eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
528 عکس
294 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺ابتذال یا مخرج مشترک با دشمن؟ ابتدا بیان رهبری در این زمینه👇🏼 "در مطالبه‌گری‌ها ــ که من به شما توصیه‌ی مطالبه‌گری میکنم ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند؛ هم در صورت‌بندی مسئله، هم در راه ‌حلّی که ارائه میدهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید؛ مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن؛ [چون] او هم موضوعات را مطرح میکند دیگر، او هم را مطرح میکند، هم را او مطرح میکند، هم به‌اصطلاح را و نتیجه‌گیری را مطرح میکند. شما صورت مسئله‌تان هم با او باید فرق داشته باشد، نتیجه‌گیری‌تان هم با او باید بکلّی فرق داشته باشد، چون او دشمن است دیگر". ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ توضیح‌اش این است که وقتی ما با یک مشکل روبرو میشویم سه مرحله را پیش رو داریم 🔹مرحله توصیف یا اشاره به مشکل 🔹مرحله تبیین یا صورت بندی مسئله 🔹مرحله تجویز یا راهکار مسئله به اختصار ضمن مثالهایی توضیح میدهم 🔶توصیف یا اشاره به مشکل: یعنی مشکلی هست مثل آموزش و پرورش کم کیفیت، یا حاشیه نشینی یا کمبود مسکن، یا اختلاف حقوق و دست مزد یا حقوق نجومی یا بنگاه داری بانک‌ها یا خصوصی سازی‌های رانتی و معیوب و خلاصه هر چیز دیگری که از قضا رهبری هم بارها و بارها در مواردی اشاره به این چنین مشکلاتی داشته‌اند. در این مرحله اساسا اگر بگوییم وجه اشتراک نگیریم که نه امکان دارد و نه عقلیست که مشکلاتمان را نگوییم که مثلا دشمن نبیند یا او هم نگوید که اگر چنین باشد رهبری بیشترین وجه مشترک را با دشمن دارد 🔺البته نباید بیان مشکلات سر جمع باعث سیاه‌نمایی شود که این نیز از القائات دشمن است. 🔶اما تبیین مشکل: یعنی بیان چیستی و چرایی اصطلاحا صورت بندی مسئله مثلا در مشکل بهره‌وری پایین صنایع قرار است صورت بندی مسئله کنیم دشمن میگوید به دلیل اینکه دولت متمرکز است و از طرفی دولت ایدئولوژیک میخواهد عقیده خود را در کار وارد کند این مشکل بوجود آمده است ما میگوییم بدلیل غیر جمهوری و غیر مردمی بودن است که این مشکل بوجود آمده است در این مرحله نباید در صورت بندی مسئله با دشمن یکی باشیم، و در جهتی که نشان میدهد حرکت کنیم لذا نیاز هست نه از لحاظ علمی و نه از لحاظ مدیریتی خود باخته دشمن نباشیم البته این به معنای استفاده نکردند از دشمن نیست لکن باید توجه داشت که غالبا میان آنچه دشمن برای خودش انجام داده و آنچه به دیگران میگوید و جهتی که نشان میدهد در صورت بندی مسائل تفاوت هست لذا در قسمت اول(راهی که خودش رفته نه راهی که نشان داده) میشود تامل کرد و اگر مفید آمد انتخابش کرد!! 