eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.7هزار دنبال‌کننده
757 عکس
407 ویدیو
54 فایل
آوینی در ساحت انقلاب اسلامی ایستاده و از ادبیات فلسفی برای تبیین آن کمک می‌گیرد. به تعبیری، او فرزند انقلاب است. 📚 #ماجرای_فکر_آوینی پرداختی به انقلاب اسلامی و آنچه بدان مربوط است به سبک شهید آوینی راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2
مشاهده در ایتا
دانلود
«وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ و اگر مؤمنيد سستى مكنيد و غمگين مشويد كه شما برتريد». آل عمران/۱۳۹ | @Revolutionson |
• داشتم فکر می کردم، شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح، می توانست در آخر هر کدام از اعمال، بابی باز کند با عبارت «و اما مادران...» اجر هر عمل را که می‌گوید، دستور هرکدام را که توضیح می‌دهد، زیرش بنویسد: اما برای ، این چنین است که .... 👌مثلاً همین شب قدر! سخنی هست دربارهٔ زنی که سجاده‌اش را پهن می‌کند و قرآن و مفاتیحش را می‌گذارد گوشه‌اش و بعد شروع می‌کند مدام می‌رود به آشپزخانه؛ چای می‌گذارد، میوه تکه می‌کند، سقا می‌شود،... و اشک‌هایش، با زمزمه‌ی جوشن، می‌چکد پای گاز، وقت چشیدن نمکِ سحری و نهار فردای بچه‌ها؟ گفتیم اشک و گریه اصلاً چه می‌گویید دربارهٔ زنی که تا شانه‌اش تکان می‌خورد و می‌خواهد کمی اشک بریزد، کودکش سرش را خم می‌کند زیر چادرش و ملتمسانه می‌گوید «گریه نکن 😯😢»؟ بگویید اجر این خنده‌های اجباری تلخ و شیرین چند؟ زنی که عادت ندارد تنها، جامهٔ نور بپوشد و بچه‌هایش را یکی یکی می‌برد غسل شب قدر بدهد، تا طهارتِ مضاعف شود برایشان تا سال بعد، و از خستگی این غسل‌ها، خوابش بگیرد و کمی چرت بزند، بهره‌ای از این لحظات ناب از دست رفتهٔ لیلة القدر، دارد؟ نمی‌دانم........ فقط.... اگر این دقت هاواعمال سادهٔ این مادرهانبود و شب های قدر، به جای خواباندن کودکان‌شان و نشستنِ فارغ بال تا خود سحر بر سر سجاده آنان را با پاشیدن آب به صورتشان و هزار وعده و سرگرمی بیدار نگاه نمی‌داشتند، به گمانم نه شیخ مفیدی در این دنیا یافت می‌شد، نه شیخ صدوقی، نه سیدرضی، نه طباطبائی، نه امینی نه...! راستش… فکر می‌کنم سهم قابل توجهی از ثواب تمام اعمالی که ما عاملین به مفاتیح‌الجنان، تا خودِ صبحِ قیامت، انجام می‌دهیم، ثواب تمام جوشن‌ها، کمیل‌ها، نمازها، توسل‌ها، زیارت‌ها،صاف می‌رسد به مادرانمان! ✍ هجرت، دکتر موحد تقدیم به همه مادران ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
مولای ما، امیرمومنان کارد به استخوان‌مان رسیده ظلم به نهایت رسیده شما برای فرج امام زمان‌مان دعا کنید...
