رسول صلّى الله عليه و آله و سلّم روايت شده و دعايى است كه جبرئيل براى آن حضرت هنگامى كه در مقام ابراهيم مشغول نماز بودند آورد. و خواندن آن براى شفای بيمار، اداى دين، بی‌نيازى، توانگرى و رفع غم و اندوه سودمند است. | لینک کانال 👇 @Revolutionson
~ ☑️ نقش فضاسازی شهری در ترویج فرهنگ دینی ✍ میلاد حسن‌زاده __________________________ ▪️فردی سیگاری برنامه‌ای در تلویزیون راجع به مضرات سیگار دید. تماشای آن برنامه باعث شد کمی ترسیده و در فکر فرو رود. همسرش که ناظر ماجرا بود، پرسید: "چه شد؟" در جواب گفت: "خیلی ترسیدم." همسر پرسید: "خب حالا تصمیمت چیست؟" پاسخ داد: "دیگر از این به بعد تلویزیون نمی‌بینم." ▪️این طنز تلخ اشاره به قسمتی از وجود انسان دارد به نام "گرایشات". اگر بخواهیم سیر رفتار آدمی را مورد بررسی قرار دهیم، به سه ساحت "بینش" (باور)، "گرایش" (اراده، میل، عواطف و...) و "کنش" (رفتار) تقسیم می‌شود که جمع دو ساحت اول، کنش را به همراه دارد. ▪️در این داستان، مشاهده برنامه تلویزیونی، بینش مرد را نسبت به مضرات سیگار افزایش می‌دهد. اما این افزایش بینش، به تنهایی برای ترک سیگار کافی نیست. گرایش و اراده مرد نیز برای ترک سیگار لازم است. اما گرایش مرد به سیگار، قوی تر از گرایش او به ترک آن است. ▪️اصل و اساس و تعیین کننده رفتار و عاقبت آدمی، "بینش" است تا جایی که رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «وَ اِنَّما يَرْتَفِعُ الْعِبادُ غَدا فِى الدَّرَجاتِ وَ يَنالونَ الزُّلْفى مِنْ رَبِّهِمْ عَلى قَدْرِ عُقولِهِم» همانا بندگان به میزان عقلشان در روز قیامت به درجه بالاتر نائل و به پروردگارشان نزدیک می‌شوند. اما این اصل تعیین کننده وقتی که با "گرایش" صحیح همراه نشود، به مرحله رفتار نمی‌رسد، خصوصاً اگر از ساحت فردی عبور کرده و این مسئله را در جامعه بررسی کنیم. ▪️به عنوان مثال مراسمات ، به عنوان نمادی از گرایش و عشق به امام حسین (علیه‌السلام)، نقشی اساسی در حفظ و ترویج باورهای عاشورایی ایفا می‌کنند. این مراسمات، احساسات و عواطف را در جهت معنویت و دین هدایت می‌کنند. همچنین فضای شهرها و محلات با پرچم‌ها، موکب‌ها و نمادهای دیگر تزیین می‌شوند که کاملا نشان‌دهنده قوت فرهنگ محرم و عاشورا در میان مردم است. حذف یا کم‌رنگ شدن شعائر محرم، به منزله از بین بردن کانالی مهم برای ترویج باورهای عاشورایی است. در این صورت، گرایش مردم به دین و معنویت ضعیف شده و باورهای عاشورایی به تدریج کم‌رنگ و یا به فراموشی سپرده می‌شوند. ▫️این "گرایشات" است که آبیاری کننده درخت "بینش" هستند و باعث شکوفایی، رشد و زنده ماندن آن می‌شوند. ▪️مسئله محرم جدای از اینکه سیاست‌های فرهنگی خاص خود را از جانب حاکمیت می‌طلبد، توسط مردم نیز پیش می‌رود، همانطور که هر ساله شاهد دسته‌جات بزرگ و کوچک عزاداری در شهرها و روستاهای مختلف کشور هستیم. ▪️با وجود اهمیت مذهبی ، نمود بیرونی این ماه در شهرها و روستاها چندان چشمگیر نیست. گویی در گذر روزها و شب‌های این ماه پربرکت، زندگی در ظاهر خود، روال عادی‌اش را دنبال می‌کند. به جز شب‌های قدر که شور و حال معنوی خاصی بر جامعه حاکم می‌شود و زولبیا و بامیه که به عنوان خوراکی‌های ویژه این ماه در مغازه‌ها خودنمایی می‌کنند، نمادهای دیگری از در سطح شهر و روستا به وضوح قابل مشاهده نیست. فضاسازی مناسب شهر در ماه رمضان، با یادآوری اهمیت این ماه مبارک و ترویج شعائر دینی، نقشی اساسی در حفظ و تقویت باورهای دینی در جامعه دارد. غفلت از این امر، می تواند به کم رنگ شدن باورهای دینی، به خصوص در میان نسل جوان، منجر شود. عدم وجود نشانه های ماه رمضان در سطح شهر، می تواند احساس اهمیت این ماه را در افراد کمرنگ کرده و گرایش آنها به معنویت و دین را ضعیف کند. ▪️در اینجا وظیفه دستگاه‌های متولی برای فضاسازی شهر و روستا با اِلِمان‌های متناسب ماه رمضان بیشتر می‌شود. چیزی که متاسفانه به غفلت گذشته و حتی در شهری مانند قم که قطب علمی و فرهنگی جهان تشیع است، فضاسازی خاصی در مورد ماه رمضان مشاهده نمی‌گردد. 🔰نتیجه آن شده که در برخی مناطق شهر _که تعداد قابل توجهی هم هستند_ به وضوح بوی سیگار به مشام می‌خورد. ▪️این وضعیت شهری چون قم است. باقی شهرها و استان‌ها دیگر نیاز به ذکر ندارد. اگر این امر مورد غفلت واقع شود، باید منتظر روزی باشیم که مؤمنین حتی در قم، برای روزه‌داری مؤاخذه شوند. ▪️امید آنکه در این ماه مبارک، شاهد ترویج و تعمیق فرهنگ دینی در جامعه باشیم. ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
• بند پایانی دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان: بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ: «به امید یاری‌ات، ای نورِ دیدهٔ درماندگان!».🥺 •
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 🤲🏻 : درشبهای ۱۳ و۱۴و ۱۵ 🎙با نوای حاج مهدی 📚دعای مُجیر، از ادعیه مشهور اسلامی است که بنا بر روایات این دعا را جبرئیل برای پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) آورد. کفعمی در کتاب‌های مصباح و البلد الامین آن را نقل کرده است. دعای مجیر هشتاد و هشت بند دارد که در هر بند عبارت «أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یا مُجِیرُ» تکرار شده است. خواندن آن در ایام البیض (روز‌های سیزدهم و چهارهم و پانزدهم) ماه رمضان برای آمرزش گناهان توصیه شده است. | لینک کانال 👇 @Revolutionson
لحظه طغیانِ خون نزدیک است..