🔶مرحله سوم، مرحله تجویز : و ارائه راهکار و نتیجه گیری در همان مثال قبل راهکار دشمن(البته بعضا در آنچه به دیگران توصیه میکند) دولت زدایی و ایدئولوژی زدایی از صنایع و در نهایت کوچک کردن و بی‌ابزار و اختیار کردن دولت از یک طرف و خصوصی کردن آنها از طرف دیگر و هضم بنگاه‌ها در ابر شرکتهای جهانی است یا در آموزش راهکارش خصوصی‌سازی مدارس و کالایی‌سازی آموزش به بهانه بالا رفتن کیفیت است تجویز ما اما این است که طبق بند ب اصل ۴۴ و بند ب اصل ۴٣ در قالب تعاونی به مردم واگذار شود (تا جایی که امکان دارد) و بخشی از آن که قدرت سیاسی می‌آورد و در صورت واگذاری تبعیضی آشکار است در اختیار دولت باقی بماند و دولت بقول شهید صدر در الاسلام یقود الحیات پاسبان امین باشد. دولت در این بستر ایدئولوژی را نیز بهتر میتواند ترویج کند یعنی بر خلاف دشمن نه دولت زدایی نه ایدئولوژی زدایی و نه خصوصی سازی بلکه مردمی سازی و جمهوریت اسلامی(حکمرانی مردمی) یک مثال دیگر در مواردی که فسادی توصیف و بیان شد دشمن کار خود را شروع میکند او در تبیین خود القاء می‌کند فساد سیستمی است لذا راهکارش برای کنترل فساد سیستمی این است که ناظر بین المللی بیاید. مثلا در اقتصاد می‌گوید عضو CFT یا WTO شویم حال آنکه ما میگوییم فساد موردی است و مشکل به دلیل تبعیض است که به اختلاف‌های قانونی ارتباط داشته و باید رفع گردد. در موارد فسادهای موردی هم طوری باید برخوردِ شود که به فرمایش رهبری اطمینان بخش باشد تا مردم احساس امنیت کنند لذا اگر تو در مواجهه با فساد شروع کردی توجیه کردن و برخورد قاطع با عامل آن را خواستار نشدی و یا دستگاه قضا آنطور که اطمینان بخش باشد ورود نکرده مصلحت بافی کند یا برخوردها را گزارش ندهد به مردم گو اینکه مردم را نامحرم میداند، این خود القاء سیستمی بودن فساد است و ایجاد وجه اشتراک با دشمن ✍🏼 ١۵ فروردین ١۴٠٣ ٢٣ رمضان ١۴۴۵ پ. ن. حال سخنران محترمی چیزی گفته‌اند و دشمن تمسخر کرده! این دقیقا چیست؟ صورت است؟ مخرج است؟ مشکل است؟ راهکار است؟ تبیین است؟ چیست؟ چه ربطی با حرف رهبری دارد دقیقا؟ بنظر میرسد که تطبیق این دو با هم بیشتر تحریف است یا به ابتذال کشاندن مفاهیم تولیدی رهبری ________________ 📚@reza_afshar
گلدامایر نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: وقتی مسجدالاقصی را آتش زدیم شب را تا صبح نخوابیدیم از ترس اینکه اعراب و مسلمانان گروه‌گروه از همه جا به اسرائیل حمله‌ور شوند. اما وقتی صبح شد فهمیدیم که ما هر کاری می‌توانیم انجام دهیم چون دربرابر یک امت به خواب رفته قرار داریم. راهبرد دشمن تست توست، در همان اوایلی که صهیونیسم وحشی سوریه را زد میشد پیش بینی کرد که او ادامه میدهد و اکنون بعد از چند سال گفته میشود که بیش از ٣٠٠ بار سوریه مورد تجاوز قرار گرفته و اگر بخواهد همه آن ٣٠٠ بار را جبران کند خودش میشود یک جنگ تمام عیار!! او چندین بار است که بصورت آشکار ما را میزند، آیا اکنون میتوانید پاسخ هر چند بار را بطور تجمیعی بدهید؟! یا باز هم به وعده زمان و مکان مناسب حواله میدهد تا دوباره به شما حمله کند؟! ________________ 📚@reza_afshar