💢انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری موسسه بین المللی هاتف شرق برگزار می‌کند: 💠نشست «بررسی ابعاد فرهنگی_اجتماعی سفر داودکیم به ایران» ▪️استاد: سرکار خانم حیدری (سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی) ⏰زمان: دوشنبه، 1403/1/20، ساعت: 15:30 📍مکان: قم، خیابان بسیج، بعد از خیابان شهید تراب نجف‌زاده، پلاک ۲۴۵، طبقه پنجم 📲جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🆔 @savade_rasane 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔 @savad_rasaneh
27.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 چالش تحمیلی مسأله حجاب 🎥 امام خامنه‌ای، امروز عصر در دیدار رمضانی مسئولان نظام: ❇️ به چالش تحمیلی حجاب باید از ابعاد فقهی، قانونی و ملاحظات جانبی آن نگریسته شود. 1⃣ از لحاظ فقهی: حجاب حکم مسلّم فقهی است. از این نمی‌شود صرف نظر کرد و باید رعایت شود. 2⃣ از لحاظ قانونی: حجاب قانون است. قانون واجب الاطاعه است؛ حتی برای کسانی که معتقد به شرع نیستند. 3⃣ از لحاظ مسائل جانبی: مسأله‌سازی بیگانگان در این امر واضح است. بانوان توجه کنند که دشمن از بیرون دنبال می‌کند؛ برخی را برای هنجارشکنی استخدام کرده‌اند! مواضع ما کمک به بیگانه نباشد. ♨️ حجاب هدف نهایی دشمن نیست؛ هدف دشمن برگرداندن وضع کشور به وضعیت دوران طاغوت است. 🔻 زنان ما با رعایت حجاب به مراتب بالایی در مدیریت کشور و ... رسیده‌اند؛ اما قبل از انقلاب وضع مفتضح بود. ✅ اطمینان دارم بانوان کشور حتی افرادی که در زمینه حجاب، سهل‌انگاری‌هایی دارند دلبسته اسلام و انقلاب هستند. به این چشم باید به زنان نگاه کرد؛ اما حجاب را همه باید رعایت کنند. ♨️ مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه مسئولیت دارند و باید به مسئولیت خود عمل کنند. بانوان بیش از همه در این زمینه مسؤولیت دارند. 📅 ۱۴۰۳/۱/۱۵ ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه دهم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
https://virasty.com/Miladhasanzadeh/1712189991213374449 🔻دلیل بیاورید، گوشمان از مغالطه‌هایتان پُر است. 🔻مفهوم بازدارندگی و پاسخ بازدارنده در مقابل حمله رسمی به سفارت کشور چیز پیچیده‌ای نیست. 🔻هرجا موافق بودید هزارجور نظریه‌پردازی می‌کنید، اینجا که مخالفید بحث تخصصی شد؟! 🔻فَمَن‌ِ اعتَدی‌ عَلَیکُم‌ فَاعتَدُوا عَلَیه‌ِ بِمِثل‌ِ مَا اعتَدی‌ عَلَیکُم‌ ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
| 🔻انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می‌کند: 🔘دوره آموزشی تربیت مربی ⭕️حضوری و مجازی 💢همراه با اعطای گواهی معتبر ⏱ زمان: یک شنبه‌های بهار1403 📍مکان: قم، شهرک پردیسان، خ شهیدان تقوی، خ آقامحمدی، آقامحمدی یک، تقاطع خ ایمان، ساختمان زعفرانیه ♦️مهلت ثبت‌ نام: تا 25 فروردین ماه 1403 💳 هزینه ثبت‌ نام: 300 هزار تومان، برای طلاب و دانشجویان با ۵۰٪ تخفیف ارائه می‌شود. 🕰زمان شروع دوره: 26 فروردین ماه 1403 🛑برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @Savade_rasane یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل بفرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
دوستانی که از شهرهای دیگه هستن میتونن به صورت مجازی ثبت‌نام کنن 🔺 •
امسال، خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود جا نمونیم ... ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
⭕️ زخم زننده‌یِ کینه‌جو را اگر زنده بگذاریم، زخمِ کاری‌تری خواهد زد. 📚آتش بدون دود، | @Revolutionson |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸 جلسه یازدهم با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