🔺مسئله شخصی یا نقد اجتماعی آدمها دو گونه اند اکثریتی که انسانهایی عادی هستند و دنباله اجتماعی ندارند صاحب مشرب و پیشران مسلکی نیستند و اقلیتی پیشران و عامل حرکت دیگرانند آنها حرفشان و قلمشان روی افرادی که تابع آنها هستند موثر است و دیگران در اموری از زندگی خود از آنها تبعیت می کنند. قرآن کریم در آیات ۱۶۶ و ۱۶۷ سوره مبارکه بقره به این دوگانه اشاره کرده و تبعیت غیرعالمانه پیروان از پیشوایان را موجب تبری هردو گروه هم در قیامت می‌داند. بی شک نمی‌توان انتظار داشت که همه افراد پیشوا و راهنما باشند و هر انسان دارای مسلک و علاقمند به مقصد می‌بایست راهنمایی برای طی مسیر داشته باشد: طی این مرحله بی همرهی خضر نکن ظلمات است بترس از خطر گمراهی! خب حالا چه کنیم؟ 1⃣ اکثر افراد برای طی مسیر نیاز به پیشوا و پیشران و راهنما دارند 2⃣ قرآن به صراحت بیان می کند که بعضی پیشوایان پیروان خود را به مقصد نرسانده و روزی که پرده ها کنار می رود و حق آشکار می شود هردو گروه از هم تبری می جویند. اگر بگوییم پیروان خود امکان نظارت و تشخیص بر جزء جزء مراحل حرکت را باید داشته باشند گزافه گفته‌ایم و تکلیف مالایطاق کرده‌ایم زیرا که پیروان اگر این مقدار علم و آگاهی داشتند نیاز به پیشوا و پیشران نداشتند چاره چیست؟ باید پیروان همه اندیشه‌ها را از تعصب‌ورزی و خود‌ حق‌پنداری بر حذر داشت و گفتگوهای آزاد و عالمانه و با صدای بلند و در مراءا و منظر بین صاحبان فکرها و مسلکها برقرار کرد تا در اثر گفتگوی اصحاب مسالک مختلف رشد عمومی در جامعه صورت بگیرد و زمینه برای تشخیص حق و درستی مسیر برای پیروان فراهم گردد. مسیری که قریب به ۲۵۰ سال پیش آیت الله وحید بهبهانی برای اصلاح اخباری گری در پیش گرفت. تصور کنید دوران تسلط اخباری‌ها بر همه بلاد و مدارس دینی شیعی است و شیخ یوسف بحرانی عالم بزرگ اخباری‌ها یکی از شلوغ ترین کرسی‌ها تدریس و نقل حدیث را دارد. وحید بهبهانی در بهبهان بر علیه اخباری‌ها کتاب می‌نویسد و سخنرانی می‌کند و حتی در سفری به کربلا که آن زمان محل تجمّع اخباریان بود، چند روز به درس شیخ یوسف سرآمد فقهای عصر و آخرین نماینده مسلک اخباری‌گری می رود و اعلام کرد که مایل است اندک زمانی به جای بحرانی درس بگوید و از وی خواهد تا شاگردانش را به حضور در درس وی سفارش کند! از علمای شیعه هم جز این انتظار نیست که بحرانی مجلس درس خود را که بزرگ‌ترین حلقه درسی در آن زمان بود به وحید واگذار می کند وحید ظرف سه روز با نقد نظریّات اخباریان، نزدیک به دو سوم شاگردان بحرانی را از مرام اخباری روی‌گردان می سازد و پس از مدتی بر سلطه ۱۲۰ ساله اخباری گری بر همه محافل و مدارس علمی و دینی شیعی پایان می بخشد. اکنون توجه به این نکات و سئوالها می‌تواند ما را از اهل نجات قرار دهد : 🔸 ملاک تعصب و خود حق پنداری چیست و چگونه خود را از آن نجات دهیم و آماده گفتگو بشویم؟ 🔸 ۱۲۰ سال سلطه اخباری گری صدمات و مشکلات زیادی برای جامعه تازه شیعه شده ایران بوجود آورد در حالی که علمای اخباری از ملاامین استرآبادی تا سید نعمت الله جزایری و علامه مجلسی و شیخ حر عاملی و... (رضوان الله تعالی علیهم) همه از علمای بزرگ و واجب الاحترام شیعه بودند. اگر انتشار نقدهای علمی و اشکال به مرام اخباری‌گری توسط وحید بهبهانی امید به اصلاحی در جامعه می رفت آیا نباید چنین میکرد؟ 🔸 بی‌شک نمی‌توان قصه اخباری‌گری و ظهور وحید بهبهانی را خواند و شنید و در دل شیخ یوسف بحرانی را تحسین نکرد و برایش فاتحه‌ای نخواند. آیا غیر از این از عالم مهذب شیعی انتظار می‌رود؟ 🔸 مشخص است که نقد وحید بهبهانی به اخباری‌ها و شیخ یوسف بحرانی نقد شخصی نبوده است و به مشرب و مسلک آنها برمی‌گردد و اینگونه نقدها باید در مرءا و منظر بیان شود و به تعبیر امروزی‌ها رسانه‌ای گردد. کاری که در میان علمای سابق بسیار مرسوم بوده که صاحب علمی کتابی می‌نوشته و صاحب علم دیگری نقدی برآن و مولف اول نقدی بر نقد .‌.. . باید از نقد و سئوال استقبال کرد. تا به بهتر و سریع‌تر در مسیر آرمان جامعه حرکت کرد و در صورت ناقص بودن مسیر آن را ارزیابی و تذکر داد!! به روح مطهر محی الدین امام روح الله خمینی (ره) صلواتی بفرستید. ✍🏼 ١۵ فروردین ۱۴۰۳ ٢٣ رمضان ١۴۴۵ _________________ 📚@reza_afshar
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺فلسطین به چهار دلیل 🔸اول دیانت: اگر مسلم هستی و پیرو حسین، اگر شیعه علی هستی و دلباخته عدالتش، باید در کنار آنها بر عهد اَلّا یُقارّوا عَلیٰ کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم استوار باشی باید نه تنها بخاطر مادران و دختران مسلمان امتت جهاد کنی بلکه اگر خلخالی از پای زن یهودی سرزمین اسلام بیرون کشیده شود و بگوش تو برسد چنان بی‌قرار شوی که از غمش نزدیک باشد که جان بدهی 🔸دوم انسانیت: یعنی همراه همه آزادگان فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی، برزیلی، کوبایی، الجزایری، ترکیه‌ای، مالزیایی و همه کسانی که در روز قدس پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند و سیل کمکهای خویش را به سوی فلسطین با تمام سختی‌هایش سرازیر میکنند ... وجدان بیدار هر انسانی در کنار فلسطین خواهد بود 🔸سوم عقلانیت: یعنی اگر نه دینداری و خدا باور، و نه وجدان انسانیت را ملاک عمل قرار میدهی، عقلانیت حکم میکند که در مقابل ظلم بیّن و بیرون راندن وحشیانه ملتی بایستی تا قانون جنگل که رشد و زندگی آرام را برباد میدهد حاکم نگردد تا ظالم حاشیه امن نیابد و سکوت ما روزی ظلم را دامنگیرمان نکند تا اگر روزی خود با ستمی اینچنین مواجه شویم حنجره‌های آزادی برایمان فریاد زنند 🔸چهارم منفعت: حتی غرب لیبرال منفعت طلب نیز میداند که در حکومت بازار و کالایی‌سازی همه چیز اگر تو در زمان سختی در کنار ملتی باشی او را شیفته خود کرده و روزی تمام بازار مصرفش را تسخیر خواهی کرد (همچون بازارهایی که در سوریه و عراق و یمن برایمان ایجاد شده و همان کسانی که میگفتند چرا در کنار سوریه هستید اکنون بازار مصرفش را مطالبه میکنند و در پی سودی هستند که سالها غیرت و مقاومت و انسانیت ایرانی زمینه اعتمادش را فراهم کرده است) ✍🏼 ١۴٠٢/١/٢۴ ٢٢ رمضان ١۴۴۴ بازنشر _____________________________ 📚@reza_afshar