‌ 💠 "فَإِذَا جَاءَ الْخَوْفُ رَأَيْتَهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ تَدُورُ أَعْيُنُهُمْ كَالَّذِي يُغْشَىٰ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْت هر گاه جنگ و خطری پیش آید آنها را چنان بینی که از شدت ترس آنچنان به تو نگاه می‌کنند و چشمهایشان در حدقه می‌چرخد که گویی می‌خواهند قالب تهی کنند" احزاب/۱۹ ‌‌ | لینک کانال 👇 @Revolutionson
هنر یاد بهشت است و نوحه‌ی انسان در فراق... هنر زبان غربتِ بنی‌آدم است در فرقت... چه در کلام جلوه کند و چه در نقش... •┈┈••✾📱✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
📚 📔 بنیان اندیشه سیاسی اسلام در قرآن 🖋 نوشته دکتر سعید جلیلی 🖇 یکی از بهترین کتاب‌ها برای فهم عمیق آیات سیاسی قرآن. کتابی که محتوایش موضوع رساله دکترای سعید جلیلی بوده و سالها بعد با ویرایش جدید به بازار عرضه شده است. 🖇 مطالعه این کتاب علاوه بر دادن یک زاویه نگاه جدید به مخاطب در فهم آیات قرآن، تضاد ذاتی میان اسلام و سکولاریسم را نیز تبیین می‌کند‌. اطلاعات بیشتر 🔹 محتوای صوتی جلسات بنیان اندیشه سیاسی اسلام 🔶 معرفی کتاب در خبرگزاری مهر ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
⛔️ پایان عصر شبکه‌های اجتماعی؟ یادداشت اکونومیست| ترجمه محمد رهبری «شبکه‌های اجتماعی دیگر چندان اجتماعی نیستند»؛ این ایده یادداشت مهمی است که هفته‌نامه اکونومیست مدتی قبل منتشر کرد. بر اساس این گزارش، فعالیت کاربران شبکه‌های اجتماعی، به گروه‌های خصوصی در پیام‌رسان‌ها (مثل واتس‌اپ و تلگرام) منتقل شده و محتوای درون شبکه‌های اجتماعی (مثل توئیتر و اینستاگرام) با محتوای افراطی جایگزین شده است. امری که مشکلاتی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ایجاد خواهد کرد. خلاصه این یادداشت با کمی تغییر را در ادامه می‌توانید بخوانید: بیش از ۲۰ سال از زمانی که فیس‌بوک متولد شد و دنیای جدیدی را خلق کرد، گذشت؛ اما حالا پس از ۲۰ سال از فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها دستخوش دگرگونی عمیقی شده‌اند که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. جادوی عجیب شبکه‌های اجتماعی آنلاین ترکیب تعاملات شخصی با ارتباطات جمعی بود. اکنون این ترکیب، دوباره به دو قسمت تقسیم شده است. حالا مشاهده آخرین وضعیت دوستان در شبکه‌های اجتماعی جای خود را به ویدیوهایی از افراد غریبه داده است که شبیه تلویزیون است. پست‌های عمومی به طور فزاینده‌ای به گروه‌های بسته در پیام‌رسان‌ها منتقل می‌شود. شبکه‌های اجتماعی در حال تحول هستند و همین امر اکنون مشکلاتی را ایجاد کرده است. این موضوع مهمی است، زیرا مردم اینترنت را از طریق شبکه‌های اجتماعی تجربه می‌کنند. استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بیش از یک چهارم ساعت بیداری را شکل می‌دهد. شبکه‌های اجتماعی علاوه بر سرگرم کننده بودن، محل بحث آنلاین و کمپین‌های سیاسی هستند. ویژگی بارز شبکه‌های اجتماعی جدید این است که دیگر چندان اجتماعی نیستند. با الهام از TikTok، برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک به طور فزاینده‌ای ترکیبی از کلیپ‌هایی را ارائه می‌کنند که توسط هوش مصنوعی انتخاب شده است؛ آن هم بر اساس رفتار تماشای کاربر و نه ارتباطات اجتماعی آن‌ها. در ضمن مردم کمتر از گذشته پست می گذارند. از سال ۲۰۲۰، سهم آمریکایی‌هایی که می‌گویند از انتشار مطالب مربوط به زندگی روزانه‌شان به صورت آنلاین لذت می برند از ۴۰ درصد به ۲۸ درصد کاهش یافته است. چراغ‌های «میدان شهر دیجیتال» در حال خاموش شدن است. البته برخی از نتایج این اتفاق خوشایند است. فعالان سیاسی می گویند که برای جلب نظر گروه‌های خصوصی در پلتفرم‌هایی نظیر واتس‌اپ یا تلگرام، باید پیام‌های خود را ملایم‌تر کنند. یک پست تحریک‌آمیز که ممکن است در توئیتر به‌خوبی لایک بگیرد، ممکن است در گروه واتس‌اپی والدین مدرسه دافعه ایجاد کند. اکنون به‌نظر می‌رسد که گروه‌های تلگرامی یا واتس‌اپی، برای سلامت روان