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺چراغی که به خانه رواست! نقد و بررسی مخارج نظامی ما در منطقه 🔸وقتی خودمان هزار مشکل داریم از مدارس و خیابا‌نها و صنایع ما تا محیط زیست و بهداشت و هزار و یک مشکل دیگر، چرا باید اینها را رها کنیم و پولهایمان را خرج منطقه کنیم؟! این سوالیست که مثل خوره دارد روان ما را آزار میدهد!! در حالی این سوال مدام تکرار میشود که اتفاقا جواب ساده‌ای دارد ▫️اول اینکه چه کسی گفته ما بودجه مدارس، خیابانها، محیط زیست و صنایع و... را کم کرده، خرج امور نظامی میکنیم؟! با یک نگاه به بودجه مشخص است که همه این دغدغه‌های ما ردیف بودجه حتی چندین برابری در مقابل امور نظامی و دفاعی ما دارد! در بودجه ١۴٠٢ تنها و تنها ۵/۵ درصد از بودجه عمومی صرف مخارج نظامی میشود و ٩۴/۵ درصد بودجه صرف همین دغدغه‌های من و شما میشود ▫️جالب اینجاست که این رقم در میان تمام کشورهای منطقه بجز افغانستان کمترین میزان است khabaronline.ir/xjfbx یعنی در این منطقه‌ ناامن که قریب به ١٠٠ پایگاه آمریکایی داریم و هر روز یک داعشی را میسازند؛ نه تنها از بودجه این دغدغه‌های بحق کم نشده بلکه بیش از دیگر کشورها خرج رفاه و زیرساختها میشود! (دقت شود درصد از کل بودجه منظور است) 🔸حالا این ۵/۵ درصد چه میشود⁉️ 👈🏼 این بودجه باید برای ما و بیاورد و طوری میان حقوق کارکنان، بازنشستگان، بیمه، مراکز درمانی، تحقیق و توسعه فناوری‌های نوین، نوسازی و بهسازی، خرید، عمیاتهای داخلی و منطقه‌ای، زیرساختهای دفاعی، تولید ناوها و ناوشکنها و موشکها و پهپادها و زهپادها و کمکهای منطقه‌ای و تجهیز و آموزش نیروهای داخلی و نیابتی و ایجاد دست بلند جهانی و منطقه‌ای باید هزینه شود که برای تو امنیت بیاورد! 👈🏼 تو این را باید مطالبه کنی که این بودجه‌ای(کمترین میزان در میان همه کشورهای منطقه‌ای و به طریق اولی رقبای جهانی) را که دارید به مدیران نظامی میدهیم آیا امنیت برای ما آورده است یا نه؟ این را مطالبه کن؟ اگر هدفش محقق نشد انتقاد و اعتراض کن!!!! ▫️اما اینکه چگونه مدیریت و هزینه شود دیگر در تخصص نظامیان است اوست که تشخیص میدهد برود ناوشکن و تانک و هواپیما بسازد و خودکفا شود یا به ١٠ برابر قیمت واقعی بخرد و کشور را مدام وابسته تر و مخارج را مدام زیادتر کند یا با هزینه بسیار بسیار پایین‌تر چند موشک را به یمن بدهد و دست راهبردی خود را چنان قدرتمند کند که عربستان را وادار به صلح کند؟ (نمونه اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی و... فراوان است) 🔸حالا برویم عملکردشان را بررسی کنیم ▫️ما در عرض ٣٠ سال از نقطه نگذارید سیم خاردار بخرند، رسیدیم به نقطه نگذارید بازارهای بی‌رقیب نظامی آمریکا را ایران با فناوری هایپرسونیک موشکهایش و پهپادهای بی‌رقیبش تصاحب کند ▫️و یا از نقطه یک هفته‌ای تهران را میگیریم، رسیدیم به نقطه تو رو خدا به ابرقدرتهای نظامی سلاح نده تا اروپا بیش از این تحت فشار قرار نگیرد ▫️یا باز از نقطه ایران را به ۵ منطقه تجزیه کنیم رسیدیم به نقطه دوباره امپراتوی ایران به مدیترانه رسید و دیگر نمیتوان ایران را مهار کرد همه اینها با همین ۵ درصد و کمتر از آن اتفاق افتاده است و جالب اینجاست که تنها جاییست که طبق قانون اساسی رهبری مسئولیت اجرایی دارد و طبق اعتراف همه به بی‌چون و چراترین دستاورد انقلاب تبدیل شده است 👈🏼 درست مطالبه‌کنیم!! ✍🏼 ١۴٠٢/١/٢۵ ٢٣ رمضان ١۴۴۴ _____________________________ 📚@reza_afshar
🔺امروز دشمن اسرائیل و کنار فلسطین بودن استدلال نمیخواهد همین یک عکس کافیست!!! 🥺 ✍🏼 ______________ 📚@reza_afshar
🔺دعوت غلط و دروغ... 📌"فوریترین هدف تشکیل نظام اسلامی، استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی است. قیام پیامبران خدا و نزول کتاب و میزان الهی، برای همین بود که مردم از فشار ظلم و تبعیض و تحمیل نجات یافته، در سایه‌ی قسط و عدل زندگی کنند و در پرتو آن نظام عادلانه، به کمالات انسانی نایل آیند دعوت به نظام اسلامی، منهای اعتقاد راسخ و در راه عدالت اجتماعی، دعوتی ناقص، بلکه است و هر نظامی هر چند با آرایش اسلامی، اگر تامین قسط و عدل و نجات ضعفاء و محرومین، در سرلوحه‌ی برنامه‌های آن نباشد، است." رهبری عزیز ١٣۶٩/٣/١٠ اولین سالگرد امام روح الله پ. ن. این بیان کلی آقا بود لکن ما گویی یاد گرفته‌ایم هیچ وقت خود را مخاطب بیانات رهبری ندانیم و دائما با آنها عکس یادگاری گرفته در عمل هیچ کاری برای پیاده سازی آن نکنیم. مثل همین بیان که اگر مصداق یابی و مطالبه نکنیم هیچ کس بخود نمیگیرد اما کافیست در مصداق مطالبه شود چه دعوایی درست میشود کافیست بگویی فلان دستگاه، فلان نهاد، فلان ابر مجموعه، بهمان سازمان که اتفاقا مسئول نشر معارف انقلاب هم هستید، نسبت شما با این بیان چیست؟ چه‌ها که نشود بیا و ببین ولی من اعتقاد دارم به همان حرف شهید مطهری که در اکثر موارد وقتی منکری را می‌بینی نمیتوانی در نهی از آن تیر هوایی بزنی چرا که هیچ تاثیری در عمل نخواهد داشت. ✍🏻 ________________ 📚@reza_afshar
🔺ابزارهای دشمن کدامند؟ رهبری عزیز فرمان جهاد کبیر را مطرح کردند تا دلسوزان دست دشمن را با تبیین‌شان برای مردم رو کنند لکن از یک نکته مهم نباید غافل بود و آن اینکه هر چند توطئه دشمن هم در تخدیر فکر و جنگ روانی و روایت‌ها برای مردم روشن شود اگر ابزارهای اساسی دشمن در درون کشور در حال کار باشند تبیین ما آنطور اثر گذار نخواهد بود بلکه شاید نتیجه عکس هم بدهد(دقت شود) فکر میکنید این ابزارهای اساسی که بر روی آنها جنگ روانی، جنگ روایتها، جنگ نرم دشمن سوار میشود کدامند؟! دو دهه پیش که ما مشغول فعالیتهای فرهنگی خودمان بودیم رهبری حکیم فریادش را زده و نشانمان دادند لکن باز مثل بسیاری بیانات دیگر نه نظرا و نه عملا پیگیری‌ای از طرف ما انجام نشد "هر که میخواهد با دشمنان این ملت