نوجوانان مناسب‌تر باشد چرا که زندگی‌شان در فضای عمومی مورد تجزیه و تحلیل دیگران قرار نمی‌گیرد. علاوه بر این، پیام‌رسان‌هایی نظیر واتس‌اپ و تلگرام از این جهت مفیدتر هستند که پست‌ها را بر اساس ترتیب زمانی نشان می‌دهند نه بر اساس الگوریتمی که ایجاد هیجان کند و این نیز برای سلامت روان بهتر است. در دنیای جدید شبکه‌های اجتماعی، کاربران، بیشتر به گروه‌های کوچک در پیام‌رسان‌ها متمایل شده‌اند. اما این دنیای جدید مشکلات خود را به همراه دارد. اگرچه گفت‌وگوهای رمزگذاری‌شده در گروه‌های کوچک در تلگرام یا واتس‌اپ، به حفظ جان انسان در نظام‌های اقتدارگرا کمک می‌کند، اما این گروه‌ها محیط مناسبی برای پخش دروغ‌ها هستند. سیاستمداران در هند از واتساپ برای پخش دروغ‌ها استفاده کرده‌اند در حالی که این دروغ‌ها در شبکه‌های باز مانند فیس‌بوک، حذف می‌شدند. در سمت دیگر، به نظر می‌رسد الگوریتم‌های شبکه باز (مثل توئیتر و اینستاگرام) که توسط رفتار کاربران هدایت می‌شوند، افراطی‌ترین ویدیوها را پخش می‌کنند تا واکنش مخاطب را بگیرند. در گذشته، برای اینکه چیزی در یک شبکه اجتماعی وایرال شود، مردم مجبور بودند آن را به اشتراک بگذارند. اما اکنون آنها آن را صرفاً با تماشا کردن یک ویدئو، به وایرال شدن آن کمک می‌کنند، زیرا الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به محتوایی که بیشترین تعامل را جذب می‌کند، پاداش می دهد. این شرایط جدید به کسانی مانند ترامپ یا تاجران اطلاعات نادرست، سود خواهد رساند چرا که آن‌ها بهتر از هر کس می‌توانند از مخاطب واکنش بگیرند؛ در این وضعیت جدید، محتوایی که با deep fake تولید شده باشد به‌راحتی وایرال می‌شود. آنچه از ظهور اخبار جعلی مهم‌تر است، کمبود اخبار واقعی در شبکه‌های اجتماعی است. از زمان تغییر جهت شبکه به سمت سرگرمی ، اخبار تنها ۳ درصد از آنچه مردم در آن می بینند را تشکیل می دهد. در سراسر شبکه‌های اجتماعی، تنها ۱۹ درصد از بزرگسالان داستان‌های خبررا به اشتراک می گذارند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش ۲۶ درصدی داشته است. ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
‌ مقام معظم رهبری امروز 👇 بجا است از کتاب‌های مرحوم آقای مصباح (رضوان‌اللّه‌‌علیه) استفاده بشود. حقاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ، فکرِ کمک‌کننده‌یِ به حرکت درست فکری جوان‌ها است. ‌‌ | لینک کانال 👇 @Revolutionson
‌ 🔻 تلاش دائمی شهید صدر(ره) آیت الله شهید سید محمد باقر صدر وقتی در حال و بودند، کاملاً از دنیای پیرامونشان بریده می‌شدند و این چیزی نیست که کسی به‌سادگی بتواند خودش را به آن عادت بدهد. به یاد ندارم که شهید صدر حتی در گرم‌ترین روزهای ، غرق در خواب شوند. حتی در همان روزهای گرم و درحالی‌که به سن پنجاه سالگی نزدیک شده بودند هم از کتاب‌ هایشان جدا نمی‌شدند. درحالیکه جوان نیرومند و بانشاط هم توان مقاومت، در برابر وسوسه خواب را نداشت. در سال آخر عمر شریفشان که نیروی بدنی‌شان (بر اثر فشارهای حکومت بعثی و شرایط حصر) تحلیل رفته بود، کمتر از یک ساعت در رختخوابش دراز می‌کشیدند. وقتی مرا(یکی از شاگران) در خواب می‌دیدند، به من می‌فرمودند: من خودم را به خواب عادت نداده‌ام، چون است. تو که هنوز جوانی چرا خودت را به خواب عادت می‌دهی؟! در یکی از روزهای بسیار گرم تابستان که بعد از ناهار خوابیده بودم، ایشان مرا بیدار کردند و فرمودند: وقتی من هم‌سن تو بودم روزانه حدود درس می‌خواندم و حتی در آن چهار ساعت دیگر هم که می‌خوابیدم، خواب‌های علمی می‌دیدم و برای همین خوابم هم، خواب معمولی نبود. در خواب می‌دیدم که مشغول مطالعه یا علمی و فقهی هستم. اگر شب و روز بخوابی، همه زندگی‌ات را با خواب سپری خواهی‌ کرد! 📚السیرة و المسیرة فی حقائق و وثائق، ج ۲، ص ۲۸۹(مجموعه آثار) ‌‌ | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8