کند، با فساد مبارزه کند. ابزارهای دشمن در درون کشور و نظام ما عبارت است از ، و . ما باید با اینها مبارزه کنیم". (سید علی خامنه‌ای ١٣٨٢/٣/١۴) حالا از شما میپرسم تا زمانی که این ابزارها دارند در کشور کار میکنند، تا زمانی که رانت‌خواری، ویژه‌خواری، تبعیض در کشور وجود دارد، تا زمانی که مردم ذاغه نشین و مسئول برج نشین داریم جهاد تبیین ما به دل می‌نشیند؟! چقدر باید انرژی بگذاریم؟! اگر قبول داریم این حرف را! آیا نباید برای تربیت انسانی که رویای اجتماعیش رفع فقر و فساد و تبعیض است برنامه ریزی تخصصی میداشتیم؟ نباید قبل از آنکه ایمان مردم را، آرمان مردم را و مقاومت مردم را این سه گانه شیطانی(فقر-فساد-تبعیض) بشکند کاری می‌کردیم؟! هنوز هم دیر نشده... یا علی بگو.... ✍🏼 ٢٧ رمضان ١۴۴۵ ١٩ فروردین ١۴٠٣ _________ 📚@reza_afshar
46.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۳/۱/۱۹ _______________ 📚@reza_afshar
🔺انسانِ پس از عید... انسان بی‌قرار و مصلح برشی از کتاب ادیان در خدمت انسان امام موسی صدر(ره) 🔹هنگامی که ماه رمضان و روز عید به روزمرگی و عادت تبدیل میشود، طبیعی است که از مظاهر زندگی عادی تجاوز نمیکند و در ظرف زمانی محدودِ خود متوقف می‌شود اما ماه رمضانی که از ارکان اسلام است و عید فطری که از اعیاد اسلامی است خصوصیاتی کاملاً متفاوت دارد. رفتارهای سطحی و رسوم و عادتها را در می نوردد و از محدوده زمانی خارج می‌شود. با این اوصاف متوجه میشویم که هدف این عبادات پس از عید است. ماه رمضان زمانِ آماده سازی و روز عید آغاز عمل است. در حقیقت ماه رمضان برهه‌ای است که پس از آن و در روز عید انسانی جدید متولد میشود و زندگی تازۀ خویش را آغاز میکند 🔸ابعاد وجودی این انسان با انسان پیشین متفاوت است. او با درك و فهم گسترده‌تری زندگی میکند که به سبب يك ماه آموزش و ممارست عمق و امتداد بیشتری یافته است. او از احساسی رقیق‌تر برخوردار شده که از روزه کسب کرده است؛ روزه‌ای که او را با درد و رنج رنج‌دیدگان آشنا کرده است. او با نیرویی که آن را در تمرین الهی خود به دست آورده، حرکت میکند. پس از عید او مبعوث میشود... 🔹او ،اکنون پس از عید دردهای نیازمندان، رنج‌دیدگان و سخت‌کوشان را حس میکند و برای کاهش باری که بر پشت آنان سنگینی میکند چاره می‌اندیشد و در این راه میکوشد. او اکنون از مشاهده بیسواد بیمار و ،منحرف دردمند می‌شود. 🔸این انسان جدیدِ ما احتکار را نمیپسندد، پس خود احتکار نمیکند و اجازه نمیدهد در میان امتش احتکار کنند. به احتکار کالا و نیازمندیهای مادی مردم هم محدود نمیشود بلکه او با احتکار علم، احتکار مقام، احتکار سازندگی و حتی احتکار دین و بهشت هم به شدت مخالفت می‌ورزد. 🔸او همه انسانها را دوست دارد و انحراف و کجروی و الحاد و بی‌مبالاتی انسان را نمیپسندد و برای درمان آن تلاش میکند آن چنان که فرزندان بیمار خود را درمان میکند. 👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 این است مسیر و خط مشی مسلمان پس از عید فطر تلاش دائمی برای درمان مشکلات اجتماعی، تلاش برای احقاق حقوق طبقات محروم، کوشش مستمر برای ارتقای سطح زندگی اقشار محروم و توسعه همه مناطق مظلوم. تلاشی دائمی پس از شناخت ابعاد و دامنه مشکلات و پس از درک آنها و پس از آمادگی روحی با صبر و پایداری؛ تلاشی که از فعالیت اجتماعی وسیله‌ای برای خدمت به انسان میسازد و وسیله ای برای عبادت خداوند خدا را میتوان با خدمت به بندگانش نیز عبادت کرد. پ. ن. تا مفاهیم اساسی اسلام را از تعاریف مخدر و تحریف شده‌اش رهایی ندهیم... رها نخواهیم شد. _____________ 📚@reza_afshar
12.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚸 زن، زندگی...؛ حتی داعشی! تقابل دو اسلام را در این نماها میشود دید! • داعش غیر کشتن زنان و کودکان و ننگ جهاد النکاح، بردگی و فروش زنان زیادی را در پرونده دارد؛ اما مقاومت برای زنان داعش هم بیمارستان دایر و زایمان آنها را پرستاری می کند! • این تفاوت اسلام علوی با اسلام اموی است. یکبار پیش از این حضرت امیر(ع) در مواجهه با دشمن اموی در صفین سپاه خود را سفارش کرد: 《 زنان را با آزار دادن تهییج نکنید، هرچند آبروی شما را بریزند یا امیرانتان را دشنام گویند؛ چون توان و جان و خردشان ضعیف است. حتی زمانی که زنان مشرک بودند، دستور داشتیم که از آنان دست باز داریم...》(نامه۱۴) • روایت این انسان و مقایسه اش با آنچه در بیمارستان الشفای غزه توسط صهیونیست ها اتفاق افتاد، انسانِ دین اصیل و اسلامِ ناب را مقابل انسانِ وحشیِ دین های دنیوی شده (صهیونیزم یهودی و مسیحی) به خوبی نشان می دهد. این غربِ متجاوز است که یهودیت و نصرانیت را هم دربند کرده و در خدمت منافع استعماری قرار داده است. • پ.ن: تفصیل خاطرات پرستار احسان جاویدی را میتوانید در کتاب "همسایه های خانم جان" نوشته زینب عرفانیان بخوانید! ✍🏼محسن قنبریان / عید فطر۱۴۰۳ _________________ 📚@reza_afshar
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک اتفاق ساده، مرا بی‌قرار کرد  باید نشست و یک غزل تازه، کار کرد‌ در کوچه می‌گذشتم و پایم به خورد  سنگی که فکر و ذکر دلم را، دچار کرد‌ از ذهن من گذشت که با می‌شود  آیا چه کارها که در این روزگار کرد با می‌شود جلوی سیل را گرفت  طغیان رودهای روان را، مهار کرد‌‌‌‌‌ یا روی نهاد و اتاق ساخت  بی‌سرپناه‌ها همه را، خانه‌دار کرد‌ یا می‌شود که نام کسی را بر آن نوشت  با ذکر چند فاتحه، مزار کرد‌ یا مثل کودکان شد و از روی شیطنت  زد شیشه‌ای شکست و دوید و فرار کرد‌ با مفت می‌شود اصلاً به لطف بخت  گنجشک‌های مفت زیادی شکار کرد‌ یا می‌شود که کسی را به سینه زد  جانب از او گرفت و به‌ آن افتخار کرد‌ یا روی یخ شد و القصه خویش را  در پیش چشم ناکس و کس، شرمسار کرد‌‌‌ ‌ ناگاه بی‌مقدمه آمد به حرف،   این گونه گفت و سخت مرا بی‌قرار کرد: تنها به یک جوان فلسطینی‌ام بده  با من ببین که میشود آنگه چه کار کرد‌‌‌‌! 🔶پابرهنگان؛پنجره ای روبه اسلامِ مستضعفان @paberahnegan